In dat geval: je praat poep.quote:Op zondag 5 september 2010 23:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is dan een dubbele ontkenning
Goede onderbouwing ook. Hulde.quote:
Die heb ik al eerder gegeven hierquote:Op zondag 5 september 2010 23:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Goede onderbouwing ook. Hulde.![]()
Ehmmmm, kun je ook een link dumpen die wel terzake doet? De huidige link heeft namelijk geen enkele relatie tot hetgeen ik reageerde.quote:Op zondag 5 september 2010 23:35 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Die heb ik al eerder gegeven hier
Jawel, jij zegt dat omdat mensen in de toekomst nog brood moeten kopen bij de bakker, zij daar ook schuld hebben.quote:Op zondag 5 september 2010 23:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ehmmmm, kun je ook een link dumpen die wel terzake doet? De huidige link heeft namelijk geen enkele relatie tot hetgeen ik reageerde.
En ik maar denken dat als jij iets een onwaarheid noemt, en datgene vervolgens ontkent als onwaarheid, dat dat dan een dubbele ontkenning is.quote:
Yep, toppie!quote:Op maandag 6 september 2010 00:16 schreef eleusis het volgende:
Ik zie dat het hier weer gezellig als vanouds is
Gelukkig kunnen wij allemaal doen wat we zelf willen. Alleen jammer dat dingen als huursubsidie en HRA nog bestaan in de 21ste eeuw. Die zouden beiden al lang afgeschaft moeten zijn. Trouwens, ik ben zeker dat als je nu koopt, en je lekker een 30 jarige annuiteitenhypotheek neemt. Je na 10 jaar gagarandeerd beter af zal zijn, dan dat je huurt.quote:Op zondag 5 september 2010 22:53 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat jij een deel van je overwaarde ziet verdampen en daardoor voorlopig geen restschuld zal oplopen bij eventuele verkoop is in jouw voordeel. Echter een starter zou zich wel 10 keer moeten bedenken om nu in te stappen..... "weet ik wel wat ik de komende 10 jaar ga doen met mijn leven?".
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schuldenquote:Op zondag 5 september 2010 22:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Het ging erom dat huurders, jij incluis, ontkenden dat ze OOK de komende 50 jaar aan de huur VASTZITTEN.
Vraagje aan alle experts hier: Is het verstandiger om een bankspaarhypotheek te nemen of een annuiteitenhypotheek, met alle mogelijke ontwikkelingen die in de toekomst gaan gebeuren?quote:Op maandag 6 september 2010 09:12 schreef Emu het volgende:
[..]
Trouwens, ik ben zeker dat als je nu koopt, en je lekker een 30 jarige annuiteitenhypotheek neemt. Je na 10 jaar gagarandeerd beter af zal zijn, dan dat je huurt.
Ik zou kiezen voor een annuiteitenhypotheek, veel spaarhypotheken hebben een verzekeringsconstructie. Daarnaast ben ik onzeker over de dekking van het spaardeel mocht de bank stuk gaan, dit deel valt wel onder het deposito garantie stelsel maar slecht tot 100k?quote:Op maandag 6 september 2010 11:04 schreef antfukker het volgende:
[..]
Vraagje aan alle experts hier: Is het verstandiger om een bankspaarhypotheek te nemen of een annuiteitenhypotheek, met alle mogelijke ontwikkelingen die in de toekomst gaan gebeuren?
Geen hypotheek, even huren, wachten tot de prijzen wat verder inzakken, en dan kopenquote:Op maandag 6 september 2010 11:04 schreef antfukker het volgende:
[..]
Vraagje aan alle experts hier: Is het verstandiger om een bankspaarhypotheek te nemen of een annuiteitenhypotheek, met alle mogelijke ontwikkelingen die in de toekomst gaan gebeuren?
Maar dan het je alsnog een hypotheek nodig, tenzij je het bedrag volledig bij elkaar gespaard hebt. (moet mogelijk zijn als de prijzen echt onderuit gaanquote:Op maandag 6 september 2010 11:16 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Geen hypotheek, even huren, wachten tot de prijzen wat verder inzakken, en dan kopen
Klopt, maar wat voor hypotheek je dan moet hebben hangt in grote mate af van wat er de komende jaren met de HRA gaat gebeuren natuurlijk.quote:Op maandag 6 september 2010 11:17 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Maar dan het je alsnog een hypotheek nodig, tenzij je het bedrag volledig bij elkaar gespaard hebt. (moet mogelijk zijn als de prijzen echt onderuit gaan).
Ik kwam vandaag aan een stoplicht al een zelfgemaakt plakkaat tegen: "knusse tussenwoning" (lees: klein rijtjeshuis) te koop, hier rechts!quote:Op zondag 5 september 2010 11:16 schreef xenobinol het volgende:
Ik zat weer eens wat woningen te bekijken, blijkt in mijn buurt een pandje al bijna 700 dagen te koop te staan. De prijsgeschiedenis liet zien dat de vraagprijs 2 jaar geleden nog op 228k stond. Ondertussen is hij al reeds een keertje in de veiling aangeboden voor 150k..... niemand die het gekocht heeft. Volgende week gaat hij wederom voor die prijs in de veiling, ik ga vanmiddag even kijken of het object leeg staat (tijdens mijn zondagswandeling), ik vermoed dat het van een stelletje is dat in scheiding ligt of van iemand die overleden is. Misschien bel ik zelfs wel even bij de buren aan om het ware verhaal te achterhalen, misschien krijg ik zelfs van de buren dan wel appeltaart met slagroom
Ik moet ook voor de komende 50-70 jaar eten kopen. Als ik niet te veel eet red ik dat voor 200-300 euro per maand, zeg 3000 euro per jaar, kost me dus zeker anderhalve ton!quote:Op zondag 5 september 2010 21:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft een huurder een schuld. Namelijk voor de komende 50 a 70 jaar huur betalen. Punt.
Tsja, dat klopt natuurlijk. In het ideale geval KOOP je een woning en betaal je die af, zodat je geen kosten meer hebt. Helaas komt dan de overheid alsnog aankloppen met jaarlijkse belastingen op het feit dat je een huis bezit, en is het aflossen vrijwel niet mogelijk omdat niemand dat doet, wat weer geleid heeft tot de hoge prijzen.quote:Op zondag 5 september 2010 22:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Het ging erom dat huurders, jij incluis, ontkenden dat ze OOK de komende 50 jaar aan de huur VASTZITTEN.
Die regeling gaat er niet beter op wordenquote:Op maandag 6 september 2010 11:18 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Klopt, maar wat voor hypotheek je dan moet hebben hangt in grote mate af van wat er de komende jaren met de HRA gaat gebeuren natuurlijk.
quote:Op maandag 6 september 2010 12:09 schreef Sjabba het volgende:
Zo mijn huis definitief verkocht en iets anders terug gekocht. Duurde toch wat langer dan gedacht, maarja ik ben ook optimist in de huizenmarkt...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |