quote:Op zondag 5 september 2010 11:07 schreef moussy het volgende:
[..]
een breipen en afwasmiddel is dan nog wat schappelijker.
Je maakt jezelf wijs dat geen abortus plegen geen keuze is, maar dat is volstrekte onzin.quote:Op zondag 5 september 2010 11:21 schreef Tan het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat je kiest voor een (gezonde graag) zwangerschap, maar dat blijkt niet zo te zijn. Dat komt op je pad, het overkomt je. Abortus komt niet op je pad dat is een keuze die je maakt.
Het feit dat ik een ziek kindje baarde was ook geen keuze, dat kwam op mijn pad. Dat ik geen abortus wilde was wel een keuze.
Keuzes kun je spijt van krijgen, van dingen die je overkomen niet. En geen abortus willen is natuurlijk ook een keuze, maar wel eentje waarbij je blijft bij hetgeen je is overkomen. In mijn geval heeft het 'geen keuze maken maar blijven bij wat me is overkomen, me erg geholpen bij het aanvaarden.
Ik geef mijn mening, het staat je vrij om dat ook te doen maar nu ben je louter bezig het topic vol te baggeren.quote:Op zondag 5 september 2010 11:17 schreef Klaudias het volgende:
[..]
rare kleerhangerpraatjes vallen daar niet onder?
Je hebt niet goed gelezenquote:Op zondag 5 september 2010 11:25 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je maakt jezelf wijs dat geen abortus plegen geen keuze is, maar dat is volstrekte onzin.
[..]
Jawel, ik lees dat je beweert dat je geen keuze hebt gemaakt, en dat is niet zo.quote:
Lees dan nog eens?quote:Op zondag 5 september 2010 11:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Jawel, ik lees dat je beweert dat je geen keuze hebt gemaakt, en dat is niet zo.
Het is een beetje irritant om andermans mening aan te duiden als onbegrip.quote:
Volgens mij rationaliseer je gewoon, maar goed, ik respecteer je keuze.quote:Op zondag 5 september 2010 11:21 schreef Tan het volgende:
In mijn geval heeft het 'geen keuze maken' maar blijven bij wat me is overkomen, me erg geholpen bij het aanvaarden.
Wat een zelfkennisquote:Op zondag 5 september 2010 11:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het is een beetje irritant om andermans mening aan te duiden als onbegrip.
heb je gelijk in, aan de andere kant moet ik wel zeggen dat het voor de verandering niet helemaal in bagger is uitgelopen op wat kleerhangeropmerkingen naquote:Op zondag 5 september 2010 11:27 schreef Tan het volgende:
Overigens is dit een eeuwig voortdurende discussie omdat de voor- en tegenstanders een totaal ander uitgangspunt hanteren.
quote:
quote:Op zondag 5 september 2010 11:35 schreef heiden6 het volgende:
[..]
![]()
Tot dit niveau ga ik me echt niet verhogen hoor.
Je lijkt wel een kleutertje.quote:
je hebt helemaal gelijk, gelukkig zit je er zelf ook te huppelkutten.quote:Op zondag 5 september 2010 11:37 schreef heiden6 het volgende:
Wat is dit toch ook een kansloos subforum, vol met labiele huppelkutjes die overstuur raken van een afwijkende mening en zich compleet laten leiden door emotie.
dat valt allemaal best meequote:Op zondag 5 september 2010 11:37 schreef heiden6 het volgende:
Wat is dit toch ook een kansloos subforum, vol met labiele huppelkutjes die overstuur raken van een afwijkende mening en zich compleet laten leiden door emotie.
Vind het wel meevallen. En gelukkig is niet iedereen zoals ons want anders was bijv. Stephen Hawking al lang door de gehaktmolen gedraaidquote:Op zondag 5 september 2010 11:37 schreef heiden6 het volgende:
Je hoeft het echt niet met me eens te zijn, maar is het echt te veel gevraagd om gewoon inhoudelijk te reageren in plaats van dit?quote:
Heiden, Ik lees toch duidelijk bovenstaande zin in het stukje van Tan.quote:Op zondag 5 september 2010 11:21 schreef Tan het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat je kiest voor een (gezonde graag) zwangerschap, maar dat blijkt niet zo te zijn. Dat komt op je pad, het overkomt je. Abortus komt niet op je pad dat is een keuze die je maakt.
Het feit dat ik een ziek kindje baarde was ook geen keuze, dat kwam op mijn pad. Dat ik geen abortus wilde was wel een keuze.
Keuzes kun je spijt van krijgen, van dingen die je overkomen niet. En geen abortus willen is natuurlijk ook een keuze, maar wel eentje waarbij je blijft bij hetgeen je is overkomen. In mijn geval heeft het 'geen keuze maken' maar blijven bij wat me is overkomen, me erg geholpen bij het aanvaarden. Abortus is nooit meer terug te draaien. Een kind met Down baren ook niet, maar het is wel iets wat je is overkomen en daar kun je gewoon geen spijt van krijgen in mijn ogen. Maar ik zal wel simpel denken - als ik zo lees hoe sommigen redeneren, daar kan ik met mijn hoofd niet bij - zulks egoďsme.
Zal ik het dan nog eens geduldig uitleggen? Als kansloze wil ik natuurlijk graag een kans maken bij jouquote:Op zondag 5 september 2010 11:37 schreef heiden6 het volgende:
Ja, maar de volgende zin gaat er rechtstreeks tegenin.quote:Op zondag 5 september 2010 11:43 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Heiden, Ik lees toch duidelijk bovenstaande zin in het stukje van Tan.
Dat klopt, als je alleen die quote aanhaalt heb je volkomen gelijk, maar ik leg uit waarom ik mijzelf tegenspreek. Maar goed, ik snap dat je me niet volgt. Maakt ook niet uit, zolang ik mezelf maar begrijpquote:Op zondag 5 september 2010 11:44 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, maar de volgende zin gaat er rechtstreeks tegenin.
Natuurlijk kun je dan alsnog spijt hebben van het niet gekozen hebben voor abortus.quote:Op zondag 5 september 2010 11:21 schreef Tan het volgende:
Een kind met Down baren ook niet, maar het is wel iets wat je is overkomen en daar kun je gewoon geen spijt van krijgen in mijn ogen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |