abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 september 2010 @ 23:05:05 #103
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86109663
Vanwege een overspannen man met een bijl die iedereen te lijf ging, mocht mijn trein niet stoppen op station Driebergen-Zeist. Maar omdat de overspannen man met een bijl die iedereen te lijf ging, al door de politie was aangehouden, mocht mijn trein toch wél stoppen op station Driebergen-Zeist. Aldus de conducteur, die begon met "een treurige mededeling" maar de volgende zin weder "opgelucht kon ademhalen".
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 6 september 2010 @ 08:20:46 #104
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_86116306
quote:
Op zondag 5 september 2010 22:45 schreef Quir het volgende:
Hey Gel, ik luister the Doors.
Ik heb zo'n best of, en dan valt het me op dat er best nummers op staan die nog steeds door The [vulmaarinners] gemaakt zouden kunnen worden.

En hun versie van de Alabama Song is ook tof.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_86116759
quote:
Op zondag 5 september 2010 22:54 schreef Z het volgende:

[..]

Huisje gekocht?
Jep, we gaan tekenen!

Iemand die ik ken (via OUD :7 ) heeft trouwens een volkstuin in Amsterdam en die ziet er heel leuk uit. Handig, ook, met een huisje erbij waar je 6 maanden in het jaar mag slapen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86117198
Gefeliciteerd! Waar?

Wat betreft het volkstuintje zijn we nog aan het bedenken of we het naast het leuke ook willen. Je moet er best wat aan doen natuurlijk.
Aldus.
pi_86117296
Ja, daar hikten wij erg tegenaan, die voortdurende verplichting om er naartoe te gaan voor onderhoud. En dan heb je ook nog de onderhoudsdagen waarop je met andere volkstuineigenaren gezamenlijke dingen doet.

Het wordt Noord, trouwens. Deze spoiler is niet geschikt voor Mainport en Korstje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_86118101
De stad is weer wat stiller geworden. ;( .
pi_86118447
quote:
Op maandag 6 september 2010 08:20 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ik heb zo'n best of, en dan valt het me op dat er best nummers op staan die nog steeds door The [vulmaarinners] gemaakt zouden kunnen worden.

En hun versie van de Alabama Song is ook tof.
Ik luisterde toevallig hun Best of, Riders on the Storm.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_86118537
quote:
Op maandag 6 september 2010 10:08 schreef Gellius het volgende:
Je hebt een schoen tegen een vogel aan gemikt, met succes?
pi_86119235
Nee, ik ween geluidloos om die goeie ouwe Batuwu, die nu een 'buitendorper' is geworden.
pi_86121219
Ik zou er een half jaar geleden ook om hebben geweend, maar we zijn nu wel klaar met het wonen in een appartement. 't Is vooral de tuin, en dan niet zozeer voor ons maar Ivan en zijn zusje.
pi_86121417
Wal jammer dat Balthasar nu nooit met ze zal kunnen spelen.
  maandag 6 september 2010 @ 12:04:17 #114
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86121517
Ik zou Balthasar gewoon af en toe afzetten in de Marjoleinstraat.
The love you take is equal to the love you make.
pi_86121626
Bij die boeren? Hoe ontaard acht je mij als vader? :{w .
pi_86121649
Precies, Lienekien. Ik denk dat Balthasar de tijd van zijn leven heeft in onze tuin. Had ik al gezegd dat er een zandbak komt? Ome Batuwu komt hem wel met de auto halen, want daar hebben papa en mama geen ruimte voor, natuurlijk.
  maandag 6 september 2010 @ 12:41:09 #117
11923 I.R.Baboon
pi_86122615
Ha mooi, dan is er weer een appartement vrij in de Echte Stad. Mijn verhuisplannen nemen wel langzaam serieuzere vormen aan, maar ik denk dat er pas echt wat gaat gebeuren wanneer P.A.Baboon fanatiek mee gaat denken (/evt. geld voorschiet). De Indische Buurt lijkt me wel wat.

Jullie nieuwe plek rij ik altijd met de bus langs wanneer ik van of naar oma ga. Wanneer de N/Zlijn af is is het waarschijnlijk best prettig wonen.
  maandag 6 september 2010 @ 12:42:04 #118
11923 I.R.Baboon
pi_86122646
Burgerlijk of niet, zo'n volkstuin met huisje is wel leuk. Nou ja, vooral het huisje, om dan daar lekker radio tour de france te luisteren en meesterwerken te schrijven. Die tuin kan me gestolen worden.
pi_86122857
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:41 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ha mooi, dan is er weer een appartement vrij in de Echte Stad. Mijn verhuisplannen nemen wel langzaam serieuzere vormen aan, maar ik denk dat er pas echt wat gaat gebeuren wanneer P.A.Baboon fanatiek mee gaat denken (/evt. geld voorschiet). De Indische Buurt lijkt me wel wat.
Er zijn voordelige constructies als je van je ouders geld wilt lenen. In de Indische buurt kun je wel betaalbare appartementen vinden; lijkt me helemaal geen gekke keuze.

quote:
Jullie nieuwe plek rij ik altijd met de bus langs wanneer ik van of naar oma ga. Wanneer de N/Zlijn af is is het waarschijnlijk best prettig wonen.
Dat gaat alleen nog een eeuwigheid duren. Ik las dat 2017 inmiddels in de planning staat. Ik moet nu ook altijd met de fiets naar Amstel Station omdat er geen metrostation hier in de buurt ligt, dus fietsen naar Centraal zal straks niet al te veel uitmaken. Ach, misschien ga ik tegen die tijd wel met de auto naar het werk. Of wacht, dan ben ik al bijna gepromoveerd natuurlijk.
  maandag 6 september 2010 @ 12:50:13 #120
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86122903
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:42 schreef I.R.Baboon het volgende:
Burgerlijk of niet, zo'n volkstuin met huisje is wel leuk. Nou ja, vooral het huisje, om dan daar lekker radio tour de france te luisteren en meesterwerken te schrijven. Die tuin kan me gestolen worden.
Als je de dagboeken van Jan Wolkers leest, krijg je daar echt zin in. Dan hoort er echter wel een geile vriendin bij.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 6 september 2010 @ 12:53:04 #121
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86122973
Volkstuintjes zijn tof. Mijn opa en oma hadden er een op Zuid (Rotterdam natuurlijk) en daar was het goed toeven als kind.
Wel het gras maaien met zo'n ouderwetse handmaaier, hè! Die elektrische teringherriemakers zijn echt nérgens goed voor.

Ik heb besloten dat ik, tenzij de situatie mij elders toe dwingt, prinsheerlijk in Den Haag blijf wonen.
  maandag 6 september 2010 @ 12:54:41 #122
11923 I.R.Baboon
pi_86123039
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Er zijn voordelige constructies als je van je ouders geld wilt lenen. In de Indische buurt kun je wel betaalbare appartementen vinden; lijkt me helemaal geen gekke keuze.
[..]

Dat gaat alleen nog een eeuwigheid duren. Ik las dat 2017 inmiddels in de planning staat. Ik moet nu ook altijd met de fiets naar Amstel Station omdat er geen metrostation hier in de buurt ligt, dus fietsen naar Centraal zal straks niet al te veel uitmaken. Ach, misschien ga ik tegen die tijd wel met de auto naar het werk. Of wacht, dan ben ik al bijna gepromoveerd natuurlijk.
Ja, waarschijnlijk is het één van de weinige plekken in Amsterdam waar je nog wel een beetje een fatsoenlijk een auto kan hebben (al zijn wij van Bureau Klimaat en Energie daar natuurlijk tegen).

NZlijn zal inderdaad wel 2017 worden, tenzij ze besluiten om de noordtak eerder open te gooien, want het meeste is daar al af, er moet alleen nog een zinkbuis naar binnen gevaren worden bij de noordkant van CS (plus afbouw). Nou ja, je hebt wel een winkelcentrum met (media)markt in de buurt, dus qua voorzieningen zit je wel goed. Plus één kilometer fietsen om in de Vrije Natuur uit te komen. Alleen jammer dat het Noord is, natuurlijk. :Y).
pi_86123061
Welnee, Ringo.

pi_86123289
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:54 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ja, waarschijnlijk is het één van de weinige plekken in Amsterdam waar je nog wel een beetje een fatsoenlijk een auto kan hebben (al zijn wij van Bureau Klimaat en Energie daar natuurlijk tegen).
:D

Ik merk dat bij nieuwbouwprojecten de auto's ingecalculeerd worden. In West tegen de ring zijn ze bezig met het project Wonen op de Stip en daar krijg je bij de appartementen en eengezinswoningen je eigen parkeerplek in een garage. Ook in het complex waar wij nu wonen zit een ondergrondse parkeergarage. Maar goed, ik zou niet graag centraal gelegen wonen en een auto hebben; het duurt te lang voor je de stad uit bent. Hiervandaan zitten we zo op de ring.

Als ik een appartement zou willen en veel geld zou hebben dan zou ik op de locatie van Nieuw-Argentinië willen wonen. Dat is een héél mooi deel van Amsterdam aan het worden.

Vergeet West trouwens niet. Ik weet niet hoe je over Bos & Lommer denkt, maar daar zit nog veel betaalbaars.

quote:
NZlijn zal inderdaad wel 2017 worden, tenzij ze besluiten om de noordtak eerder open te gooien, want het meeste is daar al af, er moet alleen nog een zinkbuis naar binnen gevaren worden bij de noordkant van CS (plus afbouw). Nou ja, je hebt wel een winkelcentrum met (media)markt in de buurt, dus qua voorzieningen zit je wel goed. Plus één kilometer fietsen om in de Vrije Natuur uit te komen. Alleen jammer dat het Noord is, natuurlijk. :Y).
Ik wist niet dat het zo voorspoedig ging met dat deel van de lijn! Mooi.

Zelfs als je je erop instelt dat je naar Noord gaat dan is het nog vaak schrikken. Het is ongelooflijk hoeveel ongeïnspireerde woningen daar staan. Het huis dat wij gaan kopen is ook geen architectonisch hoogstandje, maar de directe omgeving (de Buiksloterdijk bijvoorbeeld) is wel aardig.
pi_86123428
Gefeliciteerd Claudia! Al weet ik niet wat er mis is met Amsterdam-noord. Maar zo goed ken ik Amsterdam nou ook weer niet.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_86123696
Hoe zal ik Noord eens typeren?

Burgerlijk, misschien.
pi_86123907
nee, dit is tokkie niveau. })
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_86123910
Ok, nu heb ik een beeld.
Maar die tuin hè? Dat is heel wat waard! En bovendien neem je je gezin mee, dan wordt het al een stuk minder vervelend.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_86123984
Mijn ouders hebben een paar jaar in Noord gewoond, toen ze net getrouwd waren. Ik kom er maar eerlijk voor uit.
pi_86123988
En dan gaan we met Kerst rood plakband en stickers op de ramen plakken, en nepsneeuw spuiten. O+

Dat was me nog niet eens opgevallen aan die eerste foto.
  maandag 6 september 2010 @ 13:22:01 #131
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86124023
Ach dat gemeut over dat tuftuflijntje toch. :r. Tweeduizendzeventien, godsamme. Kunnen ze daar dan helemaal NIKS, :(? De metro in Rotterdam loopt al sinds 1968 onder de Maas door. En ze hebben 'm onlangs, in een handomdraai zowat, doorgetrokken naar, jeraadthetal, Den Haag. De Rotterdamse Elektrische Tram heeft de Hofstad gekoloniseerd. Is dat niet wat? En nauwelijks ruchtbaarheid, hoor! Voor ons is zoiets de gewoonste zaak van de wereld.
pi_86124047
Laten we over R'dam Centraal maar zwijgen, Ringo.
  maandag 6 september 2010 @ 13:25:14 #133
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86124150
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:14 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe zal ik Noord eens typeren?

[ afbeelding ]

Burgerlijk, misschien.
>:). Yeah. Daar zou ik dan wel weer bij willen zijn. Ivan straks ook.
pi_86124164
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:19 schreef Thisbe het volgende:
Ok, nu heb ik een beeld.
Maar die tuin hè? Dat is heel wat waard! En bovendien neem je je gezin mee, dan wordt het al een stuk minder vervelend.
Gekopieerd uit het klustopic:

Komt wel goed!

Ik durf het bijna niet te zeggen, G., maar ik heb op Funda zelfs in Alphen a/d Rijn en dergelijke verre oorden gekeken.
pi_86124289
Zie ik daar een tand?
  maandag 6 september 2010 @ 13:28:53 #136
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86124301
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:22 schreef Claudia_x het volgende:
Laten we over R'dam Centraal maar zwijgen, Ringo.
Dat is fonkelnieuw, klaar en gereed, Claudia, als Amsterdam Centraal (met afstand de rotste plek van Nederland, op het Damrak na) nog altijd door schuttingen is omheind.
pi_86124752
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Gekopieerd uit het klustopic:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Komt wel goed!

Ik durf het bijna niet te zeggen, G., maar ik heb op Funda zelfs in Alphen a/d Rijn en dergelijke verre oorden gekeken.
Die foto's zijn wel op het mooiste en zonnigste moment genomen. Zou er een kijkje nemen als het weer wat minder is
pi_86125671
Ik heb besloten dat ik jouw postings maar ga negeren, beeer, want na je vorige opmerking heb ik een halve dag wenend op bed in foetushouding doorgebracht.
pi_86125791
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:28 schreef Gellius het volgende:
Zie ik daar een tand?
Onderin zijn twee tanden door, bovenin staan er twee op doorkomen. Ik zie nu pas dat ik er helemaal geen goede foto's van heb.

En hij heeft er geen nacht wakker om gelegen. 8-)
pi_86126657
quote:
Op maandag 6 september 2010 14:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb besloten dat ik jouw postings maar ga negeren, beeer, want na je vorige opmerking heb ik een halve dag wenend op bed in foetushouding doorgebracht.
Foetushouding is fysiek onmogelijk met zo'n buik
  maandag 6 september 2010 @ 15:40:39 #141
11923 I.R.Baboon
pi_86128780
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:D

Ik merk dat bij nieuwbouwprojecten de auto's ingecalculeerd worden. In West tegen de ring zijn ze bezig met het project Wonen op de Stip en daar krijg je bij de appartementen en eengezinswoningen je eigen parkeerplek in een garage. Ook in het complex waar wij nu wonen zit een ondergrondse parkeergarage. Maar goed, ik zou niet graag centraal gelegen wonen en een auto hebben; het duurt te lang voor je de stad uit bent. Hiervandaan zitten we zo op de ring.

Als ik een appartement zou willen en veel geld zou hebben dan zou ik op de locatie van Nieuw-Argentinië willen wonen. Dat is een héél mooi deel van Amsterdam aan het worden.

Vergeet West trouwens niet. Ik weet niet hoe je over Bos & Lommer denkt, maar daar zit nog veel betaalbaars.
Ben daar een paar jaar geleden vaak geweest, en da's inderdaad het alternatief, maar Oost heeft iets meer een 'eigen centrum' (markt etc). En omdat ik nu aan de westkant woon voelt B&L als 'verder weg' en Oost als 'iets anders', dus da's psychisch ook beter.

quote:
Ik wist niet dat het zo voorspoedig ging met dat deel van de lijn! Mooi.
Het vorige college had overwogen om die tak al eerder te openen, maar omdat er geen rangeerterrein of zo was zou het te duur worden. Maar het blijft een optie.
pi_86130371
quote:
Op maandag 6 september 2010 10:53 schreef Gellius het volgende:
Nee, ik ween geluidloos om die goeie ouwe Batuwu, die nu een 'buitendorper' is geworden.
Ik begrijp dat dit een klap is, hoewel het nog wel tot 2012 zal duren voor ik definitief de oversteek maak naar de andere kant van het IJ. Het is overigens nog niets vergeleken met de klap die je zelf zult ervaren als je jezelf terugvindt op Funda, zoekend naar betaalbare gezinswoningen in Noord, Diemen of Amstelveen. Ik geef je nog een jaar. :)
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_86130695
quote:
Op maandag 6 september 2010 10:08 schreef Gellius het volgende:
Het is juist weer knetter druk in de stad! De zomer is duidelijk over.

Je hoeft de stad niet uit hoor, zolang er maar een park in de buurt is.
Aldus.
pi_86130884
quote:
Op maandag 6 september 2010 14:34 schreef beeer het volgende:

[..]

Foetushouding is fysiek onmogelijk met zo'n buik
Hoe denk je dat ik Ivan eruit geperst heb?
pi_86131214
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:36 schreef Z het volgende:

[..]

Het is juist weer knetter druk in de stad! De zomer is duidelijk over.

De kleine Balthasar kan heerlijk ravotten met de andere Oud-Zuidkindertjes in houtjetouwtjejassen en Burberry laarsjes in het minuscule perkje voor de Wildschut, waar Vader Gellius een oogje in het zeil houdt vanachter een mooi glas port.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gellius op 06-09-2010 19:19:09 ]
pi_86134201
Jongens, wat ik nou weer heb meegemaakt

Ik was net aan het kakken en het wc-papier was gewoon op. Ik maak geen grapjes. Wat doet een man in zo'n situatie? Ik heb m'n reet maar met de scheurkalender afgeveegd.
Graag op anoniem
pi_86134816
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:36 schreef Z het volgende:

Waarom kijk je dan naar een volkstuin?
pi_86136003
Voor de extra leuk.

Ziet er goed uit hoor, de Marjoleinstraat, ook wel een interessante plek.
Aldus.
pi_86136045
Ik vind volkstuintjes wel charmant, maar eigenlijk alleen wanneer je de zestig bent overschreden.
Spelenderwijs wijzer worden.
pi_86136070
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:26 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

[..]

Ik begrijp dat dit een klap is, hoewel het nog wel tot 2012 zal duren voor ik definitief de oversteek maak naar de andere kant van het IJ. Het is overigens nog niets vergeleken met de klap die je zelf zult ervaren als je jezelf terugvindt op Funda, zoekend naar betaalbare gezinswoningen in Noord, Diemen of Amstelveen. Ik geef je nog een jaar. :)
Wat is je boordmaat, Batuwu? Dan geef ik je een kieltje op je verjaardag.
pi_86136124
Die koddige baby op de foto's is dan wel weer te pruimen. Vaak zie ik een baby en dan denk ik 'ff een harde tik op z'n kop, zo in het geniep als moeder de gans niet kijkt'. Maar bij deze knul heb ik dat oergevoel niet: dat valt me toch alleszins mee.
Spelenderwijs wijzer worden.
  maandag 6 september 2010 @ 19:15:15 #152
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86136540
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:55 schreef Claudia_x het volgende:
Welnee, Ringo.

[ afbeelding ]
Zo'n kerel schiet je toch voor z'n vodden als ie jouw welverdiende buitenrust komt verstoren met die gemotoriseerde grasvreter van 'm? :{.
pi_86136768
Ga je trouwens slachten in de Slachtmaand, sigme?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')