abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86740460
Cool, gefeliciteerd! ^O^ Nou begint het lange wachten ;) Nog briljante ideeën voor de keuken opgedaan?
pi_86741215
Gefeliciteerd! Ik lees ook mee :W
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_86743840
quote:
Op donderdag 23 september 2010 09:16 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben gister getekend! De verwachting is dat 1 oktober 70% van de huizen verkocht is (dat was het streefaantal) en er nog voor het einde van het jaar met de bouw gestart zal worden.
Oh wat spannend Claudia *O* gefeliciteerd *O*
pi_86745672
Leuk, Gefeliciteerd!!
Erg leuk om dit allemaal te lezen.
Wij zijn ook bezig met de bouw van ons huis en je problemen zijn herkenbaar!!
Voor de keuken zijn wij naar verschillende keukenzaken geweest, gewoon om hun mee te laten denken. Ze hebben vaak leuke ideeen en oplossingen, dingen waar je anders niet aan denkt.
Zo komt onze keuken er ongeveer uit te zien. Magnetron en oven komen ingebouwd in de muur, op de plek waar de "foto" is gemaakt zeg maar.

Wat wij ook heel moeilijk vonden is de kleur van de keuken. Uit eindelijk is het hoogglans oudwit met metalic grijs geworden en een zwart granieten blad.

Ook vinden we het moeilijk om onze woonkamer in te richten. We moeten alles nog kopen omdat we starters zijn, maar het is best moeilijk via een plattegrond te bepalen wat voor een meubels er in je ruimte passen. Maar wel leuk om er mee bezig te zijn!!
Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg
pi_86760595
Dank voor de felicitaties!

doehetzelfer, ik mocht willen dat wij zoveel ruimte hebben voor een keuken! Ziet er goed uit. Het koffiezetapparaat staat er alvast, zie ik. c_/

JSS: nee, niet echt. Het huidige plan is om voor de conservatieve opstelling te kiezen en bij het raam een eetbank in U-vorm te maken. Voordat we die beslissing definitief nemen gaan we nog een keer bij een keukenboer langs.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86874017
Tip voor het indelen van je zolder:
google eens: velux zolder planner
pi_87227922
Spuit elf reactie hier: Gefeliciteerd *O* *O*

Spannend zeg, is er al wat meer bekend over wanneer ze beginnen met bouwen?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_87236895
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 22:16 schreef wickie het volgende:
Spuit elf reactie hier: Gefeliciteerd *O* *O*

Spannend zeg, is er al wat meer bekend over wanneer ze beginnen met bouwen?
Volgens de website is de 70% gehaald! We wachten nu op de 'hoera'-brief en we verwachten dat de start van de bouw snel bekend wordt!

Jullie ook verhuisplannen, zag ik!
pi_87238843
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 09:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Volgens de website is de 70% gehaald! We wachten nu op de 'hoera'-brief en we verwachten dat de start van de bouw snel bekend wordt!

Jullie ook verhuisplannen, zag ik!
Wat spannend allemaal!
Vind het een leuk keuken idee met de u-bank bij het raam.

Ja een beetje wel... we denken er serieus over om uit R'dam te verhuizen (dat doen we al sinds geboorte van Mette). Helemaal richting mijn ouders (omgeving Nijmegen). Gewoon lekker rustig wonen waar we wel een directe 'sociale vangnet' hebben. Vriendlief wil ook graag weg hier, en wil niet rondom Rdam wonen (hij heeft zijn hele leven in deze omgeving gewoond), liever daar. Hij voelt zich daar veel fijner. We gaan volgende week op gesprek bij een makelaar ons laten informeren over een nieuwbouwproject daar en over kopen van bestaande bouw.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_87319731
Heey claudia! Misschien ook wel een leuke tip.... Op de site van eijerkamp (klik op Persoonlijk interieuradvies-Eijerkamp interieuradvies-3Droomplanner) kan je een 3D programma openen. Zo kan je je woonkamer maken in 3D. Ik vond het zelf wel een grappig programma. Was wel ff puzzelen hoe het werkt, maar als je dat door hebt dan heb je het zo gemaakt.

En wat spannend dat de 70% is behaald!! Heb je de hoera-brief al met de start datum?? Spannend hoor!!
pi_88208787
Wij hebben inmiddels de Hoera!-brief binnengehad en zojuist hebben we het eerste gesprek met de hoofdaannemer gehad, een vriendelijk familiebedrijf in Volendam. De grond wordt per 1 december beschikbaar gesteld voor de bouw, op 8 december gaat de officiële eerste paal erin en de vermoedelijke bouwduur zal ongeveer 1 jaar en 5 weken zijn, al is het ook goed mogelijk dat de bouw reeds voor het einde van 2011 af is!

Het gaat best snel nu, want de eerste keuzes moeten voor 1 december al gemaakt zijn. Een daarvan is de keukenopstelling. Positief nieuws is dat de keuken zeer waarschijnklijk onder het raam aan de voorkant van het huis gaat passen! Dat wil zeggen, volgens de architect moest het passen, maar die blijkt een fout te hebben gemaakt en nu moeten er op korte termijn aanpassingen worden gemaakt waardoor er een keuken van ongeveer 95cm hoogte onder het raam zal passen. Morgen wordt daar definitief een beslissing over genomen.

Wij hebben volgende week maandag een gesprek met een keukenleverancier van de aannemer zodat we een tekening kunnen laten maken. Deze week zullen we er zelf nog flink op broeden. Eigenlijk ligt alles weer open!
pi_88209055
Leonietje83 suggereerde eerder deze opstelling:

We hebben het nagevraagd en dit kan! Dat wil zeggen, de muur kan zover naar achter geplaatst worden dat de trap op de woonkamer uitkomt, als het toilet maar gescheiden blijft.

Dit idee van wickie laat me trouwens ook niet los:

pi_88211098
Los van de precieze keukenindeling voel ik geloof ik hier wel wat voor:

Het voordeel van het weglaten van de stukken muur is dat het je een veel openere woonruimte oplevert. Wel lever je in op de gang (daar kan dus minder makkelijk een kinderwagen of zo staan) en er komt een trap in de woonruimte. Ik weet niet goed hoe nadelig dat laatste zal zijn. Eventueel kunnen we een deur voor de trap laten plaatsen, maar dat is volgens mij wel maf als je naar beneden loopt.

De keukenopstelling is op deze manier vrij conservatief. Dat vind ik op zich niet zo erg: hoe minder fratsen (bijv. een eiland), hoe meer geld er overblijft voor handige dingen (bijv. een quooker).
pi_88211369
in je laatste tekening kun je je trap helemaal niet op of af zonder door een muur heen te moeten breken :)

Als ik kon kiezen zou ik nooit een trap in de woonkamer zetten, vind dat pers, helemaal niets...
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_88211646
Maar waarom vind je dat niks, RanTheMan? Is dat iets gevoelsmatigs of heb je daar concrete redenen voor? Een nadeel dat ik kan bedenken is dat je op de eerste verdieping meer geluiden hoort van de woonkamer. Als de een nog televisie wil kijken en de ander wil slapen kan dat vervelend zijn.

Nog een andere optie zou zoiets zijn (dat vind ikzelf niet zo geslaagd, geloof ik):

Vergeef me het gebrek aan trapopening. :P

[ Bericht 8% gewijzigd door Claudia_x op 01-11-2010 15:50:24 ]
pi_88212049
Ik denk ook dat dat ontwerp met de schuine muur lastig is met de trap, omdat de trap (het brede gedeelte) uitkomt in het schuine hoekje. Als de gang langer is, zou je dan genoeg ruimte hebben voor bijv een kinderwagen in de gang? En als dat kan, zou je dat dan prettig vinden?
Als je de gang lang laat, maar je hebt alsnog eigenlijk nauwelijks ruimte voor een kinderwagen, dan kun je de gang beter korter maken denk ik. Als je wel genoeg ruimte hebt en die ook werkelijk daarvoor wilt benutten, dan is het wel goed om erover na te denken. Met een korte gang wordt het sowieso kinderwagen in de woonkamer. Maar aan de andere kant, hoelang gebruik je een kinderwagen en hoelang ben je van plan om daar te gaan wonen?

Ik denk dat ik zelf ook voor de open versie zou gaan en een korte gang. Puur omdat je toch nauwelijks tijd in de gang doorbrengt en wel in de woonkamer, dus een openere en grotere woonkamer zou dan mijn voorkeur hebben.
Een deur voor de trap komt vaker voor, dat zou zeker een oplossing kunnen zijn voor het 'opentrap' probleem.
Is er misschien niet iemand die je kent met een deur voor de trap? Dan kun je daar een paar keer op en neer van de trap lopen om te kijken hoe dat gaat ;)

De keuken opstelling van Wickie vind ik trouwens echt super gaaf, dat zou ik ook wel willen!
Die van Leonietje is ook zeker leuk, maar dan loop je wel de hele tijd om dat ding heen tijdens het koken denk ik. Dingetje snijden, afwassen, in de pan doen etc. Ik heb het idee dat je heen en weer eromheen blijft lopen ;) Dan is de opstelling van Wickie praktischer denk ik.
pi_88212331
[quote]1s.gif Op maandag 1 november 2010 15:43 schreef Claudia_x het volgende:
Maar waarom vind je dat niks, RanTheMan? Is dat iets gevoelsmatigs of heb je daar concrete redenen voor? Een nadeel dat ik kan bedenken is dat je op de eerste verdieping meer geluiden hoort van de woonkamer. Als de een nog televisie wil kijken en de ander wil slapen kan dat vervelend zijn.

Nog een andere optie zou zoiets zijn (dat vind ikzelf niet zo geslaagd, geloof ik):

[ [url=http://www.eenzamefietser.nl/Floorplanner 004.jpg]afbeelding[/url] ]

[sub]Vergeef me het gebrek aan trapopening. :P[/sub]
[/quote]
Hoe loopt die trap nou werkelijk? :? Volgens deze tekening moet je via de meterkast de trap op, maar dat lijkt me niet de bedoeling.

Edit: waarom werken de codes in deze post niet? :?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2010 16:08:12 ]
pi_88212379
Ik ben een slordig Floorplannergebruiker. De trap loopt zo (de tekening is gespiegeld):

pi_88212409
Oke enkele redenen waarom ik nimmer een trap in de kamer zou willen hebben:

- Lelijk (pers mening)
-Geluidsoverlast
-Warmte die onnodig naar boven trekt (dus hogere stookkosten)
-evt tocht - luchtstromen
-Als je kinderen hebt en ze worden wat groter al dat gestamp op de trap (heb je ook in de gang, maar hoor je minder :))
-Mocht je bijv katten hebben en je wilt niet dat ze naar boven gaan, nou sterkte :)

maar ik heb nog een out of the box idee voor je huis, afhankelijk van de daadwerkelijke afmetingen, kun je daar nog iets over zeggen?
en dan nog een vraag, wil je een keuken of een woonkeuken, welke prio stel je? woonkamer of keuken ?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_88212534
Een trap in de woonkamer vind ik ook niks. Het levert je ook nauwelijks extra ruimte op. Het gaat om ongeveer een vierkante meter, zo te zien.
pi_88212546
ah ik vraag het en je post t net :0 niet alle maten staan er op, maar -hoe graag kijk je tv? ik meen ook ergens te lezen dat je terrasdeuren krijg, waar zitten die dan? ik zie ze niet op de tekeing hope kom je in je tuin?
pi_88212614
Ik vind vooral je tweede, derde en vierde punt belangrijk, RanTheMan. Dat is iets om over na te denken.

De maten staan in de plattegrond die ik als laatste postte. Specifiekere maten heb ik niet, op één na: het breedste deel naast het raam onderin (aan de voorkant van het huis) is ongeveer 50cm.

Ik ben heel benieuwd naar je idee! Ik wil graag een woonkeuken; een gescheiden keuken vind ik niks. En de woonkamer is belangrijker dan de keuken. We willen een fatsoenlijke keuken met net genoeg ruimte en comfort, maar het hoeft niks spectaculairs te zijn.
pi_88212739
quote:
Op maandag 1 november 2010 16:07 schreef RanTheMan het volgende:
ah ik vraag het en je post t net :0 niet alle maten staan er op, maar -hoe graag kijk je tv? ik meen ook ergens te lezen dat je terrasdeuren krijg, waar zitten die dan? ik zie ze niet op de tekeing hope kom je in je tuin?
Er moet ruimte zijn voor de tv, daar kijken we toch wel graag naar. Hij staat nu zo (op een kastje dat 80cm breed is):

Er zit trouwens een schuifpui naar de tuin (bovenin de tekening); de onderkant van de tekening is de voorkant van het huis.
pi_88212764
quote:
Op maandag 1 november 2010 16:07 schreef RanTheMan het volgende:
Er staat op de tekening een schuifdeur naar de tuin.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_88212786
ok ga zo ff snel kleuren en indien de boodschap niet volkomen over komt pas ik t thuis ff beter aan :) moment eerst ff koffie :)
pi_88212795
quote:
Op maandag 1 november 2010 16:07 schreef k_man het volgende:
Een trap in de woonkamer vind ik ook niks. Het levert je ook nauwelijks extra ruimte op. Het gaat om ongeveer een vierkante meter, zo te zien.
Het verbaast mij juist zo dat het weglaten van de muren feitelijk niet zoveel winst oplevert terwijl de ruimte wel zoveel groter aanvoelt! Ineens staat de tafel niet krap meer en is er zelfs nog genoeg ruimte om de kast door te trekken of een dressoir neer te zetten.
pi_88212995
quote:
Op maandag 1 november 2010 15:53 schreef bl0emetjE het volgende:
Een deur voor de trap komt vaker voor, dat zou zeker een oplossing kunnen zijn voor het 'opentrap' probleem.
Is er misschien niet iemand die je kent met een deur voor de trap? Dan kun je daar een paar keer op en neer van de trap lopen om te kijken hoe dat gaat ;)
Nou, dat laatste vind ik dus het lastigste van al dit soort beslissingen. Ze zijn zo abstract! Ik zou graag door de ruimte willen lopen en voelen wat voor consequenties bepaalde beslissingen hebben, maar dat is niet mogelijk. Wat ik ook in mijn hoofd probeer te houden is dat de keuzes die ik maak niet te extreem zijn, want we willen het huis ook ooit weer verkopen.

quote:
De keuken opstelling van Wickie vind ik trouwens echt super gaaf, dat zou ik ook wel willen!
Die van Leonietje is ook zeker leuk, maar dan loop je wel de hele tijd om dat ding heen tijdens het koken denk ik. Dingetje snijden, afwassen, in de pan doen etc. Ik heb het idee dat je heen en weer eromheen blijft lopen ;) Dan is de opstelling van Wickie praktischer denk ik.
Mijn voorkeur gaat ook naar een open opstelling uit; ik vind ruimte en een prettige 'flow' door ruimtes heen heel belangrijk. Het idee van wickie is heel gaaf en ook realiseerbaar in de laatste tekening van mezelf die ik liet zien. Het nadeel eraan vind ik dat we een deel van de huidige meubels weg moeten doen en ervoor in de plaats iets op maat moeten laten maken. Dat kost gewoon veel geld. Het idee van de lengte benadrukken kan ook op een wat minder rigoureuze manier door de kastenwand door te trekken bijvoorbeeld.

Het heeft dus mijn voorkeur om wat conservatief te beginnen, de meubels die we al hebben mee te nemen en genoeg ruimte te laten om later nog wat te schuiven of voor een net iets andere opstelling en inrichting te kiezen.
pi_88212999
nog 1 vraag, wil je die kast houden (achter de trap?) of is dat een kast die feitelijk onder de trap zit?
pi_88213031
Dat is een kast die onder de trap zit; is wel erg handig i.v.m. opbergruimte voor stofzuiger en zo.
pi_88213682

of

Alles kan afhankelijk van je wensen en smaak,

het enige dat ik aan wil geven is dat je de keuken ook in de in eerste instantie gedefinieerde woonkamer kunt plaatsen, of ergens halverwege

en dat je je keuken aan de muur hoog kunt maken maar bijv de ruimtes enigzins scheiden maar open kunt houden door bijv alleen onder kastjes oid te plaatsen

niets is op schaal, maar qua ruimte is dit wel realiseerbaar,

je kunt bijv de 2e ook spiegelen of wat dan ook
pi_88215157
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 16:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou, dat laatste vind ik dus het lastigste van al dit soort beslissingen. Ze zijn zo abstract! Ik zou graag door de ruimte willen lopen en voelen wat voor consequenties bepaalde beslissingen hebben, maar dat is niet mogelijk. Wat ik ook in mijn hoofd probeer te houden is dat de keuzes die ik maak niet te extreem zijn, want we willen het huis ook ooit weer verkopen.
[..]

Mijn voorkeur gaat ook naar een open opstelling uit; ik vind ruimte en een prettige 'flow' door ruimtes heen heel belangrijk. Het idee van wickie is heel gaaf en ook realiseerbaar in de laatste tekening van mezelf die ik liet zien. Het nadeel eraan vind ik dat we een deel van de huidige meubels weg moeten doen en ervoor in de plaats iets op maat moeten laten maken. Dat kost gewoon veel geld. Het idee van de lengte benadrukken kan ook op een wat minder rigoureuze manier door de kastenwand door te trekken bijvoorbeeld.

Het heeft dus mijn voorkeur om wat conservatief te beginnen, de meubels die we al hebben mee te nemen en genoeg ruimte te laten om later nog wat te schuiven of voor een net iets andere opstelling en inrichting te kiezen.
Eigenlijk zou je in een huis gewoon eerst moeten kunnen gaan wonen en dan pas bepalen wat je relaxed vindt ;) Ik heb nu ook alweer hele andere ideeën over mijn huis qua indelingen etc. Maar dan kost het weer zo'n grote verbouwing om van alles aan te passen :P

Het is ook zeker handig als niet alles meteen maar 1 plek heeft en dat je nog af en toe eens kunt schuiven met je meubels. Nu kun je zelf natuurlijk ook wat knutselen.
Zo wilde ik graag een lange kapstok (denk aan een basischoolkapstok) en heb ik allemaal kleine kapstokken van ikea naast elkaar gehangen waardoor ik eigenlijk 1 lange heb gekregen :)
Zoiets is natuurlijk ook goed mogelijk bij de keuken, een open keuken en in het verlengde ervan een aantal dezelfde kasten (zo'n lage expedit kast van ikea bijvoorbeeld) en daarop zou je dan zelf nog een meubelplaat kunnen leggen om ze bij elkaar te trekken.
Als je het zat bent kun je die kasten ook opstapelen of los van elkaar op andere plekken neerzetten. Dan is het iig geen vast onderdeel, maar nog weer verplaatsbaar.
En zoiets kun je ook pas later maken, of langzamerhand opbouwen terwijl je er al woont natuurlijk.

Trouwens, laatst op tv zag ik nog een keer dat ze iemand zijn open trap in de woonkamer 'dicht' gingen maken, dit hebben ze toen gedaan met een schuifdeur. Zoiets kan ook nog een idee zijn voor de trap, als je die in de woonkamer wilt laten uitkomen.
pi_88215477
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 16:37 schreef RanTheMan het volgende:
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]

Alles kan afhankelijk van je wensen en smaak,

het enige dat ik aan wil geven is dat je de keuken ook in de in eerste instantie gedefinieerde woonkamer kunt plaatsen, of ergens halverwege

en dat je je keuken aan de muur hoog kunt maken maar bijv de ruimtes enigzins scheiden maar open kunt houden door bijv alleen onder kastjes oid te plaatsen

niets is op schaal, maar qua ruimte is dit wel realiseerbaar,

je kunt bijv de 2e ook spiegelen of wat dan ook
Lijkt me niet handig, in verband met alle geplande leidingen en aansluitingen. De aannemer moet dan echt alles omgooien. Bovendien ligt de badkamer nu waarschijnlijk boven de keuken en in jouw voorstel niet meer.
pi_88215792
hoezo alles aanpassen, alleen water en afzuigkanaal, maar als je beneden spiegelt, kun je uiteraard ook boven spiegelen...
pi_88218734
RanTheMan, dankjewel voor je brainstormen! Heel leuk om te zien en het prikkelt ook om op een wat minder voor de hand liggende manier te denken.

bl0emetjE, mijn vriend kwam ook met het idee van een schuifdeur. Ik zag zelf eerst de toegevoegde waarde er niet zo van in, maar ik ga het serieus in overweging nemen. Volgens mij was dat in Huizenjacht van SBS6, dat dichtmaken van de open trap, of niet? Ik denk dat ik me die aflevering wel herinner. Als ik het goed heb was het al een tijdje geleden tijdens het item "een expert lost een inrichtingsprobleem op".
pi_88219503
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 17:30 schreef RanTheMan het volgende:
hoezo alles aanpassen, alleen water en afzuigkanaal, maar als je beneden spiegelt, kun je uiteraard ook boven spiegelen...
Drinkwateraansluitingen, rioolaansluitingen, standleiding, afzuigkanaal, diverse wcd's, alle bijbehorende sparingen. Vermenigvuldig dat alles met de tarieven voor meerwerk van de aannemer en je kunt je lol op. :P
pi_88237512
We neigen nu toch naar deze indeling:

Geen trap die uitkomt in de woonkamer, meer ruimte voor een iets grotere keuken en minder kosten omdat er niet zoveel gewijzigd hoeft te worden (2 stukjes muur weg en het verplaatsen van lichtschakelaar, thermostaat en wat aansluitingen in de keuken).

We weten nog niet precies wat we met de badkamer gaan doen. De plattegrond van de eerste verdieping ziet er zo uit:

We willen heel graag een ligbad in de badkamer (lees: als ik geen bad krijg verhuis ik niet!), maar we willen niet douchen in bad. Er zal dus een uitbreiding van de badkamer moeten komen. We hebben twee opties:

In de eerste optie blijft er meer ruimte over in de slaapkamer voor bijvoorbeeld nog een kast; in de tweede optie heeft de badkamer een wat aangenamere vorm. Maar misschien is zo'n hoekje voor het bad ook wel heel gezellig?
  Moderator dinsdag 2 november 2010 @ 08:55:30 #237
5428 crew  miss_sly
pi_88237646
Je kint ook een andere indeling maken dan deze in de badkaner, toch; heb bij geen van beide het idee dat de indeling optimaal is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88237740
De indeling zullen we nog overleggen met de badkamerleverancier. Ik weet niet precies hoe het zit met het verplaatsen van bepaalde aansluitingen, dus ik kan er zelf zo weinig mee. Ik heb gister bijvoorbeeld gevraagd hoe makkelijk het toilet te verplaatsen is en ik heb begrepen dat je dan een lelijk gat of zo in de badkamer krijgt. In deze tekeningen heb ik alles zo intact mogelijk gelaten.

Ik zou het zelf wel gaaf vinden om in de nis een inloopdouche te hebben. Maar goed, we wachten het gesprek af! Ik moet zeggen dat mijn wensen ook erg gekleurd worden door het prijskaartje dat eraan hangt. Als het veel geld gaat kosten om de boel om te gooien en de standaardindeling ook wel acceptabel is, dan is de beslissing vlug gemaakt.
  Moderator dinsdag 2 november 2010 @ 09:38:33 #239
5428 crew  miss_sly
pi_88238528
daar had ik even niet aan gedacht, inderdaad, maar het is echt geen effieciente en fijne indeling zo. Ik zou sowieso bijv de toilet willen verplaatsen, nu is dat het eerste dat je ziet als je binnenkomt. En inderdaad zou je een mooie inloopdouche kunnen maken. Of het bad in de lengte op die zijmuur waar nu het toilet op zit.

Op zich moeten ze met omleggen van leidingen in een badkamer nogal wat kunnen doen, hoor, maar de prijzen zullen inderdaad hoger zijn dan eigenlijk nodig. Dat is waar de aannemers van zulke porjecten hun winsten uit halen. En dan kan ik me voorstellen dat hetprijskaartje een belangrijk criterium is als het verder compleet is maar net niet helemaal ingedeeld zoals je het liefst zou willen.

Ik vind trouwens de oplossing van de benedenverdieping erg goed. Wel wat meer ruimte, maar niet de extra deur in de huiskamer voor de trap. Is toch wat rustiger, zowel qua indeling als qua activiteit in lopen.
pi_88238548
geen zin/tijd om alles door te lezen, maar heb je 2 kinderen? en wil je niet op zolder slapen?

Je maakt t jezelf moeilijk door niet in bad te willen douchen, maar wel een bad te willen :)

is een kamer van ongeveer 2 bij 3 te klein? anders zou je de badkamer over de breedte van het huis kunnen doortrekken en baden in weelde
  Moderator dinsdag 2 november 2010 @ 09:44:23 #241
155227 crew  Guppy
dus
pi_88238671
Dat hoekje in het bad (optie 1), niet doen! Het is echt rot met schoonmaken, probeer dat te vermijden waar mogelijk!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88238684
oops -edit- want t leek nergens naar :)
pi_88238685
Daar had mijn schoonmoeder het ook over, de activiteit in huis als je trap in de woonkamer uitkomt. Dat is nu nog niet zo'n issue, maar over een paar jaar stormen de koters natuurlijk de trap af. Nou ja, al met al vind ik het nogal een gewaagde keuze om een trap in de woonkamer uit te laten komen als het ook nog eens veel geld kost en de consequenties niet zo eenvoudig te overzien zijn. Ergens denk ik ook: de architect zal wel weten wat 'ie doet. Toch? :+

RanTheMan: we hebben 1 zoontje en 1 kleine op komst. Op zolder gaat de werkkamer komen, want we vinden het fijn om op dezelfde verdieping te slapen als de kinderen. En tja, ik wil graag een ligbad en mijn vriend wil niet douchen in bad. In hotels vindt hij dat bijvoorbeeld altijd maar gedoe. Ik kan me dat wel voorstellen, want het is iets wat je dagelijks doet (uitzonderingen daargelaten :P) en kan een dagelijke ergernis gaan vormen. De badkamer helemaal doortrekken is in ieder geval geen optie omdat we dan een kamer zonder raam hebben.
pi_88238709
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 09:44 schreef Guppyfriend het volgende:
Dat hoekje in het bad (optie 1), niet doen! Het is echt rot met schoonmaken, probeer dat te vermijden waar mogelijk!
Ik heb een stoomreiniger. :7

Zoals ik de opstelling nu heb gemaakt is het sowieso lastig instappen in bad vanwege de opstelling van de douche en de wasbak. Ik ben benieuwd wat de badkamerleverancier ervan maakt.
  dinsdag 2 november 2010 @ 09:48:04 #245
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88238745
Je hebt ook badkuipen met een speciaal gedeelte om te douchen: de bodem is daar, zeg maar, extra plat.

The love you take is equal to the love you make.
pi_88238755
als je het makkelijker wilt, je kunt er ook voor kiezen om het toilet te laten vervallen in de badkamer.. Dat is eigenlijk luxe, maar zo groot wordt je huis nu ook weer niet, dus een etage lager lijkt me geen issue

Denk dat 80% van de lui hier geen wc ind e badkamer heeft

Dan kun je het bad links doen en je douche rechts naast de wasbak

SCheelt ook weer onaangename geurtjes als je 's ochtends half slapend je tanden wilt poetsen, maar iemand is je voor geweest :)
  dinsdag 2 november 2010 @ 09:50:56 #247
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88238811
Volgens mij wil je met kleine kinderen niet 's nachts naar beneden moeten voor een plas.
The love you take is equal to the love you make.
pi_88238848
Daar heb ik indertijd naar gekeken, Lienekien, badkuipen die ontworpen zijn om ook comfortabel in te douchen. Een plattere bodem is voor mijn vriend niet genoeg, want de hoge instap vindt hij nog steeds irritant. Nu zijn er ook baden waarbij je een verlaagde instap hebt, maar na wat google-werk ben ik tot de conclusie gekomen dat die duur zijn en dat het nogal een gok is in verband met slijtage. En het blijft gedoe volgens mij.

Ik weet niet of we de wc mogen laten vervallen, RanTheMan, maar mijn voorkeur zou er ook niet naar uitgaan. Dan liever de badkamer over de hele breedte de kamer ernaast intrekken en wat schuiven met de indeling.
  Moderator dinsdag 2 november 2010 @ 09:57:25 #249
5428 crew  miss_sly
pi_88238937
Je zou ook kunnen kiezen voor een hoekbad in de hoek waar je nu de douche hebt (in de kleine uitbreiding) en dan een inloopdouche in de nis. Die hoekbaden zijn helemaal niet klein (de kinderen van mijn zus kunnen er gerust mete drieen in en ook gaat er wel eens een mama met kind in of de mama's samen). Je creeert er een heel andere indeling mee, wat speelser en wat meer ruimte, misschien?

Ik zou het toilet niet laten vervallen. Zeker met kinderen wil je gewoon op de verdieping een toilet. Straks moeten ze zindelijk worden, moet je ze 's avonds nog een keer laten plassen en dan ga je niet even naar beneden met zo'n kind. Dat duurt te lang, worden ze te wakker van, is onhandig (grotere valkans met slaperig of te zwaar kind). Bovendien als je ooit ziek bent of je kinderen zijn ziek, is een toilet boven ook wel erg fijn. En met 4 mensen in eenhuis is 2 toiletten ook vaak handig :P
  Moderator dinsdag 2 november 2010 @ 09:59:35 #250
155227 crew  Guppy
dus
pi_88238987
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 09:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb een stoomreiniger. :7

Ik ben jaloers!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')