Een deel van de kinderen met Down is inderdaad gelukkig, maar niet allemaal!!!!quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:39 schreef ymme het volgende:
Ik wil alleen maar even zeggen.
Het verschillende in mijn omgeving om me heen met het Down Syndroom. En ik zou ze voor geen goud willen missen. De ouders al helemaal niet! En het zijn ongelovelijk gelukkige mensen!
Falcon punch? Lijkt TS me wel de persoon voor.quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan blijft er maar 1 keus over....
TS had beter de nick "mijn naam is haas" kunnen nemenquote:
Zoooo jij kent TS al goed zeg!quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:49 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Falcon punch? Lijkt TS me wel de persoon voor.
Ik zou iemand die z'n eigen kind als 'vrucht' ziet, persoonlijk niet eens willen als vader van m'n kind.quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ach dat gebeurd toch niet, een vrouw die geen abortus wilt zegt in principe al, man je dealt ermee of je rot maar op. Anders (ook al had ze niet voor abortus gekozen) had is iig naar zijn verhaal geluisterd.quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens dat zij de morele verplichting heeft om zijn argumenten serieus te nemen. Maar het is haar lichaam, en dus ligt die keuze uiteindelijk bij haar. Ik vind dat ook heel zuur voor de man in kwestie, maar als ik een afweging moet maken dan zou ik het in dit soort gevallen kwalijker vinden om een vrouw te verplichten een abortus te ondergaan. Zijn wens kan nooit zwaarder wegen dan haar wens als het om haar lichaam gaat.quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het is ook zijn kind hoor. En bekijkt zij het van zijn kant?
Daar had ze dan voor die tijd aan moeten denken.quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:52 schreef Plums het volgende:
[..]
Ik zou iemand die z'n eigen kind als 'vrucht' ziet, persoonlijk niet eens willen als vader van m'n kind.
Nogmaals als ze zich in de gevoelens van de vader verplaatst, je weet wel wat hem andersom verweten wordt, is er voor hem uiteraard maar 1 keus. Dat wat van te voren afgesproken is. Nu hem voor het voldongen feit zetten en gepikeerd reageren omdat hij er geen zin in heeft vind ik nogal vreemd.quote:In mijn ogen is de vrouw van TS wel beter af als ze abortus pleegt.. Ze zet nu of een kind op de wereld waarvan de vader het niet wilt, of ze staat alleen voor de verzorging en opvoeding van een kindje met Down..
Maar dan toch, die moedergevoelens he..
Dit had hij al van tevoren een keer besproken met zijn partner.quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:51 schreef simmu het volgende:
als je aan kinderen begint moet je er rekening mee houden dat je wellicht een niet perfect kind krijgt. dat om te beginnen.
Dat.quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens dat zij de morele verplichting heeft om zijn argumenten serieus te nemen. Maar het is haar lichaam, en dus ligt die keuze uiteindelijk bij haar. Ik vind dat ook heel zuur voor de man in kwestie, maar als ik een afweging moet maken dan zou ik het in dit soort gevallen kwalijker vinden om een vrouw te verplichten een abortus te ondergaan. Zijn wens kan nooit zwaarder wegen dan haar wens als het om haar lichaam gaat.
Maar goed, dit wéét je als man als je samen met je geliefde besluit dat je een kind wilt nemen. Je geeft iets uit handen en daar is veel vertrouwen voor nodig.
Dat jij liever een mongooltje wilt ipv een kind zegt meer over jou dan over TS. Als ouder hoor je te willen dat je kind alle kansen krijgt die de wereld heeft, een mongooltje krijgt dat niet.quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:11 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Wij hebben een kindje dat meervoudige syndromale aangeboren afwijkingen heeft en we zullen de rest van ons leven voor haar moeten zorgen, maar ik zou haar voor geen goud in willen ruilen voor een "gezond" kindje!!! Als jij van tevoren al niet wilt accepteren dat je kindje anders is, ben je het ouderschap niet waard!
Het geeft enorm veel stress, financiële problemen, noem maar op, maar zoals gezegd, ik wil niet anders!!
Stel je voor, je pleegt abortus en je vrouw kan daarna niet meer zwanger raken, wat dan???
toen bij ons bekend werd dat kiro down had werd ons verteld dat ze niets kunnen zeggen mbt de mate waarin het kind zich zal ontwikkelen. hou er wel rekening mee dat downkindjes vaak (maar niet altijd!) lichamelijke problemen hebben.quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:52 schreef -moppie- het volgende:
Kunnen ze ook vertellen wat de kansen van het kindje zijn of is het gewoon 'het Down syndroom' en moet je afwachten in welke gradatie?
quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens dat zij de morele verplichting heeft om zijn argumenten serieus te nemen. Maar het is haar lichaam, en dus ligt die keuze uiteindelijk bij haar. Ik vind dat ook heel zuur voor de man in kwestie, maar als ik een afweging moet maken dan zou ik het in dit soort gevallen kwalijker vinden om een vrouw te verplichten een abortus te ondergaan. Zijn wens kan nooit zwaarder wegen dan haar wens als het om haar lichaam gaat.
Maar goed, dit wéét je als man als je samen met je geliefde besluit dat je een kind wilt nemen. Je geeft iets uit handen en daar is veel vertrouwen voor nodig.
1) Een mongooltje is ook een kindquote:Op vrijdag 3 september 2010 12:55 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Dat jij liever een mongooltje wilt ipv een kind zegt meer over jou dan over TS. Als ouder hoor je te willen dat je kind alle kansen krijgt die de wereld heeft, een mongooltje krijgt dat niet.
Ik denk eerder dat jij een zak bent door iemand maar te naaien. TS is, hoe vervelend ook voor andere, eerlijk (soms wel wat grof).quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:03 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Even nog de OP quoten, zodat iedereen kan zien wat voor zak jij bent.
Kan ze er beter in d'r eentje voor zorgen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:52 schreef Plums het volgende:
[..]
Ik zou iemand die z'n eigen kind als 'vrucht' ziet, persoonlijk niet eens willen als vader van m'n kind.
In mijn ogen is de vrouw van TS wel beter af als ze abortus pleegt.. Ze zet nu een kind op de wereld waarvan de vader het niet wilt en dan staat ze ook nog alleen voor de verzorging en opvoeding van een kindje met Down..
Maar dan toch, die moedergevoelens he..
En je denkt dat een gezond kind perfect is? Die kunnen ook aan de drugs gaan, weglopen, zelfmoord plegen whatever. Je doet net alsof gezonde kinderen je wel een goed leven gaan geven.quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:55 schreef mijnnaamishans het volgende:
Ik weet wat het syndroom van down inhoud en welk beslag dat legt op je leven.
een tehuis voor downers zit hier in de buurt...
Mijn visie (onze) is dat je een gezond kind krijgt, dat opvoed, samen leuke dingen doet en je het kind helpt naar een zelfstandig leven.
dat begint mijn inziens al vroeg maar zeker na hun 12e zullen ze steeds zelfstandiger worden totdat je kind dus gaat studeren en op kamers gaat.
lekker genieten van je opgroeiende kinderen, voetballen, knutselen, fietsen, kamperen, later een biertje drinken, kennis maken met zijn/haar eerste vriendje/vriendinnetje.
en later helpen met hun eerste verbouwing tot de kleinkinderen.
feit is dat dat dat met een downer nooit gaat.
van wieg tot dood heeft die zorg nodig.
en ws zal dat zo zwaar zijn dat je eigen leven vergalt word en dat het kind alsnog 80% in een tehuis zit.
ja, ik zou van mijn kind gaan houden, zoals van elk kind maar nu bekeken is er nog geen kind, een vrucht in ontwikkeling.
ik heb een goede baan, mijn vrouw een goede baan, mooi huis, auto's, vakanties, sociaal leven, etc.
we leven 1x waarom zou ik het leven van ons laten verknallen door een foutje van moeder natuur?
als het kind er toch komt dan blijven we de rest van ons leven halve verpleegkundigen 24/7.
ik wil ook genieten van mijn leven, dan ben ik maar egoistisch.
Hoe keihard was die? Was jij erbij?quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Geweldig hoe het vergoelijkt wordt hoe een keiharde afspraak tussen man en vrouw zomaar genegeerd wordt. En dat moet je als man dan maar weten en ermee akkoord gaan.
De kans is wel een stuk groter...quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:56 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
En je denkt dat een gezond kind perfect is? Die kunnen ook aan de drugs gaan, weglopen, zelfmoord plegen whatever. Je doet net alsof gezonde kinderen je wel een goed leven gaan geven.
nou dat is gelul waar ik boos over wordt. een downkindje heeft net zoveel potentie om gelukkig te worden als ieder ander kind. waarom zou een downkindje om te beginnen minder kansen krijgen dan een ander kind?quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:55 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Dat jij liever een mongooltje wilt ipv een kind zegt meer over jou dan over TS. Als ouder hoor je te willen dat je kind alle kansen krijgt die de wereld heeft, een mongooltje krijgt dat niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |