abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86416289
Haha, genoteerd. We hebben nu een Ikeabank met hoezen die eraf kunnen en die zijn al váák in de wasmachine geweest. Ik zou niet meer anders willen.

Dit is ook wel gaaf:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86416347
Oh leuk, maar wel een echte eet-bank (voor bij een tafel) en niet echt een lekkere lig-bank
pi_86416463
Nee, het moet ook een eetbank zijn! Maar wel een beetje comfortabel. (Als ik een leuke oplossing kan bedenken voor de eethoek dan kan ik me makkelijker bij de conservatieve keukenopstelling neerleggen.)

Gewone banken vind ik niet zo moeilijk. Ik ken een winkel in Haarlem waar ze leuke en betaalbare banken hebben. Als we onze huidige bank gaan vervangen - die is wel aan vervanging toe - ga ik daar eens neuzen.
pi_86416577
Geinig idee, die eetbank!

Wat wel een klein nadeel kan zijn is dat je wel een beetje te kijk zit met je rug naar het raam en als het echt koud is buiten, dat je dan tóch een beetje last krijgt van koudeval, ondanks het dubbelglas.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_86417875
Had ik al verteld dat we zaterdag met de bakfiets bij Marjolein zijn gaan kijken? We twijfelen alleen nog wel erg. En zolang we niet meteen laaiend enthousiast zijn, moeten we gewoon hier blijven vinden we
pi_86418045
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Geinig idee, die eetbank!

Wat wel een klein nadeel kan zijn is dat je wel een beetje te kijk zit met je rug naar het raam en als het echt koud is buiten, dat je dan tóch een beetje last krijgt van koudeval, ondanks het dubbelglas.
Néé, je moet de potentiële romantiek ervan inzien! Met een dekentje om je heen geslagen naar buiten turen terwijl sneeuwvlokken zachtjes tegen het raam tikken. Kop warme chocolademelk erbij. De koters zitten rustig aan tafel te tekenen terwijl ze hun door oma gebreide trui aan hebben. Vriendlief is buiten de witte hopen opzij aan het schuiven. *;

Voor het te kijk zitten ben ik niet zo bang. De weg is echt héél rustig (lees: niemand heeft er iets te zoeken) en er is een voortuin van 4 meter diep waardoor mensen niet pal langs je raam lopen. Ik ben wel benieuwd hoe goed vloerverwarming een ruimte verwarmt, trouwens.
pi_86418165
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:52 schreef Stiemie het volgende:
Had ik al verteld dat we zaterdag met de bakfiets bij Marjolein zijn gaan kijken? We twijfelen alleen nog wel erg. En zolang we niet meteen laaiend enthousiast zijn, moeten we gewoon hier blijven vinden we
Wat leuk, zeg! Ik begrijp je twijfel prima hoor. Het contrast is ook héél groot met de plek waar je nu woont. Je zou voor de beeldvorming ook eens in (Nieuw-)West moeten kijken.

Ik ben uiteindelijk gevallen voor het gedeelte net achter Marjolein bij de Buiksloterdijk, en het vele groen eromheen. Maar van de Kamperfoelieweg die ervoor loopt (een behoorlijk drukke doorgaande weg) word ik niet echt vrolijk. Een deel van de gebouwen in die wijk is bovendien ronduit lelijk, en het andere deel ongeïnspireerd.
pi_86418245
Ja de buurt eromheen schrok ons ook wel af. Tuurlijk de buiksloterdijk is zo leuk, maar de kamperfoelieweg inderdaad... en de florawijk trekt ook niet echt. Al is het met kerst natuurlijk wel weer heel gezellig O-)
pi_86418469
Ik denk dat je je om Floradorp niet druk moet maken. Het is meer kijken of je jezelf in de directe omgeving ziet wonen. Ik heb het al vaker geschreven, maar ik woon nu aan de rand van de Indische Buurt en daar merk ik níets van.

Wat denk ik ook helpt is om een tijdje het Funda-aanbod goed in de gaten te houden en te kijken welke compromissen je bereid bent te sluiten. Wij hebben bijvoorbeeld gekeken naar woningen zonder tuin, met een kamer te weinig (maar wel met mogelijkheid tot een werkhoekje), naar woningen (ver) buiten Amsterdam en huizen die eigenlijk iets te duur waren. In al die categorieën konden we niks acceptabels vinden. Het was voor ons duidelijk dat locatie het grootste compromis moest zijn. Hoe leuk ik het ook vind om in de Watergraafsmeer te wonen - ik merk dat ik steeds minder gehecht raak aan leuke winkels in de directe omgeving en steeds vaker de fiets of auto pak naar een plek waar ik naartoe wil.
pi_86418646
Tsja die auto hebben we al niet :D

En we houden het funda-aanbod al een tijdje in de gaten hoor. Zoals het nu is denken we dan: jammer, dan maar geen tuin en wel een heel park aan de overkant. Esmee wordt steeds ouder en het is al steeds makkelijker om even naar het park te gaan. Tuurlijk is een tuin leuk, maar ik loop bv graag op mijn vrije dag een rondje met de kinderen door de buurt en dan lopen we even naar de bakker etc. Dat zou ik daar heel erg missen. Ik denk dat de lokatie dan voor mij dus juist weer belangrijker is dan ruimte/groen
pi_86418688
Als je geen tuin hoeft dan wordt het al veel makkelijker. Heb je www.wonenopdestip.nl al eens bekeken?

Oh wacht, ik bedenk nu dat ik die omgeving nog veel troostelozer vond. Net als Noordermare, trouwens.
pi_86418842
Mijn schoonmoeder is toen haar kinderen nog jong waren verhuisd naar een woning met tuin. De eerste keer dat haar dochter buiten in de tuin mocht spelen vroeg ze aan haar moeder of ze écht al die speeltjes mee mocht nemen. Voorheen kon dat namelijk niet omdat het speelgoed altijd mee moesten worden gesjouwd en er dus keuzes gemaakt moesten worden. Ik vond dat ineens heel ontroerend om te horen. (Dat was nog zo'n teken dat ik écht toe was aan een huis met tuin.)
pi_86418850
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:57 schreef Claudia_x het volgende:

Ik ben wel benieuwd hoe goed vloerverwarming een ruimte verwarmt, trouwens.
Daar zal je versteld van staan, het is een heel behaaglijke temperatuur en je hoeft zelfs niet zo hoog te stoken als met radiatoren
pi_86419066
Wonen op de stip leek ons echt niks. We hebben voordat de kinderen kwamen bij het Mercatorplein gewoond en ik ben nog elke dag dankbaar dat we er weg zijn :@ Altijd zooi/vuilnis op straat, veel geluidsoverlast, bijna geen leuke winkels en ik voelde me er gewoon niet prettig als ik 's avonds alleen naar huis ging.
pi_86419609
Weet je wat ik echt bij jou vind passen? Haarlem! Daar kun je nog een leuk huis in het centrum kopen. Het is jammer dat jullie economische binding met Amsterdam hebben. O-)
pi_86419751
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:42 schreef Claudia_x het volgende:
Weet je wat ik echt bij jou vind passen? Haarlem! Daar kun je nog een leuk huis in het centrum kopen. Het is jammer dat jullie economische binding met Amsterdam hebben. O-)
Haarlem hebben we zelf ook al een paar keer over nagedacht. O+ Vind het zelf een erg mooie plaats!
pi_86419918
Haarlem zou écht niet tegenvallen. En er zijn zoveel leuke winkeltjes. Je moet dan wel in het centrum wonen. Je kunt ook Haarlem-Noord overwegen als je juist een tuin en groen wilt, maar dan ben je alsnog een tijd onderweg naar het centrum. Ik heb zelf zowel in Noord als in het centrum gewoond. Met name vanuit het centrum ben je zo in Amsterdam; even naar het station lopen, klein stukje met de trein en dan ben je alweer op Centraal.

Ik heb op Funda trouwens ook naar Zaandam gekeken omdat het niet zo ver van Amsterdam af ligt, maar ik ken Zaandam eigenlijk helemaal niet.
pi_86420013
Zaandam hebben we ook al eens naar gekeken, maar ik vind het zo moeilijk als ik de plaats niet goed ken.... Straks denk ik een superhuis te hebben gevonden en dan is het in een mega-achterbuurt
pi_86420073
Even nog over je zolder: ik heb zelf mijn kamer op zolder, en ik ben ERG blij met mijn wandje dat mijn kamer afschermt van het 'voorzoldertje' waar de wasmachine staat. Het scheelt namelijk heel veel qua geluid; als ik de deur open heb en de wasmachine staat te centrifugeren word ik horendol van het geluid. Eenmaal de deur dicht, hoor ik nauwelijks/niks meer. Misschien wel handig om rekening mee te houden als je er echt wil kunnen werken. (Ik weet natuurlijk niet wanneer je de wasmachine aan hebt staan - misschien wel 's nachts - dan is het wellicht geen probleem. )

Qua vliering: bedenk of je de opbergruimte echt nodig hebt. Het kan heel handig zijn, maar het maakt de ruimte wel lager. (duh... :D ) Wij hebben hier een vliering die niet over de gehele zolder loopt, maar enkel boven mijn kamer. Vanaf het voorzoldertje kun je er dan gemakkelijk bij, en de ruimte is hier dan ook wat hoger - open tot de nok. (Als je een vliering helemaal doortrekt moet je met een luik naar boven). Maar nogmaals, dat moet je wel willen.

Boven de trap hebben we dan zelf nog stevige planken opgehangen, zodat we ook hier tot de nok kunnen doorstapelen met dozen. Zoiets is misschien ook nog een idee, want de ruimte boven het trapgat is anders toch maar loze ruimte. (Wel natuurlijk de planken hoog genoeg ophangen, anders stoot je je hoofd. De planken hoeven natuurlijk ook niet zo diep als het trapgat zelf te zijn, dat maakt de boel misschien wat benauwd.

En verder natuurlijk schuifdeuren voor de lage ruimtes onder het dak. Dat is echt heerlijke ruimte om spullen achter te zetten. (En natuurlijk een speelhutje te maken!)
pi_86420250
Bedankt voor de tips, Candaasje!

Ik denk dat ik veel van de dingen die hier genoemd worden niet zo problematisch vind omdat ik nu in een appartement woon en het gewend ben om alles te horen. Op een bepaalde manier ben ik er zelfs wel aan gehecht. Het zal wennen worden, wonen in een heus huis. En ik moet mezelf misschien ook wat meer instellen op het gezinsleven; de kinderen blijven niet altijd zo klein en op een bepaald moment gaat privacy bijvoorbeeld wat lastiger geworden. Juist dan zal het fijn zijn om wat meer afgeschermd te kunnen zitten van de overige ruimtes in huis.
pi_86422289
Ik heb niet extreem goed gekeken naar de eerdere oplossingen met betrekking tot de keuken die genoemd zijn (die vrouwendiscussie over bankjes, retro, kussentjes etc. heb ik overgeslagen o|O ) maar ik heb vrijwel dezelfde indeling, maar dan met openslaande deuren op die plaats. En volgens mij heb ik toch een aardige keuken weten uit te zoeken (hij komt pas over een maand, dus 't blijft afwachten :P ).

En dan kun je het barretje nog weglaten eventueel, als je daar niet zo aan hecht.

Zie verder mijn topic; Mijn nieuwbouwhuis in Utrecht!
pi_86423020
Dat ziet er goed uit, JSS. Genoeg kast- en werkbladruimte, lijkt me. Ik heb alleen het probleem dat de gedeeltes naast het raam allebei te smal zijn om er een keuken direct aan te plaatsen.
pi_86457130
*O* heb mn handen meer dan vol momenteel (okay okay met tucjes oa maar toch...) dus kan nog niet meezoeken, maar ik wilde even zeggen dat ik je idee van dat bankje enzo daar echt geniaal vindt!! :o O+
Ik krijg er ook een heel romantisch beeld van haha :D <3
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86739204
Wij hebben gister getekend! De verwachting is dat 1 oktober 70% van de huizen verkocht is (dat was het streefaantal) en er nog voor het einde van het jaar met de bouw gestart zal worden.
pi_86739667
spannend en leuk, Claudia :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')