abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86055391

Algemeen:
Android is een open source platform voor mobiele telefoons gebaseerd op de Linux-kernel en het Java-programmeerplatform.

Het is ontwikkeld door Google en later door de Open Handset Alliance (OHA). Met de vrijgave van het Android-platform op 5 november 2007 werd ook de oprichting van de OHA aangekondigd. Dit samenwerkingsverband bestaat uit 34 hardware-, software- en telecommunicatiebedrijven die zich erop richten open standaarden voor mobiele apparaten te bevorderen.

Hoewel Android op vele apparaten te vinden is (telefoons, muziekspelers, netbooks, e-readers), zal dit topic zich vooral richten op de telefoons. Dit betekent echter niet dat het verboden is om over de andere apparaten te praten! Die zijn juist ook heel interessant.

Aanpassingen van de fabrikant:
Er zijn verschillende versies van Android. De standaardversie van Google is niet aangepast door providers/fabrikanten. Deze versie verschijnt voornamelijk op telefoons met de Google Experience ('With Google'). Fabrikanten mogen Android vrij aanpassen, maar de telefoon is dan geen Google Experience telefoon meer. HTC is de eerste die dit gedaan heeft, bij de HTC Hero. Zij ontwikkelde de aangepaste versie van Android, genaamd 'HTC Sense.' Op deze manier heeft HTC ervoor gezorgd dat de Hero multi-touch en Flash 9 ondersteunt. Het nadeel is dat men Android niet draadloos kan updaten. Motorola heeft de MOTOBLUR-interface ontwikkeld voor Android en Sony Ericsson heeft ook een aangepaste versie van Android, genaamd Rachael.

Android updates:
Android is een besturingssysteem dat in staat is om te updaten. Dit kan automatisch gebeuren via het netwerk van een provider (OTA, Over The Air), of handmatig met behulp van een USB kabel.

De eerste methode is van toepassing op Google Experience telefoons. Google maakt de updates voor deze telefoon klaar en verspreid deze ook. Mensen zonder Google Experience telefoon zijn afhankelijk van de fabrikant van de telefoon. Zij zullen met behulp van een USB kabel moeten updaten.

Android heeft al diverse updates gehad, waaronder Cupcake (1.5), Donut (1.6) en Eclair (2.0) en Eclair (2.1). Google vernoemt de updates naar zoetigheid, op alfabetische volgorde. De volgende update zal Froyo (Frozen Yoghurt) zijn. Het versienummer hiervan is nog onbekend.

Er is soms wat verwarring over versienummers en namen van updates. Het zit zo: Google heeft een grote verzameling verbeteringen e.d. Deze verzameling heet bijvoorbeeld Donut, of Eclair. Vervolgens pakt Google daar een aantal verbeteringen uit en beslist dat dat de volgende Android update wordt. Daarna wordt er een versienummer opgeplakt. Hierdoor is het dus mogelijk dat 2.0 en 2.1 beiden tot Eclair behoren.

Android mods:
Doordat Android Open Source is, zijn veel mensen aan de slag gegaan met de broncode. Zij brengen hun eigen, aangepaste versie van Android uit. Deze versies bevatten vaak verbeteringen op het gebied van snelheid en er zijn waardevolle functies toegevoegd. Een voorbeeld van zo'n mod is CyanogenMod. In deze versie zijn veel snelheidsverbeteringen doorgevoerd, ook kan je bijvoorbeeld op je laptop internetten via het netwerk van je telefoon en bestanden versturen via Bluetooth.

Deze aangepaste versies van Android kun je zelf op je telefoon zetten. Handleidingen hiervoor zijn overal te vinden. Een plek waar vrijwel alle Android modders samen komen is het XDA-Developers forum: http://forum.xda-developers.com/index.php

Beschikbare apparaten:

Android is beschikbaar op diverse soorten apparaten. Het is voornamelijk te vinden op telefoons, maar bijvoorbeeld ook op muziekspelers, e-readers en netbooks. Eens in de zoveel dagen wordt er wel een nieuw apparaat met Android aangekondigd, daarom staan ze niet in de OP. De beschikbare apparaten en het nieuws daarover zijn te vinden bij de onderstaande sites.

Mocht je niet de sites willen afzoeken, dan kan je altijd in het topic even vragen wat op dit moment de meest interessante apparaten zijn.

Handige sites:
http://www.androidplanet.nl/ - Android Planet - Nederlandse Android site
http://www.androidworld.nl/ - Android World - Nederlandse Android site
http://www.phandroid.com/ - Phandroid - Engelse Android site
http://www.androidandme.com/ - Android And Me - Engelse Android site
http://www.androidguys.com/ - Android Guys - Engelse Android site
http://www.androidspin.com/ - AndroidSPIN - Engelse Android site, voornamelijk gericht op custom ROMs
http://www.yourandroid.info/ - Your Android Info - Overzicht van vrijwel al het Androidnieuws

Twitter:
http://twitter.com/cyanogen - Android modder
http://twitter.com/maxisma - Android modder
http://twitter.com/Official_Drizzy - Android modder
http://twitter.com/dwang5 - Android modder
http://twitter.com/stericson - Android modder
http://twitter.com/benocharm - Android modder

Vorig topic: Android #21 Met datalimieten op nieuwe abonnementen
HTC Desire topic: HTC Desire #23 Met previews van de Desire HD?
HTC Hero topic: HTC Hero #12: Waar eindelijk 2.1 binnenkomt
De OP vind je hier
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_86055409
Omdat de Lapo'er geen nieuw topic openede :P

Crosspost:

quote:
Op zaterdag 4 september 2010 10:42 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Ik zoek naar jouw screenshot van launcher pro maar vind um niet. Wil weten wat jij zoal nog meer hebt.
Klik op de foto voor hoge resolutie.

quote:
Enne, kan het kloppen dat door netcounter mijn i-netverbinding niet tot stand komt als ik mijn huis (met wifi) verlaat? Dit probleem had ik vroeger ook en de oorzaak lag oa aan een energiebesparend programmaatje (weet ff niet meer welke). Als ik naar netcounter kijk zie ik grote hoeveelheid databytes via Wifi maar via i-net nul bytes, dat kan niet kloppen.
Dat heeft volgens mij te maken met je WiFi energiespaarstand en niet met Netcounter.

Instellingen > Draadloos en netwerken > Wi-Fi-instellingen > Menu (knop indrukken) > Geavanceerd > Wi-Fi Slaapbeleid

Als je die op anders dan nooit zet, zet ie na een bepaalde tijd Wi-Fi uit en moet je hem handmatig weer aanzetten.
quote:
Heb jij overigens ook maar 3 homescreens met Launcher Pro?
Nee, ik heb er 7 zoals je kan zien, allen met de twee laatste rechts weet ik nog niet goed wat ik moet doen :P

Ik heb onderin ook 3 dock schermen met meest gebruikte apps, dus eigenlijk meer dan genoeg ruimte. En veel widgets betekend ook meestal meer energieverbruik.

Voor de kalender gebruik ik Pure Calender. Op mijn homescreen heb ik die zo geconfigureerd dat ik daar alleen de afspraken zie die op deze dag staan, afspraken in de toekomst staan daar niet. Die staan 1 scherm rechts zoals je ziet. Ook heb ik van die op het homescreen de layout zo aangepast dat ie overeenkomt met mijn andere twee widgets.
pi_86055445
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 11:32 schreef lekzzz het volgende:
@Adolecens, ik gebruik nu ook launcherpro maar heb het volgende probleem. Als ik snelkoppelingen maak via Bettercut dan zegt ie dat het niet bestaat als ik de koppeling op het scherm aan klik.

Een simpel voorbeeld, ik wilde de camera een andere icon geven en vervolgens herkend hij de app niet meer. Verschijnt er in het scherm: Deze toepassing is niet geïnstalleerd op uw telefoon.
Ik heb hetzelfde probleem. Waarom denk je dat mijn camera in de dock staat :P

Geen idee waar dat aan ligt, had ook geen zin om het uit te zoeken, mijn vriendin op haar Legend heeft hetzelfde ook. Met Contacten, Camera en nog wat standaard Android apps gebeurt dat.
pi_86055509
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 20:18 schreef Joene het volgende:
Voor diegene met een Samsung Galaxy S

Mijn telefoon had vandaag spontane reboots

Na enig zoeken gevonden hoe je hierop een hard reset kan doen .

• Stap 1 Verwijder de Batterij en plaats deze weer terug.
• Stap 2 Druk op Volume + knop , Home en Aan/uit knop tegelijkertijd
• Stap 3 Zodra het Samsung Symbool verschijnt laat je de Home knop los.
• Stap 4 Hierna verschijnt het boot Menu
• Stap 5 Volume + en - om door het menu te browsen , Home knop om te selecteren.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_86055510
Scusi, had niet in de gaten dat ik de laatste was. :P

Moet je wel het juiste topicnummer ervoor zetten natuurlijk.

Mijn vraag nog even:

quote:
Zijn er tools beschikbaar om een back-up van je telefoon te maken? Wil een back-up van mijn Milestone maken. Gaat dan vooral om de contacten.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_86055579
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 11:44 schreef Happel het volgende:

[..]

Ah ja, die "Open nieuw deel" knop maakt je lui :')

Ow, voor diegene die me al een aantal maal hebben gevraagd waar die achtergrond te vinden is:

Of op:

http://dygz78ls5cy51.clou(...)4ee1acde06a3a37dd3d4
  zaterdag 4 september 2010 @ 11:58:19 #7
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_86055879
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 11:41 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde probleem. Waarom denk je dat mijn camera in de dock staat :P

Geen idee waar dat aan ligt, had ook geen zin om het uit te zoeken, mijn vriendin op haar Legend heeft hetzelfde ook. Met Contacten, Camera en nog wat standaard Android apps gebeurt dat.
Oke als volgt kan je het wel doen:
> Open Bettercut
> Edit shortcut
> Kies de shortcut die je wilt
> Kies change icon
De rest wijst zich vanzelf.

Dit werkt nu bij mij wel.
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
  zaterdag 4 september 2010 @ 11:59:09 #8
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_86055899
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 10:38 schreef Adolecens het volgende:
Hmmzzz...

Werkt prima inmiddels :P
[..]

Directe 4shared-download link van de .apk

Of voor de WVGA Scherm gebruikers de Market QR-Code

[ afbeelding ]
Bedankt voor de link. Werkt inderdaad prima (ook op de Spica) maar je ziet bij de lagere resolutie dat je bij het menu etc. wat stukjes mist. Het spel zelf werkt echter prima. :)

Een spel dat hier trouwens erg op lijkt (zal wel een ripp-off van AB zijn) is 'Crush te castle'. :)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_86056164
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 11:46 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Ah ja, die "Open nieuw deel" knop maakt je lui :')

Ow, voor diegene die me al een aantal maal hebben gevraagd waar die achtergrond te vinden is:

[ afbeelding ]

Of op:

http://dygz78ls5cy51.clou(...)4ee1acde06a3a37dd3d4
Hoe kan je ervoor zorgen dat ie automatisch aanpast aan je telefoon qua grootte (Sasmsung Galaxy)
  zaterdag 4 september 2010 @ 12:11:15 #10
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_86056245
Lol, nu heeft Jorte/Google agenda automatisch alle verjaardagen van mijn Facebookvrienden op de een of andere manier opgehaald. Iemand die dit ook heeft en hoe zet ik dit uit?
  zaterdag 4 september 2010 @ 13:15:44 #11
315847 mac_this
Ja, het overkomt iedereen wel!
pi_86058277
Ik ga dit topic ook even volgen,
alleen heb alleen de vraag hoe Adolencens bij de wifi-aan-uit balk (hoe die heet, iets met stroom) die daarboven staat krijgt. ik kan hem nergens vinden.
Maar ik ga wel even verder loeren.
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 11:39 schreef Adolecens het volgende:
Omdat de Lapo'er geen nieuw topic openede :P

Crosspost:
[..]

Klik op de foto voor hoge resolutie.
[ afbeelding ]
[..]

Dat heeft volgens mij te maken met je WiFi energiespaarstand en niet met Netcounter.

Instellingen > Draadloos en netwerken > Wi-Fi-instellingen > Menu (knop indrukken) > Geavanceerd > Wi-Fi Slaapbeleid

Als je die op anders dan nooit zet, zet ie na een bepaalde tijd Wi-Fi uit en moet je hem handmatig weer aanzetten.
[..]

Nee, ik heb er 7 zoals je kan zien, allen met de twee laatste rechts weet ik nog niet goed wat ik moet doen :P

Ik heb onderin ook 3 dock schermen met meest gebruikte apps, dus eigenlijk meer dan genoeg ruimte. En veel widgets betekend ook meestal meer energieverbruik.

Voor de kalender gebruik ik Pure Calender. Op mijn homescreen heb ik die zo geconfigureerd dat ik daar alleen de afspraken zie die op deze dag staan, afspraken in de toekomst staan daar niet. Die staan 1 scherm rechts zoals je ziet. Ook heb ik van die op het homescreen de layout zo aangepast dat ie overeenkomt met mijn andere twee widgets.
pi_86058378
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 12:11 schreef Zwansen het volgende:
Lol, nu heeft Jorte/Google agenda automatisch alle verjaardagen van mijn Facebookvrienden op de een of andere manier opgehaald. Iemand die dit ook heeft en hoe zet ik dit uit?
Bij agenda's in de settings even de facebook 'agenda' uitzetten :Y
pi_86059220
Wat zijn die whatsapp problemen dan wel niet? :@
pi_86059252
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 11:58 schreef lekzzz het volgende:

[..]

Oke als volgt kan je het wel doen:
> Open Bettercut
> Edit shortcut
> Kies de shortcut die je wilt
> Kies change icon
De rest wijst zich vanzelf.

Dit werkt nu bij mij wel.
Raar, dat doet ie inderdaad wel :)
Tnx!

quote:
Op zaterdag 4 september 2010 12:08 schreef seetjai het volgende:

[..]

Hoe kan je ervoor zorgen dat ie automatisch aanpast aan je telefoon qua grootte (Sasmsung Galaxy)
Je kan een uitsnede maken als je hem instelt als achtergrond, aanpassen doet ie vervolgens zelf.
pi_86059288
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 13:15 schreef mac_this het volgende:
Ik ga dit topic ook even volgen,
alleen heb alleen de vraag hoe Adolencens bij de wifi-aan-uit balk (hoe die heet, iets met stroom) die daarboven staat krijgt. ik kan hem nergens vinden.
Maar ik ga wel even verder loeren.
[..]

Dat zijn widgets, Extended Controls en WifiWidget
pi_86059577
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 13:46 schreef Adolecens het volgende:

Je kan een uitsnede maken als je hem instelt als achtergrond, aanpassen doet ie vervolgens zelf.
Ja had 'm uitgesneden, maar hij past niet aan.
Als ik gewoon naar naar m'n volgende venster ga (zeg maar boven heb je 1 t/m7.. weet niet of het duidelijk is), dan gaat die foto ook mee.. dan gaat ie meeschuiven.

Dat wil ik juist niet :{
pi_86059634
Zo Whatsapp werkt hier eindelijk kwam er vanochtend in :D

Stiekem hadden best veel mensen uit mijn contacten al Whatsapp!
Wees snel en pak wat je moet, voordat de ander dit doet!
pi_86059720
Ik heb alleen bij Whatsapp last dat als ik cross-platform berichten stuur het soms serieus pas 3 a 4 uur later aankomt
pi_86059871
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 13:56 schreef seetjai het volgende:

[..]

Ja had 'm uitgesneden, maar hij past niet aan.
Als ik gewoon naar naar m'n volgende venster ga (zeg maar boven heb je 1 t/m7.. weet niet of het duidelijk is), dan gaat die foto ook mee.. dan gaat ie meeschuiven.

Dat wil ik juist niet :{
Dat is met alle foto's die je instelt als achtergrond. Dat is standaard bij Android.
pi_86059953
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 14:08 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Dat is met alle foto's die je instelt als achtergrond. Dat is standaard bij Android.
Ok dat weet ik dan weer .. dus uren voor niks zitten te kloten :P
  zaterdag 4 september 2010 @ 14:16:30 #21
87334 lekzzz
pi_86060088
Iemand hier een antwoord op?

quote:
Op zaterdag 4 september 2010 10:42 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Ik zoek naar jouw screenshot van launcher pro maar vind um niet. Wil weten wat jij zoal nog meer hebt.

Enne, kan het kloppen dat door netcounter mijn i-netverbinding niet tot stand komt als ik mijn huis (met wifi) verlaat? Dit probleem had ik vroeger ook en de oorzaak lag oa aan een energiebesparend programmaatje (weet ff niet meer welke). Als ik naar netcounter kijk zie ik grote hoeveelheid databytes via Wifi maar via i-net nul bytes, dat kan niet kloppen.

Heb jij overigens ook maar 3 homescreens met Launcher Pro?
Welk app gebruik je om automatisch te switchen tussen Wifi en 3g?
pi_86060273
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 14:16 schreef lekzzz het volgende:
Iemand hier een antwoord op?
[..]

Welk app gebruik je om automatisch te switchen tussen Wifi en 3g?
Gewoon wifi uitzetten, waarna ie automatisch overschakelt op 3G :?
  zaterdag 4 september 2010 @ 14:33:45 #23
87334 lekzzz
pi_86060532
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 14:23 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Gewoon wifi uitzetten, waarna ie automatisch overschakelt op 3G :?
Ja dat snap ik. Maar ik wil eigenlijk een app hebben die automatisch thuis op m'n wifi overschakelt.
  zaterdag 4 september 2010 @ 14:41:11 #24
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_86060672
Wat ben ik blij dat ik deze topic gevonden heb! Ik kan weer Peep twitteren heerlijk.
  zaterdag 4 september 2010 @ 15:01:38 #25
295753 Zwabber_
de natte lappen
pi_86061152
Sinds gister m'n eerste smartphone, de Galaxy S. Wat een heerlijk ding :D
No one rules if no one obeys.
pi_86061835
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 14:08 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Bij LauncherPro kun je dat uitschakelen en heb je op elke Homescreen precies dezelfde achtergrond :)
pi_86062089
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 14:33 schreef lekzzz het volgende:

[..]

Ja dat snap ik. Maar ik wil eigenlijk een app hebben die automatisch thuis op m'n wifi overschakelt.
Dat wordt lastig lijkt me. Dan moet je een app hebben die constant scant of er een WiFi verbinding is en dan als ie het thuisnetwerk signaleert dat ie dan aanspringt. En volgens mij is dat hetzelfde als gewoon altijd je wifi aan hebben staan.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zaterdag 4 september 2010 @ 15:38:35 #28
315847 mac_this
pi_86062124
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 13:47 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Dat zijn widgets, Extended Controls en WifiWidget
Ooh, vandaar, wist dat het widgets zijn, maar kon ze gewoon niet vinden :')
  zaterdag 4 september 2010 @ 15:48:54 #29
87334 lekzzz
pi_86062384
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:37 schreef Karstman het volgende:

[..]

Dat wordt lastig lijkt me. Dan moet je een app hebben die constant scant of er een WiFi verbinding is en dan als ie het thuisnetwerk signaleert dat ie dan aanspringt. En volgens mij is dat hetzelfde als gewoon altijd je wifi aan hebben staan.
Dat is waar, zou ook wel weer battery vreten. Maar goed was leuk geweest het uit te proberen, met gps posiitie ofzo haha
pi_86062418
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:48 schreef lekzzz het volgende:

[..]

Dat is waar, zou ook wel weer battery vreten. Maar goed was leuk geweest het uit te proberen, met gps posiitie ofzo haha
Ik had op mijn nokia 3 jaar geleden wel een app die op basis van je cell positie wifi aanzette of je profiel veranderde. Dus ik denk wel dat het mogelijk is, maar of het al bestaat?
pi_86062427
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:48 schreef lekzzz het volgende:

[..]

Zoek even op Locale of Tasker. Heb er zelf geen ervaring mee maar die apps schakelen dus bepaalde profielen in op basis van locatie en/of tijdstip.
pi_86063577
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 11:44 schreef Happel het volgende:

Mijn vraag nog even:
[..]

Google slaat automatisch je contacten op. Als je na een re-install of bij een andere telefoon weer 'inlogt' met jouw google account heb je alle contacten weer.
  zaterdag 4 september 2010 @ 16:47:23 #33
87334 lekzzz
pi_86063799
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:50 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Zoek even op Locale of Tasker. Heb er zelf geen ervaring mee maar die apps schakelen dus bepaalde profielen in op basis van locatie en/of tijdstip.
Tnx voor de tip. Twijfel nog even of ik het ga kopen, gezien het commentaar op de prijs kwaliteit verhouding.
  zaterdag 4 september 2010 @ 16:49:46 #34
315847 mac_this
pi_86063851
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 16:47 schreef lekzzz het volgende:

[..]

Tnx voor de tip. Twijfel nog even of ik het ga kopen, gezien het commentaar op de prijs kwaliteit verhouding.
anders googlen naar een demo? of even kijken of ie op de nieuwsgroepen staat?!
(twilightnzb/ftd?)(modje, als dit niet mag. namen noemen van die 2 bedrijfjes, edit het maar)
pi_86064467
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:26 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Bij LauncherPro kun je dat uitschakelen en heb je op elke Homescreen precies dezelfde achtergrond :)
Maar dan moet m'n achtergrond wel aanpassen aan m'n telefoon, wat ie dus niet doet.
Ging het eerst besnijden, maar dan mist ie alsnog een groot stuk.
pi_86066496
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 16:47 schreef lekzzz het volgende:

Je hebt volgens mij 24 uur de tijd om elke app in de Market te testen. Deïnstalleer je 'm weer, dan krijg je je geld terug.
pi_86092091
Vraagje: Wat is de goedkoopste android telefoon emt capacatief touchscreen?

Even kijken wat ik gemist heb, heb net een nieuwe telefoon (zonder android ;()en android lijkt mij een fijn besturingssysteem
pi_86092891
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 14:02 schreef Loveless85 het volgende:
Ik heb alleen bij Whatsapp last dat als ik cross-platform berichten stuur het soms serieus pas 3 a 4 uur later aankomt
Hier totaal geen problemen met blackberry en iphone gebruikers...

quote:
Op zaterdag 4 september 2010 14:33 schreef lekzzz het volgende:

[..]

Dat doet mijn desire iig automatisch. Wifi overruled 3g. Zodra een bekend wifi netwerk in het bereik is, maakt ie geen gebruik meer van de 3g verbinding.
  zondag 5 september 2010 @ 16:53:14 #39
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_86092993
Nieuwe Android gebruiker meld zich :)
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
pi_86093015
LauncherPro Plus geinstalleerd, even mee gespeeld maar vond het niet zo bijzonder. Vrij weinig widgets beschikbaar, en ik kon ook het gros van de Sense-widgets niet meer gebruiken
  zondag 5 september 2010 @ 17:27:10 #41
45722 Dromer
pi_86093919
quote:
Op zondag 5 september 2010 16:21 schreef ElmoFan het volgende:

Even kijken wat ik gemist heb, heb net een nieuwe telefoon (zonder android ;()en android lijkt mij een fijn besturingssysteem
De Wildfire?
pi_86094014
quote:
Op zondag 5 september 2010 16:54 schreef Loveless85 het volgende:
LauncherPro Plus geinstalleerd, even mee gespeeld maar vond het niet zo bijzonder. Vrij weinig widgets beschikbaar, en ik kon ook het gros van de Sense-widgets niet meer gebruiken
De widgets staan nog in de kinderschoenen hè, daar is de ontwikkelaar volop mee bezig. En de widgets die er nu al zijn, zijn veel beter dan dezelfde widgets in Sense.

quote:
Op zondag 5 september 2010 16:49 schreef kikoooooo het volgende:

Dat doet mijn desire iig automatisch. Wifi overruled 3g. Zodra een bekend wifi netwerk in het bereik is, maakt ie geen gebruik meer van de 3g verbinding.
Dat constant scannen naar Wifi zuipt wel je batterij leeg..
  zondag 5 september 2010 @ 17:31:32 #43
238230 em-dee-em-aa
pi_86094050
quote:
Op zondag 5 september 2010 16:21 schreef ElmoFan het volgende:

Samsung Galaxy Apollo
http://www.typhone.nl/gsm/samsung/1860/samsung-galaxy-3-i5800

Iets betere resolutie als de Wildfire en zonder de lelijke Sense interface van HTC.
Camera wel weer wat minder...
  zondag 5 september 2010 @ 17:43:58 #44
45722 Dromer
pi_86094380
quote:
Op zondag 5 september 2010 17:31 schreef em-dee-em-aa het volgende:

[..]

Samsung Galaxy Apollo
http://www.typhone.nl/gsm/samsung/1860/samsung-galaxy-3-i5800

Iets betere resolutie als de Wildfire en zonder de lelijke Sense interface van HTC.
Camera wel weer wat minder...
Wel de enige Android telefoon met die resolutie. Dat zou kunnen leiden tot de Market-problemen die de Tattoo ook had. Verder idd een leuke telefoon.
pi_86094543
quote:
Op zondag 5 september 2010 17:30 schreef Ireyon het volgende:

[..]

De widgets staan nog in de kinderschoenen hè, daar is de ontwikkelaar volop mee bezig. En de widgets die er nu al zijn, zijn veel beter dan dezelfde widgets in Sense.
[..]

Dat constant scannen naar Wifi zuipt wel je batterij leeg..
Boeiend. Lader thuis, lader in de auto en lader op t werk.
  maandag 6 september 2010 @ 04:59:58 #46
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_86115697
quote:
Op zondag 5 september 2010 17:49 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Boeiend. Lader thuis, lader in de auto en lader op t werk.
Kan een autolader op tegen het verbruik van de Desire met alles aan (gps, scherm, 3g)?. Ik heb een fm transmitter voor in de autolader maar die bokst niet op tegen het verbruik van het scherm, maar dat kan dus komen omdat het geen dedicated later is...
pi_86116326
Ik heb een losse tomtom en een ipod ingebouwd in de auto, dus ik zou het niet weten... Het enige waarvoor ik de desire gebruik in de auto is een koppeling met mijn parrot (bluetooth handsfree set)
pi_86118596
Ik twijfel tussen de Wildfire en Galaxy 3 (Apollo). Mijn budget is niet enorm hoog dus helaas kom ik uit bij deze toestellen aangezien ik liever de Desire zou willen hebben.

Ik lees in meerdere reviews dat het scherm van 3.2 inch 240 x 320 QVGA eigenlijk te klein is om fatsoenlijk te kunnen internetten, en dat de resolutie dusdanig laag is dat b.v. de tekst bij het lezen van een webpagina of document niet vloeiend maar een beetje blokkerig is.

Iemand enige ervaring met een van deze of beide toestellen?
pi_86118869
quote:
Op maandag 6 september 2010 10:29 schreef Juup© het volgende:
Ik twijfel tussen de Wildfire en Galaxy 3 (Apollo). Mijn budget is niet enorm hoog dus helaas kom ik uit bij deze toestellen aangezien ik liever de Desire zou willen hebben.

Ik lees in meerdere reviews dat het scherm van 3.2 inch 240 x 320 QVGA eigenlijk te klein is om fatsoenlijk te kunnen internetten, en dat de resolutie dusdanig laag is dat b.v. de tekst bij het lezen van een webpagina of document niet vloeiend maar een beetje blokkerig is.

De Appollo heeft een afwijkende resolutie ( 240*400?) en waardoor apps dus niet compatible kunnen zijn omdat je als enigste deze resolutie hebt. De Wildfire heeft een wat meer gangbare resolutie en zou ik dus eerder kopen.
pi_86121141
quote:
Op maandag 6 september 2010 10:39 schreef Antony1989 het volgende:

[..]

De Appollo heeft een afwijkende resolutie ( 240*400?) en waardoor apps dus niet compatible kunnen zijn omdat je als enigste deze resolutie hebt. De Wildfire heeft een wat meer gangbare resolutie en zou ik dus eerder kopen.
Oke, dank je ^O^
pi_86121215
quote:

Wildfire hiero.

En de resolutie is minder ja, maar het is echt dikke bullshit dat het daardoor onwerkbaar/onleesbaar is. Er zijn wat apps die (nog?) ontbreken, maar verder een zeeeer gevulde Android Market voor dit toestel. Verder lekker handzaam, gewoon redelijk snel. Prima toestel, zeker voor dat geld.

Zie trouwens ook;
HTC Wildfire #1 - Het kleine broertje van de Desire

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2010 11:57:45 ]
pi_86122306
quote:
Op maandag 6 september 2010 11:57 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Wildfire hiero.

En de resolutie is minder ja, maar het is echt dikke bullshit dat het daardoor onwerkbaar/onleesbaar is. Er zijn wat apps die (nog?) ontbreken, maar verder een zeeeer gevulde Android Market voor dit toestel. Verder lekker handzaam, gewoon redelijk snel. Prima toestel, zeker voor dat geld.

Zie trouwens ook;
HTC Wildfire #1 - Het kleine broertje van de Desire
_O_
pi_86123542
Gisteren toevallig ook AngryBirds Lite (beta) bij mn vriendin op haar HTC Desire geprobeerd. Werkte prima. Ik heb zelf een iPhone 3GS en merkte weinig verschil qua workaround.
pi_86131447
quote:

Wil je een 1 jarig abonnement dan? Want voor 2 jaar is die desire echt niet duur meer.
  maandag 6 september 2010 @ 17:22:48 #55
238230 em-dee-em-aa
pi_86132462
quote:

Ik heb voor de Galaxy 3 gekozen.

Voornamelijk omdat het scherm een toch net iets hogere resolutie heeft (Alle apps tot nu toe werken prima en heb er al behoorlijk wat gedownload) Verder vind ik de Sense User-Interface van HTC spuuglelijk...

De HTC heeft dan wel weer bijvoorbeeld een betere camera maar die gebruik ik toch amper :)
pi_86132757
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:55 schreef Hard_Feesten het volgende:

[..]

Wil je een 1 jarig abonnement dan? Want voor 2 jaar is die desire echt niet duur meer.
Geen abonnement :) Ik gebruik de GSM eigenlijk zelden om te bellen of te sms'en, gebruik hem meer als agenda, om wat via Wifi te internetten en als mediaspeler.
pi_86132807
quote:
Op maandag 6 september 2010 17:22 schreef em-dee-em-aa het volgende:

[..]

Ik heb voor de Galaxy 3 gekozen.

Voornamelijk omdat het scherm een toch net iets hogere resolutie heeft (Alle apps tot nu toe werken prima en heb er al behoorlijk wat gedownload) Verder vind ik de Sense User-Interface van HTC spuuglelijk...

De HTC heeft dan wel weer bijvoorbeeld een betere camera maar die gebruik ik toch amper :)
Ik heb vanmiddag de Galaxy 3 en S en de HTC Desire en Wildfire in mijn handen gehad, en mijn voorkeur gaat qua stevigheid e.d. uit naar de HTC producten.
pi_86132841
HTC staat ook bekend om wat beter support. Bij Samsung is het al snel updates tot aan de drempel, zeker bij de budget-modellen.

En de Wildfire krijgt gewoon bij HTC ook netjes Android 2.2
  maandag 6 september 2010 @ 17:36:03 #59
238230 em-dee-em-aa
pi_86132919
quote:
Op maandag 6 september 2010 17:34 schreef Loveless85 het volgende:
HTC staat ook bekend om wat beter support. Bij Samsung is het al snel updates tot aan de drempel, zeker bij de budget-modellen.

En de Wildfire krijgt gewoon bij HTC ook netjes Android 2.2
Galaxy 3 krijgt ook gewoon 2.2

Hier een mooie review:
http://www.gsmarena.com/samsung_i5800_galaxy_3-review-502.php

Aan het eind word hij ook vergeleken met andere toestellen binnen die prijsrange wellicht dat dit de keus makkelijker maakt...
  maandag 6 september 2010 @ 17:40:52 #60
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_86133100
Kogel is door de kerk, heb een X10 besteld, bij T-mobile toch wel een goede deal daarvoor nu. Mocht hij toch niet bevallen door gebrek aan tobo gooi ik hem op marktplaats en haal een Milestone, dan draai ik met wat geluk nog winst ook :P
  maandag 6 september 2010 @ 19:06:26 #61
87334 lekzzz
pi_86136206
N
quote:
Op maandag 6 september 2010 17:31 schreef Juup© het volgende:

[..]

Geen abonnement :) Ik gebruik de GSM eigenlijk zelden om te bellen of te sms'en, gebruik hem meer als agenda, om wat via Wifi te internetten en als mediaspeler.
Neem dan een iPod goedkoper en dezelfde functies.
pi_86137511
quote:
Op maandag 6 september 2010 17:31 schreef Juup© het volgende:

[..]

Grappig, je doet echt het tegenovergestelde van wat ik ermee doe. Kan je dan niet beter een iPod Touch nemen of die nieuwe Samsung mediaspeler met Android?
pi_86139465
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:06 schreef lekzzz het volgende:
N
[..]

Neem dan een iPod goedkoper en dezelfde functies.
Ik moet wel telefonisch bereikbaar kunnen zijn ;)
  maandag 6 september 2010 @ 20:57:21 #64
238230 em-dee-em-aa
pi_86141116
WhatsApp werkt trouwens prima op mijn Galaxy 3, meende dat hij alleen beschikbaar was voor 2.2 maar ook op 2.1 draait ie zonder problemen.

Ff met je browser naar deze link gaan om het te downloaden:
http://beta.whatsapp.com/WhatsApp.apk
  maandag 6 september 2010 @ 21:00:56 #65
315847 mac_this
pi_86141287
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:23 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ik moet wel telefonisch bereikbaar kunnen zijn ;)
Ben je dan ook nog, op je telefoon :P !!!
pi_86145792
quote:

Na enig beraad heb ik toch maar besloten om de Desire te bestellen ;)
pi_86146027
Weet niet of dit al in een ander topic is besproken maar weet iemand misschien wanneer deze komt?

Wel een must have :7
team is eng ready for whatever als het moet
pi_86146288
quote:
Op maandag 6 september 2010 22:21 schreef Broder het volgende:
Weet niet of dit al in een ander topic is besproken maar weet iemand misschien wanneer deze komt?
[ afbeelding ]
Inderdaad die ziet er wel chique uit!
Als zoiets niet te duur is, dan wil ik er ook wel een op mijn bureau!!
pi_86146289
Oeps... DP.
pi_86146673
quote:
[ afbeelding ]
Dacht even dat het een nieuwe slidefoon met beter boxen was, maar het is gewoon een cradle...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_86147918
Ik kan op de een of andere manier geen internet pagina's meer openen op mijn galaxy s wel kan ik nog in de market zaken downloaden en updaten. Googlemaps doet het ook nog.

Bij youtube krijg ik het volgende:
Verbindingsprobleem.
org.apache.harmony.xml.
ExpatParser$ParseExpection:
etc

Ik ben een totale leek en heb dus geen idee wat er is van google word ik ook niet veel wijzer.

Heeft iemand een idee?
pi_86148123
Je taskkiller.
pi_86148253
quote:
Op maandag 6 september 2010 22:57 schreef kikoooooo het volgende:
Je taskkiller.
Die heb ik niet. ;(

Opgelost ik had hem even opnieuw aan gedaan. Ik moet ook altijd eerst moeilijk doen als het ook makkelijk kan :')

Ik wil overigens nog steeds wel weten wat er precies was.

Alvast bedankt.

[ Bericht 29% gewijzigd door n_uniet op 06-09-2010 23:10:56 ]
pi_86154007
Mochten mensen nog een alarm zoeken; Gentle Alarm _O_ . Maakt je wakker terwijl je in een lichte slaapfase zit of weet-ik-veel wat voor gedachte erachter zit, feit is wel dat het absurd vroeg is, ik amper 6 uur geslapen heb en toch geen enkel probleem had om uit bed te komen _O_ .
  dinsdag 7 september 2010 @ 07:48:32 #75
315847 mac_this
pi_86154383
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 05:56 schreef Ireyon het volgende:
Mochten mensen nog een alarm zoeken; Gentle Alarm _O_ . Maakt je wakker terwijl je in een lichte slaapfase zit of weet-ik-veel wat voor gedachte erachter zit, feit is wel dat het absurd vroeg is, ik amper 6 uur geslapen heb en toch geen enkel probleem had om uit bed te komen _O_ .
dankj, ik ga morgen even proberen. kan echt nooit uit mijn nest komen...
pi_86154453
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:09 schreef funrider het volgende:
Gisteren toevallig ook AngryBirds Lite (beta) bij mn vriendin op haar HTC Desire geprobeerd. Werkte prima. Ik heb zelf een iPhone 3GS en merkte weinig verschil qua workaround.
Angry Birds werkte op mijn Desire ook direct. Heerlijk verslavend.
pi_86161289
Okay, eindelijk mijn Desire in handen.
Maar nu: het is een Vodafone branded en met 2.1 android.

Nu zijn er allerlei problemen met updates, opgedrongen 360/vodafone zut, geweest. Dat kon je weer ongedaan maken, of je moest vooral helemaal niet updaten. Dit speelde in augustus.

(dit verhaal dus)

Hoe zit het nu?
De desire geeft een 2.2 android en htc sense update aan. 90mb groot.

Als ik dit doe... kan ik dan nog 'downgraden' als ik issues tegen komen of niet?
Ik weet over unbranden/rooten, maar dat wil ik liever niet ivm evt. garantieclaims.
pi_86162649
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 07:48 schreef mac_this het volgende:

[..]

dankj, ik ga morgen even proberen. kan echt nooit uit mijn nest komen...
Gaat niet lukken. De trial-versie werkt niet op woensdag. :')
pi_86163985
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 13:54 schreef swollywood het volgende:

[..]

Dan verzet je de datum zodat het b.v. donderdag is :P
  dinsdag 7 september 2010 @ 15:01:07 #80
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_86164970
DAMN, die Galaxy S is een tof apparaat.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_86165035
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 15:01 schreef mvdlubbe het volgende:
Vind het alleen een beetje een fragiel ding.
  dinsdag 7 september 2010 @ 15:19:18 #82
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_86165738
Is het een fragiel ding? In welk opzicht?
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_86165995
Hij is op vakantie een behoorlijk aantal keer gevallen hier, maar een enkele krasje en that's it :)
lol?
pi_86166883
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 15:19 schreef mvdlubbe het volgende:
Is het een fragiel ding? In welk opzicht?
Ik heb hem in mijn handen gehad en vond het te plastic achtig. Erg licht en een beetje buigzaam. Was net of ik een speelgoed iets in mijn handen had.
  dinsdag 7 september 2010 @ 15:49:23 #85
315847 mac_this
pi_86166989
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 13:54 schreef swollywood het volgende:

[..]

Argh! KUT ;(! Zet ik mijn hero wel op maandag :P !
pi_86167122
voordeel ten opzichte van aaifoon: ik heb de galaxy al 3x onbestraft laten vallen, bij de Aaifoon mag er dan meteen een nieuw raam in
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_86167168
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 15:01 schreef mvdlubbe het volgende:
:Y
pi_86167275
quote:
[ afbeelding ]
waar heb je die gezien? ik wil er 2!
  dinsdag 7 september 2010 @ 16:02:39 #89
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_86167586
I picture your face.. In the back of my eyes
pi_86168856
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 15:56 schreef FUFR het volgende:

[..]

waar heb je die gezien? ik wil er 2!
http://www.samsunggalaxys(...)-de-samsung-galaxy-s
team is eng ready for whatever als het moet
pi_86169963
Welke browser gebruiken jullie eigenlijk? Ik heb er 4 geprobeerd maar ze hebben allemaal nadelen.

- Standaard browser: Onhandig van tabs wisselen, je kan maar 4 tabs openen en als ik een link in een ander tabblad wil open gaat hij vaak de tekst selecteren.

-Dolphin HD: Ontzettend lelijk design, zelfde probleem met selecteren

-Opera mini: Werkt erg prettig maar doet geen Flash

-xScope Lite: Tot nu toe de beste en snelste, maar speelt sommige Flash filmpjes niet af

Komt de gewone Opera eigenlijk nog naar Android?
pi_86170018
Chrome moet naar android komen.
  dinsdag 7 september 2010 @ 16:56:31 #93
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_86170228
quote:
Ik zie ook steeds meer android telefoons in het wild.
pi_86172777
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 16:51 schreef Hard_Feesten het volgende:
Welke browser gebruiken jullie eigenlijk? Ik heb er 4 geprobeerd maar ze hebben allemaal nadelen.

Zo lelijk vind ik 'm niet.. zelfs qua kleur gewoon aan te passen. Van de browsers die ik het geprobeerd (en dat zijn dezelfde als jij) is Dolphin HD veruit het best. Zeer snel te navigeren naar bookmarks en tussen tabs, gestures zijn erg fijn en flash afspelen gaat vloeiend.
pi_86173310
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 16:51 schreef Hard_Feesten het volgende:

- Standaard browser: Onhandig van tabs wisselen, je kan maar 4 tabs openen en als ik een link in een ander tabblad wil open gaat hij vaak de tekst selecteren.

-Opera mini: Werkt erg prettig maar doet geen Flash

-xScope Lite: Tot nu toe de beste en snelste, maar speelt sommige Flash filmpjes niet af

Komt de gewone Opera eigenlijk nog naar Android?
Standaard HTC Sense Browser.
pi_86176518
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 18:11 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Zo lelijk vind ik 'm niet.. zelfs qua kleur gewoon aan te passen. Van de browsers die ik het geprobeerd (en dat zijn dezelfde als jij) is Dolphin HD veruit het best. Zeer snel te navigeren naar bookmarks en tussen tabs, gestures zijn erg fijn en flash afspelen gaat vloeiend.
Vind het geen gezicht, al die balken nemen mijn halve scherm in beslag (heb een Desire). Echt niet om aan te zien. En die gestures vond ik alleen maar vervelend, probeer je opzij te scrollen komt er weer een of ander kut menuutje tevoorschijn.
pi_86176794
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 19:50 schreef Hard_Feesten het volgende:

[..]

Vind het geen gezicht, al die balken nemen mijn halve scherm in beslag (heb een Desire). Echt niet om aan te zien. En die gestures vond ik alleen maar vervelend, probeer je opzij te scrollen komt er weer een of ander kut menuutje tevoorschijn.
Dan vink je toch gewoon de optie aan waardoor die balken verborgen blijven? Je moet 't wel langer dan 2 minuten proberen voordat je 't opgeeft natuurlijk :') .
pi_86176962
Kut HTC Sync :'(
Het werkt zoals gewoonlijk weer niet :')
pi_86177111
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 19:57 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dan vink je toch gewoon de optie aan waardoor die balken verborgen blijven? Je moet 't wel langer dan 2 minuten proberen voordat je 't opgeeft natuurlijk :') .
Weet ik wel, maar dan zitten al die functies weer zo ver weg. Heb het er echt wel een paar dagen op gehad. Ik vond het gewoon niks, en ik was blij toen ik die xScope vond. Maar daar zitten helaas ook weer nadelen aan.
pi_86178701
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 20:01 schreef Rivalo het volgende:
Kut HTC Sync :'(
Het werkt zoals gewoonlijk weer niet :')
Wat moet je er mee dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')