Debat met Opstelten over de mislukte formatie - vanaf 14.05 uurquote:KABINETSFORMATIE: Tweede Kamer debatteert dinsdag vanaf 14.05 uur over de kabinets#formatie. Morgen live te zien op politiek24.nl
quote:14.00 - ca.17.25 uur KAMERDEBAT
De Tweede Kamer debatteert over het mislukken van de formatie afgelopen vrijdag.
Informateur Opstelten liet toen weten dat een kabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV er nu niet inzit.
Dit debat is live te volgen,ook op www.politiek24.nl
Nou, dat zal hem leren!quote:
Mwa, het is mijn type ook niet echt, maar vind de redenen waarop hij het vertrouwen in de CDA heeft opgezegd wel redelijk legitiem.quote:
Ik ook.quote:Op maandag 6 september 2010 15:26 schreef LangeTabbetje het volgende:
Mwa, het is mijn type ook niet echt, maar vind de redenen waarop hij het vertrouwen in de CDA heeft opgezegd wel redelijk legitiem.
En ze willen zich natuurlijk allemaal op Opstelten afreagerenquote:Op maandag 6 september 2010 15:22 schreef damian5700 het volgende:
Nee, Pechtold wil zich graag profileren.
Dat moet hij dan maar gewoon negeren.quote:Op maandag 6 september 2010 15:29 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En ze willen zich natuurlijk allemaal op Opstelten afreageren
Pechtold zeker. En hij wil op 'ceremoniële wijze' een voldongen en definitieve streep onder de rechtse variant trekken.quote:Op maandag 6 september 2010 15:29 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En ze willen zich natuurlijk allemaal op Opstelten afreageren
Wat jammer dat hij zichzelf geen kans geeft om te rehabiliteren.quote:Op maandag 6 september 2010 15:42 schreef Arcee het volgende:
Ab Klink stapt uit de Tweede Kamer
Klink zal dus niet bij het debat aanwezig zijn, denk ik zo.
Hilarisch!!quote:Op maandag 6 september 2010 21:00 schreef eriksd het volgende:
Toch maar even kijken. Geert achter de spreekstoel is altijd leuk.
Niet stalken aub.quote:
Ik stalk je niet, ik kijk naar iedere nieuwe post (aangezien het héél druk is).. Niet zo arro he?quote:
quote:
Dat klopt, maar misschien was er dan nog kans om de formatie te repareren.quote:Op maandag 6 september 2010 16:19 schreef Boze_Appel het volgende:
Als hij wel aanwezig zou zijn, zou hij alleenmaar de boel gaan demotiveren.
quote:Op maandag 6 september 2010 21:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat klopt, maar misschien was er dan nog kans om de formatie te repareren.
Tjemig, ik moet jou ook alles opnieuw aanleren.quote:Op maandag 6 september 2010 21:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
![]()
Leg uit aub, ik volg het ff niet...
quote:Op maandag 6 september 2010 21:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Tjemig, ik moet jou ook alles opnieuw aanleren.
Pff laat ook maar Maanvis, ga maar verder met mastuberen.quote:
Ik ga me inderdaad hier niet nog eens repeterenquote:Op maandag 6 september 2010 21:38 schreef Zith het volgende:
[..]
Pff laat ook maar Maanvis, ga maar verder met mastuberen.
Wees dan ook meteen duidelijk!quote:Op maandag 6 september 2010 21:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik ga me inderdaad hier niet nog eens repeteren
Je hoeft me heus niet te corrigeren!quote:Op maandag 6 september 2010 21:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wees dan ook meteen duidelijk!
Wil jij een rechts kabinet ofzo?
Ps "me repeteren" is geen NL
Gut...quote:Op maandag 6 september 2010 21:43 schreef Maanvis het volgende:
Maar nu is het genoeg geweest, voordat een modje mij een ban aan gaat smeren.
Ben al op weg, sta op #4quote:Op maandag 6 september 2010 21:44 schreef horned_reaper het volgende:Ja, zo komen jullie wel in de top 3 van Arcee zijn lijstjes.....
Mag het idd ook weer gewoon on-topic?
quote:
Ik ook.quote:Op dinsdag 7 september 2010 01:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
Anyway, ben benieuwd naar dit debat.
hehequote:Op dinsdag 7 september 2010 12:53 schreef Toad het volgende:
Ik zit me af te vragen waarom Wilders dit bekend heeft gemaakt voor het debat. Nu krijgt hij de wind van voren..
(of zou hij dat stiekem leuk vinden?)
Waarom?quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:12 schreef Arcee het volgende:
Het debat lijkt nog wel door te gaan. Verbaast me eigenlijk wel.
Een meerderheid van de Tweede Kamer geeft aan dat ze een kabinet willen formeren en dan gaat de Koningin nee zeggen? Ik dacht het niet.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:03 schreef Toad het volgende:
[..]
Jawel. Er moet eerst een nieuwe opdracht komen.
Waarom niet? het is al bewezen dat Bruin-I instabiel is, en dat is slecht voor het land.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:24 schreef HiZ het volgende:
[..]
Een meerderheid van de Tweede Kamer geeft aan dat ze een kabinet willen formeren en dan gaat de Koningin nee zeggen? Ik dacht het niet.
Die meerderheid heeft anders gisteren wel iets anders geadviseerd aan de koningin.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:24 schreef HiZ het volgende:
[..]
Een meerderheid van de Tweede Kamer geeft aan dat ze een kabinet willen formeren en dan gaat de Koningin nee zeggen? Ik dacht het niet.
Aanleiding is het mislukken van de onderhandelingen over rechts, dus als die nu hervat worden, en daar lijkt het dus op, dan is er een hele andere situatie, die wellicht geen debat meer rechtvaardigt.quote:
Je gelooft echt dat Wilders en co zich 4 jaar lang kunnen inhouden?quote:
Nee, maar dat geloof ik nog minder van PvdA en CDA samen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:31 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Je gelooft echt dat Wilders en co zich 4 jaar lang kunnen inhouden?
Gisteren is achterhaald door vandaag.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:26 schreef Toad het volgende:
Die meerderheid heeft anders gisteren wel iets anders geadviseerd aan de koningin.
"e:Op dinsdag 7 september 2010 13:31 schreef Arcee het volgende:
[..]
Aanleiding is het mislukken van de onderhandelingen over rechts, dus als die nu hervat worden, en daar lijkt het dus op, dan is er een hele andere situatie, die wellicht geen debat meer rechtvaardigt.
Ik snap wat je bedoelt, maar ik ben er eigenlijk niet zo voor dat de procedures op z'n kop worden gezet omdat Wilders zich weer eens bedenkt. De formatie is mislukt en laten we nu maar eens kijken wat de koningin beslist.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:32 schreef Arcee het volgende:
[..]
Gisteren is achterhaald door vandaag.
En vandaag is morgen alweer gisteren.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:32 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hij zat net nog in wageningen bij de uni, vraag me af of hij er op tijd isquote:Op dinsdag 7 september 2010 13:16 schreef eriksd het volgende:
Pechtold zal wel weer de slechte verliezer uit willen hangen.
Al het gezeik van afgelopen weken nog voordat er een akkoord is, geeft aan (is mijn ervaring met eerdere instabiele kabinetten) dat ze er niet zo lang zullen blijven zitten, zeker ook gezien de krappe meerderheid. Daar durf ik gif op in te nemen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:31 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Je gelooft echt dat Wilders en co zich 4 jaar lang kunnen inhouden?
Ja, de mensen die op de PvdA hebben gestemd bijvoorbeeld tellen niet mee. Nee, alleen de Wilders-stemmers kunnen buitengesloten worden.quote:Op dinsdag 7 september 2010 14:07 schreef KingOfMars het volgende:
Kennelijk hebben de anderhalf miljoen PVV stemmers een bijzondere positie in de maatschappij dat ze elke keer zo benadrukt moeten worden.
Op http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/ kun je kiezen voor silverlight (standaard) en voor WMP (via de link er onder), doen beide het niet?quote:Op dinsdag 7 september 2010 14:13 schreef PaarsBeestje het volgende:
Op dit moment op je werk zitten met een compleet afgeschermd netwerk zodat ik de mediaplayer niet kan installeren van de NOS site is niet zo mooi
*hoopt dat nieuwtjes uit het debat hier worden gepost*
Zijn achterban begrijpt het dan ook alleen maar met behulp van plaatjes.quote:Op dinsdag 7 september 2010 14:15 schreef Toad het volgende:
Wilders werkt ook continu met beelden in zijn argumentatie. Het beeld van Klink die naast hem zit tijdens de onderhandelingen. Nu weer verder omdat het beeld van Halsema of Cohen in de Treveszaal hem niet zint.
Ja, worden nu aangevraagd, debat over de formatie is al aangenomen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 14:16 schreef De_Hertog het volgende:
Tweede Kamer-stream deed het hier niet, nu maar Politiek24. Gaat over spoeddebatten, klopt dat?
De koningin moet werken op basis van de adviezen, niet op wat ze achteraf in de Telegraaf leest.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:32 schreef Arcee het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 7 september 2010 14:15 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Op http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/ kun je kiezen voor silverlight (standaard) en voor WMP (via de link er onder), doen beide het niet?
Al kan ik me voorstellen dat ze bij zulke ontwikkelingen toch nog even met haar adviseurs in gesprek gaat.quote:Op dinsdag 7 september 2010 14:18 schreef Pool het volgende:
[..]
De koningin moet werken op basis van de adviezen, niet op wat ze achteraf in de Telegraaf leest.
Wat ze ook 100% zeker zal doen. Wat dus een hele rare situatie gaat opleveren waar Rutte het huidige akkoord schrijft en dat het CDA en PVV zich er toevallig wel in kunnen vinden.quote:Op dinsdag 7 september 2010 14:18 schreef Pool het volgende:
[..]
De koningin moet werken op basis van de adviezen, niet op wat ze achteraf in de Telegraaf leest.
Dat interesseert Henk en Ingrid niet!quote:Op dinsdag 7 september 2010 14:19 schreef De_Hertog het volgende:
Oeh, ACTA. Ja, ga het daar maar eens over hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |