Dat klopt helemaal.quote:Op zondag 5 september 2010 22:25 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Ja, leuk dat vaststaat dat je kosten gaat maken voor wonen, eten, whatever.
Maar dat maakt toekomstige kosten nog niet gelijk aan schuld.
STOP.... zinloos... ik heb de discussie ook al eens gevoerd met BVZ en je krijgt het concept van schuld hebben er bij hem niet in. Don't feed the trollquote:Op zondag 5 september 2010 22:25 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Ja, leuk dat vaststaat dat je kosten gaat maken voor wonen, eten, whatever.
Maar dat maakt toekomstige kosten nog niet gelijk aan schuld.
Het voordeel van huren is gewoon de flexibiliteit die je hebt. En hoe groter de waarde van het object, hoe interessanter huren kan worden.
Ehmmm, je hoeft het mij niet uit te leggen hoor...quote:Op zondag 5 september 2010 22:28 schreef xenobinol het volgende:
Stop maar met BVZ uit te leggen dat zoiets geen schuld is.... kansloos
OW, dus als jij niet capabel genoeg bent.... Is niemand dat?quote:Op zondag 5 september 2010 22:31 schreef xenobinol het volgende:
[..]
STOP.... zinloos... ik heb de discussie ook al eens gevoerd met BVZ en je krijgt het concept van schuld hebben er bij hem niet in. Don't feed the troll
Gelukkig heb jij er geen last van, ignorance is blissquote:Op zondag 5 september 2010 22:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ehmmm, je hoeft het mij niet uit te leggen hoor...
Ik heb er godzijdank geen last van.
Ga met je huisbaas praten dat je de komende 6 maanden even niet wil betalen. Dan ben je dapper.
Als jij zeker weet dat je de komende 50 jaar in dat huis wilt blijven wonen, tja dan is koop waarschijnlijk de beste optie.quote:Op zondag 5 september 2010 22:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal.
Als ik een betonboor nodig heb om een gat van 250mm te boren huur ik hem.
Als ik een vrachtwagen nodig heb huur ik hem
Dat zijn kosten.
Heb ik echter 100% zeker de komende 50 jaar die vrachtwagen nodig dan koop ik hem. Immers dan heb ik wellicht een schuld qua afbetaling, maar die valt in het niet t.o.v. de schuld van het huren voor de komende 50 jaar.
Da's dan weer niet aardig he... Ik doe iedere keer mijn best om een nette, inhoudelijke reactie te geven.quote:
Nee.... jouw begrijpende vermogens staan hier ter discussie niet de mijnequote:Op zondag 5 september 2010 22:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
OW, dus als jij niet capabel genoeg bent.... Is niemand dat?
Begrijp ik het zo goed?
Nou... nou... voel je niet op je.... getrapt. Van mij hoef je niet weg hoorquote:Op zondag 5 september 2010 22:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Da's dan weer niet aardig he... Ik doe iedere keer mijn best om een nette, inhoudelijke reactie te geven.
Als je dat niet waardeert kun je het ook gewoon zeggen, dan verhuis ik wel naar een ander topic.
Ehmmmm... Ik weet niet dat ik 50 jaar in hetzelfde huis blijf wonen.quote:Op zondag 5 september 2010 22:35 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Als jij zeker weet dat je de komende 50 jaar in dat huis wilt blijven wonen, tja dan is koop waarschijnlijk de beste optie.
Mensen die echter wat vaker van baan wisselen, of een tijdelijk contract hebben, zijn vaak beter af met huren.
Tel jij je overdrachtsbelasting en makelaarscourtage ook alvast op bij je hypotheek onder de noemer 'toekomstige schuld' mocht je wel binnen 50 jaar verhuizen?
Waar heb ik ontkend dat huurders vast zitten aan het maken van kosten voor huisvesting ?quote:Op zondag 5 september 2010 22:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ehmmmm... Ik weet niet dat ik 50 jaar in hetzelfde huis blijf wonen.
Maar daar ging het dan ook niet om.
Het ging erom dat huurders, jij incluis, ontkenden dat ze OOK de komende 50 jaar aan de huur VASTZITTEN.
Tuurlijk kan het geld kosten met een koopwoning als je moet verhuizen? EN ? Kan met een huurwoning ook. Net verbouwd en eruit gepleurd worden bv.
Ik zit niet de komende 50 jaar vast aan mijn huurbaas, sterker nog ik weet niet eens wat ik volgend jaar ga doen. In ieder geval heb ik geen schuld bij de bank die ik eerst moet inlossen voordat ik mijn leven een andere kant op stuur. Dat is het grote verschil, iemand met een onafgeloste lening kan hierdoor ernstig in zijn bewegingsvrijheid gehinderd worden, terwijl ik mijn spullen kan pakken en weg ben. (ja ja.. ik weet het, "ga je dat ook echt doen?", nou wie weetquote:Op zondag 5 september 2010 22:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Maar daar ging het dan ook niet om.
Het ging erom dat huurders, jij incluis, ontkenden dat ze OOK de komende 50 jaar aan de huur VASTZITTEN.
Kan.quote:Op zondag 5 september 2010 22:34 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Gelukkig heb jij er geen last van, ignorance is bliss![]()
Maar misschien moet je al die verkopers met hun onverkoopbare woningen eens een hart onder de riem steken met de opmerking dat huurders ook geen kant op kunnen
quote:Op zondag 5 september 2010 22:37 schreef xenobinol het volgende:
Nou... nou... voel je niet op je.... getrapt. Van mij hoef je niet weg hoor
Het leven kost nu eenmaal geld, maar dat is absoluut wat anders dan het hebben van een schuld. Niemand hier zal ontkennen dat je kosten hebt voor huisvesting, maar je hebt ook andere kosten voor het levensonderhoud, heb ik nu ook een schuld bij de bakker?quote:Op zondag 5 september 2010 22:41 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Waar heb ik ontkend dat huurders vast zitten aan het maken van kosten voor huisvesting ?
Als je kan blijven zitten waar je zit moet je dat vooral doen, de vraag is of dat echter wel voor iedereen op gaat. Er zijn een hoop mensen die niet willen of kunnen blijven zitten. De afgelopen decennia zaten er aan kopen vrijwel geen risico's, je kon je huis altijd makkelijk kwijt raken (en dus ook je schuld), maar nu het tij gekeerd is komt ook weer het risico element in beeld, dan kan je soms best blij zijn dat je huurt.quote:Op zondag 5 september 2010 22:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Kan.
Ja, zullen ze vrolijk van worden. Merendeel van die verkopers zit niet op de schopstoel hoor, die wachten gewoon rustig af. Er komt een tijd dat de huurders meer lucht krijgen dus vanwaar die haast?
Ik zit toch ook niet de komende 50 jaar vast aan mijn huisbaas?quote:Op zondag 5 september 2010 22:42 schreef xenobinol het volgende:
Ik zit niet de komende 50 jaar vast aan mijn huurbaas
Ik weet niet eens wat ik overmorgen ga doen. (Voor morgen ligt de planning redelijk vast) Wat is je punt?quote:sterker nog ik weet niet eens wat ik volgend jaar ga doen.
Ik ook niet. Hypotheek is 163, WOZ is 209. En nu? Moet ik vrolijk worden? Interesseert me niks.quote:In ieder geval heb ik geen schuld bij de bank die ik eerst moet inlossen voordat ik mijn leven een andere kant op stuur.
Ik pak al 40 jaar mijn spullen als het MIJ uitkomt... Who care's?quote:Dat is het grote verschil, iemand met een onafgeloste lening kan hierdoor ernstig in zijn bewegingsvrijheid gehinderd worden, terwijl ik mijn spullen kan pakken en weg ben. (ja ja.. ik weet het, "ga je dat ook echt doen?", nou wie weet)
Dat jij een deel van je overwaarde ziet verdampen en daardoor voorlopig geen restschuld zal oplopen bij eventuele verkoop is in jouw voordeel. Echter een starter zou zich wel 10 keer moeten bedenken om nu in te stappen..... "weet ik wel wat ik de komende 10 jaar ga doen met mijn leven?".quote:Op zondag 5 september 2010 22:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik zit toch ook niet de komende 50 jaar vast aan mijn huisbaas?
[..]
Ik weet niet eens wat ik overmorgen ga doen. (Voor morgen ligt de planning redelijk vast) Wat is je punt?
[..]
Ik ook niet. Hypotheek is 163, WOZ is 209. En nu? Moet ik vrolijk worden? Interesseert me niks.
[..]
Ik pak al 40 jaar mijn spullen als het MIJ uitkomt... Who care's?
Ja. Die heb je. En ik ook. Wen er maar aan.quote:Op zondag 5 september 2010 22:44 schreef xenobinol het volgende:
heb ik nu ook een schuld bij de bakker?
* starter meldt.quote:Op zondag 5 september 2010 22:53 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat jij een deel van je overwaarde ziet verdampen en daardoor voorlopig geen restschuld zal oplopen bij eventuele verkoop is in jouw voordeel. Echter een starter zou zich wel 10 keer moeten bedenken om nu in te stappen..... "weet ik wel wat ik de komende 10 jaar ga doen met mijn leven?".
NEE NEE NEE NEE.quote:Op zondag 5 september 2010 22:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja. Die heb je. En ik ook. Wen er maar aan.
Ik zie niks verdampen want het begrip 'overwaarde' zegt me niks.quote:Op zondag 5 september 2010 22:53 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat jij een deel van je overwaarde ziet verdampen en daardoor voorlopig geen restschuld zal oplopen bij eventuele verkoop is in jouw voordeel. Echter een starter zou zich wel 10 keer moeten bedenken om nu in te stappen..... "weet ik wel wat ik de komende 10 jaar ga doen met mijn leven?".
Je zit nog in de ontkennende fase?quote:Op zondag 5 september 2010 22:59 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
* starter meldt.
[..]
NEE NEE NEE NEE.
NEEEEEE.
Ik ontken slechts jouw onwaarheden.quote:Op zondag 5 september 2010 23:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je zit nog in de ontkennende fase?
Dat is dan een dubbele ontkenningquote:Op zondag 5 september 2010 23:09 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Ik ontken slechts jouw onwaarheden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |