Er zit gewoon geen enkele absolute topclub op Afellay te wachten op dit moment. Zoals je al zegt: ze zijn prima voorzien. Ze halen normaal gesproken vooral mensen waarvan ze denken dat ze een meerwaarde zijn, niet spelers waarvan ze denken dat het misschien wel eens iets zou kunnen worden (er zijn wel uitzonderingen, zoals Drenthe).quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:03 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Tsja, het gaat er niet om of ze hem nodig hebben. Iedere topclub heeft ale en prima bezetting van alle posities. Hij wil gewoon een mooie club en daar zijn kans pakken. Dat langzaam opbouwen heeft hij al lang genoeg gedaan doordat het bij PSV ook vrij lang duurde voordat hij eindelijk een degelijke kans kreeg. Ik denk dat hij gewoon meteen naar de top wil, en niet daar even mee wil wachten. Sowieso pakken de topclubs alleen absolute toppers van boven de 27. Dus een jaartje elders is riskant. Stel dat hij daar niet presteert? Dan is het waarschijnlijk voorgoed over die droom. En hij is volgens jaar gratis. De topclubs kunnen er zich geen buil aan vallen. Als dan een van de Nederlandse jongens een goed woordje voor hem doet, is hij daar zo binnen, en kan hij in het geval van een falen aldaar alsnog bij een HSV gaan spelen.
[..]
Dit is werkelijk de allereerste keer dat ik aan Everton denk dit jaar. Dit zegt genoeg over de uitstraling van Everton. Die is echt 0,0. Veel minder dan die van HSV. En met HSV kun je ook beter gaan voor de prijzen.
[..]
De meeste mensen gaan ervan uit dat je langzaam moet opbouwen. Maar je kan natuurlijk ook gewoon meteen het hoge niveau proberen en dan als dat niet lukt alsnog naar een mindere club gaan, middels transfereren of huur. Ik vind het verstandiger om meteen naar die topclub te gaan. Want dan ben je er al, en zullen ze zeker op je letten. En je hebt ook het bijkomende salaris, waarschijnlijk. Bij een HSV moet je eerst nog uitblinken, terwijl je bij die topclub alleen hoeft te voldoen.
Nog 3 jaartjes dusquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:49 schreef Neoktheone het volgende:
PSV, opgericht op 31 augustus 1913, bestaat vandaag 97 jaar!
Gefeliciteerd
Hij blijft liever omdat hij wel moet, anders had hij ook in de Europa League gespeeld. Zijn ambities komen momenteel niet echt overeen met de realiteit. Noem mij een absolute topclub waar hij bij de eerste 15 zou zitten, ik kan er niet op komen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:09 schreef rubbereend het volgende:
Normaal gesproken is het is het niet goed als een speler van PSV naar een subtopper in het buitenland gaat en nu blijft er een speler liever bij PSV dan die stap te zetten en is het nog niet goed
Heel misschien dat Bayern hem erbij pakt, maar voor de rest sluit ik me bij je aan.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:11 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Hij blijft liever omdat hij wel moet, anders had hij ook in de Europa League gespeeld. Zijn ambities komen momenteel niet echt overeen met de realiteit. Noem mij een absolute topclub waar hij bij de eerste 15 zou zitten, ik kan er niet op komen.
Zou goed zijn voor PSV en Ibiquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:56 schreef Doublepain het volgende:
Straks heeft René van der Gijp gelijk en doet Arsenal een bod van 4 mil op Ibi
Drenthe was toch wel anders. Daar was gewoon veel interesse voor door zijn uitstekende optreden in Jong Oranje. Afellay is interessant omdat hij over een jaar toch niets kost. En dan kun je hem zonder risico gewoon aantrekken.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:08 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Er zit gewoon geen enkele absolute topclub op Afellay te wachten op dit moment. Zoals je al zegt: ze zijn prima voorzien. Ze halen normaal gesproken vooral mensen waarvan ze denken dat ze een meerwaarde zijn, niet spelers waarvan ze denken dat het misschien wel eens iets zou kunnen worden (er zijn wel uitzonderingen, zoals Drenthe).
Wellicht dat er een wat vertekend beeld is doordat er bij HSV veel Nederlanders spelen. Ze presteren namelijk ongeveer gelijkwaardig in hun competities, en de Engelse competitie is wel sterker dan de Duitse. Maar toch, HSV beoogt toch om zo lang mogelijk mee te doen om de bovenste plaatsen, terwijl je bij Everton weet dat er sowieso vier grote jongens voor je staan.quote:Met Everton win je niks, dat klopt. Maar met HSV win je ook helemaal niks. De laatste echte prijs is de beker in 1987.
Als Afellay niets kost, waarom niet? Dat hij nauwelijks wat heeft gepresteerd in de Eredivisie ben ik niet met je eens. Het is een van de beste spelers. Dat je niet altijd prijzen kunt winnen, tsja. Maar even Ruttens rare ideeën omtrent Afellay buiten beschouwing gelaten, heeft hij het daarvoor toch gewoon prima gedaan? Hij heeft niet voor niets die aanvoerdersband gekregen (al vind ik niet dat hij die moet dragen).quote:Mensen die niet klaar zijn voor een absolute topclub en er toch heengaan falen gewoon bijna altijd. Maar hij moet het maar laten zien dan. Hij heeft buiten de Eredivisie nog steeds nauwelijks iets gepresteerd, ik zou 'm als topclub niet nemen, keuze genoeg.
Toivonen is beterquote:Op woensdag 1 september 2010 00:22 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
4 miljoen is niets. Een jaartje Afellay is meer waard dan 4 miljoen.
En als hij zo door blijft spelen, zal hij vaker het verschil maken dan Ibi. Afellay vertoont al té lang, té weinig rendement. Als hij zo goed is als iedereen zegt, zou hij ook de ploeg eens wat vaker op sleeptouw moeten nemen.quote:
quote:
Dat heb je dan ook verkeerd gelezen, in de Eredivisie heeft hij het prima gedaan, maar daarbuiten heeft hij bijna nooit iets laten zien. Niet met PSV in de CL of Europa League en ook niet in Oranje. Dat laatste kun je hem trouwens ook niet echt aanrekenen, gezien de spelers die hij voor zich heeft.quote:Op woensdag 1 september 2010 00:21 schreef Xaobotnik het volgende:
Als Afellay niets kost, waarom niet? Dat hij nauwelijks wat heeft gepresteerd in de Eredivisie ben ik niet met je eens. Het is een van de beste spelers. Dat je niet altijd prijzen kunt winnen, tsja. Maar even Ruttens rare ideeën omtrent Afellay buiten beschouwing gelaten, heeft hij het daarvoor toch gewoon prima gedaan? Hij heeft niet voor niets die aanvoerdersband gekregen (al vind ik niet dat hij die moet dragen).
Ook niet direct achter de spits graag.. op die positie moet je of een geweldig schot (traptechniek) hebben of een goede steekpass. Beide laat Afellay niet vaak genoeg zien en zijn overzicht is ook niet denderend (wat ik wel van een nr. 10 verlang). Vind hem het best tot zijn recht komen op de flanken, maar daar hebben we Dzsudzsak en Lens al die op die posities een prima invulling kunnen geven...quote:Op woensdag 1 september 2010 09:08 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
![]()
Ibi is verruit de beste speler van PSV.
Hij wordt alleen niet optimaal gebruikt, die jongen zou achter de spits moeten spelen
Voor zo'n bedrag inderdaad wel, maar als Arsenal inderdaad 4 miljoen had geboden had het wel echt een lachertje geweest!quote:Op woensdag 1 september 2010 15:57 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Ook niet direct achter de spits graag.. op die positie moet je of een geweldig schot (traptechniek) hebben of een goede steekpass. Beide laat Afellay niet vaak genoeg zien en zijn overzicht is ook niet denderend (wat ik wel van een nr. 10 verlang). Vind hem het best tot zijn recht komen op de flanken, maar daar hebben we Dzsudzsak en Lens al die op die posities een prima invulling kunnen geven...
Ik had hem dan ook graag zien vertrekken voor 8-10 miljoen.
Kloptquote:Op woensdag 1 september 2010 09:47 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Dat heb je dan ook verkeerd gelezen,
PSV behoort sowieso niet tot de sterkere broeders in Europa. Dan is het lastig om de excelleren. Maar ik vind dat het toch vrij duidelijk is dat Afellay gewoon de beste speler bij PSV is.quote:in de Eredivisie heeft hij het prima gedaan, maar daarbuiten heeft hij bijna nooit iets laten zien. Niet met PSV in de CL of Europa League
Niet echt relevant voor mijn opmerking. Maar goed ik moet het nog zien waar Toivonen staat als er tegen een betere tegenstander moet worden gespeeld. Aan het eind van vorig jaar stond hij er niet. En dat hij in de vakantie opeens wel goed is geworden, geloof ik niets van.quote:
In het verleden zijn spelers daar toch beter in geslaagd dan nu. En in de Europa League hebben we vorig jaar veel matige tegenstanders gehad, waartegen hij ook niet uitblonk.quote:Op woensdag 1 september 2010 16:06 schreef Xaobotnik het volgende:
PSV behoort sowieso niet tot de sterkere broeders in Europa. Dan is het lastig om de excelleren. Maar ik vind dat het toch vrij duidelijk is dat Afellay gewoon de beste speler bij PSV is.
Volledig mee eens!quote:Op woensdag 1 september 2010 19:58 schreef Morrigun99 het volgende:
Het verschil tussen Toivonen en Afellay is simpelweg het rendement. Bij Afellay ziet het er allemaal spectaculairder uit, het levert nooit iets op (splijtende pass, assist, goal). Toivonen speelt soberder, maar lijkt veel meer in dienst van het elftal te spelen (afleggen, passen, én scoren).
Althans, zo zie ik het - even zwart/wit gezegd.
quote:PSV kon United-aankoop van negen miljoen in mei gratis krijgen
PSV is behoorlijk wat geld misgelopen. Manchester United betaalde deze zomer negen miljoen euro voor de Portugees Bebé, die eerder dit jaar nog voor niets was aangeboden in Eindhoven. PSV besloot echter om de aanvaller geen kans te gunnen.
Goncalo Reis was tot voor kort de zaakwaarnemer van Bebé en zegt tegenover de BBC dat hij de jongeling in mei nog bij PSV aanbood. “Maar ze wezen hem af, omdat ze hem niet kenden”, zei Reis. Bebé tekende vervolgens bij Vitoria Guimaraes, maar speelde geen enkel duel voor deze club. Manchester United meldde zich en legde de gelimiteerde transfersom van ongeveer negen miljoen euro op tafel.
Reis zou tussen 2009 en 2011 de zaakwaarnemer van de twintigjarige Bebé (inmiddels Portugees jeugdinternational) zijn, maar ontving in augustus een brief waarin stond dat de jongeling verder ging met een nieuwe zaakwaarnemer. “Ik was verrast”, zei Reis, die Bebé niet meer heeft gesproken sinds zijn vertrek naar United. “Ik weet wel haast zeker dat hij beter dan Nani wordt. Hij heeft ongelofelijk veel potentie.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |