abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 september 2010 @ 15:25:12 #276
132191 -jos-
Money=Power
pi_86061799
Klink heeft de brief aan Bleker en Verhagen gestuurd. Ik denk dat de brief daarna bij de fractie terecht is gekomen dus het kan ook goed zijn dat Koppejan of Ferrier de brief gelekt heeft.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_86061802
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:22 schreef Toad het volgende:

[..]

Ik ben blij dat we nog iemand hebben die de rol van onafhankelijk voorzitter speelt. Op dit moment zijn er weinig politici te vinden die verder durven te kijken dan hun eigen partijbelangen.
Zo kun je het ook zien inderdaad. Maar Bea mag van mij wel iets minder macht ...
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  zaterdag 4 september 2010 @ 15:25:51 #278
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_86061810
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:20 schreef Toad het volgende:

[..]

Brief was aan de gehele fractie verspreid.
Dat had ik ook gehoord. Het zou me dan ook niet verbazen als het Koppejan of Ferrier is geweest.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
pi_86061811
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:23 schreef sunny16947 het volgende:

[..]

Ahhhhhhhh het was de postbode die het briefgeheim heeft geschonden.
secretaresses ...
  zaterdag 4 september 2010 @ 15:26:18 #280
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86061826
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:22 schreef Toad het volgende:

[..]

Ik ben blij dat we nog iemand hebben die de rol van onafhankelijk voorzitter speelt. Op dit moment zijn er weinig politici te vinden die verder durven te kijken dan hun eigen partijbelangen.
Zo kan je het ook weer draaien inderdaad :P

Feit blijft dat Beatrix compleet buiten de samenleving staat, geld krijgt van de overheid, en een democratisch proces dwarsboomt door continu haar vriendjes op te roepen voor een volgende ronde.

Blij zijn als dat voorbij is.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_86061838
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:26 schreef eriksd het volgende:

[..]

Feit blijft dat Beatrix compleet buiten de samenleving staat, geld krijgt van de overheid, en een democratisch proces dwarsboomt door continu haar vriendjes op te roepen voor een volgende ronde.

Eens.
pi_86061866
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:26 schreef eriksd het volgende:

[..]

Vooral rechts blijven stemmen, dan blijft het tot in de lengte der dagen :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_86061871
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:25 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Zo kun je het ook zien inderdaad. Maar Bea mag van mij wel iets minder macht ...
Ach allicht. Maar de regels zijn nu eenmaal zo, dus laten we het tijdens dit proces ook gewoon zo laten.

Ik begrijp best dat er een hoop chagrijn zit bij VVD/CDA/PVV kiezers over het mislukken van dit kabinet. Maar zeg dat dan gewoon en doe niet zo moeilijk over die brief van Klink die verder geen consequenties heeft voor het proces. Het leidt alleen maar af.
  zaterdag 4 september 2010 @ 15:33:51 #284
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86062013
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:27 schreef Toad het volgende:

[..]

Ach allicht. Maar de regels zijn nu eenmaal zo, dus laten we het tijdens dit proces ook gewoon zo laten.

Ik begrijp best dat er een hoop chagrijn zit bij VVD/CDA/PVV kiezers over het mislukken van dit kabinet. Maar zeg dat dan gewoon en doe niet zo moeilijk over die brief van Klink die verder geen consequenties heeft voor het proces. Het leidt alleen maar af.
Beide vind ik vervelend. Maar van Klink vooral verbazend. En ik zou het opvatten als een dolksteek in de rug van iemand die ik vertrouwde.

Dus Klink: :W
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 4 september 2010 @ 15:34:12 #285
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_86062022
Er zijn weinig mensen die het beter zouden doen dan Beatrix op dit moment, dus wat mij betreft mogen we in onze handjes knijpen.
pi_86062051
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:33 schreef eriksd het volgende:

[..]

Beide vind ik vervelend. Maar van Klink vooral verbazend. En ik zou het opvatten als een dolksteek in de rug van iemand die ik vertrouwde.

Dus Klink: :W
Maxime Verhagen heeft de afgelopen paar weken ook tot drie keer toe gedraaid, over vertrouwen gesproken.

Fijn dat je het niet eens bent met de beste man (Klink), maar hij vertegenwoordigt gewoon een deel van zijn achterban, samen met Ferrier/Koppejan. In 1ste instantie is de brief alleen bedoeld voor Verhagen (en Bleker), dus die dolksteek zie ik ook niet zo.
pi_86062071
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:34 schreef Tijn het volgende:
Er zijn weinig mensen die het beter zouden doen dan Beatrix op dit moment, dus wat mij betreft mogen we in onze handjes knijpen.
ja ... maar straks wordt die amalia een of andere nazi-koningin :{

maar goed: discussies over koningshuis zijn wat offtopic misschien
pi_86062095
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:00 schreef sunny16947 het volgende:

[..]

Als Klink al fundamentele bezwaren had, had Klink vóór het formatieproces de aanstelling als medeonderhandelaar niet aan moeten nemen.
Het is een onderhandelingsproces, dan moet je samen ergens op uit komen. Kennelijk ging dat volgens Klink niet de juiste kant op.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 4 september 2010 @ 15:38:35 #289
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_86062125
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:27 schreef Toad het volgende:

[..]

De brief lijkt mij cruciaal, aangezien die de formatie heeft opgeblazen.

quote:
Opstelten: Klink had brief niet moeten schrijven

Van onze parlementaire redactie
DEN HAAG - Mede-onderhandelaar Ab Klink van het CDA had nooit een brief mogen schrijven over de formatiebesprekingen tussen VVD, PVV en CDA. Die actie ging tegen „alle mores van het staatsrecht in”, zo zei voormalig informateur Ivo Opstelten in een persconferentie, nadat hij zijn eindverslag over de mislukte regeringsvorming aan koningin Beatrix had overhandigd.

„Hij had zijn brief nooit mogen schrijven. Wat binnen aan de onderhandelingstafel gebeurt, is strak en strikt vertrouwelijk en je mag nooit het risico nemen dat dit naar buiten komt”, aldus de oud-informateur. „Als je de vertrouwelijkheid niet koestert, is er geen kabinet meer te vormen.”
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 september 2010 @ 15:41:31 #290
862 Arcee
Look closer
pi_86062178
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:38 schreef sunny16947 het volgende:

Opstelten: Klink had brief niet moeten schrijven

Inderdaad, en Opstelten liet er bepaald geen misverstanden over bestaan.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_86062192
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:38 schreef sunny16947 het volgende:

[..]

[..]

VVD+CDA en Ivo Opstelten wilden gewoon verder onderhandelen. Zoals ik al zei: je moet niet zo moeilijk en ingewikkeld doen over die brief. Kennelijk heeft Wilders ook er weer belang bij om nu weg te lopen. Als je allemaal maar bij die brief blijft hangen, dan mis gewoon stappen in het proces en ben je blind voor de andere belangen die in dit proces spelen.
pi_86062236
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:41 schreef Arcee het volgende:

[..]

Inderdaad, en Opstelten liet er bepaald geen misverstanden over bestaan.
Allemaal goed en wel maar uiteindelijk is het Wilders die wegloopt, en die heeft van af het begin af aan nou ook niet zo'n welwillende indruk gemaakt in de formatie met zijn uitlatingen en geschreeuw...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 september 2010 @ 15:43:34 #293
862 Arcee
Look closer
pi_86062237
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:42 schreef Toad het volgende:
Als je allemaal maar bij die brief blijft hangen, dan mis gewoon stappen in het proces.
Mwah, enkele passages waren interessant genoeg om eens heel goed uit te zoeken, imho.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 september 2010 @ 15:44:16 #294
862 Arcee
Look closer
pi_86062258
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Allemaal goed en wel maar uiteindelijk is het Wilders die wegloopt, en die heeft van af het begin af aan nou ook niet zo'n welwillende indruk gemaakt in de formatie met zijn uitlatingen en geschreeuw...
Het CDA daarentegen stond van meet af aan te trappelen.
pi_86062291
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:42 schreef Toad het volgende:

[..]

VVD+CDA en Ivo Opstelten wilden gewoon verder onderhandelen. Zoals ik al zei: je moet niet zo moeilijk en ingewikkeld doen over die brief. Kennelijk heeft Wilders ook er weer belang bij om nu weg te lopen. Als je allemaal maar bij die brief blijft hangen, dan mis gewoon stappen in het proces en ben je blind voor de andere belangen die in dit proces spelen.
Toch is die brief wel vrij kwalijk omdat hij gelekt is. De brief had niet gelekt mogen worden omdat de drie partijen in vertrouwen met elkaar onderhandelden. Wat het staatsrecht er mee te maken heeft zie ik niet (niet dat ik daar nou zo'n autoriteit van ben :P ), maar gewoon voor het onderling vertrouwen is het niet goed dat er zo'n brief gelekt wordt.
pi_86062331
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:45 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Toch is die brief wel vrij kwalijk omdat hij gelekt is. De brief had niet gelekt mogen worden omdat de drie partijen in vertrouwen met elkaar onderhandelden. Wat het staatsrecht er mee te maken heeft zie ik niet, maar gewoon voor het onderling vertrouwen is het niet goed dat er zo'n brief gelekt wordt.
Dat is zo. :)

Alhoewel ik persoonlijk erg voor transparantie en openheid ben.
pi_86062341
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:44 schreef Arcee het volgende:

[..]

Het CDA daarentegen stond van meet af aan te trappelen.
Nee, maar het is niet het CDA dat wegloopt, het is Wilders. Hij wil gewoon lekker groeien in de oppositie.

Als hij gewoon gewacht had of het CDA het accepteerde had hij óf in de regering gezeten óf hij had alle blaam op het CDA kunnen schuiven.

Nu is hij zelf schuldig aan de breuk.
pi_86062383
In de studio van NOVA vanavond Job Cohen over wat nu.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 september 2010 @ 15:50:00 #299
862 Arcee
Look closer
pi_86062410
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Nee, maar het is niet het CDA dat wegloopt, het is Wilders. Hij wil gewoon lekker groeien in de oppositie.

Als hij gewoon gewacht had of het CDA het accepteerde had hij óf in de regering gezeten óf hij had alle blaam op het CDA kunnen schuiven.

Nu is hij zelf schuldig aan de breuk.
Nee, hij had terecht geen vertrouwen meer in het CDA. Het was allerminst zeker dat die 3 dissidenten voor zouden stemmen, dus begrijpelijk dat Wilders het niet meer zag zitten. Daarnaast zal het hem ook vast goed zijn uitgekomen, maar dat doet niks af aan dat hij terecht geen vertrouwen er meer in had.
pi_86062430
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:46 schreef Toad het volgende:

[..]

Dat is zo. :)

Alhoewel ik persoonlijk erg voor transparantie en openheid ben.
Ben wel benieuwd wat nou dat staatsrechtelijke bezwaar is. Volgens mij is die geheimhouding er alleen voor de ministerraad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')