Sukkel. Dat belemmert de natuurlijke groei van je lichaam alleen maar.quote:Op zondag 5 september 2010 20:15 schreef noksala het volgende:
[..]
Sinds mijn 12e hang ik bijna elke dag in de Gym.
In die fase van het conflict waren ze nog helemaal niet beland. De docent dreigde pas fysiek naar TS te worden toen deze zelf opstond en het daarmee expliciet fysiek maakte.quote:Op zondag 5 september 2010 20:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
the best defence is offence.
Als jij merkt dat iemand je fysiek iets gaat aandoen zie ik 0 reden waarom je niet de eerste klap kan uitdelen.
Zou krankzinnig zijn als je het laat gebeuren.
No worries. De stap die je nu genomen hebt is dan weer heel volwassen en dat waarderen ze wel.quote:Op zondag 5 september 2010 21:05 schreef noksala het volgende:
Ja nu achteraf zie weet ik ook dat het neit goed was, maar ik kan de tijd niet terugdraaien
Opstaan en verbaal reageren op een fysiek agressieve man die juist verbaal moet blijven ten allen tijde.. right.. TS is de puber hoor.quote:Op zondag 5 september 2010 20:55 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
In die fase van het conflict waren ze nog helemaal niet beland. De docent dreigde pas fysiek naar TS te worden toen deze zelf opstond en het daarmee expliciet fysiek maakte.
Allemaal begrijpelijk vanuit de logica van een primair reagerende puber die niet weet hoe hij een conflict dat nog niet fysiek is geworden moet de-escaleren (en die er niet zo bij stil staat dat hij een gedeeld belang heeft met zijn docent om het niet fysiek te laten worden), maar gewoon niet zo handig.
Dat dus, daarnaast is het doel van elke oosterse vechtsport om een fysiek treffen zo kort en veilig mogelijk te houden het liefst voorkomen. Desnoods ben 10 jaar krachtraining gedaan en ken je 12 vechtsporten zonder deze mindset ben je ver ver verwijderd van een martial-artistquote:Op zondag 5 september 2010 19:34 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Als je echt skills hebt, had je allang ervoor gezorgd dat je jezelf niet fysiek hebt laten klemzetten.
Maargoed, zoals ik al zei, 4 uurtjes zelfverdediging....
Lol, dat domme. Ook daadwerkelijk het punt maken dat het wel slim was om een agressieve houding aan te nemen omdat TS puber is en niet het wijste zou kunnen zijn.quote:Op zondag 5 september 2010 21:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Opstaan en verbaal reageren op een fysiek agressieve man die juist verbaal moet blijven ten allen tijde.. right.. TS is de puber hoor.
Ik zeg niet dat ik elke dag train, ik zeg dat ik bijna elke dag naar de Gym ga. Mijn ooms en broers zijn daar ook meestal, en ik kijk voorral naar gevechten van andere mensen om zelf mijn techniek wat bij te werken. Of ik praat wat met een MMA-vechter. Je kan ook leren zonder je lichaam te gebruiken, maar af en toe doe ik mee met de training en spar ik wat.quote:Op zondag 5 september 2010 20:22 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Sukkel. Dat belemmert de natuurlijke groei van je lichaam alleen maar.
nee want dat laatste sloeg specifiek op de dreigende houding naar TS toe en niet op het voorgaande dat vooraf ging.quote:Op zondag 5 september 2010 21:49 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Lol, dat domme. Ook daadwerkelijk het punt maken dat het wel slim was om een agressieve houding aan te nemen omdat TS puber is en niet het wijste zou kunnen zijn.
Gelukkig zijn we in ieder geval wel zo ver dat je met deze opmerking meteen impliciet erkent dat de-escalerend optreden wel het beste was. Zijn we toch iets verder gekomen dan the best defence (sic) is offence. (sic)
Heb je wel eens een echt gevecht gehad op straat? Of in de ring?quote:Op zondag 5 september 2010 22:00 schreef noksala het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik elke dag train, ik zeg dat ik bijna elke dag naar de Gym ga. Mijn ooms en broers zijn daar ook meestal, en ik kijk voorral naar gevechten van andere mensen om zelf mijn techniek wat bij te werken. Of ik praat wat met een MMA-vechter. Je kan ook leren zonder je lichaam te gebruiken, maar af en toe doe ik mee met de training en spar ik wat.
Ik denk dat je dat van de andere kant moet bekijken (zoals ik het vroeger, pakweg 15 jaar terug) zelf ook gedaan heb. Het feit dat hij of zij docent is, maakt hem of haar niet oppermachtig. Ik begrijp zeer goed dat je respect van je leerlingen moet hebben om ze iets te kunnen bijbrengen, maar ik vind dat respect iets is wat je moet verdienen. Als je respect afdwingt, heb je een klas die 'luistert', maar als je het respect hebt verdient, bereik je zo veel meer.quote:Op zondag 5 september 2010 15:59 schreef silliegirl het volgende:
Dat de docent wel een beetje te ver gaat door met een schrift te gaan gooien is 1.
Maar jij gaat als leerling nog wel een stukje verder door te roepen dat je al z'n botten gaat breken. Je had ook bij het zien van een dreigend naderende docent terug op je stoel kunnen gaan zitten, ofwel; afdruipen.
Wat is dat toch tegenwoordig; leerlingen denken maar dat ze gelijk staan aan hun docent; dat is niet zo; die beste mensen zijn ouder dan jullie en daarom dien je met enige respect naar ze toe te reageren. Ik vind dan door de klas roepen dat je docent is normaal moet doen al te ver gaan, kies dan voor een bewoording als "Meneer, kunt u niet beter even kalmeren?"
Ah je bent daar nog steeds blijven hangen in de discussie. Dan mag je me alsnog een inhoudelijk antwoord geven op #77 (waar je eerder, hoe verrassend, besloot om met een non-argument op te reageren).quote:Op zondag 5 september 2010 22:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
nee want dat laatste sloeg specifiek op de dreigende houding naar TS toe en niet op het voorgaande dat vooraf ging.
Ja vaak zelfs. Op straat is het natuurlijk heel snel afgelopen, trap op de knie elleboog op de schedel enzo. Als ik spar tegen andere getrainde vechters is het ook een stuk leuker, wat meer uitdaging. Maar even antwoord geven op jou vraag: Ja ik stap af en toe weleens de ring in, maar liever vecht ik in een kooi.quote:Op zondag 5 september 2010 22:38 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Heb je wel eens een echt gevecht gehad op straat? Of in de ring?
quote:Op zondag 5 september 2010 23:59 schreef noksala het volgende:
[..]
Ja vaak zelfs. Op straat is het natuurlijk heel snel afgelopen, trap op de knie elleboog op de schedel enzo. Als ik spar tegen andere getrainde vechters is het ook een stuk leuker, wat meer uitdaging. Maar even antwoord geven op jou vraag: Ja ik stap af en toe weleens de ring in, maar liever vecht ik in een kooi.
Jouw gedrag is kwalijker dan dat van de leraar. Als ik vroegerquote:Op zondag 5 september 2010 01:52 schreef noksala het volgende:
Ik heb sinds het begin van het schooljaar een agressieve leraar voor Biologie. Van de week vond gebeurde er iets waarvan ik nu toch even een topic wil maken.
Een meisje zat tijdens de Biologie les nog even snel wat woordjes voor Engels te leren, omdat we daarna meteen een SO hadden. Dus de leraar betrapte haar en hij scheeuwde keihard door de klas: BEN JE NOU GODVERDOMME MET EEN ANDER VAK BEZIG!, KOM HIER!. Toen moest ze haar bio schrift laten zien, en ze had nog niet zoveel geschreven. Toen begon die vent meteen: JIJ BLIJFT TOT HALF 5 NA!. Daarna smeet hij zo haar schrift tegen de muur aan.
Dat was voor mij de drempel. Dus ik stond op en ik zei: Ey gedraag je man, het is niet jou schrift, DOE NORMAAL!. Toen kijk hij me heel eng aan en liep op me af. Dus ik zei: Nog 1 stap dichterbij en ik breek al je botten in je lichaam. Hij begon meteen de schreeuwen: JA GELE KAART HALEN GODVERDOMME, EN VIERKANT ROOSTER HELE WEEK. Dus ik gehoorzaamde maar en pakte me tas en spullen en liep de klas uit. Nu moet ik de hele volgende week tot iets van kwart voor 5 op school zitten.![]()
Mijn vraag is of een leraar zich wel zo mag gedragen, volgensmij gaat het echt veel te ver. Spullen van leerlingen tegen de muur gooien, en de hele tijd schreeuwen. Moet ik dit tegen mijn mentor zeggen? Of stel ik me te veel aan, en moet ik gewoon die straf gaan lijden?
tegen een leraar gezegd had, was dat op z'n minst op een paar dagen schorsing uitgekomen..quote:Nog 1 stap dichterbij en ik breek al je botten in je lichaam.
En daar ging je laatste stukje geloofwaardigheid, als je werkelijk goed was had je ook genoeg zelfbeheersing gehad.quote:Op zondag 5 september 2010 23:59 schreef noksala het volgende:
[..]
Ja vaak zelfs. Op straat is het natuurlijk heel snel afgelopen, trap op de knie elleboog op de schedel enzo. Als ik spar tegen andere getrainde vechters is het ook een stuk leuker, wat meer uitdaging. Maar even antwoord geven op jou vraag: Ja ik stap af en toe weleens de ring in, maar liever vecht ik in een kooi.
Zullen we nog eens even de situatie schetsen dan voor de lulz?quote:Op zondag 5 september 2010 23:20 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Ah je bent daar nog steeds blijven hangen in de discussie. Dan mag je me alsnog een inhoudelijk antwoord geven op #77 (waar je eerder, hoe verrassend, besloot om met een non-argument op te reageren).
quote:Op maandag 6 september 2010 10:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zullen we nog eens even de situatie schetsen dan voor de lulz?
- Meisje schrijft iets in haar schrift
- Leraar flipt en schreeuwt en smijt met haar spullen (agressieve fysieke daad)
- Medeleerling staat op en maant de leraar verbaal aan dat hij eens even moet kalmeren.
- Leraar komt dreigend op leerling af.
- Leerling schrikt staat in een hoek en doet het enige juiste door nog dreigender over te komen.
In jouw blijkbaar perfecte wereldje waarin alles netjes word opgelost met woorden zou de leraar dus netjes moeten zeggen NADAT de leerling opstond en verbaal reageert : ach gossie jongen je hebt gelijk ik ga weer zitten en ik bied mijn nederige verontschuldigingen aan naar het meisje toe.
Zo had het moeten gaan en niks achteraf lullen of dan pas wat zeggen als woorden daadwerkelijk wat oplost en doordringt bij een mens dat overloopt van frustratie en woede (en overspannen zijn)... wat uiteraard nooit het geval zal zijn en vandaar mijn beredenatie : the best defence is offence.
Leerling reageerde correct door op te komen voor iemand in de problemen/bedreigt werd door een ouder iemand die notabene een voorbeeld functie moet uitdragen.
En ik vermoed dat leerling het ver zal schoppen in het leven zolang hij z'n "ik laat niet over me heenlopen" gedrag behoud. (waar hij veel meer aan zal hebben dan slap alles proberen op te lossen met kulwoorden.. ook wel ; the bane of mankind genoemd)
misschien is TBS een goede optie voor jequote:Op zondag 5 september 2010 23:59 schreef noksala het volgende:
[..]
gewoon straf ondergaan en niet zeiken. Jij bent leerling en geen leraar en de verhouding is gewoon HIJ= baas en jij bent slaaf die moet leren,ervoor betaalt en een carriere moet maken.quote:Op zondag 5 september 2010 01:52 schreef noksala het volgende:
Ik heb sinds het begin van het schooljaar een agressieve leraar voor Biologie. Van de week vond gebeurde er iets waarvan ik nu toch even een topic wil maken.
Een meisje zat tijdens de Biologie les nog even snel wat woordjes voor Engels te leren, omdat we daarna meteen een SO hadden. Dus de leraar betrapte haar en hij scheeuwde keihard door de klas: BEN JE NOU GODVERDOMME MET EEN ANDER VAK BEZIG!, KOM HIER!. Toen moest ze haar bio schrift laten zien, en ze had nog niet zoveel geschreven. Toen begon die vent meteen: JIJ BLIJFT TOT HALF 5 NA!. Daarna smeet hij zo haar schrift tegen de muur aan.
Dat was voor mij de drempel. Dus ik stond op en ik zei: Ey gedraag je man, het is niet jou schrift, DOE NORMAAL!. Toen kijk hij me heel eng aan en liep op me af. Dus ik zei: Nog 1 stap dichterbij en ik breek al je botten in je lichaam. Hij begon meteen de schreeuwen: JA GELE KAART HALEN GODVERDOMME, EN VIERKANT ROOSTER HELE WEEK. Dus ik gehoorzaamde maar en pakte me tas en spullen en liep de klas uit. Nu moet ik de hele volgende week tot iets van kwart voor 5 op school zitten.![]()
Mijn vraag is of een leraar zich wel zo mag gedragen, volgensmij gaat het echt veel te ver. Spullen van leerlingen tegen de muur gooien, en de hele tijd schreeuwen. Moet ik dit tegen mijn mentor zeggen? Of stel ik me te veel aan, en moet ik gewoon die straf gaan lijden?
Jij onderschat hoe zoiets overkomt op een jong meisje?quote:
Ik vraag me af waar je dat leestquote:Op maandag 6 september 2010 12:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Jij onderschat hoe zoiets overkomt op een jong meisje?
Als een leraar staat te brullen en te dreigen als een aap?
Hmm interessant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |