Ja vanaf nu gaat het alleen maar bergafwaartsquote:Op zondag 5 september 2010 00:30 schreef WammesWaggel het volgende:
De woningbouwverenigen zoals oa De Key in Amsterdam willen rap van hun huizen af zo lijkt het, ik krijg via de email nu zeker 4x zoveel woningen aangeboden in verhouding tot een maand of zes geleden.
http://www.dekey.nl/kopers/kopen-met-voorkennis/inschrijven/
jups. bezuinigingen komen eraan. het gaat 5 jaar feest worden .. minstens....quote:Op zondag 5 september 2010 03:04 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Ja vanaf nu gaat het alleen maar bergafwaarts
nee. ik heb geen koophuis dat ik kwijt kan rakenquote:Op zondag 5 september 2010 07:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
hebben jullie ook internet in jullie schuilkelders?
Uiteraard, heb er net zelfs glasvezel in laten aanleggen, mij zie je de komende 30 jaar niet meer boven de grondquote:Op zondag 5 september 2010 07:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
hebben jullie ook internet in jullie schuilkelders?
ik had laatst een huisje gevolgd op funda. verkocht onder voorbehoud. maandje later weer terug in de verkoopquote:Op zondag 5 september 2010 11:16 schreef xenobinol het volgende:
Ik zat weer eens wat woningen te bekijken, blijkt in mijn buurt een pandje al bijna 700 dagen te koop te staan. De prijsgeschiedenis liet zien dat de vraagprijs 2 jaar geleden nog op 228k stond. Ondertussen is hij al reeds een keertje in de veiling aangeboden voor 150k..... niemand die het gekocht heeft. Volgende week gaat hij wederom voor die prijs in de veiling, ik ga vanmiddag even kijken of het object leeg staat (tijdens mijn zondagswandeling), ik vermoed dat het van een stelletje is dat in scheiding ligt of van iemand die overleden is. Misschien bel ik zelfs wel even bij de buren aan om het ware verhaal te achterhalen, misschien krijg ik zelfs van de buren dan wel appeltaart met slagroom
Hier staan tegenwoordig zelfs huurwoningen leeg, de minimale inkomensgrens, met vast contract, wordt een beetje te strikt genomen denk ik of men kan het niet meer missenquote:Op zondag 5 september 2010 11:16 schreef xenobinol het volgende:
Ik zat weer eens wat woningen te bekijken, blijkt in mijn buurt een pandje al bijna 700 dagen te koop te staan. De prijsgeschiedenis liet zien dat de vraagprijs 2 jaar geleden nog op 228k stond. Ondertussen is hij al reeds een keertje in de veiling aangeboden voor 150k..... niemand die het gekocht heeft. Volgende week gaat hij wederom voor die prijs in de veiling, ik ga vanmiddag even kijken of het object leeg staat (tijdens mijn zondagswandeling), ik vermoed dat het van een stelletje is dat in scheiding ligt of van iemand die overleden is. Misschien bel ik zelfs wel even bij de buren aan om het ware verhaal te achterhalen, misschien krijg ik zelfs van de buren dan wel appeltaart met slagroom
Dat is hier niets anders..... grote huurwoningen waar vroeger migranten gezinnen in woonden... dus met extra grote slaapkamersquote:Op zondag 5 september 2010 11:35 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Hier staan tegenwoordig zelfs huurwoningen leeg, de inkomensgrens wordt een beetje te strikt genomen denk ik
Hier worden grote huurwoningen vaak gehuurd door een vader en verdeeld onder 4 studentenquote:Op zondag 5 september 2010 11:40 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat is hier niets anders..... grote huurwoningen waar vroeger migranten gezinnen in woonden... dus met extra grote slaapkamers![]()
Helemaal afgeleefd en op.... vraagprijs lag rond de 135k, ondertussen verlaagt naar 128k. Uiteraard is er niemand op de wereld te vinden die ze wil kopen, wachtlijsten hebben de corporaties nog steeds. Maar ze weigeren deze woningen uit de verkoop te halen, men weet dat er zwaar onderhoud aan gepleegd moet worden en de huren die ze voor deze kasten vragen zijn ook niet mals. kansloze actie als je het mij vraagt.
Dat is ook een optie... helaas valt er hier niet zoveel te studeren, Polen huisvesten daarentegen dat gebeurt wel vaak. Uiteraard is onderhuur ten strengste verboden.... de vastgoedmaffia ziet concurrentie nl. niet zo zittenquote:Op zondag 5 september 2010 11:50 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Hier worden grote huurwoningen vaak gehuurd door een vader en verdeeld onder 4 studenten
Toch, voor 150K. Als ze het nog niet verkopen en je kunt het voor 130 of 140 krijgen... Dan heb je toch wel (in deze prijscategorie) de lucht er uit gelopen. Heel veel lager gaat het echt niet meer.quote:Op zondag 5 september 2010 11:16 schreef xenobinol het volgende:
je weet niet waar, hoe of wat. daarbij is de lucht nog lang niet uit de markt.quote:Op zondag 5 september 2010 13:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toch, voor 150K. Als ze het nog niet verkopen en je kunt het voor 130 of 140 krijgen... Dan heb je toch wel (in deze prijscategorie) de lucht er uit gelopen. Heel veel lager gaat het echt niet meer.
Koop voor 135K, gooi er nog 25K verbouwing tegenaan en je hebt toch voor 160K een woning. Met alle geldende subsidies, die toch niet allemaal drastisch afgebouwd worden, woon je dan niet te duur.
De prijsstelling was ook volkomen fantasie, soortgelijke woningen in de straat staan te koop voor zo'n 170k. Uiteraard zitten ze daar nu een stuk onder, maar toch... die andere woningen verkopen ook niet. Het zijn huizen die al reeds zo'n 30 jaar oud zijn, nooit groot onderhoud gehad hebben en de buurt is ook niet echt om vrolijk van te worden. Vandaag ben ik er even langsgelopen.... het huis staat inderdaad leeg, hoewel de luxaflex potdicht zit hangt er een briefje op de voordeur met het verzoek de post naar nummer 10 (iets verder op in de straat de doen) Misschien woont de vorige vrouw des huizes wel bij de buurman inquote:Op zondag 5 september 2010 13:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toch, voor 150K. Als ze het nog niet verkopen en je kunt het voor 130 of 140 krijgen... Dan heb je toch wel (in deze prijscategorie) de lucht er uit gelopen. Heel veel lager gaat het echt niet meer.
Koop voor 135K, gooi er nog 25K verbouwing tegenaan en je hebt toch voor 160K een woning. Met alle geldende subsidies, die toch niet allemaal drastisch afgebouwd worden, woon je dan niet te duur.
En weet je wat? Bijna iedere huurder die ik spreek zegt OOK dat hij geen schulden heeft.quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:38 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
En de hele HRA discussie, tja laat die gewoon lekker bestaan maar verplicht mensen tot aflossen.
Dan hebben we over 30 jaar allemaal trotse huizenbezitters en is de overheid nog maar een fractie kwijt aan HRA belastingkorting.
Het roer moet dan wel drastisch om van leenstimulering naar spaarstimulering (onaantrekkelijk maken om te lenen)
Bijna iedereen die ik spreek zegt dat ze geen schulden hebben, alleen een hypotheek![]()
De grootste misvatting van het decennium, zie ook de reacties van Scorpie.
Als dat een veilige lening wss hadden er nu geen mensen probelemen gehad.
En toch moet ik dan de huurder in dezen gelijk geven, want die heeft geen schulden. Die maakt wel kosten die gelijkwaardig of misschien zelfs hoger zijn dan de huiseigenaar...quote:Op zondag 5 september 2010 21:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En weet je wat? Bijna iedere huurder die ik spreek zegt OOK dat hij geen schulden heeft.
Als ik dan zeg dat hij ook de komende 50 a 70 jaar maandelijks zijn huur moet betalen, en of hij weleens uitgerekend heeft hoeveel dat bij elkaar is (incl. de jaarlijkse huursverhoging) krijg ik consequent als argument: 'Ja maar, ik kan mijn huur elk moment opzeggen hoor want dan verhuis ik gewoon....'
En als je dan voorzichtig meedeelt dat ook de nieuwe woning huur danwel hypotheek kost....
Nou dan.... Dan wordt het te ingewikkeld... Veel te ingewikkeld zelfs.
Zo simpel is het niet. Het gaat om het verschil tussen de schuld die men heeft (de hypotheek) en de waarde van het onderpand. Als de waarde van het onderpand hoger is dan de schuld dan heeft men juist geld. Maar als de waarde van het onderpand minder is dan de hypotheek, dan heeft men schuld. Dat is een essentieel verschil tussen de huurder en koper.quote:Op zondag 5 september 2010 21:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En weet je wat? Bijna iedere huurder die ik spreek zegt OOK dat hij geen schulden heeft.
Als ik dan zeg dat hij ook de komende 50 a 70 jaar maandelijks zijn huur moet betalen, en of hij weleens uitgerekend heeft hoeveel dat bij elkaar is (incl. de jaarlijkse huursverhoging) krijg ik consequent als argument: 'Ja maar, ik kan mijn huur elk moment opzeggen hoor want dan verhuis ik gewoon....'
En als je dan voorzichtig meedeelt dat ook de nieuwe woning huur danwel hypotheek kost....
Nou dan.... Dan wordt het te ingewikkeld... Veel te ingewikkeld zelfs.
Tuurlijk heeft een huurder een schuld. Namelijk voor de komende 50 a 70 jaar huur betalen. Punt.quote:Op zondag 5 september 2010 21:43 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
En toch moet ik dan de huurder in dezen gelijk geven, want die heeft geen schulden. Die maakt wel kosten die gelijkwaardig of misschien zelfs hoger zijn dan de huiseigenaar...
Mwoah, als het niet goed gaat met de verhuurder krijgt de huurder dat op zijn dak hoor. Daarbuiten ben je met de gemiddelde huurverhoging in een tijdsbestek van 30 jaar sowieso synoniem met een uitgeknepen citroen.quote:Maar... de huurder heeft geen risicodragend vermogen wat een huiseigenaar wel heeft. Lees: wanneer huizenprijzen dalen of HRA afgeschaft wordt, zal een huurder niet in de problemen komen, een huiseigenaar mogelijk WEL.
Jij noemt de afspraak dat je iemand nog 50 jaar elke maand geld geeft geen schuld begrijp ik?quote:Op zondag 5 september 2010 21:46 schreef LXIV het volgende:
En daar zal een huurder dus nooit last van hebben.
Dat is net zoiets als een voorraadkast vol met eten inslaan, en dan tegen iedereen die nog boodschappen moet doen zeggen: ja jij hebt schuld want je moet morgen nog etenquote:Op zondag 5 september 2010 21:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft een huurder een schuld. Namelijk voor de komende 50 a 70 jaar huur betalen. Punt.
Fail! Maak dan de vergelijking kloppend....quote:Op zondag 5 september 2010 22:02 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Dat is net zoiets als een voorraadkast vol met eten inslaan, en dan tegen iedereen die nog boodschappen moet doen zeggen: ja jij hebt schuld want je moet morgen nog eten
Jij begrijpt het hier niet.quote:Op zondag 5 september 2010 22:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Fail! Maak dan de vergelijking kloppend....![]()
Als ik een abbonement afsluit met Albert Hein, dat die wekelijks mijn boodschappen bezorgen, voor de komende 30 jaar, dan heb ik een schuld bij de AH.
En jij hebt dan geen schuld, want jij hebt immers geen boodschappen nodig toch?
Hmmm... wacht ff....
AH, dit wordt interessant...quote:
Als je het over een TV of een auto hebt heb je gelijk. Maar over iets waarvan VASTSTAAT dat je het nodig hebt heb je ongelijk.quote:Alles wat je in de toekomst nodig hebt, maar er nog geen geld voor hebt hoeven betalen, kun je niet als 'toekomstige schuld' zien.
Elke huurder moet gemiddeld 50 a 60 jaar huur betalen (sommige zelfs 70 jaar). Zoals je zelf al zegt: Op de lange termijn... Bad news.quote:Een huurder die 70 jaar huur moet betalen is inderdaad op de lange termijn geld kwijt. Maar die heeft vooraf geen vreemd vermogen hoeven aantrekken en dus geen schuld.
Correct. Schulden kun je afbetalen, kosten komen elke maand keer op keer terug. Daarom huur ik mijn TV, auto en keuken ook niet. Die heb ik namelijk elke dag nodig ;-)quote:Je kunt er wel vanuit gaan dat die huurder de komende jaren kosten gaat maken, maar kosten zijn iets heel anders dan schulden.
Ja, leuk dat vaststaat dat je kosten gaat maken voor wonen, eten, whatever.quote:Op zondag 5 september 2010 22:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
AH, dit wordt interessant...
[..]
Als je het over een TV of een auto hebt heb je gelijk. Maar over iets waarvan VASTSTAAT dat je het nodig hebt heb je ongelijk.
[..]
Elke huurder moet gemiddeld 50 a 60 jaar huur betalen (sommige zelfs 70 jaar). Zoals je zelf al zegt: Op de lange termijn... Bad news.
[..]
Correct. Schulden kun je afbetalen, kosten komen elke maand keer op keer terug. Daarom huur ik mijn TV, auto en keuken ook niet. Die heb ik namelijk elke dag nodig ;-)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |