abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85906731
quote:
Biograaf: 'Wilders had affaires'

Geert Wilders had tijdens zijn huwelijk meerdere affaires met andere vrouwen. Deze pikante onthulling is te lezen in de biografie 'Geert Wilders, Tovenaarsleerling' die vanmiddag in Den Haag wordt gepresenteerd.

Meindert Fennema schreef de biografie zonder ooit een woord gewisseld te hebben met de PVV-leider. Toch vindt de schrijver dat hij een betrouwbaar beeld heeft gegeven van de Venlose politicus.

De affaires van Wilders noemt Fennema 'affairettes'. De vrouw van Wilders bleef hem ondanks alles trouw. Fennema: ,,Zij is een anker in zijn leven." Fennema sluit overigens niet uit dat ook zij wel eens 'een affairette' heeft gehad.

11 september
Fennema stelt dat de aanslagen op 11 september een keerpunt waren in de politieke carrière van Wilders. ,,Voor 9/11 was hij een politicus die met zijn interesse voor en kennis van de islam er in de ogen van velen een vreemde hobby op na hield. Na 9/11 werd hij een politicus met een serieuze missie."

De titel Tovernaarsleerling slaat op de bijzondere verhouding van Wilders met 'zijn leermeester' Frits Bolkestein. Wilders heeft veel van Bolkesteins uitgangspunten overgenomen, zegt Fennema, maar is daarna geradicaliseerd. Bolkestein heeft inmiddels afstand genomen van zijn leerling en noemt de PVV-leider 'excessief'. Toch neemt de gewezen VVD-leider en niet Geert Wilders zelf de biografie vanmiddag in ontvangst. De presentatie van het boek vindt plaats in perscentrum Nieuwspoort, een bolwerk van linkse journalisten, meent Wilders. Volgens Fennema is dat dan ook de belangrijkste reden dat de PVV-leider niet aanwezig is bij de presentatie.

Luister hier naar een interview met biograaf Fennema

Bron

Het staat niet in het artikel, maar bij Knevel en vd Brink gisteravond gaf Fennema aan dat het hier gaat om kamerleden van andere partijen.

Wie o wie zijn dit? Lijkt me wel van belang gelet op de formatie.

Zelf zet ik mijn geld op Gerdi Verbeet. :)
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:39:43 #2
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_85906756
Waarom zou dit boeien?
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:41:03 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_85906805
Onbekende nono wil een boek verkopen, en doet dat uiteraard het beste met dergelijke beschuldigingen.
censuur :O
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:42:03 #4
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_85906827
Roddel en achterklap :9~

Als dit hem geen baan bij de privé oplevert, weet ik het ook niet meer!
Laffe huichelaar
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:46:08 #5
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_85906935
Wat een kansloze gast die schrijver.

Kan niet schrijven dus komt met deze onzin op de proppen. :')
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:49:14 #6
6941 APK
Factual, I think.
pi_85907025
Dat er vrouwen zijn die het met zo'n gast kunnen. :D
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_85907065
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 12:42 schreef timmmmm het volgende:

Ik denk eerlijk gezegd niet dat Meindert Fennema een baan bij de Privé ambieert gezien zijn carrière.
pi_85907221
Wat een negativiteit.

Fennema is een zeer gerespecteerd politicoloog, en benadert zijn studieobjecten altijd zeer objectief. Ik heb dit speciaal uitgelicht omdat het duidelijk maakt dat Wilders blijkbaar toch niet zo'n outcast is als de media geregeld doen voorkomen, en daarom is dit nieuws dat de Prive overstijgt. :)
pi_85907228
Die auteur kwam gisteren niet zo best over bij Knevel & Van De Brink. "Ik heb een groot inlevingsvermogen" :')
  † In Memoriam † dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:55:52 #10
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_85907264
onboeiend en geldklopperij
:')
pi_85907320
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 12:39 schreef Trollface. het volgende:
Waarom zou dit boeien?
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_85907611
En biografie schrijven zonder de gebiografeerde persoon ooit gesproken te hebben lijkt me nou niet een garantie voor de waarheid.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_85907978
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 12:54 schreef Sachertorte het volgende:
Wat een negativiteit.

Fennema is een zeer gerespecteerd politicoloog, en benadert zijn studieobjecten altijd zeer objectief. Ik heb dit speciaal uitgelicht omdat het duidelijk maakt dat Wilders blijkbaar toch niet zo'n outcast is als de media geregeld doen voorkomen, en daarom is dit nieuws dat de Prive overstijgt. :)
Nou de fuck en dat hij geen outcast is :') Dat maakt zijn ideeen niet minder abject.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:19:52 #14
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_85908099
quote:
‘Wilders vond kopvoddentax grote fout’
30 augustus 2010
Geert Wilders vond achteraf zijn uitspraak over de zogenaamde kopvoddentax geen handige zet. Toch krabbelde hij niet terug want de PVV-leider vindt dat je “Arabieren” nooit je zwakke kant moet laten zien. Dat zei politicoloog Meindert Fennema maandagavond in het EO-programma Knevel & Van den Brink. Fennema schreef een biografie over Geert Wilders.

In het boek Geert Wilders – De Tovenaarsleerling beschrijft Fennema de carrière en opkomst van Wilders en probeert ‘vanuit zijn perspectief naar de politiek en de wereld te kijken.’ Volgens de schrijver begon de islamhaat van Wilders begon toen mede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali als ervaringsdeskundige kritiek uitte op de islam. ‘Hirsi Ali heeft een grote invloed op Wilders gehad. Zij waarschuwde voor de kwalijke invloed van de islam als meer dan een achterlijke woestijnreligie. Van daaruit werd Wilders langzaam extremistischer, zegt Fennema. ‘De moord op Theo van Gogh, de permanente bewakinging en de doodsbedreigingen die hij ontvangt hielpen daarbij.

Wilders leeft volgens Fennema in een glazen kooi: ‘Hij is een politieke gevangene.’ Zijn vrouw zou volgens Fennema’s biografie vinden dat hij daardoor narcistische trekken krijgt en ook dat de spanning voor hem langzamerhand een voedingsbodem wordt voor zijn optreden. Ook suggereert het boek dat Wilders een grote aantrekkingskracht uitoefent op vrouwen en wellicht ook vrouwelijke collega’s uit de Tweede Kamer. Hij zou enkele keren een buitenechtelijke relatie gehad hebben. Fennema zegt zich te baseren op ‘bronnen rond Wilders’: ‘Ik heb een groot inlevingsvermogen en probeer de waarheid zo dicht mogelijk te benaderen.’

Sympathie
Ondanks scherpe kritiek heeft Fennema ook veel sympathie voor de PVV-leider. ‘Ik heb groot respect voor iemand die niet terugkrabbelt voor zijn mening, zelfs niet als hij daardoor bedreigd wordt en onder hoogspanning moet leven. Ik vind het ongelooflijk moedig dat Wilders onder die omstandigheden doorgaat.’

Van de site van K&vdB. Wat extra info. Ik denk dat ik het boek maar eens ga aanschaffen binnenkort, ben benieuwd.
pi_85908172
quote:
Geert Wilders vond achteraf zijn uitspraak over de zogenaamde kopvoddentax geen handige zet. Toch krabbelde hij niet terug want de PVV-leider vindt dat je “Arabieren” nooit je zwakke kant moet laten zien
Wat een klapmongool is het toch ook. Met zn hoofd zit hij ergens in Israel en denkt hij dat hij een strijd voert tegen de islam.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_85908299
Tuurlijk is hij geen outcast. Hij behoort tot die elite waar hij zelf altijd zo over loopt de schreeuwen. Hij zit daar al een jaartje of 20.
pi_85910252
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:25 schreef Tja..1986 het volgende:
Tuurlijk is hij geen outcast. Hij behoort tot die elite waar hij zelf altijd zo over loopt de schreeuwen. Hij zit daar al een jaartje of 20.
Inderdaad. Hij heeft niet voor niets bij die ballen club van de VVD gezeten.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:30:45 #18
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_85910726
Is dit iets wat thuishoort op het forum ''Verkiezingen?'' Lijkt mij niet.
pi_85910794
Meindert Fennama wat een baas _O_
pi_85912143
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 12:54 schreef Sachertorte het volgende:
Wat een negativiteit.

Fritzl e.a. misdadigers kregen ook allemaal liefdesbrieven van vrouwen die met hem wilden in de gevangenis, dus dit is geen reden om hem niet als outcast te zien. Wel als een nog sneuer figuur dan ik al dacht.
pi_85912231
Hoorde interview met de schrijver gisteravond op radio 1. Zaten volgens mij m.n. stagiaires bij, bij die affaires. Zoiets als Cllinton deed dus.
Nu vraag je je onwillekeurig af of die stagaires - die natuurlijk in Wilders' missie geloven - speciaal worden aangetrokken en geselecteerd op neukbaarheid voor de Grote Blonde Leider, dan wel dat de Grote Blonde Leider misbruik maakt van het overwicht dat hij heeft op de vrouwelijke leden van zijn schare gelovigen en dus als zo vaak gebeurt in een sekte seksueel misbruik maakt van de vrouwelijke leden of dat er gewoon sprake was van consenting sex.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 01-09-2010 07:48:19 ]
I´m back.
pi_85913501
Tjeempig, wat maakt het mij nu uit wat iemand met zijn seksleven doet, daar heb ik toch niets mee te maken zeg.
Ik wil gewoon dat ze hun werk goed doen, nu is dat blijkbaar teveel gevraagd, maar dit vind ik dus echte non-info.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_85917110
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 12:42 schreef timmmmm het volgende:

volgens bronnen is hij daar al de geheime columnist. })
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_85917375
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat een klapmongool is het toch ook. Met zn hoofd zit hij ergens in Israel en denkt hij dat hij een strijd voert tegen de islam.
Hij heeft wel gelijk. De mentaliteit van Arabieren is echt zo.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_85917462
Het maakt natuurlijk werkelijk geen donder uit of Wilders buiten de deur neukt.
Zijn partij is niet bepaald van de familiemoraal en Wilders privéleven is wegens veiligheidsoverwegingen een gesloten boek. Dus waarom is dit dan nieuws?
Als dit bij Balkenende, Cohen of Rouvoet gebeurt is het nieuws, verder niet.
Of komt er straks een topic dat Rutte regelmatig net legale studentes uitwoont? :')

Overigens vraag ik me af hoe hij daar de mogelijkheden toe krijgt. Continue beveiliging rond hem en ik denk dat zijn hele leven een strikte agenda is.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85917474
De meeste dictatorialen hebben veel vrouwen. Een radicale fantasie bevochtigt elke schede.
pi_85917520
Ik heb wel eens gehoord dat Geert Wilders er geil van werd als Erica Terpstra op z'n gezicht kwam zitten.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:31:23 #28
165633 eriksd
The grand facade...
pi_85917668
Mooi dat iedereen het meteen voor waarheid aanneemt.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_85917856
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 17:26 schreef tho_Omas het volgende:
De meeste dictatorialen hebben veel vrouwen. Een radicale fantasie bevochtigt elke schede.
Het is inderdaad wonderbaarlijk soms.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:55:49 #30
163650 Greys
pi_85918620
Wat is het verschil tussen een affaire en een affairette? :?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:16:17 #31
6941 APK
Factual, I think.
pi_85919335
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 17:55 schreef Greys het volgende:
Wat is het verschil tussen een affaire en een affairette? :?
Misschien net zoiets als het verschil tussen opera en operette?
pi_85919385
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:16 schreef APK het volgende:

[..]

Een affairette is voor het zingen het theater uit? :?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:19:39 #33
6941 APK
Factual, I think.
pi_85919445
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:17 schreef El_Matador het volgende:

Een affairette is voor het zingen het theater uit? :?
Neuh, meer iets met blonde pruiken en minder serieus. :+
pi_85919449
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:19 schreef APK het volgende:

[..]

Neuh, meer iets met blonde pruiken en minder serieus. :+
Sterk. ^O^

Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:21:53 #35
163650 Greys
pi_85919525
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:16 schreef APK het volgende:

[..]

Theo van Gogh gebruikte het woord ook al:
http://www.theovangogh.nl/LOVE1.html

Het is dus gewoon een koosnaampje voor een affaire, om het niet negatief te laten klinken?
He gezellig, een affairette.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:26:14 #36
6941 APK
Factual, I think.
pi_85919689
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:21 schreef Greys het volgende:

Theo van Gogh gebruikte het woord ook al:
http://www.theovangogh.nl/LOVE1.html

Het is dus gewoon een koosnaampje voor een affaire, om het niet negatief te laten klinken?
He gezellig, een affairette.
Ik denk dat het vooral om een kortstondig gebeuren gaat, niet zo'n buitenechtelijke relatie die maar voortsleept.
Beetje hetzelfde als naar de hoeren gaan, maar dan gratis. :7
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:33:15 #37
316564 kataton
houdt zich rustig
pi_85919938
Hij heeft maar een klein Aziatisch piemeltje. :)
Silence is golden.
pi_85922884
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:33 schreef kataton het volgende:
Hij heeft maar een klein Aziatisch piemeltje. :)
Ik heb gehoord dat ie een monstercock heeft
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:50:49 #39
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_85923010
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 12:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Onbekende nono .
Meindert Fennema is geen onbekende nono. Ja, onder onbekende nono's is hij onbekend.
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:05:18 #40
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_85923565
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:50 schreef Montov het volgende:

[..]

Meindert Fennema is geen onbekende nono. Ja, onder onbekende nono's is hij onbekend.
Exact. Fennema is een uitmuntend wetenschapper.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:10:03 #41
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_85926107
Op zich vind ik dit extreem non-nieuws, wat ik verder ook van GW mag vinden. Maar toch keek ik wel even op toen ik de nieuwsheadline op de FP zag staan vanochtend.
Vorige week was ik namelijk toevallig aan het googlen i.v.m. de buitenechtelijke relatie van een andere BN'er (ja, ik kom ook regelmatig in SHO :') ). En intypen van de woorden 'buitenechtelijke relatie', kwam google met een rijtje suggesties waar bovenaan al Geert Wilders stond. Tot mijn verbazing, want ik had die geruchten nog nooit gehoord. Maar blijkbaar googlen mensen hier dus al een tijdje op en is het al langer bekend?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:21:42 #42
316564 kataton
houdt zich rustig
pi_85926591
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:47 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik heb gehoord dat ie een monstercock heeft
Ik heb gehoord dat hij het van zijn tong moet hebben
Silence is golden.
pi_85929465
Het was minstens één moslimvrouw die hem heeft gedumpt. Vandaar z'n gevoelens over moslims, jwts.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')