abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:03:59 #51
243307 mr4hughz
I dream bits and bytes
pi_85913908
Het probleem zit hem in de opvoeding,

Het begint met de ouders, als dat carriere jagers zijn dan weinig aandacht voor de kinderen.. want als ze thuis zijn dan hoef je als kind alleen maar te hulen en wat herrie te schoppen en je hebt je tv/game console of eten te pakken. Ouders zijn te lui om hun kinderen aandacht te geven.
Ook met internet, sms en mobiel internet wordt het er niet beter op .. de "lage" kan ook nu betalen om even iets anders te doen dan de kinderen + huishouden.
Kortom kinderen minder aandacht, en er zijn weinig kinderen die van beweging houden als ze lekker vol kunnen stoppen met eten en achter de TV/game console kunnen hangen.
maar ja wat wil je als je vriendjes dat wel krijgen ? .. juist gaan ze daar wel heen.
Mijn pubergeneratie was net de console in opkomst dus a lucky few maar ja me eerste jaren was het dus nog niet binnen spelen en gamen ..

nee nu heeft men nog minder beweging .. en waarom zouden ze ? dus logisch dat ze val bescherming nodig hebben.
I know the difference between MS and *nix therefore I am, My father was a nerd, My childeren are Nerds so guess what !
ik wel lieffff en knuffelig als je niet een vervelende (l)user bent
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:26:45 #52
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_85914861
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 16:03 schreef mr4hughz het volgende:
Het probleem zit hem in de opvoeding,

Het begint met de ouders, als dat carriere jagers zijn dan weinig aandacht voor de kinderen.. want als ze thuis zijn dan hoef je als kind alleen maar te hulen en wat herrie te schoppen en je hebt je tv/game console of eten te pakken. Ouders zijn te lui om hun kinderen aandacht te geven.
Ook met internet, sms en mobiel internet wordt het er niet beter op .. de "lage" kan ook nu betalen om even iets anders te doen dan de kinderen + huishouden.
Kortom kinderen minder aandacht, en er zijn weinig kinderen die van beweging houden als ze lekker vol kunnen stoppen met eten en achter de TV/game console kunnen hangen.
maar ja wat wil je als je vriendjes dat wel krijgen ? .. juist gaan ze daar wel heen.
Mijn pubergeneratie was net de console in opkomst dus a lucky few maar ja me eerste jaren was het dus nog niet binnen spelen en gamen ..

nee nu heeft men nog minder beweging .. en waarom zouden ze ? dus logisch dat ze val bescherming nodig hebben.
Damn, maar jij wil geen kinderen? Of doe jij het dadelijk natuurlijk beter dan alle andere ouders. :')
Verders ook geen bevooroordelend stukje ofzo.

Ik ben het met je eens dat er ouders zijn die zo met hun kinderen omgaan, maar gelukkig lange na niet alle ouders.
Als ik bij mijn oudste dochter in de klas kijk is er 1 kindje met overgewicht, er zitten 18 kindjes in haar klas.
Nu moet ik wel toegeven dat het geen "lage" school is, maar wel veel ouders die carriere maken
( dokters, advocaten, ondernemers enz.)

Wat denk ik het grootste probleem is is dat ongezonde voeding over het algemeen goedkoper is, als je je kind vis en verse groente voorschoteld ben je over het algemeen meer kwijt dan waneer je een kind een hamburger geeft.

Nu heb ik het geluk dat ik met mijn werk overdag voornamelijk thuis ben overdag, veel thuis kan werken en meestal alleen in het weekenden buitenshuis werk, maar dat geluk heeft niet iedereen.
Vele moeten overdag werken om uberhaupt maar eten op tafel te kunnen zetten.

[ Bericht 22% gewijzigd door snakelady op 31-08-2010 16:33:06 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 1 september 2010 @ 09:28:56 #53
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_85939279
Tof :). Met als gastdocent Luis Suarez! :D
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_85939396
quote:
Op woensdag 1 september 2010 09:28 schreef Maanvis het volgende:
Tof :). Met als gastdocent Luis Suarez! :D
_O-
  woensdag 1 september 2010 @ 12:24:48 #55
243307 mr4hughz
I dream bits and bytes
pi_85944464
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 16:26 schreef snakelady het volgende:

[..]

Damn, maar jij wil geen kinderen? Of doe jij het dadelijk natuurlijk beter dan alle andere ouders. :')
Verders ook geen bevooroordelend stukje ofzo.

Ik ben het met je eens dat er ouders zijn die zo met hun kinderen omgaan, maar gelukkig lange na niet alle ouders.
Als ik bij mijn oudste dochter in de klas kijk is er 1 kindje met overgewicht, er zitten 18 kindjes in haar klas.
Nu moet ik wel toegeven dat het geen "lage" school is, maar wel veel ouders die carriere maken
( dokters, advocaten, ondernemers enz.)

Wat denk ik het grootste probleem is is dat ongezonde voeding over het algemeen goedkoper is, als je je kind vis en verse groente voorschoteld ben je over het algemeen meer kwijt dan waneer je een kind een hamburger geeft.

Nu heb ik het geluk dat ik met mijn werk overdag voornamelijk thuis ben overdag, veel thuis kan werken en meestal alleen in het weekenden buitenshuis werk, maar dat geluk heeft niet iedereen.
Vele moeten overdag werken om uberhaupt maar eten op tafel te kunnen zetten.
Ik heb een kind, ben ik beter ? weet ik veel dat weet ik pas over 20+ jaren tot die tijd doe ik het zo goed mogenlijk Maar ik maak geen fauten ;)

Natuurlijk praat je uit je eigenbelevings wereld, maar je moet statistieken bekijken .. overgewicht 50 jaar terug en nu helaas mis je veel "gegevens" vermoed ik.

Met voeding alleen red je het niet he, het is ook beweging. Kinderen horen buiten te ravotten.
Goedkope voeding hoeft niet slecht te zijn. als het maar afwisselend is. We hebben er een sport van gemaakt hoe goedkoop we kunnen eten. (mijn schoonvader heeft een groente tuintje dus ..)
en een makro pas kom je een heel end, hoewel vaak de winkel om de hoek (AH, BAS/Dirk, C1000 etc) vaak nog goedkoper is. als het goedkoopste niet bevalt gaan we voor iets duurder.
elke maaltijd bestaat uit vlees/vis +rijst,pasta,aardappelen+groente en toetjes in de vorm van fruit, vla, yogert of ijs.
Pannekoeken = bloem, ei, zout en melk + zemelen niet kant en klare (dure en ongezonde) troep
Vis is niet zo duur hoor.
En dan nog hamburgers .. vreeters worden gemaakt niet geboren.

De sleutel is dat de ouders te lui zijn om achter pc/tv vandaan te komen
kind dus verplicht binnen (tv/game) zit te doen en dus weinig beweging heeft. Kind klaagt natuurlijk niet.
(wordt alleen verwend) Internet en tv is lekker beangstigend want pedo's en andere meuk ligt op de loer
gebeurde het vroeg ? ja denk niet dat dat veranderd is. alleen we zijn er veel meer van bewust.
Alleen we doen er geen reet mee.(lees houd de kinderen binnen ipv mee te gaan)

wat leren nu kinderen van de ouders als ze beide moeten werken ?
- liefde ?
- gezinswaardes ?
Ik ben blij dat we in staat zijn ons gezin zodanig te zien groeien dat Moeders thuis is. (werkt alleen voor der plezier en het extra zakcentje (ipv 8 maanden wachten voor nieuwe tv om de 2 maanden ..)

nee kinderen moeten meer drinken, minder eten .. 1 koekje de rest is water uit de kraan. + fruit of groente
1 rol koekjes in huis op = op volgende week/maand weer nieuw ..

het probleem start en eindigt met de ouders, ouders zijn vaak niet streng genoeg en geven toe aan de eisen van het kind. Of willen niet opletten wat het kind doet. Men kan alles. alleen betekend soms wat opgeven maar ja dan had je maar niet aan kinderen moeten beginnen.
I know the difference between MS and *nix therefore I am, My father was a nerd, My childeren are Nerds so guess what !
ik wel lieffff en knuffelig als je niet een vervelende (l)user bent
pi_85952001
Judo, ieder kind moet gewoon aan judo doen.
pi_85954990
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:04 schreef beertenderrr het volgende:
Echt, dat laaste stukje. Iemand ooit wel eens zo gevallen :? Dat is toch vragen om problemen lijkt me. Ik stak wel altijd mijn handen vooruit, en vaak rolde je daarna je val uit. Nooit echt problemen mee gehad.
Dat niet, maar met schaatsen is het bijv. wel nuttig dat je als je achterover valt je kin op je borst drukt zodat je niet je achterhoofd hard tegen het ijs slaat.

Ik zie het nut van val-lessen eigenlijk wel. :Y
  woensdag 1 september 2010 @ 17:24:02 #58
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_85955181
En weer een stuk verantwoordelijkheid waar de ouders niet meer naar om hoeven te kijken.
Je vraagt je af waarom ouders in godsnaam nog kinderen nemen als ze er toch verder geen aandacht aan willen besteden.
Of nee, dat willen ze wel, maar het mag ze geen tijd kosten. :').
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 1 september 2010 @ 18:54:04 #59
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85957677
Of geld, of moeite..
pi_85984881
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:06 schreef Metalfreak het volgende:
Vroeger kregen we gewoon les van de manke leraar van onze klas, daar beweegde niemand minder om.
Die gymlessen hebben jou ongetwijfeld meer goed gedaan dan de taallessen :')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_85991555
quote:
Op donderdag 2 september 2010 14:18 schreef r_one het volgende:

[..]

Die gymlessen hebben jou ongetwijfeld meer goed gedaan dan de taallessen :')
:o :@

Ik ga mij diep schamen in een hoekje :@
Don't let my username fool you...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')