abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85997627
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:35 schreef eurabia het volgende:

[..]

Intel vanuit het M.O had de VS gewaarschuwd dat al-Mihdhar gelinkt was aan de United States embassy attacks van 1998.

Genoeg reden dus om een persoon in de gaten te houden als hij je land binnenkomt. En zeker als het om de VS gaat. Maar hij mocht doorlopen en hij mocht vlieglessen nemen.

Alle andere terroristen mochten ook gewoon doorlopen en vlieglessen nemen en geloof me.. ze waren allemaal bekend in Amerika voor 9/11 2001.

Ik sluit zo af, maar ja, ik geloof de getuigen en ik geloof dat er vliegtuigen door gebouwen zijn gevlogen, maar ik geloof ook dat de VS wist wat er ging gebeuren en geen fuck deed om het tegen te houden. Sterker nog. Ik geloof dat de VS deze terroristen via tussenpersonen in onder andere Pakistan hebben opgetrommeld om een aanslag te plegen op de VS.

Waarom? Tjah...

En mochten deze terroristen echt op eigen houtje hebben gehandeld dan petje af voor deze gasten. Ze hebben alle geheime diensten, waar dan ook ter wereld, omzeilt alsof ze spoken waren.

Zeker allemaal terroristen met een IQ van 180 en ze beschikken allemaal connecties binnen regeringen willen ze zoiets als 9/11 flikken zonder dat iemand ze door heeft.

Nogmaals petje af, maar niet heus, want zoals ik eerder zei: Ik ben te nuchter om zulke dingen te geloven.
Je wilt het gewoon niet.

Eerst loop je uitgebreid te mopperen over beveiligings camera's bij het Pentagon. Daar wordt door diverse mensen moeiteloos doorheen geprikt en dan ga je maar over wat anders beginnen.

Heel typerend voor mensen die koste wat het kost willen geloven in een complot.
Leaf
pi_85997924
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:37 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Je wilt het gewoon niet.

Eerst loop je uitgebreid te mopperen over beveiligings camera's bij het Pentagon. Daar wordt door diverse mensen moeiteloos doorheen geprikt en dan ga je maar over wat anders beginnen.

Heel typerend voor mensen die koste wat het kost willen geloven in een complot.
Zolang ik geen beelden zie van het Pentagon en een vliegtuig valt er niets te prikken. Dat ik geloof dat de VS terroristen the green light hebben gegeven om de VS aan te vallen is al bekend op Fok en als je zelf wilt testen hoe scherp geheime diensten zijn dan raad ik het je nu aan om een 'zogenaamde aanslag' te plannen.

Kerel, je zult schrikken hoe snel ze je uit je bed komen lichten.
  donderdag 2 september 2010 @ 20:46:05 #128
300668 NotoriousJ
Before all else, be armed
pi_85997990
Volgens mij heeft 9/11 ook met de illuminati te maken, ik ben mij hierin aan het verdiepen, iemand die hier verstand van heeft?
Entrepreneurs are simply those who understand that there is little difference between obstacle and opportunity and are able to turn both to their advantage.
pi_85998237
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:46 schreef NotoriousJ het volgende:
Volgens mij heeft 9/11 ook met de illuminati te maken, ik ben mij hierin aan het verdiepen, iemand die hier verstand van heeft?
Dat roepen die alu hoedjes. 9-11 gaat om geld. Daar draait uiteindelijk heel de wereld om. Al dat illuminati gedoe is gewoon youtube gezwets.
  donderdag 2 september 2010 @ 20:57:17 #130
300668 NotoriousJ
Before all else, be armed
pi_85998531
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:51 schreef eurabia het volgende:

[..]

Dat roepen die alu hoedjes. 9-11 gaat om geld. Daar draait uiteindelijk heel de wereld om. Al dat illuminati gedoe is gewoon youtube gezwets.
Haha, toch blijft het interresant!
Entrepreneurs are simply those who understand that there is little difference between obstacle and opportunity and are able to turn both to their advantage.
pi_85998552
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:44 schreef eurabia het volgende:

[..]

Zolang ik geen beelden zie van het Pentagon en een vliegtuig valt er niets te prikken. Dat ik geloof dat de VS terroristen the green light hebben gegeven om de VS aan te vallen is al bekend op Fok en als je zelf wilt testen hoe scherp geheime diensten zijn dan raad ik het je nu aan om een 'zogenaamde aanslag' te plannen.

Kerel, je zult schrikken hoe snel ze je uit je bed komen lichten.
Je kunt niet eens logisch verklaren waarom er camera's bij het Pentagon het vliegtuig zouden moeten zijn.
Jij gaat er uit dat dat moet en als er niet aan jouw verwachtingen wordt voldaan, dan is het niet waar.

En pasant negeer je ook nog 10tallen getuigen en andere duidelijke tekenen dat er toch echt een vliegtuig in het Pentagon is gevlogen.

Misschien moet je eens op feiten oordelen ipv vermoedens en aannames.
Leaf
  donderdag 2 september 2010 @ 22:18:23 #132
274271 Aquars
Beta Aquarii
pi_86002898
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:28 schreef VancouverFan het volgende:
Een explosie horen is wat anders dan een explosie zien.
Ja? beweer ik anders dan?
quote:
Zoals al gezegd, het hoeft niet perse een explosie te zijn geweest wat die mensen hebben gehoord.
Het hoeft ook geen vliegtuig te zijn geweest wat die mensen bij het pentagon hebbben gezien.
quote:
Daarnaast hebben "mijn" getuigen de tijd gehad om na te denken. Jouw getuigen reageren in het heetst van de strijd.
Genoeg getuigen die rustig vanuit hun bed in het ziekenhuis hetzelfde verklaren. Wederom laat dat weer zien dat je gegeven bronnen niet eens goed bekijkt.
quote:
Op de "10e, 34e, 50e etage of welke verdieping ze ook explosieven hebben geplaatst". Je weet niet eens waar die explosies waren
Je begrijpt me heus wel, het is een verklaring dat het niet geregistreerd was op de seismografen.
quote:
je weet wel dat die mensen erbij waren 8)7
Hoe weet jij zo zeker dat die mensen bij het Pentagon erbij waren dan?
quote:
Tja, de realiteit ondersteunt mij tunnelvisie. Hoe zit het met die van jou?
Ik sta overal open voor, het officiele verhaal heeft me alleen tot dusver niet kunnen overtuigen.
quote:
Ik wacht nog even op de uitleg waarom die explosies niet op de TV beelden te zien zijn geweest.
Simpel, de stalen frames zitten in het midden van het gebouw, de buitenkant bestaat voornamelijk uit glas zoals je eerder al opmerkte. Beetje nutteloos om glas op te blazen om een controlled demolition te bewerkstelligen.

Nog even terugkomend op objectieve bronnen, die informatie over die 84 tapes van het Pentagon komt rechtstreeks van de FBI, dat is objectief volgens jou?
pi_86004365
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:18 schreef Aquars het volgende:

[..]

Ja? beweer ik anders dan?
Ik maak het gewoon duidelijk.

quote:
Het hoeft ook geen vliegtuig te zijn geweest wat die mensen bij het pentagon hebbben gezien.
Wat hebben de mensen die duidelijk een vliegtuig hebben gezien dan wel gezien?

Of denk je dat een piloot een ander vliegtuig niet herkent...

quote:
I saw the aircraft above my head about 80 feet above the ground, 400 miles an hour. The reason, I have some experience as a pilot and I looked at the plane. Didn't see any landing gear. Didn't see any flaps down. I realized it wasn't going to land. . . . It was close enough that I could see the windows and the blinds had been pulled down. I read American Airlines on it. . . .I got on the radio and broadcast. I said a plane is, is heading toward the heliport side of the building.
quote:
A pilot who saw the impact, Tim Timmerman, said it had been an American Airways 757. "It added power on its way in," he said. "The nose hit, and the wings came forward and it went up in a fireball." Smoke and flames poured out of a large hole punched into the side of the Pentagon. Emergency crews rushed fire engines to the scene and ambulancemen ran towards the flames holding wooden pallets to carry bodies out. A few of the lightly injured, bleeding and covered in dust, were recovering on the lawn outside, some in civilian clothes, some in uniform. A piece of twisted aircraft fuselage lay nearby. No one knew how many people had been killed, but rescue workers were finding it nearly impossible to get to people trapped inside, beaten back by the flames and falling debris.
http://911research.wtc7.net/pentagon/evidence/witnesses/bart.html

quote:
Genoeg getuigen die rustig vanuit hun bed in het ziekenhuis hetzelfde verklaren. Wederom laat dat weer/ zien dat je gegeven bronnen niet eens goed bekijkt.
Nou geef jij dan eens even het goede voorbeeld. Kijk eens naar al die getuigen via die link :)

quote:
Je begrijpt me heus wel, het is een verklaring dat het niet geregistreerd was op de seismografen.
Nogal brakke verklaring dan. Je weet niet eens waar de explosie zich voor gedaan heeft, je weet wel dat er mensen in de buurt waren. Rara hoe kan dat.

quote:
Hoe weet jij zo zeker dat die mensen bij het Pentagon erbij waren dan?
Staat duidelijk omschreven bij de lijst met getuigenissen.

http://911research.wtc7.net/pentagon/evidence/witnesses/bart.html

quote:
Ik sta overal open voor, het officiele verhaal heeft me alleen tot dusver niet kunnen overtuigen.
Dat begrijp ik wel als ik zie hoe makkelijk jij oordeelt en hoe selectief jij kijkt.

quote:
Simpel, de stalen frames zitten in het midden van het gebouw, de buitenkant bestaat voornamelijk uit glas zoals je eerder al opmerkte. Beetje nutteloos om glas op te blazen om een controlled demolition te bewerkstelligen.
Jij denkt dus dat glas niet reageer op een explosie van binnenuit?
Geen explosie te zien, geen lichtflits, geen rook.

quote:
Nog even terugkomend op objectieve bronnen, die informatie over die 84 tapes van het Pentagon komt rechtstreeks van de FBI, dat is objectief volgens jou?
Betrouwbaarder dan mensen die zomaar wat roepen. Ik zie al helemaal geen bronnen waaruit blijkt dat die videos meteen in beslag genomen zijn.

Maar goed, naast de FBI zijn er ook talloze media, kranten, websites en andere instellingen die 9/11 volgen. Er is over het algemeen genoeg keus om bronnen te vinden.
Leaf
  donderdag 2 september 2010 @ 23:06:44 #134
274271 Aquars
Beta Aquarii
pi_86005661
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:41 schreef VancouverFan het volgende:
[quote]Wat hebben de mensen die duidelijk een vliegtuig hebben gezien dan wel gezien?
Geen idee, daarom ben ik ook benieuwd naar het filmmateriaal op de andere tapes. Als er toch niets bijzonders op staat hebben ze ook geen reden om ze niet vrij te geven.

quote:
Of denk je dat een piloot een ander vliegtuig niet herkent...
Ik mag het hopen :)

quote:
Nou geef jij dan eens even het goede voorbeeld. Kijk eens naar al die getuigen via die link :)
Ik zal ze morgen eens doornemen, zo eerst slapen :s)

quote:
Nogal brakke verklaring dan. Je weet niet eens waar de explosie zich voor gedaan heeft, je weet wel dat er mensen in de buurt waren. Rara hoe kan dat.
Je hoort toch zelf die explosie? Hoe moeilijk kan het zijn zeg

quote:
Dat begrijp ik wel als ik zie hoe makkelijk jij oordeelt en hoe selectief jij kijkt.
Bij deze moest ik lachen

quote:
Jij denkt dus dat glas niet reageer op een explosie van binnenuit?
Geen explosie te zien, geen lichtflits, geen rook.
Daar hebben ze vast wel rekening mee gehouden, op deze video zie je het bijvoorbeeld ook niet
quote:
Betrouwbaarder dan mensen die zomaar wat roepen. Ik zie al helemaal geen bronnen waaruit blijkt dat die videos meteen in beslag genomen zijn.
De overheid heeft er natuurlijk baat bij, mocht het een setup zijn, het verborgen te houden.
Die burgers hebben nergens belang bij,en is mijns inziens betrouwbaarder dan stukken van de overheid.
Helemaal als legio mensen hetzelfde verklaren.
pi_86006038
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:06 schreef Aquars het volgende:

[..]

Geen idee, daarom ben ik ook benieuwd naar het filmmateriaal op de andere tapes. Als er toch niets bijzonders op staat hebben ze ook geen reden om ze niet vrij te geven.
Want als het niet op video staat, dan is het niet gebeurd?
Waarom moeten die tapes perse vrijgegeven worden?

Er zijn ook geen tapes van de crash in Tripoli. Ook niet gebeurd of ook een overheids complot?

quote:
Ik mag het hopen :)
[..]

Ik zal ze morgen eens doornemen, zo eerst slapen :s)
[..]

Je hoort toch zelf die explosie? Hoe moeilijk kan het zijn zeg
We waren het er er al over eens dat iets wat klinkt als een explosie, niet perse een explosie is. Toch?

quote:
Bij deze moest ik lachen
[..]

Daar hebben ze vast wel rekening mee gehouden, op deze video zie je het bijvoorbeeld ook niet
Bij een echt gecontroleerde sloop zijn alle ramen er al uit gehaald. Natuurlijk zie je dan niet hoe ramen reageren op een ontploffing.

En bij jou voorbeeld zie je wel duidelijk rook of stof ontstaan. Waarom is dat dan niet te zien geweest bij de WTC torens?

quote:
De overheid heeft er natuurlijk baat bij, mocht het een setup zijn, het verborgen te houden.
Die burgers hebben nergens belang bij,en is mijns inziens betrouwbaarder dan stukken van de overheid.
Helemaal als legio mensen hetzelfde verklaren.
Nogmaals, er zijn ook burger getuigen en bronnen die het officiële verhaal ondersteunen.

En nogmaals, in stress situaties zegt men wel vaker dingen die niet kloppen. Jij weet niet eens waar de explosies hebben plaatsgevonden. Hoe kan men dan zo zeker weten wat er aan de hand is als je niet eens weet waar die 'explosie' vandaan kwam?
Leaf
  donderdag 2 september 2010 @ 23:20:49 #136
274271 Aquars
Beta Aquarii
pi_86006220
Ik ben bezig met die getuigenissen, opvallend veel overheidspersoneel onder de getuigen :D
pi_86006304
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:20 schreef Aquars het volgende:
Ik ben bezig met die getuigenissen, opvallend veel overheidspersoneel onder de getuigen :D
Allemaal mensen die in het overheids complot moeten zitten en al 10 jaar hun mond dicht houden. Hoe geloofwaardig is dat als je ziet hoeveel misstanden van de overheid wel breed uitgemeten worden in de pers?
Leaf
pi_86006692
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:18 schreef eurabia het volgende:

[..]

The CIA was aware of al-Mihdhar involvement with al-Qaeda.

En dit was er één die in het Pentagon vloog met een visum op zak.
Eerst geloof je blijkbaar niet dat hij in het Pentagon vloog en nu ineens wel?
pi_86007237
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:34 schreef gorggg het volgende:

[..]

Eerst geloof je blijkbaar niet dat hij in het Pentagon vloog en nu ineens wel?
Jij bent er ook al zo één... nooit hoor je wat van je, maar als het TE makkelijk is, dan lopen de topics over van je posts.

Ga eens inhoudelijk in op wat ik in de TS heb gezet en bewijs dat je kennis hebt. Zelfs je nick wijst uit dat je niet creatief bent....

-edit-

[ Bericht 7% gewijzigd door Lavenderr op 03-09-2010 00:04:14 ]
pi_86007883
Maar goed... inhoudelijk wordt mijn TS genegeerd...

Men reageert liever op de simpele kwesties die al 7000 keer voorbij zijn gekomen.

EDIT.. 6 pagina's lang alweer. De wetenschappers hier gaan zo makkelijk in op de dingen die al zo vaak zijn behandeld.... Waar blijven ze mbt de nieuwe punten?

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2010 00:27:20 ]
pi_86012245
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
Maar goed... inhoudelijk wordt mijn TS genegeerd...

Men reageert liever op de simpele kwesties die al 7000 keer voorbij zijn gekomen.

EDIT.. 6 pagina's lang alweer. De wetenschappers hier gaan zo makkelijk in op de dingen die al zo vaak zijn behandeld.... Waar blijven ze mbt de nieuwe punten?
Het is zo zinloos om ergens op in te gaan met mensen die weigeren zelf na te denken. Precies waar je ons van beschuldigt (het napraten van de officiele bronnen) doe je zelf. Je claimt dat een gebouw niet met near freefall in kan storten maar krijgt niet uit gelegd waarom dat niet zou kunnen. Je claimt dat het gebouw recht naar beneden in stort en dat dat niet kan, en tegelijkertijd claim je dat het puin te ver weg geblazen wordt en dat dat ook niet kan. Ik neem aan dat je de contradictie in die laatste twee zinnen wel begrijpt?

Dus begin eens met open te staan voor de discussie (en misschien een stukkie minder trippleposten) en dan ko mt er in de komende 6 paginas misschien wel iets interessants te staan.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_86013105
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 09:19 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Het is zo zinloos om ergens op in te gaan met mensen die weigeren zelf na te denken. Precies waar je ons van beschuldigt (het napraten van de officiele bronnen) doe je zelf. Je claimt dat een gebouw niet met near freefall in kan storten maar krijgt niet uit gelegd waarom dat niet zou kunnen. Je claimt dat het gebouw recht naar beneden in stort en dat dat niet kan, en tegelijkertijd claim je dat het puin te ver weg geblazen wordt en dat dat ook niet kan. Ik neem aan dat je de contradictie in die laatste twee zinnen wel begrijpt?

Dus begin eens met open te staan voor de discussie (en misschien een stukkie minder trippleposten) en dan ko mt er in de komende 6 paginas misschien wel iets interessants te staan.
Ik denk juist dat jij een van die personen bent, die weigert zelf na te denken. Precies waar je mij van beschuldigt. Het napraten van de officiële bronnen? Wat bedoel je daar nu weer mee? Als er iemand juist de officiële bronnen aan het napraten is, dan zijn jij, VF, A-tuinhek en Gorggg het wel. Oh... vergat ik bijna arie-bc nog.

Ik zet juist netjes punten uiteen waaruit blijkt dat NIST hier en daar foutjes heeft gemaakt, dingen bewust niet behandelt of zichzelf tegenspreekt. Kun jij nou echt die punten niet weerleggen en aanwijzen waar de fouten zitten? Nee, dat kan je niet. Het enige wat je probeert, is mij onderuit halen.

Het leuke is ook, dat als een van jou mede 'strijders' pure onzin verkoopt, je daar met geen woord over rept. Alles is blijkbaar geoorloofd om mij te proberen neer te sabelen. Zelfs de grootst mogelijke fantast verhalen worden uit de kast getrokken. :')

Ja... kom maar weer met een sneer over laser-beams, mini-nukes, no-planes... Dat is namelijk makkelijker dan serieus inhoudelijk op mijn posts reageren zonder meteen iemand te proberen te ridiculiseren.

Edit: dat het gebouw (bijna) in zijn eigen footprint valt is een feit. Het flikkert toch practisch recht naar beneden? Dat zie je toch? Dat er daarbij puin gelanceerd wordt is niet relevant voor het footprint verhaal. Het merendeel gaat gewoon recht naar beneden.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2010 10:01:46 ]
pi_86013401
veel zaken die je claimt zijn onmogelijk, veel zaken die je claimt die onmogelijk zijn, zijn gewoon mogelijk. Duidelijk voorbeeld is de vrijeval die volgens jou aangeeft dat het CD is.

Echter, als cd voor vrije val zorgt is de logische gevolgtrekking dat je dus gelooft dat er tijdens het instorten een cd plaats heeft gevonden. Maar als het al aan het instorten was, heeft cd totaal geen nut meer?

Die vraag speelt al 3 threads en je weigert er gewoon op in te gaan. Dat is tekenend voor hoe je de rest van de discussies voert.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_86014066
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 10:09 schreef oompaloompa het volgende:
veel zaken die je claimt zijn onmogelijk, veel zaken die je claimt die onmogelijk zijn, zijn gewoon mogelijk. Duidelijk voorbeeld is de vrijeval die volgens jou aangeeft dat het CD is.
Nee. IK ZEG NIET dat het CD is. Ik sluit het echter niet uit. NIST daarentegen heeft de mogelijkheid van een eventuele CD wel uitgesloten en derhalve niet onderzocht. Op zich prima, als het rapport verder goed in elkaar steekt. Helaas is dat niet zo en zijn er diverse zaken die toch nog nader bekeken moeten worden.

quote:
Echter, als cd voor vrije val zorgt is de logische gevolgtrekking dat je dus gelooft dat er tijdens het instorten een cd plaats heeft gevonden. Maar als het al aan het instorten was, heeft cd totaal geen nut meer?

Die vraag speelt al 3 threads en je weigert er gewoon op in te gaan. Dat is tekenend voor hoe je de rest van de discussies voert.
Ok... soms vind ik jouw vraagstelling niet zo duidelijk en vaak ook irritant. Je probeert mij op een bepaalde manier in een hoekje te dwingen en een bepaald antwoord uit te lokken.

Maar goed... ik zal er op in gaan.

Wie zegt dat het al aan het instorten was? Jij impliceert dat de eerste tel of tellen er geen sprake was van free-fall en dat het dan geen CD zou kunnen zijn, omdat ik zeg dat free-fall alleen mogelijk is bij CD?

Jammer, maar ook bij CD heeft het even nodig voor vrije val wordt bereikt. Vaak zie je ook dat de explosieven niet gelijktijdig af gaan, maar in een reeks na elkaar.

Hieronder nogmaals het volgende:

quote:
In its brief dismissal of the controlleddemolition scenario, NIST argues that careful preparation of columns for demolition could not be accomplished without detection, and ''Controlled demolition usually prepares most, if not all, interior columns in a building with explosive charges, not just one column."

While NCSTAR authors imply that demolition of multiple columns would be required and unlikely, the same authors conclude that the buckling failure of a single column was sufficient to trigger a complete progressive collapse of the entire building.

If a singlecolumn failure could bring the entire building down, it does not matter how that column was removed. If a man-made collapse required extensive preparation to deliberately break every column on multiple floors, then a "natural" single-column failure could not possibly cause rapid, symmetrical, and complete global collapse—straight down in classic controlled-demolition style.
Spreekt dat elkaar niet flink tegen? Ik ben benieuwd wat jouw antwoord daarop is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2010 10:41:16 ]
  vrijdag 3 september 2010 @ 10:57:08 #145
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_86014597
Tijd voor een simpele tegenvraag. In het geval van een CD, denk jij dat 'ze' de gevolgen van brand van te voren zo goed konden voorspellen dat ze wisten dat alles zo verzwakt was? Dat ze dus zeker wisten dat die ene pilaar opblazen voldoende zou zijn? Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_86014902
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 10:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ok... soms vind ik jouw vraagstelling niet zo duidelijk en vaak ook irritant. Je probeert mij op een bepaalde manier in een hoekje te dwingen en een bepaald antwoord uit te lokken.

Maar goed... ik zal er op in gaan.

Wie zegt dat het al aan het instorten was? Jij impliceert dat de eerste tel of tellen er geen sprake was van free-fall en dat het dan geen CD zou kunnen zijn, omdat ik zeg dat free-fall alleen mogelijk is bij CD?

Jammer, maar ook bij CD heeft het even nodig voor vrije val wordt bereikt. Vaak zie je ook dat de explosieven niet gelijktijdig af gaan, maar in een reeks na elkaar.

Hieronder nogmaals het volgende:
[..]

Spreekt dat elkaar niet flink tegen? Ik ben benieuwd wat jouw antwoord daarop is.
Er was de eerste tellen geen sprake van freefall dat kun je bv op de videos zien.

Maar even samenvattend:

Volgens jou kan een gebouw dus wel met (near) freefall snelheid instorten zonder explosieven.
Met freefall instorten met explosieven.
zonder freefall instorten met explosieven.

Waarom hebben we het er dan uberhaupt over wanneer het alles aan kan tonen, wat toont het dan nog aan volgens jou?

(overigens heb je bij cd volgens mij altijd meteen acceleratie volgens zwaartekracht (freefall) omdat anders het gebouw omvalt, maar daar weet een bouwkundoge/sloopkundige waarschijnlijk meer over)
pi_86014910
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 10:57 schreef ATuin-hek het volgende:
Tijd voor een simpele tegenvraag. In het geval van een CD, denk jij dat 'ze' de gevolgen van brand van te voren zo goed konden voorspellen dat ze wisten dat alles zo verzwakt was? Dat ze dus zeker wisten dat die ene pilaar opblazen voldoende zou zijn? Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
Feitelijk krijg ik alleen maar tegenvragen en geen antwoorden.

Ik zeg niet dat 1 pilaar opgeblazen is. Ik zeg alleen dat NIST aan de ene kant beweert dat om een gebouw via CD neer te halen, je veel, zo niet alle draag kolommen moet opblazen.

In het geval van WTC 7 echter, was het falen

Zie jij daar niets vreemds aan?
pi_86014967
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 11:10 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Feitelijk krijg ik alleen maar tegenvragen en geen antwoorden.

Ik zeg niet dat 1 pilaar opgeblazen is. Ik zeg alleen dat NIST aan de ene kant beweert dat om een gebouw via CD neer te halen, je veel, zo niet alle draag kolommen moet opblazen.

In het geval van WTC 7 echter, was het falen

Zie jij daar niets vreemds aan?
Ik heb afgelopen week al minimaal twee keer getypt dat wtc7 niet het falen van een balk was maar het falen van de gehelde structuur door onevenredige uitzetting door de hitte.
pi_86015044
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 11:10 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Er was de eerste tellen geen sprake van freefall dat kun je bv op de videos zien.
Duh... dat wist ik al lang. Lees nou gewoon eens goed wat ik typ.

quote:
Maar even samenvattend:

Volgens jou kan een gebouw dus wel met (near) freefall snelheid instorten zonder explosieven.
Met freefall instorten met explosieven.
Mogelijk, maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Vergeet niet dat het bijna symmetrisch gebeurde.

quote:
zonder freefall instorten met explosieven.
Dat kan ook ja.

quote:
Waarom hebben we het er dan uberhaupt over wanneer het alles aan kan tonen, wat toont het dan nog aan volgens jou?
Geef je nog eens antwoord op mijn vraag, of hoe zit het?
pi_86015178
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 11:12 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik heb afgelopen week al minimaal twee keer getypt dat wtc7 niet het falen van een balk was maar het falen van de gehelde structuur door onevenredige uitzetting door de hitte.
Dat is dan heel fijn voor je... nu heb je het 3 keer getypt.

Citeer NIST dan even. Bronnetje zou wel zo handig zijn namelijk. Wat ik citeerde zijn namelijk conclusies naar aanleiding van dat rapport.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')