abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86018218
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:39 schreef ymme het volgende:
Ik wil alleen maar even zeggen.
Het verschillende in mijn omgeving om me heen met het Down Syndroom. En ik zou ze voor geen goud willen missen. De ouders al helemaal niet! En het zijn ongelovelijk gelukkige mensen!
Een deel van de kinderen met Down is inderdaad gelukkig, maar niet allemaal!!!!

Ik reageer niet op TS, volgens mij is hij een troll. Vlokkentest met 11 weken??? Naar aanleiding waarvan?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:49:49 #127
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_86018221
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:49 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan blijft er maar 1 keus over....
Falcon punch? Lijkt TS me wel de persoon voor.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:50:57 #128
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86018271
Een kind met Down kan gewoon een gelukkig leven leiden. Het is wel een belasting voor de ouders natuurlijk, maar is dat een reden om het dan weg te halen?

Ik zou het iets anders vinden wanneer het kind een kort en pijnlijk leven tegenmoet zou zien, je kunt je dan afvragen of het wel geboren zou moeten worden. Maar een mongooltje, kom op. Tot je 40-ste lekker in Sinterklaas geloven en iedere dag werken op de kinderboerderij. Prima toch?
The End Times are wild
pi_86018300
als je aan kinderen begint moet je er rekening mee houden dat je wellicht een niet perfect kind krijgt. dat om te beginnen. en sorrie ts, tis nu eenmaal niet jouw lijf. die discussie over "wat als de man het kind niet wilt en de vrouw wel" is al totindentreure gevoerd door alles en iedereen en zn neef erbij en leidt nergens toe. uiteindelijk is het haar lijf en die baby zit daar nu eenmaal in. dus uiteindelijk heb je weliswaar invloed, maar geen zeggenschap. dan had je maar een rubber om moeten doen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2010 @ 12:51:45 #130
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_86018306
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:00 schreef mijnnaamishans het volgende:
Hallo allen,

TS had beter de nick "mijn naam is haas" kunnen nemen ):O
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_86018308
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:49 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Falcon punch? Lijkt TS me wel de persoon voor.
Zoooo jij kent TS al goed zeg! :N
pi_86018322
Ik hoop echt dat ik nooit voor deze keuze kom te staan want ik zou niet weten welke beslissing ik zou moeten nemen. We kunnen allemaal wel roepen, laat het kindje komen maar we weten zelf ook dat het voor de ouders, de familie maar ook voor het kind zelf (en daar hoor ik niemand over) niet makkelijk zal zijn.

Kunnen ze ook vertellen wat de kansen van het kindje zijn of is het gewoon 'het Down syndroom' en moet je afwachten in welke gradatie?

Heel veel succes TS, ik heb met jullie te doen!
pi_86018326
quote:

[..]

Ik zou iemand die z'n eigen kind als 'vrucht' ziet, persoonlijk niet eens willen als vader van m'n kind.
In mijn ogen is de vrouw van TS wel beter af als ze abortus pleegt.. Ze zet nu een kind op de wereld waarvan de vader het niet wilt en dan staat ze ook nog alleen voor de verzorging en opvoeding van een kindje met Down..
Maar dan toch, die moedergevoelens he.. :')
I'm not a sinner.
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:53:44 #134
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_86018372
quote:

[..]

Ach dat gebeurd toch niet, een vrouw die geen abortus wilt zegt in principe al, man je dealt ermee of je rot maar op. Anders (ook al had ze niet voor abortus gekozen) had is iig naar zijn verhaal geluisterd.
pi_86018385
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het is ook zijn kind hoor. En bekijkt zij het van zijn kant?
Ik ben het helemaal met je eens dat zij de morele verplichting heeft om zijn argumenten serieus te nemen. Maar het is haar lichaam, en dus ligt die keuze uiteindelijk bij haar. Ik vind dat ook heel zuur voor de man in kwestie, maar als ik een afweging moet maken dan zou ik het in dit soort gevallen kwalijker vinden om een vrouw te verplichten een abortus te ondergaan. Zijn wens kan nooit zwaarder wegen dan haar wens als het om haar lichaam gaat.

Maar goed, dit wéét je als man als je samen met je geliefde besluit dat je een kind wilt nemen. Je geeft iets uit handen en daar is veel vertrouwen voor nodig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 september 2010 @ 12:54:11 #136
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86018398
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:52 schreef Plums het volgende:

[..]

Ik zou iemand die z'n eigen kind als 'vrucht' ziet, persoonlijk niet eens willen als vader van m'n kind.
Daar had ze dan voor die tijd aan moeten denken.

quote:
In mijn ogen is de vrouw van TS wel beter af als ze abortus pleegt.. Ze zet nu of een kind op de wereld waarvan de vader het niet wilt, of ze staat alleen voor de verzorging en opvoeding van een kindje met Down..
Nogmaals als ze zich in de gevoelens van de vader verplaatst, je weet wel wat hem andersom verweten wordt, is er voor hem uiteraard maar 1 keus. Dat wat van te voren afgesproken is. Nu hem voor het voldongen feit zetten en gepikeerd reageren omdat hij er geen zin in heeft vind ik nogal vreemd.
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:54:24 #137
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_86018405
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:51 schreef simmu het volgende:
als je aan kinderen begint moet je er rekening mee houden dat je wellicht een niet perfect kind krijgt. dat om te beginnen.
Dit had hij al van tevoren een keer besproken met zijn partner.
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:55:07 #138
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_86018434
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens dat zij de morele verplichting heeft om zijn argumenten serieus te nemen. Maar het is haar lichaam, en dus ligt die keuze uiteindelijk bij haar. Ik vind dat ook heel zuur voor de man in kwestie, maar als ik een afweging moet maken dan zou ik het in dit soort gevallen kwalijker vinden om een vrouw te verplichten een abortus te ondergaan. Zijn wens kan nooit zwaarder wegen dan haar wens als het om haar lichaam gaat.

Maar goed, dit wéét je als man als je samen met je geliefde besluit dat je een kind wilt nemen. Je geeft iets uit handen en daar is veel vertrouwen voor nodig.
Dat.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_86018447
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:11 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

:r :r :r

Wij hebben een kindje dat meervoudige syndromale aangeboren afwijkingen heeft en we zullen de rest van ons leven voor haar moeten zorgen, maar ik zou haar voor geen goud in willen ruilen voor een "gezond" kindje!!! Als jij van tevoren al niet wilt accepteren dat je kindje anders is, ben je het ouderschap niet waard!

Het geeft enorm veel stress, financiële problemen, noem maar op, maar zoals gezegd, ik wil niet anders!!

Stel je voor, je pleegt abortus en je vrouw kan daarna niet meer zwanger raken, wat dan???
Dat jij liever een mongooltje wilt ipv een kind zegt meer over jou dan over TS. Als ouder hoor je te willen dat je kind alle kansen krijgt die de wereld heeft, een mongooltje krijgt dat niet.
pi_86018452
Ik weet wat het syndroom van down inhoud en welk beslag dat legt op je leven.
een tehuis voor downers zit hier in de buurt...

Mijn visie (onze) is dat je een gezond kind krijgt, dat opvoed, samen leuke dingen doet en je het kind helpt naar een zelfstandig leven.
dat begint mijn inziens al vroeg maar zeker na hun 12e zullen ze steeds zelfstandiger worden totdat je kind dus gaat studeren en op kamers gaat.
lekker genieten van je opgroeiende kinderen, voetballen, knutselen, fietsen, kamperen, later een biertje drinken, kennis maken met zijn/haar eerste vriendje/vriendinnetje.

en later helpen met hun eerste verbouwing tot de kleinkinderen.

feit is dat dat dat met een downer nooit gaat.
van wieg tot dood heeft die zorg nodig.
en ws zal dat zo zwaar zijn dat je eigen leven vergalt word en dat het kind alsnog 80% in een tehuis zit.
ja, ik zou van mijn kind gaan houden, zoals van elk kind maar nu bekeken is er nog geen kind, een vrucht in ontwikkeling.

ik heb een goede baan, mijn vrouw een goede baan, mooi huis, auto's, vakanties, sociaal leven, etc.
we leven 1x waarom zou ik het leven van ons laten verknallen door een foutje van moeder natuur?

als het kind er toch komt dan blijven we de rest van ons leven halve verpleegkundigen 24/7.

ik wil ook genieten van mijn leven, dan ben ik maar egoistisch.
hans
pi_86018453
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:52 schreef -moppie- het volgende:
Kunnen ze ook vertellen wat de kansen van het kindje zijn of is het gewoon 'het Down syndroom' en moet je afwachten in welke gradatie?
toen bij ons bekend werd dat kiro down had werd ons verteld dat ze niets kunnen zeggen mbt de mate waarin het kind zich zal ontwikkelen. hou er wel rekening mee dat downkindjes vaak (maar niet altijd!) lichamelijke problemen hebben.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 september 2010 @ 12:55:42 #142
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86018462
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:D Geweldig hoe het vergoelijkt wordt hoe een keiharde afspraak tussen man en vrouw zomaar genegeerd wordt. En dat moet je als man dan maar weten en ermee akkoord gaan.
pi_86018465
Hoe oud zijn jullie als ik vragen mag TS, ik bedoel deze onderzoeken worden natuurlijk niet 'standaard' gedaan....
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:56:21 #144
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86018487
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:55 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Dat jij liever een mongooltje wilt ipv een kind zegt meer over jou dan over TS. Als ouder hoor je te willen dat je kind alle kansen krijgt die de wereld heeft, een mongooltje krijgt dat niet.
1) Een mongooltje is ook een kind
2) Er staat niet dat ze het liever wil. Er staat dat ze niet meer wil ruilen. Dat is heel iets anders.
The End Times are wild
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:56:23 #145
235428 di0r1
foto_van_mij.jpg .exe
pi_86018488
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:03 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Even nog de OP quoten, zodat iedereen kan zien wat voor zak jij bent.
Ik denk eerder dat jij een zak bent door iemand maar te naaien. TS is, hoe vervelend ook voor andere, eerlijk (soms wel wat grof).

Ik vind het eerlijk gezegd ook een moeilijke keuze...
Sterk Topic || Lekker nummertje
"Als oprecht democraat eerbiedig ik iedere mening: het is immers het goed recht van mijn buurman om ongelijk te hebben."- Jan Greshoff
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:56:31 #146
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_86018496
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:52 schreef Plums het volgende:

[..]

In mijn ogen is de vrouw van TS wel beter af als ze abortus pleegt.. Ze zet nu een kind op de wereld waarvan de vader het niet wilt en dan staat ze ook nog alleen voor de verzorging en opvoeding van een kindje met Down..
Kan ze er beter in d'r eentje voor zorgen.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:56:57 #147
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_86018512
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:55 schreef mijnnaamishans het volgende:
Ik weet wat het syndroom van down inhoud en welk beslag dat legt op je leven.
een tehuis voor downers zit hier in de buurt...

Mijn visie (onze) is dat je een gezond kind krijgt, dat opvoed, samen leuke dingen doet en je het kind helpt naar een zelfstandig leven.
dat begint mijn inziens al vroeg maar zeker na hun 12e zullen ze steeds zelfstandiger worden totdat je kind dus gaat studeren en op kamers gaat.
lekker genieten van je opgroeiende kinderen, voetballen, knutselen, fietsen, kamperen, later een biertje drinken, kennis maken met zijn/haar eerste vriendje/vriendinnetje.

en later helpen met hun eerste verbouwing tot de kleinkinderen.

feit is dat dat dat met een downer nooit gaat.
van wieg tot dood heeft die zorg nodig.
en ws zal dat zo zwaar zijn dat je eigen leven vergalt word en dat het kind alsnog 80% in een tehuis zit.
ja, ik zou van mijn kind gaan houden, zoals van elk kind maar nu bekeken is er nog geen kind, een vrucht in ontwikkeling.

ik heb een goede baan, mijn vrouw een goede baan, mooi huis, auto's, vakanties, sociaal leven, etc.
we leven 1x waarom zou ik het leven van ons laten verknallen door een foutje van moeder natuur?

als het kind er toch komt dan blijven we de rest van ons leven halve verpleegkundigen 24/7.

ik wil ook genieten van mijn leven, dan ben ik maar egoistisch.
En je denkt dat een gezond kind perfect is? Die kunnen ook aan de drugs gaan, weglopen, zelfmoord plegen whatever. Je doet net alsof gezonde kinderen je wel een goed leven gaan geven.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:57:26 #148
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_86018526
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

:D Geweldig hoe het vergoelijkt wordt hoe een keiharde afspraak tussen man en vrouw zomaar genegeerd wordt. En dat moet je als man dan maar weten en ermee akkoord gaan.
Hoe keihard was die? Was jij erbij?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 3 september 2010 @ 12:57:29 #149
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86018529
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:56 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

En je denkt dat een gezond kind perfect is? Die kunnen ook aan de drugs gaan, weglopen, zelfmoord plegen whatever. Je doet net alsof gezonde kinderen je wel een goed leven gaan geven.
De kans is wel een stuk groter...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_86018561
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:55 schreef Aneurism het volgende:

[..]

nou dat is gelul waar ik boos over wordt. een downkindje heeft net zoveel potentie om gelukkig te worden als ieder ander kind. waarom zou een downkindje om te beginnen minder kansen krijgen dan een ander kind?

god weet dat kiro net zoveel kansen heeft gehad als ieder ander kind. tot aan de ecmo aan toe. tis maar net wat je er zelf van maakt hoor. als je zelf al de insteek hebt dat het kind minder is dan een ander moet je niet vreemd opkijken als dat kind dat dan vervolgens oppikt en zich daar naar gedraagt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')