quote:Jongen (16) overleden na schietpartij Amsterdam
Uitgegeven: 2 september 2010 19:46
Laatst gewijzigd: 3 september 2010 07:03
AMSTERDAM - Een 16-jarige Amsterdammer is donderdagavond overleden nadat hij eerder die avond op straat was neergeschoten in het centrum van Amsterdam. Dat heeft de politie gemeld.
Schietpartij Amsterdamslideshow
De jongen - geen onbekende van de politie - werd met levensgevaarlijke verwondingen naar het ziekenhuis gebracht waar hij later overleed.
Hij werd rond kwart voor zeven 's avonds meerdere malen geraakt in de straat Nieuwe Houttuinen.
Voortvluchtig
De dader is er te voet vandoor gegaan en is nog voortvluchtig. De politie heeft de omgeving afgezet voor onderzoek.
De Amsterdammer had meerdere strafbare feiten op zijn naam staan, maar de politie kon niet vertellen wat de jongen op zijn kerfstok had.
Er kwam 3 minuten later nog iemand op het idee.quote:Op vrijdag 3 september 2010 09:40 schreef Hanoying het volgende:
Zag dat hij nog geen eigen topic had maar hier moet FOK! toch best ongenuanceerd op los kunnen.![]()
[..]
Eerst was hij al te laat voor de schietpartij en nu ook al te laat met zijn topic. Het zit hem ook niet meequote:Op vrijdag 3 september 2010 09:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
Er kwam 3 minuten later nog iemand op het idee.
Schietpartij
http://www.at5.nl/artikel(...)-voor-dood-16-jarigequote:Zes arrestaties voor dood 16-jarige
De politie heeft zes jongens opgepakt voor de schietpartij waarbij gisteravond de 16-jarige Quincy Schumans omkwam. De jongens werden vannacht in een woning aangehouden. Of de schutter zelf ook bij de arrestanten is, is nog onduidelijk. Het slachtoffer werd gisteren op de Haarlemmer Houttuinen meerdere keren beschoten en overleed korte tijd later in het ziekenhuis. De dader vluchtte daarna te voet.
Is niet bekend.quote:Op vrijdag 3 september 2010 11:12 schreef longinus het volgende:
Is ie per ongelijk doodgeschoten, of was dit een vergelding ?
Is hij van Marokkaanse afkomst danquote:Op vrijdag 3 september 2010 09:40 schreef Hanoying het volgende:
Zag dat hij nog geen eigen topic had maar hier moet FOK! toch best ongenuanceerd op los kunnen.![]()
[..]
Als de schutter onder de zes is, dan heeft hij toch veel te kleine handjes om een vuurwapen vast te houden?quote:De verdachten, allen Amsterdammers tussen de 15 en 23 jaar, worden verhoord om uit te zoeken wat hun eventuele betrokkenheid bij de schietpartij in de hoofdstad is geweest.
De politie kan nog niet zeggen of de vermoedelijke schutter onder de zes is. Dat liet een woordvoerder vrijdag weten.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 10:14 schreef Hanoying het volgende:
Tijd voor een poll![]()
Poll: Straatcrimineel doodgeschoten in A'dam
• vreselijk pas 16, snel een stille tocht
• Erg, maar stille tocht lijkt overdreven
• Kan er niet zo mee zitten eigenlijk
• Mooi zo, weer één minder
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
http://www.at5.nl/imgcache/a/a3fd54dd735d7d02d4d322abaf55af0b.jpgquote:Quincy vermoord door beste vriend
De 16-jarige Quincy Schumans is donderdagavond doodgeschoten door zijn beste vriend.
Dat zegt de familie van het slachtoffer tegen AT5. Zij zoeken de aanleiding voor de schietpartij in een ruzie over een scooterongeluk.
De familie vertelt dat Quincy en de vriend afgelopen week tegen elkaar waren gebotst op de scooter. De vriend had daarbij een vinger gebroken en zou Quincy daar de schuld van hebben gegeven.
Toen de twee jongens elkaar donderdag in de Nieuwe Huittuinen op straat tegenkwamen, ontstond een ruzie, waarbij de vriend een pistool pakte en Quincy doodschoot.
De familie benadrukt dat Quincy geen crimineel was en nog nooit ergens voor was veroordeeld. De politie sprak donderdag nog van een 'bekende' van hen.
Inmiddels is in Vlaardingen een 18-jarige man aangehouden. De politie ziet hem als hoofdverdachte in de zaak, zo laat het AT5 weten. De man was 'een goede bekende' van Quincy. Eerder werden al zes andere verdachten opgepakt. zij zitten allen nog vast.
Ben benieuwd. De poll zou er nu ook iets anders uitzienquote:De familie benadrukt dat Quincy geen crimineel was en nog nooit ergens voor was veroordeeld. De politie sprak donderdag nog van een 'bekende' van hen.
Ik blijf van mening dat er weer teveel slachtoffers zijn gevallenquote:Op vrijdag 3 september 2010 13:14 schreef Hyperdude het volgende:
Ik wacht wel met mijn mening tot er meer info is.
Jezus....waar in vredesnaam is het dan mis met je gegaan als je iemand om zoiets vermoordt.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:06 schreef Muridae het volgende:
Nou, de info is boven tafel.
Triest, erg triest dat voor zoiets een leven ontnomen kan worden.
http://www.at5.nl/artikel(...)rd-door-beste-vriend
[..]
[ afbeelding ]
Dat zijn internetridders, die denken cool te zijn met hun "mening".quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:38 schreef -Strawberry- het volgende:
23 stemmen voor "Mooi zo, weer een minder!"
Mag toch hopen dat het niet serieus is.
Er schijnt een soort angst te zijn om voor soft uitgemaakt te wordenquote:Op vrijdag 3 september 2010 13:38 schreef -Strawberry- het volgende:
23 stemmen voor "Mooi zo, weer een minder!"
Mag toch hopen dat het niet serieus is.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 11:38 schreef Solipsis het volgende:
[..]
Als de schutter onder de zes is, dan heeft hij toch veel te kleine handjes om een vuurwapen vast te houden?
Of mensen die vaak genoeg last hebben gehad van dit soort tuig om niet te treuren om dit verlies.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:40 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dat zijn internetridders, die denken cool te zijn met hun "mening".
Yep, ik heb nooit vrienden met vuurwapens gehad. Feit dat je beste vriend met een vuurwapen op zak loopt, is voor mij voldoende reden om weinig medelijden met het slachtoffer te hebben.quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:35 schreef Viajero het volgende:
[..]
Of mensen die vaak genoeg last hebben gehad van dit soort tuig om niet te treuren om dit verlies.
Tja en dan zeker ook niet met de ouders en overige familie van t slachtoffer...quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:41 schreef Casos het volgende:
[..]
Yep, ik heb nooit vrienden met vuurwapens gehad. Feit dat je beste vriend met een vuurwapen op zak loopt, is voor mij voldoende reden om weinig medelijden met het slachtoffer te hebben.
Hij staat nu op 27. Denk jij dat 27 Fok!kers zijn overvallen, verkracht, beroofd en/of bedreigd? Of, als de stemming representatief zou zijn, 50% van de Fok!kers?quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:35 schreef Viajero het volgende:
[..]
Of mensen die vaak genoeg last hebben gehad van dit soort tuig om niet te treuren om dit verlies.
Last hebben van tuig betekent niet direkt dat je slachtoffer bent van dat soort misdaden.quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:57 schreef DonJames het volgende:
[..]
Hij staat nu op 27. Denk jij dat 27 Fok!kers zijn overvallen, verkracht, beroofd en/of bedreigd? Of, als de stemming representatief zou zijn, 50% van de Fok!kers?
Wat schaar jij dan precies onder "last hebben van dat soort tuig"? Dat je ze ziet lopen? Dat je op het nieuws hoort dat er iemand is overvallen?quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:01 schreef Viajero het volgende:
[..]
Last hebben van tuig betekent niet direkt dat je slachtoffer bent van dat soort misdaden.
Diefstal, intimidatie, geweld, dat soort dingen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:03 schreef DonJames het volgende:
[..]
Wat schaar jij dan precies onder "last hebben van dat soort tuig"? Dat je ze ziet lopen? Dat je op het nieuws hoort dat er iemand is overvallen?
Mijn stem was dan ook: kan er niet zo mee zitten....quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:52 schreef Motorist het volgende:
[..]
Tja en dan zeker ook niet met de ouders en overige familie van t slachtoffer...
Laten we vooral gaan juichen als er weer een dooie gevallen is
OK, zet die maar bij m'n rijtje dan. Hoevaak ben jij door (evt. vuurwapengevaarlijk) tuig bestolen, geintimideerd en geslagen? En hoeveel mensen ken je persoonlijk waarbij dat is overkomen?quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:06 schreef Viajero het volgende:
[..]
Diefstal, intimidatie, geweld, dat soort dingen.
Ik dus minimaal 5.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:10 schreef DonJames het volgende:
[..]
OK, zet die maar bij m'n rijtje dan. Hoevaak ben jij door (evt. vuurwapengevaarlijk) tuig bestolen, geintimideerd en geslagen? En hoeveel mensen ken je persoonlijk waarbij dat is overkomen?
Ik persoonlijk: 0.
Ik welquote:Op vrijdag 3 september 2010 15:28 schreef Michelle_2 het volgende:
Dit is natuurlijk verschrikkelijk,vooral voor de ouders.
Crimineel of niet het blijft natuurlijk je kind.
Persoonlijk vind ik een stille tocht voor een bekende van politie een beetje overdreven en ik lig er verder dan ook niet wakker van.
Je woont met je enige (denkbeeldige) vriend in een grot en komt nooit buiten?quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:10 schreef DonJames het volgende:
[..]
OK, zet die maar bij m'n rijtje dan. Hoevaak ben jij door (evt. vuurwapengevaarlijk) tuig bestolen, geintimideerd en geslagen? En hoeveel mensen ken je persoonlijk waarbij dat is overkomen?
Als jij je zelfvertrouwen ontleend aan dit soort uitspraken: Is goed hoor. Wat jij wil.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:46 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je woont met je enige (denkbeeldige) vriend in een grot en komt nooit buiten?
Vaag. Ik dus echt niemand. En ik woon nog wel in de grote stad (Amsterdam). Misschien zegt het wat over jouw familie/vrienden (of die van mij).quote:Ik ben zelf meermaals bestolen, bedreigd, geintimideerd en aangevallen, en ik ken veel mensen die dat ook overkomen is.
Dat kan ik me echt nauwelijks voorstellen, kom je wel eens buiten?quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:10 schreef DonJames het volgende:
[..]
Volgens de cijfers wordt per jaar meer dan een kwart van de Nederlanders slachtoffer van een of meerdere vormen van criminaliteit. Het is statistisch gezien dus bijna onmogelijk dat jij niemand kent die ooit slachtoffer is geweest....quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:04 schreef DonJames het volgende:
[..]
Als jij je zelfvertrouwen ontleend aan dit soort uitspraken: Is goed hoor. Wat jij wil.
[..]
Vaag. Ik dus echt niemand. En ik woon nog wel in de grote stad (Amsterdam). Misschien zegt het wat over jouw familie/vrienden (of die van mij).
Die statistieken wil ik graag zien, en dan vooral wat men onder "criminaliteit" schaalt. Waarschijnlijk ook allle kwajongensstreken, krasje in autolak (zonder briefje), kattekwaad en kruimeldiefgevallen. Bij mij is dit jaar het achterlichtje van m'n fiets gestolen, maar daar doel ik dus niet op. Dat soort dingen strookt bovendien niet met "het was een bekende van de politie" en de "eigen schuld, net goed"-reactie van sommige users hier.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:13 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Volgens de cijfers wordt per jaar meer dan een kwart van de Nederlanders slachtoffer van een of meerdere vormen van criminaliteit. Het is statistisch gezien dus bijna onmogelijk dat jij niemand kent die ooit slachtoffer is geweest....
Ik heb ook nog nooit ergens last van gehad. Maar misschien dat het in de randstad vaker voorkomt.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:07 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Dat kan ik me echt nauwelijks voorstellen, kom je wel eens buiten?
Ik sprak uit mijn herinnering, maar deze kon ik via Google vrij snel terugvinden:quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:28 schreef DonJames het volgende:
[..]
Die statistieken wil ik graag zien, en dan vooral wat men onder "criminaliteit" schaalt. Waarschijnlijk ook allle kwajongensstreken, krasje in autolak (zonder briefje), kattekwaad en kruimeldiefgevallen. Bij mij is dit jaar het achterlichtje van m'n fiets gestolen, maar daar doel ik dus niet op. Dat soort dingen strookt bovendien niet met "het was een bekende van de politie" en de "eigen schuld, net goed"-reactie van sommige users hier.
Dat is op die leeftijd toch heel sneu eigenlijk....ik vraag me af hoe dat zo gekomen is.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:36 schreef Michelle_2 het volgende:
[quote]Op vrijdag 3 september 2010 17:28 schreef DonJames het volgende:
Zowel de dader als het slachtoffer schijnen bekenden van de politie te zijn..
Je weet helemaal niets over deze crimineel en hoe hij zo geworden is.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:37 schreef Boekenwurm het volgende:
Het is niet iets dat elke week gebeurt, maar genoeg zodat de meeste echt niet rouwen om de dood van een crimineel.
In de eerste plaats het falen van de ouders wat betreft de opvoeding denk ik zo.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is op die leeftijd toch heel sneu eigenlijk....ik vraag me af hoe dat zo gekomen is.
Er is een verschil tussen niet rouwen en juichen, drama queen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je weet helemaal niets over deze crimineel en hoe hij zo geworden is.
Nee, ik zal nooit kunnen juichen als een jongen van 16 dood is gegaan, crimineel of niet.
Ik snap sowieso niet dat iemand kan rouwen om mensen die ze helemaal niet kennen en nog nooit gezien hebben,maar goed ik zal wel een ijskonijn zijn.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:53 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen niet rouwen en juichen, drama queen.
Maar heel schattig dat je je dit zo kan aantrekken. Wat mij betreft kunnen we mensen als hem missen als kiespijn. Of ze nou 12 of 62 zijn, en hoe ze ook zo geworden zijn.
Wereldvreemd zou ik mezelf niet noemen, en ik kom gewoon uit een doorsnee gezin. In het onderzoek staat dat 13% te maken heeft gehad met diefstal (voornamelijk fietsen) en 6% te maken heeft gehad met bedreiging, mishandeling of seksueel delict, dus de conclusie is eerder dat jij gewoon pech hebtquote:Op vrijdag 3 september 2010 17:37 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Ik sprak uit mijn herinnering, maar deze kon ik via Google vrij snel terugvinden:
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)4AFDB/0/pb03n052.pdf
Ik kom zelf ook uit een hoogopgeleid bovenmodaal milieu, evenals de meeste van mijn vrienden en familie. Toch ben ook ik in de laatste 10 jaar slachtoffer geworden van inbraak, diefstal, intimidatie, bedreiging en vandalisme. En dat geldt ook voor de meeste mensen in mijn omgeving, en in veel gevallen doet men niet eens aangifte (hierom). Het is niet iets dat elke week gebeurt, maar genoeg zodat de meeste echt niet rouwen om de dood van een crimineel.
Volgens mij heb je heel veel geluk, of je bent ontzettend wereldvreemd, maar representatief ben je in ieder geval niet.
Maar dat is per jaar he, en ik denk niet dat dezelfde mensen elk jaar slachtoffer worden. En zo iets blijft je bij, ook jaren later.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:17 schreef DonJames het volgende:
[..]
Wereldvreemd zou ik mezelf niet noemen, en ik kom gewoon uit een doorsnee gezin. In het onderzoek staat dat 13% te maken heeft gehad met diefstal (voornamelijk fietsen) en 6% te maken heeft gehad met bedreiging, mishandeling of seksueel delict, dus de conclusie is eerder dat jij gewoon pech hebt
Hoe hij zo geworden is? Door zijn eigen domme schuld, een gebrek aan ruggengraat en het geestelijk vermogen om een normaal leven op te kunnen bouwen. Niemand die deze kneus zal missen, behalve zijn eigen familie natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je weet helemaal niets over deze crimineel en hoe hij zo geworden is.
Nee, ik zal nooit kunnen juichen als een jongen van 16 dood is gegaan, crimineel of niet.
Stakkers...quote:'Je had hem in zijn been moeten schieten. Je hebt hem in zijn nek geschoten.''
AMSTERDAM - ''Dan had je het ook maar niet moeten doen.'' Dat was wat de man riep die de zestienjarige Quincy Schumans gisteravond om kwart voor zeven met enkele schoten dodelijk verwondde.
Een buurtbewoner hoorde het hem zeggen, gisteravond in de Nieuwe Houttuinen (Amsterdam-Centrum).
De politie arresteerde vanochtend deze vermoedelijke schutter in Vlaardingen. Het gaat om een 18-jarige Amsterdammer, een bekende van het slachtoffer én van de politie.
Was de schietpartij een uit de hand gelopen ruzie over een gebroken vinger, zoals vrienden van het slachtoffer op internet speculeren? ''Ik weet niet wat hij met de opmerking 'dat had je maar niet moeten doen' bedoelde,'' zegt de buurtbewoner.
De schutter maakte dat hij wegkwam, richting de Binnen Dommersstraat. Wederom de ooggetuige: ''Eerst lopend, daarna rennend. Een andere jongen liep eerst achter de schutter aan, kwam terug en we hoorden hem bellen. Hij zei: Je had hem in zijn been moeten schieten. Je hebt hem in zijn nek geschoten.''
Opmerkelijk vond de ooggetuige dat de schutter - donkere huidskleur, blauw joggingpak, zilveren bodywarmer zonder mouwen, zwart baseballpetje - geen bivakmuts of andere vermomming droeg. ''Dit was geen moordaanslag maar een opwelling.''
Volgens de ooggetuige verbleven dader en slachtoffer in een woning in de Nieuwe Houttuinen. ''Daar zitten altijd een stuk of twaalf Antillianen. Vier keer per dag komt er een geblindeerde, stoere auto voorrijden. Dan weet ik het wel: drugs. Ze hebben een soort partytent in de voortuin en zitten uren te playstationen.''
Het was surrealistisch, zegt de ooggetuige. ''Het been van het slachtoffer stak uit het tentje. De mannen in het huis begonnen niet te gillen of te rennen, maar bleven rustig.''
Kort na de schietpartij arresteerde de Amsterdamse politie zes mannen tussen de vijftien en 23 jaar wegens mogelijke betrokkenheid bij de schietpartij.
De toedracht van de schietpartij was vanmorgen bij de politie nog niet bekend. Het slachtoffer was ook een bekende van de politie. ''Hij komt veelvuldig in onze systemen voor vanwege diverse strafbare feiten. En hierbij gaat het niet om winkeldiefstal,'' aldus een politiewoordvoerder. ''Een zestienjarige jongen wordt in de regel niet zomaar neergeschoten.''
Op internet kondigen vrienden van Schumans aan morgen een stille tocht te houden, die begint op het Haarlemmerplein. (ROB ROMBOUTS - Parool)
Als ze nou elkaar allemaal in de ballen schieten zodat ze zich in ieder geval niet meer voortplanten. Dan leven ze toch nog en is Strawberry ook blij.quote:
Ik heb het dan ook over die pol. En daar gaat het wel om juichen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:53 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen niet rouwen en juichen, drama queen.
Oh ik zal hem ook zeker niet missen, maar ik vind het we sneu dat een jongen zo geworden is.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:53 schreef Boekenwurm het volgende:
Maar heel schattig dat je je dit zo kan aantrekken. Wat mij betreft kunnen we mensen als hem missen als kiespijn. Of ze nou 12 of 62 zijn, en hoe ze ook zo geworden zijn.
Ach, Darwinaward wat dat betreft....maar om er nou blij om te zijn, dat niet.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:27 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Hoe hij zo geworden is? Door zijn eigen domme schuld, een gebrek aan ruggengraat en het geestelijk vermogen om een normaal leven op te kunnen bouwen. Niemand die deze kneus zal missen, behalve zijn eigen familie natuurlijk.
Eh nee, denk dat dat veel het serieus menen... Ik heb zelf niet gestemd, maar wat hier nergens te vinden is, is dat deze jongen ook al lang een bekende van de politie is en volgende de politie ''niet vanwege kleine dingen als diefstal o.i.d.''. Iig gewoon een echte crimineel op jonge leeftijd. Hoe die gestorven is is natuurlijk kansloos, zeker als het idd gaat waar bv de telegraaf over meld... Maar de straten zouden niet veiliger zijn als ie nog wel in leven zou zijn... Dus kan me prima voorstellen dat er mensen zijn die zeggen: opgeruimd staat netjes, weg met die kut jonge crimineeltjes... Is dat nou echt zo gek?quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:40 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dat zijn internetridders, die denken cool te zijn met hun "mening".
Tja, dan verschilt hun definitie van beste vrienden waarschijnlijk als dag en nacht met de mijne.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:46 schreef Michelle_2 het volgende:
[..]
In de eerste plaats het falen van de ouders wat betreft de opvoeding denk ik zo.
Het schijnt dat de twee jongens elkaars beste vrienden waren en dat de ruzie over een botsing tussen hun scooters ging.
Wee degene die durft de stilte te verbreken in de tocht voor Schumans:quote:Op zaterdag 4 september 2010 16:10 schreef Hathor het volgende:
Die stille tochten zijn ook een beeetje hun doel voorbijgeschoten, niet? Als ze tegenwoordig al gaan lopen voor doodordinaire straatrovers die vroeg of laat toch wel tegen een kogel lopen of voor langere tijd achter de tralies verdwijnen, mis ik de symboliek een beetje.
Nee, dan doen we de Sail-parade nog eens over.quote:Op zaterdag 4 september 2010 16:27 schreef HiZ het volgende:
Ja precies, een misdadiger wordt neergeknald door een van z'n misdadige vriendjes en we gaan doen alsof een onschuldige voorbijganger dood is. Gaan ze straks ook een stille tocht houden voor Joran van der Sloot of zo ?
quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:15 schreef Hanoying het volgende:
Ik vraag me af hoe zijn klasgenoten op het gym er mee om zullen gaan, zal toch wel schrikken geweest zijn dat lege schoolbankje tijdens de les Oud-Grieks van vanochtend.
Dat zijn de cijfers per jaar, statistisch gezien is iedereen in zijn leven wel een keer aan de beurt.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:17 schreef DonJames het volgende:
[..]
Wereldvreemd zou ik mezelf niet noemen, en ik kom gewoon uit een doorsnee gezin. In het onderzoek staat dat 13% te maken heeft gehad met diefstal (voornamelijk fietsen) en 6% te maken heeft gehad met bedreiging, mishandeling of seksueel delict, dus de conclusie is eerder dat jij gewoon pech hebt
Je zou toch bijna een witte puntmuts opzettenquote:Op zaterdag 4 september 2010 19:46 schreef WammesWaggel het volgende:
Ik mis mijn Nigger gewoon man![]()
http://www.at5.nl/artikelen/47606/quincy
typisch gevalletje van iets teveel films hebben gezien.quote:Op zaterdag 4 september 2010 19:46 schreef WammesWaggel het volgende:
quote:Op zaterdag 4 september 2010 19:46 schreef WammesWaggel het volgende:
quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:09 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Je zou toch bijna een witte puntmuts opzetten
Hij kwam wel eens bij ze op de koffiequote:Op zondag 5 september 2010 08:41 schreef Maharajah het volgende:
Hij was een ''goeie bekende'' van de politie.
Stel je niet aan man. Niemand kent die lui hier. Dit is precies hetzelfde als niets geven om de duizenden doden in Pakistan of waar dan ook een ramp/oorlog plaatsheeft.quote:Op zondag 5 september 2010 12:49 schreef mr-green het volgende:
Wat een stoere binkies hier allemaal zegOm te
![]()
Dit is gewoon dramatisch. Die gast was 16 jaar zeg...
Hier heb je een stukje liefdequote:Op zondag 5 september 2010 12:54 schreef waht het volgende:
[..]
Stel je niet aan man. Niemand kent die lui hier. Dit is precies hetzelfde als niets geven om de duizenden doden in Pakistan of waar dan ook een ramp/oorlog plaatsheeft.
Ik geef meer om de maatschappelijke implicaties van dit soort incidenten dan om het persoonlijke leed als ik de slachtoffers niet ken.
Wat maakt dat nou weer uit. Alsof 16-jarige geen tuig kunnen zijn.quote:Op zondag 5 september 2010 12:49 schreef mr-green het volgende:
Wat een stoere binkies hier allemaal zegOm te
![]()
Dit is gewoon dramatisch. Die gast was 16 jaar zeg...
En omdat het ''tuig'' is (definieer tuig eens) maakt het allemaal niks uitquote:Op zondag 5 september 2010 13:44 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Wat maakt dat nou weer uit. Alsof 16-jarige geen tuig kunnen zijn.
Precies.quote:Op zondag 5 september 2010 14:52 schreef mr-green het volgende:
[..]
En omdat het ''tuig'' is (definieer tuig eens) maakt het allemaal niks uit![]()
Zuig jij hier even lekker uit je duim. Bekende van de politie ben je niet zomaar.quote:Daarnaast was deze jongen geen crimineel maar een puber die wat kleine ''overtredingen'' had begaan (en dat is nog geen eens zeker, dat gok ik zo)
Het ging juist NIET om kleine vergrijpen volgens de politie, het was dus geen puber met kleine overtredingen, maar iemand die hard op weg was in het zware criminele circuit te belanden. Je gokt er dus een beetje naast.quote:Op zondag 5 september 2010 14:52 schreef mr-green het volgende:
[..]
En omdat het ''tuig'' is (definieer tuig eens) maakt het allemaal niks uit![]()
Daarnaast was deze jongen geen crimineel maar een puber die wat kleine ''overtredingen'' had begaan (en dat is nog geen eens zeker, dat gok ik zo)
Kijk als deze jongeman nou een ernstig misdrijf had gepleegd en daarna was neergeschoten keek ik anders naar deze jongen.
En laat ik even duidelijk zijn: ik ben tegen jongeren die geen kansen pakken in onze samenleving.
Heb je enig hoe de wapenwet in Belgie of Nederland in elkaar steekt, of ben je gewoon een VMBO'er die maar wat roept?quote:Op zondag 5 september 2010 16:18 schreef AwesomeFace het volgende:
INB4 ALS BELGIE MET NEDERLAND GAAT IS ER GEEN PISTOOL WET MEER
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |