abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85999274
Ik vroeg me af of jullie ooit een bijna dood ervaring hebben gehad. En of er dan ook iets gebeurde zoals een tunnelvisie of iets in die geest.
  donderdag 2 september 2010 @ 21:36:23 #2
315847 mac_this
Ja, het overkomt iedereen wel!
pi_86000311
Nee, maar mensen in mijn omgeving wel, telt dat ook?
Mijn opa, die 2 mnd voor mij is overleden, die zijn vrouw(oma dus :P ) die vertelde dat hij en een kennis/familielid :? het had, en dat ze bijna hetzelfde zagen, een van de 2 ging door een hele lange tunnel, en mijn opa zag op gegeven moment iedereen langskomen, en de dokter en alles bij zijn bed staan.
De ander zag iedereen voorbij komen met allemaal leuke kleuren enzovoort.
Als ik het niet verwar hoor!
Maar het was wel zulks ongeveer.
  vrijdag 3 september 2010 @ 08:05:57 #3
8372 Bastard
Persona non grata
pi_86011006
Er zijn visies over die tunnel.. natuurlijk de wetenschappelijke verklaring, pin me er niet op vast maar met stoffen die in de hersenen aangemaakt worden en tunnelvisie geven oid.
En de mooie versie O+ dat je naar het licht toegaat, waar de geliefde mensen die voor je uitgingen je op staan te wachten om je weer te verwelkomen.
Zelf heb ik het nog niet meegemaakt. O+
The truth was in here.
pi_86011610
haha Natuurlijk hebben mensen dan liever de mooie versie. Als ik anti macdonalds en pro burgerking ben zeg ik ook "wat heb je liever, deze overheerlijke hamburgers van burgerking of deze smerige hamburgers hier " :D

Alle gekheid op een stokje, de wetenschappelijke verklaring staat momenteel als een huis en de meeste neuropsychologen en neurologen zijn ervan overtuigd (dankzij wetenschappelijk bewijs) dat een stofje in de hersenen een van de veroorzakers van een uittreding is. Maakt het sterven gaan ook een stuk leuker, moeder natuur bedankt! :)

De mooie versie is natuurlijk veel mooier. Als er uiteindelijk een fout gemaakt is ofzo (:') ), dan hoop ik dat het er zo uit ziet. Maar goed, ik hoop niet dat oma en kornuiten vanuit de hemel op me neerkijken.. Dan ziet ze me ook rukken enz :')
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  vrijdag 3 september 2010 @ 08:59:37 #5
8372 Bastard
Persona non grata
pi_86011805
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 08:50 schreef Michielos het volgende:

De mooie versie is natuurlijk veel mooier. Als er uiteindelijk een fout gemaakt is ofzo (:') ), dan hoop ik dat het er zo uit ziet. Maar goed, ik hoop niet dat oma en kornuiten vanuit de hemel op me neerkijken.. Dan ziet ze me ook rukken enz :')
You are never alone :D Maar dat soort dingen interesseert ze gelukkig niet.. of denk je dat oma tegen de bridgeclub boven zal zeggen, moet je mn 'kleine' jongen nou eens bezig zien en dat ze allemaal smakelijk lachen.
The truth was in here.
  vrijdag 3 september 2010 @ 10:10:00 #6
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_86013413
Als ik straks aan m'n scriptie ga beginnen moet ik oppassen voor een tunnelvisie ;)
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  vrijdag 3 september 2010 @ 13:07:23 #7
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_86018937
quote:
Maar goed, ik hoop niet dat oma en kornuiten vanuit de hemel op me neerkijken.. Dan ziet ze me ook rukken enz :')
Whahahaha :D!

Daar heb ik inderdaad ook weleens over nagedacht _O-.

Of die mensen die in die dingen geloven, nooit bang zijn of zich schamen dat hun dierbaren in de hemel (en alle loslopende geesten die zich in hun huis bevinden) ook dat soort dingen van je zien inderdaad :'). En of die gelovige mensen daar dan ook rekening mee houden tijdens hun activiteiten... :')
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_86020973
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:07 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Whahahaha :D!

Daar heb ik inderdaad ook weleens over nagedacht _O-.

Of die mensen die in die dingen geloven, nooit bang zijn of zich schamen dat hun dierbaren in de hemel (en alle loslopende geesten die zich in hun huis bevinden) ook dat soort dingen van je zien inderdaad :'). En of die gelovige mensen daar dan ook rekening mee houden tijdens hun activiteiten... :')
Ik ook, heb dat ook weleens gedacht en vind het geen prettig idee. Beetje onvrij eigenlijk.
Zou het niet leuk vinden als een overleden familielid alles ziet wat ik doe, bij wijze van spreken op de rand van het bed zit toe te kijken. Zéker niet die oom die tijdens zijn leven zijn handen al niet thuis kon houden :P
  vrijdag 3 september 2010 @ 13:53:26 #9
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_86021039
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  vrijdag 3 september 2010 @ 14:32:47 #10
315847 mac_this
Ja, het overkomt iedereen wel!
pi_86022552
quote:
haha Natuurlijk hebben mensen dan liever de mooie versie. Als ik anti macdonalds en pro burgerking ben zeg ik ook "wat heb je liever, deze overheerlijke hamburgers van burgerking of deze smerige hamburgers hier " :D

Alle gekheid op een stokje, de wetenschappelijke verklaring staat momenteel als een huis en de meeste neuropsychologen en neurologen zijn ervan overtuigd (dankzij wetenschappelijk bewijs) dat een stofje in de hersenen een van de veroorzakers van een uittreding is. Maakt het sterven gaan ook een stuk leuker, moeder natuur bedankt! :)

je laatste heb ik ook wel eens over nagedacht
pi_86687588
quote:

Zie? Dat bedoel ik nou. Als je ook maar 1 vezel spiritualiteit in je koudlezende donder had gehad had je lak aan de wetenschappelijke verklaring. Dan WEET je, VOEL je dat dat onzin is.

Daarbij ga je wel erg makkelijk voorbij aan de aspecten die met een zielige nep-BDE totaal niet aan de orde komen zoals:

1. Een bewustzijn helderder dan je hier op aarde ooit gehad hebt. Een alleswetende staat.

2. Het beroemde levenspanaroma waarbij je leven aan je voorbij trekt en als een toeschouwer kijkt naar je eigen leven, inclusief de pijn en vreugde die je anderen hebt aangedaan (wat een PRACHTIG eerlijk systeem trouwens!)

3. De TOTALE transformatie die mensen qua karakter ondergaan. Ineens wel spiritueel zijn etc. etc.

Ik ga verder niet in discussie, khalas!
Gaap Goals rulezzz!
  dinsdag 21 september 2010 @ 20:37:10 #12
202348 Susi
Temple of Love
pi_86687699
Ik moet dat boek van Pim van Lommel nog eens lezen (Oneindig bewustzijn). Da's een wetenschappelijk onderzoek van een cardioloog naar patiënten die een Bijna Dood Ervaring hebben gehad.
pi_86688277
He Sushi :9

Ja maar dat is het grappige juist. Als je spiritueel bent (een staat van bewustzijn die een debunker zoals Michielos en Randi zich totaal niet kunnen voorstellen/inleven) dan HOEF je die wetenschappelijke bewijzen helemaal niet te hebben. Dan WEET/VOEL je gewoon dat die shit bestaat.

Piswetenschappers zullen dan natuurlijk weer zeggen dat dat onzin is maar zij kunnen dat niet zeggen omdat ze zelf niet spiritueel zijn en dus niet kunnen oordelen hoe het voor ons is.

Waarmee ik natuurlijk niet zeg dat believers maar in elk medium geloven, er is namelijk wel heel veel kaf onder het koren. Maar het paranormale accepteren zij gewoon onvoorwaardelijk als een feit vanuit hun visie.
Gaap Goals rulezzz!
  dinsdag 21 september 2010 @ 20:51:44 #14
202348 Susi
Temple of Love
pi_86688317
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:50 schreef M_Schtoppel het volgende:
He Sushi :9

Ja maar dat is het grappige juist. Als je spiritueel bent (een staat van bewustzijn die een debunker zoals Michielos en Randi zich totaal niet kunnen voorstellen/inleven) dan HOEF je die wetenschappelijke bewijzen helemaal niet te hebben. Dan WEET/VOEL je gewoon dat die shit bestaat.

Piswetenschappers zullen dan natuurlijk weer zeggen dat dat onzin is maar zij kunnen dat niet zeggen omdat ze zelf niet spiritueel zijn en dus niet kunnen oordelen hoe het voor ons is.

Waarmee ik natuurlijk niet zeg dat believers maar in elk medium geloven, er is namelijk wel heel veel kaf onder het koren. Maar het paranormale accepteren zij gewoon onvoorwaardelijk als een feit vanuit hun visie.
pi_86689815
quote:

Klopt, alleen zullen de personen die een dergelijke ervaring hebben gehad je toch echt iets anders vertellen. Je hersenen kunnen je voor de gek houden, je allemaal gekke dingen voorspiegelen en je ook euforisch laten voelen. Maar wat je in je hart voelt, zeggen ze allemaal, dat kan niet geevenaard worden ;)

Wel eens van regressietherapie gehoord? Lijkt me toch wel op het bestaan van meerdere levens te wijzen :P Overigens is arts Pim van Lommel ook wel een autoriteit met deze onderzoeken.

Ik ga me verder ook niet in een welles/nietes discussie hier mengen, just my 2 cents. Ik denk dat iedereen dat maar voor zichzelf moet ervaren.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_86689931
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:50 schreef M_Schtoppel het volgende:
Maar het paranormale accepteren zij gewoon onvoorwaardelijk als een feit vanuit hun visie.
En als iets wat vandaag als paranormaal wordt gezien morgen wetenschappelijk wordt verklaard, wat zegt dat dan? Alleen maar dat de wetenschap altijd achter de feiten aan heeft gelopen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_86690168
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:34 schreef M_Schtoppel het volgende:
2. Het beroemde levenspanaroma waarbij je leven aan je voorbij trekt en als een toeschouwer kijkt naar je eigen leven, inclusief de pijn en vreugde die je anderen hebt aangedaan (wat een PRACHTIG eerlijk systeem trouwens!)
Klopt, al is dat niet exclusief aan een BDE verbonden hoor. Ik ken iemand die op het nippertje aan een dodelijk auto-ongeluk is ontsnapt en op dat kritische moment ook in een fractie van een seconde zijn hele leven zag.
Kan je dat ook een BDE noemen? Ik weet het niet. Hij was dan wel bijna dood maar was op geen enkel moment overleden ;)

quote:
Ik ga verder niet in discussie, khalas!
Hee komop nou joh. Trek je gewoon niet zoveel van hem aan. Er zijn mensen hier die het juist om dat soort reacties doen. Daar moet je je gewoon niet door laten beinvloeden want het gaat ten koste van de kwaliteit van je aanwezigheid hier.
pi_86690326
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:37 schreef Susi het volgende:
Ik moet dat boek van Pim van Lommel nog eens lezen (Oneindig bewustzijn). Da's een wetenschappelijk onderzoek van een cardioloog naar patiënten die een Bijna Dood Ervaring hebben gehad.
Ik heb een lezing bijgewoond van drie mensen die een BDE hebben gehad. Ze vertellen bijna allemaal hetzelfde. Van hoe ze over gingen, tot hun reis door de lange tunnel, hun aankomst, hun ontmoeting met overledenen en eventueel het Godswezen en het moment dat ze weer terug gestuurd werden omdat ze nog een taak te vervullen hadden.

Kan je je voorstellen hoe intens troostend het is dat het niet eindigt en dat je geliefden nooit "weg" zijn? Er is maar een bestemming, en die is onafwendbaar.
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:43:22 #19
202348 Susi
Temple of Love
pi_86690520
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:36 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Klopt, al is dat niet exclusief aan een BDE verbonden hoor. Ik ken iemand die op het nippertje aan een dodelijk auto-ongeluk is ontsnapt en op dat kritische moment ook in een fractie van een seconde zijn hele leven zag.
Kan je dat ook een BDE noemen? Ik weet het niet. Hij was dan wel bijna dood maar was op geen enkel moment overleden ;)
Ik heb er dus niet veel verstand van, maar ik denk het wel. Voor een BDE hoef je niet per se dood te zijn lijkt mij. Misschien kan het wel op verschillende manieren tot uiting komen; een uittreding, je leven die voorbij flitst.
Maar nogmaals; ik moet dat boek nog eens lezen.

quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:39 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ik heb een lezing bijgewoond van drie mensen die een BDE hebben gehad. Ze vertellen bijna allemaal hetzelfde. Van hoe ze over gingen, tot hun reis door de lange tunnel, hun aankomst, hun ontmoeting met overledenen en eventueel het Godswezen en het moment dat ze weer terug gestuurd werden omdat ze nog een taak te vervullen hadden.

Kan je je voorstellen hoe intens troostend het is dat het niet eindigt en dat je geliefden nooit "weg" zijn? Er is maar een bestemming, en die is onafwendbaar.
Het lijkt mij eerlijk gezegd juist vreselijk om uit zo'n heerlijk, fantastisch mooie plek weggetrokken te worden. Al kun je natuurlijk ook hetgeen wat je in het aardse leven hebt, meer waarderen.
Een BDE verandert je leven sowieso helemaal.
pi_86690911
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:43 schreef Susi het volgende:
Het lijkt mij eerlijk gezegd juist vreselijk om uit zo'n heerlijk, fantastisch mooie plek weggetrokken te worden. Al kun je natuurlijk ook hetgeen wat je in het aardse leven hebt, meer waarderen.
Een BDE verandert je leven sowieso helemaal.
Al die mensen zeiden dat ze veel liever niet teruggestuurd waren. Maar dat ze echt geen kans hadden om ertegen te protesteren. Al zijn er ook berichten van mensen die erom gevraagd hebben om terug gestuurd te worden omdat ze zelf vonden dat ze nog een taak uit te voeren hadden.

Denk aan George Clooney.
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:13:05 #21
202348 Susi
Temple of Love
pi_86691985
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:50 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Denk aan George Clooney.
:')
pi_86710706
Topic niet helemaal gelezen,...maar ik ben een paar keer ''bijna dood'' geweest.

Niks gezien,...één groot zwart gat en ineens wakker ;(
  woensdag 22 september 2010 @ 14:40:15 #23
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_86711141
Even los van de vraag of de BDE wel of niet duidt op een hiernamaals;
't Is gelul dat 'de wetenschap' een BDE kan verklaren. Dat kan ze nu juist net niet.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_86721712
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:31 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

En als iets wat vandaag als paranormaal wordt gezien morgen wetenschappelijk wordt verklaard, wat zegt dat dan? Alleen maar dat de wetenschap altijd achter de feiten aan heeft gelopen.
Als het mogelijk zou zijn een tijdreiziger te ontmoeten die een paar honderd jaar uit de toekomst komt, zou ik hem of haar maar 1 brandende vraag willen stellen: Is het paranormale in jullie tijd eindelijk wetenschappelijk bewezen??
Gaap Goals rulezzz!
pi_86968781
Ik heb wel een zulks gehad :P

in mijn laatste droom was ik dood en probeerde ik tegen mijn moeder te praten :'(

Hopelijk is dit geen voorteken.. :{
"You can call me Susan if it makes you happy"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')