Ach, wat is een 'normaal' kabinet. De tijden dat je gewoon een centrumrechts of centrumlinks kabinet had dat uit 2 partijen bestond ligt gewoon echt achter ons.quote:Op donderdag 2 september 2010 16:19 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Er kan hier never nooit meer een normaal kabinet uit komen. Zet ze allemaal een feestneus op!
Ik kan de radio hier niet luisteren, maar als ik Cohen was, zou ik iets zeggen van:quote:Op donderdag 2 september 2010 17:15 schreef Toad het volgende:
Cohen nu op Radio 1 over het chagrijn tussen PvdA en CDA.
God, dat is ook niet tactischquote:Op donderdag 2 september 2010 17:15 schreef Toad het volgende:
Cohen nu op Radio 1 over het chagrijn tussen PvdA en CDA.
Ja met de mededeling dat ze morgenochtend gaan verder vergaderen.quote:Op donderdag 2 september 2010 17:26 schreef Toad het volgende:
Cohen zei wel dat hij klaar stond om over alternatieve regeringsopties mee te denken. Wij sluiten niks uit, zei hij, maar we hebben wel onze voorkeuren.
Maar volgens mij gaan we weer een roerige avond tegemoet. Ron Fresen en Ferry Mingelen op de gang bij de VVD en PVV.
CDA -3, SGP +2 = geen meerderheid.quote:
Nee kan niet volgens mij.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:15 schreef bloodysunday het volgende:
Die dissidenten zouden toch denk ik wel de partij uitgegooid kunnen worden, mits ze niet gekozen zijn door voorkeurstemmen.
De partij wel, maar niet de kamer.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:15 schreef bloodysunday het volgende:
Die dissidenten zouden toch denk ik wel de partij uitgegooid kunnen worden, mits ze niet gekozen zijn door voorkeurstemmen.
Ok, maar als jij als lid 1zetel aan stemmen hebt gekregen? Dan kan je lijkt mij niet zomaar weggetrapt worden?quote:Op donderdag 2 september 2010 19:17 schreef Toad het volgende:
[..]
De partij wel, maar niet de kamer.Daar hebben voorkeursstemmen niets mee te maken.
Het kan sowieso niet. Als je eenmaal een zetel hebt, dan heb je 'm. Je kunt 'm alleen zelf opgeven, maar hij kan niet afgepakt worden.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:19 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Ok, maar als jij als lid 1zetel aan stemmen hebt gekregen? Dan kan je lijkt mij niet zomaar weggetrapt worden?
Maar ik lees dat dat sowieso al niet kan?
Hoe bedoel je? De fractie maakt natuurlijk zelf uit wie onderdeel uitmaakt van de fractie en wie niet. Een individueel lid kan eventueel uit de fractie stappen, maar de fractie kan ook beslissen om een individueel lid eruit te gooien. Maar dan zit hij//zij nog steeds in de kamer.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:19 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Ok, maar als jij als lid 1zetel aan stemmen hebt gekregen? Dan kan je lijkt mij niet zomaar weggetrapt worden?
Ja snap ik. Zolang de persoon zelf zijn zetel niet opgeeft is hij van hem.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:22 schreef Toad het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? De fractie maakt natuurlijk zelf uit wie onderdeel uitmaakt van de fractie en wie niet. Een individueel lid kan eventueel uit de fractie stappen, maar de fractie kan ook beslissen om een individueel lid eruit te gooien. Maar dan zit hij//zij nog steeds in de kamer.
Dat zou ook een beetje raar zijn. Hou je verkiezingen om de kiezer de zetels te laten verdelen, en komt daarna iemand dat veranderen omdat die denkt dat die het beter weet.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het kan sowieso niet. Als je eenmaal een zetel hebt, dan heb je 'm. Je kunt 'm alleen zelf opgeven, maar hij kan niet afgepakt worden.
Het is wel degelijk mogelijk om die dissidenten uit de kamer te zetten, en wel door ze in de regering te dumpen.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:19 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Niet voor PVV-sympathisanten, die vinden dat alles mag als het in hun straatje past. Democratisch zolang het de eigen belangen dient, idem met recht en vrijheden.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat zou ook een beetje raar zijn. Hou je verkiezingen om de kiezer de zetels te laten verdelen, en komt daarna iemand dat veranderen omdat die denkt dat die het beter weet.
Uit de partij wel, maar: KAMERZETELS ZIJN PERSOONSGEBONDEN!!!!!!!quote:Op donderdag 2 september 2010 19:15 schreef bloodysunday het volgende:
Ik zag gisteravond anders hier aardig wat anti-democratische volzinnen van linkse langskomen. Sommige linkse werden zelfs fan van de hardcore ultrarechtse Ab Klink.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Niet voor PVV-sympathisanten, die vinden dat alles mag als het in hun straatje past. Democratisch zolang het de eigen belangen dient, idem met recht en vrijheden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |