Hooi blijft favoriet.quote:Op dinsdag 28 september 2010 09:19 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Ze stoven nu wel steeds op het hooi af, dus ja.
Weet ik in ieder geval dat ik wel een probleem nu heb als het voer echt op is
Prinsesjes.quote:Op dinsdag 28 september 2010 09:41 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Bij mij beginnen ze nu ook steeds selectiever te eten.. Eikels![]()
![]()
Dat is wel het enigste jaquote:
Ik ga ook liever te veel als te weinig hoor. Nu ben ik wel een paniekzaaier en zou ik het liefste voor alle dingen die me opvallen naar de DA gaanquote:Op dinsdag 28 september 2010 20:09 schreef zoeperzazke het volgende:
.... Eh, ok. Als jij je cavia belangrijke medische zorg wilt ontzeggen, is dat jouw eigen keuze. Maar als mijn beestjes iets hebben en ik twijfel, ga ik gewoon. Ik ga liever een keer te veel dan te weinig. En als je een ontstoken oog verkeerd behandeld, kunnen de gevolgen zeker ernstig zijn. Als je geen cafzalf in huis hebt (wat je voor nog geen 10 euro bij de da kunt halen, veel da's geven het zo zonder consult mee), kun je er beter geen zalfjes in gaan doen, als je dan iets alternatiefs wilt doen kun je kamillethee gebruiken, afgekoeld gekookt water of colloidaal zilver. Er is ook een reden dat ik in de Knoevelshop geen producten voor ogen verkoop, namelijk omdat oogproblemen het meest gevaarlijk zijn bij verkeerde behandeling. Zelf dokteren met ogen is gewoon niet slim, zeker niet als je er niet zo veel ervaring mee hebt.
En google is een geweldig medium, maar niet als het om dierenkennis gaat. Hoe vaak je daar wel niet vindt bv dat je hamsters gewoon samen kunt houden en dat je hamsterwatten in je kooi moet doen.... is beiden dodelijk.
Voordat je helemaal verslonden wordt door de deskundigen op dit forumquote:Op dinsdag 28 september 2010 19:58 schreef ivetje het volgende:
...
Krijg een beetje genoeg van dat gemiep hier. Er wordt zo vaak geroepen dat dit niet goed is, dat niet goed...
quote:
Ergens is het wel logisch dat ze grote ruimtes eng vinden, er zijn nu te veel plekken die ze in de gaten moeten houden.quote:Op woensdag 29 september 2010 10:57 schreef BillsGate het volgende:
Een voorbeeld: Wij hebben voor onze twee cavia's een kooi van 80 x 60 cm, met een L-balkon boven. Officieel zou dit voor twee cavia's te klein zijn. Maar allebei de cavia's zijn dolgelukkig in hun stekje. Regelmatig rennen ze achter elkaar aan om vervolgens vrolijk rond te springen. Als we ze op de vloer zetten in zo'n opvouwbare konijnenren, waar ze veel meer ruimte hebben, zitten ze stil in een hoekje. Hoe serieus moet ik, als leek zijnde, dat voorschrift over kooi-maten nu nemen?
Echt hele simpele goedkope dingen:quote:Op woensdag 29 september 2010 13:47 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Wat voor speelgoed maak/heb je allemaal? Want bij mij is het ook maar kaal in de bak haha
ikzelf gebruik nu deze per 2,5kg verpakt en superlosquote:Op dinsdag 28 september 2010 22:45 schreef Sjowhan het volgende:
Vraagje (misschien weet Zoeperzake dat wel): zijn er op de eccshow ook (losse grote ) zakken met hooi te koop? Het hooi gaat wel heel hard de laatste tijd
Heb je er wat foto's van?quote:Op woensdag 29 september 2010 14:29 schreef Nonneke het volgende:
[..]
was er nog iemand opzoek naar een binnenkooi (voor 2 caafjes max) ? Ik heb er nog een tekoop, en ga zaterdag ook voer halen in Harderwiek
quote:
1 caaf? ik stop die van mij met z'n tweeen erinquote:Op woensdag 29 september 2010 16:01 schreef Nonneke het volgende:
heb ook nog een Ferplast Aladino (medium) reismandje voor 1 caaf
quote:Op donderdag 30 september 2010 05:32 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
1 caaf? ik stop die van mij met z'n tweeen erin
Nee, de Medium. Want toen ik m ging kopen voor m'n dwergkonijntje, vond ik het nog jammer dat de Large er niet was. Maar goed, de Medium ging ook wel. Inmiddels beschikken de konijntjes over een kattenreismand, en hebben de cavia's de anderequote:Op donderdag 30 september 2010 10:47 schreef Nonneke het volgende:
[..]
misschien heb jij de large versie ?
Pinkie is toen alleen gekomen in dat mandje, en toen zat het aardig volIk gebruik zelf altijd kattenmandjes voor de knaagjes dus misschien stel ik me aan hoor dat er maar 1 in past
zal straks eens kijken of ik ze er allebei in gepropt krijg
![]()
die wilgenbruggetjes zien er wel leuk uit.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:55 schreef zoeperzazke het volgende:
www.slaaplekkerzacht.nl voor inspiratieMaar zelf heb ik eigenlijk open blokhutten en houten wilgenbruggetjes staan, die zijn vind ik veruit het meest ideaal!
[ afbeelding ]
Bij de Boerenbond/Welkoop hebben zie die wilgendingenquote:Op donderdag 30 september 2010 11:28 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
die wilgenbruggetjes zien er wel leuk uit.
Zal eens kijken of ze die hier in de buurt ergens hebben, want om die nu via internet te moeten bestellen is ook zoiets
Kheb er een plank in hangen, en daar schuilen ze onder, en soms probeert eentje er aan te knagen/er op te komen. dus eigenlijk zoek ik een loopbrug + zo'n wilgenbrug, zodat ze wat te doen hebben
Ik kom langs de Boerenbond op de terugweg, dus kijk ik daar wel ffquote:Op donderdag 30 september 2010 11:48 schreef DeltaCephei het volgende:
[..]
Bij de Boerenbond/Welkoop hebben zie die wilgendingen
quote:Op donderdag 30 september 2010 21:09 schreef Spunks het volgende:
Mijn lieve Finn, die heeft bedacht hoe hij zijn verlegenheid kan maskeren door zichzelf voor undercover agent uit te geven....
[ afbeelding ]
Ineens zag ik in mijn ooghoeken een huisje voorbij wandelen richting peterselie
Whahahaha!quote:Op donderdag 30 september 2010 21:09 schreef Spunks het volgende:
Mijn lieve Finn, die heeft bedacht hoe hij zijn verlegenheid kan maskeren door zichzelf voor undercover agent uit te geven....
[ afbeelding ]
Ineens zag ik in mijn ooghoeken een huisje voorbij wandelen richting peterselie
quote:Op zondag 3 oktober 2010 10:58 schreef Sjowhan het volgende:
Volgens mij heb ik zoeperzake wél gezien, maar die was zo druk dat ik d'r maar niet heb aangeschoten
Nah, die grap is zo vaak voorbij gekomen dat de lol daar toch echt vanaf isquote:
Hij is alweer terug inderdaad, ik denk gewoon een foutje.quote:Op zondag 3 oktober 2010 11:34 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Nah, die grap is zo vaak voorbij gekomen dat de lol daar toch echt vanaf isGelukkig zijn we weer terug
1. Zoek een andere dierenarts. Bijna iedere dierenarts kan cavia's castreren, zeker onder gasnacrose. Mijn ervaring bij een goede DA is dat ik helemaal niets aan mijn dieren merk als ze gecastreerd zijn, ze zijn net zoe kwiek en vrolijk als eerst.quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:52 schreef pasopikbijt het volgende:
Ik lees ineens vanalles over gecastreerde beertjesIedere dierenarts die ik sprak durfde het niet aan omdat ze vaak de narcose niet overleven. Ik had destijds een nogal oversekste cavia die niet samenkon met een andere omdat hij ieder reutje verkrachtte en iedere beer dood wou bijten.. Dat deed hij aan het begin niet, maar toen we hem wat langer hadden en hij wat volwassener was geworden bereedt hij ineens alles wat er in zn kooi stond. Een goede vriend van ons is ook een dierenarts en hij wou het wel proberen, want het ging echt niet meer zo. Hij was ook niet gelukkig in zijn eentje.
Oke danquote:Op zondag 3 oktober 2010 13:00 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
1. Zoek een andere dierenarts. Bijna iedere dierenarts kan cavia's castreren, zeker onder gasnacrose. Mijn ervaring bij een goede DA is dat ik helemaal niets aan mijn dieren merk als ze gecastreerd zijn, ze zijn net zoe kwiek en vrolijk als eerst.
2. reutje = mannelijke hond = bij cavia's beer, een vrouwtje is een zeug.
3. Castratie heeft op gedrag geen enkele invloed. Als jouw beer werkelijk zo (seksueel) agressief was, had hij waarschijnlijk een ander probleem in zijn koppie. Een DA die beweert dat een cavia wel compleet verandert van een castratie, is ook geen goede dierenarts voor cavia's. Zeker als het dier op jonge leeftijd normaal was en later veranderde, hadden bij de DA de alarmbellen moeten rinkelen en had er verder onderzoek gedaan moeten worden. Kans is aanwezig dat de aandoening die hij had, mede verantwoordelijk is geweest voor het niet overleven van de castratie.
Leuk diertje is je huidige cavia, maar hij/zij krijgt toch wel een vriendje he?
Ik noem ze gewoon babybeertjes of babyzeugjesquote:Op zondag 3 oktober 2010 14:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hoe heten baby cavia's eigenlijk?
quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:22 schreef DeltaCephei het volgende:
[..]
Ik noem ze gewoon babybeertjes of babyzeugjes
Waarom zoveel experimenteren met cavia's als je er echt niks vanaf weet? Het is zó makkelijk om aan de juiste info te komen, en dan nog maak je daar geen gebruik van.... Geen geslachten kunnen onderscheiden, denken dat inteeltzeugjes onvruchtbaar zijn (you are very, very lucky), niet weten wat inteelt precies inhoudt en hoe het werkt, vader-dochter combi's verafschuwen maar wel gewoon samenzetten.... en cavia's alleen houden... en dat alles zonder enig besef hoe het voor de cavia's zélf is. Ik sta een beetje perplex.quote:
Kan er ook niks aan doen dat ik 10 was en dat mijn ouders me mijn gang lieten gaan.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:50 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Waarom zoveel experimenteren met cavia's als je er echt niks vanaf weet? Het is zó makkelijk om aan de juiste info te komen, en dan nog maak je daar geen gebruik van.... Geen geslachten kunnen onderscheiden, denken dat inteeltzeugjes onvruchtbaar zijn (you are very, very lucky), niet weten wat inteelt precies inhoudt en hoe het werkt, vader-dochter combi's verafschuwen maar wel gewoon samenzetten.... en cavia's alleen houden... en dat alles zonder enig besef hoe het voor de cavia's zélf is. Ik sta een beetje perplex.
kleine cavia's zijn gewoon babycavia's of jonkies oid.
Tsja, we hebben het hier over levende diertjes, niet over speelgoed.quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:54 schreef pasopikbijt het volgende:
Ik heb trouwens overal wel een goede rede voor, maar als je zo gaat snauwen kun je de pest krijgen ook hoor
quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:01 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[ afbeelding ]
Caafje en Punky
Ze zijn vriendjes
Tsja, ik had het nu anders gedaan. Ik had nu uberhaupt geen cavia's genomen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:33 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Tsja, we hebben het hier over levende diertjes, niet over speelgoed.
Taartjesfee, leuke foto!
omg klein poepebeestje!quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:01 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[ afbeelding ]
Caafje en Punky
Ze zijn vriendjes
Agossie wat moeilijkquote:Op maandag 4 oktober 2010 09:48 schreef Bienelientjee het volgende:
Vanmiddag laat ik mijn lieve lieverd inslapen.We weten dat er iets in haar groeit wat niet juist is. Ze heeft nooit teveel eten gekregen. Als je rondleest zou ze ALTIJD groenvoer moeten hebben liggen, maar dat doen wij niet eens. Ze heeft enkele knobbeltjes die je kan vinden, maar ze is ook al 5 jaar oud. Maar ze is dik, heeeeeel erg dik.
Maar vorige week at ze dus 3 dagen niet. En in die 3 dagen kwam ze zelfs nog aan. Van 2018 (2 dagen later) 2140 (1 dag later) 2160 (2 dagen later) 2200 gram..... IETS is van binnen op dit moment FLINK aan het groeien. Ze kan zich ook ineens niet meer voortbewegen. En niemand gaat me vertellen dat ze in 1 week, waarvan 3 dagen niet gegeten, het normaal is dat een cavia 200 gram aankomt! Dat kan gewoon niet. Het is een klein koppie met een dik achterlijf. En ze hijgt een klein beetje. IETS groeit van binnen en is op dit moment erg snel aan het groeien en ik denk dat het drukt op haar ademhaling.
Nu eet ze weer normaal. Mijn gevoel zegt, haar de beste dagen die ze nog rest te gunnen. Ze piept nog vrolijk, houdt van haar knuffel. Maar mijn gezonde verstand. Ik zie zo'n image voor me van die vent van 300 kilo ofsow op zijn bed die nergens meer heen kan. Ze kan niet meer bewegen. Ze zit in haar hok, half onder haar afdakje. Met rechts van haar etensbak en voor haar drinktuit. Vierentwintig uur van de dag op dezelfde plek in haar kooi. Dat kan ik gewoon niet......![]()
Voor het beestje moet ik deze beslissing maken. Want ik kan haar niet zo nog weken, misschien maanden laten leven. Het is dierendag, maar voor mij is het een zwarte dag...
Dus R.I.P kleine meid. Ik zal je missen.![]()
![]()
[ afbeelding ]
*dikke knuffel*quote:Op maandag 4 oktober 2010 13:51 schreef Bienelientjee het volgende:
Ze is niet meer.....Het bleek volgens de doc een extreem geval van cysten op de eierstokken te zijn. Kon nog wel opereren of hormonen spuiten, maar dat had ze hoogstwaarschijnlijk toch niet gered.
Nu heeft ze een mooi plekje in de tuin. Mis haar piepjes nu al....
Mooi zo. Net aan vriendlief medegedeeld, en nu is ie ook blij dat we m niet gekocht hebben. Hij kan nu alleen niet wachten tot het knaagdierengras gegroeid isquote:Op maandag 4 oktober 2010 13:45 schreef Lyssa het volgende:
Geen knaagsteen doenblaasgruis kunnen ze ervan krijgen volgens mij! Goede keus gemaakt dus!
quote:Op maandag 4 oktober 2010 13:51 schreef Bienelientjee het volgende:
Ze is niet meer.....Het bleek volgens de doc een extreem geval van cysten op de eierstokken te zijn. Kon nog wel opereren of hormonen spuiten, maar dat had ze hoogstwaarschijnlijk toch niet gered.
Nu heeft ze een mooi plekje in de tuin. Mis haar piepjes nu al....
Ik ookquote:Op maandag 4 oktober 2010 13:26 schreef BillsGate het volgende:
Sterkte gewenst in ieder geval, wat je ook gaat besluiten. Ik krijg een brok in mijn keel van het lezen...
Ik weet dat je zaterdag geweest bent ( je voerbestelling was opgehaaldquote:Op maandag 4 oktober 2010 17:53 schreef Nonneke het volgende:
wel jammer op die site van ze verkopen ze lang niet (zoveel) zulke leuke huisjes als tijdens de show![]()
thanks voor de tip !quote:Op maandag 4 oktober 2010 18:03 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Ik weet dat je zaterdag geweest bent ( je voerbestelling was opgehaald) maar ik heb jou ook helemaal niet gezien
Maar over de huisjes: als je haar mailt, kan ze ze meestal wel bestellen. Volgens mij is de webshop nog behoorlijk in opbouw (hij hoort bij een bestaande dierenwinkel), dus als je nog een tweede huisje zoekt is mailen altijd een optie!
vinden ze dat erg lekker ? ik durf nooit geen kolen te gevenquote:Op maandag 4 oktober 2010 22:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Bij de jumbo was de boerenkool in de aanbieding 1+1, eentje voor de caafs meegenomen, dat vonden ze vast niet erg.
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ehm, bedoel je misschien bloemkool?
Dat geef ik ook!
Met mate, ze hebben hier nog nooit klachten gekregen.
Boerenkool geef ik gewoon in porties en ze vinden het echt heerlijk.
Ik vind de naam Walnootje echt geweldig
Oepsssquote:Op zondag 10 oktober 2010 23:37 schreef zoeperzazke het volgende:
Schimmel uit zich heel vaak op het oor, in de vorm van schilfers. Schurft kan op het oor zitten, maar dan heb je al vrij snel harde korsten aan de rand van het oor die soms ook afbrokkelen. Ik heb dit wel eens gehad bij een beertje, had hij ineens een korst aan zijn oortje, en toen deze eraf brak ging er zo een stuk oor mee... iew! Zolang de rand geen korsten heeft, vermoedelijk schimmel. Als je verder nergens schilfers ziet, kun je twee of drie keer per dag het oortje insmeren met de Miracle 3 lotion uit de Knoevelshop.
Als de binnenkant vies is, kun je dat gemakkelijk reinigen met Otoclean, verkrijgbaar bij de DA of ook in de Knoevelshop, spul werkt top.
Is er trouwens een reden dat jullie die blaastabletjes niet meer verkopen?quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:37 schreef zoeperzazke het volgende:
Als je verder nergens schilfers ziet, kun je twee of drie keer per dag het oortje insmeren met de Miracle 3 lotion uit de Knoevelshop.
Als de binnenkant vies is, kun je dat gemakkelijk reinigen met Otoclean, verkrijgbaar bij de DA of ook in de Knoevelshop, spul werkt top.
de Eurologist tabletjes worden verkocht op www.knoevelkruiden.nl .quote:Op maandag 11 oktober 2010 18:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Is er trouwens een reden dat jullie die blaastabletjes niet meer verkopen?
Ik ben even vergeten hoe ze heten.
Ze roken erg naar selderij (oid)?
Ik heb een bestelling gedaan, ik kijk er naar uit.
Thx, die aten ze zo op.quote:Op maandag 11 oktober 2010 19:41 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
de Eurologist tabletjes worden verkocht op www.knoevelkruiden.nl .
aangetaste mondhoeken... geef je hem veel fruit? Appel? Fruitzuren zijn vaan de oorzaak van zulke korstjes. Beetje smeren met bv Perfect Paws of Vetramil zal al een heel stuk helpen.... En geen fruit meer geven voorlopig.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:20 schreef Spunks het volgende:
Lenny heeft wel vaker een puistje bij haar bekkie, en na daar drie keer onnodig voor naar de DA te zijn geweest, dacht ik nu: 'ik kijk het even aan'. Maar nu, na 2 weken ga ik toch maar naar de doc... [ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |