Dit.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:09 schreef Piles het volgende:
Ouders moeten de kinderen eens buitenschoppen
Worden ze niet dik en leren ze vanzelf vallen.
Weet je wel hoe gevaarlijk dat is, buiten lopen allemaal pedofielen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:09 schreef Piles het volgende:
Ze moeten wel wat "nuttigs" doen om hun subsidie te behouden natuurlijk.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:08 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Er moest zeker weer geld verdiend worden..
Eens. Beetje paard achter de wagen spannen, deze methode. Kinderen worden als senioren behandeld. Geef ze anders uit voorzorg een kunstheup.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:09 schreef Piles het volgende:
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:09 schreef Piles het volgende:
Dit.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:15 schreef Schuifpui het volgende:
Wanneer gaan ouders gewoon weer eens doen wat ze moeten doen; opvoeden en scholen weer doen wat ze moeten doen; rekenen en taal geven.
Precies, maar wat mij opvalt is dat ik meer slanke/ielig mensen/kinderen zie die iets gebroken hebben dan dikke.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:09 schreef Piles het volgende:
Dat doen ze ook wel, naar buiten schoppenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:09 schreef Piles het volgende:
Een kunstheup is nogal overdreven maar een rollator voor te dikke jeugd vind ik wel een goed idee, dan hoeven ze ook geen valles te krijgen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:20 schreef Copycat het volgende:
[..]
Eens. Beetje paard achter de wagen spannen, deze methode. Kinderen worden als senioren behandeld. Geef ze anders uit voorzorg een kunstheup.
Geef ze dan meteen zo'n elektrisch autootje. Fietsen en lopen is veel te gevaarlijkquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een kunstheup is nogal overdreven maar een rollator voor te dikke jeugd vind ik wel een goed idee, dan hoeven ze ook geen valles te krijgen.
Ik weet niet hoeveel ze nu krijgen, maar ik kwam als kind toch aan meer dan 1 uur gym per dag. Maar dan niet op schoolquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:29 schreef dalonia het volgende:
nee ze moeten verplicht gymlessen op school invoeren.
skip een onzin vak en elke dag 1 uur gym en weer lekker schooltoernooien organiseren.
wij gingen lopend/fietsend naar school.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:33 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel ze nu krijgen, maar ik kwam als kind toch aan meer dan 1 uur gym per dag. Maar dan niet op schoolDat ene uurtje per dag schiet ook niet op. Kinderen moeten buiten spelen, en niet alleen om beweging te krijgen.
Ik zie ze hier af en toe nog eens in een speeltuintje zitten, naar andere zittende kinderen te krijsen en met hun Gameboys te spelen. Zal wel heel hip en modern zijn om buiten op je gameboy te spelen in plaats van gebruik te maken van alle speelgevallen die daar staan.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:38 schreef dalonia het volgende:
[..]
wij gingen lopend/fietsend naar school.
in de pauzes beetje tikkertje/voetbal/etc.
na school ging je op schoolplein voetballen, hutten bouwen, etc.
ik zie tegenwoordig nauwelijks nog kinderen op straat spelen.
geen wonder dat ze zo vet worden.
ik kom uit het tijdperk dat de nes en de superninetendo zijn intrede deden en inmens populair waren.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:48 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Ik zie ze hier af en toe nog eens in een speeltuintje zitten, naar andere zittende kinderen te krijsen en met hun Gameboys te spelen. Zal wel heel hip en modern zijn om buiten op je gameboy te spelen in plaats van gebruik te maken van alle speelgevallen die daar staan.
Ja, geef de scholen de schuldquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:52 schreef Evertjan het volgende:
laat ze die 200 miljoen van het NOC maar investeren in meer sport op school. waarom is er hier geen sportcultuur in Nederland? Omdat we onze kinderen geen sport meer leren op de scholen.
Ach, je kan kinderen best zoiets geven, maar dan net als vroeger: 1 uur per dag maximaalquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:50 schreef dalonia het volgende:
ik kom uit het tijdperk dat de nes en de superninetendo zijn intrede deden en inmens populair waren.
veel vriendjes kregen die dingen en wat was ik furieus op mijn ouders dat ik het niet kreeg/mocht kopen.
ouders hebben ook een belangrijke taak, maar ik ben zelf nog van de generatie van 3 uur gym in de week. Wat ik zo om me heen hoor zijn er tegenwoordig scholen die gym gewoon afschaffen. Gym onder begeleiding van een goede leraar hoort gewoon in het schoolpakketquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:57 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, geef de scholen de schuldDe ouders hebben hier een veel grotere schuld aan.
[..]
Ach, je kan kinderen best zoiets geven, maar dan net als vroeger: 1 uur per dag maximaal
Dat is wel een slechte zaak jaquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:01 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ouders hebben ook een belangrijke taak, maar ik ben zelf nog van de generatie van 3 uur gym in de week. Wat ik zo om me heen hoor zijn er tegenwoordig scholen die gym gewoon afschaffen. Gym onder begeleiding van een goede leraar hoort gewoon in het schoolpakket
Moeten ouders wel aanwezig zijn en niet beiden fulltime werken. Het begint hier bijna normaal te worden dat juist in deze leeftijd de kinderen gewoon een sleutel krijgen om naar binnen te kunnen komen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:09 schreef Piles het volgende:
Die hogeropgeleiden kunnen ook makkelijker vrij krijgen neem ik aan.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:03 schreef paddy het volgende:
[..]
Moeten ouders wel aanwezig zijn en niet beiden fulltime werken. Het begint hier bijna normaal te worden dat juist in deze leeftijd de kinderen gewoon een sleutel krijgen om naar binnen te kunnen komen.
Zie juist veel lageropgeleide stellen fulltime werken. De hogeropgeleide zie ik vaak wel één van de ouders bij school staan.
ditquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:15 schreef Schuifpui het volgende:
Wanneer gaan ouders gewoon weer eens doen wat ze moeten doen; opvoeden en scholen weer doen wat ze moeten doen; rekenen en taal geven.
Het probleem daarbij is ook dat ze alleen nog maar gymles mogen krijgen van een echte gymleraar, dus iemand die CIOS o.i.d. heeft gedaan. Vroeger kregen we gewoon les van de manke leraar van onze klas, daar beweegde niemand minder om.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:01 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ouders hebben ook een belangrijke taak, maar ik ben zelf nog van de generatie van 3 uur gym in de week. Wat ik zo om me heen hoor zijn er tegenwoordig scholen die gym gewoon afschaffen. Gym onder begeleiding van een goede leraar hoort gewoon in het schoolpakket
Dus omdat de ouders geen tijd hebben voor hun kinderen moet de school de opvoedende taak maar overnemen?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:03 schreef paddy het volgende:
[..]
Moeten ouders wel aanwezig zijn en niet beiden fulltime werken. Het begint hier bijna normaal te worden dat juist in deze leeftijd de kinderen gewoon een sleutel krijgen om naar binnen te kunnen komen.
Zie juist veel lageropgeleide stellen fulltime werken. De hogeropgeleide zie ik vaak wel één van de ouders bij school staan.
En voor de rest vond ik een reactie op de FP wel een goede Valtraining voor kinderen op basisscholen
zelfde hier, en die leraar maar stampen met een stok op de grond om de maat aan te geven als we rondjes in de sporthal renden, de Hitler Jugend was er niets bijquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:06 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Het probleem daarbij is ook dat ze alleen nog maar gymles mogen krijgen van een echte gymleraar, dus iemand die CIOS o.i.d. heeft gedaan. Vroeger kregen we gewoon les van de manke leraar van onze klas, daar beweegde niemand minder om.
Vroeger was dat heel normaal hoor. Op school besliste de leraar over je, en bracht je daar de omgangsvormen bij.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:08 schreef Piles het volgende:
[..]
Dus omdat de ouders geen tijd hebben voor hun kinderen moet de school de opvoedende taak maar overnemen?
Het komt me bekend voorquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:14 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
zelfde hier, en die leraar maar stampen met een stok op de grond om de maat aan te geven als we rondjes in de sporthal renden, de Hitler Jugend was er niets bij
Kinderen krijgen fallus op school?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:16 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Het komt me bekend voor
Later is diezelfde leraar opgepakt wegens pedofilie
Wij hadden altijd enorm veel lol op gym. Zeskampen waren helemaal hot om te doen. Zwemmen etc.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:16 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Het komt me bekend voor
Later is diezelfde leraar opgepakt wegens pedofilie
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:18 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Kinderen krijgen fallus op school?
wij hadden sporttoernooien, zowel op school als tussen scholen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:19 schreef paddy het volgende:
[..]
Wij hadden altijd enorm veel lol op gym. Zeskampen waren helemaal hot om te doen. Zwemmen etc.
Nog leuker vond ik de boswandelingen met kennis der natuur.
Als je te lui bent om iets actiefs te doen met je kinderen moet je geen kinderen nemen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:29 schreef dalonia het volgende:
ik vraag me trouwens wel af hoeveel van de fokkers hier die geshockeerd reageren zelf later kinderen niet verkeerd opvoeden.
je koter achter de pc stoppen met een bak chips en een fles cola is makkelijker dan ze actief te vermaken of ze naar buiten te schoppen om te gaan spelen
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:09 schreef Piles het volgende:
En wie heeft beloofd dat opvoeden makkelijk zou zijn? Ik mocht als kind nauwelijks tv-kijken, ik wilde wel, maar mijn ouders vonden dat geen goed idee.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:29 schreef dalonia het volgende:
ik vraag me trouwens wel af hoeveel van de fokkers hier die geshockeerd reageren zelf later kinderen niet verkeerd opvoeden.
je koter achter de pc stoppen met een bak chips en een fles cola is makkelijker dan ze actief te vermaken of ze naar buiten te schoppen om te gaan spelen
Ja, en zie de gevolgenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En wie heeft beloofd dat opvoeden makkelijk zou zijn? Ik mocht als kind nauwelijks tv-kijken, ik wilde wel, maar mijn ouders vonden dat geen goed idee.
Inderdaad, wat is dat voor gelul?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:04 schreef Metalfreak het volgende:
Kom op, schop die kinderen naar buiten en laat ze daar lekker spelen. En ja, schrammetjes en schaafwonden horen er dan bij, waarom moeten kinderen tegenwoordig tegen alles beschermd wordern?
Ik denk juist eerder onverantwoordelijk. Dat ze eerder domme dingen doen op latere leeftijd.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 14:07 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Inderdaad, wat is dat voor gelul?Kleine ongelukjes zoals een paar keer vol op je snuit gaan, uit een lage boom vallen en beschramd en bekrast thuiskomen van een middag spelen hoort erbij als kind, dan leer je wat je wel en niet kunt doen. Altijd maar je kinderen 'veilig' thuishouden in een huis met overal kindersloten, hekjes voor trappen en weet ik veel wat nog meer worden ze alleen maar slapjes van.
Ja, als een kind niet voor zijn 2de levensjaar van de trap valt wordt het kind er onverantwoordelijk van.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 14:09 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Ik denk juist eerder onverantwoordelijk. Dat ze eerder domme dingen doen op latere leeftijd.
Klopt, maar die hekjes voor de trap had je vroeger ook gewoonquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 14:15 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja, als een kind niet voor zijn 2de levensjaar van de trap valt wordt het kind er onverantwoordelijk van.![]()
Een klein kind kan je nog niet uitleggen wat wel en niet mag, ja, je legt het wel uit, maar begrijpen doen ze het nog niet.
Dat komt later pas vanad een jaar of 2, soms eerder, soms later, ligt ook aan het kind zelf.
Damn, maar jij wil geen kinderen? Of doe jij het dadelijk natuurlijk beter dan alle andere ouders.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:03 schreef mr4hughz het volgende:
Het probleem zit hem in de opvoeding,
Het begint met de ouders, als dat carriere jagers zijn dan weinig aandacht voor de kinderen.. want als ze thuis zijn dan hoef je als kind alleen maar te hulen en wat herrie te schoppen en je hebt je tv/game console of eten te pakken. Ouders zijn te lui om hun kinderen aandacht te geven.
Ook met internet, sms en mobiel internet wordt het er niet beter op .. de "lage" kan ook nu betalen om even iets anders te doen dan de kinderen + huishouden.
Kortom kinderen minder aandacht, en er zijn weinig kinderen die van beweging houden als ze lekker vol kunnen stoppen met eten en achter de TV/game console kunnen hangen.
maar ja wat wil je als je vriendjes dat wel krijgen ? .. juist gaan ze daar wel heen.
Mijn pubergeneratie was net de console in opkomst dus a lucky few maar ja me eerste jaren was het dus nog niet binnen spelen en gamen ..
nee nu heeft men nog minder beweging .. en waarom zouden ze ? dus logisch dat ze val bescherming nodig hebben.
quote:Op woensdag 1 september 2010 09:28 schreef Maanvis het volgende:
Tof. Met als gastdocent Luis Suarez!
Ik heb een kind, ben ik beter ? weet ik veel dat weet ik pas over 20+ jaren tot die tijd doe ik het zo goed mogenlijk Maar ik maak geen fautenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
Damn, maar jij wil geen kinderen? Of doe jij het dadelijk natuurlijk beter dan alle andere ouders.
Verders ook geen bevooroordelend stukje ofzo.
Ik ben het met je eens dat er ouders zijn die zo met hun kinderen omgaan, maar gelukkig lange na niet alle ouders.
Als ik bij mijn oudste dochter in de klas kijk is er 1 kindje met overgewicht, er zitten 18 kindjes in haar klas.
Nu moet ik wel toegeven dat het geen "lage" school is, maar wel veel ouders die carriere maken
( dokters, advocaten, ondernemers enz.)
Wat denk ik het grootste probleem is is dat ongezonde voeding over het algemeen goedkoper is, als je je kind vis en verse groente voorschoteld ben je over het algemeen meer kwijt dan waneer je een kind een hamburger geeft.
Nu heb ik het geluk dat ik met mijn werk overdag voornamelijk thuis ben overdag, veel thuis kan werken en meestal alleen in het weekenden buitenshuis werk, maar dat geluk heeft niet iedereen.
Vele moeten overdag werken om uberhaupt maar eten op tafel te kunnen zetten.
Dat niet, maar met schaatsen is het bijv. wel nuttig dat je als je achterover valt je kin op je borst drukt zodat je niet je achterhoofd hard tegen het ijs slaat.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:04 schreef beertenderrr het volgende:
Echt, dat laaste stukje. Iemand ooit wel eens zo gevallenDat is toch vragen om problemen lijkt me. Ik stak wel altijd mijn handen vooruit, en vaak rolde je daarna je val uit. Nooit echt problemen mee gehad.
Die gymlessen hebben jou ongetwijfeld meer goed gedaan dan de taallessenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:06 schreef Metalfreak het volgende:
Vroeger kregen we gewoon les van de manke leraar van onze klas, daar beweegde niemand minder om.
quote:Op donderdag 2 september 2010 14:18 schreef r_one het volgende:
[..]
Die gymlessen hebben jou ongetwijfeld meer goed gedaan dan de taallessen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |