abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86030126
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:36 schreef Michelle_2 het volgende:
[quote]Op vrijdag 3 september 2010 17:28 schreef DonJames het volgende:

Zowel de dader als het slachtoffer schijnen bekenden van de politie te zijn.. :X
Dat is op die leeftijd toch heel sneu eigenlijk....ik vraag me af hoe dat zo gekomen is.
pi_86030196
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:37 schreef Boekenwurm het volgende:
Het is niet iets dat elke week gebeurt, maar genoeg zodat de meeste echt niet rouwen om de dood van een crimineel.
Je weet helemaal niets over deze crimineel en hoe hij zo geworden is.
Nee, ik zal nooit kunnen juichen als een jongen van 16 dood is gegaan, crimineel of niet.
pi_86030432
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:40 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is op die leeftijd toch heel sneu eigenlijk....ik vraag me af hoe dat zo gekomen is.
In de eerste plaats het falen van de ouders wat betreft de opvoeding denk ik zo.
Het schijnt dat de twee jongens elkaars beste vrienden waren en dat de ruzie over een botsing tussen hun scooters ging.
pi_86030756
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:41 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee, ik zal nooit kunnen juichen als een jongen van 16 dood is gegaan, crimineel of niet.
Er is een verschil tussen niet rouwen en juichen, drama queen.

Maar heel schattig dat je je dit zo kan aantrekken. Wat mij betreft kunnen we mensen als hem missen als kiespijn. Of ze nou 12 of 62 zijn, en hoe ze ook zo geworden zijn.
pi_86030808
waar gaat dit heen
pi_86031000
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:53 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Maar heel schattig dat je je dit zo kan aantrekken. Wat mij betreft kunnen we mensen als hem missen als kiespijn. Of ze nou 12 of 62 zijn, en hoe ze ook zo geworden zijn.
Ik snap sowieso niet dat iemand kan rouwen om mensen die ze helemaal niet kennen en nog nooit gezien hebben,maar goed ik zal wel een ijskonijn zijn.
Ik zit ook al niet jankend voor de buis bij rampen en andere ernstige gebeurtenissen.
pi_86031808
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:37 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Ik sprak uit mijn herinnering, maar deze kon ik via Google vrij snel terugvinden:

http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)4AFDB/0/pb03n052.pdf

Ik kom zelf ook uit een hoogopgeleid bovenmodaal milieu, evenals de meeste van mijn vrienden en familie. Toch ben ook ik in de laatste 10 jaar slachtoffer geworden van inbraak, diefstal, intimidatie, bedreiging en vandalisme. En dat geldt ook voor de meeste mensen in mijn omgeving, en in veel gevallen doet men niet eens aangifte (hierom). Het is niet iets dat elke week gebeurt, maar genoeg zodat de meeste echt niet rouwen om de dood van een crimineel.

Volgens mij heb je heel veel geluk, of je bent ontzettend wereldvreemd, maar representatief ben je in ieder geval niet.
Wereldvreemd zou ik mezelf niet noemen, en ik kom gewoon uit een doorsnee gezin. In het onderzoek staat dat 13% te maken heeft gehad met diefstal (voornamelijk fietsen) en 6% te maken heeft gehad met bedreiging, mishandeling of seksueel delict, dus de conclusie is eerder dat jij gewoon pech hebt ;)
pi_86032013
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:17 schreef DonJames het volgende:

[..]

Wereldvreemd zou ik mezelf niet noemen, en ik kom gewoon uit een doorsnee gezin. In het onderzoek staat dat 13% te maken heeft gehad met diefstal (voornamelijk fietsen) en 6% te maken heeft gehad met bedreiging, mishandeling of seksueel delict, dus de conclusie is eerder dat jij gewoon pech hebt ;)
Maar dat is per jaar he, en ik denk niet dat dezelfde mensen elk jaar slachtoffer worden. En zo iets blijft je bij, ook jaren later.

[ Bericht 0% gewijzigd door Boekenwurm op 03-09-2010 18:30:19 ]
pi_86032241
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:41 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoe hij zo geworden is? Door zijn eigen domme schuld, een gebrek aan ruggengraat en het geestelijk vermogen om een normaal leven op te kunnen bouwen. Niemand die deze kneus zal missen, behalve zijn eigen familie natuurlijk.
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:33:26 #60
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_86032529
quote:
'Je had hem in zijn been moeten schieten. Je hebt hem in zijn nek geschoten.''

AMSTERDAM - ''Dan had je het ook maar niet moeten doen.'' Dat was wat de man riep die de zestienjarige Quincy Schumans gisteravond om kwart voor zeven met enkele schoten dodelijk verwondde.

Een buurtbewoner hoorde het hem zeggen, gisteravond in de Nieuwe Houttuinen (Amsterdam-Centrum).

De politie arresteerde vanochtend deze vermoedelijke schutter in Vlaardingen. Het gaat om een 18-jarige Amsterdammer, een bekende van het slachtoffer én van de politie.

Was de schietpartij een uit de hand gelopen ruzie over een gebroken vinger, zoals vrienden van het slachtoffer op internet speculeren? ''Ik weet niet wat hij met de opmerking 'dat had je maar niet moeten doen' bedoelde,'' zegt de buurtbewoner.

De schutter maakte dat hij wegkwam, richting de Binnen Dommersstraat. Wederom de ooggetuige: ''Eerst lopend, daarna rennend. Een andere jongen liep eerst achter de schutter aan, kwam terug en we hoorden hem bellen. Hij zei: Je had hem in zijn been moeten schieten. Je hebt hem in zijn nek geschoten.''

Opmerkelijk vond de ooggetuige dat de schutter - donkere huidskleur, blauw joggingpak, zilveren bodywarmer zonder mouwen, zwart baseballpetje - geen bivakmuts of andere vermomming droeg. ''Dit was geen moordaanslag maar een opwelling.''

Volgens de ooggetuige verbleven dader en slachtoffer in een woning in de Nieuwe Houttuinen. ''Daar zitten altijd een stuk of twaalf Antillianen. Vier keer per dag komt er een geblindeerde, stoere auto voorrijden. Dan weet ik het wel: drugs. Ze hebben een soort partytent in de voortuin en zitten uren te playstationen.''

Het was surrealistisch, zegt de ooggetuige. ''Het been van het slachtoffer stak uit het tentje. De mannen in het huis begonnen niet te gillen of te rennen, maar bleven rustig.''

Kort na de schietpartij arresteerde de Amsterdamse politie zes mannen tussen de vijftien en 23 jaar wegens mogelijke betrokkenheid bij de schietpartij.

De toedracht van de schietpartij was vanmorgen bij de politie nog niet bekend. Het slachtoffer was ook een bekende van de politie. ''Hij komt veelvuldig in onze systemen voor vanwege diverse strafbare feiten. En hierbij gaat het niet om winkeldiefstal,'' aldus een politiewoordvoerder. ''Een zestienjarige jongen wordt in de regel niet zomaar neergeschoten.''

Op internet kondigen vrienden van Schumans aan morgen een stille tocht te houden, die begint op het Haarlemmerplein. (ROB ROMBOUTS - Parool)
Stakkers...
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_86032665
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:33 schreef D1 het volgende:

[..]

Stakkers...
Als ze nou elkaar allemaal in de ballen schieten zodat ze zich in ieder geval niet meer voortplanten. Dan leven ze toch nog en is Strawberry ook blij.
pi_86035473
quote:

[..]

Ik heb het dan ook over die pol. En daar gaat het wel om juichen.

Of je moet "Mooi, weer een crimineel minder" zien als neutraal.....lijkt mij niet.
pi_86035565
quote:
Oh ik zal hem ook zeker niet missen, maar ik vind het we sneu dat een jongen zo geworden is.
En ik kan niet zo goed tegen users die bij wijze van spreken elke dode crimineel als een goed teken zien.
pi_86035684
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:27 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

Hoe hij zo geworden is? Door zijn eigen domme schuld, een gebrek aan ruggengraat en het geestelijk vermogen om een normaal leven op te kunnen bouwen. Niemand die deze kneus zal missen, behalve zijn eigen familie natuurlijk.
Ach, Darwinaward wat dat betreft....maar om er nou blij om te zijn, dat niet.
Slechte opvoeding, vervolgens verkeerde vrienden en als je dan al uit een slecht sociaal milieu komt...dan krijg je dit soort dingen sneller. Of het dan aan die jongen ligt, ja deels, maar genoeg andere mensen die onder zulke omstandigheden ook zo geworden waren. Daarom vind ik het jammer van een jongen van 16, maar missen of zo niet nee.
pi_86052767
Mooi.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
  zaterdag 4 september 2010 @ 07:06:45 #66
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_86052796
Klinkt hard maar zie het zo. Crimineel schiet andere crimineel dood. En is opgepakt dus twee criminelen minder op straat. 2-0 voor de maatschappij dus. :)
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_86052882
Just Keepin' it REAL! homie... Keepin' it real.
pi_86053593
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:40 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Dat zijn internetridders, die denken cool te zijn met hun "mening".
Eh nee, denk dat dat veel het serieus menen... Ik heb zelf niet gestemd, maar wat hier nergens te vinden is, is dat deze jongen ook al lang een bekende van de politie is en volgende de politie ''niet vanwege kleine dingen als diefstal o.i.d.''. Iig gewoon een echte crimineel op jonge leeftijd. Hoe die gestorven is is natuurlijk kansloos, zeker als het idd gaat waar bv de telegraaf over meld... Maar de straten zouden niet veiliger zijn als ie nog wel in leven zou zijn... Dus kan me prima voorstellen dat er mensen zijn die zeggen: opgeruimd staat netjes, weg met die kut jonge crimineeltjes... Is dat nou echt zo gek? :X
pi_86061154
Nee, wat wel echt gek is dat er mensen zijn die een stille tocht gaan organiseren.
pi_86061252
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:46 schreef Michelle_2 het volgende:

[..]

In de eerste plaats het falen van de ouders wat betreft de opvoeding denk ik zo.
Het schijnt dat de twee jongens elkaars beste vrienden waren en dat de ruzie over een botsing tussen hun scooters ging.
Tja, dan verschilt hun definitie van beste vrienden waarschijnlijk als dag en nacht met de mijne.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_86062947
Die stille tochten zijn ook een beeetje hun doel voorbijgeschoten, niet? Als ze tegenwoordig al gaan lopen voor doodordinaire straatrovers die vroeg of laat toch wel tegen een kogel lopen of voor langere tijd achter de tralies verdwijnen, mis ik de symboliek een beetje. :{
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_86063339
Ja precies, een misdadiger wordt neergeknald door een van z'n misdadige vriendjes en we gaan doen alsof een onschuldige voorbijganger dood is. Gaan ze straks ook een stille tocht houden voor Joran van der Sloot of zo ?
  zaterdag 4 september 2010 @ 16:45:15 #73
283146 Ironhide
Donker getinte rechtse havik
pi_86063741
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 16:10 schreef Hathor het volgende:
Die stille tochten zijn ook een beeetje hun doel voorbijgeschoten, niet? Als ze tegenwoordig al gaan lopen voor doodordinaire straatrovers die vroeg of laat toch wel tegen een kogel lopen of voor langere tijd achter de tralies verdwijnen, mis ik de symboliek een beetje. :{
Wee degene die durft de stilte te verbreken in de tocht voor Schumans:

"Hatsjoe!!"
*BANG BANG!!*
:W

Dit soort schietpartijen zijn te classificeren als nuttige schietpartijen. Niet fraai misschien, maar zeker nuttig :7
pi_86063744
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 16:27 schreef HiZ het volgende:
Ja precies, een misdadiger wordt neergeknald door een van z'n misdadige vriendjes en we gaan doen alsof een onschuldige voorbijganger dood is. Gaan ze straks ook een stille tocht houden voor Joran van der Sloot of zo ?
Nee, dan doen we de Sail-parade nog eens over.
  zaterdag 4 september 2010 @ 17:05:55 #75
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_86064242
Schietantillianen?
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')