abonnement Unibet Coolblue
pi_86069267
Vorige deel: [Centraal] Cavia's met foto's deel 27

Nuttige cavialinks:

Informatie:
- http://www.knoevel.net
- http://www.degrotecavia.nl
- http://www.caviarassen.nl

Caviafora, voor raad, advies en cavia's vinden
- http://www.caviagids.nl
- http://www.knoevel.nl/forum
- http://www.eccforum.nl
- http://www.nhdp.nl/caviaforum3

Caviashops:
- http://www.knoevelshop.nl (tip!)
- http://www.cafepress.com/cavycomic
- http://www.fretten.nl (let op, niet alles hier is geschikt voor cavia's, maar bv wel kooien en huisjes)

Caviaopvang:
- www.kuufke.com
- www.knoevel.net
- www.stichtingcavia.nl

Korte caviatips:

Huisvesting

- 1 cavia heeft een kooi van min 80x50 nodig. Twee cavia’s 100x50. Per cavia kun je ongeveer 20 cm in totaal erbij meten. Altijd geldt: hoe meer ruimte, hoe beter.
- Op de bodem moet een laag bodembedekking. Niet geschikt zijn kattengrind, stro en kranten. Wel geschikt zijn o.a. zaagsel, aubiose, beukensnippers, houtkorrels en hemparade.
- Het hok moet op een tochtvrije plaats in huis staan. Niet direct tegen een verwaming aan. Liefst op een verhoging, omdat anders álles wat beweegt direct boven de diertjes gebeurt. Omdat de grootste vijand van wilde cavia’s van boven komt (de roofvogel), worden cavia’s erg schrikachtig hierdoor.
- De meest geschikte en meest voorkomende kooien zijn dunabakken (met doorzichtige plastic bovenkap) en traliekooien (onder plastic, boven tralies). De ondergrond van het hok mag niet uit tralies bestaan, maar uit egaal materiaal (zoals kunststof of hout), omdat tralies de pootjes kunnen beschadigen.

Inrichting

- In het hok kan een nachthuisje staan. Het ligt helemaal aan het baasje of de cavia hier schuw van blijft. Als je ze er regelmatig uithaalt wennen ze vanzelf. Omdat cavia’s prooidieren zijn voelen ze zich veilig in een huisje.
- Een cavia heeft een zwaar etensbakje nodig wat niet om kan klappen.
- Een drinkflesje, liefst met een inhoud van 300 ml of groter.
- Hooi is een primaire levensbehoefte en moet altijd in het hok aanwezig zijn. Dit kan los op de bodem of bv in een hooibal.
- een knaagsteen hoort NIET in een caviakooi thuis. Deze levert verhoogde risico’s op blaasproblemen op. Om aan te knagen bieden takken van wilgenbomen of fruitbomen een uitkomst.
- Speelgoed is niet nodig. Cavia’s spelen niet graag, ze verwonden zich makkelijk aan klein speelgoed.

Eten en drinken

- Het hardvoer bestaat uit voer verrijkt met vitamine C. Bekende merken voor caviakorrel zijn Kasper Faunafoods, Garvo, Teurlings en Hope Farms (deze laatste is het meest verkrijgbaar in dierenwinkels en zeer geschikt). Gemengd voer is bijvoorbeeld van XtraVital, Gerty guinea pig of Evert.
- Aanvullend op het hardvoer heeft een cavia altijd hooi nodig: nooit mag dit ontbreken in de kooi. Vrijwel ieder verkrijgbaar hooi is geschikt. Er bestaat ook kruidenhooi dat gegeven kan worden. Let wel op dat als je terug wilt stappen op normaal (goedkoper) hooi, sommige cavia’s te verwend zijn en er minder van eten.
- Een cavia is gek op groenvoer en dient hier iedere dag wat van te krijgen. Vitamine C rijke groentes als witlof en paprika zijn geschikt. Andere groentes (slechts een greep uit de mogelijkheden) zijn andijvie, komkommer, winterpeen, bospeen (mét loof), spinazie, tomaat, suikermais en peterselie. Goedkoper (maar minder vitamine C rijk) zijn gras en paardenbloembladeren. Koolsoorten mogen wel, maar met mate, omdat hier snel gasvorming door ontstaat.
- Snoepjes (yoghurtdrops, knaagstengels…) zijn overbodig, maar moge met mate gegeven worden.
- Cavia’s drinken na hun eerste 4 weken moedermelk niets anders meer dan schoon water. Gooi hier geen vitamine C druppels in: de vitamine C vervliegt razendnsel en je houdt vies drinkwater over. Geef liever iedere dag een vitamine C tabletje, zoals Roter met citroensmaak en Kruidvat met sinaasappelsmaak (gewoon voor mensen).

Cavia’s

- Mannetjes heten beren, vrouwtjes heten zeugen.
- Een cavia kan tussen de 4 (gemiddeld) en 8 (hoogbejaard) jaar oud worden
- Een normaal gewicht voor een pasgeboren cavia licht tussen de 60 en de 130 gram. Een volwassen zeug weegt gemiddeld tussen de 900 en 1500 gram, een beer tussen de 1000 en 1600 gram. Dit varieert echt enorm per cavia: het gewicht moet gewoon bij het dier passen.
- Cavia’s zijn vanaf 4 weken vruchtbaar (zowel beren als zeugen). Zij zijn dan echter nog véél te jong om al in verwachting te raken. Zeugjes mogen pas gedekt worden rond de 5 maanden met een minimaal gewicht van ca. 700 gram. Ook moeten zij voor hun eerste jaar een nestje gehad hebben, in verband met het verharden van het bekken.
- Cavia’s leven graag in een groep. Wie cavia’s gaat aanschaffen, wordt dan ook geadviseerd altijd minimaal twéé dieren aan te schaffen.
- Een goede combinatie is twee zeugen, twee beren (óf allebei jong, óf één oud en één jong, maar zelden tot nooit twee oude beren die niet eerder samenzaten) of een gecastreerde beer bij een zeug. Meer beren bij 1 of meer zeugen gaat vrijwel altijd fout.

Geslachten

Een duidelijke site met veel voorbeeldfoto’s is http://cavyspirit.com/sexing.htm . Kijk daar als je twijfelt over het geslacht van je cavia.

Gedrag

- Cavia’s staan bekend om hun vrolijke geluid, dat ookwel whiepen genoemd wordt. Een duidelijke engelstalige site waar alle geluiden en betekenissen opstaan is http://www.treenspigs.com/fun/media.html .
- Cavia’s die net gekoppeld zijn vertonen vaak dominantiegedrag. Dit lijkt op het gedrag dat een beer naar een zeug vertoond wanneer hij haar wil berijden. Dit gedrag bestaat voornamelijk uit lange, lage ‘prrrrrrrrts’ laten horen, wiebelen met het achterwerk en het berijden van de andere cavia(‘s). Dit gedrag kan, als uiting van dominantie, óók bij zeugjes voorkomen.
- Zeker beertjes willen soms wel eens ruzie maken en mopperen op elkaar, vooral in het begin of als ze sterk zeugjes ruiken. Beren kun je altijd samen laten zitten totdat er bloed vloeit. Ze kunnen aardig wat verdragen, en een beetje happen is ook niet verkeerd als ze elkaar nog moeten leren kennen, maar als er wondjes ontstaan is het het teken dat dit duo niet samengaat.
- Cavia’s hebben vaak ‘de gekke vijf minuten’, wat ook wel popcornen wordt genoemd. Hierbij rennen ze door het dolle heel rondjes door het hok, waarbij het zaagsel alle kanten op vliegt. Dit is geen gek gedrag, dit is alleen maar een teken dat ze het naar hun zin hebben.
- Cavia’s eten hun eigen keutels. Dit is normaal: in de keutels blijven nuttige voedinsstoffen achter die pas bij een tweede keer opgenomen worden door het lichaam.

Wanneer naar de dierenarts?

Cavia’s zijn kampioen in pijn verbergen. Vaak merk je pas dat ze ziek zijn als ze écht al behoorlijk ziek zijn. Hou afwijkend gedrag nauwlettend in de gaten! Een zieke cavia kan de volgende symptonen hebben:

- Stil in een hoekje zitten, weinig geluid maken, slecht reageren op omgeving.
- De vacht staat omhoog
- Troebele oogjes, vieze neus (verkoudheid)
- Eén oogje vochtig met een blauw waasje (ontsteking, makkelijk te verhelpen met een zalfje)
- De cavia valt af. Altijd belangrijk om in de gaten te houden: afvallen gebeurt NOOIT zonder reden. Tot 20 gram is het niet zorgwekkend, gaat het harder en niet meer omhoog is er vaak een diepliggender probleem.
- De cavia eet niet meer of minder.
- De cavia heeft diarree, stinkende keutels of juist helemaal geen ontlasting meer.
- De cavia piept of kreunt bij het plassen, en/of heeft een rood gekleurd plasje (blaas of nierproblemen)
- De cavia heeft vreemde bultjes of bobbels.
- De huid is droog, schilferig en/of vertoond wondjes (schurft/schimmel)
- Er zitten witte of zwarte stippen in de vacht (luis)

Bij ieder gedrag dat je niet herkent van je cavia is contact met de DA voor ten minste telefonisch overleg geen overbodige luxe.

LAATSTE FOTO'S
Guppyfriend


BillsGate


ivetje



Sjowhan


Queen_Minny


De_Taartjesfee


PerryVogelbekdier


4EverBlackEyed


Nonnetje


Leigh


[ Bericht 8% gewijzigd door DeltaCephei op 04-09-2010 20:15:41 ]
  zaterdag 4 september 2010 @ 20:19:16 #2
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_86069481
doe em gewoon nog een keer :P

quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:03 schreef BillsGate het volgende:

[..]

Vraag toch maar even aangepast :@
;)


Staat *O* verdiepinkje is er weer uit :P


prima kattenbench ^O^




*O*

Moet alleen nog even een extra flesje halen, die erbij zat was lek :')
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_86069653
Heerlijke kooi!
I had a signature once. It was awful.
  Moderator zaterdag 4 september 2010 @ 20:41:02 #4
155227 crew  Guppy
dus
pi_86070052
Wat een kooi!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86073403
Oehh leuke foto's :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_86086030
Ah hier waren we gebleven.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_86116167
Mijn caafjes whiepen al 3 weken niet meer..
Wel beginnen ze een beetje ongeduldig aan het eten.. Voordat het in de kooi ligt, hebben ze al wat in hun mond hahaha
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_86122733
quote:
Op maandag 6 september 2010 08:03 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Mijn caafjes whiepen al 3 weken niet meer..

Noes ;(

Mja, hier trekken ze maar sporadisch hun bekje open.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_86127245
Gemeneerts zijn het :P
Af en toe hoor je een geluid, en daarna rennen ze als een stel pubers/idioten achter elkaar aan :D

Dus ik vind het wel best, zolang ze maar lief zijn :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator maandag 6 september 2010 @ 14:55:13 #10
155227 crew  Guppy
dus
pi_86127397
Die van mij beginnen alleen bij honger te mekkeren :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86129012
Beer kan ineens de hele avond door geluid maken, tot irritatie toe. De dames maken alleen kabaal als ze weer 'ns aan 't kontwiegen zijn of elkaar aan 't pesten.

Even caviavoer halen, 20 euro lichter ;(
  maandag 6 september 2010 @ 15:50:22 #12
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_86129163
Mijn vrouwtjes lopen zelfs te mekkeren als ik langsloop en even bij ze blijf staan.. Ze zijn ontzettend nieuwsgierig.. Mijn oudste mannetje maakt daarnaast de meeste herrie, de rest laat zich af en toe wat horen :P
  Moderator maandag 6 september 2010 @ 16:10:33 #13
155227 crew  Guppy
dus
pi_86129847
Ja, oké, prrr-en bij het kontgewiegel, en babbelen wel, maar echt whiepen alleen als er iets lekkers aankomt :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86129850
Leuke foto's allemaal! Die van Billsgate, die creme, die vind ik leuk :P . Mijn cavia's maken heel veel lawaai, vooral als ze loops zijn, dan piepen ze en dan knorren ze ook de hele dag.

Ff over het voer, mijn cavia's (3 stuks) eten zo verschrikkelijk veel. Ik moet hun eetbakje 3x per dag bijvullen, en ze krijgen onbeperkt hooi, en veel groenvoer. Ze zijn ook alle drie moddervet, ze wegen allemaal wel zo'n 1.5/2 kilo. Is het normaal dat ik ze zo vaak moet voeren?
Echt heel erg vind ik het niet maar wel vreemd. En grappig, ze lijken echt altijd wel honger te hebben :') .
pi_86130124
3 keer per dag bijvullen, jeetje :o Zo gaat het hard ja :') Beer is de enige dikkerd hier, die weegt 1800gr. Ik hoef mijn 3 cavia's niet zo vaak brokjes te geven :o

Wat voeren jullie? Beer eet Science Selective en de dames een mix van Science Selective/Care+
pi_86130314
Ja 's ochtends voor werk, en dan rond half 7 's avonds de 2de keer vullen, en voordat ik naar bed
ga nog 1x :P . Meestal krijgen ze prestige cavia crispy, maar ik mix daar zelf vanalles doorheen, zoals knaagdier snoep, en andere merken voer. Voor de afwisseling. Maar het hoofdvoer is dus wel prestige. En dan krijgen ze er ook nog zo'n snoepstaaf bij, met zo'n haakje dat je het kan ophangen, en veel hooi, en groenvoer. Ze zijn verwend :D .
pi_86130429
Oh nee die snoepstaven enzo moeten ze hier niet :') Ook geen snoepjes. Ik heb wel een zak knabbelmix (die je zelf moet scheppen) waar ze af en toe een handje van krijgen.

Ik heb het niet op gemengd voer omdat ik in het verleden een cavia heb gehad die selectief ging eten en we dus moesten dwangvoeren e.d en toch doodging :N Sindsdien alleen Supreme Science of Care+ als hoofdvoer.
  Moderator maandag 6 september 2010 @ 16:30:05 #18
155227 crew  Guppy
dus
pi_86130481
Hier krijgen ze Gerty's Guinea Pig, en groenvoer. Snoepstokjes en dat soort meuk motten ze niet, laten ze liggen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86130965
Hier eten ze alles :') . Selectief eten doen ze niet, bakje is gewoon echt leeg, of vol met zaagsel. Maar geen brokjes :P . Ik vind het wel leuk dat ze zo dik zijn. Ze eten ook droge broodjes, en tomaat.

Eerst deze week met 1 van de caafjes naar de DA, ze krijgt nu echt last van haar eierstokkanker. Dus ze moet een echo, en dan moet ik bepalen of ik haar laat steriliseren of haar laat afmaken. Sterilisatie is duur (¤100,-) en de napijn vind ik erg zielig, maar wss kan ze dan nog een aantal jaar mee. Afmaken is goedkoop, maar wel sneu, omdat ze nog maar 1 jaar is. Ik wacht eerst de echo maar af en als het nou uitgezaaid enzo is dan laat ik haar wel afmaken, maar als het alleen haar eierstok is dan weet ik het niet zo goed ;( . Wat zouden jullie doen? Ze is nog zo jong dus ik vind afmaken echt sneu dan hoor.
pi_86131280
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:43 schreef oddeyed het volgende:
Hier eten ze alles :') . Selectief eten doen ze niet, bakje is gewoon echt leeg, of vol met zaagsel. Maar geen brokjes :P . Ik vind het wel leuk dat ze zo dik zijn. Ze eten ook droge broodjes, en tomaat.

Eerst deze week met 1 van de caafjes naar de DA, ze krijgt nu echt last van haar eierstokkanker. Dus ze moet een echo, en dan moet ik bepalen of ik haar laat steriliseren of haar laat afmaken. Sterilisatie is duur (¤100,-) en de napijn vind ik erg zielig, maar wss kan ze dan nog een aantal jaar mee. Afmaken is goedkoop, maar wel sneu, omdat ze nog maar 1 jaar is. Ik wacht eerst de echo maar af en als het nou uitgezaaid enzo is dan laat ik haar wel afmaken, maar als het alleen haar eierstok is dan weet ik het niet zo goed ;( . Wat zouden jullie doen? Ze is nog zo jong dus ik vind afmaken echt sneu dan hoor.
Steriliseren, hoef ik niet eens over na te denken :@
  Moderator maandag 6 september 2010 @ 17:04:39 #21
155227 crew  Guppy
dus
pi_86131774
Geen uitzaaiingen = steriliseren
Uitzaaiingen = in laten slapen

Hoef ik ook niet over na te denken...

Wanneer er iets is met m'n beestjes maakt geld me niet uit. Belangrijker vind ik dat het over gaat door de behandeling die het dier krijgt. Dingen als chemokuren en maandenlange revalidaties begin ik niet aan, dat kun je aan zo'n dier niet verkopen. Ga maar uitleggen dat ie nu rustig moet blijven liggen, dan is de pijn het snelste over. Dat kan niet.
Maar als het herstel mogelijk is, zoals in dit geval een sterilisatie (mits geen uitzaaiingen), dan is voor mij de keuze gauw gemaakt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86131973
Ja zo dacht ik dus ook, als het uitgezaaid is dan afmaken, maar als het alleen die eierstok is dan kan ze opzich best geopereerd worden. Kijk als ze nou al 7 was maar ze is nog maar net 1 jaar, die kan nog makkelijk een jaar of 5 mee. Duurt het herstel lang na zo'n operatie?
  Moderator maandag 6 september 2010 @ 17:16:59 #23
155227 crew  Guppy
dus
pi_86132225
Het valt wel mee. Het is natuurlijk niet niks, maar ze krijgt wel pijnstillers en zo mee. Je zult haar in het begin misschien moeten dwangvoeren.
Ze mag ook even niet op zaagsel of zo zitten, maar op handdoeken, zodat er geen viezigheid in de hechtingen komt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86132855
Het is ook net de liefste en leukste cavia. Niet dat dat in de beslissing meeweegt hoor, maar dit zul je altijd zien. Ik wacht de echo wel af, en het oordeel van de DA, hij kan het beste bepalen of ze pijn heeft en of behandeling mogelijk is. Het is zo'n schatje, met haar lange krullen O+
pi_86133123
Eierstokkanker? 9 van de 10 keer zijn het eierstokcystes, en die kun je prima operatief laten verwijderen, en als dat echt niet gaat zijn er nog andere methodes, zoals periodiek leeg laten zuigen.
Een buik-operatie is altijd erg zwaar. Zorg dat je van alles in huis hebt, zoals goed dwangvoer, piggy nurse, protexin, infacol, en dan natuurlijk de pijnstillers en antibiotica van de DA. Een Snugglesafe is ook geen overbodige luxe. De eerste dagen kunnen erg zwaar zijn en veel van jou vragen: als ze niet zelf eet zul je haar elk uur/iedere twee uur moeten dwangvoeren, ook 's nachts. Maar als ze verder sterk is zal ze met enkele dagen al een stuk beter zijn.

Zorg wel dat je altijd voor gasnarcose kiest, een DA die spuitnarcose gebruikt kun je beter mijden, dat is zeker bij zo'n operatie echt te zwaar.

Ik zou haar trouwens hoe dan ook laten openmaken als ze duidelijk problemen met haar eierstokken heeft, want pas als de DA echt in het buikje kijkt kan hij zien of het kanker is en zoja of dit echt uitgezaaid is. Dan kun je altijd nog bepalen, door de DA dan te laten bellen, of je haar laat niet meer wakker laat worden of laat helpen. Ik heb hetzelfde meegemaakt met een zeugje van 3, was zo uitgezaaid dat toen ze openlag de DA belde met het slechte nieuws en we zo besloten hebben haar niet meer wakker te laten worden.

Maar werkelijk, afmaken???? We hebben het hier niet over vleeskoeien, het gaat over je huisdier, dan praat je allerminst over inslapen of euthanaseren maar toch zeker niet over afmaken, ik krijg dan gelijk zo'n spijker-in-de-kop idee.
I had a signature once. It was awful.
pi_86133218
quote:
Op maandag 6 september 2010 17:41 schreef zoeperzazke het volgende:

Maar werkelijk, afmaken???? We hebben het hier niet over vleeskoeien, het gaat over je huisdier, dan praat je allerminst over inslapen of euthanaseren maar toch zeker niet over afmaken, ik krijg dan gelijk zo'n spijker-in-de-kop idee.
Ik wou het niet zeggen :@ maar dacht hetzelfde..

Hier krijgen ze trouwens onbeperkt hooi en veel groenvoer en als hardvoer science selective. Ik vul het bakje als het leeg is, maar dat is niet meer dan 1x per dag. Toen ik nog twee veelvraten had (lees: twee stevige beren) vulde ik het meestal op een vast tijdstip en verder nog meer hooi :P

Snoepjes geef ik ze nooit, ook nooit gedaan. Daar zit imo meer troep in dan iets fatsoenlijks voor je caaf. En gevarieerd eten geven doe ik in de vorm van groenvoer. Volgens mij zijn ze echt niet zo kieskeurig dat de brokken gevarieerd moeten zijn :D
pi_86133645
Gelukkig, ligt het niet aan mij...

En verder: 100% waar over het voer, ik geef absoluut geen snoepjes want daar worden ze nu net zo dik van. Gewoon Science Selective brok, perfect uitgebalanceerd zodat ieder caafje op zijn of haar ideale gewicht blijft.
I had a signature once. It was awful.
pi_86134523
Och ik zeg altijd afmaken :@ . Bedoel het verder niet raar ofzo hoor, ik vind het hartstikke zielig. Mijn DA heeft gasnarcose, dus dat zit wel goed. De andere DA die heeft me verteld dat ze dus eierstokkanker had. Ik weet het niet, ik ben geen DA, maar de DA met de gasnarcose (onze vaste da) die wil een echo doen, dus dan heb ik meer zekerheid. En dan de hele boel er maar uit hoor, zoals ik al zei, ze is net 1 jaar dus die kan eigenlijk nog makkelijk 6 jaar mee.

Tis echt heel zielig, die bobbel als je er aan zit doet het haar al pijn, want dan piept ze. Verder ligt ze ook steeds vaker in haar huisje, ze komt er amper nog uit.

Misschien moet ik eens die bix-brokjes proberen, die bruine korrels. Dat is wel gezond toch? Dan eten ze misschien ook wat minder. En stoppen met dat snoep. Want ik denk echt dat ze te dik worden hoor. 1.5/2 kilo vind ik best veel voor een cavia. Ze zijn ook heel groot, veel groter als die dierenwinkel-cavia's.
pi_86134690
Nee, geen biks, die zitten volgepropt met energie en maakt je cavia's alleen maar dikker. Science Selective of Gerty Guinea pig zijn goede voeren. Als je maar enkele cavia's hebt raad ik de selective het meeste aan, is een eenvoudige brok die goed uitgebalanceerd is. De brok is zeker duurder, maar je krijgt er ook wel wat voor terug.

Op een rontgenfoto krijg je trouwens meer zekerheid dan met een echo, echo's bij cavia's gaan maar lastig. Als ze nu al zoveel pijn heeft zou ik haar deze week nog laten helpen en zeker niet te lang meer wachten!
I had a signature once. It was awful.
pi_86134708
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:22 schreef oddeyed het volgende:
Och ik zeg altijd afmaken :@ . Bedoel het verder niet raar ofzo hoor, ik vind het hartstikke zielig. Mijn DA heeft gasnarcose, dus dat zit wel goed. De andere DA die heeft me verteld dat ze dus eierstokkanker had. Ik weet het niet, ik ben geen DA, maar de DA met de gasnarcose (onze vaste da) die wil een echo doen, dus dan heb ik meer zekerheid. En dan de hele boel er maar uit hoor, zoals ik al zei, ze is net 1 jaar dus die kan eigenlijk nog makkelijk 6 jaar mee.

Tis echt heel zielig, die bobbel als je er aan zit doet het haar al pijn, want dan piept ze. Verder ligt ze ook steeds vaker in haar huisje, ze komt er amper nog uit.

Misschien moet ik eens die bix-brokjes proberen, die bruine korrels. Dat is wel gezond toch? Dan eten ze misschien ook wat minder. En stoppen met dat snoep. Want ik denk echt dat ze te dik worden hoor. 1.5/2 kilo vind ik best veel voor een cavia. Ze zijn ook heel groot, veel groter als die dierenwinkel-cavia's.
Mijn beren waren op het zwaarst zo'n 1,3kg en dat vond ik al best wat. Cavia's zijn van nature al mollig, dus das niet zo erg, maar een wat zwaardere caaf kan soms wat meer vet hebben (dat kan je voelen bijv. bij de oksels). Snoepjes zou ik idd maar mee stoppen, ze hebben genoeg om bij te zetten. Bix-brokjes ken ik niet. Er zijn een aantal voeren die sowieso goed zijn voor de caafjes, Science Selective is daar een van, maar das ook meteen de meest dure. Daarnaast heb je er nog een paar, maar die weet ik even niet meer.

spuit 11 Zoeper was me voor
pi_86135092
Ik moet zeggen dat Beer altijd al een flinke vent is geweest, hij krijgt geen snoepjes ofzo maar alleen brokjes+hooi+groenvoer. Als ik hem vast heb is hij flink zwaar maar echt 'vet' is hij niet :@ Ik wilde een tuigje voor hem met looplijn maar ik heb het idee dat meneer dan stokstijf op de grond blijft zitten, net zoals in een ren.. :{ :')

Oh en ik was vergeten te melden dat ik de cavia wel zou laten inslapen als ze uitzaaiingen had. Volgens mijn familie ben ik te gek met mijn cavia's, zo toen Punkie ineens (echt van de een op andere dag) ziek werd heb ik hem (wel vrijwel elke dag naar de DA) 2 weken gedwangvoederd tot hij apatisch werd en diarree kreeg. Als ik nu terugkijk vind ik wel dat ik het te lang geprobeerd heb.. Gelukkig had hij -hopelijk- geen pijn want hij had pijnstillers. Ik denk toch dat het een oorsteking is geweest (schokte ineens met z'n hoofdje, ogen tolden en hoofdje scheef) ;( ;(

Fleurtje maakte altijd veel kabaal met ademen, toen ze minder ging eten ben ik ermee naar de DA geweest en die dacht dat het een long/hartafwijking was. Ik dacht misschien een verkoudheid (tsjah, wishfull thinking) dus heeft ze toen een stoot prednison gekregen. S'morgens was het niet beter en hebben we d'r maar laten gaan zodat ze het in ieder geval niet benauwd meer had. Ik moet zeggen dat dat een van de 'zwaarste' afscheid was omdat ze verder niet ziek was ;( :'(
pi_86135438
Ik heb voor mijn eerste manneke ook 400 euro betaald voor een operatie voor blaasgruis, helaas was er een complicatie tijdens de operatie en is hij overleden tijdens het ontwaken uit de narcose. Maar ik zou het zo weer doen (als hij het zou overleven O+ Barbabobje O+ ) Zijn vriendje vond ik zomaar dood in zn hok ;(
pi_86139092
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:37 schreef DeltaCephei het volgende:
Ik moet zeggen dat Beer altijd al een flinke vent is geweest, hij krijgt geen snoepjes ofzo maar alleen brokjes+hooi+groenvoer. Als ik hem vast heb is hij flink zwaar maar echt 'vet' is hij niet :@ Ik wilde een tuigje voor hem met looplijn maar ik heb het idee dat meneer dan stokstijf op de grond blijft zitten, net zoals in een ren.. :{ :')

Oh en ik was vergeten te melden dat ik de cavia wel zou laten inslapen als ze uitzaaiingen had. Volgens mijn familie ben ik te gek met mijn cavia's, zo toen Punkie ineens (echt van de een op andere dag) ziek werd heb ik hem (wel vrijwel elke dag naar de DA) 2 weken gedwangvoederd tot hij apatisch werd en diarree kreeg. Als ik nu terugkijk vind ik wel dat ik het te lang geprobeerd heb.. Gelukkig had hij -hopelijk- geen pijn want hij had pijnstillers. Ik denk toch dat het een oorsteking is geweest (schokte ineens met z'n hoofdje, ogen tolden en hoofdje scheef) ;( ;(

Fleurtje maakte altijd veel kabaal met ademen, toen ze minder ging eten ben ik ermee naar de DA geweest en die dacht dat het een long/hartafwijking was. Ik dacht misschien een verkoudheid (tsjah, wishfull thinking) dus heeft ze toen een stoot prednison gekregen. S'morgens was het niet beter en hebben we d'r maar laten gaan zodat ze het in ieder geval niet benauwd meer had. Ik moet zeggen dat dat een van de 'zwaarste' afscheid was omdat ze verder niet ziek was ;( :'(
Tuigjes horen niet bij cavia's, vinden ze doodeng en raken ze van in paniek. In dezelfde categorie als loopbollen en knaagstenen - wordt uit commercieel oogpunt verkocht maar is echt niet goed voor je caaf.

Kopje scheef en met ogen tollen is teken van hersenbloeding, geen oorontsteking (da's enkel hoofdje scheef). Doe je weinig aan, behalve het dier tijens een aanval zo donker en rustig mogelijk zetten in een kleine kooi met zo min mogelijk prikkel som hem heen. Dwangvoeren kan, maar er moet ook dex geïnjecteerd worden bij de DA als het een erge hersenbloeding is om het diertje een kans op genezing te bieden. 'Voordeel'is dat een hersenbloeding niet pijnlijk is, in tegenstelling tot een oorontsteking.

Kabaal met ademen: ofwel astmatisch, geen zaagsel meer gebruiken maar iets dat minder stoffig is, aubiose of evt handdoeken met fleece, geen los hooi maar hooi in hooiruiven of hooiballen en luchtwegsiroop en/of respire. Komt de reutel vanaf vocht op de longen, dan foto laten maken bij de DA om te zien of het hartje wel ok is en plastabletten geven. Kunnen ze nog best even mee doorgaan....

Tis misschien dus geen gekke tip om ook eens bij andere DA's rond te kijken... En ook bij caviakenners te informeren, want die weten soms nog meer (zeke rvan alternatieve behandelingen) dan veel DA's... Sommige kwalen zijn misschien toch effectiever te behandelen.

En hoezo zou je te gek met je cavia's zijn? Ik vind dat zo'n walgelijke opmerking. Zulk soort mensen roept vaak 'als het nou nog een hond was', maar die opmerking vind ik echt verschrikkelijk. Alsof een cavia minder dier is dan een hond of kat! Ja, het zijn ándere dieren, ze zijn kleiner en misschien iets minder complex, maar dat maakt ze nog niet minderwaardig! Ik vind dat zon ortopmerking wat je zo vaak hoort, als iemand op zijn werk/school verdrietig is om de dood van zijn cavia/hamster dat mensen dat gewoon niet begrijpen en domweg zeggen 'dan koop je toch voor 15 euro een nieuwe???'

Mijn lievelingscaafje, Iwi O+, heeft maarliefst 3 buikoperaties gehad. 1 keer gesteriliseerd, twee keer blaasgruis. Ze is 5,5 geworden en ik denk dat ik in haar leven wel 800 euro aan DA-kosten heb gehad met haar. Mensen verklaren me voor gek maar dat doet me niks, ik hield zielsveel van haar en als ik het dubbele neer had moeten leggen waarbij ze een éérlijke kans had op herstel had ik dat zo gedaan.... (da's wel de voorwaarde natuurlijk, eindeloos investeren in een dier dat gewoon op en versleten is, daar heb je enkel het dier mee....)
I had a signature once. It was awful.
  maandag 6 september 2010 @ 20:34:02 #34
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_86139965
2 Foto's maar dan? :P

In een vandaag te schonen hok sliep mijn oudste mannetje wel heel dicht bij de etensbak:


En deze cavia vind het maar lekker zo in een handdoek:
pi_86140244
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:34 schreef Sjowhan het volgende:
2 Foto's maar dan? :P

In een vandaag te schonen hok sliep mijn oudste mannetje wel heel dicht bij de etensbak:
[ afbeelding ]

En deze cavia vind het maar lekker zo in een handdoek:
[ afbeelding ]
O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_86140828
Ook een foto van mijn kant :')

I had a signature once. It was awful.
pi_86141032
:')
Charming.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 7 september 2010 @ 00:15:45 #38
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_86151163
Druk bezig zo te zien ;)
Wat deed Ctrl+W ook alweer?
pi_86154186
ook lekker lui :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_86154277
Leuke foto's!! In de handdoek O+
enne poepkontje hierboven :D
  Moderator dinsdag 7 september 2010 @ 09:44:21 #41
155227 crew  Guppy
dus
pi_86155801
Hahaha, dan ben ik toch blij dat mijn caafs lang haar hebben, dat zie ik dan niet :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86155932
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:15 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Tuigjes horen niet bij cavia's, vinden ze doodeng en raken ze van in paniek. In dezelfde categorie als loopbollen en knaagstenen - wordt uit commercieel oogpunt verkocht maar is echt niet goed voor je caaf.

Kopje scheef en met ogen tollen is teken van hersenbloeding, geen oorontsteking (da's enkel hoofdje scheef). Doe je weinig aan, behalve het dier tijens een aanval zo donker en rustig mogelijk zetten in een kleine kooi met zo min mogelijk prikkel som hem heen. Dwangvoeren kan, maar er moet ook dex geïnjecteerd worden bij de DA als het een erge hersenbloeding is om het diertje een kans op genezing te bieden. 'Voordeel'is dat een hersenbloeding niet pijnlijk is, in tegenstelling tot een oorontsteking.

Kabaal met ademen: ofwel astmatisch, geen zaagsel meer gebruiken maar iets dat minder stoffig is, aubiose of evt handdoeken met fleece, geen los hooi maar hooi in hooiruiven of hooiballen en luchtwegsiroop en/of respire. Komt de reutel vanaf vocht op de longen, dan foto laten maken bij de DA om te zien of het hartje wel ok is en plastabletten geven. Kunnen ze nog best even mee doorgaan....

Tis misschien dus geen gekke tip om ook eens bij andere DA's rond te kijken... En ook bij caviakenners te informeren, want die weten soms nog meer (zeke rvan alternatieve behandelingen) dan veel DA's... Sommige kwalen zijn misschien toch effectiever te behandelen.

En hoezo zou je te gek met je cavia's zijn? Ik vind dat zo'n walgelijke opmerking. Zulk soort mensen roept vaak 'als het nou nog een hond was', maar die opmerking vind ik echt verschrikkelijk. Alsof een cavia minder dier is dan een hond of kat! Ja, het zijn ándere dieren, ze zijn kleiner en misschien iets minder complex, maar dat maakt ze nog niet minderwaardig! Ik vind dat zon ortopmerking wat je zo vaak hoort, als iemand op zijn werk/school verdrietig is om de dood van zijn cavia/hamster dat mensen dat gewoon niet begrijpen en domweg zeggen 'dan koop je toch voor 15 euro een nieuwe???'

Mijn lievelingscaafje, Iwi O+, heeft maarliefst 3 buikoperaties gehad. 1 keer gesteriliseerd, twee keer blaasgruis. Ze is 5,5 geworden en ik denk dat ik in haar leven wel 800 euro aan DA-kosten heb gehad met haar. Mensen verklaren me voor gek maar dat doet me niks, ik hield zielsveel van haar en als ik het dubbele neer had moeten leggen waarbij ze een éérlijke kans had op herstel had ik dat zo gedaan.... (da's wel de voorwaarde natuurlijk, eindeloos investeren in een dier dat gewoon op en versleten is, daar heb je enkel het dier mee....)
Wij hebben hier 4 dierenartsen in 1 praktijk, de eerste keer dat ik met Punkie kwam keek hij (1 minuut binnen geweest) 'ja een tia niets aan te doen gaat vanzelf over'.
Ik helemaal in paniek natuurlijk, andere dag weer terug (tollen met ogen was 1 keer gebeurt). Als die man er is ga ik er NIET meer heen want met Fleurtje inslapen was hij er ook en toen was ik helemaal hysterisch (ik zat in de wachtkamer, mama was binnen) en toen hoorde ik haar gillen want die klootzak gaf haar meteen DE spuit ipv eerst narcose.

Ik denk dat ik eens thuis ga overleggen of we niet naar de andere DA kunnen in Rucphen, die zijn er specifiek voor gezelschapsdieren.

Nu ben ik natuurlijk ook weer een beetje paniekerig omdat ik nu denk dat ik ze te snel heb laten inslapen? ;(
  maandag 13 september 2010 @ 10:57:33 #43
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_86375402
Ik heb gister bij Fozzy een bultje ontdekt :{
Meteen in de stress natuurlijk. Ik sta nog niet ingeschreven bij een dierenarts dus ben nu op zoek naar een praktijk in de buurt waar men gespecialiseerd is in het behandelen van knaagdieren. Moet wel in de buurt zijn, want ben afhankelijk van ov (op de fiets lijkt me niet prettig ;) ).
Das nog best lastig, blijkt. Heb nu 1 praktijk een mailtje gestuurd met een aantal vragen en wacht dat even af.
Overigens heeft Fozzy er volgens mij geen last van, want ik mag er gewoon aan zitten (lijkt wel los te zitten van de huid trouwens) en er zelfs zachtjes in knijpen. Hij eet gewoon rustig door.. (t zal ook es niet ;) ) Maar toch, maak me grote zorgen..
  Moderator maandag 13 september 2010 @ 11:00:58 #44
155227 crew  Guppy
dus
pi_86375501
Ik zou als ik jou was gewoon even bellen met je vragen. Mijn ervaring is dat DA's niet altijd even snel hun mail lezen.
Overigens, op de fiets kan wel, ik doe wel eens de beestjes in een reismandje, en dan in een open weekendtas om m'n schouder op de fiets. Kan natuurlijk alleen als het niet te koud is buiten.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86375644
In welke plaats zit je?

Bultje dat los van de huid zit is vaak een abces of ene talgcyste. Zou me er niet té druk om maken, maar wel even bij de DA laten checken. Zorgen dat deze een biopsie maakt zodat je weet wat erin zit.

En idd, mailen heeft niet zoveel zin vaak, veel DA's reageren pas na een paar weken op hun mail....
I had a signature once. It was awful.
  maandag 13 september 2010 @ 11:09:22 #46
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_86375752
Schiedam. Daar zijn de fietspaden trouwens ook erg slecht en heb ik waarschijnlijk een kotsmisselijke cavia als ik aankom bij de praktijk ;) Met bus is deze praktijk prima te doen. Normaliter zou ik wel bellen, maar wilde even rustig nadenken over wat ik wil vragen. Als ik vanavond geen antwoord heb, bel ik morgen even.
pi_86375835
Als ik op dierenarts Schiedam google kom ik o.a. op deze site uit en moet zeggen dat ik hier, op basis van de site, zo een afspraak zou maken met mijn cavia: http://www.dklschiedamnoord.nl/
I had a signature once. It was awful.
  maandag 13 september 2010 @ 11:15:54 #48
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_86375930
Naja, die website lag er een kwartier geleden nog uit.. vaag.. Of de link via de gouden gids was niet oke. Ik ga die website goed doorlezen. Bedankt!
pi_86376308
Wat voor vitaminen C pilletjes of andere dingen geef je jullie cavia's?
Die van mij krijgen gewoon hardvoer met extra vitaminen C erin, en daarbij afwisselend groenvoer :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_86376723
quote:
Op maandag 13 september 2010 11:29 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Wat voor vitaminen C pilletjes of andere dingen geef je jullie cavia's?
Die van mij krijgen gewoon hardvoer met extra vitaminen C erin, en daarbij afwisselend groenvoer :)
Roter Vitamine C pilletjes :D Maar ze zijn er niet echt happig op. Mijn heren vroeger wel, rammelen met dat potje en daar kwamen de koppies!
pi_86387998
Vitamine C pillen van Roter en Etos of Kruidvat huismerk.
Carmita eet alleen vit C van Roter...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 13 september 2010 @ 23:07:56 #52
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_86404653
Alle caafjes vandaag weer verschoond, zal donderdag ook wel weer gebeuren aangezien we de dag erna op vakantie gaan en niet de oppas (mijn ouders) willen opzadelen met het schoonmaken van 4 kooien :').

Klein vraagje: de 2 dametjes vertonen vanavond sindsdat 1 van hun hier rondliep en wat contact had (tegen elkaar pieppen) met een mannetje dat ze af en toe op hun achterpoten gaan staan en dan zich schudden. Alsof ze losse haren willen laten vallen.
Ken dat gedrag helemaal niet.. Is het jaloerzigheid tegenover de ander?
pi_86404805
Wanneer ze hier op hun achterpoten staan en gaan schudden dan is er in hun gezicht geplast door een andere caaf :')

[ Bericht 1% gewijzigd door 4EverBlackEyed op 14-09-2010 00:47:22 ]
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_86410677
Dat is gewoon uitschudden, zoals een hond dat ook kan doen.
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 14 september 2010 @ 08:01:51 #55
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_86410976
quote:
Op maandag 13 september 2010 23:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wanneer ze hier op hun achterpoten staan en gaan schudden dan is er in hun gezicht geplast door een andere caaf :')
:').
Dat is het sowieso niet. Af en toe zitten ze in de 2 hoeken tegenover elkaar en dan doen ze het ook, dus zitten niet echt op elkaar..

Ik ga vandaag wel wat googlen, heb het nooit gezien :P

quote:
Op dinsdag 14 september 2010 07:22 schreef zoeperzazke het volgende:
Dat is gewoon uitschudden, zoals een hond dat ook kan doen.
Hmm. Maar zo vaak achter elkaar? Bedoel; zit niet heel veel tijd tussen dat ze het doen..
pi_86411028
Als ze het idee hebben dat er iets dwars zit kan dat een paar keer achter elkaar ja, zie ik hier ook wel eens.
I had a signature once. It was awful.
pi_86436225
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 08:01 schreef Sjowhan het volgende:

:')
Ja, ze zijn zo aardig voor elkaar. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_86440843
Dat blijkt :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 15 september 2010 @ 16:16:51 #59
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_86464749
Nou, vandaag bij de dierenarts geweest. Hij heeft er met een naald in geprikt en het was weefsel, niet alleen vet. Volgende week donderdag wordt het bultje weggehaald. Vind het nu al n tikje eng (als het op mn huisdieren aankomt, ben ik een zenuwpees :{ )
  woensdag 15 september 2010 @ 19:52:00 #60
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_86472056
Hier ook een cavia met een bult -O- bij Pinkie zit opeens een mega bal aan de zijkant van zn buik :{
Echt in notime ook, heel apart en erg eng. we lopen ook op dit moment met een van de honden bij de DA voor bulten en dies al 2x geopereerd de afgelopen paar weken, dus de schrik zat er al goed in zegmaar :X
Vrijdag mag hij mee naar de DA, toevallig hadden we al een afspraak staan om de hechtingen eruit te laten halen bij de hond :')
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_86486398
Mijn cavia's springen hier echt als een stel malloten door de kooi :') :')
Ik gooide er net een berg hooi in die groter is dan zij, dus volgens mij zijn ze er blij mee

*PerryVogelbekdier gaat straks 2 vuilniszakken vol hooi ophalen*
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_86497292
quote:
Op donderdag 16 september 2010 06:33 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Mijn cavia's springen hier echt als een stel malloten door de kooi :') :')
Ik gooide er net een berg hooi in die groter is dan zij, dus volgens mij zijn ze er blij mee

*PerryVogelbekdier gaat straks 2 vuilniszakken vol hooi ophalen*
Hier zijn ze ook extreem blij als ik er een bult hooi in gooi. O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator donderdag 16 september 2010 @ 15:13:19 #63
155227 crew  Guppy
dus
pi_86499695
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:12 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Hier zijn ze ook extreem blij als ik er een bult hooi in gooi. O+
Hier ook! Poing poing poing O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 17 september 2010 @ 12:12:04 #64
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_86531697
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:52 schreef Nonneke het volgende:
Hier ook een cavia met een bult -O- bij Pinkie zit opeens een mega bal aan de zijkant van zn buik :{
Echt in notime ook, heel apart en erg eng. we lopen ook op dit moment met een van de honden bij de DA voor bulten en dies al 2x geopereerd de afgelopen paar weken, dus de schrik zat er al goed in zegmaar :X
Vrijdag mag hij mee naar de DA, toevallig hadden we al een afspraak staan om de hechtingen eruit te laten halen bij de hond :')
Mega abces (gelukkig, nouja niet gelukkig maar stukken beter dan de andere optie :P ) Wrs heeft die heks Walnootje gewoon mijn lieve Pinkie gebeten en is het gaan ontsteken. Opengesneden, leeggetrokken en gespoelt. En we mogen nu 2x per dag zelf de wond uitspoelen (jippie ! :') )
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_86607126
Mijn cavia'tje is gezond *O* . Mijn moeder was er mee naar de DA geweest en ze heeft een echo gehad. Nou, alles zag er helemaal gezond en goed uit, en de DA heeft nog gevoeld en ze voelde dus niks bijzonders. En de dikke pijnlijke bult aan de zijkant is ineens weg, denk dat dat een talgbult was ofzo dan. Maar niks aan de hand dus, alleen heel erg dik :D .
pi_86621065
Wat fijn dat je goed nieuws hebt.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_86709895

Deze moest ik even delen!
  Moderator woensdag 22 september 2010 @ 15:23:25 #68
155227 crew  Guppy
dus
pi_86712568
Als je een cavia (links) knipt, houd je een rat (rechts) over :')




Nu hebben ze allebei weer een korte coupe :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86713248
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:06 schreef DeltaCephei het volgende:
[ afbeelding ]
Deze moest ik even delen!
LIef O+
Ja en dus?
  woensdag 22 september 2010 @ 16:07:41 #70
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_86714332
Mooie foto's!
Wat deed Ctrl+W ook alweer?
pi_86716811
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:06 schreef DeltaCephei het volgende:
[ afbeelding ]
Deze moest ik even delen!
Kan ik me voorstellen O+
Die gezichtsuitdrukking. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_86716838
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:23 schreef Guppyfriend het volgende:
Als je een cavia (links) knipt, houd je een rat (rechts) over :')
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nu hebben ze allebei weer een korte coupe :D
Het lijkt heel wat als ze zoveel haar hebben, maar als je het knipt blijft er bijna niets over. _O-
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_86717350
Oh, vandaag is mijn waterfles in tweeën gebroken, dat heb ik nou nog nooit meegemaakt in de 20 jaar dat ik cavia's houd. :')

Stom gezicht:

Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_86718464
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Oh, vandaag is mijn waterfles in tweeën gebroken, dat heb ik nou nog nooit meegemaakt in de 20 jaar dat ik cavia's houd. :')

Stom gezicht:

[ afbeelding ]
Ja dat is me ook wel eens overkomen! En met de rode had ik altijd lektrouble. Ik heb nu zo'n groene dopfles, die lekt ook helemaal niet, heerlijk ding!

Guppy, waarom heb je langharige cavia's als je ze toch helemaal kortwiekt steeds :@
pi_86719066
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:42 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Ja dat is me ook wel eens overkomen! En met de rode had ik altijd lektrouble. Ik heb nu zo'n groene dopfles, die lekt ook helemaal niet, heerlijk ding!
Ik heb nu weer dezelfde gekocht, omdat ik er snel weer eentje moest hebben.
Ze hadden direct in het bakje water gepoept.
De smeerkezen. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_86719153
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:56 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik heb nu weer dezelfde gekocht, omdat ik er snel weer eentje moest hebben.
Ze hadden direct in het bakje water gepoept.
De smeerkezen. :')
Ik heb die groene ook van Zoeper gekregen, nergens hadden ze ze ;(

Ja, bakjes gooien ze hier alleen maar om :')
  Moderator woensdag 22 september 2010 @ 19:16:41 #77
155227 crew  Guppy
dus
pi_86722258
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:42 schreef Lyssa het volgende:

Guppy, waarom heb je langharige cavia's als je ze toch helemaal kortwiekt steeds :@
Omdat dit afdankertjes zijn die mensen niet meer hoefden... En toevallig hebben ze lang haar. Wij geven daar verder niks om :@ ze hoeven ook niet naar shows en zo.

En ze houden niet van aaien, kammen en ander gefrut, dus nemen we ze liever eens in de paar maanden flink onder handen. Inmiddels heb ik er een handigheidje in, en vinden ze het helemaal niet meer zo erg. En ze zijn altijd erg blij als ze weer kort zijn O+

Het gaat er ons niet om hoe ze eruit zien, als ze maar een leuk leven hebben. En dat hebben ze bij ons, geen honden die om de kooi springen, en geen kinderen die aan ze sleuren. En daar gaat het om.

Maar ik kan me voorstellen dat jullie denken, WTF, neem dan kortharigen 8)7 Maar goed, deze hadden wanhopig een rustig huisje nodig.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86722406
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:16 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Omdat dit afdankertjes zijn die mensen niet meer hoefden... En toevallig hebben ze lang haar. Wij geven daar verder niks om :@ ze hoeven ook niet naar shows en zo.

En ze houden niet van aaien, kammen en ander gefrut, dus nemen we ze liever eens in de paar maanden flink onder handen. Inmiddels heb ik er een handigheidje in, en vinden ze het helemaal niet meer zo erg. En ze zijn altijd erg blij als ze weer kort zijn O+

Het gaat er ons niet om hoe ze eruit zien, als ze maar een leuk leven hebben. En dat hebben ze bij ons, geen honden die om de kooi springen, en geen kinderen die aan ze sleuren. En daar gaat het om.

Maar ik kan me voorstellen dat jullie denken, WTF, neem dan kortharigen 8)7 Maar goed, deze hadden wanhopig een rustig huisje nodig.
O+ oke! Ik was gewoon benieuwd hoor ;)
  Moderator woensdag 22 september 2010 @ 19:21:31 #79
155227 crew  Guppy
dus
pi_86722476
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:20 schreef Lyssa het volgende:

[..]

O+ oke! Ik was gewoon benieuwd hoor ;)
Geeft niet, ik snap t wel! Heb je mooie langharige cavia's met krulletjes nota bene, knip je alles eraf 8)7

Maar tis zo handig en het groeit toch in no time weer aan :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86723544
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:23 schreef Guppyfriend het volgende:
Als je een cavia (links) knipt, houd je een rat (rechts) over :')
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nu hebben ze allebei weer een korte coupe :D
WAT een poepertjes. Net van dat haar als mijn Roosje, heerlijk die klitten enzo he? :')

quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:42 schreef .ZilveR. het volgende:

[..]

LIef O+
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen O+
Die gezichtsuitdrukking. :')
:D Het is zo'n slome dodo, luiwammes.. Hij is hoogstens geirriteerd als ik met de camera kom :')
  Moderator woensdag 22 september 2010 @ 20:08:52 #81
155227 crew  Guppy
dus
pi_86724311
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:49 schreef DeltaCephei het volgende:

[..]

WAT een poepertjes. Net van dat haar als mijn Roosje, heerlijk die klitten enzo he? :')

Ze zijn droppig he! En klitten hebben ze weinig last van eigenlijk. Gelukkig maar! Mijn cavia van vroeger, een Sheltie was dat, had wel altijd heel veel klitten. Maar die zat ook op zaagsel, onze caafjes van nu zitten op Hemparade, en dat klit bijna niet! Ideaal spul :Y

Heeft Roosje daar wel veel last van?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86740304
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:08 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ze zijn droppig he! En klitten hebben ze weinig last van eigenlijk. Gelukkig maar! Mijn cavia van vroeger, een Sheltie was dat, had wel altijd heel veel klitten. Maar die zat ook op zaagsel, onze caafjes van nu zitten op Hemparade, en dat klit bijna niet! Ideaal spul :Y

Heeft Roosje daar wel veel last van?
Soms bij d'r kontje! Die knip ik er dan gewoon vanaf :@ Ze zitten hier op beukensnippers maar wel kranten+zaagsel eronder want men ze pissen wat af :')
  donderdag 23 september 2010 @ 17:49:09 #83
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_86756939
Fozzy is weer thuis. Ze belden dat ze nog een bultje hadden gevonden, dus dat is ook meteen weggehaald. Die ene zat bij zn ene linkerachterpootje zeg maar.. Die andere in zn rechterzij. Hij is wel 'mismaakt', want ze moesten m natuurlijk deels scheren. Zn eetlust heeft ie allang weer terug want zodra hij witlof zag, begon hij ervan te eten. Hij is nog wel een tikje gammel, maar ja.. Over een dag of tien mogen de hechtingen eruit. Ben wel heel blij dat het goed gegaan is. Nu nog proberen er een aantal dagen pijnstilling en antibiotica erin te krijgen.. Iemand nog tips?
pi_86768534
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:16 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Omdat dit afdankertjes zijn die mensen niet meer hoefden... En toevallig hebben ze lang haar. Wij geven daar verder niks om :@ ze hoeven ook niet naar shows en zo.

En ze houden niet van aaien, kammen en ander gefrut, dus nemen we ze liever eens in de paar maanden flink onder handen. Inmiddels heb ik er een handigheidje in, en vinden ze het helemaal niet meer zo erg. En ze zijn altijd erg blij als ze weer kort zijn O+

Het gaat er ons niet om hoe ze eruit zien, als ze maar een leuk leven hebben. En dat hebben ze bij ons, geen honden die om de kooi springen, en geen kinderen die aan ze sleuren. En daar gaat het om.

Maar ik kan me voorstellen dat jullie denken, WTF, neem dan kortharigen 8)7 Maar goed, deze hadden wanhopig een rustig huisje nodig.
Juist omdat je ze een beter leven geeft, heb ik daar juist respect voor! Sommige zouden gewoon kortharige kopen en deze laten zitten waar ze zitten..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zondag 26 september 2010 @ 20:29:19 #85
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_86873073
Sjlebby heeft denk ik een ontstoken oogje. Er zit een blauwig, witte waas over 1 oogje. Heb nu oogzalf van beaphar gehaald en erop gedaan. Is er nog iets wat ik verder moet doen of is dit genoeg?
To infinity…and beyond!
  zondag 26 september 2010 @ 20:34:09 #86
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_86873343
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:42 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Ja dat is me ook wel eens overkomen! En met de rode had ik altijd lektrouble. Ik heb nu zo'n groene dopfles, die lekt ook helemaal niet, heerlijk ding!

Guppy, waarom heb je langharige cavia's als je ze toch helemaal kortwiekt steeds :@
Ik had met die flessen ook altijd dat ze lekten. Gebruik tegenwoordig de sippy flessen van ferplast. Vind die een stuk beter, want het tuitje is van harder staal en kunnen ze niet krom bijten. Nu alleen em nog afleren te kwijlen :P
To infinity…and beyond!
pi_86884890
quote:
Op zondag 26 september 2010 20:29 schreef ivetje het volgende:
Sjlebby heeft denk ik een ontstoken oogje. Er zit een blauwig, witte waas over 1 oogje. Heb nu oogzalf van beaphar gehaald en erop gedaan. Is er nog iets wat ik verder moet doen of is dit genoeg?
Is het de pupil die blauwig/wit wordt of is ligt de waas over het hele oogje?
Kookai had dit enkel bij haar pupil en dat was staar.
Daar kon ik helaas niets aan doen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_86889012
De oogzalf van Beaphar is slechts verzorgend, sowieso zijn de producten van Beaphar niet zo best. Met oogproblemen die je niet herkend moet je altijd naar een DA, als je er de verkeerde zalf indruppelt of een glaucoom mist ben je erg ver van huis! Als het een ontsteking is zal de DA je cafzalf (cavasan) geven, een zalf die wel écht helpt bij ontstekingen. Als je liever niet naar de DA gaat, kun je beter met afgekoeld gekookt water druppelen dan beaphar.

Een blauwe waas is een ontsteking (soms zit er een klein wit puntje in, dan is het oog daar het hardste beschadidg geweest), een witte waas staar.
I had a signature once. It was awful.
  Moderator maandag 27 september 2010 @ 08:50:55 #89
155227 crew  Guppy
dus
pi_86889850
Wij hebben ook sippy flessen voor de cavia's, ik vind het fijne dingen. De konijnen begrepen die niet, en hebben dus die rode. Maar wat een ellende die dingen, niks als lekken.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 27 september 2010 @ 11:29:03 #90
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_86893800
Zondagavond maar een aantal zakken voer besteld die ik zaterdag ga ophalen op de eccshow. Heb nu een iets goedkopere variant voor de beestjes, maar merk wel dat er meer blijft liggen :P
pi_86914270
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:29 schreef Sjowhan het volgende:
Zondagavond maar een aantal zakken voer besteld die ik zaterdag ga ophalen op de eccshow. Heb nu een iets goedkopere variant voor de beestjes, maar merk wel dat er meer blijft liggen :P
Selectieve eters, ik ken het. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 27 september 2010 @ 22:07:57 #92
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_86921786
quote:
Op maandag 27 september 2010 07:16 schreef zoeperzazke het volgende:
De oogzalf van Beaphar is slechts verzorgend, sowieso zijn de producten van Beaphar niet zo best. Met oogproblemen die je niet herkend moet je altijd naar een DA, als je er de verkeerde zalf indruppelt of een glaucoom mist ben je erg ver van huis! Als het een ontsteking is zal de DA je cafzalf (cavasan) geven, een zalf die wel écht helpt bij ontstekingen. Als je liever niet naar de DA gaat, kun je beter met afgekoeld gekookt water druppelen dan beaphar.

Een blauwe waas is een ontsteking (soms zit er een klein wit puntje in, dan is het oog daar het hardste beschadidg geweest), een witte waas staar.
Het is blauw, maar het is al een heel stuk verbeterd sinds die zalf van beaphar. Ben er dus wel tevreden mee :)
To infinity…and beyond!
  dinsdag 28 september 2010 @ 09:19:45 #93
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_86931750
quote:
Op maandag 27 september 2010 20:01 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Selectieve eters, ik ken het. :')
Ze stoven nu wel steeds op het hooi af, dus ja.

Weet ik in ieder geval dat ik wel een probleem nu heb als het voer echt op is :P
pi_86932197
Bij mij beginnen ze nu ook steeds selectiever te eten.. Eikels :P :P :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_86939331
quote:
Op maandag 27 september 2010 22:07 schreef ivetje het volgende:

[..]

Het is blauw, maar het is al een heel stuk verbeterd sinds die zalf van beaphar. Ben er dus wel tevreden mee :)
Een ontstoken oog geneest sowieso wel, hetzij wat trager zonder cafzalf. Of dat dat door de Beaphar zalf komt betwijfel ik dus. Ik zou het zelf nooit op beschadigde oogjes durven te gooien in ieder geval.
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 28 september 2010 @ 19:58:07 #96
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_86953594
Het zag er niet al te ernstig uit, dus naar de da ga ik er zowiezo niet mee. Laatste keerr heeft het me 100 euro gekost en ging jack alsnog dood. En aan een ontstoken oogje zal ie niet dood gaan gok ik zo, dus ermee naar de da gaan was niet echt nodig naar mijn idee. Het ziet er nu al een stuk beter uit iig en of dat nou door de zalf komt of niet, het geneest iig.
Krijg een beetje genoeg van dat gemiep hier. Er wordt zo vaak geroepen dat dit niet goed is, dat niet goed. De ene keer moet je voer hebben van science, want puik is niet goed. Dan is beaphar weer slecht met oogzalf. Ik ga voortaan wel gewoon af op google ipv het hier te vragen, want als ik het hier moet geloven moet ik met alles naar de da. Volgens mij heeft er iemand aandelen bij de da hier....
To infinity…and beyond!
pi_86954188
.... Eh, ok. Als jij je cavia belangrijke medische zorg wilt ontzeggen, is dat jouw eigen keuze. Maar als mijn beestjes iets hebben en ik twijfel, ga ik gewoon. Ik ga liever een keer te veel dan te weinig. En als je een ontstoken oog verkeerd behandeld, kunnen de gevolgen zeker ernstig zijn. Als je geen cafzalf in huis hebt (wat je voor nog geen 10 euro bij de da kunt halen, veel da's geven het zo zonder consult mee), kun je er beter geen zalfjes in gaan doen, als je dan iets alternatiefs wilt doen kun je kamillethee gebruiken, afgekoeld gekookt water of colloidaal zilver. Er is ook een reden dat ik in de Knoevelshop geen producten voor ogen verkoop, namelijk omdat oogproblemen het meest gevaarlijk zijn bij verkeerde behandeling. Zelf dokteren met ogen is gewoon niet slim, zeker niet als je er niet zo veel ervaring mee hebt.

En google is een geweldig medium, maar niet als het om dierenkennis gaat. Hoe vaak je daar wel niet vindt bv dat je hamsters gewoon samen kunt houden en dat je hamsterwatten in je kooi moet doen.... is beiden dodelijk.
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 28 september 2010 @ 22:45:59 #98
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_86962619
Vraagje (misschien weet Zoeperzake dat wel): zijn er op de eccshow ook (losse grote ) zakken met hooi te koop? Het hooi gaat wel heel hard de laatste tijd :o
pi_86963153
Nee, er zijn volgens mij geen stands die hooi verkopen... Hooguit kleine zakjes kruidenhooi, maar ik denk niet dat iemand balen hooi meeneemt. Vrijwel alle stands op de ECC-show zijn er juist op uit om nu eens níét dat te verkopen wat je ook bij de dierenwinkel op de hoek kunt vinden, dus zulke standaard-artikelen zijn er eigenlijk niet.
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 28 september 2010 @ 23:07:55 #100
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_86963694
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:55 schreef zoeperzazke het volgende:
Nee, er zijn volgens mij geen stands die hooi verkopen... Hooguit kleine zakjes kruidenhooi, maar ik denk niet dat iemand balen hooi meeneemt. Vrijwel alle stands op de ECC-show zijn er juist op uit om nu eens níét dat te verkopen wat je ook bij de dierenwinkel op de hoek kunt vinden, dus zulke standaard-artikelen zijn er eigenlijk niet.
Ah jammer.. 't Zou gemakkelijk zijn, maar dan moet ik 't inderdaad maar bij de dierenwinkel halen :P.

Ben er in ieder geval zaterdag, ben heel benieuwd hoe zoiets nu is :)
pi_86964074
Het enige hooi dat er sowieso is, is het Timothy Hay van Supreme, maar dit is behoorlijk prijzig nog om als regulier hooi te geven. Dit moet in principe vooraf gereserveerd worden, maar de voorreserveringen zijn ook al gesloten... dus ik ben bang dat dat niet de beste optie is.

Ik haal m'n hooi zelf altijd bij een groothandel, weliswaar in kleine baaltjes, maar wel tegen een lage prijs. En anders heeft de Welkoop/BB vaak heel aardig hooi voor een niet te gekke prijs. En als je plek hebt, kun je altijd eens bij de boeren in de buurt informeren. Of je kunt eens kijken of er fokkers bij je in de buurt wonen, www.fokkerskaart.nl , en zien waar zij hun hooi vandaan halen om zo een goed adresje te vinden?

En ohja: hoewel de voorbereidingen een gekkenhuis zijn, kan ik toch nu al beloven dat het sowieso heel erg leuk gaat worden :D Maargoed, ik vlieg dan ook de hele dag van hot naar her :')
I had a signature once. It was awful.
pi_86966657
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 09:19 schreef Sjowhan het volgende:

[..]


Ze stoven nu wel steeds op het hooi af, dus ja.

Weet ik in ieder geval dat ik wel een probleem nu heb als het voer echt op is :P
Hooi blijft favoriet. *O*
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_86966680
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 09:41 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Bij mij beginnen ze nu ook steeds selectiever te eten.. Eikels :P :P :D
Prinsesjes. O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 29 september 2010 @ 10:05:44 #104
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_86971517
quote:
Op woensdag 29 september 2010 00:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Hooi blijft favoriet. *O*
Dat is wel het enigste ja :').

Een caafje eet 't niet zoveel, waarschijnlijk vind-ie het niet zo interessant ofzo :)
pi_86972214
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:09 schreef zoeperzazke het volgende:
.... Eh, ok. Als jij je cavia belangrijke medische zorg wilt ontzeggen, is dat jouw eigen keuze. Maar als mijn beestjes iets hebben en ik twijfel, ga ik gewoon. Ik ga liever een keer te veel dan te weinig. En als je een ontstoken oog verkeerd behandeld, kunnen de gevolgen zeker ernstig zijn. Als je geen cafzalf in huis hebt (wat je voor nog geen 10 euro bij de da kunt halen, veel da's geven het zo zonder consult mee), kun je er beter geen zalfjes in gaan doen, als je dan iets alternatiefs wilt doen kun je kamillethee gebruiken, afgekoeld gekookt water of colloidaal zilver. Er is ook een reden dat ik in de Knoevelshop geen producten voor ogen verkoop, namelijk omdat oogproblemen het meest gevaarlijk zijn bij verkeerde behandeling. Zelf dokteren met ogen is gewoon niet slim, zeker niet als je er niet zo veel ervaring mee hebt.

En google is een geweldig medium, maar niet als het om dierenkennis gaat. Hoe vaak je daar wel niet vindt bv dat je hamsters gewoon samen kunt houden en dat je hamsterwatten in je kooi moet doen.... is beiden dodelijk.
Ik ga ook liever te veel als te weinig hoor. Nu ben ik wel een paniekzaaier en zou ik het liefste voor alle dingen die me opvallen naar de DA gaan :') Ik heb veel aan het NCF :Y

Maargoed als je cavia last heeft van een aandoening in zijn/haar oogje zou ik toch echt even naar de DA gaan. Straks is het een infectie die uitbreidt naar de hersenen en dan is het klaar :N
  woensdag 29 september 2010 @ 10:57:20 #106
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_86972802
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:58 schreef ivetje het volgende:
...
Krijg een beetje genoeg van dat gemiep hier. Er wordt zo vaak geroepen dat dit niet goed is, dat niet goed...

Voordat je helemaal verslonden wordt door de deskundigen op dit forum :) , ik kan me je reactie wel voorstellen. Ik lees deze topicreeks al ruim een jaartje aandachtig mee (sinds we van plan waren om cavia's te nemen) en ik vind het af en toe ook moeilijk om onderscheid te maken tussen adviezen die handig en/of persoonlijk zijn, of adviezen die, wanneer niet opgevolgd, levensbedreigend voor je cavia zijn.

Een voorbeeld: Wij hebben voor onze twee cavia's een kooi van 80 x 60 cm, met een L-balkon boven. Officieel zou dit voor twee cavia's te klein zijn. Maar allebei de cavia's zijn dolgelukkig in hun stekje. Regelmatig rennen ze achter elkaar aan om vervolgens vrolijk rond te springen. Als we ze op de vloer zetten in zo'n opvouwbare konijnenren, waar ze veel meer ruimte hebben, zitten ze stil in een hoekje. Hoe serieus moet ik, als leek zijnde, dat voorschrift over kooi-maten nu nemen?

Zoeperzazke heeft ook wel gelijk wbt. google: Iedere website stelt weer iets anders over cavia's. Dat maakt het moeilijk om de goede beslissing te nemen. Op de ene website staat dat je cavia's het beste wat tammer krijgt door ze in het begin veel aandacht te schenken, een andere website stelt dat je ze juist eerst met rust moet laten om ze te laten wennen aan hun nieuwe omgeving.
Wat deed Ctrl+W ook alweer?
pi_86973570
quote:
Op woensdag 29 september 2010 00:30 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Prinsesjes. O+
O+ Als ze eten krijgen wel.
Laatst was eentje aan het proberen de kooi te slopen door in de tralies te gaan bijten :')
Die andere stond te kijken, en daarna keek die ene dus naar mij.. Beetje op de uitkijk staan :') Crimineeltjes zijn het soms :D

Mijn caafjes zijn opzich wat schuwig, en willen niet graag opgepakt worden.
Daarnaast houden ze ervan om elkaar af en toe te sarren en te vervelen :P Maar als ze eten zien worden ze liefffff :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 29 september 2010 @ 11:45:50 #108
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_86974376
Het dametje bij ons is erg nieuwsgierig. Als we bezoek hebben, gaat ze vaak op het balkon zitten om alles een beetje in de gaten te houden. Als je je hand in de kooi steekt, komt ze ook meteen even snuffelen.

Het mannetje is (en blijft) schuw. Als ik hem op mijn arm zet, merk ik ook dat hij zich helemaal tegen me aandrukt, ook als ik op de bank zit. Als we hem terug willen zetten, begint hij al vanaf anderhalve meter afstand van de kooi te spartelen om er terug in te springen.
Wat deed Ctrl+W ook alweer?
pi_86976776
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:57 schreef BillsGate het volgende:

Een voorbeeld: Wij hebben voor onze twee cavia's een kooi van 80 x 60 cm, met een L-balkon boven. Officieel zou dit voor twee cavia's te klein zijn. Maar allebei de cavia's zijn dolgelukkig in hun stekje. Regelmatig rennen ze achter elkaar aan om vervolgens vrolijk rond te springen. Als we ze op de vloer zetten in zo'n opvouwbare konijnenren, waar ze veel meer ruimte hebben, zitten ze stil in een hoekje. Hoe serieus moet ik, als leek zijnde, dat voorschrift over kooi-maten nu nemen?

Ergens is het wel logisch dat ze grote ruimtes eng vinden, er zijn nu te veel plekken die ze in de gaten moeten houden.
Ze doen hier precies hetzelfde, maar als ik wat van de ruimte maak (lees: speelgoed neer zet) dan voelen ze zich wel goed en gaan ze die dingen onderzoeken.
Zolang ze maar a. zich kunnen verstoppen b. door dingen heen kunnen sluipen zonder dat er een groot open veld ontstaat en c. ze te eten hebben. Dan vinden ze hier het loslopen erg leuk.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_86978545
Wat voor speelgoed maak/heb je allemaal? Want bij mij is het ook maar kaal in de bak haha
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_86978873
www.slaaplekkerzacht.nl voor inspiratie :) Maar zelf heb ik eigenlijk open blokhutten en houten wilgenbruggetjes staan, die zijn vind ik veruit het meest ideaal!

I had a signature once. It was awful.
  woensdag 29 september 2010 @ 14:05:49 #112
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_86979341
Die bruggetjes die van takken gemaakt zijn vinden ze bij ons helemaal geweldig. Het dametje vooral om er bovenop te gaan staan, het mannetje om zich erin te verstoppen (waarbij zijn kont ongeveer 10cm aan de achterkant uitsteekt :p )
Wat deed Ctrl+W ook alweer?
pi_86979964
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:47 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Wat voor speelgoed maak/heb je allemaal? Want bij mij is het ook maar kaal in de bak haha
Echt hele simpele goedkope dingen:

Kartonnen huisjes, fruittakken, een houten wijnkistje gevuld met hooi (daar springen ze vanzelf in), een zacht mandje, een slaapmuts (die link van Zoeper is een aanrader) en een oud beddenovertrek (ze kruipen daar onder en voelen zich heel veilig).

In het hok heb ik alleen een baksteen, hooiruifje en een houten nachthokje, anders wordt het wel heel erg vol. :)
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 29 september 2010 @ 14:29:41 #114
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_86980330
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:45 schreef Sjowhan het volgende:
Vraagje (misschien weet Zoeperzake dat wel): zijn er op de eccshow ook (losse grote ) zakken met hooi te koop? Het hooi gaat wel heel hard de laatste tijd :o
ikzelf gebruik nu deze per 2,5kg verpakt en superlos *O* En ze vinden het heerlijk :9 ¤3,49

laatste keer had ik ook deze meebesteld (17 euro voor 3 kilo :') ) maar hier zaten echt mega takken in -O- En spectaculair lekker vonden ze hem ook niet echt.
Komen ze thuis bezorgen en vanaf 19 euro ofzo geen verzendkosten ^O^

was er nog iemand opzoek naar een binnenkooi (voor 2 caafjes max) ? Ik heb er nog een tekoop, en ga zaterdag ook voer halen in Harderwiek
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 29 september 2010 @ 14:54:24 #115
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_86981340
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:29 schreef Nonneke het volgende:

[..]

was er nog iemand opzoek naar een binnenkooi (voor 2 caafjes max) ? Ik heb er nog een tekoop, en ga zaterdag ook voer halen in Harderwiek
Heb je er wat foto's van?
Wat deed Ctrl+W ook alweer?
  woensdag 29 september 2010 @ 16:01:52 #116
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_86984250
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:54 schreef BillsGate het volgende:

[..]

Heb je er wat foto's van?

kzal em zo even opmeten ! 98(b)x41(h)x51(d)

heb ook nog een Ferplast Aladino (medium) reismandje voor 1 caaf

[ Bericht 19% gewijzigd door Nonneke op 29-09-2010 16:16:44 ]
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_86989314
Hier hebben ze pluchen beestjes! En nee, ze bijten het wonderlijk niet kapot. Leuk om op te rijen ( :') ) maar ook op om te slapen of door de kooi te gooien.

slaaplekkerzacht.nl gaat in de bookmarks :D
  Moderator donderdag 30 september 2010 @ 05:32:59 #118
155227 crew  Guppy
dus
pi_87009252
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:01 schreef Nonneke het volgende:

heb ook nog een Ferplast Aladino (medium) reismandje voor 1 caaf
1 caaf? ik stop die van mij met z'n tweeen erin :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 30 september 2010 @ 10:47:12 #119
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_87013197
quote:
Op donderdag 30 september 2010 05:32 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

1 caaf? ik stop die van mij met z'n tweeen erin :@
:D misschien heb jij de large versie ?
Pinkie is toen alleen gekomen in dat mandje, en toen zat het aardig vol :D Ik gebruik zelf altijd kattenmandjes voor de knaagjes dus misschien stel ik me aan hoor dat er maar 1 in past :D zal straks eens kijken of ik ze er allebei in gepropt krijg :7
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator donderdag 30 september 2010 @ 10:56:29 #120
155227 crew  Guppy
dus
pi_87013470
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:47 schreef Nonneke het volgende:

[..]

:D misschien heb jij de large versie ?
Pinkie is toen alleen gekomen in dat mandje, en toen zat het aardig vol :D Ik gebruik zelf altijd kattenmandjes voor de knaagjes dus misschien stel ik me aan hoor dat er maar 1 in past :D zal straks eens kijken of ik ze er allebei in gepropt krijg :7
Nee, de Medium. Want toen ik m ging kopen voor m'n dwergkonijntje, vond ik het nog jammer dat de Large er niet was. Maar goed, de Medium ging ook wel. Inmiddels beschikken de konijntjes over een kattenreismand, en hebben de cavia's de andere :)

Kijk, gewoon zo:


:D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87013512
Hihih lekker knus! O+

Ik heb een kattenvervoersmand voor de caafjes maar ik moet er nu eentje bijkopen want Beer mag natuurlijk niet samen met de dames in 1 kooi :P Voor het geval dat ze eens samen naar de DA moeten ofzo :Y
pi_87014547
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:55 schreef zoeperzazke het volgende:
www.slaaplekkerzacht.nl voor inspiratie :) Maar zelf heb ik eigenlijk open blokhutten en houten wilgenbruggetjes staan, die zijn vind ik veruit het meest ideaal!

[ afbeelding ]
die wilgenbruggetjes zien er wel leuk uit.
Zal eens kijken of ze die hier in de buurt ergens hebben, want om die nu via internet te moeten bestellen is ook zoiets :P

Kheb er een plank in hangen, en daar schuilen ze onder, en soms probeert eentje er aan te knagen/er op te komen. dus eigenlijk zoek ik een loopbrug + zo'n wilgenbrug, zodat ze wat te doen hebben :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_87015227
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:28 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

die wilgenbruggetjes zien er wel leuk uit.
Zal eens kijken of ze die hier in de buurt ergens hebben, want om die nu via internet te moeten bestellen is ook zoiets :P

Kheb er een plank in hangen, en daar schuilen ze onder, en soms probeert eentje er aan te knagen/er op te komen. dus eigenlijk zoek ik een loopbrug + zo'n wilgenbrug, zodat ze wat te doen hebben :P
Bij de Boerenbond/Welkoop hebben zie die wilgendingen :Y
pi_87015896
hier hebben ze ze ook bij de dierenwinkel. De juiste bruggen (met een groen papiertje eromheen) zijn ook helemaal niet duur, maar een euro of 6-7.

Ik heb als vervoersboxen trouwens clipboxen met gaatjes in de deksel geperforeerd, zoiets:


En voor transport van meerdere dieren heb ik alumnium kisten:



Heb er 1 met twee verdiepingen / 8 vakken totaal (voor kleine cavia's, voor grote cavia's 4 vakken door tussenschotjes eruit te halen) en 1 met 4 brede vakken op 1 verdieping.

Die aluminium bakken zijn echt fantastisch, maar wel enigzins zinloos met 2 knuffelcavia's ;)
I had a signature once. It was awful.
pi_87016679
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:48 schreef DeltaCephei het volgende:

[..]

Bij de Boerenbond/Welkoop hebben zie die wilgendingen :Y
Ik kom langs de Boerenbond op de terugweg, dus kijk ik daar wel ff :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 30 september 2010 @ 21:09:07 #126
67888 Spunks
zo niet, dan toch
pi_87037873
Mijn lieve Finn, die heeft bedacht hoe hij zijn verlegenheid kan maskeren door zichzelf voor undercover agent uit te geven....


Ineens zag ik in mijn ooghoeken een huisje voorbij wandelen richting peterselie :D
  donderdag 30 september 2010 @ 21:11:30 #127
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_87038072
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:09 schreef Spunks het volgende:
Mijn lieve Finn, die heeft bedacht hoe hij zijn verlegenheid kan maskeren door zichzelf voor undercover agent uit te geven....
[ afbeelding ]

Ineens zag ik in mijn ooghoeken een huisje voorbij wandelen richting peterselie :D
_O_ _O- :')
Humor!
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_87042009
Ik moest wel drie keer kijken hoe het nou zat :D Geweldig!
I had a signature once. It was awful.
pi_87044793
whahahaa :D :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_87091184
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:09 schreef Spunks het volgende:
Mijn lieve Finn, die heeft bedacht hoe hij zijn verlegenheid kan maskeren door zichzelf voor undercover agent uit te geven....
[ afbeelding ]

Ineens zag ik in mijn ooghoeken een huisje voorbij wandelen richting peterselie :D
Whahahaha! :D _O- O+
pi_87091212
Het personeel van de Boerenbond krijgt vast een hekel aan me. Iedere keer als ik daar ben ga ik die kooien nakijken en die beessies :') Zo hadden ze gisteren geen eten + vieze kooi. Dat moet ik even melden natuurlijk.

Tijd terug had een cavia een hele klit aan z'n kont hangen dus vroeg ik om een schaar en moest ik maar bij de inpaktafel doen :?
pi_87094923
Af en toe schandalig hoe ze met dieren omgaan...
Bij de BB hebk ook wel eens wat gezegd over hun 'aquaria', en ook meteen wat uitleg gegeven :D
Staan ze ff raar te kijken joh haha
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_87119517
Ik sla meestal de dieren sectie van dergelijke zaken over, vind het meestal te triest voor woorden.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 3 oktober 2010 @ 10:58:15 #135
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_87126118
De ECCshow is tof! Wist wel een beetje wat ik kon verwachten, maar erg goed opgezet.
Ook door de "verkoopdieren"-zaal gelopen, maar de hand op de knip kunnen houden. Er zaten écht een aantal verschrikkelijk lieve/mooie doetjes tussen O+

Volgens mij heb ik zoeperzake wél gezien, maar die was zo druk dat ik d'r maar niet heb aangeschoten ;)
pi_87126261
Ik kom nu ook maar eens uit bed rollen :O

quote:
Op zondag 3 oktober 2010 10:58 schreef Sjowhan het volgende:
Volgens mij heb ik zoeperzake wél gezien, maar die was zo druk dat ik d'r maar niet heb aangeschoten ;)
:D Ik weet echt niet meer wat ik gister allemaal gedaan heb, ik kwam 's ochtends aan en een paar minuten later was de dag voorbij _O- Zulke dagen vlíégen echt om als je in de organisatie zit want je moet overal tegelijk zijn, maar ik vind het altijd reuzeleuk. Zat me in de auto terug nog wel te bedenken dat ik je volgens mij niet meer gezien had :) Volgende keer mag je wel zwaaien hoor :D
I had a signature once. It was awful.
  zondag 3 oktober 2010 @ 11:30:01 #137
52016 Lyssa
music <3
pi_87126745
Wat doet dit topic in CUL?
pi_87126768
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 11:30 schreef Lyssa het volgende:
Wat doet dit topic in CUL?
Wtf? :{
I had a signature once. It was awful.
pi_87126825
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 11:30 schreef Lyssa het volgende:
Wat doet dit topic in CUL?
Lekker toch? :Y)
  Moderator zondag 3 oktober 2010 @ 11:33:45 #140
155227 crew  Guppy
dus
pi_87126853
T is alweer in F&F gelukkig :)

Net op tijd om te zeggen dat mijn cavia's weer thuis zijn na hun logeerpartijtje. Nu het hok maar even goed schoonmaken
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87126892
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 11:32 schreef VaderVanJezus het volgende:

[..]

Lekker toch? :Y)
Nah, die grap is zo vaak voorbij gekomen dat de lol daar toch echt vanaf is ;) Gelukkig zijn we weer terug :)
I had a signature once. It was awful.
  Moderator zondag 3 oktober 2010 @ 11:39:10 #142
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_87126995
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 11:34 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Nah, die grap is zo vaak voorbij gekomen dat de lol daar toch echt vanaf is ;) Gelukkig zijn we weer terug :)
Hij is alweer terug inderdaad, ik denk gewoon een foutje.

Ik vind die foto van spunks briljant trouwens :D
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 3 oktober 2010 @ 11:41:22 #143
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_87127097
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 11:41 schreef Sjowhan het volgende:
Mijn (onbedoelde) fout schijnbaar :o :@

freudiaanse verplaatsing? _O- _O-
I had a signature once. It was awful.
pi_87128949
Ik lees ineens vanalles over gecastreerde beertjes :? Iedere dierenarts die ik sprak durfde het niet aan omdat ze vaak de narcose niet overleven. Ik had destijds een nogal oversekste cavia die niet samenkon met een andere omdat hij ieder zeugje verkrachtte en iedere beer dood wou bijten.. Dat deed hij aan het begin niet, maar toen we hem wat langer hadden en hij wat volwassener was geworden bereedt hij ineens alles wat er in zn kooi stond. Een goede vriend van ons is ook een dierenarts en hij wou het wel proberen, want het ging echt niet meer zo. Hij was ook niet gelukkig in zijn eentje.

En uiteindelijk heeft hij het dus ook niet overleefd..

Hij is wel nog vader geworden en er kwam een behoorlijk vreemd beestje uit, gek genoeg ook maar eentje in plaats van de gebruikelijke 2 of 3. Een driekleur gevlekte vader met gladde vacht en een wit met bruine moeder met kruintjes. Wat we uiteindelijk kregen wat een geheel bruin cavia'tje met gladde vacht en voorpootjes die helemaal krom naar binnen zaten gedraait. Hij liep dus op stompjes, en hij zag er heel vreemd uit, maar verder functioneerde hij goed en was er niks mis met hem. Hij was ook superlief en stal al onze harten O+ Wat ook grappig was, was dat zijn achterpoten meer ontwikkeld waren en hij heel ver kon springen. Hij had wat weg van een kangoeroe :P Helaas overleedt zijn moeder aan een longontsteking toen hij 2 weken oud was ;( Maar hij leek er geen last van te hebben en leefde even opgewekt als altijd door. Na een jaar of 4 was hij ineens dood zonder duidelijke oorzaak. We lieten het er maar bij en begroeven hem in de tuin.

Ik heb nog 1 cavia over nu en dat is Dropje. Hij is van dezelfde moeder als ik hierboven beschreef maar van een andere vader die er precies zo uitziet als hij.



De complete stamboom aan cavia's die ik ooit had zal ik wel een keertje painten. Is wat te ingewikkeld om zo te vertellen :')

[ Bericht 0% gewijzigd door pasopikbijt op 03-10-2010 14:59:27 ]
  Moderator zondag 3 oktober 2010 @ 12:53:29 #146
155227 crew  Guppy
dus
pi_87128990
Wat een leukje, en zo lekker buiten in het gras O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87129221
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:52 schreef pasopikbijt het volgende:
Ik lees ineens vanalles over gecastreerde beertjes :? Iedere dierenarts die ik sprak durfde het niet aan omdat ze vaak de narcose niet overleven. Ik had destijds een nogal oversekste cavia die niet samenkon met een andere omdat hij ieder reutje verkrachtte en iedere beer dood wou bijten.. Dat deed hij aan het begin niet, maar toen we hem wat langer hadden en hij wat volwassener was geworden bereedt hij ineens alles wat er in zn kooi stond. Een goede vriend van ons is ook een dierenarts en hij wou het wel proberen, want het ging echt niet meer zo. Hij was ook niet gelukkig in zijn eentje.
1. Zoek een andere dierenarts. Bijna iedere dierenarts kan cavia's castreren, zeker onder gasnacrose. Mijn ervaring bij een goede DA is dat ik helemaal niets aan mijn dieren merk als ze gecastreerd zijn, ze zijn net zoe kwiek en vrolijk als eerst.

2. reutje = mannelijke hond = bij cavia's beer, een vrouwtje is een zeug.

3. Castratie heeft op gedrag geen enkele invloed. Als jouw beer werkelijk zo (seksueel) agressief was, had hij waarschijnlijk een ander probleem in zijn koppie. Een DA die beweert dat een cavia wel compleet verandert van een castratie, is ook geen goede dierenarts voor cavia's. Zeker als het dier op jonge leeftijd normaal was en later veranderde, hadden bij de DA de alarmbellen moeten rinkelen en had er verder onderzoek gedaan moeten worden. Kans is aanwezig dat de aandoening die hij had, mede verantwoordelijk is geweest voor het niet overleven van de castratie.

Leuk diertje is je huidige cavia, maar hij/zij krijgt toch wel een vriendje he?
I had a signature once. It was awful.
  zondag 3 oktober 2010 @ 14:26:02 #148
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_87131874
We hebben een vriendje voor onze caaf van nu 5 maanden gehaald. Een jonkie erbij van 5 weken. Nu maakt caaf alleen van die bronstige geluiden en probeert erop te klimmen :o Komt dit goed? :D
I`m not weird. I`m limited edition.
  Moderator zondag 3 oktober 2010 @ 14:37:06 #149
155227 crew  Guppy
dus
pi_87132223
Is caaf een mannetje of een vrouwtje? En het vriendje, is dat een mannetje of een vrouwtje? Weet je überhaubt of één van de twee gecastreerd is?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87132399
Hoe heten baby cavia's eigenlijk?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 3 oktober 2010 @ 14:42:52 #151
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_87132417
Het zijn allebei mannetjes en ongecastreerd.
I`m not weird. I`m limited edition.
  Moderator zondag 3 oktober 2010 @ 14:45:54 #152
155227 crew  Guppy
dus
pi_87132519
Tja, dat moet je voorzichtig aanpakken. Mijn twee cavia's zijn ook ongecastreerde mannetjes, maar wel broertjes en dus al hun hele leven samen.
Ze gaan nu uitzoeken wie de baas is, en dat gaat gepaard met wat geknor waarschijnlijk. Ik denk dat mensen die meer ervaring hebben met koppelen, hier meer over kunnen vertellen. Je moet er in ieder geval op letten dat het geen vechten wordt, want cavia's kunnen elkaar toch flink verwonden.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87133263
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 13:00 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

1. Zoek een andere dierenarts. Bijna iedere dierenarts kan cavia's castreren, zeker onder gasnacrose. Mijn ervaring bij een goede DA is dat ik helemaal niets aan mijn dieren merk als ze gecastreerd zijn, ze zijn net zoe kwiek en vrolijk als eerst.

2. reutje = mannelijke hond = bij cavia's beer, een vrouwtje is een zeug.

3. Castratie heeft op gedrag geen enkele invloed. Als jouw beer werkelijk zo (seksueel) agressief was, had hij waarschijnlijk een ander probleem in zijn koppie. Een DA die beweert dat een cavia wel compleet verandert van een castratie, is ook geen goede dierenarts voor cavia's. Zeker als het dier op jonge leeftijd normaal was en later veranderde, hadden bij de DA de alarmbellen moeten rinkelen en had er verder onderzoek gedaan moeten worden. Kans is aanwezig dat de aandoening die hij had, mede verantwoordelijk is geweest voor het niet overleven van de castratie.

Leuk diertje is je huidige cavia, maar hij/zij krijgt toch wel een vriendje he?
Oke dan :P Nouja, het punt was dat we hem wel bij een vrouwtje wouden doen voor gezeldschap, maar niet nog een nestje. En Dropje had heel lang 3 vriendinnetjes waar hij bij kon toen hij wat ouder werd en geen moeite meer nam om zich voort te planten. Hij is nu een jaar of 6. Die drie vrouwtjes gingen vrij snel na elkaar dood, we weten niet precies waarom. Wat wel een factor kan zijn daarin, is dat Dropje samen met zijn zusje 2 dochtertjes had gekregen (van inteelt krijg je zwakkere beestjes). We dachten dat ze broertjes waren :') tot er ineens eentje zwanger werd bij hun nieuwe baasjes. Toen hadden die mensen er ineens 4 en gaven ze ze terug. De 2 zusjes die inteelt waren, waren niet vruchtbaar, anders hadden ze allang ook weer kleintjes gekregen weer met hun papa (ieuw :') ). Maar verder zagen ze er goed uit en hadden ze nooit gezondheidsproblemen, tot ze ineens dood neervielen dus.
We willen eigenlijk geen cavia's meer en wouden hem een rustig oud dagje geven met zoveel mogelijk buiten in de ren door het gras waggelen en af en toe op schoot. Als we nu weer eentje bij nemen gaat de oudste op een gegeven moment weer dood en is die andere weer alleen en moet er weer eentje bij, zo blijf je bezig.
  zondag 3 oktober 2010 @ 15:40:21 #154
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_87134195
Probleem is al opgelost..ze lopen als schoothondjes achter elkaar aan O+
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_87135550
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hoe heten baby cavia's eigenlijk?
Ik noem ze gewoon babybeertjes of babyzeugjes :@

Ik heb Beer eens aan Punkie proberen te koppelen. Na 10 seconden rolden ze al bijtend aan elkaar door de kooi. Punkie tolereerde dus geen ander mannetje :{ Toen Beer maar in een aparte kooi gedaan en ze mochten wel samen spelen maar dat ging gepaard met veel geklapper en geprrrr.
pi_87136090
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 16:22 schreef DeltaCephei het volgende:

[..]

Ik noem ze gewoon babybeertjes of babyzeugjes :@
O+ Goede benaming, ja.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_87136477
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 15:10 schreef pasopikbijt het volgende:

[..]

Waarom zoveel experimenteren met cavia's als je er echt niks vanaf weet? Het is zó makkelijk om aan de juiste info te komen, en dan nog maak je daar geen gebruik van.... Geen geslachten kunnen onderscheiden, denken dat inteeltzeugjes onvruchtbaar zijn (you are very, very lucky), niet weten wat inteelt precies inhoudt en hoe het werkt, vader-dochter combi's verafschuwen maar wel gewoon samenzetten.... en cavia's alleen houden... en dat alles zonder enig besef hoe het voor de cavia's zélf is. Ik sta een beetje perplex. :{

kleine cavia's zijn gewoon babycavia's of jonkies oid.
I had a signature once. It was awful.
pi_87140210
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 16:50 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Waarom zoveel experimenteren met cavia's als je er echt niks vanaf weet? Het is zó makkelijk om aan de juiste info te komen, en dan nog maak je daar geen gebruik van.... Geen geslachten kunnen onderscheiden, denken dat inteeltzeugjes onvruchtbaar zijn (you are very, very lucky), niet weten wat inteelt precies inhoudt en hoe het werkt, vader-dochter combi's verafschuwen maar wel gewoon samenzetten.... en cavia's alleen houden... en dat alles zonder enig besef hoe het voor de cavia's zélf is. Ik sta een beetje perplex. :{

kleine cavia's zijn gewoon babycavia's of jonkies oid.
Kan er ook niks aan doen dat ik 10 was en dat mijn ouders me mijn gang lieten gaan.
pi_87140625
Ik heb trouwens overal wel een goede rede voor, maar als je zo gaat snauwen kun je de pest krijgen ook hoor :')
  zondag 3 oktober 2010 @ 19:01:31 #160
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_87140797

Caafje en Punky
Ze zijn vriendjes O+
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_87144227
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:54 schreef pasopikbijt het volgende:
Ik heb trouwens overal wel een goede rede voor, maar als je zo gaat snauwen kun je de pest krijgen ook hoor :')
Tsja, we hebben het hier over levende diertjes, niet over speelgoed.

Taartjesfee, leuke foto!
I had a signature once. It was awful.
pi_87149799
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 19:01 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[ afbeelding ]
Caafje en Punky
Ze zijn vriendjes O+
O+ Wat een leuk duo.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_87151304
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:33 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Tsja, we hebben het hier over levende diertjes, niet over speelgoed.

Taartjesfee, leuke foto!
Tsja, ik had het nu anders gedaan. Ik had nu uberhaupt geen cavia's genomen.
  maandag 4 oktober 2010 @ 09:48:13 #164
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_87160276
Vanmiddag laat ik mijn lieve lieverd inslapen. :'( We weten dat er iets in haar groeit wat niet juist is. Ze heeft nooit teveel eten gekregen. Als je rondleest zou ze ALTIJD groenvoer moeten hebben liggen, maar dat doen wij niet eens. Ze heeft enkele knobbeltjes die je kan vinden, maar ze is ook al 5 jaar oud. Maar ze is dik, heeeeeel erg dik.

Maar vorige week at ze dus 3 dagen niet. En in die 3 dagen kwam ze zelfs nog aan. Van 2018 (2 dagen later) 2140 (1 dag later) 2160 (2 dagen later) 2200 gram..... IETS is van binnen op dit moment FLINK aan het groeien. Ze kan zich ook ineens niet meer voortbewegen. En niemand gaat me vertellen dat ze in 1 week, waarvan 3 dagen niet gegeten, het normaal is dat een cavia 200 gram aankomt! Dat kan gewoon niet. Het is een klein koppie met een dik achterlijf. En ze hijgt een klein beetje. IETS groeit van binnen en is op dit moment erg snel aan het groeien en ik denk dat het drukt op haar ademhaling.

Nu eet ze weer normaal. Mijn gevoel zegt, haar de beste dagen die ze nog rest te gunnen. Ze piept nog vrolijk, houdt van haar knuffel. Maar mijn gezonde verstand. Ik zie zo'n image voor me van die vent van 300 kilo ofsow op zijn bed die nergens meer heen kan. Ze kan niet meer bewegen. Ze zit in haar hok, half onder haar afdakje. Met rechts van haar etensbak en voor haar drinktuit. Vierentwintig uur van de dag op dezelfde plek in haar kooi. Dat kan ik gewoon niet...... :N

Voor het beestje moet ik deze beslissing maken. Want ik kan haar niet zo nog weken, misschien maanden laten leven. Het is dierendag, maar voor mij is het een zwarte dag...

Dus R.I.P kleine meid. Ik zal je missen. -O- :'(

pi_87160370
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 19:01 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[ afbeelding ]
Caafje en Punky
Ze zijn vriendjes O+
omg klein poepebeestje! O+

quote:
Op maandag 4 oktober 2010 09:48 schreef Bienelientjee het volgende:
Vanmiddag laat ik mijn lieve lieverd inslapen. :'( We weten dat er iets in haar groeit wat niet juist is. Ze heeft nooit teveel eten gekregen. Als je rondleest zou ze ALTIJD groenvoer moeten hebben liggen, maar dat doen wij niet eens. Ze heeft enkele knobbeltjes die je kan vinden, maar ze is ook al 5 jaar oud. Maar ze is dik, heeeeeel erg dik.

Maar vorige week at ze dus 3 dagen niet. En in die 3 dagen kwam ze zelfs nog aan. Van 2018 (2 dagen later) 2140 (1 dag later) 2160 (2 dagen later) 2200 gram..... IETS is van binnen op dit moment FLINK aan het groeien. Ze kan zich ook ineens niet meer voortbewegen. En niemand gaat me vertellen dat ze in 1 week, waarvan 3 dagen niet gegeten, het normaal is dat een cavia 200 gram aankomt! Dat kan gewoon niet. Het is een klein koppie met een dik achterlijf. En ze hijgt een klein beetje. IETS groeit van binnen en is op dit moment erg snel aan het groeien en ik denk dat het drukt op haar ademhaling.

Nu eet ze weer normaal. Mijn gevoel zegt, haar de beste dagen die ze nog rest te gunnen. Ze piept nog vrolijk, houdt van haar knuffel. Maar mijn gezonde verstand. Ik zie zo'n image voor me van die vent van 300 kilo ofsow op zijn bed die nergens meer heen kan. Ze kan niet meer bewegen. Ze zit in haar hok, half onder haar afdakje. Met rechts van haar etensbak en voor haar drinktuit. Vierentwintig uur van de dag op dezelfde plek in haar kooi. Dat kan ik gewoon niet...... :N

Voor het beestje moet ik deze beslissing maken. Want ik kan haar niet zo nog weken, misschien maanden laten leven. Het is dierendag, maar voor mij is het een zwarte dag...

Dus R.I.P kleine meid. Ik zal je missen. -O- :'(

[ afbeelding ]
Agossie wat moeilijk :'( Heel veel sterkte :*
pi_87160528
Ik weet niet fo het mogelijk is hoor (of je een beer hebt of langs is geweest), maar weet je heel zeker dat er geen mogelijkheid bestaat dat ze zwanger is? :@

(en is ze altijd al zo zwaar geweest? 2 kilo is echt huge voor een zeug... staat je weegschaal wel op grammen? Dat niet blijkt dat hij defect is?)

Maar 3 dagen niet eten klinkt niet goed, en ze is ook al op leeftijd.... Dan zul je inderdaad eerder rekening moeten houden met het ergste. op een RX of echo zou je misschien nog duidelijkheid kunnen krijgen wat het is, maar de vraag is of ze nog de conditie heeft om een behandeling aan te kunnen....

Al met al is het waarschijnlijk toch het beste besluit wat je kunt nemen maar he, wat een rotdag op 4 oktober. Sterkte vanmiddag :*
I had a signature once. It was awful.
  maandag 4 oktober 2010 @ 10:09:52 #167
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_87160784
Helaas is de weegschaal niet kapot. :'( En zwanger kan ze zeker niet zijn. Ze is echt zo zwaar. Ik kan haar gewoon niet nog weken of maanden 24 uur per dag op 1 plek in haar hok laten zitten. Hoe graag ik dat ook zou willen voor mezelf, dat kan ik haar absoluut niet aandoen. En ze heeft al eens een hersenbloeding gehad, en ze is al 5 jaar oud, een behandeling zou ze waarschijnlijk toch niet overleven. :'(
pi_87160884
Gelukkig dat dat dat uitgesloten is (want al was ze zwanger - da's ook geen makkelijk verhaal op die leeftijd).

Meestal doe je er inderdaad beter aan om de keuze op tijd te maken. Zoals je al zegt, als ze nu wel een beetje eet maar geen plezier meer in heeft - als de twinkel uit de ogen is verdwenen - dan is het toch beter zo. Met een diertje van 5 zou ik ook niet zo snel meer gaan opereren. De kans is groot dat het, gezien de snelle groei, een abces is, en dat krijg je gewoon niet voor elkaar. Je zou zoveel moeten gaan spoelen en de kans op infecties is dan zo groot - nee, je hoeft niet aan jezelf te twijfelen of dit het juiste besluit is. ;(
I had a signature once. It was awful.
  maandag 4 oktober 2010 @ 10:20:12 #169
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_87161050
Eten doet ze weer volop, knuffelen vind ze nog heerlijk en de twinkel is juist nog in haar ogen. Daarom heb ik het er zo moeilijk mee :'( Maar ik kan het gewoon niet langer zo laten gaan. :'(
  maandag 4 oktober 2010 @ 11:04:03 #170
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_87162223
Edit. heb haar net nog eens gewogen. Gister 2200, nu 2250.....
en volgens mij heeft ze het door. als ik haar op mijn bureau zet, springt ze zowat zelf me decolete in om me nek in te komen. om te knuffelen. En ze zit nu in me nek, op mijn hart, haar favo plekje. en telkens kop omhoog, kijken en onder me kin duwen. constant. vreemd
  maandag 4 oktober 2010 @ 13:26:07 #171
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_87166838
Sterkte gewenst in ieder geval, wat je ook gaat besluiten. Ik krijg een brok in mijn keel van het lezen...
Wat deed Ctrl+W ook alweer?
  Moderator maandag 4 oktober 2010 @ 13:37:27 #172
155227 crew  Guppy
dus
pi_87167229
Sterkte Bien!

Is een knaag/liksteen voor cavia's eigenlijk goed? We waren net in de dierenwinkel, en m'n vriend kwam heel enthousiast aanlopen met een steentje. Maar ik heb t m terug laten leggen, want ik weet dat het voor konijnen in ieder geval slecht is. Voor cavia's weet ik het niet zeker, maar aan het personeel vragen heeft meestal niet zoveel zin.

Dus wat zeggen jullie?

We hebben nu knaagdiergras voor ze gekocht, voor dierendag. Alleen moet dat nog groeien, dus ze moeten er nog even op wachten :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87167483
Geen knaagsteen doen :) blaasgruis kunnen ze ervan krijgen volgens mij! Goede keus gemaakt dus!

Sterkte Bien! En dat op dierendag ;(
  maandag 4 oktober 2010 @ 13:51:20 #174
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_87167697
Ze is niet meer..... :'( Het bleek volgens de doc een extreem geval van cysten op de eierstokken te zijn. Kon nog wel opereren of hormonen spuiten, maar dat had ze hoogstwaarschijnlijk toch niet gered.

Nu heeft ze een mooi plekje in de tuin. Mis haar piepjes nu al.... -O-
pi_87168452
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 13:51 schreef Bienelientjee het volgende:
Ze is niet meer..... :'( Het bleek volgens de doc een extreem geval van cysten op de eierstokken te zijn. Kon nog wel opereren of hormonen spuiten, maar dat had ze hoogstwaarschijnlijk toch niet gered.

Nu heeft ze een mooi plekje in de tuin. Mis haar piepjes nu al.... -O-
*dikke knuffel*
  Moderator maandag 4 oktober 2010 @ 14:24:48 #176
155227 crew  Guppy
dus
pi_87168845
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 13:45 schreef Lyssa het volgende:
Geen knaagsteen doen :) blaasgruis kunnen ze ervan krijgen volgens mij! Goede keus gemaakt dus!
Mooi zo. Net aan vriendlief medegedeeld, en nu is ie ook blij dat we m niet gekocht hebben. Hij kan nu alleen niet wachten tot het knaagdierengras gegroeid is :') Maar goed, ze zullen nog even geduld moeten hebben.

@ Bien, wat erg... Ik denk dat je een juiste beslissing hebt gemaakt, ookal is dat niet makkelijk. Sterkte!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87169585
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 13:51 schreef Bienelientjee het volgende:
Ze is niet meer..... :'( Het bleek volgens de doc een extreem geval van cysten op de eierstokken te zijn. Kon nog wel opereren of hormonen spuiten, maar dat had ze hoogstwaarschijnlijk toch niet gered.

Nu heeft ze een mooi plekje in de tuin. Mis haar piepjes nu al.... -O-
:* heel veel sterkte

quote:
Op maandag 4 oktober 2010 13:26 schreef BillsGate het volgende:
Sterkte gewenst in ieder geval, wat je ook gaat besluiten. Ik krijg een brok in mijn keel van het lezen...
Ik ook ;(
pi_87170150
Jemig Bien, da's wel heel heftig zulke cystes! En op haar leeftijd en in haar conditie toch wel een verloren zaak.... veel sterkte de komende tijd.

Knaagstenen zijn idd niet goed ivm blaasgruis :) en ze hebben ze niet nodig. Je caafjes maak je vooral blij vandaag met lekker veel groenvoer. Ik heb vandaag mais gekocht voor ze :) is vrij prijzig maar ze zijn er gek op, en zo heel af en toe is dat een lekker extraatje!
I had a signature once. It was awful.
  maandag 4 oktober 2010 @ 17:53:27 #179
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_87176469
Ahwz Bien wat kut -O- heel veel sterkte.

Was weer leuk zaterdag op de ecc show, 2 nieuwe huisjes gekocht voor in de ren buiten *O* Mooi cadeautje in een schoon dierendaghok :') wel jammer op die site van ze verkopen ze lang niet (zoveel) zulke leuke huisjes als tijdens de show -O-

met schoorsteen :D O+

O+

tis bijna een dorpje :')


Carla en Koffieboontje liggen liever in hun oude hoekhuisje (die moest verplaatsen voor de snackshak :P


Even checken




Nog een filmpje, Paolo heel voorzichtig een stapje achteruit als ik tedichtbij kom met de camera :') held O+
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_87176793
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 17:53 schreef Nonneke het volgende:
wel jammer op die site van ze verkopen ze lang niet (zoveel) zulke leuke huisjes als tijdens de show -O-

Ik weet dat je zaterdag geweest bent ( je voerbestelling was opgehaald :P) maar ik heb jou ook helemaal niet gezien ;) Maar over de huisjes: als je haar mailt, kan ze ze meestal wel bestellen. Volgens mij is de webshop nog behoorlijk in opbouw (hij hoort bij een bestaande dierenwinkel), dus als je nog een tweede huisje zoekt is mailen altijd een optie!
I had a signature once. It was awful.
  maandag 4 oktober 2010 @ 18:12:24 #181
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_87177064
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:03 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Ik weet dat je zaterdag geweest bent ( je voerbestelling was opgehaald :P) maar ik heb jou ook helemaal niet gezien ;) Maar over de huisjes: als je haar mailt, kan ze ze meestal wel bestellen. Volgens mij is de webshop nog behoorlijk in opbouw (hij hoort bij een bestaande dierenwinkel), dus als je nog een tweede huisje zoekt is mailen altijd een optie!
thanks voor de tip !
ik jou wel, maar je was druk bezig met nog een keurmeester te regelen oid ;) ik had net gepint, maar mn O+ wou cavias kijken dus was eigenlijk ook zo weer in de andere zaal, daarna heb ik jou ook niet meer gezien :P
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_87177438
Wat een leuke huisjes O+ *kijkt op webshop*
pi_87182488
Wat een leuk caviadorp :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_87190334
Bij de jumbo was de boerenkool in de aanbieding 1+1, eentje voor de caafs meegenomen, dat vonden ze vast niet erg. :9
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:13:06 #185
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_87259218
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Bij de jumbo was de boerenkool in de aanbieding 1+1, eentje voor de caafs meegenomen, dat vonden ze vast niet erg. :9
vinden ze dat erg lekker ? ik durf nooit geen kolen te geven :@
En geef je dan de roosjes of de blaadjes ?

Hier vannochtend weer gezellig bij de DA doorgebracht :') Om half 9 hadden we een afspraak en bij half 10 liepen we de deur pas weer uit _O- ze keek wel heel verbaast toen we met 3 mandjes binnen kwamen en 7 cavias en 2 konijnen tevoorschijn toverde :')
Buiten hebben ze luizen :X dus tis maar goed dat ik Mo-tje niet mee heb laten doen met de knuffelkeuring, ik had zo die hele zaal besmet met luis _O- :') dus die zijn gedruppelt, volgende maand nog een keer, hoezee. En omdat ze in de auto naast Pinkie en Walnootje stonden hebben die ook druppels gehad :')
Pinkie is weer een arm schaap, abces was niet zo goed gegaan, hij heeft nu een gat in zn zij :X Dus maar weer een kweekje opgestuurd, en tot die tijd antibiotica, en afwachten wat de uitslag is dan krijgt hij wrs andere antibiotica, en als het met de ab niet sluit gaan ze em operatief dichtnaaien. Hij heeft altijd van die rare dingen de stumper
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_87259336
Ehm, bedoel je misschien bloemkool?
Dat geef ik ook!
Met mate, ze hebben hier nog nooit klachten gekregen.

Boerenkool geef ik gewoon in porties en ze vinden het echt heerlijk.

Ik vind de naam Walnootje echt geweldig :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:26:41 #187
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_87259894
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ehm, bedoel je misschien bloemkool?
Dat geef ik ook!
Met mate, ze hebben hier nog nooit klachten gekregen.

Boerenkool geef ik gewoon in porties en ze vinden het echt heerlijk.

Ik vind de naam Walnootje echt geweldig :D
:D ik had bloemkool gelezen idd :')
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_87383317
Hmpf, Carmita (langhaar) heeft een schilfers op haar ook, maar ze krabt en schudt niet met haar kopje. Iemand enig idee wat dat is en hoe ik dit kan behandelen? Ook is haar oor aan 1 kant vies, dat heb ik nu schoongemaakt. Ze eet en drinkt verder goed en is levendig.
Of zal ik toch naar de dierenarts moeten?

Met googlen kom ik er niet goed uit.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_87402910
Hmm kan schurft zijn. Hadden die van mij namelijk, en dezelfde 'klacht'.
Uiteindelijk heb ik anti-schurft gehaald van Beaphar, en dat heb ik 3x herhaald maar na de eerste behandeling zag je de dag erna meteen al verbetering.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_87403006
Ik heb ook anti-schurft van Beaphar, maar nu hoor ik weer dat het ook schimmel kan zijn.
Toch maar even naar de dierenarts, denk ik...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_87404165
Schimmel uit zich heel vaak op het oor, in de vorm van schilfers. Schurft kan op het oor zitten, maar dan heb je al vrij snel harde korsten aan de rand van het oor die soms ook afbrokkelen. Ik heb dit wel eens gehad bij een beertje, had hij ineens een korst aan zijn oortje, en toen deze eraf brak ging er zo een stuk oor mee... iew! Zolang de rand geen korsten heeft, vermoedelijk schimmel. Als je verder nergens schilfers ziet, kun je twee of drie keer per dag het oortje insmeren met de Miracle 3 lotion uit de Knoevelshop.
Als de binnenkant vies is, kun je dat gemakkelijk reinigen met Otoclean, verkrijgbaar bij de DA of ook in de Knoevelshop, spul werkt top.
I had a signature once. It was awful.
pi_87407341
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 23:37 schreef zoeperzazke het volgende:
Schimmel uit zich heel vaak op het oor, in de vorm van schilfers. Schurft kan op het oor zitten, maar dan heb je al vrij snel harde korsten aan de rand van het oor die soms ook afbrokkelen. Ik heb dit wel eens gehad bij een beertje, had hij ineens een korst aan zijn oortje, en toen deze eraf brak ging er zo een stuk oor mee... iew! Zolang de rand geen korsten heeft, vermoedelijk schimmel. Als je verder nergens schilfers ziet, kun je twee of drie keer per dag het oortje insmeren met de Miracle 3 lotion uit de Knoevelshop.
Als de binnenkant vies is, kun je dat gemakkelijk reinigen met Otoclean, verkrijgbaar bij de DA of ook in de Knoevelshop, spul werkt top.
Oepsss :o

Is deze extra bevattelijkheid voor huidproblemen (zoals schimmel en schurft) trouwens iets typisch voor lang haren?
Bij mijn borstels had ik dit nooit. :?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_87408763
Neehoor, dat is niet rasgebonden. Goede borstels zijn juist ook makkelijke slachtoffers vanwege hun stugge rozetten, die soms zo stug zijn dat haren afbreken en er kale plekken kunnen ontstaan. Ik heb niet het idee dat het iets uitmaakt, het is gewoon een kwestie van pech en soms een zwakkere weerstand.
I had a signature once. It was awful.
pi_87413581
O ja, mijn borstels zijn mislukt (knuffels!), dus ze hebben lekker zachte haren.

Bedankt voor je antwoord!
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_87425844
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 23:37 schreef zoeperzazke het volgende:
Als je verder nergens schilfers ziet, kun je twee of drie keer per dag het oortje insmeren met de Miracle 3 lotion uit de Knoevelshop.
Als de binnenkant vies is, kun je dat gemakkelijk reinigen met Otoclean, verkrijgbaar bij de DA of ook in de Knoevelshop, spul werkt top.
Is er trouwens een reden dat jullie die blaastabletjes niet meer verkopen?
Ik ben even vergeten hoe ze heten.
Ze roken erg naar selderij (oid)?

Ik heb een bestelling gedaan, ik kijk er naar uit. :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_87430003
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 18:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Is er trouwens een reden dat jullie die blaastabletjes niet meer verkopen?
Ik ben even vergeten hoe ze heten.
Ze roken erg naar selderij (oid)?

Ik heb een bestelling gedaan, ik kijk er naar uit. :D
de Eurologist tabletjes worden verkocht op www.knoevelkruiden.nl .
I had a signature once. It was awful.
pi_87431142
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:41 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

de Eurologist tabletjes worden verkocht op www.knoevelkruiden.nl .
Thx, die aten ze zo op. :)
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:20:55 #198
67888 Spunks
zo niet, dan toch
pi_87450889
Lenny heeft wel vaker een puistje bij haar bekkie, en na daar drie keer onnodig voor naar de DA te zijn geweest, dacht ik nu: 'ik kijk het even aan'. Maar nu, na 2 weken ga ik toch maar naar de doc...
  Moderator dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:26:05 #199
155227 crew  Guppy
dus
pi_87451032
Aww, arm beestje! Goed dat je even gaat!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87452608
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 11:20 schreef Spunks het volgende:
Lenny heeft wel vaker een puistje bij haar bekkie, en na daar drie keer onnodig voor naar de DA te zijn geweest, dacht ik nu: 'ik kijk het even aan'. Maar nu, na 2 weken ga ik toch maar naar de doc... [ afbeelding ]
aangetaste mondhoeken... geef je hem veel fruit? Appel? Fruitzuren zijn vaan de oorzaak van zulke korstjes. Beetje smeren met bv Perfect Paws of Vetramil zal al een heel stuk helpen.... En geen fruit meer geven voorlopig.
I had a signature once. It was awful.
pi_87452809
Mijn truusje had laatst ook een puistje, die zat ook bij z'n mondje. Die hebk zelf uitgeknepen, en nu is er niks vreemds te zien ofzo, maar dit ziet er niet echt lekker uit.. :( beterschap voor Lenny
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:42:07 #202
155227 crew  Guppy
dus
pi_87453252
Dat je dat mag bij ja cavia! Die van mij zouden me echt opvreten :|
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87455715
Hij vond het niet prettig en stribbelde een beetje tegen. Maar het puistje stond ook op springen, dus goed vasthouden en zachtjes drukken, daarna schoongemaakt en klaar.

Truusje deed daarna nog net zo lief, dus zal er weinig van gemerkt hebben.
Vanmorgen stonden ze weer als 2 gekken door de kooi te springen :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:14:22 #204
67888 Spunks
zo niet, dan toch
pi_87456296
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:19 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

aangetaste mondhoeken... geef je hem veel fruit? Appel? Fruitzuren zijn vaan de oorzaak van zulke korstjes. Beetje smeren met bv Perfect Paws of Vetramil zal al een heel stuk helpen.... En geen fruit meer geven voorlopig.
Ik heb toevallig vanochtend appel gegeven, maar verder eten ze nooit fruit, alleen groente (peen, bloemkool, andijvie, tomaat, witlof, het bekende werk) Kan ik volgens jou volstaan met Perfect Paws smeren en de dokter laten zitten? (daar krijg ik namelijk altijd een rekening van EUR50 +, en ik zag dat Perfect Paws 3,50 kost :') )
  Moderator dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:16:09 #205
155227 crew  Guppy
dus
pi_87456362
Nou ja, ik zou als ik jou was in dit stadium tot even naar de DA gaan, en daarna Perfect Paws halen voor het geval het weer terugkomt een keer...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87459864
Nouja, het ziet er wel heel naar uit, maar ik weet niet echt wat de dierenarts ermee zal doen... Als het echt snel verergerd of ook elders zit kun je wel naar de dierenarts, maar probeer wat te smeren en vermijd voorlopig even de sappigste groentes (tomaat, komkommer etc) tot het verminderd is.

En: een puistje? Bij een cavia? Ik heb nog nooit puistjes gezien die je uit kunt knijpen... als het een klein bultje was en er kwam een neutraal, wittig streepje uit, was het een talgcyste. Stonk het verschrikkelijk en was het vloeibaar groen/gelig, een abcesje.
Als het een talgcyste is, zal deze zich vanzelf terug vullen met talg en zul je hem zo nu en dan even moeten uitknijpen.
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:29:24 #207
67888 Spunks
zo niet, dan toch
pi_87461035
Ik zit een beetje in dubio, aangezien ik vrijdag op vakantie ga. Ik weet niet of ik voor die tijd mijn perfect paws binnen heb?

Ik ga voor de zekerheid toch maar even naar de DA vanavond en dan hopen dat PP snel binnen is, zodat ik dat aan het caviahotel kan geven om te smeren (Mirakelse Caafjes <3)
pi_87462812
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:54 schreef zoeperzazke het volgende:
En: een puistje? Bij een cavia? Ik heb nog nooit puistjes gezien die je uit kunt knijpen... als het een klein bultje was en er kwam een neutraal, wittig streepje uit, was het een talgcyste. Stonk het verschrikkelijk en was het vloeibaar groen/gelig, een abcesje.
Als het een talgcyste is, zal deze zich vanzelf terug vullen met talg en zul je hem zo nu en dan even moeten uitknijpen.
Vreemd dan.. Het was een beetje wit/gelig, niet spierwit iig. Het stonk niet direct, maar ik heb er niet specifiek aan geroken. Ik zie er nu niets meer van, en ik kan het plekje ook niet meer gevonden krijgen.

Kan geen kwaad verder lijkt me..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_87463351
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 16:29 schreef Spunks het volgende:
Ik zit een beetje in dubio, aangezien ik vrijdag op vakantie ga. Ik weet niet of ik voor die tijd mijn perfect paws binnen heb?

Ik ga voor de zekerheid toch maar even naar de DA vanavond en dan hopen dat PP snel binnen is, zodat ik dat aan het caviahotel kan geven om te smeren (Mirakelse Caafjes <3)
Oh, Mirakelse Caafjes? Vraag eens hoe het met Valerie is, de gabonte peruuf die ze van mij gekocht heeft? :D
De PP gaat vandaag op de bus dus heb je hopelijk morgen in huis. Ben benieuwd wat de DA zegt....

Perry, waarschijnlijk toch een talgbultje, maar die kunnen verder haast geen kwaad hoor. Niet som je druk om te maken.
I had a signature once. It was awful.
pi_87466873
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Dat je dat mag bij ja cavia! Die van mij zouden me echt opvreten :|
Perry is de oppercavia :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:15:18 #211
67888 Spunks
zo niet, dan toch
pi_87467020
Nou, voor een schamele 40 euro is de DA zo vriendelijk geweest om met een nat wattenstaafje alle ranzigheid (want dat bleek het te zijn) eraf te halen, en nu is er dit over:

Nu smeer ik er nog wat dermiel-zalf op en zodra ik het heb ontvangen, Perfect Paws (sure? Op d'r bekkie?). Ik ben toch blij dat ik even ben gegaan, een gerust moedercaviahart is priceless O+
  Moderator dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:15:24 #212
155227 crew  Guppy
dus
pi_87467028
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Perry is de oppercavia :')
Ik zeker niet! :')

quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:15 schreef Spunks het volgende:
Nou, voor een schamele 40 euro is de DA zo vriendelijk geweest om met een nat wattenstaafje alle ranzigheid (want dat bleek het te zijn) eraf te halen, en nu is er dit over:
[ afbeelding ]
Nu smeer ik er nog wat dermiel-zalf op en zodra ik het heb ontvangen, Perfect Paws (sure? Op d'r bekkie?). Ik ben toch blij dat ik even ben gegaan, een gerust moedercaviahart is priceless O+
Gelukkig maar!! Ik snap helemaal wat je bedoeld, met een gerust hart O+ Het kost je alleen wel je nagellak :o
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:19:01 #213
67888 Spunks
zo niet, dan toch
pi_87467204
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:15 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik zeker niet! :')
[..]

Gelukkig maar!! Ik snap helemaal wat je bedoeld, met een gerust hart O+ Het kost je alleen wel je nagellak :o
:D :P
pi_87467973
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:15 schreef Spunks het volgende:
Nou, voor een schamele 40 euro is de DA zo vriendelijk geweest om met een nat wattenstaafje alle ranzigheid (want dat bleek het te zijn) eraf te halen, en nu is er dit over:
[ afbeelding ]
Nu smeer ik er nog wat dermiel-zalf op en zodra ik het heb ontvangen, Perfect Paws (sure? Op d'r bekkie?). Ik ben toch blij dat ik even ben gegaan, een gerust moedercaviahart is priceless O+
:D

Is 40 euro alleen voor het consult? :o
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:44:20 #215
67888 Spunks
zo niet, dan toch
pi_87468196
Ja, het consult plus de kosten van een nat wattenstaafje ;(
pi_87468295
_O-

Ik moet zeggen dat ik het een pittig geprijsd consult vind.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_87471393
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Perry is de oppercavia :')
:D :D :D Die gaat in mijn onderschrift :D :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_87471842
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:52 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

:D :D :D Die gaat in mijn onderschrift :D :')
:@ Hihi
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_87471870
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:15 schreef Spunks het volgende:
Nou, voor een schamele 40 euro is de DA zo vriendelijk geweest om met een nat wattenstaafje alle ranzigheid (want dat bleek het te zijn) eraf te halen, en nu is er dit over:
[ afbeelding ]
Nu smeer ik er nog wat dermiel-zalf op en zodra ik het heb ontvangen, Perfect Paws (sure? Op d'r bekkie?). Ik ben toch blij dat ik even ben gegaan, een gerust moedercaviahart is priceless O+
Wat een debiele prijs :{ Maar fijn dat de korsten weg zijn, de geïrriteerde plekjes kun je goed verzorgen. Dermiel is een prima zalf! Perfect Paws is verzachtend, verzorgend en beschermend. Hoewel het het meest wordt toegepast op voetzooltjes, is het ook prima voor andere kleine ruwe plekjes te gebruiken :)
Succes!
I had a signature once. It was awful.
pi_87471923
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

:@ Hihi
Kheb hier een dikke 5 minuten gelachen om die reactie :+
Dankje daarvoor :*

40 euro voor een consult vind ik opzich ook best veel..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_87472182
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:04 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
40 euro voor een consult vind ik opzich ook best veel..
We hebben ook katjes, en als we met een cavia komen heeft de DA zoiets van... oh, kom je 'maar' met een cavia? Laat die consultkosten dan maar zitten joh.... Meestal betalen we dus alleen de medicijnen ofzo...of bij het inslapen, enkel de medische kosten. En haar professionaliteit is er niet minder om. Maar ik weet dat ik daar héél gelukkig mee mag zijn!
I had a signature once. It was awful.
  Moderator zondag 17 oktober 2010 @ 15:15:31 #222
155227 crew  Guppy
dus
pi_87633866
Vraagje!

Ik voer mijn twee cavia's Gerty's Guinea Pig. Dat is natuurlijk prima voer, maar ik merk dat ze de laatste tijd niet alles meer opeten. Omdat het voor cavia's natuurlijk geen zak uitmaakt of het voer er visueel aantrekkelijk uitziet, speel ik met het idee om over te stappen op Science Selective Guinea Pig.

Goed idee? Wat voeren jullie?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87634004
Science Selective, hier.
Ik ben er tevreden over en het etensbakje is altijd leeg.

Ze moesten er in het begin aan wennen en dat is even volhouden, maar nu lusten ze het graag.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_87635097
Ik geef Science en meng d'r voor het lekkere een handje Gerty bij. Science is ideaal voor scharrelaars omdat alle brokjes gewoon hetzelfde zijn. Bovendien is Science net als Gerty goed uitgebalanceerd en zeer geschikt voor cavia's met gevoelige darmen en blaas.
Het kan zijn dat ze bij het overstappen eerst weigeren, maar dan moet je gewoon volhouden, uiteindelijk zullen ze iedere brok wel eten als ze honger krijgen ;)
I had a signature once. It was awful.
pi_87641455
Ik heb Gerty's en hier laten ze de laatste tijd ook wat liggen. Nu hebk het gewoon es een dag laten liggen en geen nieuwe gegeven (ze hadden immers wel hooi en water), maar dan is het net of ze het weten, en uiteindelijk eten ze wel :+
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator zondag 17 oktober 2010 @ 21:05:49 #226
155227 crew  Guppy
dus
pi_87646529
Gevoelige darmen of blaas hebben de heren allebei niet, ze zijn kerngezond gelukkig :)

Ze eten hier inderdaad ook wel alles op als ik het bakje nog een dagje laat staan, maar dan zit er ook altijd wel heel veel andere viezigheid in. Ik maak altijd liever het bakje elke dag even helemaal schoon, om er dan weer vers voer in te doen. Maar goed, dat betekent dan dat ik voer weggooi, en buiten dat dat zonde is, missen ze hier en daar natuurlijk ook wat voedingsstoffen.

Ik ga dus maar overstappen :) M'n laatste zak Gerty's is aangebroken, dus volgende week even een zak Science Selective halen. Lekker makkelijk, hebben de konijnen èn de cavia's allebei Science Selective :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 18 oktober 2010 @ 09:24:04 #227
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_87661919
Heb wat dat betreft best 'makkelijke' cavia's, 1 cavia laat standaard de "gele" stukjes uit gerty liggen, de 2 oudste mannetjes eten enkel de zwarte ronde stukjes niet op, de rest (1 mannetje, en de 2 dames) eten alles :).
Heb daarnaast nu ook nog SuperTrio van HopeFarms aangezien deze aardig wat vit. c bevat (had ik gelezen op het caviaforum), en doe daar ook wat per bakje in :)
pi_87663273
Beer eet Science Selective en de dames Beaphar Care+ :Y

Ik betaal hier geloof ik rond de 11 euro voor een consult.. Met de hond was het altijd 19 :)
  maandag 18 oktober 2010 @ 14:29:14 #229
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_87671981
Fozzy krijgt ook Gerty en soms doe ik er voor het extra lekkere een handje ander voer bij.. puur voor de afwisseling. Hij is gister overigens in bad geweest voor het eerst sinds zn operatie. De korstjes zitten er echter nog steeds (dacht dat ze misschien zouden 'losweken'). Hij vond er zoals gewoonlijk geen bal aan. totdat ie in een fleece plaid werd gewikkeld (na eerst te zijn afgedroogd met een gewone handdoek). Toen heeft ie zichzelf zo gedraaid dat alleen zn neus nog zichtbaar was.. :D Daarna nog even geföhned (?) en meneer was weer gelukkig..
pi_87674412
Ik heb hier wel ontzettende smeerkezen die in het etensbakje poepen.
Hoe is het mogelijk? :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator maandag 18 oktober 2010 @ 15:33:33 #231
155227 crew  Guppy
dus
pi_87674579
Dat doen ze hier ook! Vandaar ook dat ik dat bakje liever elke dag even schoonmaak. Zelf lijkt het ze weinig uit te maken, maar ik vind t ranzig :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87674760
Oh, dat doen vooral jonge caafs heel erg, in het etensbakje poepen en plassen :') en er daarna nog uit eten ook :')

Is weinig aan te doen, misschien zorgen dat het etensbakje wat hoger staat, maar verder is het een kwesti evan pech :P
I had a signature once. It was awful.
pi_87675097
Ik heb zo'n wit bakje met een hoog randje, ik vrees dat als ik het verhoog ze er helemaal niet bij kunnen. Zo houterig als ze zijn... :')

Kan het geen jonkies meer noemen, ze zijn respectievelijk: 5,5, 4,5 en bijna 2 jaar. :D
Misschien moet ik ze eens beter opvoeden...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_87675669
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Misschien moet ik ze eens beter opvoeden...
Succes :')
I had a signature once. It was awful.
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:18:07 #235
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_87676270
misschien zo´n hangbakje ?
zodat ze al een beetje op hun achterpootjes moeten staan om te eten ? knappe cavia die daar nog in kan plassen :P
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_87677287
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:01 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Succes :')
"Be a calm and assertive leader..."

Of zou dat niet werken? :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_87677391
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:18 schreef Nonneke het volgende:
misschien zo´n hangbakje ?
zodat ze al een beetje op hun achterpootjes moeten staan om te eten ? knappe cavia die daar nog in kan plassen :P
Ik heb zeugjes die elkaar in het gezicht sproeien als ze elkaar irriteren.
Ergens denk ik dat ze het dan toch voor elkaar krijgen om in een hangbakje te plassen. _O-

Maar misschien is het wel een goed idee!
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_87678417
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:43 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik heb zeugjes die elkaar in het gezicht sproeien als ze elkaar irriteren.
Ergens denk ik dat ze het dan toch voor elkaar krijgen om in een hangbakje te plassen. _O-

Maar misschien is het wel een goed idee!
LOL dat doen de dames soms ook :') Tsjah dan hebben ze gewoon pech inderdaad :')

Beer vindt het leuk om op zijn bakje te leunen waardoor het half omhoogstaat en alle brokjes eruit vallen en er dan in te gaan liggen. Opeten daarna? Nee dat geloof je toch niet :{
pi_87678836
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 17:02 schreef DeltaCephei het volgende:

[..]

LOL dat doen de dames soms ook :') Tsjah dan hebben ze gewoon pech inderdaad :')

Beer vindt het leuk om op zijn bakje te leunen waardoor het half omhoogstaat en alle brokjes eruit vallen en er dan in te gaan liggen. Opeten daarna? Nee dat geloof je toch niet :{
_O- Herkenbaar!

Soms doen ze dat hier ook en dan stop ik alle brokjes maar weer in het bakje en hoop dat ze het niet nog eens zullen doen. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_87744237
Sjors heeft er een nieuwe hobby bij: het verplaatsen van z'n nachthuis.
Meneer gaat erin staan en geeft een duw naar naar links, nog een por erbij en hoppa: het nachthuis staat gedraaid en in het midden van de kooi :')

(En daar laat ie hem vervolgens staan)
Liej
pi_87744452
Bij mij nemen ze de brug ook steeds mee, en laatst lag die helemaal gekanteld..wtf..
wat die truusjes uitspoken als ik er niet ben wil ik niet weten :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_87748327
Baldadige cavia's... ik heb er ook 'last' van.
Arme huisjes.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_87748531
En telkens kapot proberen te bijten he.. En als ik dan bij de kooi ga staan kijken ze je schaapachtig aan van; doe ik wat? :@ >:) :+
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_87748661
Ja, hahaha ik heb een huisje van karton, die is bijna weggegeten...
Het huisje van hout wat minder..

Dan hoor je in de huiskamer ineens keihard geknaag :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_87748741
:') Dat doen ze bij mijn brug dus ook..
En die ene probeert zelfs de tralies soms door te knagen :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_87749226
Oh, dat tralies knagen vind ik zo irritant :')
Dat heb ik ze min of meer afgeleerd.

Opvoeding en cavia's... :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 16:16:33 #247
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_87757227
Mijn 2 jongsten (dametjes) doen 't ook. Beide knagen af en toe aan de tralies.
Probeer het wel af te leren, maar denk niet dat het ooit gaat lukken.
Lijkt een beetje op aandachttrekkerij, maar zeker weten doe ik het niet, omdat ik er vaak ook bijzit en ze het blijven doen.
Misschien willen ze de anderen laten weten dat ze er ook nog zijn ofzo :P

Het op de rand staan van het bakje doen bijna alle cavia's (behalve met een bakje die vrij ik ook.. Zo vinden ze blijkbaar het lekkerste eten dat een beetje onderop ligt het snelste :o
pi_87758036
Roosje deed enorm hard knagen voordat Witje kwam. Echt de godganse nacht, die hoorden wij boven terwijl we de deur dicht hadden :? Nu doet ze het bijna niet meer gelukkig.

Beer verplaatst heel soms zijn huis met als gevolg dat hij nog maar een klein hoekje heeft waar hij kan lopen. Gekke beestjes O+
pi_87758251
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:41 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Bij mij nemen ze de brug ook steeds mee, en laatst lag die helemaal gekanteld..wtf..
wat die truusjes uitspoken als ik er niet ben wil ik niet weten :')
Hahahaha! :D
Herkenbaar!
Gekanteld, op de kop, half tegen de rand. Maffe beesten.

Ze knagen trouwens niet aan de tralies hier. 't Is weer dat nachthuis dat de klos is ;)
Liej
  woensdag 20 oktober 2010 @ 17:11:44 #250
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_87759611
Nachthok vind ik niet zo erg omdat het toch van natuurhout gemaakt is. Denk niet dat de tralies schadelijk zijn voor ze, maar heb het gewoon liever niet.
Of ze dat ook begrijpen is de vraag :P
pi_87761723
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Oh, dat tralies knagen vind ik zo irritant :')
Dat heb ik ze min of meer afgeleerd.

Opvoeding en cavia's... :')
Hoe heb jij dat gedaan?
Er naartoe gaan en zeggen; FOEI! Niet meer doen he :') :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_87782049
Denk toch dat ik een nieuw nachthuis ga kopen. De huidige is eigenlijk te klein voor de beide heren. Ze zijn volgende maand jarig, dus wie weet is het een leuk cadeautje voor ze ;)
Liej
pi_87789423
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 18:10 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Hoe heb jij dat gedaan?
Er naartoe gaan en zeggen; FOEI! Niet meer doen he :') :D
:') !

Als ik ze groente gaf dan willen ze van enthousiasme de tralies aanvallen.
Dus dan wacht ik heel even met groenten geven en blaas ze zachtjes in het gezicht, dat vinden ze niet zo grappig, dus je ziet ze eerst heel even nadenken (voor zover cavia's dat kunnen) en dan toch niet meer aan de tralies knagen. Als beloning kregen ze dan meteen de groenten.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_87793706
:D Haha, vinden ze dat niet grappig nee? als die van mij vervelend zijn zal ik dat is proberen :') :D

Voor je het weet neemt ie wraak, en bijt ie me (net als de vorige keer, maar toen heb ik em een keer een tikje gegeven :P)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_87793868
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:48 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
:D Haha, vinden ze dat niet grappig nee? als die van mij vervelend zijn zal ik dat is proberen :') :D

Voor je het weet neemt ie wraak, en bijt ie me (net als de vorige keer, maar toen heb ik em een keer een tikje gegeven :P)
O ja, de baas bijten vind ik not done.
Daar staan gevolgen tegenover. })
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_87802031
Me 2 >:) Dan krijgt ie een corrigerende tik van me, en mijn hand achtervolgt em dan.. :P Vind ie niet leuk hahaha
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_87810608
Fucking hell zeg.. Ik verschiet me echt serieus kapot net.
Een van de cavia's maakte eenmalig een kei hard klik geluid :o :o
Net of ie een pijnscheut had meer.. Maar ik zie niks aan beide caafjes.

Brr, raaaar
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_87811437
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 18:20 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Me 2 >:) Dan krijgt ie een corrigerende tik van me, en mijn hand achtervolgt em dan.. :P Vind ie niet leuk hahaha
_O- :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_87811466
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 21:30 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Fucking hell zeg.. Ik verschiet me echt serieus kapot net.
Een van de cavia's maakte eenmalig een kei hard klik geluid :o :o
Net of ie een pijnscheut had meer.. Maar ik zie niks aan beide caafjes.

Brr, raaaar
Waarschijnlijk heeft ie zich verslikt, dat komt vaker voor bij (gulzige) cavia's.
Af en toe hoor ik het hier ook.
Het is echt een naar geluid.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_87812218
Haha, dan weet ik welke het is :') De vuile schrokop!
De kwal kon zich niet inhouden met vervelen en al bijna het hooi uit me handen te eten haha
Dat blazen vond ie inderdaad niet leuk :P

Verder zijn ze helemaal hyper :') :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_87812445
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 22:08 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

De kwal
:') !

Nee, dat blazen... je ziet ze dan echt denken van: "Heeee, dat is niet leuk... "
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_87812937
Bij mij probeerde die weg te kijken, maar dat ging zo moeilijk omdat ik em in me handen had :') :')

Maar zo keek ie wel ja :') Net zo van; rot op met dat blazen, das nie grappig:')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_87813429
Ik verwacht dat de Truusjes strak onder appèl staan. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_87813543
:') :D Truusjes moeten gewoon lief doen tegen mij, want ik doe ook heel veel liefdevols voor hun :+
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator donderdag 21 oktober 2010 @ 22:49:43 #265
155227 crew  Guppy
dus
pi_87814144
Hier maken ze dat geluid ook! De eerste keer schrok ik ook echt! Maar t is inderdaad verslikken, de gulzigerds
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87825782
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 22:35 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
:') :D Truusjes moeten gewoon lief doen tegen mij, want ik doe ook heel veel liefdevols voor hun :+
De liefde moet wel van twee kanten komen, he. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_87825805
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 22:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Hier maken ze dat geluid ook! De eerste keer schrok ik ook echt! Maar t is inderdaad verslikken, de gulzigerds
Je zal maar een cavia zijn, dan bestaat je leven uit een groot all-you-can-eat festijn. :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_87825965
Jaa, en dan gewoon wat rond rennen als een malloot en je wordt niet te dik :')
Af en toe vreemde spastische vreugdes sprongetjes maken en je bent helemaal in je sas :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_87826054
Popcornen O+

Al doen mijn dames dat niet zo vaak meer, vast de ouderdom. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:15:44 #270
155227 crew  Guppy
dus
pi_87826633
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 11:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Je zal maar een cavia zijn, dan bestaat je leven uit een groot all-you-can-eat festijn. :@
Ooh, was ik maar een cavia :@

quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 11:56 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Jaa, en dan gewoon wat rond rennen als een malloot en je wordt niet te dik :')
Af en toe vreemde spastische vreugdes sprongetjes maken en je bent helemaal in je sas :')
Dat doen ze hier ook ja, dat springen :) Poing poing poing :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87861081
Ik zat gisteren naar Witje te kijken toen ze deed popcornen, eerst natuurlijk prrrr prrr tegen Roosje en dan als een gek door de kooi en dan ook even tussendoor op haar zij gaan liggen :')
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:48:15 #272
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_87868022
Vandaag 2 grote balen hooi gehaald bij een strohandel. Hooi bleek uit Twente te komen :D.
Bleek dat ze ook aubiose hadden, en nog goedkoper dan in De Meern. Dat scheelt rijden als 't hier op is :9
pi_87869252
Mijn hooi komt uit Deutschland :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:35:57 #274
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_87869487
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 16:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mijn hooi komt uit Deutschland :')
Oh, daar had dat bedrijf ook, geloof dat hij het 'kruidenhooi' noemde ofzo.
pi_87869555
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 16:35 schreef Sjowhan het volgende:

[..]


Oh, daar had dat bedrijf ook, geloof dat hij het 'kruidenhooi' noemde ofzo.
Dat heb ik. :@

Ze zijn hier nu aan het popcornen onder het kartonnen huisje.
Ik zie iedere keer dat huisje omhoog gebeukt worden. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_87872608
Blijft geweldig om te zien dat ze een eigen feestje hebben :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_87872650
quote:
1.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 16:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]


Ze zijn hier nu aan het popcornen onder het kartonnen huisje.
Ik zie iedere keer dat huisje omhoog gebeukt worden. :')
mehehehe :') O+
pi_87873024
Hebben jullie trouwens ook dat als je een cavia aait, dat ze dan per se je handen/vingers willen likken?
Als je gewoon door blijft aaien i.p.v. handen of vingers aanbieden dan gaan ze hun kopje net zolang draaien totdat ze erbij kunnen. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_87873183
quote:
1.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 18:24 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hebben jullie trouwens ook dat als je een cavia aait, dat ze dan per se je handen/vingers willen likken?
Als je gewoon door blijft aaien i.p.v. handen of vingers aanbieden dan gaan ze hun kopje net zolang draaien totdat ze erbij kunnen. :')
Beer doet dat wel, de dames niet.
Witje kan ik niet aaien want dan rent ze weg maar ik mag wel met mijn vinger door de kooi om haar kinnetje te aaien :') Roosje blijft stokstijf zitten met soms een PRRRRR erdoor :')
pi_87874907
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 18:29 schreef DeltaCephei het volgende:

[..]

Beer doet dat wel, de dames niet.
Witje kan ik niet aaien want dan rent ze weg maar ik mag wel met mijn vinger door de kooi om haar kinnetje te aaien :') Roosje blijft stokstijf zitten met soms een PRRRRR erdoor :')
_O-
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_87888764
Mensen ik heb even hulp nodig.. Ik had dus eerst Roosje alleen zitten maar daarna Witje bijgekocht. Alles ging goed maar sinds een paar dagen is Witje echt enorm vervelend tegen Roosje..
Roosje zit nu constant binnen want als ze eruit komt dan komt Witje ook meteen om te PRRRRR kontschudden en alles en dan probeert ze dus bovenop Roosje te klimmen. Paniek!
Ik heb al geprobeerd om d'r tegen d'r kontje aan t tikken en te blazen en d'r zelfs uit de kooi te halen als ze het doet. Zodra ik d'r terugzet of geblazen/getikt hebt begint ze gewoon opnieuw, het maakt geen indruk.

Ik vind het enorm zielig voor Roosje dus ik wilde aan jullie vragen wat ik nu het beste kan doen? Moet ik Witje apart zetten totdat d'r pubertijd ( :') ) voorbij is? Ze vechten niet, Roosje geeft af en toe een hap maar dit maakt natuurlijk geen indruk op Witje..
pi_87891568
Ik heb het ook gehad toen ik de dames bij elkaar had gezet. Ze moeten onderling bepalen wie de dominantie is, dus dat moet gewoon even gebeuren. Hier vond ik dat ook een naar gezicht, maar uiteindelijk is het gewoon goed gekomen. Ik kan niet goed zeggen wie er nu de dominante is, maar zij lijken het te weten en dat geeft nu rust. Zodra er bloed bij komt kijken moet je ze wel absoluut uit elkaar halen.
pi_87894510
Ik ga mee wat Lyssa zegt, hier zitten ze soms ook dominantiespelletjes op elkaar te botvieren, maar zolang er geen bloed te zien is, zal het wel loslopen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 24 oktober 2010 @ 16:31:17 #284
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_87901267
quote:
10s.gif Op donderdag 21 oktober 2010 22:12 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

:') !

Nee, dat blazen... je ziet ze dan echt denken van: "Heeee, dat is niet leuk... "
Net geprobeerd, want een van de cavia-dames deed het weer eens, en ik zag d'r denken. Ze deed het daarna nog een paar keer, maar ik blies dus ook steeds.. Dat koppie van d'r, prachtig _O-
pi_87905032
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 13:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik ga mee wat Lyssa zegt, hier zitten ze soms ook dominantiespelletjes op elkaar te botvieren, maar zolang er geen bloed te zien is, zal het wel loslopen.
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 12:21 schreef Lyssa het volgende:
Ik heb het ook gehad toen ik de dames bij elkaar had gezet. Ze moeten onderling bepalen wie de dominantie is, dus dat moet gewoon even gebeuren. Hier vond ik dat ook een naar gezicht, maar uiteindelijk is het gewoon goed gekomen. Ik kan niet goed zeggen wie er nu de dominante is, maar zij lijken het te weten en dat geeft nu rust. Zodra er bloed bij komt kijken moet je ze wel absoluut uit elkaar halen.
thanks! dan laat ik ze zitten samen want ze doen verder niets bij elkaar zoals echt bijten ofzo. :)
pi_87906393
Wie weet er een site waar ze leuke nachthuisjes hebben?
De boys zijn bijna jarig en wil ze graag een nieuwe geven :)
Liej
pi_87908207
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 16:31 schreef Sjowhan het volgende:

[..]


Net geprobeerd, want een van de cavia-dames deed het weer eens, en ik zag d'r denken. Ze deed het daarna nog een paar keer, maar ik blies dus ook steeds.. Dat koppie van d'r, prachtig _O-
:') !

"Waar komt die wind ineens vandaan?"

Ze zijn hier elkaar weer lekker in het gezicht aan het bijten, ik laat ze nu zo veel mogelijk vrij lopen. :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_87914418
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 18:50 schreef Leigh het volgende:
Wie weet er een site waar ze leuke nachthuisjes hebben?
De boys zijn bijna jarig en wil ze graag een nieuwe geven :)
Je kan natuurlijk zelf wat in elkaar timmeren van hout, maar bij een boerenbond/welkoop kun je het ook vinden.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 25 oktober 2010 @ 14:20:31 #289
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_87935783
Fozzy bleef last houden van 2 korstjes die maar niet loskwamen (eind september geopereerd, begin oktober hechtingen verwijderd). Gaan mn moeder en ik ns goed kijken, zitten er gewoon nog hechtingen (meervoud ja.. :( ) in. Vandaar dat die korstjes niet loskwamen, want die zaten door een hechting nog deels vast.. Ligt t nou aan mij of is dat gewoon ontzettend slordig?!
pi_87936440
Soms kunnen hechtingen het lang volhouden.... 4-6 weken voor ze oplossen. Het is wel slordig dat de DA dit niet gezegd of gezien heeft, dan sta je toch raar te kijken!
I had a signature once. It was awful.
  Moderator maandag 25 oktober 2010 @ 14:44:11 #291
155227 crew  Guppy
dus
pi_87936707
Ik heb om te beginnen maar eens een 2kg zak Science Selective gekocht, kijken of ze t lusten, en dan kan ik het mengen met het laatste restje Gerty's.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 25 oktober 2010 @ 14:46:55 #292
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_87936809
Het waren geen oplosbare hechtingen helaas.. Ik neem aan (weet het niet zeker dus) dat in t rapport wel wordt gezet hoeveel hechtingen er gezet zijn, toch? Want dierenarts A heeft de operatie gedaan en zn collega heeft de hechtingen verwijderd.. Magoed, ze zijn er nu uit en Foz krabt een stuk minder aan die kant.. dus das fijn!
pi_87942387
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:20 schreef NijntjesUk het volgende:
Fozzy bleef last houden van 2 korstjes die maar niet loskwamen (eind september geopereerd, begin oktober hechtingen verwijderd). Gaan mn moeder en ik ns goed kijken, zitten er gewoon nog hechtingen (meervoud ja.. :( ) in. Vandaar dat die korstjes niet loskwamen, want die zaten door een hechting nog deels vast.. Ligt t nou aan mij of is dat gewoon ontzettend slordig?!
Wel goed dat je er bent achter gekomen, arme Fozzy. ;(
Hopelijk geneest het snel.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator maandag 25 oktober 2010 @ 19:48:26 #294
155227 crew  Guppy
dus
pi_87949589
@NijntjesUk, gelukkig is het nu opgelost! Het is inderdaad wel een beetje slordig...

Ik heb de caafjes hier wat Science Selective gegeven, wat een schattige brokjes zijn dat! Ik heb het gemengd met Gerty's, maar nu zijn ze de Science Selective eruit aan het zoeken :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87950028
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 19:48 schreef Guppyfriend het volgende:
@NijntjesUk, gelukkig is het nu opgelost! Het is inderdaad wel een beetje slordig...

Ik heb de caafjes hier wat Science Selective gegeven, wat een schattige brokjes zijn dat! Ik heb het gemengd met Gerty's, maar nu zijn ze de Science Selective eruit aan het zoeken :')
Hahah :D Maar Science Selective is ook gewoon erg lekker! (Aldus mijn mormels hier, geen eigen ervaring ;))
  Moderator maandag 25 oktober 2010 @ 20:07:47 #296
155227 crew  Guppy
dus
pi_87950651
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 19:56 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Hahah :D Maar Science Selective is ook gewoon erg lekker! (Aldus mijn mormels hier, geen eigen ervaring ;))
Logisch, ze zijn hier ook al helemaal om. Ik stond nog met een grote zak in m'n handen, maar blijkbaar had ik niet de kleine hoeven nemen. Wel gedaan, voor het geval ze het niet zouden lusten. Niks van dat hoor!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87996772
Mijn caafjes doen raar :')
Die ene beukte toenstraks vol op de ander.. Toen was het hap terug :P

En net stond die ene helemaal te flippen... Met z'n pootjes door z'n gezich wrijven ofzo.. Heel raar, maar zo grappig :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_87996942
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 20:54 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Mijn caafjes doen raar :')
Die ene beukte toenstraks vol op de ander.. Toen was het hap terug :P

En net stond die ene helemaal te flippen... Met z'n pootjes door z'n gezich wrijven ofzo.. Heel raar, maar zo grappig :')
Dat laatste is wassen :P
pi_88011717
Ja, maar hoe die het deed.. Gewoon zo snel en wel 3x achter elkaar.
Net of ie een kriebelneus had :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88014805
Roosje en Witje zijn weer vriendinnetjes. Ja, ja. :')
pi_88015629
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 07:15 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ja, maar hoe die het deed.. Gewoon zo snel en wel 3x achter elkaar.
Net of ie een kriebelneus had :')
Ja, afraffelen noemen we dat hier. :')

Paar strijkjes over de neus en klaarr.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjowhan op 27-10-2010 11:20:04 ]
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')