abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:40:29 #101
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_86017900
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hoe is het anders dan wanneer hij er psychisch last van krijgt als zijn vrouw het wel wil houden?
euhm zwets, dat argument kan niet in een m/v discussie met een v.
regel 1) V. heeft altijd gelijk
regel 2) heeft v. dit niet, zie regel 1.
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2010 @ 12:40:30 #102
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_86017901
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:33 schreef Iphone4-appeltaart het volgende:

[..]

Het is de waarheid ga je nog inhoudelijk reageren of moet je je eerst even inlezen?
:{w

het is de waarheid omdat het jouw waarheid is?
Heel toevallig werk ik op een basisschool en wij hebben een kindje op school gehad met het Down syndroom, hij kon fietsen, hij kon overblijven,hij kon eten zonder kliederen, hij kon zelfs naar het toilet gaan en ook zelf zijn handen wassen, hij kon vrijwel alles wat zijn klasgenootjes ook deden.

En ik weet dondersgoed dat er behoorlijke gradaties zijn in het down sysndroom!!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_86017914
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:30 schreef chacama het volgende:

[..]

Dit denk ik dus ook. En ondanks dat TS het behoorlijk ruk heeft geformuleerd, kan ik me zijn frustratie ook voorstellen. Er waren duidelijke afspraken. Maar doordat zijn vrouw nu -onder invloed van hormonen en onbekende gevoelens- het niet meer wil, is er dus een probleem.
Ik vind het flauw om te doen alsof de vrouw een hormonale beslissing maakt. Toen ik 12 weken zwanger was en twee echo's had gezien ging ik anders tegen het concept 'ongeboren vrucht' aankijken. Dat was niet alleen gevoelsmatig. Ik was ook beter op de hoogte, begreep beter dat een kindje bij 12 weken in aanleg al 'af' is en alleen nog maar groter en sterker hoeft te worden. Deze zwangerschap voelde ik rond die termijn het kindje zelfs al voor de eerste keer.

Het is een heel rottige situatie. Ik kan me ook prima voorstellen dat iemand liever niet voor een kind met een handicap kiest als zoiets als een keuze nog mogelijk is. En de afspraken die vantevoren zijn gemaakt maken het extra zuur. Maar ja, mensen kunnen van gedachten veranderen, dat risico is er altijd.

In deze fase kun je alleen nog maar je eigen gevoelens kenbaar maken, proberen daar begrip voor te krijgen en haar kant van het verhaal beter te begrijpen. Gewoon praten, dus, misschien met iemand erbij die een mediërende rol kan spelen. Daarna is er nog tijd om aan de situatie te wennen en een beslissing te nemen of je bij de opvoeding van het kind betrokken wilt blijven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86017938
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:40 schreef just me het volgende:

En ik weet dondersgoed dat er behoorlijke gradaties zijn in het down sysndroom!!
Die 'gradatie-verschillen' zijn bij 'gezonde' kinderen alleen wél wat kleiner... ;)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_86017958
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:40 schreef just me het volgende:

[..]

:{w

het is de waarheid omdat het jouw waarheid is?
Heel toevallig werk ik op een basisschool en wij hebben een kindje op school gehad met het Down syndroom, hij kon fietsen, hij kon overblijven,hij kon eten zonder kliederen, hij kon zelfs naar het toilet gaan en ook zelf zijn handen wassen, hij kon vrijwel alles wat zijn klasgenootjes ook deden.

Ja, en zou jij het risico nemen? DIt is verdomme net Russisch Roulette.
pi_86017983
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:35 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat kan :)

Maar als dát überhaupt een overweging is, dan zul je eigenlijk elke beslissing moeten laten. :)
? je bedoeld dat je van elke beslissing spijt kan krijgen?
ja natuurlijk kan dat, maar in dit geval is het erg duidelijk dat de vrouw van TS compleet tegen haar gevoel in zal moeten gaan.
Wat op de lange termijn gewoon problemen gaat opleveren.
Lijkt me trouwens dat de relatie sowieso niet meer goed komt wat er ook besloten wordt.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 3 september 2010 @ 12:44:15 #107
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86018015
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:43 schreef DeZoektocht het volgende:

[..]

? je bedoeld dat je van elke beslissing spijt kan krijgen?
ja natuurlijk kan dat, maar in dit geval is het erg duidelijk dat de vrouw van TS compleet tegen haar gevoel in zal moeten gaan.
Lijkt me trouwens dat de relatie sowieso niet meer goed komt wat er ook besloten wordt.
Dat is toch precies hetzelfde voor TS...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_86018019
Het had mij echt helemaal niets uitgemaakt.
Ik ben super gelukkig met mijn zoon. En die heeft geen down.
Hij lijkt 100% gezond, maar dit kan altijd nog veranderen, door ziektes en/of een ongeluk bijvoorbeeld.
Je weet het in het leven nooit!

En de mensen met down (waaronder ook een baby van 7 maanden) zijn mij ook heel erg naar het hart. En natuurlijk zie ik de beperkingen van deze mensen, maar vooal van wat ze WEL kunnen. En hoe ze genieten van de kleine dingen in het leven. Zouden wij soms nog een voorbeeld aan moeten nemen.
pi_86018021
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:42 schreef Iphone4-appeltaart het volgende:

[..]

Het is de natuur klojo, als jij niet om kunt gaan met onzekerheden in het leven wat voor vent ben je dan? :')
pi_86018031
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:00 schreef mijnnaamishans het volgende:

wanneer we nu abortus plegen dan is er niks aan de hand maar nu wil ze ons leven verknallen door zo'n kind op de wereld te zetten die nooit voor zichzelf kan zorgen en waar je nooit echt plezier van hebt en altijd zorg blijft vragen.

Pardon? Je leven wordt verknalt? Een kind waar je nooit plezier van zult hebben? Denk dat je nooit meer liefde kan krijgen als ouder zijnde dan van een kind met het Down syndroom! En er zijn zat instellingen waar het op latere leeftijd naartoe kan om 'op zichzelf' te wonen onder begeleiding, en daarbij hoeft het niet de meeste zware vorm te krijgen, en kan het naar school enz.

Wel vind ik het een egoistische beslissing van haar, vooral als er niet over gepraat kan worden. Probleem is echter, zij zegt ja of nee, en jij hebt je maar aan te passen, en de alimentatie voor iets wat je niet wilt komt vanzelf wel. Erg leuk geregeld, maar ja, hoe moet je het anders regelen?? Als jij niet wilt, en zij wel, ja dan kan je op je kop staan, je krijgt een kind met het Down syndroom, of je nu wilt of niet.
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
pi_86018037
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:43 schreef DeZoektocht het volgende:

[..].

Dus er zijn jaarlijks 30.000 vrouwen die later allemaal compleet in de vernieling liggen?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_86018042
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:44 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dat is toch precies hetzelfde voor TS...
en daarom mijn laatste regel.
pi_86018054
Waar is TS eigenlijk nu?
pi_86018063
TS moet even begrijpen dat zijn vrouw waarschijnlijk vol moedergevoelens zit nu. Moederliefde is een heel sterk gevoel. Je moet het ook echt van haar kant bekijken, dat doe je nu niet geloof ik. Het is haar kíndje, zoiets doe je niet zomaar 'ff laten aborteren'. Toen ik voor die keuze stond heb ik me toch wat afgejankt.. :') :+

Aan de andere kant snap ik TS toch ook wel hoor. Ik zou die extra verantwoordelijkheid ook niet aangekund hebben, maar ik ben dan ook pas 20 en zou zo'n kindje geen fijn leven kunnen bieden denk ik.. Heb het al moeilijk met m'n gezonde kindje een fatsoenlijke toekomst te bieden..

Oh en ik vind dat TS zich eerst even moet inlezen over Down, begrijp uit de reacties van mensen dat er meerdere 'niveaus' zijn? Misschien dat hij dan wat over de schrik heenkomt ook, als hij er het fijne van weet.
I'm not a sinner.
pi_86018066
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:41 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Die 'gradatie-verschillen' zijn bij 'gezonde' kinderen alleen wél wat kleiner... ;)
Vergelijk een VMBO'er met een VWO'er en ik ben benieuwd of je hetzelfde concludeert. :')
pi_86018069
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:44 schreef DeZoektocht het volgende:

[..]

Het is de natuur klojo, als jij niet om kunt gaan met onzekerheden in het leven wat voor vent ben je dan? :')
Ja dat snap ik, maar dit is noujuist net iets wat de mens wél enigzins in de hand heeft, dus neuk natuur in de kont en red jezelf?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 3 september 2010 @ 12:46:44 #117
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86018100
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:44 schreef ymme het volgende:
Hij lijkt 100% gezond, maar dit kan altijd nog veranderen, door ziektes en/of een ongeluk bijvoorbeeld.

En de mensen met down (waaronder ook een baby van 7 maanden) zijn mij ook heel erg naar het hart. En natuurlijk zie ik de beperkingen van deze mensen, maar vooal van wat ze WEL kunnen. En hoe ze genieten van de kleine dingen in het leven. Zouden wij soms nog een voorbeeld aan moeten nemen.
Onzin... Op het moment dat je vertelt krijgt dat je kindje (misschien) Down heeft, stort je wereld aardig in elkaar.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 september 2010 @ 12:46:54 #118
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86018108
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:45 schreef Plums het volgende:
TS moet even begrijpen dat zijn vrouw waarschijnlijk vol moedergevoelens zit nu. Moederliefde is een heel sterk gevoel. Je moet het ook echt van haar kant bekijken, dat doe je nu niet geloof ik. Het is haar kíndje, zoiets doe je niet zomaar 'ff laten aborteren'. Toen ik voor die keuze stond heb ik me toch wat afgejankt.. :') :+
Het is ook zijn kind hoor. En bekijkt zij het van zijn kant?
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2010 @ 12:46:58 #119
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_86018111
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:42 schreef Iphone4-appeltaart het volgende:

Lees even terug wat ik geschreven heb... als je niet zwanger bent dan denk je er anders (lees makkelijker) over dan als je wel zwanger bent!

Toen ik zwanger was was er bij mij ooit sprake van een mogelijke toxoplasmose vergiftiging en dat zou een medische rede tot abortus zijn. Tot op de dag van vandaag ben ik blij dat ik die keus nooit heb hoeven te nemen omdat ik gelukkig niet besmet was. Ik weet het niet wat ik zou doen.. ik weet het echt niet! Het is een beslissing die man en vrouw samen moeten maken aan de hand van voorlichting over de "afwijking". Ik ben ook blij dat toen ik zwanger was er nog geen mogelijkheden waren voor allerlei prenatale onderzoeken.
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2010 @ 12:47:06 #120
7074 moussy
kuttekop
pi_86018119
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:44 schreef ymme het volgende:

romantisch.. maar helaas zijn niet alle mensen met Down de zogenaamde 'knuffel-mongolen'.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_86018163
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:44 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dus er zijn jaarlijks 30.000 vrouwen die later allemaal compleet in de vernieling liggen?
Wat loop je nou te zoeken joh?
ja er zijn heel veel vrouwen die later last krijgen met het feit dat ze een abortus hebben laten plegen, ik wee niet hoeveel, misschien is het in percentages wel een kleine groep.
aangezien het duidelijk is wat de vrouw van TS echt wil, gaat ze er later last mee krijgen als ze nu tegen haar gevoel in gaat.
dat kan idd ook voor de TS gelden dat hij een beslissing neemt waar hij eigenlijk niet achter staat.
vandaar dat ik zei dat ik het sowieso ussen hun 2 niet goed zie komen.
heb je nog wat aan te merken?
pi_86018166
Swetsenegger for president. :D
pi_86018173
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat moet zij ook doen uiteraard :Y
I'm not a sinner.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 september 2010 @ 12:49:13 #124
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86018200
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:48 schreef Plums het volgende:

[..]

Dat moet zij ook doen uiteraard :Y
Dan blijft er maar 1 keus over....
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:49:37 #125
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_86018214
Nou ja, op het gevaar af dat dit eenzelfde topic is als een kind van 4 een slang geven, my two cents.

Ik kan TS wel begrijpen. Hij dacht een bewuste keuze te maken voor optie a en als er uit de vlokkentest iets anders bleek dan was er die abortus. Gezien de vlokkentest denk ik dat er sowieso een verhoogd risico was anders doen ze die niet. Tja, dan is het helemaal logisch dat je het er goed over hebt en is het dubbel zuur als het verhaal daarna anders wordt.

aan de andere kant is mijn ervaring dat ik tijdens een zwangerschap ineens heel erg besefte dat die rationele beslissing voor die tijd véél heftiger voelt. Je hebt echt al een band stom genoeg, het is écht een kindje in je buik. En ja daar houd je al van ook al heeft het 7 staarten en 3 koppen bij wijze van. Voor de man blijft het denk ik een veel abstracter geheel tot de geboorte.

Hopelijk kunnen jullie hier samen een weg in vinden. Je kan écht niemand dwingen tot een abortus, dat maakt echt een trauma voor het leven, maar ook niet iemand dwingen tot het worden van een ouder van een kind met een handicap. En dat wordt TS sowieso, de vader van dit kind.

Sterkte, met hoe het ook gaat. Het is écht een ellendige situatie
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_86018218
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:39 schreef ymme het volgende:
Ik wil alleen maar even zeggen.
Het verschillende in mijn omgeving om me heen met het Down Syndroom. En ik zou ze voor geen goud willen missen. De ouders al helemaal niet! En het zijn ongelovelijk gelukkige mensen!
Een deel van de kinderen met Down is inderdaad gelukkig, maar niet allemaal!!!!

Ik reageer niet op TS, volgens mij is hij een troll. Vlokkentest met 11 weken??? Naar aanleiding waarvan?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:49:49 #127
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_86018221
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:49 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Falcon punch? Lijkt TS me wel de persoon voor.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:50:57 #128
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86018271
Een kind met Down kan gewoon een gelukkig leven leiden. Het is wel een belasting voor de ouders natuurlijk, maar is dat een reden om het dan weg te halen?

Ik zou het iets anders vinden wanneer het kind een kort en pijnlijk leven tegenmoet zou zien, je kunt je dan afvragen of het wel geboren zou moeten worden. Maar een mongooltje, kom op. Tot je 40-ste lekker in Sinterklaas geloven en iedere dag werken op de kinderboerderij. Prima toch?
The End Times are wild
pi_86018300
als je aan kinderen begint moet je er rekening mee houden dat je wellicht een niet perfect kind krijgt. dat om te beginnen. en sorrie ts, tis nu eenmaal niet jouw lijf. die discussie over "wat als de man het kind niet wilt en de vrouw wel" is al totindentreure gevoerd door alles en iedereen en zn neef erbij en leidt nergens toe. uiteindelijk is het haar lijf en die baby zit daar nu eenmaal in. dus uiteindelijk heb je weliswaar invloed, maar geen zeggenschap. dan had je maar een rubber om moeten doen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2010 @ 12:51:45 #130
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_86018306
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:00 schreef mijnnaamishans het volgende:
Hallo allen,

TS had beter de nick "mijn naam is haas" kunnen nemen ):O
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_86018308
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:49 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Falcon punch? Lijkt TS me wel de persoon voor.
Zoooo jij kent TS al goed zeg! :N
pi_86018322
Ik hoop echt dat ik nooit voor deze keuze kom te staan want ik zou niet weten welke beslissing ik zou moeten nemen. We kunnen allemaal wel roepen, laat het kindje komen maar we weten zelf ook dat het voor de ouders, de familie maar ook voor het kind zelf (en daar hoor ik niemand over) niet makkelijk zal zijn.

Kunnen ze ook vertellen wat de kansen van het kindje zijn of is het gewoon 'het Down syndroom' en moet je afwachten in welke gradatie?

Heel veel succes TS, ik heb met jullie te doen!
pi_86018326
quote:

[..]

Ik zou iemand die z'n eigen kind als 'vrucht' ziet, persoonlijk niet eens willen als vader van m'n kind.
In mijn ogen is de vrouw van TS wel beter af als ze abortus pleegt.. Ze zet nu een kind op de wereld waarvan de vader het niet wilt en dan staat ze ook nog alleen voor de verzorging en opvoeding van een kindje met Down..
Maar dan toch, die moedergevoelens he.. :')
I'm not a sinner.
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:53:44 #134
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_86018372
quote:

[..]

Ach dat gebeurd toch niet, een vrouw die geen abortus wilt zegt in principe al, man je dealt ermee of je rot maar op. Anders (ook al had ze niet voor abortus gekozen) had is iig naar zijn verhaal geluisterd.
pi_86018385
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens dat zij de morele verplichting heeft om zijn argumenten serieus te nemen. Maar het is haar lichaam, en dus ligt die keuze uiteindelijk bij haar. Ik vind dat ook heel zuur voor de man in kwestie, maar als ik een afweging moet maken dan zou ik het in dit soort gevallen kwalijker vinden om een vrouw te verplichten een abortus te ondergaan. Zijn wens kan nooit zwaarder wegen dan haar wens als het om haar lichaam gaat.

Maar goed, dit wéét je als man als je samen met je geliefde besluit dat je een kind wilt nemen. Je geeft iets uit handen en daar is veel vertrouwen voor nodig.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 september 2010 @ 12:54:11 #136
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86018398
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:52 schreef Plums het volgende:

[..]

Ik zou iemand die z'n eigen kind als 'vrucht' ziet, persoonlijk niet eens willen als vader van m'n kind.
Daar had ze dan voor die tijd aan moeten denken.

quote:
In mijn ogen is de vrouw van TS wel beter af als ze abortus pleegt.. Ze zet nu of een kind op de wereld waarvan de vader het niet wilt, of ze staat alleen voor de verzorging en opvoeding van een kindje met Down..
Nogmaals als ze zich in de gevoelens van de vader verplaatst, je weet wel wat hem andersom verweten wordt, is er voor hem uiteraard maar 1 keus. Dat wat van te voren afgesproken is. Nu hem voor het voldongen feit zetten en gepikeerd reageren omdat hij er geen zin in heeft vind ik nogal vreemd.
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:54:24 #137
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_86018405
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:51 schreef simmu het volgende:
als je aan kinderen begint moet je er rekening mee houden dat je wellicht een niet perfect kind krijgt. dat om te beginnen.
Dit had hij al van tevoren een keer besproken met zijn partner.
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:55:07 #138
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_86018434
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens dat zij de morele verplichting heeft om zijn argumenten serieus te nemen. Maar het is haar lichaam, en dus ligt die keuze uiteindelijk bij haar. Ik vind dat ook heel zuur voor de man in kwestie, maar als ik een afweging moet maken dan zou ik het in dit soort gevallen kwalijker vinden om een vrouw te verplichten een abortus te ondergaan. Zijn wens kan nooit zwaarder wegen dan haar wens als het om haar lichaam gaat.

Maar goed, dit wéét je als man als je samen met je geliefde besluit dat je een kind wilt nemen. Je geeft iets uit handen en daar is veel vertrouwen voor nodig.
Dat.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_86018447
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:11 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

:r :r :r

Wij hebben een kindje dat meervoudige syndromale aangeboren afwijkingen heeft en we zullen de rest van ons leven voor haar moeten zorgen, maar ik zou haar voor geen goud in willen ruilen voor een "gezond" kindje!!! Als jij van tevoren al niet wilt accepteren dat je kindje anders is, ben je het ouderschap niet waard!

Het geeft enorm veel stress, financiële problemen, noem maar op, maar zoals gezegd, ik wil niet anders!!

Stel je voor, je pleegt abortus en je vrouw kan daarna niet meer zwanger raken, wat dan???
Dat jij liever een mongooltje wilt ipv een kind zegt meer over jou dan over TS. Als ouder hoor je te willen dat je kind alle kansen krijgt die de wereld heeft, een mongooltje krijgt dat niet.
pi_86018452
Ik weet wat het syndroom van down inhoud en welk beslag dat legt op je leven.
een tehuis voor downers zit hier in de buurt...

Mijn visie (onze) is dat je een gezond kind krijgt, dat opvoed, samen leuke dingen doet en je het kind helpt naar een zelfstandig leven.
dat begint mijn inziens al vroeg maar zeker na hun 12e zullen ze steeds zelfstandiger worden totdat je kind dus gaat studeren en op kamers gaat.
lekker genieten van je opgroeiende kinderen, voetballen, knutselen, fietsen, kamperen, later een biertje drinken, kennis maken met zijn/haar eerste vriendje/vriendinnetje.

en later helpen met hun eerste verbouwing tot de kleinkinderen.

feit is dat dat dat met een downer nooit gaat.
van wieg tot dood heeft die zorg nodig.
en ws zal dat zo zwaar zijn dat je eigen leven vergalt word en dat het kind alsnog 80% in een tehuis zit.
ja, ik zou van mijn kind gaan houden, zoals van elk kind maar nu bekeken is er nog geen kind, een vrucht in ontwikkeling.

ik heb een goede baan, mijn vrouw een goede baan, mooi huis, auto's, vakanties, sociaal leven, etc.
we leven 1x waarom zou ik het leven van ons laten verknallen door een foutje van moeder natuur?

als het kind er toch komt dan blijven we de rest van ons leven halve verpleegkundigen 24/7.

ik wil ook genieten van mijn leven, dan ben ik maar egoistisch.
hans
pi_86018453
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:52 schreef -moppie- het volgende:
Kunnen ze ook vertellen wat de kansen van het kindje zijn of is het gewoon 'het Down syndroom' en moet je afwachten in welke gradatie?
toen bij ons bekend werd dat kiro down had werd ons verteld dat ze niets kunnen zeggen mbt de mate waarin het kind zich zal ontwikkelen. hou er wel rekening mee dat downkindjes vaak (maar niet altijd!) lichamelijke problemen hebben.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 september 2010 @ 12:55:42 #142
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86018462
quote:

[..]

:D Geweldig hoe het vergoelijkt wordt hoe een keiharde afspraak tussen man en vrouw zomaar genegeerd wordt. En dat moet je als man dan maar weten en ermee akkoord gaan.
pi_86018465
Hoe oud zijn jullie als ik vragen mag TS, ik bedoel deze onderzoeken worden natuurlijk niet 'standaard' gedaan....
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:56:21 #144
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86018487
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:55 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Dat jij liever een mongooltje wilt ipv een kind zegt meer over jou dan over TS. Als ouder hoor je te willen dat je kind alle kansen krijgt die de wereld heeft, een mongooltje krijgt dat niet.
1) Een mongooltje is ook een kind
2) Er staat niet dat ze het liever wil. Er staat dat ze niet meer wil ruilen. Dat is heel iets anders.
The End Times are wild
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:56:23 #145
235428 di0r1
foto_van_mij.jpg .exe
pi_86018488
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:03 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Even nog de OP quoten, zodat iedereen kan zien wat voor zak jij bent.
Ik denk eerder dat jij een zak bent door iemand maar te naaien. TS is, hoe vervelend ook voor andere, eerlijk (soms wel wat grof).

Ik vind het eerlijk gezegd ook een moeilijke keuze...
Sterk Topic || Lekker nummertje
"Als oprecht democraat eerbiedig ik iedere mening: het is immers het goed recht van mijn buurman om ongelijk te hebben."- Jan Greshoff
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:56:31 #146
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_86018496
quote:

[..]

In mijn ogen is de vrouw van TS wel beter af als ze abortus pleegt.. Ze zet nu een kind op de wereld waarvan de vader het niet wilt en dan staat ze ook nog alleen voor de verzorging en opvoeding van een kindje met Down..
Kan ze er beter in d'r eentje voor zorgen.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:56:57 #147
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_86018512
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:55 schreef mijnnaamishans het volgende:

Mijn visie (onze) is dat je een gezond kind krijgt, dat opvoed, samen leuke dingen doet en je het kind helpt naar een zelfstandig leven.
dat begint mijn inziens al vroeg maar zeker na hun 12e zullen ze steeds zelfstandiger worden totdat je kind dus gaat studeren en op kamers gaat.
lekker genieten van je opgroeiende kinderen, voetballen, knutselen, fietsen, kamperen, later een biertje drinken, kennis maken met zijn/haar eerste vriendje/vriendinnetje.

en ws zal dat zo zwaar zijn dat je eigen leven vergalt word en dat het kind alsnog 80% in een tehuis zit.
ja, ik zou van mijn kind gaan houden, zoals van elk kind maar nu bekeken is er nog geen kind, een vrucht in ontwikkeling.

ik heb een goede baan, mijn vrouw een goede baan, mooi huis, auto's, vakanties, sociaal leven, etc.
we leven 1x waarom zou ik het leven van ons laten verknallen door een foutje van moeder natuur?

als het kind er toch komt dan blijven we de rest van ons leven halve verpleegkundigen 24/7.

En je denkt dat een gezond kind perfect is? Die kunnen ook aan de drugs gaan, weglopen, zelfmoord plegen whatever. Je doet net alsof gezonde kinderen je wel een goed leven gaan geven.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:57:26 #148
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_86018526
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

:D Geweldig hoe het vergoelijkt wordt hoe een keiharde afspraak tussen man en vrouw zomaar genegeerd wordt. En dat moet je als man dan maar weten en ermee akkoord gaan.
Hoe keihard was die? Was jij erbij?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 3 september 2010 @ 12:57:29 #149
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86018529
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:56 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

En je denkt dat een gezond kind perfect is? Die kunnen ook aan de drugs gaan, weglopen, zelfmoord plegen whatever. Je doet net alsof gezonde kinderen je wel een goed leven gaan geven.
De kans is wel een stuk groter...
pi_86018561
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:55 schreef Aneurism het volgende:

[..]

nou dat is gelul waar ik boos over wordt. een downkindje heeft net zoveel potentie om gelukkig te worden als ieder ander kind. waarom zou een downkindje om te beginnen minder kansen krijgen dan een ander kind?

god weet dat kiro net zoveel kansen heeft gehad als ieder ander kind. tot aan de ecmo aan toe. tis maar net wat je er zelf van maakt hoor. als je zelf al de insteek hebt dat het kind minder is dan een ander moet je niet vreemd opkijken als dat kind dat dan vervolgens oppikt en zich daar naar gedraagt.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 september 2010 @ 12:59:06 #151
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86018589
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:57 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Hoe keihard was die? Was jij erbij?
Ja wat een lulkoek, we gaan uit van de OP. Anders kunnen we elk topic wel sluiten :')
pi_86018595
Ik wil de TS ook wel bijstaan. Vrouwen zijn misschien wel te sentimenteel in deze. "Het is toch een kind", etc.

Nou TS heeft wel gelijk, momenteel is het nog een vrucht, niet levensvatbaar, zonder een al te grote vorm van bewustzijn. Natuurlijk zou TS van dit kind gaan houden; maar waarom dit kind opvoeden als je het ook opnieuw kunt proberen en je het jezelf dan veel makkelijker kunt maken?

Ik zou denk ik het kind willen houden. Maar de mening van TS is ook verdedigbaar.

Het echte probleem hier is de relatie van TS met zijn vrouw. Als zijn vrouw overtuigd is dat ze het kind moeten houden, kan dat hun relatie ernstig onder spanning zetten. Van zijn vrouw uit is dat niet juist. Maar TS kan zijn vrouw ook niet dwingen om het kind weg te laten halen. Als TS het kind wilde houden en zijn vrouw niet, hoe zou het dan zijn? In elk geval, TS, je moet op een gegeven moment denk ik de keuze maken er gewoon voor te gaan.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_86018609
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

1) Een mongooltje is ook een kind
2) Er staat niet dat ze het liever wil. Er staat dat ze niet meer wil ruilen. Dat is heel iets anders.
Een mongooltje is een mongooltje, die blijft zijn hele leven 4 jaar oud. Een kind word ouder en kan wat meer dan de hele dag met zijn tongetje uit de mond kwijlen en op tafel meppen met een lepel. En als ik zou moeten kiezen tussen een wondermiddel waardoor die ene chromosoom meer erbij komt en het kind ineens wel normaal kan functioneren: Per direct. Waarom zou je niet een goed functionerend kind willen?
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2010 @ 13:00:07 #154
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_86018639
TS heeft wel een heel vreemd beeld over kinderen met down...

Het is te hopen dat een downer nooit zo'n vader krijgt!!

TS veel plezier met je goede baan, je sociale leven en als je nog eens tijd over hebt... bij een g-voetbalteam kunnen ze altijd hulp gebruiken!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  vrijdag 3 september 2010 @ 13:00:08 #155
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_86018640
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja wat een lulkoek, we gaan uit van de OP. Anders kunnen we elk topic wel sluiten :')
Te lam om antwoord te geven dus. :')
pi_86018644
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:54 schreef Salamando het volgende:

[..]

Dit had hij al van tevoren een keer besproken met zijn partner.
ah. dus als dat kind geen down had gehad, maar op zn 3de oid met autisme was bediagnostiseerd dan hadden ze ook een (ietwat verlate) abortus gedaan? :X
pi_86018663
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat je zo'n afspraak nooit formeel vast zou kunnen leggen. Als het om dit soort fundamentele zaken gaat dan kún je iemand niet aan zo'n belofte houden, want het gaat hier om zoiets als integriteit van het eigen lichaam. Dat is ook de reden dat het niet rechtsgeldig is om met iemand af te spreken dat die je mag vermoorden en je vervolgens op mag eten.

Dit neemt niet weg dat het moreel onjuist is. Maar mensen veranderen en mensen veranderen van gedachtes. Mannen zijn geen kinderen die de consequenties van hun daden niet kunnen overzien. Je wéét dat je een risico neemt als je (onveilige) seks hebt. Kun je niet met die machteloosheid leven, dan moet je de nodige maatregelen treffen.

Ik wil de frustratie van mannen in zo'n geval niet bagatelliseren omdat ik de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen in dit soort kwesties ook heel naar vind. Zo zou ik zelf maar wat graag een zwangerschap en bevalling uit handen geven, maar die keuze heb ik ook niet. Wil ik een kind, dan moet ik dit maar accepteren.
  vrijdag 3 september 2010 @ 13:00:47 #158
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_86018669
quote:

[..]

Háár lichaam? Ik dacht dat het om het lichaam van de foetus ging? Een foetus die noch van de vrouw is, noch van de man, maar kind van allebij?

Vrouwen altijd met hun claims op alles wat in hún lichaam zit... Op het moment dat je zwanger wordt, gewenst of ongewenst, zolang de geslachtsgemeenschap maar consensueel was, ga je ermee akkoord dat er iets van jullie beiden in je baarmoeder wordt geplaatst. Als vrouw heb je vervolgens evenmin cq. evenveel als de man te zeggen over het lot van die foetus.
Ik wens je een dolfijne dag
  vrijdag 3 september 2010 @ 13:01:10 #159
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_86018679
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:00 schreef simmu het volgende:

[..]

ah. dus als dat kind geen down had gehad, maar op zn 3de oid met autisme was bediagnostiseerd dan hadden ze ook een (ietwat verlate) abortus gedaan? :X
Nee, ze hebben het over down gehad, niet over autisme. Moeilijk joh, lezen.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2010 @ 13:01:24 #160
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_86018688
Kun je dit soort afspraken ook bij een notaris vastleggen?
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_86018703
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:19 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Neem van mij maar aan, dat kun je wel! Je zult wel moeten als je in de situatie terecht komt. Je kunt er niet zomaar even een weekje mee stoppen.
Ik (wij) heb ook zeeeeeer zware periodes af en toe. Dan balanceer ik echt op het randje van instorten. Gelukkig sleept de lieve glimlach van ons dochtertje mij er altijd weer doorheen. Je krijgt zoveel liefde van zo'n kindje, daar kan niks tegenop!
van een normaal/gezond kind ook, je doet nu net alsof mongooltjes meer liefde geven dan normale kinderen.
en uiteraard zijn mongolen hardstikke lief en grappig totdat het je eigen kind is.
hans
pi_86018732
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:55 schreef mijnnaamishans het volgende:

Hail. _O_
pi_86018738
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:58 schreef simmu het volgende:

[..]

nou dat is gelul waar ik boos over wordt. een downkindje heeft net zoveel potentie om gelukkig te worden als ieder ander kind. waarom zou een downkindje om te beginnen minder kansen krijgen dan een ander kind?

god weet dat kiro net zoveel kansen heeft gehad als ieder ander kind. tot aan de ecmo aan toe. tis maar net wat je er zelf van maakt hoor. als je zelf al de insteek hebt dat het kind minder is dan een ander moet je niet vreemd opkijken als dat kind dat dan vervolgens oppikt en zich daar naar gedraagt.
Als je geen hoge verwachtingen van je kinderen hebt en denkt dat het een zwakzinnige sjonnie is, tuurlijk dan is een mongooltje nog een mooi iets. Maar de meeste mensen zien hun kinderen graag studeren, uitblinken in een vak of in muziek. Een mongooltje zal nooit excelleren in iets, ja.. Tenzij je met de triangel spelen in de jostiband excelleren noemt.
pi_86018765
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:00 schreef just me het volgende:
TS heeft wel een heel vreemd beeld over kinderen met down...

Het is te hopen dat een downer nooit zo'n vader krijgt!!

TS veel plezier met je goede baan, je sociale leven en als je nog eens tijd over hebt... bij een g-voetbalteam kunnen ze altijd hulp gebruiken!
TS Wilt ook niet zo'n kind, weg laten halen is dus de beste optie. :)
pi_86018766
Hans, waarom hebben jullie voor de tests gekozen? Hebben jullie een vergrote kans op kindjes met het Down syndroom of zijn jullie al 'wat ouder'?
  vrijdag 3 september 2010 @ 13:03:40 #166
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_86018781
quote:

[..]

Ja, het kind zit in HAAR lichaam. Maar het is wel HUN kind.

By the way: bij vlokkentesten etc. is het wel verstandig om van te voren goed & meermaals & duidelijk af te spreken wat je gaat doen als het resultaat je niet bevalt. Het lijkt er wel op alsof de TS en zijn vrouw dat hebben gedaan, dus ik kan me voorstellen dat hij zich in het pak genaaid voelt.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 september 2010 @ 13:04:14 #167
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86018799
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat je zo'n afspraak nooit formeel vast zou kunnen leggen. Als het om dit soort fundamentele zaken gaat dan kún je iemand niet aan zo'n belofte houden, want het gaat hier om zoiets als integriteit van het eigen lichaam. Dat is ook de reden dat het niet rechtsgeldig is om met iemand af te spreken dat die je mag vermoorden en je vervolgens op mag eten.
Waar HEB je het in godsnaam over? Natuurlijk is er geen enkele wettelijke manier om haar tot abirtus te dwingen. Het probleem is dat de man hier schoft genoemd wordt omdat die geloofde in de afspraak die ze samen blijkbaar gemaakt hadden. En het totaal negeren van deze afspraak door de vrouw als volkomen legitiem wordt beschouwd.

quote:
Dit neemt niet weg dat het moreel onjuist is. Maar mensen veranderen en mensen veranderen van gedachtes. Mannen zijn geen kinderen die de consequenties van hun daden niet kunnen overzien. Je wéét dat je een risico neemt als je (onveilige) seks hebt. Kun je niet met die machteloosheid leven, dan moet je de nodige maatregelen treffen.
Wat een nonsens. Dus feitelijk moet je als man nooit aan kinderen beginnen want je kunt geen fundamentele afspraken maken met vrouwen DAT is wat je zegt??

quote:
Ik wil de frustratie van mannen in zo'n geval niet bagatelliseren omdat ik de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen in dit soort kwesties ook heel naar vind. Zo zou ik zelf maar wat graag een zwangerschap en bevalling uit handen geven, maar die keuze heb ik ook niet. Wil ik een kind, dan moet ik dit maar accepteren.
Om de eenvoudige reden dat dit medisch niet te veranderen is. De keuze voor een downkindje is dat wel. Verkeerde vergelijking dus.
pi_86018822
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:30 schreef moussy het volgende:

[..]

Dat is met een 'gezond' kind niet anders.
uiteraard niet, daarom zijn er ook opvangtehuizen voor downers :')

kun je niet zo dom reageren aub ...
hans
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2010 @ 13:05:25 #169
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_86018850
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:03 schreef Aneurism het volgende:

[..]

TS Wilt ook niet zo'n kind, weg laten halen is dus de beste optie. :)
Ik draaide het om Annie, een downer wil niet zo'n vader ;)
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_86018860
quote:
Ik zou iemand die z'n eigen kind als 'vrucht' ziet,
Tsja, 'de vrucht aborteren' doet het qua gewetensbezwaren nu eenmaal beter dan 'mijn ongeboren kind vermoorden' toch?

Lijkt mij dat TS twee keuzes heeft nu: Een gezinsleven met zijn vrouw en een gehandicapt kind of niets. Z'n vrouw heeft haar keuze al vaststaan, of TS hier nog bij hoort ligt aan hemzelf..
pi_86018893
Denkt er hier ook iemand na over wat voor leven het kindje zal krijgen of is iedereen egoďstisch?

Nogmaals, ik hoop nooit dat ik voor de keuze kom te staan maar ik kan TS ergens wel begrijpen en vooral omdat inderdaad nog maar een vruchtje is. Helaas is de medische wereld vandaag de dag zo.. dat je zelf beslissingen hierover kan maken.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 september 2010 @ 13:06:27 #172
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86018896
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:00 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Te lam om antwoord te geven dus. :')
Nee, gaan veronderstellen dat de OP niet klopt haalt gewoon elke discussie onderuit. "Nee jouw argument klopt niet, want de OP is vast niet waar" gaat natuurlijk helemaal nergens over. Als je dat niet begrijpt is verdere discussie zinloos.
  vrijdag 3 september 2010 @ 13:06:53 #173
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_86018913
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:05 schreef just me het volgende:

[..]

ja goffer, en nu wil ik bier ;(

leuke m/v tegenstellingen in dit topic. Maar ben bang dat mijnnaamishans een kloon is gezien zijn post hier boven...
Ecosia
pi_86018924
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:05 schreef just me het volgende:

[..]

Heb je een linkje ermee? :D
pi_86018941
ze zit in de 11de week. er is tijd om e.e.a. een tijdje te laten bezinken. je in te lezen naar wat het in het eggie inhoudt, ipv af te gaan op vreemden op inet en het beeld van mongooltjes in een instelling wat je hebt. ik kan je iig nu al vertellen dat beiden ws niet op jullie van toepassing zullen zijn.
pi_86018942
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:05 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Tsja, 'de vrucht aborteren' doet het qua gewetensbezwaren nu eenmaal beter dan 'mijn ongeboren kind vermoorden' toch?

Lijkt mij dat TS twee keuzes heeft nu: Een gezinsleven met zijn vrouw en een gehandicapt kind of niets. Z'n vrouw heeft haar keuze al vaststaan, of TS hier nog bij hoort ligt aan hemzelf..
En als je een miskraam krijgt ben je volgens jou ook bevallen zeker?!
  vrijdag 3 september 2010 @ 13:08:04 #177
298315 SacreCoeur
pi_86018959
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:06 schreef -moppie- het volgende:
Denkt er hier ook iemand na over wat voor leven het kindje zal krijgen of is iedereen egoďstisch?

Nogmaals, ik hoop nooit dat ik voor de keuze kom te staan maar ik kan TS ergens wel begrijpen en vooral omdat inderdaad nog maar een vruchtje is. Helaas is de medische wereld vandaag de dag zo.. dat je zelf beslissingen hierover kan maken.
Dan zou ik maar egoďstisch zijn.
Ben toch wel heel blij dat je er zelf over mag beslissen of niet.
Niet iedereen kan zoiets aan.
pi_86018965
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:00 schreef Pinterman het volgende:

[quote]Vrouwen altijd met hun claims op alles wat in hún lichaam zit... Op het moment dat je zwanger wordt, gewenst of ongewenst, zolang de geslachtsgemeenschap maar consensueel was, ga je ermee akkoord dat er iets van jullie beiden in je baarmoeder wordt geplaatst. Als vrouw heb je vervolgens evenmin cq. evenveel als de man te zeggen over het lot van die foetus.
Onjuist. Zodra de man zijn zaadlozing in de vrouw deponeert gaat hij ermee akkoort dat zij er 9 maanden zeggenschap over heeft. Wil je dat niet, moet je je zaad bij je houden. Je kunt daar zielig over gaan zitten doen of je kunt de structurele ongelijkheid tussen mannen en vrouwen als een volwassene - ik zeg bewust niet 'als een man' - op je nemen.

Je laat in je verhaal ook mooi achterwege dat het de vrouw is die 9 maanden lang lichamelijke veranderingen ondergaat, de nodige risico's loopt en er meestal blijvende fysieke gevolgen aan overhoudt.
pi_86019012
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:08 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Dan zou ik maar egoďstisch zijn.
Ben toch wel heel blij dat je er zelf over mag beslissen of niet.
Niet iedereen kan zoiets aan.
Maar je weet ook dat zelf beslissingen mogen maken niet heel erg gemakkelijk is he... zie hier het voorbeeld.
  vrijdag 3 september 2010 @ 13:09:20 #180
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_86019016
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Onjuist. Zodra de man zijn zaadlozing in de vrouw deponeert gaat hij ermee akkoort dat zij er 9 maanden zeggenschap over heeft. Wil je dat niet, moet je je zaad bij je houden. Je kunt daar zielig over gaan zitten doen of je kunt de structurele ongelijkheid tussen mannen en vrouwen als een volwassene - ik zeg bewust niet 'als een man' - op je nemen.
naja! Alsof een man geen kinderwens kan hebben!
Gvd zeg, wat een kortzichtigheid!
Ecosia
  vrijdag 3 september 2010 @ 13:10:27 #181
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_86019054
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:07 schreef simmu het volgende:
ze zit in de 11de week. er is tijd om e.e.a. een tijdje te laten bezinken. je in te lezen naar wat het in het eggie inhoudt, ipv af te gaan op vreemden op inet en het beeld van mongooltjes in een instelling wat je hebt. ik kan je iig nu al vertellen dat beiden ws niet op jullie van toepassing zullen zijn.
of afgaan op het rozebril beeld van een knuffelmongooltje :')
Ecosia
  vrijdag 3 september 2010 @ 13:10:38 #182
298315 SacreCoeur
pi_86019062
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:09 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Maar je weet ook dat zelf beslissingen mogen maken niet heel erg gemakkelijk is he... zie hier het voorbeeld.
Ik ben een vrouw dus dat is heel makkelijk.. de man heeft gewoon niets te zeggen he. :')
pi_86019087
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:07 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen een miskraam en bewust een naald in de hersens van de vrucht laten duwen natuurlijk. Abortus is gewoon abortus, daar moeten we geen doekjes om winden, maar ik kan me in deze situatie best voorstellen dat het de voorkeur heeft.
pi_86019113
quote:

[..]

Je laat in je verhaal ook mooi achterwege dat het de vrouw is die 9 maanden lang lichamelijke veranderingen ondergaat, de nodige risico's loopt en er meestal blijvende fysieke gevolgen aan overhoudt.
Helaas heeft er iemand ooit besloten dat alleen een vrouw een kind kan dragen. Je hebt het er volgens mij wel moeilijk mee. Rare opmerking hoor.
  vrijdag 3 september 2010 @ 13:12:14 #185
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_86019140
ook die reclame voor geboortekaarjte onder de startpost... meesterlijk ^O^
Ecosia
pi_86019160
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:10 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik ben een vrouw dus dat is heel makkelijk.. de man heeft gewoon niets te zeggen he. :')
Ik denk alleen dat als je op DAT moment de beslissing moet maken, die erg moeilijk is. Niet te vergelijken met hoe we er nu tegen aan kijken.
pi_86019170
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:07 schreef -moppie- het volgende:
Zolang TS het nog over 'de vrucht' heeft en niet over 'zijn kind' is het voor hem makkelijker om tot abortus over te gaan; zodra hij beseft dat het 'zijn baby' is heeft hij er al een emotionele band mee..
pi_86019187
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:10 schreef Jumparound het volgende:

[..]

of afgaan op het rozebril beeld van een knuffelmongooltje :')
wat je wilt. mijn ervaring met downkindjes is niet bepaald rooskleurig. dus of je je sarcastisch commentaar voor je wilt houden.
pi_86019223
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:04 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Waar HEB je het in godsnaam over? Natuurlijk is er geen enkele wettelijke manier om haar tot abirtus te dwingen. Het probleem is dat de man hier schoft genoemd wordt omdat die geloofde in de afspraak die ze samen blijkbaar gemaakt hadden. En het totaal negeren van deze afspraak door de vrouw als volkomen legitiem wordt beschouwd.

Dit is wel een probleem omtrent dit soort problematiek. Ik kan me best voorstellen dat je als vrouw van gedachten verandert, het lijkt me ook heel moeilijk om vantevoren eerlijk in te schatten hoe je gaat reageren als je te horen krijgt dat je ongeboren kind iets mankeert. Ik snap ook dat de moedergevoelens de overhand kunnen krijgen, en ik snap ook dat je niet iemand beslissingen wil laten nemen over iets wat zich in jou lichaam afspeelt.

Maar de man wordt op zo'm moment volledig buitenspel gezet en kan niks anders dan eieren voor zijn geld kiezen of optiefen. Ik snap heel goed dat je dan boos wordt. Vrouwen mogen zich wat dat betreft ook best realiseren wat ze een ander aandoen. En dan heb ik het niet over de zorg over een kind met Down, maar over dat de man geconfronteerd wordt met een situatie waar ie én slecht nieuws te horen krijgt (net als de vrouw) maar tegelijk ook geen enkele inspraak meer heeft.
Ja dames, mannen hebben ook gevoel, al laat de ts dat niet duidelijk merken ;). Die worden van het ene op het andere moment machteloos en aan de zijnlijn gezet. Niet doen alsof ze dat maar zonder meer moeten accepteren.

Ik ben het niet eens met de zienswijze van de ts omtrent het opvoeden van een kind met Down, maar het gevoel genaaid te worden en machteloos te zijn kan ik me heel goed voorstellen.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_86019276
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:12 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Zolang TS het nog over 'de vrucht' heeft en niet over 'zijn kind' is het voor hem makkelijker om tot abortus over te gaan; zodra hij beseft dat het 'zijn baby' is heeft hij er al een emotionele band mee..
En daarbij, het is ook nog 'niks'. Ik maak even een hele simpele vergelijking, op dit moment zit ze nog in de gevarenzone en kan ze ook nog een miskraam krijgen. Vrouwen krijgen een miskraam, bij degenen die ik ken gebeurde dat op het toilet, en het vruchtje werd daarna doorgespoeld. Natuurlijk met heel veel verdriet etc. maar dit 'vruchtje' werd daarna nooit als kind gezien. Ik weet het, het is niet helemaal te vergelijken maar....
  vrijdag 3 september 2010 @ 13:15:13 #191
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_86019292
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:13 schreef simmu het volgende:

[..]

wat je wilt. mijn ervaring met downkindjes is niet bepaald rooskleurig. dus of je je sarcastisch commentaar voor je wilt houden.
Ik? waarom zou jij dan niet je comentaar voor je willen houden?
Je kan een meervoudig zwaar geestelijk en lichamelijk gehandicapt kind krijgen wat geestelijk nooit ouder zal worden dan 2 jaar.
Ook dat is de realiteit, toch?
Ecosia
pi_86019304
quote:

[..]

Als je een niet functionerende relatie hebt waar je niets met elkaar kan bespreken en afspraken niet nagekomen worden, dan heb je helemaal gelijk. Maar inmiddels zijn er genoeg relaties waarin men wel afspraken kan maken en waarin de vrouw de rechten van de man wel respecteert.

Nu is het prima als je dergelijke uitspraken van te voren maakt, maar daar was hier geen sprake van. Ze hebben zelfs expres een vlokkentest gedaan, dat doe je niet als je per definitie het kind toch gaat houden. Je mag er dus redelijkerwijs van uit gaan dat er afspraken gemaakt zijn dat het kind verwijderd zou worden als de test negatief zou zijn. Dat mevrouw er daarna op terugkomt, en afspraken niet honoreert: Prima. Maar dan is het aan de man om zijn conclusies te trekken en zeggen: Zoek het dan maar uit. Die relatie was toch niets waard als dergelijke afspraken gebroken worden.

Daarnaast: Er is hier niet sprake van 9 maanden lichamelijke veranderingen, maar 11 weken. Kortom een buikje zal amper te zien zijn nog en het is niet dergelijk ingrijpend, anders was het niet toegestaan om de vrucht alsnog te verwijderen.
  vrijdag 3 september 2010 @ 13:16:26 #193
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_86019356
quote:

[..]

Maar hij had toch een afspraak? een kinderwens? en de afspraak was, bij het syndroom van Down breken we de zwangerschap af.
Hier wordt nu gepleit voor het feit dat TS take it or leave it als enige optie heeft. Maar hij wordt wel ongevraagd vader van een gehandicapt kind. Hij heeft duidelijk aangegeven dit niet te willen en heeft zelfs de risico's daarvoor proberen te ondervangen door een vlokkentest en een afspraak.

hij zit me daar toch een portie in de knel zeg!

En het is verrot, hij hoeft de abortus niet te ondergaan, hij heeft niet al die lichamelijke verwijzingen en gevoelens. Maar wel een bindende afspraak dacht hij.
En ik vind niet dat sperma een kado is in die zin waar je als vrouw maar mee mag doen wat je wilt.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_86019384
ik kom misschien als een hork over maar ik kan ook gewoon rationeel naar een situatie blijven kijken, iets dat je moet doen met dergelijke complicaties.

dat we een vlokkentest hebben laten uitvoeren is omdat de kans op een miskraam rond de 0,5% licht, niks dus. En juist omdat wij allebei geen kind wouden met een afwijking en aan haar kant er een tante en oom is met een downer.

toen we de beslissing maakten dat we zouden aborteren voor de zwangerschap hebben we het er ook over gehad dat ze ws moedergevoelens zou krijgen maar dat we die rationeel zouden negeren.
nu wijkt ze er dus vanaf.

de emotionele schade zal nooit zo erg zijn als je verdere leven voor een mongool te moeten zorgen, dat is wat zeker is en we kunnen gewoon direct weer een kindje maken.
hans
  vrijdag 3 september 2010 @ 13:17:52 #195
298315 SacreCoeur
pi_86019431
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:12 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Ik denk alleen dat als je op DAT moment de beslissing moet maken, die erg moeilijk is. Niet te vergelijken met hoe we er nu tegen aan kijken.
Ja & ik denk van niet.
Ik weet het niet voor mijn vriend natuurlijk, maar ik weet 99% zeker dat ik 't niet wil.
pi_86019433
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:17 schreef mijnnaamishans het volgende:

de emotionele schade zal nooit zo erg zijn als je verdere leven voor een mongool te moeten zorgen, dat is wat zeker is en we kunnen gewoon direct weer een kindje maken.
Voor jou. Je kan niet voor je vrouw spreken natuurlijk ;)
pi_86019465
Mijnnaamishans, we weten nu wel dat je geen kindje met Down wil, maar wat wil je nog met de relatie met je vrouw?
Blijven bokken en en nee zeggen gaat je niet verder helpen nu, tijd om over de verdere dingen na te denken.
pi_86019498
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:17 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Voor jou. Je kan niet voor je vrouw spreken natuurlijk ;)
en de emotionele schade van een kind met down, de kopzorgen en je leven wat kapot gaat?
en mijn schade?

het kind is ook 50% van mij maar nu mag ik niet meer meebeslissen
hans
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2010 @ 13:19:44 #199
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_86019499
quote:

gewoon direct weer een kindje maken...
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_86019555
quote:
ik kom misschien als een hork over maar ik kan ook gewoon rationeel naar een situatie blijven kijken, iets dat je moet doen met dergelijke complicaties.

Ik vind juist het emotionele aspect voor de man onderbelicht. Is het voor jou een puur rationele kwestie (de lasten van opvoeden, het omgooien van de levensstijl)?

Je vrouw bekijkt dit niet rationeel, en ik vraag me af of je kunt volstaan met rationeel denken. Ik zou je adviseren juist eens naar de emotionele consequenties voor jullie beiden te kijken, en het daar over te hebben. Op rationele grond discussiëren is in zo'n onderwerp nauwelijks mogelijk, dat zie je wel in dit topic. Jouw rationele argumenten zal je vrouw waarschijnlijk nooit begrijpen, of onderkennen. Dat kán ook bijna niet.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')