Nee, het is helemaal geen stom idee! Ik heb ook wat inspiratie opgedaan in keukenbladen. Ik zag in één voorbeeld dat het keukenblad lager door was getrokken en er een bankje van was gemaakt. Dat zag er heel leuk uit! Ik zal eens kijken of ik dat idee in kan scannen.quote:Op maandag 13 september 2010 11:16 schreef wickie het volgende:
Ooohh wat leukClaudia! Je eigen 'nieuw-huisje-puzzel-topic'.
Ben helemaal bijgelezen.
Keuken: lastig lastig... wat debiel van het raam. Het allermooiste zou zijn om daar een keukenblad te hebben met het aanrecht voor het raam. Ik weet het is totaal onpraktisch, maar probeer even helemaal out-of-the-box te denken, om het rare gedeelte wat je krijgt als je het aanrecht voor het raam zet om daar een soort van plantenbak in te maken met kruidenplanten? Wat ik ermee bedoel, is er niet iets leuks mee te doen waardoor het niet meer stom lijkt van de buitenkant, juist die loze ruimte een functie geven. Ik ga hiereven nog goed over nadenken, het is maar een snelle hersenspinsel.
Op zich ben ik het met je eens, maar ik vind het ook een nogal rigoureuze beslissing om er een muur in te laten zetten nog voor de we ruimte zelf ooit gezien hebben, hoe groot die is en hoe het licht valt. Ik denk dat we de zolder maar gewoon open laten en op het laatste moment beslissen hoe we die in gaan delen. Als we alle spullen namelijk netjes weg kunnen werken achter een schuifpaneel, dan is zo'n roomdivider niet eens nodig, kunnen we de open ruimte behouden en is het bijvoorbeeld een optie om een mooie grote kast tegen de reeds aanwezig wand met schuine kanten te maken.quote:En ik zou voor een muurtje kiezen als afscheiding. En daar helemaal naar boven kastenwand van maken. Zelfgemaakt, of gewoon met de Besta kast of misschien wel gewoon de Pax. Dat je een strakke kastenwand maakt. Je hebt dan veel meer bergruimte dan met de Expedit-kasten, die ook open zijn. Dus weer meer schoonmaak en stof werk ook er boven op.
Ken je de locatie, of baseer je dit op de plattegronden die ik heb laten zien?quote:Op maandag 13 september 2010 18:20 schreef Resistor het volgende:
Succes met parkeren in ieder geval (of in ieder geval een eind lopen naar je auto)
Marjoleinstraat maar 1 kant voor parkeren, ik heb geen idee hoe groot die parkeerplaats is, maar ik zie wel huurhuizen aan een fietspad, die mensen moeten dus ook hun auto op dat plein zetten.
Maar op zolder doe ik de was terwijl hij zit te chillen achter de computer.quote:Op maandag 13 september 2010 21:28 schreef beeer het volgende:
Veelzeggend dat de vrouw lekker in een stoel zit te luieren terwijl de man de afwas staat te doen. Wacht nog maar even met dit project
Als je doorklikt op 'wat krijg je voor deze prijs?' staat er het volgende:quote:Op maandag 13 september 2010 21:56 schreef beeer het volgende:
Wat krijg je nou voor die prijs? Ik snap dat ikea gebeuren nooit. Krijg je die verhoging links er ook bij of vallen die kastjes allemaal lager dan de rest van de keuken? Die lampen? En waarom staat de prijs van die afzuigkap er per stuk bij? Zijn er mensen die er drie in hun winkelwagentje leggen en dan verwachten dat ze maar een keer 549 hoeven te betalen?
Ik snap het niet
tis leuk - alleen heb je niet genoeg kastruimte.quote:Op maandag 13 september 2010 22:04 schreef Claudia_x het volgende:
En maar eens een plattegrond van het bankidee in U-vorm bij het raam. De stoelen kunnen weg maar heb ik erbij gezet om te laten zien dat er nog genoeg ruimte voor is. De tafel is 2m lang en 1m breed. In principe zou je dus met 7-8 mensen aan tafel kunnen zitten.
[ afbeelding ]
De keuken staat ook in deze opstelling in de tekeningen. Ik denk dat het het maximaal haalbare is. Het is inderdaad niet erg groot. Overigens hebben we nu ook een vrij kleine keuken en daar redden we het best aardig mee. We hebben wel rechts nog een dressoir staan:quote:Op maandag 13 september 2010 22:09 schreef AnneX het volgende:
[..]
tis leuk - alleen heb je niet genoeg kastruimte.
Néé, je moet de potentiële romantiek ervan inzien! Met een dekentje om je heen geslagen naar buiten turen terwijl sneeuwvlokken zachtjes tegen het raam tikken. Kop warme chocolademelk erbij. De koters zitten rustig aan tafel te tekenen terwijl ze hun door oma gebreide trui aan hebben. Vriendlief is buiten de witte hopen opzij aan het schuiven.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Geinig idee, die eetbank!
Wat wel een klein nadeel kan zijn is dat je wel een beetje te kijk zit met je rug naar het raam en als het echt koud is buiten, dat je dan tóch een beetje last krijgt van koudeval, ondanks het dubbelglas.
Wat leuk, zeg! Ik begrijp je twijfel prima hoor. Het contrast is ook héél groot met de plek waar je nu woont. Je zou voor de beeldvorming ook eens in (Nieuw-)West moeten kijken.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:52 schreef Stiemie het volgende:
Had ik al verteld dat we zaterdag met de bakfiets bij Marjolein zijn gaan kijken? We twijfelen alleen nog wel erg. En zolang we niet meteen laaiend enthousiast zijn, moeten we gewoon hier blijven vinden we
Daar zal je versteld van staan, het is een heel behaaglijke temperatuur en je hoeft zelfs niet zo hoog te stoken als met radiatorenquote:Op dinsdag 14 september 2010 12:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe goed vloerverwarming een ruimte verwarmt, trouwens.
Haarlem hebben we zelf ook al een paar keer over nagedacht.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:42 schreef Claudia_x het volgende:
Weet je wat ik echt bij jou vind passen? Haarlem! Daar kun je nog een leuk huis in het centrum kopen. Het is jammer dat jullie economische binding met Amsterdam hebben.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |