Het gaat om de feiten , niet wat ik wil zien. Dat willen zien is juist het probleem van gelovigen, die geloven alles wat ze willen geloven.quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:57 schreef Keltie het volgende:
[..]
Stuur dit even rond naar alle instanties die naar Aliens speuren
Daarnaast kan je jezelf ook afvragen of de aanwijzingen er niet zijn of dat jij ze gewoon niet ziet/ wil zien.
Mooi gezegd..quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het gaat om de feiten , niet wat ik wil zien. Dat willen zien is juist het probleem van gelovigen, die geloven alles wat ze willen geloven.
Brilliante linkquote:Op vrijdag 3 september 2010 13:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spaghetti_monster
Vooral doen als de waarheid je niet interesseert en je het geloof lekker makkelijk aan de kant wilt kunnen zetten.quote:Op zaterdag 4 september 2010 11:19 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
De mens heeft alle geloven zelf geschapen. De oorsprong van de 'groten' komen allemaal van dezelfde bron. De uiteindelijke god die iedereen aanbidt is niets minder dan de zon.
Ongetwijfeld dat mensen de docu Zeitgeist weleens hebben gezien.. zo niet raad ik je dat aan. In het eerste half uur wordt helemaal uitgelegd hoe de geloven tot stand zijn gekomen.
Dus jouw geloof is "de waarheid"?quote:Op zaterdag 4 september 2010 15:41 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Vooral doen als de waarheid je niet interesseert en je het geloof lekker makkelijk aan de kant wilt kunnen zetten.
Je dus volgt niet uit mijn uitspraak. Ik stel dat in Zeitgeist allerlei onwaarheden voorkomen.quote:Op zaterdag 4 september 2010 18:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus jouw geloof is "de waarheid"?
Bewijs dat maar.
Waarmee je wilt suggereren dat jouw religie wel/toch de waarheid is?quote:Op zaterdag 4 september 2010 18:47 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Je dus volgt niet uit mijn uitspraak. Ik stel dat in Zeitgeist allerlei onwaarheden voorkomen.
Hans Teeuwen zei het zo mooi bij de vrouwen van hallal... Gelovigen denken altijd een monopolie op de waarheid te hebben.quote:Op zaterdag 4 september 2010 15:41 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Vooral doen als de waarheid je niet interesseert en je het geloof lekker makkelijk aan de kant wilt kunnen zetten.
Oh en trouwens... Ik heb het geloof niet 'lekker makkelijk' aan de kant gezet... Ik heb de eerste 21 jaar van m'n leven gespendeerd in de kerk en ik weet heel goed waar ik het over heb. Mijn keuze om niet meer in god te geloven was een zeer bewuste keuze en eentje waar ik lang en goed over heb nagedacht, dus predik niet tegen mij met jouw onwaarheden.quote:Op zaterdag 4 september 2010 15:41 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Ik heb niets gezegd over de waarheid van de bijbel. Ik heb gezegd dat Zeitgeist nogal wat onwaarheden bevat.quote:Op zondag 5 september 2010 11:11 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Hans Teeuwen zei het zo mooi bij de vrouwen van hallal... Gelovigen denken altijd een monopolie op de waarheid te hebben.
Beste Dwerfion, als jij in Marokko was geboren was je nou moslim geweest en had je waarschijnlijk precies hetzelfde gezegd over de islam zoals je nu beweert dat de Bijbel (die nog altijd is geschreven door mensen) de enige waarheid is...
Ik zal je even vertellen dat waarheid ook een concept is wat is ontworpen door de mens... net als goed en kwaad
Ik predik niet tegen jou. Ik wist niet eens dat je gelovig bent geweest. Dat vertel je nu. Ik hoop alleen dat de film Zeitgeist niet de reden van je was om het geloof vaarwel te zeggen, want dan is de kans groot dat die keuze gebaseerd is op onjuistheden.quote:Op zondag 5 september 2010 11:14 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Oh en trouwens... Ik heb het geloof niet 'lekker makkelijk' aan de kant gezet... Ik heb de eerste 21 jaar van m'n leven gespendeerd in de kerk en ik weet heel goed waar ik het over heb. Mijn keuze om niet meer in god te geloven was een zeer bewuste keuze en eentje waar ik lang en goed over heb nagedacht, dus predik niet tegen mij met jouw onwaarheden.
maak je maar niet druk... ik ben niet zo naïef dat ik aan de hand van een documentaire verander van geloofsovertuiging, daar is wel wat meer voor nodig... maar dat zei ik in mn vorige post ook alquote:Op zondag 5 september 2010 12:23 schreef Dwerfion het volgende:
Ik hoop alleen dat de film Zeitgeist niet de reden van je was om het geloof vaarwel te zeggen, want dan is de kans groot dat die keuze gebaseerd is op onjuistheden.
Gelukkig maarquote:Op zondag 5 september 2010 12:47 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
maak je maar niet druk... ik ben niet zo naïef dat ik aan de hand van een documentaire verander van geloofsovertuiging, daar is wel wat meer voor nodig... maar dat zei ik in mn vorige post ook al
quote:Op zondag 5 september 2010 12:23 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Ik heb niets gezegd over de waarheid van de bijbel. Ik heb gezegd dat Zeitgeist nogal wat onwaarheden bevat.![]()
quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waarmee je wilt suggereren dat jouw religie wel/toch de waarheid is?
Sorry, niet gelukt.
Nee, die suggestie zit er niet in. Ik had het niet eens over mijn religie.quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waarmee je wilt suggereren dat jouw religie wel/toch de waarheid is?
Wat is jouw religie eigenlijk?quote:Op zondag 5 september 2010 13:13 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Nee, die suggestie zit er niet in. Ik had het niet eens over mijn religie.
Het christendomquote:Op zondag 5 september 2010 13:20 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Wat is jouw religie eigenlijk?
Nee, maar Zeitgeist wel.quote:Op zondag 5 september 2010 13:13 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Nee, die suggestie zit er niet in. Ik had het niet eens over mijn religie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |