You are never alonequote:Op vrijdag 3 september 2010 08:50 schreef Michielos het volgende:
De mooie versie is natuurlijk veel mooier. Als er uiteindelijk een fout gemaakt is ofzo (:') ), dan hoop ik dat het er zo uit ziet. Maar goed, ik hoop niet dat oma en kornuiten vanuit de hemel op me neerkijken.. Dan ziet ze me ook rukken enz
Whahahahaquote:Op vrijdag 3 september 2010 08:50 schreef Michielos het volgende:
Maar goed, ik hoop niet dat oma en kornuiten vanuit de hemel op me neerkijken.. Dan ziet ze me ook rukken enz
Ik ook, heb dat ook weleens gedacht en vind het geen prettig idee. Beetje onvrij eigenlijk.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:07 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Whahahaha!
Daar heb ik inderdaad ook weleens over nagedacht.
Of die mensen die in die dingen geloven, nooit bang zijn of zich schamen dat hun dierbaren in de hemel (en alle loslopende geesten die zich in hun huis bevinden) ook dat soort dingen van je zien inderdaad. En of die gelovige mensen daar dan ook rekening mee houden tijdens hun activiteiten...
je laatste heb ik ook wel eens over nagedachtquote:Op vrijdag 3 september 2010 08:50 schreef Michielos het volgende:
haha Natuurlijk hebben mensen dan liever de mooie versie. Als ik anti macdonalds en pro burgerking ben zeg ik ook "wat heb je liever, deze overheerlijke hamburgers van burgerking of deze smerige hamburgers hier "
Alle gekheid op een stokje, de wetenschappelijke verklaring staat momenteel als een huis en de meeste neuropsychologen en neurologen zijn ervan overtuigd (dankzij wetenschappelijk bewijs) dat een stofje in de hersenen een van de veroorzakers van een uittreding is. Maakt het sterven gaan ook een stuk leuker, moeder natuur bedankt!
De mooie versie is natuurlijk veel mooier. Als er uiteindelijk een fout gemaakt is ofzo (:') ), dan hoop ik dat het er zo uit ziet. Maar goed, ik hoop niet dat oma en kornuiten vanuit de hemel op me neerkijken.. Dan ziet ze me ook rukken enz
Zie? Dat bedoel ik nou. Als je ook maar 1 vezel spiritualiteit in je koudlezende donder had gehad had je lak aan de wetenschappelijke verklaring. Dan WEET je, VOEL je dat dat onzin is.quote:Op vrijdag 3 september 2010 08:50 schreef Michielos het volgende:
haha Natuurlijk hebben mensen dan liever de mooie versie. Als ik anti macdonalds en pro burgerking ben zeg ik ook "wat heb je liever, deze overheerlijke hamburgers van burgerking of deze smerige hamburgers hier "
Alle gekheid op een stokje, de wetenschappelijke verklaring staat momenteel als een huis en de meeste neuropsychologen en neurologen zijn ervan overtuigd (dankzij wetenschappelijk bewijs) dat een stofje in de hersenen een van de veroorzakers van een uittreding is. Maakt het sterven gaan ook een stuk leuker, moeder natuur bedankt!
quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:50 schreef M_Schtoppel het volgende:
He Sushi![]()
Ja maar dat is het grappige juist. Als je spiritueel bent (een staat van bewustzijn die een debunker zoals Michielos en Randi zich totaal niet kunnen voorstellen/inleven) dan HOEF je die wetenschappelijke bewijzen helemaal niet te hebben. Dan WEET/VOEL je gewoon dat die shit bestaat.
Piswetenschappers zullen dan natuurlijk weer zeggen dat dat onzin is maar zij kunnen dat niet zeggen omdat ze zelf niet spiritueel zijn en dus niet kunnen oordelen hoe het voor ons is.
Waarmee ik natuurlijk niet zeg dat believers maar in elk medium geloven, er is namelijk wel heel veel kaf onder het koren. Maar het paranormale accepteren zij gewoon onvoorwaardelijk als een feit vanuit hun visie.
Klopt, alleen zullen de personen die een dergelijke ervaring hebben gehad je toch echt iets anders vertellen. Je hersenen kunnen je voor de gek houden, je allemaal gekke dingen voorspiegelen en je ook euforisch laten voelen. Maar wat je in je hart voelt, zeggen ze allemaal, dat kan niet geevenaard wordenquote:Op vrijdag 3 september 2010 08:50 schreef Michielos het volgende:
En als iets wat vandaag als paranormaal wordt gezien morgen wetenschappelijk wordt verklaard, wat zegt dat dan? Alleen maar dat de wetenschap altijd achter de feiten aan heeft gelopen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:50 schreef M_Schtoppel het volgende:
Maar het paranormale accepteren zij gewoon onvoorwaardelijk als een feit vanuit hun visie.
Klopt, al is dat niet exclusief aan een BDE verbonden hoor. Ik ken iemand die op het nippertje aan een dodelijk auto-ongeluk is ontsnapt en op dat kritische moment ook in een fractie van een seconde zijn hele leven zag.quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:34 schreef M_Schtoppel het volgende:
2. Het beroemde levenspanaroma waarbij je leven aan je voorbij trekt en als een toeschouwer kijkt naar je eigen leven, inclusief de pijn en vreugde die je anderen hebt aangedaan (wat een PRACHTIG eerlijk systeem trouwens!)
Hee komop nou joh. Trek je gewoon niet zoveel van hem aan. Er zijn mensen hier die het juist om dat soort reacties doen. Daar moet je je gewoon niet door laten beinvloeden want het gaat ten koste van de kwaliteit van je aanwezigheid hier.quote:Ik ga verder niet in discussie, khalas!
Ik heb een lezing bijgewoond van drie mensen die een BDE hebben gehad. Ze vertellen bijna allemaal hetzelfde. Van hoe ze over gingen, tot hun reis door de lange tunnel, hun aankomst, hun ontmoeting met overledenen en eventueel het Godswezen en het moment dat ze weer terug gestuurd werden omdat ze nog een taak te vervullen hadden.quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:37 schreef Susi het volgende:
Ik moet dat boek van Pim van Lommel nog eens lezen (Oneindig bewustzijn). Da's een wetenschappelijk onderzoek van een cardioloog naar patiënten die een Bijna Dood Ervaring hebben gehad.
Ik heb er dus niet veel verstand van, maar ik denk het wel. Voor een BDE hoef je niet per se dood te zijn lijkt mij. Misschien kan het wel op verschillende manieren tot uiting komen; een uittreding, je leven die voorbij flitst.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:36 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Klopt, al is dat niet exclusief aan een BDE verbonden hoor. Ik ken iemand die op het nippertje aan een dodelijk auto-ongeluk is ontsnapt en op dat kritische moment ook in een fractie van een seconde zijn hele leven zag.
Kan je dat ook een BDE noemen? Ik weet het niet. Hij was dan wel bijna dood maar was op geen enkel moment overleden
Het lijkt mij eerlijk gezegd juist vreselijk om uit zo'n heerlijk, fantastisch mooie plek weggetrokken te worden. Al kun je natuurlijk ook hetgeen wat je in het aardse leven hebt, meer waarderen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik heb een lezing bijgewoond van drie mensen die een BDE hebben gehad. Ze vertellen bijna allemaal hetzelfde. Van hoe ze over gingen, tot hun reis door de lange tunnel, hun aankomst, hun ontmoeting met overledenen en eventueel het Godswezen en het moment dat ze weer terug gestuurd werden omdat ze nog een taak te vervullen hadden.
Kan je je voorstellen hoe intens troostend het is dat het niet eindigt en dat je geliefden nooit "weg" zijn? Er is maar een bestemming, en die is onafwendbaar.
Al die mensen zeiden dat ze veel liever niet teruggestuurd waren. Maar dat ze echt geen kans hadden om ertegen te protesteren. Al zijn er ook berichten van mensen die erom gevraagd hebben om terug gestuurd te worden omdat ze zelf vonden dat ze nog een taak uit te voeren hadden.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:43 schreef Susi het volgende:
Het lijkt mij eerlijk gezegd juist vreselijk om uit zo'n heerlijk, fantastisch mooie plek weggetrokken te worden. Al kun je natuurlijk ook hetgeen wat je in het aardse leven hebt, meer waarderen.
Een BDE verandert je leven sowieso helemaal.
Als het mogelijk zou zijn een tijdreiziger te ontmoeten die een paar honderd jaar uit de toekomst komt, zou ik hem of haar maar 1 brandende vraag willen stellen: Is het paranormale in jullie tijd eindelijk wetenschappelijk bewezen??quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En als iets wat vandaag als paranormaal wordt gezien morgen wetenschappelijk wordt verklaard, wat zegt dat dan? Alleen maar dat de wetenschap altijd achter de feiten aan heeft gelopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |