Heeft dit er iets mee te maken dat Wilders is afgehaakt vorige week?quote:Op maandag 6 september 2010 15:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:
En dan zeggen ze dat Wilders wegloopt voor zijn verantwoording. Nee dan dit, gesprekken proberen op te blazen om vervolgens met de staart tussen de benen af te druipen. Sukkel
Nou, daar kun je nog weleens gelijk in hebben. Dat wegpesten dan.quote:Op maandag 6 september 2010 15:44 schreef KoosVogels het volgende:
Weggepest door bullebak Verhagen. Hiermee maakt Klink de weg alsnog vrij voor een coalitie over rechts. Je wordt bedankt, Ab.
Verhagen is nou eenmaal een dwingende persoonlijkheid, naar wat ik heb begrepen. Hij kan behoorlijk fel uit de hoek komen. Vergelijk dat met de ingetogen, ietwat sullige Ab Klink en het moge duidelijk zijn wie aan het kortste eind trekt.quote:Op maandag 6 september 2010 15:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, daar kun je nog weleens gelijk in hebben. Dat wegpesten dan.
Volgende verkiezing 10 zetels?quote:Op maandag 6 september 2010 15:45 schreef caspervc het volgende:
Jee wat een lafbak.
Eerst de hele onderhandelingen met een brief en blabla opblazen, en nu dit is gelukt de 2e kamer verlaten.
Jeu! Daar heeft het CDA wat aan...
Ja, dat Maxime in de hoedanigheid van fractievoorzitter, tijdens uitgelopen vergaderingen, voor iedereen een broodje kroket besteld behalve voor Klink.quote:
Ik snap in dat opzicht niet dat Klink niet gewoon op zn zetel blijft plakken tot er een nieuw kabinet zit en dan aftaaitquote:Op maandag 6 september 2010 15:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Verhagen is nou eenmaal een dwingende persoonlijkheid, naar wat ik heb begrepen. Hij kan behoorlijk fel uit de hoek komen. Vergelijk dat met de ingetogen, ietwat sullige Ab Klink en het moge duidelijk zijn wie aan het kortste eind trekt.
Denk dat de situatie onwerkbaar is geworden voor Klink. Veel CDA'ers zien hem als een verrader. En binnen de fractie wordt hij waarschijnlijk hard aangepakt door Verhagen en zijn kliek. Gok dat hij praktisch werd gedwongen z'n biezen te pakken.quote:Op maandag 6 september 2010 15:45 schreef caspervc het volgende:
Jee wat een lafbak.
Eerst de hele onderhandelingen met een brief en blabla opblazen, en nu dit is gelukt de 2e kamer verlaten.
Jeu! Daar heeft het CDA wat aan...
Of juist broodjes garnalen, terwijl-ie donders goed weet dat Ab daar allergisch voor is.quote:Op maandag 6 september 2010 15:49 schreef Morendo het volgende:
Ja, dat Maxime in de hoedanigheid van fractievoorzitter, tijdens uitgelopen vergaderingen, voor iedereen een broodje kroket besteld behalve voor Klink.
Op dit moment is er weinig fundamenteel democratisch aan het verlopen vrees ik.quote:Op maandag 6 september 2010 15:50 schreef Weltschmerz het volgende:
Omdat hij onderhandelaar was is hij natuurlijk wel medeschuldig aan de verspilde tijd. Verder was het ook gewoon een hele nare leugenachtige incompetente minister.
Maar het zou wel te gek zijn als nu de onderhandelingen met de PVV weer werden geopend. Klink is gewoon democratisch verkozen, en net zo lang kamerleden wegpesten tot er steun is voor een kabinet is fundamenteel ondemocratisch.
Nou, "finaal mislukt" is nogal een verkeerde uitdrukking, de gesprekken zijn daadwerkelijk gestopt. Noem dat maar een mislukking.quote:Op maandag 6 september 2010 15:50 schreef Netsplitter het volgende:
Niet meer terecht.
Heeft het geprobeerd, is finaal mislukt in zijn poging om de gesprekken te stoppen en kan nu niet anders dan vertrekken.
Ja als het eruit ziet als een peer en het smaakt als een peer... dan is het een peer!quote:Op maandag 6 september 2010 15:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denk dat de situatie onwerkbaar is geworden voor Klink. Veel CDA'ers zien hem als een verrader.
De gesprekken zijn toch gestopt/mislukt? Hij is daarin juist geslaagd. Door uit de kamer te stappen brengt hij de samenwerking op rechts juist weer dichterbij.quote:Op maandag 6 september 2010 15:50 schreef Netsplitter het volgende:
Niet meer terecht.
Heeft het geprobeerd, is finaal mislukt in zijn poging om de gesprekken te stoppen en kan nu niet anders dan vertrekken.
Het is slechts giswerk, maar ik vermoed dat er flink wat druk is uitgeoefend op Klink. Denk dat hij in figuurlijke zin de fractie is uitgeslagen. Onder aanvoering van slechte verliezer Verhagen.quote:Op maandag 6 september 2010 15:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik snap in dat opzicht niet dat Klink niet gewoon op zn zetel blijft plakken tot er een nieuw kabinet zit en dan aftaait
Het punt is alleen dat Klink een CDA ideoloog pur sang is. Het programma en het gedachtegoed van het CDA de afgelopen tien jaar kwam grotendeels uit zijn pen. Tegenover een vos als Verhagen trekt ie nu aan het korste eind omdat het eigenlijk helemaal geen politicus is. Ik ben benieuwd wat dit gaat betekenen voor de koers van het CDA.quote:Op maandag 6 september 2010 15:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Verhagen is nou eenmaal een dwingende persoonlijkheid, naar wat ik heb begrepen. Hij kan behoorlijk fel uit de hoek komen. Vergelijk dat met de ingetogen, ietwat sullige Ab Klink en het moge duidelijk zijn wie aan het kortste eind trekt.
Ben het alweer met je eens. Eng he?quote:Op maandag 6 september 2010 15:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denk dat de situatie onwerkbaar is geworden voor Klink. Veel CDA'ers zien hem als een verrader. En binnen de fractie wordt hij waarschijnlijk hard aangepakt door Verhagen en zijn kliek. Gok dat hij praktisch werd gedwongen z'n biezen te pakken.
Tja in zijn plaats had ik gewoon mn eigen fractie begonnen.quote:Op maandag 6 september 2010 15:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is slechts giswerk, maar ik vermoed dat er flink wat druk is uitgeoefend op Klink. Denk dat hij in figuurlijke zin de fractie is uitgeslagen. Onder aanvoering van slechte verliezer Verhagen.
Yep.quote:Op maandag 6 september 2010 15:51 schreef Scorpie het volgende:
Mooi, opzouten met saboteurs. U heeft verloren dus tot ziens.
Ik gok op terugkeer van het KVPquote:Op maandag 6 september 2010 15:52 schreef Toad het volgende:
[..]
De gesprekken zijn toch gestopt/mislukt? Hij is daarin juist geslaagd. Door uit de kamer te stappen brengt hij de samenwerking op rechts juist weer dichterbij.
Ja, het zou een goed idee zijn als alle mensen met een eigen mening vertrekken uit de kamer.quote:Op maandag 6 september 2010 15:51 schreef Scorpie het volgende:
Mooi, opzouten met saboteurs. U heeft verloren dus tot ziens.
Wat Verhagen wil, denk ik.quote:Op maandag 6 september 2010 15:53 schreef Thomas B. het volgende:
Het punt is alleen dat Klink een CDA ideoloog pur sang is. Het programma en het gedachtegoed van het CDA de afgelopen tien jaar kwam grotendeels uit zijn pen. Tegenover een vos als Verhagen trekt ie nu aan het korste eind omdat het eigenlijk helemaal geen politicus is. Ik ben benieuwd wat dit gaat betekenen voor de koers van het CDA.
Denk eens na voordat je bralt.quote:Op maandag 6 september 2010 15:55 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ja, het zou een goed idee zijn als alle mensen met een eigen mening vertrekken uit de kamer.
Ik zag hem niet aankomen, ik dacht dat ze er juist alles aan zouden doen om de rijen weer te sluiten.quote:
Nee denk het niet hoor.quote:Op maandag 6 september 2010 15:55 schreef MrBadGuy het volgende:
Het rechtse kabinet dus toch weer wat dichter bij?
Jack kan door het vertrek van Klink weer terugkomen in de kamer.quote:Op maandag 6 september 2010 15:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Wat Verhagen wil, denk ik.
Jack de Vries is immers ook al weg, samen met Klink toch heel belangrijk voor het CDA in het afgelopen decennium, me dunkt.
Ik stem voor.quote:
Als de PVV vanavond en de SGP morgen Rutte steunt, is een rechtse coalitie zo goed als rond.quote:Op maandag 6 september 2010 15:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee denk het niet hoor.
Nu zal eerst de PvdA het mogen proberen vermoed ik.
Of je staat ergens voor en je blijft trouw aan je principe en waarvoor je dacht dat je partij stond. Nu dat niet zo blijkt te zijn onder de verraderlijke meelullers en despootjes die alles doen om maar mee te mogen regeren blijf je trouw aan je principe en stap je dan maar liever op, als men het dan toch echt zo graag op die manier wil doen.quote:Op maandag 6 september 2010 15:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:
En dan zeggen ze dat Wilders wegloopt voor zijn verantwoording. Nee dan dit, gesprekken proberen op te blazen om vervolgens met de staart tussen de benen af te druipen. Sukkel
Dat valt wel mee, al verdiende gedoogsteun niet de democratische schoonheidsprijs.quote:Op maandag 6 september 2010 15:52 schreef Scorpie het volgende:
Op dit moment is er weinig fundamenteel democratisch aan het verlopen vrees ik.
En Verhagen weet ook vast wel smerige dingen over Klink. Die andere 2 volgen ook wel snel denk ik.. Het CDA machtmachine..quote:Op maandag 6 september 2010 15:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is slechts giswerk, maar ik vermoed dat er flink wat druk is uitgeoefend op Klink. Denk dat hij in figuurlijke zin de fractie is uitgeslagen. Onder aanvoering van slechte verliezer Verhagen.
Het zou de polarisatie ten goede komen!quote:Op maandag 6 september 2010 15:58 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Dit kunnen we alleen maar hopen.
*Blaat*quote:
Nou nee, als hij wil voorkomen dat het CDA in dat kabinet komt kan hij beter gewoon lekker blijven zitten en zn vingers in zn oren douwen als Verhagen wat schreeuwt.quote:Op maandag 6 september 2010 15:59 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Of je staat ergens voor en je blijft trouw aan je principe en waarvoor je dacht dat je partij stond. Nu dat niet zo blijkt te zijn onder de verraderlijke meelullers en despootjes die alles doen om maar mee te mogen regeren blijf je trouw aan je principe en stap je dan maar liever op, als men het dan toch echt zo graag op die manier wil doen.
Ik ben niet stuk van Klink en al helemaal niet van het CDA, maar in dit geval heeft ie imo groot gelijk.
Eh? De weg ligt weer open voor een nieuwe onderhandelingen op rechts en jij denkt dat Rutte nu naar de PvdA zal trekken?quote:Op maandag 6 september 2010 15:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee denk het niet hoor.
Neuh. Meer allergisch voor conservatieve christen-reactonaire partijen.quote:Op maandag 6 september 2010 16:00 schreef Boekenwurm het volgende:
Stelletje CDA-haters hier, stoners zeker?
Ongetwijfeld het laatste.quote:Op maandag 6 september 2010 16:01 schreef sunny16947 het volgende:
Klink wordt dus gewoon vervangen door de volgende op de lijst. Wie is dat? En is dat een rechtse, linkse of een meeloper.
JP komt terug!quote:Op maandag 6 september 2010 16:01 schreef sunny16947 het volgende:
Klink wordt dus gewoon vervangen door de volgende op de lijst. Wie is dat? En is dat een rechtse, linkse of een meeloper.
Raymond Knops. Limboquote:Op maandag 6 september 2010 16:01 schreef sunny16947 het volgende:
Ik ben geen pothead maar ik `haat` het CDA wel. ggggristelijke Neocons... brrrrrrrquote:Op maandag 6 september 2010 16:00 schreef Boekenwurm het volgende:
Stelletje CDA-haters hier, stoners zeker?
Dat klopt. Dat was het express lekken van zijn brief ten tijde van de onderhandelingen, die actie maakte hem tot een saboteurquote:Op maandag 6 september 2010 16:00 schreef hooibaal het volgende:
[..]
*Blaat*
Klink heeft aangegeven dat hij zich niet meer kan vinden in de gevolgde lijnen, in plaats van als een blinde kip en/of stemvee achter Verhagen aan te lopen. Dus, hij ventileert zijn mening.
Dat maakt hem nog geen saboteur.
Het is voor mij ook gissen natuurlijk, net als voor iedereen, soms gebeurt het voor de hand liggende juist niet.quote:Op maandag 6 september 2010 16:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Eh? De weg ligt weer open voor een nieuwe onderhandelingen op rechts en jij denkt dat Rutte nu naar de PvdA zal trekken?
Die gaat gewoon alle andere opties eerst saboteren zodat hij weer uitkomt bij rechts.
Als je trouw blijft aan de principes zou het meer in lijn liggen daarmee als Klink zich niet had neergelegd bij het hervatten van de onderhandelingen.quote:Op maandag 6 september 2010 15:59 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Of je staat ergens voor en je blijft trouw aan je principe en waarvoor je dacht dat je partij stond. Nu dat niet zo blijkt te zijn onder de verraderlijke meelullers en despootjes die alles doen om maar mee te mogen regeren blijf je trouw aan je principe en stap je dan maar liever op, als men het dan toch echt zo graag op die manier wil doen.
Ik ben niet stuk van Klink en al helemaal niet van het CDA, maar in dit geval heeft ie imo groot gelijk.
Ahhhhhhh streekgenoot van Geert. Nou dan komt het wel goed.quote:Op maandag 6 september 2010 16:02 schreef borisz het volgende:
[..]
Raymond Knops. Limbo
Mits JPB en Jack de Vries niet willen.
Waar was ook weer die bron waar in stond dat hij die brief zelf heeft gelekt?quote:Op maandag 6 september 2010 16:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat klopt. Dat was het express lekken van zijn brief ten tijde van de onderhandelingen, die actie maakte hem tot een saboteur
Dat lijkt mij inderdaad één van de belangrijkste vragen. Geeft Klink deze op of gaat hij als éénmansfractie verder?quote:
Christelijke neoconsquote:Op maandag 6 september 2010 16:03 schreef Macabrefuture het volgende:
[..]
Ik ben geen pothead maar ik `haat` het CDA wel. ggggristelijke Neocons... brrrrrrr
Zo kunnen ze de stront uit die brief mooi in de emmer houden.quote:Op maandag 6 september 2010 15:58 schreef damian5700 het volgende:
Klink hoeft zich morgen in het debat ook niet meer te verantwoorden.
Dezelfde bron als waarin staat dat het erg onwaarschijnlijk is dat de beste man voordat de onderhandelingen begonnen niet dezelfde bezwaren had. Of dacht je werkelijk waar als een simpele ziel zijnde dat Ab 'opeens' het magische vuur in zich kreeg en dacht 'goh, deze onderhandelingen zijn toch niet je-van-het' ?quote:Op maandag 6 september 2010 16:04 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Waar was ook weer die bron waar in stond dat hij die brief zelf heeft gelekt?
Volgens RTL 7 geeft hij zijn zetel terug aan het CDA. Zal Verhagen goed uitkomen.quote:Op maandag 6 september 2010 16:05 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Dat lijkt mij inderdaad één van de belangrijkste vragen. Geeft Klink deze op of gaat hij als éénmansfractie verder?
Alhoewel, in het artikel staat dat hij de Tweede Kamer per direct verlaat. Dus lijkt erop dat hij zijn zetel opgeeft.
Ja, dat vind ik ook. Het is wel de tweede partij, dus verdienen ze de kans wel.quote:Op maandag 6 september 2010 16:04 schreef Scorpie het volgende:
Ik als anti-PvdA'er moet ook eerlijk bekennen dat het meest 'rechtvaardige' nu zou zijn om de PvdA te laten proberen een coalitie te vormen, hoe bedenkelijk is dat ook vind.
Inderdaad gaat het over het Kamerlidmaatschap.quote:Op maandag 6 september 2010 16:05 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Dat lijkt mij inderdaad één van de belangrijkste vragen. Geeft Klink deze op of gaat hij als éénmansfractie verder?
Alhoewel, in het artikel staat dat hij de Tweede Kamer per direct verlaat. Dus lijkt erop dat hij zijn zetel opgeeft.
Waarom zouden ze dat mogen? In de Tweede Kamer is nu de meerderheid er voor dat Rutte zelf een akkoord begint te schrijven, waarom zou de koningin en haar adviseurs daar tegen in willen gaan?quote:Op maandag 6 september 2010 15:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee denk het niet hoor.
Met wat voor nut? VVD, CDA en PVV hebben samen gewoon een meerderheid, dus zonder hun medewerking kan Cohen formeren wat-ie wil, maar komt-ie nooit aan een meerderheid.quote:Op maandag 6 september 2010 16:04 schreef Scorpie het volgende:
Ik als anti-PvdA'er moet ook eerlijk bekennen dat het meest 'rechtvaardige' nu zou zijn om de PvdA te laten proberen een coalitie te vormen, hoe bedenkelijk is dat ook vind.
Ik denk dat hij zich er vanaf het begin niet prettig bij voelde, maar dat het hem te ver ging om van te voren al te zeggen dat het niks ging worden. Want hoe weet je dat als je het niet hebt geprobeerd? Dus hij heeft het geprobeerd, maar werd bevestigd in zijn vermoedens.quote:Op maandag 6 september 2010 16:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dezelfde bron als waarin staat dat het erg onwaarschijnlijk is dat de beste man voordat de onderhandelingen begonnen niet dezelfde bezwaren had. Of dacht je werkelijk waar als een simpele ziel zijnde dat Ab 'opeens' het magische vuur in zich kreeg en dacht 'goh, deze onderhandelingen zijn toch niet je-van-het' ?
Kamerleden hoeven zich sowieso niet te verantwoorden.quote:Op maandag 6 september 2010 15:58 schreef damian5700 het volgende:
Klink hoeft zich morgen in het debat ook niet meer te verantwoorden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |