quote:
Op donderdag 9 september 2010  01:39 schreef 2cv het volgende:Jammer van die stuggere vering, onboard navigatie en plastic troep onder de kap (schroef het er af en verbrand het). Maar verder ziet het er wel OK uit (even los van het feit dat het geen Citroën is natuurlijk 

 ).
Overigens zou ik niet weten wat (in het algemeen) beter is: een 6 in lijn of een V6 en waarom 

 
plastic troep blijft zitten. weet je wel hoe heerlijk stil hij nu is 

Er zit veel demping spul in die lexus. 
Waarom is het jammer dat de auto een sportonderstel heeft?  ik vind het fantastisch.
Denk niet dat het nu een stugge auto geworden is. het is een luxe auto die alle oneffenheden voor je uit de weg ruimt zonder dat je als bestuurder het contact met de weg verliest. deze auto wordt geroemd om zijn wegligging.
tja wat is beter...een v6 is compacter. een i6 vind ik mooier lopen. maar wellicht is dat persoonlijk.
een lijn motor is ook mooier te balanceren. geen rare constructies, gewoon een counterweight balanced krukas. (een krukas die super goed uitgebalanceerd is dus) en je hebt minder kans op storingen want je hebt minder onderdelen. (1 koppakking ipv 2, 1x klepdeksel en pakkingen, distri riem is minder lang/groot...ik zie veel voordelen van een i6 motor maar ze zijn wat groter. 
leuk detail is dat de eerste generatie met twinturbo's is geleverd in dezelfde supra als ik nu heb.
dus een 2.0 twinturbo. beetje underpowered voor zo'n auto maar goed, gemaakt in 1989 of zo. diezelfde motor doet met aangepast management, vvt-i en nog wat leuke trucjes nu nog mee als moderne motor in een auto van een prestigieus merk.  Dat vind ik nu weer gaaf. een motorblok ontwikkelen en in 1x zo goed maken dat hij gewoon 20 jaar lang dient als basis voor heel uiteenlopende auto's.