abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85902148

Echt, dat laaste stukje. Iemand ooit wel eens zo gevallen :? Dat is toch vragen om problemen lijkt me. Ik stak wel altijd mijn handen vooruit, en vaak rolde je daarna je val uit. Nooit echt problemen mee gehad.

Verder lijkt het me nuttiger dat ze gewoon wat meer gym uren gaan geven op school, gaat die motoriek vanzelf beter worden en is vallen minder problematisch. Vind het een beetje symptoom bestrijding.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_85902247
Beetje vaag idd, als je je handen zo voor je hand houdt en dan valt dan heb je ook veel meer kans om je handen te beschadigen.

Er moest zeker weer geld verdiend worden. :').
pi_85902301
Ouders moeten de kinderen eens buitenschoppen :{
Worden ze niet dik en leren ze vanzelf vallen.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:15:13 #4
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_85902458
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:09 schreef Piles het volgende:
Dit.
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
pi_85902481
Wanneer gaan ouders gewoon weer eens doen wat ze moeten doen; opvoeden en scholen weer doen wat ze moeten doen; rekenen en taal geven. :{
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:18:58 #6
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_85902578
quote:
Weet je wel hoe gevaarlijk dat is, buiten lopen allemaal pedofielen. :{w
Ik vind dat alle kinderen eerst een zelfverdedigingscursus moeten volgen voordat ze naar buiten mogen. Kom maar met die centen, dan geef ik wel een paar uurtjes les. *O*

quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:08 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Er moest zeker weer geld verdiend worden. :').
Ze moeten wel wat "nuttigs" doen om hun subsidie te behouden natuurlijk. :z
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:20:34 #7
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_85902621
quote:
Eens. Beetje paard achter de wagen spannen, deze methode. Kinderen worden als senioren behandeld. Geef ze anders uit voorzorg een kunstheup.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_85902659
quote:
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:15 schreef Schuifpui het volgende:
Wanneer gaan ouders gewoon weer eens doen wat ze moeten doen; opvoeden en scholen weer doen wat ze moeten doen; rekenen en taal geven. :{
Dit.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_85902660
quote:
Precies, maar wat mij opvalt is dat ik meer slanke/ielig mensen/kinderen zie die iets gebroken hebben dan dikke.

Volgens mij komt het meer omdat de kinderen dommer en dommer worden/petjesvolk
  Moderator dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:23:24 #10
8781 crew  Frutsel
pi_85902689
quote:
Dat doen ze ook wel, naar buiten schoppen
zitten ze achterthuis in de zon op het bankje met hun Nintendo DS :P
Een stil (liev) kind heb je dus geen last van
pi_85902719
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:20 schreef Copycat het volgende:

[..]

Eens. Beetje paard achter de wagen spannen, deze methode. Kinderen worden als senioren behandeld. Geef ze anders uit voorzorg een kunstheup.
Een kunstheup is nogal overdreven maar een rollator voor te dikke jeugd vind ik wel een goed idee, dan hoeven ze ook geen valles te krijgen. :')
pi_85902732
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een kunstheup is nogal overdreven maar een rollator voor te dikke jeugd vind ik wel een goed idee, dan hoeven ze ook geen valles te krijgen. :')
Geef ze dan meteen zo'n elektrisch autootje. Fietsen en lopen is veel te gevaarlijk :')
pi_85902838
wat een logica...

dikke kinderen --> vallen --> relatief meer botbreuken/verwondingen
normale kinderen --> vallen --> normaal aantal botbreuken/verwondingen

en wat gaan we doen...we gaan kinderen valles geven...
alsof een vet kind van een paar lesjes opeens een betere motoriek krijgt en de kracht op de polsen opeens verdwijnt.

nee ze moeten verplicht gymlessen op school invoeren.
skip een onzin vak en elke dag 1 uur gym en weer lekker schooltoernooien organiseren.

oh nee, dik zijn is een keuze en niet abnormaal en bovenstaande is vast discriminatie of zo :')
pi_85902942
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:29 schreef dalonia het volgende:
nee ze moeten verplicht gymlessen op school invoeren.
skip een onzin vak en elke dag 1 uur gym en weer lekker schooltoernooien organiseren.
Ik weet niet hoeveel ze nu krijgen, maar ik kwam als kind toch aan meer dan 1 uur gym per dag. Maar dan niet op school :P Dat ene uurtje per dag schiet ook niet op. Kinderen moeten buiten spelen, en niet alleen om beweging te krijgen.
pi_85903113
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:33 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik weet niet hoeveel ze nu krijgen, maar ik kwam als kind toch aan meer dan 1 uur gym per dag. Maar dan niet op school :P Dat ene uurtje per dag schiet ook niet op. Kinderen moeten buiten spelen, en niet alleen om beweging te krijgen.
wij gingen lopend/fietsend naar school.
in de pauzes beetje tikkertje/voetbal/etc.

na school ging je op schoolplein voetballen, hutten bouwen, etc.

ik zie tegenwoordig nauwelijks nog kinderen op straat spelen.

geen wonder dat ze zo vet worden.
pi_85903234
Alsof het onderwijs al zo goed is kan val les er ook wel bij. Moet niet gekker worden.
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
pi_85903407
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:38 schreef dalonia het volgende:

[..]

wij gingen lopend/fietsend naar school.
in de pauzes beetje tikkertje/voetbal/etc.

na school ging je op schoolplein voetballen, hutten bouwen, etc.

ik zie tegenwoordig nauwelijks nog kinderen op straat spelen.

geen wonder dat ze zo vet worden.
Ik zie ze hier af en toe nog eens in een speeltuintje zitten, naar andere zittende kinderen te krijsen en met hun Gameboys te spelen. Zal wel heel hip en modern zijn om buiten op je gameboy te spelen in plaats van gebruik te maken van alle speelgevallen die daar staan. :7
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_85903487
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:48 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Ik zie ze hier af en toe nog eens in een speeltuintje zitten, naar andere zittende kinderen te krijsen en met hun Gameboys te spelen. Zal wel heel hip en modern zijn om buiten op je gameboy te spelen in plaats van gebruik te maken van alle speelgevallen die daar staan. :7
ik kom uit het tijdperk dat de nes en de superninetendo zijn intrede deden en inmens populair waren.
veel vriendjes kregen die dingen en wat was ik furieus op mijn ouders dat ik het niet kreeg/mocht kopen.

ik kreeg dan weer eens een fiets, een vlieger, surfles, skateboard, lego, gereedschap, boeken, etc.

nu ben ik ze er wel dankbaar voor :')
pi_85903544
laat ze die 200 miljoen van het NOC maar investeren in meer sport op school. waarom is er hier geen sportcultuur in Nederland? Omdat we onze kinderen geen sport meer leren op de scholen.
pi_85903692
Als verklaring wordt o.a. gegeven dat kinderen steeds dikker worden. De ouders moeten aangesproken worden op hun gedrag in plaats van dat kinderen op valles gaan.
pi_85903693
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:52 schreef Evertjan het volgende:
laat ze die 200 miljoen van het NOC maar investeren in meer sport op school. waarom is er hier geen sportcultuur in Nederland? Omdat we onze kinderen geen sport meer leren op de scholen.
Ja, geef de scholen de schuld :') De ouders hebben hier een veel grotere schuld aan.
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:50 schreef dalonia het volgende:
ik kom uit het tijdperk dat de nes en de superninetendo zijn intrede deden en inmens populair waren.
veel vriendjes kregen die dingen en wat was ik furieus op mijn ouders dat ik het niet kreeg/mocht kopen.
Ach, je kan kinderen best zoiets geven, maar dan net als vroeger: 1 uur per dag maximaal :+
pi_85903842
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:57 schreef Piles het volgende:

[..]

Ja, geef de scholen de schuld :') De ouders hebben hier een veel grotere schuld aan.
[..]

Ach, je kan kinderen best zoiets geven, maar dan net als vroeger: 1 uur per dag maximaal :+
ouders hebben ook een belangrijke taak, maar ik ben zelf nog van de generatie van 3 uur gym in de week. Wat ik zo om me heen hoor zijn er tegenwoordig scholen die gym gewoon afschaffen. Gym onder begeleiding van een goede leraar hoort gewoon in het schoolpakket
pi_85903866
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:01 schreef Evertjan het volgende:

[..]

ouders hebben ook een belangrijke taak, maar ik ben zelf nog van de generatie van 3 uur gym in de week. Wat ik zo om me heen hoor zijn er tegenwoordig scholen die gym gewoon afschaffen. Gym onder begeleiding van een goede leraar hoort gewoon in het schoolpakket
Dat is wel een slechte zaak ja :{
Ik zou niet eens meer weten hoeveel gym in de week ik kreeg eigenlijk :')
pi_85903871
Ik moest hieraan denken toen ik las dat dik zijn het probleem is van vaak vallen:
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_85903891
Is het echt zo ver gekomen dat we moeten leren vallen op school? :D :'( :D.
pi_85903902
quote:
Moeten ouders wel aanwezig zijn en niet beiden fulltime werken. Het begint hier bijna normaal te worden dat juist in deze leeftijd de kinderen gewoon een sleutel krijgen om naar binnen te kunnen komen.

Zie juist veel lageropgeleide stellen fulltime werken. De hogeropgeleide zie ik vaak wel één van de ouders bij school staan.

En voor de rest vond ik een reactie op de FP wel een goede Valtraining voor kinderen op basisscholen
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:04:29 #27
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_85903919
Hier zakte me vanmorgen ook de broek van af toen ik dit hoorde... 8)7 Kom op, schop die kinderen naar buiten en laat ze daar lekker spelen. En ja, schrammetjes en schaafwonden horen er dan bij, waarom moeten kinderen tegenwoordig tegen alles beschermd wordern? Zo leren ze toch nooit voor zichzelf opkomen? Gewoon weer in bomen gaan klimmen en door de bossen rennen. (maar in een groot gedeelte van het land weten de kinderen niet eens meer wat bossen zijn...)
Don't let my username fool you...
pi_85903929
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:03 schreef paddy het volgende:

[..]

Moeten ouders wel aanwezig zijn en niet beiden fulltime werken. Het begint hier bijna normaal te worden dat juist in deze leeftijd de kinderen gewoon een sleutel krijgen om naar binnen te kunnen komen.

Zie juist veel lageropgeleide stellen fulltime werken. De hogeropgeleide zie ik vaak wel één van de ouders bij school staan.
Die hogeropgeleiden kunnen ook makkelijker vrij krijgen neem ik aan.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:05:27 #29
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_85903948
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:15 schreef Schuifpui het volgende:
dit
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:06:50 #30
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_85903978
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:01 schreef Evertjan het volgende:

[..]

Het probleem daarbij is ook dat ze alleen nog maar gymles mogen krijgen van een echte gymleraar, dus iemand die CIOS o.i.d. heeft gedaan. Vroeger kregen we gewoon les van de manke leraar van onze klas, daar beweegde niemand minder om.

Damn, ik klink oud als ik zo'n dingen ga zeggen :{
pi_85904037
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:03 schreef paddy het volgende:

[..]

En voor de rest vond ik een reactie op de FP wel een goede Valtraining voor kinderen op basisscholen
Dus omdat de ouders geen tijd hebben voor hun kinderen moet de school de opvoedende taak maar overnemen? :{
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:14:56 #32
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_85904207
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:06 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Het probleem daarbij is ook dat ze alleen nog maar gymles mogen krijgen van een echte gymleraar, dus iemand die CIOS o.i.d. heeft gedaan. Vroeger kregen we gewoon les van de manke leraar van onze klas, daar beweegde niemand minder om.
zelfde hier, en die leraar maar stampen met een stok op de grond om de maat aan te geven als we rondjes in de sporthal renden, de Hitler Jugend was er niets bij
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_85904247
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:08 schreef Piles het volgende:

[..]

Dus omdat de ouders geen tijd hebben voor hun kinderen moet de school de opvoedende taak maar overnemen? :{
Vroeger was dat heel normaal hoor. Op school besliste de leraar over je, en bracht je daar de omgangsvormen bij.

De regering wil dat beide ouders fulltime werken door alle kosten gewoon zo hoog te maken dat je wel zal moeten werken
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:16:59 #34
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_85904271
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:14 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

zelfde hier, en die leraar maar stampen met een stok op de grond om de maat aan te geven als we rondjes in de sporthal renden, de Hitler Jugend was er niets bij
Het komt me bekend voor :')

Later is diezelfde leraar opgepakt wegens pedofilie :r
pi_85904325
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:16 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Kinderen krijgen fallus op school?
Ik ben van pindavlees
pi_85904350
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:16 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Wij hadden altijd enorm veel lol op gym. Zeskampen waren helemaal hot om te doen. Zwemmen etc.

Nog leuker vond ik de boswandelingen met kennis der natuur.
pi_85904437
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:18 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Kinderen krijgen fallus op school?
pi_85904607
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:19 schreef paddy het volgende:

[..]

Wij hadden altijd enorm veel lol op gym. Zeskampen waren helemaal hot om te doen. Zwemmen etc.

Nog leuker vond ik de boswandelingen met kennis der natuur.
wij hadden sporttoernooien, zowel op school als tussen scholen.
dan werd je behoorlijk fanatiek :)

Moet ook zeggen dat door de computer generatie mensen ook minder praktisch worden.
ik ben de enige in ons studentenhuis die een band kan plakken/verwisselen, verlichting kan maken, afvoer loshalen en de algemene klussen in huis dus.

;(
pi_85904661
ik vraag me trouwens wel af hoeveel van de fokkers hier die geshockeerd reageren zelf later kinderen niet verkeerd opvoeden.
je koter achter de pc stoppen met een bak chips en een fles cola is makkelijker dan ze actief te vermaken of ze naar buiten te schoppen om te gaan spelen
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:45:43 #40
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_85905115
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:29 schreef dalonia het volgende:
ik vraag me trouwens wel af hoeveel van de fokkers hier die geshockeerd reageren zelf later kinderen niet verkeerd opvoeden.
je koter achter de pc stoppen met een bak chips en een fles cola is makkelijker dan ze actief te vermaken of ze naar buiten te schoppen om te gaan spelen
Als je te lui bent om iets actiefs te doen met je kinderen moet je geen kinderen nemen.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_85905261
Was het niet beter om met je armen een soort van rol beweging te maken? Ik zie me al met de handen op het gezicht op een stoeprand vallen met de ribbetjes...
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:28:35 #42
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85906448
quote:
pi_85906700
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:29 schreef dalonia het volgende:
En wie heeft beloofd dat opvoeden makkelijk zou zijn? Ik mocht als kind nauwelijks tv-kijken, ik wilde wel, maar mijn ouders vonden dat geen goed idee.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_85906869
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 12:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En wie heeft beloofd dat opvoeden makkelijk zou zijn? Ik mocht als kind nauwelijks tv-kijken, ik wilde wel, maar mijn ouders vonden dat geen goed idee.
Ja, en zie de gevolgen :D
pi_85909834
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:04 schreef Metalfreak het volgende:
Kom op, schop die kinderen naar buiten en laat ze daar lekker spelen. En ja, schrammetjes en schaafwonden horen er dan bij, waarom moeten kinderen tegenwoordig tegen alles beschermd wordern?
Inderdaad, wat is dat voor gelul? :{ Kleine ongelukjes zoals een paar keer vol op je snuit gaan, uit een lage boom vallen en beschramd en bekrast thuiskomen van een middag spelen hoort erbij als kind, dan leer je wat je wel en niet kunt doen. Altijd maar je kinderen 'veilig' thuishouden in een huis met overal kindersloten, hekjes voor trappen en weet ik veel wat nog meer worden ze alleen maar slapjes van.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_85909912
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 14:07 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Inderdaad, wat is dat voor gelul? :{ Kleine ongelukjes zoals een paar keer vol op je snuit gaan, uit een lage boom vallen en beschramd en bekrast thuiskomen van een middag spelen hoort erbij als kind, dan leer je wat je wel en niet kunt doen. Altijd maar je kinderen 'veilig' thuishouden in een huis met overal kindersloten, hekjes voor trappen en weet ik veel wat nog meer worden ze alleen maar slapjes van.
Ik denk juist eerder onverantwoordelijk. Dat ze eerder domme dingen doen op latere leeftijd.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:12:53 #47
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_85910027
Mijn kinderen kunnen dus goed vallen, de oudste had een ei op haar hoofd en de jongste mist een stukje tand. :D
Maar met hun polsen was niks aan de hand. :P

Tunafish, hekjes voor de trap is geen overbodige luxe met een kind wat wel kan kruipen maar niet kan lopen of nog heel onhandig loopt, weet niet of je zelf ooit eens van de trap bent gevallen, maar is geen pretje hoor.

Je moet kinderen inderdaad niet overbeschermen, maar standaard zaken als gordel om in de auto, een traphekje, medicijnen en gevaarlijke stoffen buiten bereik zetten is niet overdreven, dat is gewoon zorgen dat je kind niet dood gaat of ernstig gewond raakt.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:15:20 #48
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_85910126
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 14:09 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Ik denk juist eerder onverantwoordelijk. Dat ze eerder domme dingen doen op latere leeftijd.
Ja, als een kind niet voor zijn 2de levensjaar van de trap valt wordt het kind er onverantwoordelijk van. :')

Een klein kind kan je nog niet uitleggen wat wel en niet mag, ja, je legt het wel uit, maar begrijpen doen ze het nog niet.
Dat komt later pas vanad een jaar of 2, soms eerder, soms later, ligt ook aan het kind zelf.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:23:10 #49
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_85910425
Er staat me iets bij dat dit soort lessen ook gegeven worden bij kinderen die beginnen met judo-lessen, om te leren hoe je goed neerkomt bij een worp, dit om blessures te voorkomen?
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:02:49 #50
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_85913867
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 14:15 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ja, als een kind niet voor zijn 2de levensjaar van de trap valt wordt het kind er onverantwoordelijk van. :')

Een klein kind kan je nog niet uitleggen wat wel en niet mag, ja, je legt het wel uit, maar begrijpen doen ze het nog niet.
Dat komt later pas vanad een jaar of 2, soms eerder, soms later, ligt ook aan het kind zelf.
Klopt, maar die hekjes voor de trap had je vroeger ook gewoon ;)

Maar dat kinderen tegenwoordig tot en met hun 18e tegen alles beschermd moeten worden, belachelijk. En daar worden kinderen denk ik wel onverantwoordelijk van, ze hoeven namelijk zelf geen keuzes te maken, die worden voor hen gemaakt. En elke keuze die ze wel mogen maken, zal geen risico bevatten, want die risico's zijn allemaal afgedekt. Zo leert toch niemand dat bepaalde keuzes ook wel eens verkeerde consequenties kunnen hebben?
Net zoals die vreselijke Dettol reclame, dat de kinderen eerst bij alles hun handen moeten ontsmetten. Dan heb je toch echt smetvrees, en smetvrees en kinderen gaan echt niet samen. Het is ook een feit dat er steeds meer allergiën zijn bij kleine kinderen, dit vanwege de doorgeslagen hygiëne tegenwoordig.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:03:59 #51
243307 mr4hughz
I dream bits and bytes
pi_85913908
Het probleem zit hem in de opvoeding,

Het begint met de ouders, als dat carriere jagers zijn dan weinig aandacht voor de kinderen.. want als ze thuis zijn dan hoef je als kind alleen maar te hulen en wat herrie te schoppen en je hebt je tv/game console of eten te pakken. Ouders zijn te lui om hun kinderen aandacht te geven.
Ook met internet, sms en mobiel internet wordt het er niet beter op .. de "lage" kan ook nu betalen om even iets anders te doen dan de kinderen + huishouden.
Kortom kinderen minder aandacht, en er zijn weinig kinderen die van beweging houden als ze lekker vol kunnen stoppen met eten en achter de TV/game console kunnen hangen.
maar ja wat wil je als je vriendjes dat wel krijgen ? .. juist gaan ze daar wel heen.
Mijn pubergeneratie was net de console in opkomst dus a lucky few maar ja me eerste jaren was het dus nog niet binnen spelen en gamen ..

nee nu heeft men nog minder beweging .. en waarom zouden ze ? dus logisch dat ze val bescherming nodig hebben.
I know the difference between MS and *nix therefore I am, My father was a nerd, My childeren are Nerds so guess what !
ik wel lieffff en knuffelig als je niet een vervelende (l)user bent
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:26:45 #52
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_85914861
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 16:03 schreef mr4hughz het volgende:
Het probleem zit hem in de opvoeding,

Het begint met de ouders, als dat carriere jagers zijn dan weinig aandacht voor de kinderen.. want als ze thuis zijn dan hoef je als kind alleen maar te hulen en wat herrie te schoppen en je hebt je tv/game console of eten te pakken. Ouders zijn te lui om hun kinderen aandacht te geven.
Ook met internet, sms en mobiel internet wordt het er niet beter op .. de "lage" kan ook nu betalen om even iets anders te doen dan de kinderen + huishouden.
Kortom kinderen minder aandacht, en er zijn weinig kinderen die van beweging houden als ze lekker vol kunnen stoppen met eten en achter de TV/game console kunnen hangen.
maar ja wat wil je als je vriendjes dat wel krijgen ? .. juist gaan ze daar wel heen.
Mijn pubergeneratie was net de console in opkomst dus a lucky few maar ja me eerste jaren was het dus nog niet binnen spelen en gamen ..

nee nu heeft men nog minder beweging .. en waarom zouden ze ? dus logisch dat ze val bescherming nodig hebben.
Damn, maar jij wil geen kinderen? Of doe jij het dadelijk natuurlijk beter dan alle andere ouders. :')
Verders ook geen bevooroordelend stukje ofzo.

Ik ben het met je eens dat er ouders zijn die zo met hun kinderen omgaan, maar gelukkig lange na niet alle ouders.
Als ik bij mijn oudste dochter in de klas kijk is er 1 kindje met overgewicht, er zitten 18 kindjes in haar klas.
Nu moet ik wel toegeven dat het geen "lage" school is, maar wel veel ouders die carriere maken
( dokters, advocaten, ondernemers enz.)

Wat denk ik het grootste probleem is is dat ongezonde voeding over het algemeen goedkoper is, als je je kind vis en verse groente voorschoteld ben je over het algemeen meer kwijt dan waneer je een kind een hamburger geeft.

Nu heb ik het geluk dat ik met mijn werk overdag voornamelijk thuis ben overdag, veel thuis kan werken en meestal alleen in het weekenden buitenshuis werk, maar dat geluk heeft niet iedereen.
Vele moeten overdag werken om uberhaupt maar eten op tafel te kunnen zetten.

[ Bericht 22% gewijzigd door snakelady op 31-08-2010 16:33:06 ]
  woensdag 1 september 2010 @ 09:28:56 #53
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_85939279
Tof :). Met als gastdocent Luis Suarez! :D
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_85939396
quote:
Op woensdag 1 september 2010 09:28 schreef Maanvis het volgende:
Tof :). Met als gastdocent Luis Suarez! :D
_O-
  woensdag 1 september 2010 @ 12:24:48 #55
243307 mr4hughz
I dream bits and bytes
pi_85944464
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 16:26 schreef snakelady het volgende:

[..]

Damn, maar jij wil geen kinderen? Of doe jij het dadelijk natuurlijk beter dan alle andere ouders. :')
Verders ook geen bevooroordelend stukje ofzo.

Ik ben het met je eens dat er ouders zijn die zo met hun kinderen omgaan, maar gelukkig lange na niet alle ouders.
Als ik bij mijn oudste dochter in de klas kijk is er 1 kindje met overgewicht, er zitten 18 kindjes in haar klas.
Nu moet ik wel toegeven dat het geen "lage" school is, maar wel veel ouders die carriere maken
( dokters, advocaten, ondernemers enz.)

Wat denk ik het grootste probleem is is dat ongezonde voeding over het algemeen goedkoper is, als je je kind vis en verse groente voorschoteld ben je over het algemeen meer kwijt dan waneer je een kind een hamburger geeft.

Nu heb ik het geluk dat ik met mijn werk overdag voornamelijk thuis ben overdag, veel thuis kan werken en meestal alleen in het weekenden buitenshuis werk, maar dat geluk heeft niet iedereen.
Vele moeten overdag werken om uberhaupt maar eten op tafel te kunnen zetten.
Ik heb een kind, ben ik beter ? weet ik veel dat weet ik pas over 20+ jaren tot die tijd doe ik het zo goed mogenlijk Maar ik maak geen fauten ;)

Natuurlijk praat je uit je eigenbelevings wereld, maar je moet statistieken bekijken .. overgewicht 50 jaar terug en nu helaas mis je veel "gegevens" vermoed ik.

Met voeding alleen red je het niet he, het is ook beweging. Kinderen horen buiten te ravotten.
Goedkope voeding hoeft niet slecht te zijn. als het maar afwisselend is. We hebben er een sport van gemaakt hoe goedkoop we kunnen eten. (mijn schoonvader heeft een groente tuintje dus ..)
en een makro pas kom je een heel end, hoewel vaak de winkel om de hoek (AH, BAS/Dirk, C1000 etc) vaak nog goedkoper is. als het goedkoopste niet bevalt gaan we voor iets duurder.
elke maaltijd bestaat uit vlees/vis +rijst,pasta,aardappelen+groente en toetjes in de vorm van fruit, vla, yogert of ijs.
Pannekoeken = bloem, ei, zout en melk + zemelen niet kant en klare (dure en ongezonde) troep
Vis is niet zo duur hoor.
En dan nog hamburgers .. vreeters worden gemaakt niet geboren.

De sleutel is dat de ouders te lui zijn om achter pc/tv vandaan te komen
kind dus verplicht binnen (tv/game) zit te doen en dus weinig beweging heeft. Kind klaagt natuurlijk niet.
(wordt alleen verwend) Internet en tv is lekker beangstigend want pedo's en andere meuk ligt op de loer
gebeurde het vroeg ? ja denk niet dat dat veranderd is. alleen we zijn er veel meer van bewust.
Alleen we doen er geen reet mee.(lees houd de kinderen binnen ipv mee te gaan)

wat leren nu kinderen van de ouders als ze beide moeten werken ?
- liefde ?
- gezinswaardes ?
Ik ben blij dat we in staat zijn ons gezin zodanig te zien groeien dat Moeders thuis is. (werkt alleen voor der plezier en het extra zakcentje (ipv 8 maanden wachten voor nieuwe tv om de 2 maanden ..)

nee kinderen moeten meer drinken, minder eten .. 1 koekje de rest is water uit de kraan. + fruit of groente
1 rol koekjes in huis op = op volgende week/maand weer nieuw ..

het probleem start en eindigt met de ouders, ouders zijn vaak niet streng genoeg en geven toe aan de eisen van het kind. Of willen niet opletten wat het kind doet. Men kan alles. alleen betekend soms wat opgeven maar ja dan had je maar niet aan kinderen moeten beginnen.
I know the difference between MS and *nix therefore I am, My father was a nerd, My childeren are Nerds so guess what !
ik wel lieffff en knuffelig als je niet een vervelende (l)user bent
pi_85952001
Judo, ieder kind moet gewoon aan judo doen.
pi_85954990
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:04 schreef beertenderrr het volgende:
Echt, dat laaste stukje. Iemand ooit wel eens zo gevallen :? Dat is toch vragen om problemen lijkt me. Ik stak wel altijd mijn handen vooruit, en vaak rolde je daarna je val uit. Nooit echt problemen mee gehad.
Dat niet, maar met schaatsen is het bijv. wel nuttig dat je als je achterover valt je kin op je borst drukt zodat je niet je achterhoofd hard tegen het ijs slaat.

Ik zie het nut van val-lessen eigenlijk wel. :Y
  woensdag 1 september 2010 @ 17:24:02 #58
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_85955181
En weer een stuk verantwoordelijkheid waar de ouders niet meer naar om hoeven te kijken.
Je vraagt je af waarom ouders in godsnaam nog kinderen nemen als ze er toch verder geen aandacht aan willen besteden.
Of nee, dat willen ze wel, maar het mag ze geen tijd kosten. :').
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 1 september 2010 @ 18:54:04 #59
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85957677
Of geld, of moeite..
pi_85984881
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:06 schreef Metalfreak het volgende:
Vroeger kregen we gewoon les van de manke leraar van onze klas, daar beweegde niemand minder om.
Die gymlessen hebben jou ongetwijfeld meer goed gedaan dan de taallessen :')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_85991555
quote:
Op donderdag 2 september 2010 14:18 schreef r_one het volgende:

[..]

Die gymlessen hebben jou ongetwijfeld meer goed gedaan dan de taallessen :')
:o :@

Ik ga mij diep schamen in een hoekje :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')