Huurwaardeforfait wellicht, OZB bijvoorbeeld mag je gewoon betalen.quote:Op maandag 6 september 2010 12:07 schreef MikeyMo het volgende:
Ik had trouwens begrepen dat wanneer de woning volledig eigendom was (dus hypotheek afbetaald) je tegenwoordig geen belasting meer hoeft te betalen, maar ik hoor hier verschillende dingen over.
Vertel eens wat meer detailsquote:Op maandag 6 september 2010 12:09 schreef Sjabba het volgende:
Zo mijn huis definitief verkocht en iets anders terug gekocht. Duurde toch wat langer dan gedacht, maarja ik ben ook optimist in de huizenmarkt...
zoek eens op Wet Hillenquote:Op maandag 6 september 2010 12:07 schreef MikeyMo het volgende:
Ik had trouwens begrepen dat wanneer de woning volledig eigendom was (dus hypotheek afbetaald) je tegenwoordig geen belasting meer hoeft te betalen, maar ik hoor hier verschillende dingen over.
Lezen, het duurde langer dan verwacht. Mijn verwachting was dus een snellere verkoop, deze verwachting kwam door mijn optimisme.quote:Op maandag 6 september 2010 12:20 schreef xenobinol het volgende:
[..]
![]()
Serieus... geloven dat optimisme helpt om een huis te verkopen![]()
Wat helpt is een grotere sukkel zoeken of je prijs aanpassen aan de marktprijs. Overigens gefeliciteerd
Nov. 2008 in de verkoop. Andere huis op het oog maar niet eerst gekocht. Toen begon de crisis toch hier ook onzekerheid te verspreiden en waren we vrij kansloos, niemand kocht iets. Heel 2009 1 kijker gehad (die overigens wel heeft gekocht hier verderop in de straat). Dit jaar in januari en februari 5 kijkers gehad, waaronder 2 die echt gekocht hebben. Daarna weer even stil en juni de kopers die kwamen kijken. Wij hebben na het tekenen van het koopcontract meteen een ander huis bekeken en de volgende dag een bod gedaan. De makelaar wist niet hoe makkelik hij ineens weer zaken deed. Binnen 2 dagen koop rond...quote:
Gewoon proberen. Als jij het niet meer waard vind. Mijn huis is overigens zo'n 10% onder de vraagprijs verkocht. Ik had zelf verlaagd en de kopers hebben er nog 2% afgehaald met bieden. Dus niet overal zit er veel ruimte in, maar je hebt het goed recht te bieden. Ik heb zelf hun eerste bod geweigerd, dat sloeg nergens op dus ook tegen de makelaar gezegd dat dat zinloos is. 10 minuten later volgende bod dat een stuk beter was.quote:Op maandag 6 september 2010 14:07 schreef trekker25 het volgende:
volgende week dit huis bekijken, oude troep maar met veel grond...
http://tinyurl.com/25jcva7
wil dur toch minstens 15-25% vanaf hebben en dan genoeg om grondig te renoveren / uit te breiden
Duurder huis gekocht dan dat je vorige huis (m.a.w groter gaan wonen?). Goed kunnen onderhandelen over vraagprijs?quote:Op maandag 6 september 2010 14:02 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Nov. 2008 in de verkoop. Andere huis op het oog maar niet eerst gekocht. Toen begon de crisis toch hier ook onzekerheid te verspreiden en waren we vrij kansloos, niemand kocht iets. Heel 2009 1 kijker gehad (die overigens wel heeft gekocht hier verderop in de straat). Dit jaar in januari en februari 5 kijkers gehad, waaronder 2 die echt gekocht hebben. Daarna weer even stil en juni de kopers die kwamen kijken. Wij hebben na het tekenen van het koopcontract meteen een ander huis bekeken en de volgende dag een bod gedaan. De makelaar wist niet hoe makkelik hij ineens weer zaken deed. Binnen 2 dagen koop rond...
Het huis was goedkoper maar het was dan ook een 35 jaar oude huurwoning. Dus na alle verbouwingen zit ik vele malen beter.quote:Op maandag 6 september 2010 15:10 schreef antfukker het volgende:
[..]
Duurder huis gekocht dan dat je vorige huis (m.a.w groter gaan wonen?). Goed kunnen onderhandelen over vraagprijs?
Bedankt voor de informatie trouwens, wel leuk dat je het wil delen
Idd ik had de luxe van; Wil wel maar moet niet.quote:Op maandag 6 september 2010 15:11 schreef MikeyMo het volgende:
2-3 jaar te koop... dan moet je ook geen haast hebben
Als je voor die 500 euro een landgoed kan kopen zit je toch wel goed... kun je iedere maand een ander deel ontdekkenquote:Op maandag 6 september 2010 16:53 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Idd ik had de luxe van; Wil wel maar moet niet.
Wilde trouwens eerder een duurder huis kopen maar vonden het evrschil in prijs te groot als je zit wat je ervoor terugkrijgt. Elke maand 500 meer lasten is bijna elke maand een weekend weg....
zou ik meteen een eindbod moeten neergooien of op -25/-30% gaan zitten en kijken hoe het uitpakt?quote:Op maandag 6 september 2010 14:11 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Gewoon proberen. Als jij het niet meer waard vind. Mijn huis is overigens zo'n 10% onder de vraagprijs verkocht. Ik had zelf verlaagd en de kopers hebben er nog 2% afgehaald met bieden. Dus niet overal zit er veel ruimte in, maar je hebt het goed recht te bieden. Ik heb zelf hun eerste bod geweigerd, dat sloeg nergens op dus ook tegen de makelaar gezegd dat dat zinloos is. 10 minuten later volgende bod dat een stuk beter was.
Ik zou de helft biedenquote:Op maandag 6 september 2010 19:52 schreef trekker25 het volgende:
[..]
zou ik meteen een eindbod moeten neergooien of op -25/-30% gaan zitten en kijken hoe het uitpakt?
Ik geef je weinig kans, er is al 28000 vanaf en het laatste half jaar niet verlaagd. Erg veel druk zit er voor de verkoper lijkt het niet op.quote:Op maandag 6 september 2010 19:52 schreef trekker25 het volgende:
[..]
zou ik meteen een eindbod moeten neergooien of op -25/-30% gaan zitten en kijken hoe het uitpakt?
Hoeveel heeft de huidige eigenaar ervoor betaald?quote:Op maandag 6 september 2010 19:52 schreef trekker25 het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo relevant? Het gaat er om wat het nu waard is.quote:Op maandag 6 september 2010 21:53 schreef eleusis het volgende:
[..]
Hoeveel heeft de huidige eigenaar ervoor betaald?
SMS Koopsom + postcode + huisnummer naar 2255quote:Op maandag 6 september 2010 21:53 schreef eleusis het volgende:
[..]
Hoeveel heeft de huidige eigenaar ervoor betaald?
Je eindbod min 5000. Als er dan niet gehapt wordt zo'n 3 weken wachten en dan eens informeren of de woning nog te koop is. Dan aangeven dat je nog eens 5000 extra kan betalen maar dat het dan echt ophoud.quote:Op maandag 6 september 2010 19:52 schreef trekker25 het volgende:
[..]
Wel belangrijk om te peilen hoe de huidige eigenaar in een onderhandeling staat.quote:Op maandag 6 september 2010 22:08 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo relevant? Het gaat er om wat het nu waard is.
Tja, toch zou dat voor mij geen reden zijn om meer te bieden dan ik van plan was.quote:Op maandag 6 september 2010 22:44 schreef eleusis het volgende:
[..]
Wel belangrijk om te peilen hoe de huidige eigenaar in een onderhandeling staat.
Als hij recent heeft gekocht voor een hoge prijs, zal hij met negatief eigen vermogen zitten en waarschijnlijk veel weerstand bieden tegen een laag bod. Als hij er al een tijdje in zit en het voor een prikje heeft gekocht in de jaren '90, zal een daling voor hem vooral een "papieren verlies" zijn.
Nee, maar wel minderquote:Op maandag 6 september 2010 22:47 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Tja, toch zou dat voor mij geen reden zijn om meer te bieden dan ik van plan was.
Kadaster.nl biedt denk ik meer waar voor je geld, daar kun je een hele postcode in 1 keer opvragen, weet je ook gelijk wat de buren betalen. Ook waardevolle info, als benchmark voor de huisprijs maar ook om te checken hoe aso de straat is, want die buren zorgen straks voor jouw overlast.quote:Op maandag 6 september 2010 22:12 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
SMS Koopsom + postcode + huisnummer naar 2255
Idd totaal niet relevant. Kan laag gekocht zijn en veel geïnvesteerd of andersom. Gaat erom dat jij jezelf een limiet geeft en daar aan houdt. Daarna een biedstrategie zoals ik beschreven heb of iets wat je zelf beter vind.quote:Op maandag 6 september 2010 22:47 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Tja, toch zou dat voor mij geen reden zijn om meer te bieden dan ik van plan was.
Net zoals mensen die op marktplaats een laptop verkopen 'geen lage biedingen want ik heb er ooit 3000 euro voor moeten betalen'. Tja. Wat moet je met die info. Ik ga echt niet meer betalen dan wat ik het NU waard vind.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |