Dat beeld had ik ook inderdaad. Overigens is de inhoud geen juist weergave volgens VVD, ben benieuwd wat er over te zeggen hebben.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:17 schreef Sachertorte het volgende:
Het leek mij zo dat Wilders vooral resultaten wilde bereiken, en gezien zijn goede politieke instinct had ik verwacht dat hij zou weten wanneer in te houden.
Dan kijken we dus blijkbaar anders tegen een figuur als Wilders aan. Maar goed ik heb toch al niet zo op populisten, dat helpt ook al niet bij mijn beeld van hem natuurlijkquote:Op woensdag 1 september 2010 21:17 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat was m.i. vooral effectief politiek bedrijven (op de Amerikaanse manier). Maar op het moment dat je een regering moet vormen, moet je wel iets meer tact aan de dag leggen. Het leek mij zo dat Wilders vooral resultaten wilde bereiken, en gezien zijn goede politieke instinct had ik verwacht dat hij zou weten wanneer in te houden.
en hoe zit het dan wel?quote:Op woensdag 1 september 2010 21:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
toch gek dat diezelfde vvd dan nu verklaard dat de brief van klink Wilders geen recht doet.
Die moeten zich ook indekken natuurlijk.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
toch gek dat diezelfde vvd dan nu verklaard dat de brief van klink Wilders geen recht doet.
Rutte heeft dan ook geen andere keus dan zo lang mogelijk ontkennen en hopen dat de storm weer gaat liggen. Hij kan niet meer serieus terug naar andere opties en dan is zijn enige kans ooit op het premierschap definitief verkeken.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ze kunnen het proberen, maar...quote:Op woensdag 1 september 2010 21:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat niet wegneemt dat ze wel druk kunnen uitoefenen om die zetel af te staan.
Maar gezien zijn brief is dat nu niet echt waarschijnlijk, tenzij hij gelogen blijkt te hebben (of als iedereen beweert dat hij liegt).
Wat dan?quote:Op woensdag 1 september 2010 21:24 schreef Monidique het volgende:
Hij kan veel halen uit zo'n kabinet, als hij zich daarvoor inzet. Met gemak. Maarja....
Jij zit in het kamp Klink?quote:Op woensdag 1 september 2010 21:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
*ploft middenin discussie*
Uitstekende brief van klink.
Ik denk dat de kans groter is dat Verhagen zich moet terug trekken na deze brief..quote:Op woensdag 1 september 2010 21:25 schreef arjan1212 het volgende:
trekt klink zich nu terug uit de politiek ?
Ja vooral dat stukje over de moslima met 'r broodtrommeltje. Ik heb direct mijn viool gepakt voor het juiste sfeertje.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
*ploft middenin discussie*
Uitstekende brief van klink.
Die maar had ik al voor je ingevuldquote:Op woensdag 1 september 2010 21:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze kunnen het proberen, maar...
neequote:Op woensdag 1 september 2010 21:25 schreef arjan1212 het volgende:
Geloof ik niet. Volgende verkiezingen kan Rutte gewoon blijven en de grootste worden.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Rutte heeft dan ook geen andere keus dan zo lang mogelijk ontkennen en hopen dat de storm weer gaat liggen. Hij kan niet meer serieus terug naar andere opties en dan is zijn enige kans ooit op het premierschap definitief verkeken.
Het hoeft toch niet perse liegen te zijn. Het kan best zo zijn dat Klink oorzaak en gevolg anders interpreteert dan Verhagen, Rutte en Wilders.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:24 schreef Monidique het volgende:
Misschien liegt Klink, misschien heeft die isolatie en zijn Messias-missie Geert Wilders geestelijk niet zo goed gedaan. Zoals het staat in Klinks brief, lijkt het erg stom van Wilders. Hij kan veel halen uit zo'n kabinet, als hij zich daarvoor inzet. Met gemak. Maarja....
Kom kom Swets. Als PVV stemmer moet je dat soort retoriek toch trekken?quote:Op woensdag 1 september 2010 21:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja vooral dat stukje over de moslima met 'r broodtrommeltje. Ik heb direct mijn viool gepakt voor het juiste sfeertje.
quote:Op woensdag 1 september 2010 21:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja vooral dat stukje over de moslima met 'r broodtrommeltje. Ik heb direct mijn viool gepakt voor het juiste sfeertje.
Lijkt me niet (zou vrij stom zijn).. Maar je weet het nooit natuurlijk..quote:Op woensdag 1 september 2010 21:25 schreef arjan1212 het volgende:
http://twitter.com/ronfresen/status/22734080439quote:ronfresen #Bleker: Als cda onderh met truc congres om tuin zouden leiden, hebben ze gigantisch probleem met de partij. #debrief
Vond jij het ook geen prima brief?quote:Op woensdag 1 september 2010 21:26 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Jij zit in het kamp Klink?
jij bent toch cda-er?
Tja, beetje hypocriet KOM. Als Geert wilders zich daarvan bedient is het een populist, en bij klink is het "een goede brief".quote:Op woensdag 1 september 2010 21:26 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Kom kom Swets. Als PVV stemmer moet je dat soort retoriek toch trekken?
Dat kan goed. Sommige mensen horen alleen wat ze willen horen, en ik denk dat het goed mogelijk is dat Rutte en Verhagen zo in de "gedoogkabinetmodus" zitten, dat ze idd alleen horen wat ze willen horen.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het hoeft toch niet perse liegen te zijn. Het kan best zo zijn dat Klink oorzaak en gevolg anders interpreteert dan Verhagen, Rutte en Wilders.
Ik zit zeker in kamp klink.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:26 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Jij zit in het kamp Klink?
jij bent toch cda-er?
Rutte is een jongentje in een mannenwereld en ziet alleen het premierschap blinken....dat de partij die hem gedoogd hem voor het grootste deel niet steunt, maakt niet uit, zolang hij maar premier kan worden.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:26 schreef Leandra het volgende:
Wat een brief van Klink![]()
Rutte en Verhagen hebben idd een en ander uit te leggen aan hun achterban als het zo gegaan is.... en gezien de reactie van Verhagen, waarin hij de inhoud van de brief niet bestrijdt, zou het me niets verbazen als het idd zo gegaan is.
Het zou me echter ook niets verbazen als Wilders het erom gedaan heeft, die heeft immers veel meer belang bij een plaats in de oppositiebanken dan bij een plaats waarbij hij enige verantwoordelijkheid draagt, en dat zou hij met gedoogsteun dragen.
Ik vermoed dat hij eerst bijna in zijn broek gezeken heeft van het lachen toen hij vertelde dat hij zijn eigen visie op het beleid zou gaan geven, en dat nog geen reden voor de andere partijen was om de boel af te blazen, en dat het lachen inmiddels bijna vergaan was.
Hij zal alleen niet blij zijn met de openhartigheid van Klink, want hiermee valt Wilders wel heel erg door de mand.
Strengere immigratieeisen, meer verplichtingen bij het "integreren", strengere straffen. Niet te vergeten, de hypotheekrenteaftrek. Weg met "linkse hobby's". Allemaal zaken waar het CDA en de VVD in mee zouden willen gaan, maar die een specifiek PVV-tintje kunnen krijgen. Dan hoef je het nog niet eens nadrukkelijk over de Islam te gaan hebben en toch heb je iets bereikt dan.quote:
Volgens mij impliceerde hij dat wel.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:27 schreef Toad het volgende:
[..]
http://twitter.com/ronfresen/status/22734080439
Dat impliceert Klink toch ook niet...
Nee, dat vind ik ook niet goed. Kreeg ook eenquote:Op woensdag 1 september 2010 21:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, beetje hypocriet KOM. Als Geert wilders zich daarvan bedient is het een populist, en bij klink is het "een goede brief".
Dat is maar zeer de vraag. Als het kamp Verhagen in moet binden zou hij zomaar eens de nieuwe topman van het CDA kunnen worden...quote:Op woensdag 1 september 2010 21:25 schreef arjan1212 het volgende:
Ben je blind ofzo????quote:Op woensdag 1 september 2010 21:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, beetje hypocriet KOM. Als Geert wilders zich daarvan bedient is het een populist, en bij klink is het "een goede brief".
Mwoah.. er zijn natuurlijk wel degelijk strategieën bedacht om het akkoord er doorheen te krijgen zonder dat ze hoefden uit te leggen dat Wilders van plan was de gehele periode oppositie te voeren (en die periode te beginnen met zijn eigen uitleg van het akkoord).quote:Op woensdag 1 september 2010 21:27 schreef Toad het volgende:
[..]
Om maar weer eens in jaren 30-termen te spreken: een beetje á la Chamberlain of Von Papen?quote:Op woensdag 1 september 2010 21:28 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Rutte is een jongentje in een mannenwereld en ziet alleen het premierschap blinken....dat de partij die hem gedoogd hem voor het grootste deel niet steunt, maakt niet uit, zolang hij maar premier kan worden.
Toch wel, door aan te geven dat de fractieleiders mogelijk slechts een verklaring van max 5 minuten af zouden leggen voor het CDA-congres het akkoord goed zou keuren.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:27 schreef Toad het volgende:
[..]
Idd.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is maar zeer de vraag. Als het kamp Verhagen in moet binden zou hij zomaar eens de nieuwe topman van het CDA kunnen worden...
Joh?? Dat is pas 2 uur bekend...quote:Op woensdag 1 september 2010 21:28 schreef arjan1212 het volgende:
http://www.elsevier.nl/we(...)Acrisis-bezweren.htm
verhagen zet donner in...
Ja, ach, qua stijlfiguren heeft iedereen zo z'n eigen aanpak. Maar Klink lijkt een valide punt te hebben, en weet dat sterk naar voren te brengen.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Al denk ik dat het een e-mail was.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:30 schreef marcodej het volgende:
Duidelijker kan die brief van Klink niet. Hulde.
Er staat later in de brief dat Verhagen wel degelijk voor het congres een volledige toelichting op het regeerakkoord wilde presenteren. Waarmee ik wil zeggen: dat is het punt niet Bleker.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij impliceerde hij dat wel.
De politicoloog zou dat juist moeten kunnen schetsen voor de gewone man op Fok!.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:31 schreef I.R.Baboon het volgende:
(en als politicoloog ben ik heel benieuwd wat er nu allemaal nog gaat gebeuren en wat voor onderhandelingen we nu gaan krijgen...)
Ank of Gerda!quote:Op woensdag 1 september 2010 21:32 schreef Monidique het volgende:
Je weet het: Waar twee CDA'ers vechten om een machtspositie, loopt de derde ermee weg. Wie is dat nog onbekende ietwat sullige Kamerlid dat straks leider en premier wordt?
Nee, hij zei (vrij weergegeven)dat er over gesproken was, en dat Verhagen later zei dat ze dat toch niet konden maken..quote:Op woensdag 1 september 2010 21:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij impliceerde hij dat wel.
de geschiedenis herhaalt zich idd.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:32 schreef Monidique het volgende:
Je weet het: Waar twee CDA'ers vechten om een machtspositie, loopt de derde ermee weg. Wie is dat nog onbekende ietwat sullige Kamerlid dat straks leider en premier wordt?
Precies. Door op het congres alleen maar het akkoord toe te lichten en pas later volledig bekend te maken, leid je het congres om de tuin. Je geeft ze immers niet alle informatie, maar alleen je eigen selectie eruit.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toch wel, door aan te geven dat de fractieleiders mogelijk slechts een verklaring van max 5 minuten af zouden leggen voor het CDA-congres het akkoord goed zou keuren.
Reactie in de Telegraaf:quote:
Bron: telegraaf.nlquote:Ik heb de brief van Ab GOED gelezen. De brief zit vol met suggestieve gedachten. Als Klink over de PVV schrijft begint hij steeds met STEL DAT of met IK VERWACHT of andere suggestieve kreten. Nergens kan ik opmaken dat Wilders het ook echt gezegd of gemeend heeft. NERGENS. Meneer Klink vermeldt slechts suggestieve gedachten en nergens feiten. Ik vind zo een brief meer passen bij iemand die heel erg met zichzelf in de knoop zit en psychiatrische hulp nodig heeft. Klink...je hebt echt hulp nodig jongen.
Een brief zonder feiten, Nijkerk | 20:44 | 01.09.10
Politicologen zijn net historici, die kunnen alleen verklaren wat er al gebeurd is.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De politicoloog zou dat juist moeten kunnen schetsen voor de gewone man op Fok!.
Niet bezwijken onder de druk van anderen?quote:Op woensdag 1 september 2010 21:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
adkoppejan Heftige tijden waarin het er op aankomt om je als een echte volksvertegenwoordiger op te stellen.
Maar wat bedoelt hij daar precies mee????
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |