abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 september 2010 @ 02:09:59 #201
282507 Lysdexie
Vieze gek! Vieze gluurder!
pi_86115098
quote:
Op maandag 6 september 2010 01:25 schreef Cantona_No.7 het volgende:
Auto om boom gevouwen.Ik heb er wel van geleerd, het is bij die ene keer gebleven.
Had je geen last van je armen toen je daar uiteindelijk mee klaar was?
pi_86121085
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 22:03 schreef Supersoep het volgende:
Kramp in m'n kuit. Godverdomme wat was dat ondraaglijk. :(
Dat heb ik dus 3 ochtenden achter elkaar gehad, de rest van de dag had ik er gewoon spierpijn van ;(

Alleen toen een ontsteking in mijn been werd weggesneden zonder verdoving deed het nog wel iets meer pijn als dat :{
pi_86121287
quote:
Op maandag 6 september 2010 11:53 schreef Jelleb18 het volgende:

[..]

Dat heb ik dus 3 ochtenden achter elkaar gehad, de rest van de dag had ik er gewoon spierpijn van ;(
Ik heb dit elke week :'(

Maar het pijnlijkste wat ik ooit heb gevoeld is het terug zetten van mij elleboog die op dat moment uit de kom lag.
Voor 14,99 kan hier jouw opmerking staan!
Of je kan het heel lief vragen.
pi_86121326
Ik heb zulke dingen allemaal niet.. godzijdank.

Maar ik had pas in 2 benen tegelijk kramp. Das pas kut.
pi_86121838
Toen "parcours" nog niet bestond en gewoon "rennen en springen over alles wat je ziet" heette. Greep verkeerd en met m'n lip langs een roestige ijzerstaaf geschuurt waardoor ik bijna een unnatural hazenlipje had.

Huisarts laten hechten... de naald door m'n lip laten glijden viel nog wel mee, maar dan de hele zooi aantrekken voor de knoop waardoor m'n lip bijna over m'n voorhoofd werd getrokken was echt gruwelijk... :X
Als in de Kuip 60.000 man roepen ''Temmink, Temmink je moeder is een hoer!''
En die vent van de radio vraagt aan mij, wat ik daarvan vind?
Dan zeg ik ''Ja als zoveel het roepen, dan zal er wel een kern van waarheid inzitten.''
  maandag 6 september 2010 @ 14:15:53 #206
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_86126049
Blijven haken met mijn jas aan een houten hek en erna met mij gezicht tegenaan geklapt. Veel pijn met grote open wond en toen ik voor de spiegel stond om het te bekijken ging ik met mijn vinger mijn kaakbeen aanraken, waardoor de wond geïnfecteerd raakte. Fun times.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  maandag 6 september 2010 @ 14:43:38 #207
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_86126985
quote:
Op maandag 6 september 2010 02:09 schreef Lysdexie het volgende:

[..]

Had je geen last van je armen toen je daar uiteindelijk mee klaar was?
Nee last van 1 arm, die op 2 plaatsen gebroken was.
GREEN AND GOLD TILL THE CLUB IS SOLD
LUHG
pi_86127190
verstandskies laten trekken zonder verdoving... (zustertje erna... "heej je ziet wat witjes!" JOH!

Een stuk blik wat in een punt geknipt was in je pols krijgen en het bloed er als een fontijntje uit zien spuiten

pols gebroken maar daar voelde ik niks van...

Tijdens het dollen met een vriend een heupworp krijgen en 80 kilo met je knieschijf opvangen.
Avatar mede-mogelijk gemaakt door buurpoes
pi_86127322
Uh, dat was toen die gast in zijn Volkswagen Golf bij mij op schoot kwam zitten (letterlijk).
pi_86127523
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 22:14 schreef Doublepain het volgende:
Ik ging dus de WTC beklimmen, ik kwam 30 cm omhoog en viel, ik werd besprongen door 6 man.. Ze sloegen me en brachten me naar de kelder.. Ik kreeg een doek om mijn hoofd en ze gingen me slaan.. Maar ik voelde niks, alleen moest ik wel huilen.. Ik weet zelf niet waarom, daarna namen ze me mee in een busje, ik dus die doek erafhalen, ik sprong uit het busje. Mijn been gebroken.. Maar ik liep dus door omdat, omdat. Dus ik rennen naar een winkeltje, daar zat een chinees.. Hij had een draak en die bracht me naar Nederland, alleen viel ik eraf en landde op een dak.. Mijn ribben waren gebroken, maar ik liep door omdat, omdat. Dus ik liep door, ik zag een man op een zwevende kleed.. Hij zei, wassup G, waarom jij zo doen.. Ik dus: jwz mattie.. Hij zei wolla, kom zitten.. Dus hij bracht me thuis en toen leefde ik nog lang en gelukkig..
Jij hebt 't getypt en ik heb 't gelezen.
pi_86127643
Afgewezen worden door lekkere mokkels doet nog steeds pijn. Of afgewezen worden door lekkere mokkels met brede sterke vriendjes.
Compenseer me uiterlijk met me inkomen
pi_86127894
faceplant van een trap af :')
lichte hersenschudding, licht gekneusde arm en scheurtje in mn lip:p
  maandag 6 september 2010 @ 15:29:20 #213
223686 Jenglejack
Het recht is krom
pi_86128445
3 jaar geleden had ik het gevoel dat er een splinter in m'n vinger zat. Probleem was alleen dat ik m niet kon zien.
Dus heb een naald erbij gepakt en deze heet gemaakt met een vuurtje (soort van bacterieen doden), en ben toen op zoek gegaan naar die splinter. Na veel wroeten in m'n vinger tot de conclusie gekomen dat het er niet zat, en dat t misschien m'n zenuw was die zo gaar aant doen was.
Dagen verstreken en de pijn werd steeds erger. Het werd op een gegeven moment zo erg dat als ik met m'n vingers iets wilde oppakken dat het leek alsof er met een mes ingehakt werd. Toen m'n vingertop zwart begon te worden ben ik naar het ziekenhuis gegaan en hebben ze het dode stuk eruit gesneden. Was gelukkig alleen wat vlees dat gestorven was, en niets van m'n vingerbot.

Verders vond ik gekneusde ribben ook zwaaaaaaaaaar klote, vooral als je moet hoesten/niezen/lachen.
Je weet..
pi_86128733
quote:
Op maandag 6 september 2010 14:58 schreef zovty het volgende:

[..]

Jij hebt 't getypt en ik heb 't gelezen.
en dat deed behoorlijk pijn ;(
pi_86153300
Wat een heerlijk topic :D

Toen ik klein was een keer door mn armen gezakt bij het maken van een handstand die net iets te lang duren. Vol op mn voortanden geland, waardoor 1 voortand afbrak. Afdruk is nog steeds zichtbaar op de vloer.

Bij het bouwen van een dammetje in een stromend beekje gleed ik uit terwijl ik een moeilijk grote kei aan het tillen was. Die bleef ik gewoon vast houden tijdens mijn val, waardoor bij het neerkomen mn vinger gesandwicht werd door de kei en de stenen grond. Middelvinger 3x zo dik als normaal. Bij het ziekenhuis in Frankrijk werd gezegd dat ie niet gebroken was, maar hij is nog steeds krom.

Zo'n groot rotje uit een chinese mat afsteken met je broertje. Klapte in mn hand. Al mn vingers nog, godzijdank.

Met snowboarden 3 jaar geleden achterover op ijzig stuk nadat ik plots moest remmen. Via mn stuitje op mn achterhoofd. Paar minuten blijven liggen en de rest vd vakantie nog maar weinig kunnen doen.
  dinsdag 7 september 2010 @ 02:33:34 #216
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_86153551
Van een ladder van 15 meter afgekletterd

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_86153583
Toen mijn gecompliceerde enkelbreuk (voet zat dwars aan mijn been) even recht werd getrokken door de arts op de Eerst Hulp voordat men een verdoving kon toedienen. }:| Foutje, bedankt arts. :')

Een wortelkanaalonsteking waarbij de pijn zo om het uur opkwam, trok dan via de wang naar het oog toe om dan richting de kruin te gaan, gewoon in een hoekje zitten om de pijn op te vangen tot het weer wegtrok....bij de tandarts bleek de verdoving niet te werken in de meest aangetaste wortel dus na 3 verdovingen in het wortelkanaal die niets deden heeft de tandarts de klus maar afgemaakt zonder verdoving :') ....volgens mij zitten mijn nagels nog in zijn plafond. :X

[ Bericht 46% gewijzigd door trovey op 07-09-2010 03:21:21 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_86153645
Een Middenoor ontsteking is echt het verschrikkelijkste wat ik ooit heb meegemaakt. Die pijn is werkelijk waar onbeschrijfelijk, Als de pijn op zijn ergst is wil je gewoon dood.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
pi_86153719
Ik heb wel eens een gedraaide bal ( :') ) gehad. Dan heb je dus precies de pijn die je hebt als je keihard in je zak getrapt bent, maar dan echt anderhalf uur lang ofzo. Ik helemaal wit weggetrokken, keihard zweten, constant kotsen. Je bal krijgt dan geen bloed, en een deel van je onderbuik ook niet, dus daar trekt die pijn dan ook nog heen.
Daar viel zo'n acute blindedarmonsteking reuze bij mee. ^O^
  dinsdag 7 september 2010 @ 08:45:37 #220
244650 MYV
Indonesian Pride
pi_86154887
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 03:00 schreef Roolio het volgende:
Ik heb wel eens een gedraaide bal ( :') ) gehad. Dan heb je dus precies de pijn die je hebt als je keihard in je zak getrapt bent, maar dan echt anderhalf uur lang ofzo. Ik helemaal wit weggetrokken, keihard zweten, constant kotsen. Je bal krijgt dan geen bloed, en een deel van je onderbuik ook niet, dus daar trekt die pijn dan ook nog heen.
;(
pi_86154921
tijdens een sporttest van een kast af moeten springen en daarbij mijn linkerknie geblesseerd. pijn op dat moment viel wel mee maar na afloop moest ik tijdens de spits van amsterdam terug naar rotterdam.

2 uur lang file gereden. bij thuiskomst viel het ook nog wel mee met de pijn maar de volgende ochtend kon ik mijn bed niet uitkomen :')
pi_86155416
Gebroken hoofd.
  dinsdag 7 september 2010 @ 09:32:05 #223
138448 PeZu
Suspended animation
pi_86155554
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 09:24 schreef zovty het volgende:
Gebroken hoofd.
wanneer is herstel operatie :o
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_86155649
Is al eerder gepost.
Maar als het velletje tussen je rits zit!!
  dinsdag 7 september 2010 @ 10:00:42 #225
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_86156209
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 09:37 schreef kanevenniksbedenken het volgende:
Is al eerder gepost.
Maar als het velletje tussen je rits zit!!
:'( :'(
hallo dus dit noemen ze nou twitter
pi_86156828
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:41 schreef Klaploper het volgende:
Lichamelijk dan. TS komt niet van zijn zolderkamer vandaan dus heeft nooit pijn. Behalve soms bij het poepen.
Jou Topic lezen!
Idewiewiewietsiekrijgdetyfusmetjefietsie
pi_86156873
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 10:28 schreef Fietsband het volgende:

[..]

Jou Topic lezen!
:') Twee hoofdletters en een missende w.
Voor 14,99 kan hier jouw opmerking staan!
Of je kan het heel lief vragen.
pi_86159964
Op 6-jarige leeftijd uit een grote schommel vliegen (+/- 4 meter hoogte) en met mijn buik op een uitstekende paal van een bruggetje klappen was niet zo fijn. Schouders die telkens uit de kom gaan zijn ook niet zo fijn, hoewel alles inmiddels zo ernstig is opgerekt dat ik ze bijna direct weer terug kan gooien :') Onlangs mijn enkelbanden gescheurd en enkel gebroken, dat was ook niet zo tof.
wake up in the morning and i'm married to a dinosaur, her vagina sore
  dinsdag 7 september 2010 @ 20:11:52 #229
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_86177386
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 10:28 schreef Fietsband het volgende:

[..]

Jou Topic lezen!
:')
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_86182166
Helemaal vergeten...als kind met je fietsje in een grote berg prikkeldraad vallen.....mijn ouders moesten het prikkeldraad uit mijn benen trekken. :X ....doe dit niet na jongens en meisjes. :')
Optimist tot in de kist
pi_86182304
Ben ik nou de enigste die nooit echt pijn heb gehad? :') .
pi_86182444
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:41 schreef VersusPascal het volgende:
Prijs je maar gelukkig. ;)
Optimist tot in de kist
pi_86183023
Van een speeltoestel afgesprongen en toen kwam m'n been tussen zo'n trappetje > knieband gescheurd en ben ook een keer tegen zo'n sauna geval aan gaan staan.

Allebei op vakantie gebeurd :')
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:59:26 #234
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_86183220
Van het dak van de boerenschuur van een vriend afgevallen met m'n been op een spijkerplank :') M'n been was (tijdelijk) verlamd en ik moest nog naar huis fietsen _O- Na een week kon ik hem pas weer bewegen en na een jaar of 4 kwam het gevoel langzaam weer terug. :P

En een gat in m'n hoofd en schedel toen ik op een spijker viel, maar daar voelde ik niks van omdat ik mezelf verdoofde blijkbaar, gelukkig.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_86183269
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:59 schreef 08gnoT. het volgende:
Van het dak van de boerenschuur van een vriend afgevallen met m'n been op een spijkerplank :') M'n been was verlamd en ik moest nog naar huis fietsen _O- Na een week kon ik hem pas weer bewegen en na een jaar of 4 kwam het gevoel langzaam weer terug. :P

En een gat in m'n hoofd en schedel toen ik op een spijker viel, maar daar voelde ik niks van omdat ik mezelf verdoofde blijkbaar, gelukkig.
Dat hoor je vaker, zodra iemand iets pijnlijks meemaakt, dat het lichaam zichzelf verdooft.

Ideaal!
pi_86183317
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:41 schreef VersusPascal het volgende:
Als je nou eens vaker uit je bureaustoel stapt en een beetje buiten bent, actief bent of bezopen.. Dan komt het vanzelf :P.

En wat deed jij dan wel niet als klein kind? Ieder klein kind heeft wel iets :o.

OT: wou met mijn voorwiel zo op iemand z'n achterwiel rijden dat ik een wheelie met m'n kleine bmx'je kon. Alleen werd die wheelie een kopstoot op de grond :'). Hele voorste rij (4 tanden) krom. 2 eruit :')
Mijn piek is kwijt
pi_86183468
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:59 schreef 08gnoT. het volgende:
Van het dak van de boerenschuur van een vriend afgevallen met m'n been op een spijkerplank :') M'n been was (tijdelijk) verlamd en ik moest nog naar huis fietsen _O- Na een week kon ik hem pas weer bewegen en na een jaar of 4 kwam het gevoel langzaam weer terug. :P

Blijf jij maar ver weg van spijkers. :P
Optimist tot in de kist
  dinsdag 7 september 2010 @ 22:05:09 #238
298746 Dalando
18, niet meer gefrustreerd
pi_86183506
Ik zag pics van TS ;(
Spel-, taal- en grammaticafouten voorbehouden.
994a040db3f025e25771e045468fc121
pi_86183533
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:01 schreef drumminggod het volgende:

[..]

Als je nou eens vaker uit je bureaustoel stapt en een beetje buiten bent, actief bent of bezopen.. Dan komt het vanzelf :P.

En wat deed jij dan wel niet als klein kind? Ieder klein kind heeft wel iets :o.

OT: wou met mijn voorwiel zo op iemand z'n achterwiel rijden dat ik een wheelie met m'n kleine bmx'je kon. Alleen werd die wheelie een kopstoot op de grond :'). Hele voorste rij (4 tanden) krom. 2 eruit :')
Ik heb natuurlijk genoeg meegemaakt, maar niet extreme dingen, en ben hooguit alleen s'avonds binnen. Dus daar ligt t ook niet aan.

Weet nog wel dat ik bij een feestje op men basisschool een spelletje was met van die airhockey dingen. Ik spelen met één of ander wijf. Slaat ze perongeluk op men vinger. Stak er net hout een een facking lange splinter, zeg maar balk onder men nagel. Ik doorbikkelen de hele avond. Breekt die af.(zater er 2). Moest ik naar de dokter omdat me vader um er niet uit kreeg omdat die helemaal was afgebroken en steeds dieper zat :') .
pi_86183663
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:05 schreef VersusPascal het volgende:

[..]

Ik heb natuurlijk genoeg meegemaakt, maar niet extreme dingen, en ben hooguit alleen s'avonds binnen. Dus daar ligt t ook niet aan.

Weet nog wel dat ik bij een feestje op men basisschool een spelletje was met van die airhockey dingen. Ik spelen met één of ander wijf. Slaat ze perongeluk op men vinger. Stak er net hout een een facking lange splinter, zeg maar balk onder men nagel. Ik doorbikkelen de hele avond. Breekt die af.(zater er 2). Moest ik naar de dokter omdat me vader um er niet uit kreeg omdat die helemaal was afgebroken en steeds dieper zat :') .
Doe je goed :P
Mijn piek is kwijt
  donderdag 9 september 2010 @ 10:43:37 #241
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_86234501
Door m'n duim geschroefd tijdens hutten bouwen

Schroef zat helemaal door
  donderdag 9 september 2010 @ 10:51:42 #242
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_86234718
Een knuffelpartij met een blik ME'ers inclusief bijtende hond.
6 kiezen afgebroken, 2 gekneusde ribben, wat kleine breukjes in hand, half gescheurde ellepijp, meniscus problematiek waar ik nog aan geopereerd dien te worden zoveel jaar na dato en een hoop kneuzingen en wat bijt afdrukken in m'n been.

Dat was toch wel het meest pijnlijke fysiek en op jonge leeftijd een keer 3 vingertopjes half losgeraakt toen ik m'n hand tussen de deur had zitten. :')
En wat me nog wel bijstaat was dat ik met m'n voet midden in zo'n openstaande ringband map stond en die schoot dus dicht, dat was ook niet al te prettig. :P
pi_86239793
Er is een beeldbuis tv op me gevallen toen ik heel klein was. Ik ging er aan hangen :') Gelukkig herinner ik het me niet meer. Ik weet het van mijn ouders en de deuk in de vloer :')
pi_86240040
quote:
Op donderdag 9 september 2010 10:51 schreef Lastpost het volgende:
Een knuffelpartij met een blik ME'ers inclusief bijtende hond.
6 kiezen afgebroken, 2 gekneusde ribben, wat kleine breukjes in hand, half gescheurde ellepijp, meniscus problematiek waar ik nog aan geopereerd dien te worden zoveel jaar na dato en een hoop kneuzingen en wat bijt afdrukken in m'n been.

Ouch.. Hoe kwam dat dan? Hooligan uithangen? :+ Honden beten doen iig veel zeer en geeft ook altijd zo'n zooitje :')
Op 31-12-2010 20:01 schreef ViezeFreddiey
meest baas van FoK 2010 _O_
  donderdag 9 september 2010 @ 13:56:11 #245
206138 Monkey-wrench
vliegerdevliegvlieg
pi_86240416
Door een brommer ongeluk mijn halve knieschijf weg geraspt door de straat nadat na een vlugt van ongeveer 12 meter weer op mijn smoeltje terecht kwam gelukig had ik een helm op. En tegelijker tijd stond het versnelings pookje recht op in mijn onderbeen en toen de dokter zei die trekken we er gewoon snel uit kwamen we er achter dat het haakse stukje waarmee je schakelt zeg maar onder mijn scheen been zat. au

Tijdens het vliegeren steekt iemand het pad over waar we steeds op heen en weer racen en blijft dus staan te kijken (hij dacht vast he die gasten gaan echt vet hard mooi man hee ze komen ook dichterbij hmm ik blijf maar staan lijkt mij het beste en als ze dan om mij heen sturen ga ik er snel weer voor staan). Dus ik gooi op het laatste moment snel mijn buggy dwars en mijn vlieger de andere kant op ik wordt dus achter over mijn bug uit geschoten vlieg wel een 10m door de lucht en smak natuurlijk precies tegen het enigste paaltje in de buurt aan. Komt die gozer naar me toe en vraagt gaat het was wel een beetje domme actie van je he. au lul
Mostly harmless.............42
pi_86240579
quote:
Op donderdag 9 september 2010 13:56 schreef Monkey-wrench het volgende:
Door een brommer ongeluk mijn halve knieschijf weg geraspt door de straat nadat na een vlugt van ongeveer 12 meter weer op mijn smoeltje terecht kwam gelukig had ik een helm op. En tegelijker tijd stond het versnelings pookje recht op in mijn onderbeen en toen de dokter zei die trekken we er gewoon snel uit kwamen we er achter dat het haakse stukje waarmee je schakelt zeg maar onder mijn scheen been zat. au

Tijdens het vliegeren steekt iemand het pad over waar we steeds op heen en weer racen en blijft dus staan te kijken (hij dacht vast he die gasten gaan echt vet hard mooi man hee ze komen ook dichterbij hmm ik blijf maar staan lijkt mij het beste en als ze dan om mij heen sturen ga ik er snel weer voor staan). Dus ik gooi op het laatste moment snel mijn buggy dwars en mijn vlieger de andere kant op ik wordt dus achter over mijn bug uit geschoten vlieg wel een 10m door de lucht en smak natuurlijk precies tegen het enigste paaltje in de buurt aan. Komt die gozer naar me toe en vraagt gaat het was wel een beetje domme actie van je he. au lul
Je kan wel zien dat die valpartijen je hersenen hebben aangetast, mischien eens interpunctie gebruiken?
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
  donderdag 9 september 2010 @ 15:09:53 #247
206138 Monkey-wrench
vliegerdevliegvlieg
pi_86243191
Ja toen ik het hele verhaaltje getypt had dacht ik het zelfde.

Had er gewoon geen zin in.
Mostly harmless.............42
  donderdag 9 september 2010 @ 16:35:12 #248
292802 Mr_Tattoo
Put the needle on it
pi_86246286
Na een 360 op m'n snowboard van een schans landen op m'n stuitje was niet zo fijn...
  donderdag 9 september 2010 @ 17:00:40 #249
282507 Lysdexie
Vieze gek! Vieze gluurder!
pi_86247321
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 03:00 schreef Roolio het volgende:
Ook welles gehad, moest echt janken toen :')
pi_86247381
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:00 schreef Lysdexie het volgende:

[..]

Ook welles gehad, moest echt janken toen :')
:D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')