abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85988910
Er kan hier never nooit meer een normaal kabinet uit komen. Zet ze allemaal een feestneus op!
pi_85989080
quote:
Op donderdag 2 september 2010 16:19 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Er kan hier never nooit meer een normaal kabinet uit komen. Zet ze allemaal een feestneus op!
Ach, wat is een 'normaal' kabinet. De tijden dat je gewoon een centrumrechts of centrumlinks kabinet had dat uit 2 partijen bestond ligt gewoon echt achter ons.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_85989288
Hoever zal Maxime Verhagen gaan nu zijn partij bijna uit elkaar gaat?
pi_85990817
Cohen nu op Radio 1 over het chagrijn tussen PvdA en CDA.
  donderdag 2 september 2010 @ 17:21:13 #80
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_85990994
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:15 schreef Toad het volgende:
Ik kan de radio hier niet luisteren, maar als ik Cohen was, zou ik iets zeggen van:

"Zie je nou wel wat voor onbetrouwbare draaikonten het zijn bij het CDA. Dat deden ze in de kwestie Uruzgan nou ook al. Gelukkig is de PvdA niet zo zwak als Klink en lieten we ons door die manipulatieve rat van een Verhagen niet in het ootje nemen."

Het zal allemaal niet strategisch zijn, maar zoiets eruit flappen lijkt me heerlijk.
pi_85991151
Cohen zei wel dat hij klaar stond om over alternatieve regeringsopties mee te denken. Wij sluiten niks uit, zei hij, maar we hebben wel onze voorkeuren.

Maar volgens mij gaan we weer een roerige avond tegemoet. Ron Fresen en Ferry Mingelen op de gang bij de VVD en PVV.
pi_85991395
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:15 schreef Toad het volgende:
God, dat is ook niet tactisch :')

Cohen moet eens wat politieke slimheid kweken :{
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 2 september 2010 @ 17:41:33 #83
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_85991585
Zoals ik gisteren al postte hebben ze bij de PvdA de afgelopen weken hard hun huiswerk gedaan en in alle hoeken en gaten gespeurd hoe ze 18 miljard kunnen bezuinigingen, dan maken ze meteen een klapper bij de VVD
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_85991695
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:26 schreef Toad het volgende:
Cohen zei wel dat hij klaar stond om over alternatieve regeringsopties mee te denken. Wij sluiten niks uit, zei hij, maar we hebben wel onze voorkeuren.

Maar volgens mij gaan we weer een roerige avond tegemoet. Ron Fresen en Ferry Mingelen op de gang bij de VVD en PVV.
Ja met de mededeling dat ze morgenochtend gaan verder vergaderen.

En wat nutteloze gesprekken met Ferry, maar met zijn humor maakt hij het wel wat leuker.
pi_85994496
quote:
Op donderdag 2 september 2010 15:38 schreef Jojoke het volgende:

[..]

De SGP sluit zich aan :o
CDA -3, SGP +2 = geen meerderheid.
Dus of het zin heeft als de drie dissidenten volhouden is nog maar de vraag. Op die manier kan het toch nooit goed gaan.
pi_85994621
Die dissidenten zouden toch denk ik wel de partij uitgegooid kunnen worden, mits ze niet gekozen zijn door voorkeurstemmen.
AJAX AMSTERDAM!
pi_85994652
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:15 schreef bloodysunday het volgende:
Die dissidenten zouden toch denk ik wel de partij uitgegooid kunnen worden, mits ze niet gekozen zijn door voorkeurstemmen.
Nee kan niet volgens mij.
pi_85994681
quote:
De partij wel, maar niet de kamer. :) Daar hebben voorkeursstemmen niets mee te maken. :)
pi_85994692
Ik zeg het een beetje fout, niet de partij maar uit de fractie.

-ik heb niks gezegd
AJAX AMSTERDAM!
pi_85994738
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:17 schreef Toad het volgende:

[..]

De partij wel, maar niet de kamer. :) Daar hebben voorkeursstemmen niets mee te maken. :)
Ok, maar als jij als lid 1zetel aan stemmen hebt gekregen? Dan kan je lijkt mij niet zomaar weggetrapt worden?
Maar ik lees dat dat sowieso al niet kan?
AJAX AMSTERDAM!
pi_85994834
Kamerzetel gaat op persoon. Je kan iemand hoogstens uit de partij royeren. Dan kan hij of zij verder als 'Groep huppeldepup'. Of ze nemen de eer aan zichzelf en er komt een andere CDA'er in de plek.
pi_85994850
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:19 schreef bloodysunday het volgende:

[..]

Ok, maar als jij als lid 1zetel aan stemmen hebt gekregen? Dan kan je lijkt mij niet zomaar weggetrapt worden?
Het kan sowieso niet. Als je eenmaal een zetel hebt, dan heb je 'm. Je kunt 'm alleen zelf opgeven, maar hij kan niet afgepakt worden.
pi_85994860
quote:

[..]

Hoe bedoel je? De fractie maakt natuurlijk zelf uit wie onderdeel uitmaakt van de fractie en wie niet. Een individueel lid kan eventueel uit de fractie stappen, maar de fractie kan ook beslissen om een individueel lid eruit te gooien. Maar dan zit hij//zij nog steeds in de kamer.
pi_85994919
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:22 schreef Toad het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? De fractie maakt natuurlijk zelf uit wie onderdeel uitmaakt van de fractie en wie niet. Een individueel lid kan eventueel uit de fractie stappen, maar de fractie kan ook beslissen om een individueel lid eruit te gooien. Maar dan zit hij//zij nog steeds in de kamer.
Ja snap ik. Zolang de persoon zelf zijn zetel niet opgeeft is hij van hem.
AJAX AMSTERDAM!
pi_85995128
Yep.
pi_85995288
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:22 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het kan sowieso niet. Als je eenmaal een zetel hebt, dan heb je 'm. Je kunt 'm alleen zelf opgeven, maar hij kan niet afgepakt worden.
Dat zou ook een beetje raar zijn. Hou je verkiezingen om de kiezer de zetels te laten verdelen, en komt daarna iemand dat veranderen omdat die denkt dat die het beter weet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_85995387
quote:

[..]

Het is wel degelijk mogelijk om die dissidenten uit de kamer te zetten, en wel door ze in de regering te dumpen.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_85995392
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat zou ook een beetje raar zijn. Hou je verkiezingen om de kiezer de zetels te laten verdelen, en komt daarna iemand dat veranderen omdat die denkt dat die het beter weet.
Niet voor PVV-sympathisanten, die vinden dat alles mag als het in hun straatje past. Democratisch zolang het de eigen belangen dient, idem met recht en vrijheden.
  donderdag 2 september 2010 @ 19:41:23 #99
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85995528
quote:
Uit de partij wel, maar: KAMERZETELS ZIJN PERSOONSGEBONDEN!!!!!!!
1000e keer. Zucht..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 2 september 2010 @ 19:41:46 #100
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_85995542
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Niet voor PVV-sympathisanten, die vinden dat alles mag als het in hun straatje past. Democratisch zolang het de eigen belangen dient, idem met recht en vrijheden.
Ik zag gisteravond anders hier aardig wat anti-democratische volzinnen van linkse langskomen. Sommige linkse werden zelfs fan van de hardcore ultrarechtse Ab Klink.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')