quote:- En iedere vatandaş die ik vergeten ben,.
quote:Op donderdag 2 september 2010 17:11 schreef GenusButeo het volgende:
Ik heb vannacht voor het eerst op m'n kamer geslapen, met een deken en een kussen die ik van een vriendin heb geleend, gewoon zo op het matras.
Ik had het koud, maar het was het waard.
/coolstory
Het voelde alsof ik nogal aangeschoten was en daarom niet goed kon nadenken over hoe ik me voelde.quote:
quote:
Klinkt goedquote:Op donderdag 2 september 2010 17:17 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Het voelde alsof ik nogal aangeschoten was en daarom niet goed kon nadenken over hoe ik me voelde.
quote:
Er was geen PIquote:Op donderdag 2 september 2010 17:20 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Soms, hè, als ik op m'n mobiel zit, dan ben ik heel benieuwd naar de PI's.
Dat heb ik ook wel. Maar ik zat ook op mijn mobiel.quote:Op donderdag 2 september 2010 17:20 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Soms, hè, als ik op m'n mobiel zit, dan ben ik heel benieuwd naar de PI's.
Jawel. Geen dekbed, deken, etc.quote:Op donderdag 2 september 2010 17:31 schreef Ayca het volgende:
Heb je nou nog niet je bed in elkaar gezet.
Waarom die PI hierbij?quote:Op donderdag 2 september 2010 17:51 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel. Maar ik zat ook op mijn mobiel.
Okquote:Op donderdag 2 september 2010 19:04 schreef Rookert het volgende:
Niet stiekem, ik vind het gewoon leuk
Dat is mijn standaard PI als ik niets anders weet. Maar ben nu op mobiel dus kan de jouwe niet zien.quote:
Ik kreeg serieus tranen in mijn ogen. Goor kankerwijf.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:11 schreef Rookert het volgende:
http://valleywag.gawker.c(...)-puppy+throwing-girlSommige
mensen
zijn
echt
waardeloos
Hoi, alles goed?quote:Op donderdag 2 september 2010 19:12 schreef Ferdowsi het volgende:
God heeft het heelal niet gecreëerd, aldus Hawking. Dat wist ik overigens al langer; ik kan er niet bij dat weldenkend persoon het bestaan van een god, in ieder geval een entiteit dat voorkomt bij één van de drie monotheïstische godsdiensten, kan erkennen.
De training van mijn mentorschap dit jaar, liep nogal uit. Nu mis ik een concert in Amsterdam van een van mijn favoriete bands.quote:
Ik had geen PI. Nu wel.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:12 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat is mijn standaard PI als ik niets anders weet. Maar ben nu op mobiel dus kan de jouwe niet zien.
Oh dan heb je wel een punt ja.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:14 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
De training van mijn mentorschap dit jaar, liep nogal uit. Nu mis ik een concert in Amsterdam van een van mijn favoriete bands.
Wie?quote:Op donderdag 2 september 2010 19:14 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
De training van mijn mentorschap dit jaar, liep nogal uit. Nu mis ik een concert in Amsterdam van een van mijn favoriete bands.
Overdreven commotie veroorzaakt door een stel gefrustreerde pubers op het internet over een vermeende dierenmishandeling, terwijl honderden miljoenen mensen hier op aarde een tekort hebben aan alle primaire behoeften.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:11 schreef Rookert het volgende:
http://valleywag.gawker.c(...)-puppy+throwing-girlSommige
mensen
zijn
echt
waardeloos
Oja AM was het. Ik was het ff vergeten , maar dit is echt zo een ArM postquote:Op donderdag 2 september 2010 19:14 schreef Ferdowsi het volgende:
[..]
Overdreven commotie veroorzaakt door een stel gefrustreerde pubers op het internet over een vermeende dierenmishandeling, terwijl honderden miljoenen mensen hier op aarde een tekort hebben aan alle primaire behoeften.
Okeequote:Op donderdag 2 september 2010 19:14 schreef Ferdowsi het volgende:
[..]
Overdreven commotie veroorzaakt door een stel gefrustreerde pubers op het internet over een vermeende dierenmishandeling, terwijl honderden miljoenen mensen hier op aarde een tekort hebben aan alle primaire behoeften.
Gelukkig spelen ze morgen nog een keer in Nijmegen, dus ik weet wat mij te doen staatquote:
Ga nu maar huilen ergens in een hoekje. Dat hele gedoe om dieren is niets meer dan een gevolg van een verlegging van prioriteiten door toedoen van een toenemende welvaart.quote:
Grappig, dat wou ik eigenlijk posten daarnet, maar ik was afgeleid door iets futiels.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:17 schreef Ferdowsi het volgende:
[..]
Ga nu maar huilen ergens in een hoekje. Dat hele gedoe om dieren is niets meer dan een gevolg van een verlegging van prioriteiten door toedoen van een toenemende welvaart.
De politiek is niets meer dan een gecreëerde en noodzakelijke illusie voor mensen om de indruk te wekken dat men daadwerkelijk iets teweeg kan brengen. Nee, het verschil maken de gewone burgers onder leiding van filosofen. Of zoals Marx het al zei: 'De filosofen hebben de wereld slechts verschillend geïnterpreteerd; het komt er op aan haar te veranderen.'quote:Op donderdag 2 september 2010 19:17 schreef Rookert het volgende:
AM gaat de politiek in om daadwerkelijk een verschil te maken in plaats van aan de zijlijn te blijven staan zoals wij plebs.
Sommigen meer dan anderen.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:18 schreef IHVK het volgende:
Wij mensen zijn nou eenmaal hypocriet Ferdowsi , weinig aan te doen..
En hoe zie jij jezelf hierin terug?quote:Op donderdag 2 september 2010 19:20 schreef Ferdowsi het volgende:
[..]
De politiek is niets meer dan een gecreëerde en noodzakelijke illusie voor mensen om de indruk te wekken dat men daadwerkelijk iets teweeg kan brengen. Nee, het verschil maken de gewone burgers onder leiding van filosofen. Of zoals Marx het al zei: 'De filosofen hebben de wereld slechts verschillend geïnterpreteerd; het komt er op aan haar te veranderen.'
Als aandachtig toeschouwer van dit hele gebeuren.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:21 schreef Rookert het volgende:
[..]
En hoe zie jij jezelf hierin terug?
Passief dus.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:22 schreef Ferdowsi het volgende:
[..]
Als aandachtig toeschouwer van dit hele gebeuren.
Ik word toch wel een beetje warm van binnen, dat je me zo goed kent via THE interwebz.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:23 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Nee: alleen dat ik wist dat je met dit antwoord zou komen.
Je erkent het bestaan van een god, een hoger entiteit, dat zich inlaat met allerlei futiliteiten en belachelijke regels? En dat studeert op de universiteit? Einstein had aardig gelijk over het feit dat menselijke domheid oneindig is. Je weet dat geloof in feite een geografisch gevolg is?quote:Op donderdag 2 september 2010 19:24 schreef IHVK het volgende:
Ik heb teveel honger voor deze discussie, door toedoen van een monotheïstische God. Dus ik ga even weg om Çocuklar Duymasin te kijken.
Eigenlijk is dat niet zo verbazingwekkend, aangezien je mijn kloon bent, maar toch...quote:Op donderdag 2 september 2010 19:25 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik word toch wel een beetje warm van binnen, dat je me zo goed kent via THE interwebz.
Nja, soms kom je achter dingen over jezelf die je nooit had verwacht.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:28 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat niet zo verbazingwekkend, aangezien je mijn kloon bent, maar toch...
Eenieder die zich werkelijk enigszins in de wetenschap verdiept heeft kan het bestaan van een hoger entiteit, zoals beschreven in de drie abrahamistische godsdiensten, niet erkennen. Het bestaan van een hoger entiteit dat niet gebaseerd is op allerlei volksmythen en gedateerde cultuurverhalen is een ander verhaal.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:29 schreef IHVK het volgende:
Zolang je de wetenschap maar objectief bekijkt kun je in je persoonlijke leven best gelovig zijn. Bovendien is de Ramadan meer een gezellige familie happening voor mij.
Is dat bevredigend?quote:Op donderdag 2 september 2010 19:28 schreef Ferdowsi het volgende:
[..]
Mijn functie beperkt zich enkel tot het analyseren en terechtwijzen.
Gelukkig zijn zonder meer is een absurditeit, het is gewoon een gebrek aan problematiek.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:37 schreef IHVK het volgende:
Denk je dat je gelukkig kan worden?
Wat zou er dan anders moeten zijn?
De dood is zowat het enige in de wereld dat geen onderscheid maakt, wat dat betreft benijd ik de dood toch enigszins.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:38 schreef IHVK het volgende:
Ik zou gelukkiger zijn als de wereld eerlijker was (verdeling welvaart) en als de dood niet zou bestaan. (denk ik)
Maar een mens is nooit tevreden denk ik dan weer.
Filosofen zijn wel pessimisten over het algemeen.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:38 schreef Ferdowsi het volgende:
[..]
Gelukkig zijn zonder meer is een absurditeit, het is gewoon een gebrek aan problematiek.
"Gelukkig zijn is geen goed teken, het wil zeggen dat het ongeluk de bus heeft gemist en nu met de volgende komt."
Hou zou dat komen?quote:Op donderdag 2 september 2010 19:40 schreef IHVK het volgende:
[..]
Filosofen zijn wel pessimisten over het algemeen.
O ja? De een wordt 20 de ander 100. En in zwart-Afrika komt de dood ook veel sneller door AIDS.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:39 schreef Ferdowsi het volgende:
[..]
De dood is zowat het enige in de wereld dat geen onderscheid maakt, wat dat betreft benijd ik de dood toch enigszins.
Daar liggen andere oorzaken aan ten grondslag. De dood treft hier geen enkele blaam.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:42 schreef IHVK het volgende:
O ja? De een wordt 20 de ander 100. En in zwart-Afrika komt de dood ook veel sneller door AIDS.
Ik hoop dat ik daar niet meer aan hoef toe te komen. Die kloons komen me de strot uit.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:44 schreef Rookert het volgende:
Volgende naam van Ferdowski is Magere Hein
Dat is een uitspraak waar ik het wel mee eens ben.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:46 schreef Ferdowsi het volgende:
[..]
Gezegend zijn de onwetenden inderdaad.
Ik denk dat bewustzijn gepaard gaat met een toeneming van zorgen.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:48 schreef IHVK het volgende:
.Maar kan het ook niet zo zijn dat de mensenlijke geest bij teveel nadenken automatisch negatieve gedachten gaat produceren ?
Ik weet niet zo goed wat ik moet vrezen. Wat dat betreft ben ik het toch eens met Seneca:quote:
quote:Denk je dat ik jou dit in een opgeruimde stemming schrijf, nu ik ben ontsnapt? Als ik blij was over deze afloop en dacht dat ik mijn gezondheid terug had, zou ik mij belachelijk maken, niet anders dan de man die denkt dat hij zijn zaak heeft gewonnen op het moment dat die is verdaagd. Wel is het zo dat ik midden in het gevoel van verstikking continu rust vind in opbeurende, flinke gedachten.
'Hoe zit het?' vraag ik mij af. 'Probeert de dood mij zo vaak uit? Hij doet maar! Ik heb hem allang uitgeprobeerd'. 'Wanneer dan?' vraag je. Voor ik geboren werd. Dood is: niet zijn, en wat dat inhoudt weet ik al. Na mij komt hetzelfde als voor mij. Als daar iets kwellends aan is, moet dat er ook geweest zijn voordat wij het daglicht zagen. Maar toen hebben wij absoluut geen narigheid ervaren. Ik vraag je: als iemand zegt dat een lamp slechter af is wanneer hij is gedoofd dan voordat hij werd aangestoken, vind je dat dan niet oliedom? Ook wij worden gedoofd en ontstoken; in de tussentijd ervaren we wat, maar aan beide uiteinden heerst diepe rust.
Dat is precies waar wij zo vaak in de fout gaan, mijn beste Lucilius, als ik mij niet vergis: wij nemen aan dat de dood op ons volgt, terwijl hij zowel is voorafgegaan als volgen zal. Al wat voor onze tijd was, is dood. Want wat doet het ertoe of je niet begrijpt of ophoudt, als het resultaat in beide gevallen gelijk is: niet zijn.
Niets anders dan menselijk. Twijfel je aan je geloof, IHVK?quote:Op donderdag 2 september 2010 19:55 schreef IHVK het volgende:
Ja die heb ik een keer moeten vertalen, was best lastig.
Maar dat stelde mij toen wel gerust.
Echter ik denk dat ik me teveel heb gehecht aan aardse zaken als famile, vrienden een mooie zomeravond en de angst heb die kwijt te raken.
Verder speelt er een godsdienstaspect mee, wat bij mij gepaard gaat met veel twijfel.
Dus ik concludeer dat ik de dood vrees vanwege de gehechtheid en de onzekerheid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. IHVK?![]()
Ik heb zijn nieuwe boek nog niet gelezen, maar inderdaad een echte baas. Net zoals Vincent Icke:quote:Op donderdag 2 september 2010 20:01 schreef Rookert het volgende:
Is het nieuwe boek van Hawking eigenlijk wat?
Toch wel één van de bazen van deze tijd.
Ja, deze kende ik al, is al tijdje oud. Rustige en vooral redelijke manquote:Op donderdag 2 september 2010 20:03 schreef Ferdowsi het volgende:
[..]
Ik heb zijn nieuwe boek nog niet gelezen, maar inderdaad een echte baas. Net zoals Vincent Icke:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |