abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85859618
Dit kon nog wel eens een lang verhaal worden, maar ik heb even het één en ander aan advies nodig

Ik ben inmiddels 7 maanden in Buenos Aires, Argentinië, om hier mijn scriptie te schrijven en Spaans te leren. Nu heb ik een nog maandje te gaan voordat ik terugkeer naar Nederland, en ik heb er een fantastische tijd opzitten. Echter, vanaf een week geleden is mijn leven hier veranderd in een soort van film, echt niet normaal meer wat ik nu op me afgevuurd krijg.

Het begon allemaal een week geleden op zaterdagavond. Ik was alleen thuis in mijn appartement, welke ik deel met twee Franse meisjes (A en C) en een Duitse jongen. Ik woon er inmiddels al behoorlijk lang, de rest is een week of drie geleden ingetrokken. Ik zou naar een feestje gaan, en net als alle andere keren pakte ik de lift naar beneden. Eenmaal aangekomen op de begane grond deed ik de liftdeur open en werd ik meteen naar binnengeduwd door twee mannen. In de lift zette een een panty op z'n hoofd, ik kreeg een stomp in mijn maag en twee pistolen naar me gericht. Ik moest vertellen op welke verdieping ik woonde, en eenmaal boven aangekomen het appartement open maken. Vervolgens hebben ze gedurende een half uur (voor m'n gevoel leek dit meer op drie uur) alle waardevolle spullen van mij en mijn huisgenoten verzameld. Daarbij moest ik steeds op een bed gaan zitten van de betreffende kamer (alle huisgenoten hadden de deuren van hun kamers niet op slot gedaan), ik kreeg een doek op mijn hoofd en continu een geweer op mij gericht. Alles begon vrij hectisch en nerveus, maar op de één of andere manier lukte het om niet in paniek te raken. Aangezien ik Spaans nu aardig goed beheers begon ik met één van de twee overvallers aan de praat te raken. Dit was echt te bizar voor woorden, we hadden het over de Wk-finale, mijn scriptievoorstel etc. Hij bood zelfs aan om een fles water uit te keuken te halen om me wat rustiger te maken. Hier heb ik uiteraard geen slok van genomen, je weet nooit wat ze erin stoppen. Het is me vervolgens gelukt om ze over te halen om mijn laptop te laten staan. Ik zei dat deze oud en traag was en m'n hele scriptie erop stond (had al een tijd geen backup gemaakt). Tevens heb ik ze gevraagd om onze paspoorten en bankpasjes niet mee te nemen, en ook hieraan hebben ze gehoor gegeven. Wel hebben ze alle laptops van mijn huisgenoten meegenomen, cameras, telefoons, juwelen, geld enz. Van mij hebben ze mijn telefoons die ik in Nederland gebruik, mijn camera en 180 euro aan contact geld meegenomen. Ze vertelden me dat ze eigenlijk op zoek waren naar groot geld, aangezien de meerderheid van de Argentijnen geen vertrouwen heeft in het banksysteem en grote bedragen thuis bewaren in een kluis.

Na afloop (ik was toen redelijk bang aangezien het me tot me doordrong dat het allemaal te rustig verliep, en dat ik uiteraard hun gezichten had gezien) moest ik aan de keukentafel gaan zitten om het één en ander door te nemen. Uiteraard mocht de politie niet meteen inschakelen, en bij de aangifte zeggen dat ik hun gezichten niet had gezien. Tevens moest ik ze daarna helpen bij het overvallen van de buren op dezelfde verdieping. Ik moest op de deur kloppen en vragen of ik hun telefoon mocht gebruiken terwijl ze om de hoek stonden en mij onder schot hielden. Gelukkig waren de buren niet thuis, en toen ze in de liftschacht zagen dat de lift stopte op de verdieping onder ons zijn ze de trap afgelopen. Ik moest wachten, maar heb snel een sms gestuurd met mijn Argentijnse mobiel die ik in mijn broek had weten te frutselen. Toen de overvallers terug kwamen en riepen dat ik mee moest naar beneden deed ik alsof ik het niet begreep en ben rustig mijn appartement binnengelopen. Ze draaiden zich namelijk meteen om dus ik zag kans om dit veilig te doen. Ik heb vervolgens de deuren op slot gedaan en de sleutels aan de binnenkant erin laten zitten (ze hadden namelijk een sleutelbos meegenomen om het gebouw te kunnen). Vervolgens heb ik gewacht op de politie, die al na 5 minuten met drie auto's kwam. Ik heb een andere sleutel van de gebouwdeur van het balkon gegooid en gewaarschuwd dat ze evt nog binnen konden zijn. Ze hebben het gebouw doorzocht, maar blijkbaar waren de overvallers 'm al gesmeerd.

De politie is vervolgens maar 10 minuten gebleven en hebben alleen enkele onbenullige vragen gesteld. Ondertussen had ik mijn huisgenoten, huisbaas, een vriend en mijn vriendin gebeld die er allemaal binnen een uur waren. Mijn huisgenoten waren meer geschokt dan ikzelf en ik voelde mij vrij schuldig dat ik mijn laptop had weten te behouden plus alle sim-kaarten en geheugenkaarten, terwijl hun alles waren verloren. Ik had echter de hele tijd een doek op m'n kop dus kon niet zien wat ze aan het stelen waren. Gelukkig zeiden al m'n huisgenoten dat ze niet hadden willen ruilen qua situatie en dat ik me niet schuldig moest voelen. Ze vonden het knap dat ik rustig was gebleven, en dat ik het na afloop zo goed mee om ging.

De dag erna hebben we aangifte gedaan bij de politie, heb ik de verzekering ingeschakeld enz. Ik krijg waarschijnlijk alles vergoed, hoewel er eerst wat problemen waren met de dekking.

Ik ben vervolgens een paar nachten bij mijn vriendin blijven slapen terwijl ze ondertussen de sleutels van het gebouw aan het vervangen waren. Daarnaast had ik wat vervelende herinneringen aan het huis, de lift enz en wilde ik niet alleen zijn. Alles ging redelijk goed, sliep er eigenlijk geen minuut minder om en was alleen maar blij dat ik het had overleefd, afgaande op enkele horror-verhalen die regelmatig in de krant staan. Ik wilde een mooie tijd van mijn laatste maand maken en mij weer vol op mijn scriptie storten.

Echter, gisterochtend werd ik door mijn huisbaas wakker gemaakt met de mededeling dat ik 1 uur had om al m'n spullen te verzamelen en weg te wezen. Volgens hem 'wist iedereen dat ik er meer van wist'. Hij had zijn vader meegenomen die (naar zeggen) bij de Argentijnse gendarmerie een hoge functie bekleedt, zodat ze ervoor konden zorgen dat ik het land nooit uitkwam en in de gevangenis werd gesmeten als ik niet zou meewerken. Hij keek me daarbij niet eens recht in de ogen aan, en wilde niet in discussie gaan. Uiteraard kon ik fluiten naar mijn borg, omgerekend 300 euro. Ik was woedend, maar heb besloten het zekere voor het onzekere te nemen en mijn spullen te pakken. Afgezien van een schouderduw heb ik me ingehouden. Ik zag toen dat al mijn huisgenoten bijelkaar op één kamer zaten, en ben er naartoe gelopen om te vragen wat er aan de hand was. Vervolgens begon één van die Franse meisjes (A.) mij uit te schelden en te beschuldigen van alles; volgens haar zat ik achter alles. Ze vind het te verdacht dat ik mijn laptop, Argentijnse telefoon etc heb mogen houden. Ze sloeg helemaal door met allerlei paranoïde onzin. Het andere meisje (C.) wist niet goed of ze me moest geloven, maar gaf me wel snel haar email-adres. Ik wilde ze overtuigen, maar m'n huisbaas verbood me met ze te praten anders zou hij alsnog te politie bellen. Hij zei de hele tijd dat ik beter kon gaan nadenken over mijn vrijheid en mijn leven. Nu heb ik mijn huisbaas nooit vertrouwd, aangezien al mijn vorige huisgenoten met gedonder zijn weggegaan. Het is echt een maffiose rat en eigenlijk had ik al veel eerder moeten vertrekken daar. Achteraf blijkt dat hij mijn kamer een dag van tevoren al op internet te huur had aangeboden.

Ik heb vervolgens (al trillend van woede en spanning) met al mijn spullen een taxi gepakt en bij een vriend blijven slapen. Mijn vriendin komt vanavond terug uit Uruguay, dus qua plek hoef ik me geen zorgen te maken.

Dit was de achtergrond, nu komt het probleem.
Vandaag kreeg ik een mailtje van C., met de mededeling dat A. van plan is om samen met mijn huisbaas aangifte tegen mij te gaan doen. Ze is er stellig van overtuigd dat ik erachter zit, en ze beschuldigd mij ervan dat ik geld- en drugsproblemen zou hebben. Dit is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord. Ik kan dus grote problemen verwachten als ik het land uitga. Nu ben ik uiteraard 100% onschuldig, maar ik heb helemaal geen zin in dit gezeik en wil niet in de val van smerige corruptie lopen. Ik ben van plan om morgen langs de ambassade te gaan om ze alvast in te lichten over alles. Beter dat ze nu alvast geïnformeerd zijn dan dat ik straks word aangehouden en ze dan moet inschakelen.

Naar omstandigheden gaat het wel ok met mij, maar ik ben wel bang voor wat er gaat gebeuren. Dit zijn namelijk problemen die je naar mijn inschatting beter niet kunt hebben in Argentinië. Ik heb besloten om mijn huisbaas en A. met rust te laten, alleen met C. heb ik nu mailcontact en ik denk dat zij inmiddels in mijn onschuld beloofd. Saillant detail is dat ik altijd erg goed met de moeder van mijn huisbaas kon opschieten. Dit is een oud vrouwtje die iedere week met de schoonmaakster meekwam, en voor haar heb ik af en toe gitaar gespeeld, ze was helemaal weg van mij. Ik heb haar nummer alleen niet, en ik denk dat ik beter uit de buurt van die familie kan blijven want ik schat ze echt in als een stel gevaarlijke gekken.

Bedankt voor het lezen, de samenvatting:
Vorige week beroofd in huis door twee gewapende mannen. Ze hebben (op mijn verzoek) mijn laptop niet meegenomen. Vanochtend mijn huis uitgezet door mijn huisbaas op beschuldiging van betrokkenheid. Nu gaat mijn Franse huisgenoot aangifte doen en kan ik problemen verwachten. Ze vind het verhaal van de laptop verdacht. Uiteraard ben ik volledig onschuldig.

Any advice?

[ Bericht 6% gewijzigd door Rrrroedie op 30-08-2010 01:42:08 ]
pi_85859659
Advocaat in de arm nemen en hopen op een goede afloop.
Google is your friend, abuse your friends
pi_85859691
Misschien kun je naar de nederlandse ambassade gaan om advies te vragen. Als er echt stront aan de knikker komt heb je die volgens mij toch nodig.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_85859719
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 01:32 schreef Charmian het volgende:
Misschien kun je naar de nederlandse ambassade gaan om advies te vragen. Als er echt stront aan de knikker komt heb je die volgens mij toch nodig.
De OP is erg lang maar ik heb hem wel helemaal gelezen. Hij schrijft al van plan te zijn naar de ambassade te gaan. ;)

Heftig verhaal. Ik zeg hetzelfde, ambassade inschakelen maar nog geen advocaat hoor. Ambassade helpt je wel verder en indien echt nodig kan je een advocaat alsnog inschakelen vind ik.
pi_85859769
Ambassade lijkt me geen slecht idee, het verhaal verkopen aan Hollywood lijkt mij ook geen slecht idee
  maandag 30 augustus 2010 @ 01:38:23 #6
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_85859787
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 01:37 schreef opgebaarde het volgende:
Ambassade lijkt me geen slecht idee, het verhaal verkopen aan Hollywood lijkt mij ook geen slecht idee
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_85859860
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 01:37 schreef opgebaarde het volgende:
Inderdaad, ik besef er allemaal geen reet van. Het is inderdaad net alsof ik in een fokking film zit
pi_85859920
Wow dit wil ik wel volgen. En je doet er goed aan om zo snel mogelijk hulp te vragen.
Voordat de tegenpartij dat al doet.

Ik wil ook dingen in het buitenland gaan doen (en dan echt buitenland, niet europa) vandaar dat ik het wil volgen
De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
  maandag 30 augustus 2010 @ 01:50:36 #9
305701 Gochme
Goed van mij.
pi_85859959
Sterkte pik. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik me niet vemaakt heb bij het lezen.
Goed van jou.
  maandag 30 augustus 2010 @ 01:57:05 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_85860047
Ambassade. Morgen.

En ik PM je even.
Resistance is futile.
  maandag 30 augustus 2010 @ 02:02:25 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_85860101
TS, zet je pm box eens aan.
Resistance is futile.
  maandag 30 augustus 2010 @ 02:06:29 #12
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_85860150
Zoals een enige keer eerder gezegd: ambassade. Die weten wel wat te doen. Verder sterkte.

En respect voor het redelijk kalm blijven... of in ieder geval het niet in paniek raken ^O^

[ Bericht 53% gewijzigd door Maringo op 30-08-2010 15:14:56 ]
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
pi_85860173
Zoals je zelf al gaat doen lijkt het me het beste om je verhaal te vertellen bij de ambassade en dan maar te hopen op het beste.
Flesje bier
  maandag 30 augustus 2010 @ 02:11:58 #14
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_85860196
Meteen naar de ambassade, first thing in the morning.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_85860228
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 02:02 schreef Seven. het volgende:
TS, zet je pm box eens aan.
Staat aan
  maandag 30 augustus 2010 @ 02:19:15 #16
277627 Seven.
We are Borg.
pi_85860253
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 02:14 schreef Rrrroedie het volgende:

[..]

Staat aan
Ja, al gestuurd.
Resistance is futile.
pi_85860295
Wat een verhaal. Sterkte. Zou je de vorderingen willen melden in dit topic de komende dagen? Mits mogelijk.
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
pi_85860311
De ambassade is niet altijd behulpzaam indien ze van mening zijn dat je daadwerkelijk iets fout hebt gedaan. Alsnog wel gaan natuurlijk, niet geschoten is altijd mis. Veel sterkte in ieder geval, zwaar geval!
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_85860350
Man, de OP leest weg als een spannend boek. Die Fransozen ook altijd :'). Sterkte in ieder geval.
Hier schreef JustinK het volgende:
@:Hooidraad spreekt altijd de waarheid
pi_85860383
Succes.
Ik blijf liever me hele leven in NL wonen. ^O^
  maandag 30 augustus 2010 @ 02:37:56 #21
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_85860389
Wat een situatie. Klote. :{

Ik zou adviseren om de bus te pakken naar een buurland, Paraguay bijvoorbeeld morgenochtend (ik weet niet of je je paspoort nog hebt, anders gewoon illegaal de grens over, ergens door de jungle met zo min mogelijk bagage, het beste ´s nachts) en in Acunsion of La Paz of zo de volgende dag naar de NL-Ambassade te gaan.

Gewoon voor de zekerheid.

Mocht je je paspoort nog hebben, kan je dan vanuit Paraguay of Brazilië een vlucht naar Amsterdam of Brussel boeken z.s.m. Misschien is het niet nodig, maar ze zijn daar mega-corrupt, dus als die huisbaas veel geld heeft kan hij de rechter omkopen. In die landen doen ze niet aan eerlijke rechtspraak.
  maandag 30 augustus 2010 @ 02:38:12 #22
277627 Seven.
We are Borg.
pi_85860390
Wat is er trouwens zo saillant aan de moeder van je huurbaas? Of heb je wel meer gedaan dan gitaar spelen? :P
Resistance is futile.
  maandag 30 augustus 2010 @ 02:38:55 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_85860400
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 02:37 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Wat een situatie. Klote. :{

Ik zou adviseren om de bus te pakken naar een buurland, Paraguay bijvoorbeeld morgenochtend (ik weet niet of je je paspoort nog hebt, anders gewoon illegaal de grens over, ergens door de jungle met zo min mogelijk bagage, het beste ´s nachts) en in Acunsion of La Paz of zo de volgende dag naar de NL-Ambassade te gaan.

Gewoon voor de zekerheid.

Mocht je je paspoort nog hebben, kan je dan vanuit Paraguay of Brazilië een vlucht naar Amsterdam of Brussel boeken z.s.m. Misschien is het niet nodig, maar ze zijn daar mega-corrupt, dus als die huisbaas veel geld heeft kan hij de rechter omkopen. In die landen doen ze niet aan eerlijke rechtspraak.
Oftewel, schuld bekennen. Slim ja.

He pulled a Joran!
Resistance is futile.
  maandag 30 augustus 2010 @ 02:39:18 #24
pi_85860401
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 02:31 schreef Hooidraad het volgende:
Man, de OP leest weg als een spannend boek. Die Fransozen ook altijd :'). Sterkte in ieder geval.
Fransen zijn echt raar in hun hoofd. Tous les franćais sont fous. :')
pi_85860408
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 02:38 schreef Seven. het volgende:

[..]

He pulled a Joran!
Als die huisbaas rijk zat is, dan zou ik ook vluchten. Je weet maar nooit...
  maandag 30 augustus 2010 @ 02:41:41 #26
277627 Seven.
We are Borg.
pi_85860422
Trouwens, het is niet volledig ondenkbaar dat je huurbaas hier zelf achter zit, alleen dat de onderburen niet thuis waren klopt niet in een dergelijk scenario.

Zou ook beter zijn voor Rrrrroedie, the movie.
Resistance is futile.
  maandag 30 augustus 2010 @ 02:43:14 #27
pi_85860431
quote:

[..]

He pulled a Joran!
Je kan toch uitleggen dat je het rechtssysteem van Argentinië niet vertrouwt? Ik bedoel een land dat mensen uit vliegtuigen gooit, is nu niet echt betrouwbaar lijkt me. De ambassade begrijpt dat heus wel.

Ook al ben je onschuldig ik zou nooit een proces afwachten in een gaar land met gare mensen en een door en door corrupt rechtssysteem dat werkt middels vriendjespolitiek.

Het zijn toffe landen daar op zich, maar als je het rechtssysteem tegen je hebt, zijn de rapen gaar. En een cel daar overleef je wellicht 1 maand, daarna bezwijk je door uitputting en cholera, ondervoeding, en misschien marteling.
  maandag 30 augustus 2010 @ 02:45:02 #28
pi_85860441
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 02:40 schreef Sdm007 het volgende:

[..]

Als die huisbaas rijk zat is, dan zou ik ook vluchten. Je weet maar nooit...
In die landen doet men echt alles voor geld. Ze verkopen hun eigen moeder daar nog voor een handvol pesos. Logisch gezien de armoede (Argentinië was ooit rijk, maar dat zijn ze niet meer).
pi_85860443
Misschien iniedergeval een advocaat zoeken en zorgen dat hij op de hoogte is en je zijn nummer altijd bij je hebt, mocht de politie je arresteren maar zo'n vaart zal het wel niet lopen..
pi_85860450
Ik zou alvast ook een kopie van je scriptie maken en aan iemand toevertrouwen van je vrienden zodat die hem in jouw plaats kunnen indienen mocht iemand je spullen alsnog in beslag nemen (ik weet niet of ze dat kunnen of mogen, maar het zou zonde zijn als je dat ook nog eens kwijt bent).
  maandag 30 augustus 2010 @ 02:47:20 #31
pi_85860454
Politie is trouwens overal ter wereld schorem en tuig, rechters ook. Kl******* zijn het, overal. :( :r

Recht wordt er nergens ter wereld gesproken, noch in het westen noch daarbuiten. Als je echt de criminaliteit wilt aanpakken moet je eerst alle smerissen arresteren, de grootste boeven van allemaal. }:|
  maandag 30 augustus 2010 @ 02:48:03 #32
277627 Seven.
We are Borg.
pi_85860458
Waarom hebben je huurbaas en de francaise niet direct aangifte gedaan tegen je? Die francaise is bijzaak trouwens, die laat zich wat aanpraten. Maar als je huurbaas echt zo overtuigd is, waarom jou dan de kans geven om te vluchten?
Resistance is futile.
pi_85860472
Het kan zijn dat ik mijn realiteitszin een beetje ben verloren door de hele situatie, maar sommige reacties lijken me een beetje overdreven. Ik bedoel, mochten ze me echt gaan veroordelen voor deze misdaad dan ga ik echt niet naar een zwaarbewaakte gevangenis, het is niet alsof ik iemand vermoord heb ofzo. Then again, het is al laat in NL dus de meesten van jullie hebben net de 20.30u SBS-film gezien met een pilsje. Mijn huisbaas komt uit een rijke familie, maar die gaat niet met tienduizenden dollars smijten om te voorkomen dat ik mijn borg terugvorder.

Ik ga echt niet vluchten, ben zelfs niet van plan om eerder terug te gaan dan de 25e want die thesis moet ook af. En ja, mijn paspoort en alles heb ik nog. Morgen inderdaad meteen naar de ambassade, ik hou jullie op de hoogte
  maandag 30 augustus 2010 @ 02:50:59 #34
277627 Seven.
We are Borg.
pi_85860476
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 02:43 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Je kan toch uitleggen dat je het rechtssysteem van Argentinië niet vertrouwt? Ik bedoel een land dat mensen uit vliegtuigen gooit, is nu niet echt betrouwbaar lijkt me. De ambassade begrijpt dat heus wel.

Ook al ben je onschuldig ik zou nooit een proces afwachten in een gaar land met gare mensen en een door en door corrupt rechtssysteem dat werkt middels vriendjespolitiek.

Het zijn toffe landen daar op zich, maar als je het rechtssysteem tegen je hebt, zijn de rapen gaar. En een cel daar overleef je wellicht 1 maand, daarna bezwijk je door uitputting en cholera, ondervoeding, en misschien marteling.
Zo erg is het in Argentinië nu ook weer niet. En verder is het land ontvluchten wel het domste dat TS nu kan doen want stel dat hij het land niet uitkomt? Dán zijn de rapen pas echt gaar.
Resistance is futile.
pi_85860482
Wow. Met een pistool op je hoofd gericht rustig over voetbal lullen is alleen voor echte bazen weggelegd.
pi_85860483
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 02:50 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zo erg is het in Argentinië nu ook weer niet. En verder is het land ontvluchten wel het domste dat TS nu kan doen want stel dat hij het land niet uitkomt? Dán zijn de rapen pas echt gaar.
Hoezo komt hij het land niet uit dan? Ze hebben nog geen aangifte gedaan en hij heeft z'n paspoort.
  maandag 30 augustus 2010 @ 02:53:50 #37
pi_85860486
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 02:50 schreef Seven. het volgende:

[..]

Waarom zou je Argentinië niet uitkomen? Het is geen eiland. :P

Elk land dat geen eiland is, is uit te komen, alleen Noord-Korea is een uitzondering. Paspoort of geen paspoort.
  maandag 30 augustus 2010 @ 02:54:21 #38
277627 Seven.
We are Borg.
pi_85860489
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 02:50 schreef Rrrroedie het volgende:
Het kan zijn dat ik mijn realiteitszin een beetje ben verloren door de hele situatie, maar sommige reacties lijken me een beetje overdreven.
True. Maar dan nog kan het geen kwaad om alle kanten van het verhaal te belichten met bijbehorende opties.

quote:
Ik bedoel, mochten ze me echt gaan veroordelen voor deze misdaad dan ga ik echt niet naar een zwaarbewaakte gevangenis, het is niet alsof ik iemand vermoord heb ofzo. Then again, het is al laat in NL dus de meesten van jullie hebben net de 20.30u SBS-film gezien met een pilsje. Mijn huisbaas komt uit een rijke familie, maar die gaat niet met tienduizenden dollars smijten om te voorkomen dat ik mijn borg terugvorder.

Onderschat het niet. Waarschijnlijk een gevangenis met veel drugsdelicten etc, ook geen kattenpis. Bovendien is het een zeer kostelijk grapje om eruit te komen met omkopingen enzo. In het ergste geval kan het je enkele tientallen duizenden euro's en een jaar of 5 kosten.

quote:
Ik ga echt niet vluchten, ben zelfs niet van plan om eerder terug te gaan dan de 25e want die thesis moet ook af. En ja, mijn paspoort en alles heb ik nog. Morgen inderdaad meteen naar de ambassade, ik hou jullie op de hoogte
Succes.
Resistance is futile.
pi_85860493
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 02:53 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Elk land dat geen eiland is, is uit te komen, alleen Noord-Korea is een uitzondering. Paspoort of geen paspoort.
Wat zit jij dan voor overbodige vragen te stellen omtrent een paspoortvernieuwing? Ga gewoon Nederland uit; dat kan ook zonder paspoort.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  maandag 30 augustus 2010 @ 02:57:45 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_85860515
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 02:52 schreef Sdm007 het volgende:

[..]

Hoezo komt hij het land niet uit dan? Ze hebben nog geen aangifte gedaan en hij heeft z'n paspoort.
Als de vader van de huurbaas echt een hoge politiechef is, dan kan TS het via de normale wegen wel vergeten.

quote:
Op maandag 30 augustus 2010 02:53 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Nee, maar gezien die vader van, dan zou je de hoofdwegen al moeten vermijden en bovendien val je als lange Hollander gewoon op, zelfs al ben je de taal machtig.
Resistance is futile.
  maandag 30 augustus 2010 @ 02:58:21 #41
pi_85860522
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 02:55 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Wat zit jij dan voor overbodige vragen te stellen omtrent een paspoortvernieuwing? Ga gewoon Nederland uit; dat kan ook zonder paspoort.
Klopt, maar ik wil naar Bolivia en dus moet ik de zee oversteken en dát gaat dus lastig zonder paspoort. Elke binnengrens is in principe zonder paspoort over te steken.
Ter plekke krijg je wel problemen met registratie bij je hotel als je geen geldig paspoort kan overhandigen.
pi_85860538
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 02:58 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ter plekke krijg je wel problemen met registratie bij je hotel als je geen geldig paspoort kan overhandigen.
Niet als je een goeie fooi geeft (in Zuid-Amerika dan).
Hier schreef JustinK het volgende:
@:Hooidraad spreekt altijd de waarheid
  maandag 30 augustus 2010 @ 03:01:45 #43
pi_85860551
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 03:00 schreef Hooidraad het volgende:

[..]

Niet als je een goeie fooi geeft (in Zuid-Amerika dan).
Klopt.
Maar hoe kom ik aan zoveel geld? Alsof ik in Bolivia een riant salaris ga verdienen. Hopelijk stuurt mijn pa af en toe 100 euro's zodat ik af en toe iets kan eten en ergens kan slapen.

Dus fooi kan ik wel vergeten.
  maandag 30 augustus 2010 @ 03:07:33 #44
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_85860584
Wtf. Wat een bizar verhaal zeg. Ik zou het eerste vliegtuig naar Nederland pakken.
2000 light years from home
pi_85860601
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 03:01 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Klopt.
Maar hoe kom ik aan zoveel geld? Alsof ik in Bolivia een riant salaris ga verdienen. Hopelijk stuurt mijn pa af en toe 100 euro's zodat ik af en toe iets kan eten en ergens kan slapen.

Dus fooi kan ik wel vergeten.
Een beetje linksert heeft geen geld nodig om te eten, die doet bv aan ruilhandel.
pi_85860607
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 03:12 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Een beetje linksert heeft geen geld nodig om te eten, die doet bv aan ruilhandel.
En als hij ook nog eens vegetariër is hoeft hij alleen maar een beetje te gaan grazen in een wei.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  maandag 30 augustus 2010 @ 03:26:04 #47
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_85860656
Laat ze dit topic lezen :P
Ook geen sig dus
pi_85860705
quote:
Wat is er trouwens zo saillant aan de moeder van je huurbaas? Of heb je wel meer gedaan dan gitaar spelen? :P
Saillant in de zin van... met haar kan het goed vinden en zij mag mij graag, dus via haar zou ik misschien wel dingen kunnen regelen. Mijn ouders wezen er al op dat het best kan zijn dat mijn huisbaas jaloers is om deze reden. Na de overval schijnt z'n moeder meteen te hebben gezegd: "Oh mijn God ik hoop niet dat Rrrroedie dit is overkomen want dat is zo'n goudeerlijke jongen"

quote:
Op maandag 30 augustus 2010 02:39 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Fransen zijn echt raar in hun hoofd. Tous les franćais sont fous. :')
Van mij mag dat hele volk spontaan in de brand vliegen. Er zit hier een hele zwerm en ze zijn allemaal om van de kotsen. Behalve dan dat andere meisje dat me nu per email op de hoogte houdt van alles. Voor de rest... Klote-volk

quote:
Op maandag 30 augustus 2010 02:48 schreef Seven. het volgende:
Waarom hebben je huurbaas en de francaise niet direct aangifte gedaan tegen je? Die francaise is bijzaak trouwens, die laat zich wat aanpraten. Maar als je huurbaas echt zo overtuigd is, waarom jou dan de kans geven om te vluchten?
Die huisbaas loopt die hele bewering ter plekke bijelkaar te verzinnen. Zoals ik zei, toen hij mij mijn kamer uitzette keek hij me niet eens recht in de ogen aan, en hij wilde niet luisteren. Voor hem komt dit super uit, hij houdt de borg en kan meteen een nieuwe huurder erin zetten. Ik denk dat hij alleen die Francaise helpt om z'n reputatie te verbloemen

quote:
Op maandag 30 augustus 2010 02:52 schreef DrDentz het volgende:
Wow. Met een pistool op je hoofd gericht rustig over voetbal lullen is alleen voor echte bazen weggelegd.
Rustig was het ook weer niet, ging meer zo van
BOEF: Aaah kom je uit Nederland, klote van de finale
TS: Slik, ja ze z-z-zeggen altijd drie keer is scheepsrecht maar dat geloof ik niet meer
BOEF: Tsja jullie hadden moeten winnen, die twee kansen van Robben
TS: Mjah Spanje had het IMO wel meer verdiend, maarja over 4 jaar spelen we met dezelfde selectie. Jullie laten me hierna met rust he>
BOEF: Geen zorgen vriend, maarre... die Sneijder is ook goed
TS: Ja maar wel arrogant, jullie schieten me echt niet neer he?
pi_85860730
En als je was meegegaan met die gasten toen ze je riepen?
pi_85860761
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 03:47 schreef DrDentz het volgende:
En als je was meegegaan met die gasten toen ze je riepen?
Dan had ik ze moeten helpen met het overvallen van de onderburen, en had alles nog een half uur langer geduurd. Achteraf had ik dan wel een mede-getuige, maar ik weet niet of het de moeite waard was geweest.
  maandag 30 augustus 2010 @ 04:41:06 #51
277627 Seven.
We are Borg.
pi_85860851
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 03:56 schreef Rrrroedie het volgende:

[..]

Dan had ik ze moeten helpen met het overvallen van de onderburen, en had alles nog een half uur langer geduurd. Achteraf had ik dan wel een mede-getuige, maar ik weet niet of het de moeite waard was geweest.
Ik denk dat je positie dan nog zwakker was geweest, eerlijk gezegd.
Resistance is futile.
pi_85863341
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 01:27 schreef Rrrroedie het volgende:
Achteraf blijkt dat hij mijn kamer een dag van tevoren al op internet te huur had aangeboden.
Ik zou bijna denken dat hij die lui ingehuurd had om wat extra centen te vangen en je weg te pesten :(
I am the hope of the Universe. I am the answer to all living things who cry out for peace. I am protector of the innocent. I am the light in the darkness. I am truth... ally to good, nightmare to you!
pi_85863518
je zal het maar meemaken :{
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
  maandag 30 augustus 2010 @ 10:10:13 #54
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_85863551
Over tien jaar zien we TS in zo'n programma op Veronica over ervaringen in buitenlandse gevangenissen :P
pi_85863834
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 10:00 schreef Son-Goku het volgende:

[..]

Ik zou bijna denken dat hij die lui ingehuurd had om wat extra centen te vangen en je weg te pesten :(
Hij zou toch sowieso al over een maand vertrekken? Dan is het op zich toch niet zo vreemd dat zijn huisbaas alvast een advertentie in de krant zet om een nieuwe huurder te vinden?
pi_85864991
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 02:41 schreef Seven. het volgende:
Trouwens, het is niet volledig ondenkbaar dat je huurbaas hier zelf achter zit, alleen dat de onderburen niet thuis waren klopt niet in een dergelijk scenario.

Zou ook beter zijn voor Rrrrroedie, the movie.
ik dacht hetzelfde. huisbaas kon er wel eens mee te maken hebben zodat hij je borg kan behouden.

Ambassade lijkt mij een goede, doe aangifte bij de politie als je het nog niet had gedaan (ze zijn wel ter plaatse geweest maar heb je aangifte van diefstal en beroving gedaan?).

Veel suc6 kerel. Laat deze nare ervaring nou niet de domper zijn op je studietrip in Argentinie.

[ Bericht 9% gewijzigd door devl1nsect op 30-08-2010 15:14:07 ]
pi_85865248
is die hele flat van je huisbaas of slechts een paar appartementen?
wat is de samenstelling van de flat?
locals, arm/rijk of vooral buitenlandse studenten/tijdelijke werknemers?

kan jullie huisbaas jullie kamer binnen en kwam die zelf langs toen de nieuwe huisgenoten kwamen?
kan zijn dat die zag dat jullie een leuke verzameling aan dure gsm's/camera'slaptops hadden die die wou "hebben".

kun je de vorige bewoners die ruzie hebben gehad niet achterhalen en vragen naar hun ervaringen en of zijn ook vreemde verhalen hebben gehoord?

lijkt me echt dat ze een zondebok zoeken :S

en btw...waarom maak je geen back-up van je scriptie? in doe dat dagelijks op meerdere plekken.

edit, je hebt trouwens gratis software die je kan installen op je lappie.
wanneer die gejat word geef je dat door op een website die dan een signaal naar je lappie stuurt die vervolgens om de x aantal minuten locatie, screenshot en webcamfoto doorstuurt.

voor de volgende keer dan ;)
pi_85865623
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 11:14 schreef dalonia het volgende:
is die hele flat van je huisbaas of slechts een paar appartementen?
wat is de samenstelling van de flat?
locals, arm/rijk of vooral buitenlandse studenten/tijdelijke werknemers?

kan jullie huisbaas jullie kamer binnen en kwam die zelf langs toen de nieuwe huisgenoten kwamen?
kan zijn dat die zag dat jullie een leuke verzameling aan dure gsm's/camera'slaptops hadden die die wou "hebben".

kun je de vorige bewoners die ruzie hebben gehad niet achterhalen en vragen naar hun ervaringen en of zijn ook vreemde verhalen hebben gehoord?

lijkt me echt dat ze een zondebok zoeken :S

en btw...waarom maak je geen back-up van je scriptie? in doe dat dagelijks op meerdere plekken.

edit, je hebt trouwens gratis software die je kan installen op je lappie.
wanneer die gejat word geef je dat door op een website die dan een signaal naar je lappie stuurt die vervolgens om de x aantal minuten locatie, screenshot en webcamfoto doorstuurt.

voor de volgende keer dan ;)
naam/link van die software?

[ Bericht % gewijzigd door Symphonic op 02-09-2010 22:20:48 ]
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_85865656
trouwens nu ik zo denk, is voor een of andere supernerd die laptops niet te vinden via mac-adres of zoiets?
of als jouw email account/msn/icq op automatisch aanmelden staat dat je met een ander account jezelf een bericht stuurt in de hoop dat de fief iets terug stuurt zodat je ip en dergelijke kan achterhalen?
pi_85865785
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 11:25 schreef Ladylike het volgende:

[..]

http://preyproject.com/
http://preyproject.com/download

ik geloof dat het die was, ik heb al iets draaien hierop maar ben het vergeten, moet mijn huisgenoot ff vragen.

maar preyproject werkt ook :)

en als je dat gebruikt gebruik dan een emailadres die niet in je outlook of automatisch inloggen heeft want dan kan de dief ook direct zien dat die bekeken word ;)
(en dus altijd een guest account aanmaken zodat de dief wel op de laptop kan komen en niet direct een reboot doet)

[ Bericht 20% gewijzigd door dalonia op 30-08-2010 11:44:55 ]
pi_85868286
tvp, dit wil ik volgen.
Lambo of Rekt
pi_85869193
:{ Het lijkt eerder alsof je huisbaas er meer van wist.
  maandag 30 augustus 2010 @ 13:22:17 #63
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_85869597
Veel sterkte TS, ik hoop dat dit goed afloopt.

Ben benieuwd hoe het bij de ambassade ging.
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
  maandag 30 augustus 2010 @ 14:14:18 #64
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_85871458
Zolang TS op de ambassade is kan hem niks gebeuren. De ambassade is namelijk Nederlands grondgebied.

Ff een toevoeging. Het is niet letterlijk Nederlands grondgebied, maar een gastland komt er niet binnen zonder toestemming van de ambassadeur. Dus het valt te beschouwen als Nederlands grondgebied.
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_85871738
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:14 schreef ikke043 het volgende:
Zolang TS op de ambassade is kan hem niks gebeuren. De ambassade is namelijk Nederlands grondgebied.

Ff een toevoeging. Het is niet letterlijk Nederlands grondgebied, maar een gastland komt er niet binnen zonder toestemming van de ambassadeur. Dus het valt te beschouwen als Nederlands grondgebied.
Correct ja,

quote:
Het terrein waar een ambassade gevestigd is en de residentie van de ambassadeur genieten op basis van artikel 22 van het Verdrag van Wenen inzake diplomatiek verkeer (1961) onschendbaarheid. Dat betekent dat de autoriteiten van het gastland het ambassadeterrein en de ambassadeursresidentie pas mogen betreden met goedkeuring van de ambassadeur. Van deze onschendbaarheid wordt soms handig gebruikgemaakt om politiek asiel aan te vragen. Noord-Koreanen weten zo regelmatig buitenlandse ambassades in Peking binnen te komen om niet terug te hoeven keren naar hun eigen land.
Lambo of Rekt
pi_85871763
trouwens ts, moet je nog 1 maand daar afstuderen of had je die maand eigenlijk als vakantie geplanned?
pi_85871979
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 03:40 schreef Rrrroedie het volgende:

Van mij mag dat hele volk spontaan in de brand vliegen. Er zit hier een hele zwerm en ze zijn allemaal om van de kotsen. Behalve dan dat andere meisje dat me nu per email op de hoogte houdt van alles. Voor de rest... Klote-volk
[..]

dus een heel volk mag verbranden omdat één of andere teef dwarsligt? :') ik kan me haar positie ergens wel begrijpen trouwens: zij hebben niets meer en jij hebt je lapotop etc nog.
neemt niet weg dat dit een vreselijk verhaal is en tevens de nachtmerrie van ieder die voor een langere tijd verweg verblijft. succes bij de ambassade, ik ben benieuwd of je daar verder bent gekomen.
pi_85872030
Ik ben wel beniewd naar een update van de TS
Lambo of Rekt
  maandag 30 augustus 2010 @ 14:36:13 #69
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_85872202
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:14 schreef ikke043 het volgende:

Ja, maar zo ver gaat het niet komen. TS, Ik denk dat het hier een gevalletje bluf van je huisbaas betreft. Hij kan ook niets hard maken. Ja, corrupte politie is een mogelijk probleem in zo'n land als Argentinië, maar besef ook dat je buitenlander bent en dus een politieke liability. Dat levert ze in de regel meer gezeik op dan het waard is. Als de bewijzen zich tegen je op hebben gestapeld en je wordt serieus verdacht van een ernstige misdaad, dan zal de Argentijnse politie niet aarzelen je te pakken. Echter, het lijkt me maar lastig te bewijzen dat jij iets met deze roof te maken hebt.

Corrupte politieagentjes zijn alleen geinteresseerd in buitenlanders als er geld te halen valt. Willekeurige boetes uitdelen op straat, of je net zo lang vasthouden aan de grens tot je betaald. Dat gaat volgens mij nooit zo ver dat er vervolging voor een misdaad bij komt kijken. Dan gaat de ambassade zich ermee bemoeien, en heeft het invloed op Nederlands - Argentijnse betrekkingen, aangezien Nederland zal proberen om je uit Argentinië te halen. Nee, dan moet er wel meer aan de hand zijn dan een simpel complotje voor wat geld.

Kijk of je via de ambassade een betrouwbaar politie-departement kunt vinden. Ga daar eventueel samen met een vertegenwoordiger van de ambassade naartoe, of met iemand anders die contacten heeft of op een andere manier belangrijk is. Vervolgens zou ik die huisbaas van je aangeven. Hop, gewoon terugschieten met grof geschut. Betrek die Francoise er ook maar bij, want dat blaffende hondje bijt niet. Die rent met de staart tussen de benen weg als ze ziet dat jij klaar bent om de strijd aan te gaan en niet bang bent om de politie erbij te betrekken (wat je wel zou zijn als je schuldig was). Go!
Ik wens je een dolfijne dag
pi_85872297
Balen...
pi_85872304
Heftig verhaal. Ik zou inderdaad ook zsm naar de ambassade gaan en hen om advies vragen.
pi_85872383
Spannend.Ben benieuwd hoe het verder verloopt.
  maandag 30 augustus 2010 @ 14:51:17 #73
160953 Ezechielk
Ezechiel 25:17
pi_85872723
Damn, wat een verhaal. Sterkte TS!
There is no better way of exercising the imagination than the study of law.
No poet ever interpreted nature as freely as a lawyer interprets truth.
Jean Giraudoux, "Tiger at the Gates"
  maandag 30 augustus 2010 @ 15:04:27 #74
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_85873201
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:51 schreef Ezechielk het volgende:
Damn, wat een verhaal. Sterkte TS!
Sluit ik me helemaal bij aan!
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  maandag 30 augustus 2010 @ 15:11:53 #75
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_85873495
Heel erg veel sterkte ts
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
  maandag 30 augustus 2010 @ 15:18:58 #76
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_85873725
Ik heb niet alle reacties doorgelezen dus ik weet niet of het al gezegd is, maar als je hem nu gewoon half over kop smeert naar Nederland? Hij heeft nog geen aangifte gedaan dus je zou nu snel weg kunnen gaan toch?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 30 augustus 2010 @ 15:45:47 #77
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_85874655
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 15:18 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik heb niet alle reacties doorgelezen dus ik weet niet of het al gezegd is, maar als je hem nu gewoon half over kop hals over kop smeert naar Nederland? Hij heeft nog geen aangifte gedaan dus je zou nu snel weg kunnen gaan toch?
Hals, niet half :@ .
2000 light years from home
  maandag 30 augustus 2010 @ 15:49:25 #78
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_85874794
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 15:45 schreef Merkie het volgende:

[..]

Hals, niet half :@ .
Hehe. Iets te snel getypt. Half over kop. :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_85876204
ben benieuwd naar de update van TS.

Sterkte!
pi_85877374
Heftig verhaal zeg :o

Het liefst zou ik het eerste vliegtuig terug naar Nederland willen pakken.
Wg uit zo'n rotland :X

Advies heb ik niet echt, maar ik duim voor je voor de goede afloop.
pi_85877621
Wat een verhaal TS, ik hoop echt voor je dat het goedkomt. Verder heb ik zoals de meeste hierboven hetzelfde advies, ga zo snel mogelijk naar de ambassade, die weten veel beter hoe het land in elkaar zit en kennen mischien nog wel wat mensen die kunnen nagaan wat waar is. Iig heel veel sterkte!!
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_85878122
ga naar een fokking advocaat mafkees, alsof je op FOK een serieus antwoord op krijgt, of iig een bruikbaar advies betreft je situatie. (tenzij hier advocaten zitten)

lijkt net alsof je je moeder eerst belt nadat je bent aangereden door een trein :') schattig dit
  maandag 30 augustus 2010 @ 17:09:59 #83
160953 Ezechielk
Ezechiel 25:17
pi_85878321
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 17:04 schreef peperclip het volgende:
ga naar een fokking advocaat mafkees, alsof je op FOK een serieus antwoord op krijgt, of iig een bruikbaar advies betreft je situatie. (tenzij hier advocaten zitten)

lijkt net alsof je je moeder eerst belt nadat je bent aangereden door een trein :') schattig dit
Het is hier al meerdere keren aangeraden om een advocaat te nemen, of in ieder geval naar de ambassade te gaan. Lezen is ook een vak hè. :*
There is no better way of exercising the imagination than the study of law.
No poet ever interpreted nature as freely as a lawyer interprets truth.
Jean Giraudoux, "Tiger at the Gates"
pi_85878547
heavy....
Dat zou jij wel willen weten.
  maandag 30 augustus 2010 @ 17:18:34 #85
306713 turnazz
Gym Tan Laundry
pi_85878671
jammer dat het niet in Peru is gebeurd, had je roommatties met Joran van der Sloot kunnen worden.
Weet je wat dit? Dit kost me niet alleen 10.000 en shit. Dit kost me 10.000, en gevangenisstraf. Tot hoeverre kan ik een black-out beheersen. Niemand kan mijn black-out beheersen.
pi_85878714
Je blijft er toch wel goed kalm onder zeg. Ik heb geen idee hoe ik zou reageren maar ik zou dat land zo snel mogelijk uitwillen denk ik :D
pi_85878936
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 13:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
:{ Het lijkt eerder alsof je huisbaas er meer van wist.
Denk ik ook. Hij verzint maar wat bij elkaar om te kunnen dreigen en je borg niet terug te hoeven geven.
Kun je hiermee niet naar de media, TS?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_85879214
Zoals je het zelf al zegt hier kan een leuke film over gemaakt worden. :Y

Sterkte en succes!
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_85880906
Ik ben vanochtend naar de ambassade geweest en aan een consul mijn verhaal gedaan. Ze raden me aan om eerst te wachten hoe het verder gaat lopen. Als er daadwerkelijk aangifte wordt gedaan (en deze wordt serieus behandeld door de politie), dan kan ik een advocaat met een Nederlandse achtergrond in de hand nemen via hun. Echter, het kan ook een blufverhaal zijn dus als het niet tot een proces komt is een dure advocaat natuurlijk geldverspilling. Maar het is beter dan een pro-deo advocaat toegewezen krijgen. Ondertussen gaan ze vandaag nachecken of de vader van de huisbaas inderdaad contacten heeft in hoge kringen. Ze hebben me nadrukkelijk gewaarschuwd dat er niet meteen op moet vertrouwen dat een juridisch proces eerlijk gaat verlopen. Ze hebben me hun noodnummer gegeven, dus mocht ik worden opgepakt dan kan ik ze meteen inschakelen. Tsja, en verder... terug naar Nederland is een optie, maar zij begrijpen ook dat ik dan de schijn tegen me ga krijgen. Bovendien, die Franse bitch en mijn huisbaas hebben al genoeg voor mij verpest (heb al m'n scriptieafspraken deze week afgezegd). Mij laten wegjagen door een corrupte gladjakker en een paranoïde huilebalk is nou niet iets wat ik zou doen.

Voor bovenstaande reactie, uiteraard is de juiste volgorde ambassade/advocaat en dan pas fok, maar aangezien het weekend was zat dat er niet in. Bedankt voor de reacties, ik ga nu afwachten of er daadwerkelijk stappen worden ondernomen. Inmiddels hebben al veel vrienden (die ik van hier ken) hun hulp op allerlei manieren aangeboden. Iemand die zowel mij als C. kent gaat via facebook inpraten op C., zodat zij A. nog verder kan overtuigen om af te zien van aangifte.

Pff maar des te meer alles bij me bezinkt, des te belachelijker ik het vind allemaal. Dank voor jullie reacties

quote:
Op maandag 30 augustus 2010 15:18 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik heb niet alle reacties doorgelezen dus ik weet niet of het al gezegd is, maar als je hem nu gewoon half over kop smeert naar Nederland? Hij heeft nog geen aangifte gedaan dus je zou nu snel weg kunnen gaan toch?
Aangifte hebben we de dag erna al gedaan. Alleen die paranoïde huisgenoot A. deed niet mee, ze zei dat ze niks vergoed zou krijgen van de verzekering omdat ze haar kamerdeur niet op slot had gedaan. Ze wilde later individueel aangifte doen alsof het haar op straat was overkomen. Achteraf denk ik dat ze dit hele plan al uit had zitten breien en wilde wachten totdat ik het huis was gekickt

quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:36 schreef Pinterman het volgende:
Kijk of je via de ambassade een betrouwbaar politie-departement kunt vinden. Ga daar eventueel samen met een vertegenwoordiger van de ambassade naartoe, of met iemand anders die contacten heeft of op een andere manier belangrijk is. Vervolgens zou ik die huisbaas van je aangeven. Hop, gewoon terugschieten met grof geschut. Betrek die Francoise er ook maar bij, want dat blaffende hondje bijt niet. Die rent met de staart tussen de benen weg als ze ziet dat jij klaar bent om de strijd aan te gaan en niet bang bent om de politie erbij te betrekken (wat je wel zou zijn als je schuldig was). Go!
De ambassade heeft me dit afgeraden, een proces gaat hier minstens 3 jaar duren. Bovendien creëer ik dan echt incentives voor mijn huisbaas om raar bewijsmateriaal te gaan 'verzinnen', misschien gaat hij drugs op m'n kamer verstoppen, z'n corrupte vriendjes inschakelen enz. Nu denk ik niet dat het voor hem de moeite waard is om zich er zelf actief bij te betrekken.

[ Bericht 18% gewijzigd door Rrrroedie op 30-08-2010 18:41:45 ]
pi_85881389
Dit ga je verliezen als je een rechtszaak begint. Je hebt geen medestanders en de huisbaas des te meer. Die wonen ook nog eens in het huis van de huisbaas dus hebben alles te verliezen als ze jou kant kiezen.

Sowieso heb ik het gevoel dat men een zondebok probeert te zoeken, juist omdat jouw laptop niet is gestolen. Als jij deel uitmaakte van de overvallers dan zou het juist logischer zijn als jij je laptop wel liet stelen, die kon jij dan later terughalen. Verder heb je geen blauwe plekken ofzo, juist geloofwaardiger zou zijn als je die jezelf expres had aangebracht met behulp van de overvallers.

Kortom het zaakje stinkt en zit niet logisch in elkaar.
pi_85881804
Nou, ik zou daar toch niet met een gerust hart "afwachten wat er gaat gebeuren", je kan ieder moment opgepakt worden. Ik zou m'n school daar af maken, weg gaan uit het land, en nooit meer terug keren.
Lambo of Rekt
  maandag 30 augustus 2010 @ 19:03:32 #92
286138 barrydevliegenier
vliegenieren is mooi
pi_85881916
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 18:32 schreef Rrrroedie het volgende:

[..]

Wat is dat toch met mensen die mij niet geloven de laatste tijd =P
Als je dat allemaal meemaakt ga je het niet op Fok! zetten lijkt me, terwijl je ook contact hebt met je bekenden. Tis gwn nie logisch
MOoi man
pi_85882112
Wat een verhaal, sterkte! :o
You can trust me, trust nobody...
pi_85882118
Hij vraagt toch om hulp. Dat vind je waar veel mensen zijn, zoals een forum. Laat dit nou ook nog eens het grootste forum van Nederland zijn.
pi_85882323
Heel veel succes met de situatie..

Oh ik moet nu eten brb..

Edit: biw.
Het beste overtuig je A. dat je er niks mee te maken had..
Want ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt in politiegezeik daar.

[ Bericht 53% gewijzigd door Pistolebob op 30-08-2010 19:27:36 ]
“Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.”
  maandag 30 augustus 2010 @ 19:20:22 #96
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85882516
Heb je je paspoort nog? Zo ja, hou deze altijd bij je of stop het paspoort in een bankkluis van een betrouwbare bank. Je kunt wel een noodpaspoort krijgen natuurlijk via de ambassade, maar dat is ook zo'n gedoe..... Als het inderdaad waar is hoe je huisgenoten gereageerd hebben, dan zouden ze nog wel eens kunnen proberen dat paspoort te gijzelen, om zo maar te voorkomen dat je zal vertrekken.

Zolang er geen officiële aangifte is gedaan tegen je, kun je het land uitgaan. Hou dit vooral stil, en geef je huisgenoten geen enkele aanleiding dat je wel eens van plan zou kunnen zijn te vertrekken. Wel zou ik contact met ze houden, en ze er van proberen te overtuigen dat jij de waarheid spreekt. Hou ook contact met de Ambassade, en geef hen alle informatie waar je verblijft. Verander je van hotel of verblijfplaats, licht de ambassade in.

Verder zou ik ook zo snel mogelijk een online-backup maken van je belangrijkste scriptiedata, want als je huisgenoten kwaad op je blijven, zouden ze ook wel eens een wraak-inbraak kunnen organiseren. Dan heb je in ieder geval al je data ergens online op een online-backup veilig gesteld. (Ook zou ik je laptop afstruinen en er voor zorgen dat je op geen enkele website meer "automatisch inloggen" hebt aanstaan).
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_85882771
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 19:23 schreef barrydevliegenier het volgende:

[..]

Nee klopt, zal me wel stilhouden, maar veel succes nog met elkaar als gezamenlijke internetdetictives ;)
Of reageer gewoon inhoudelijk.
Lambo of Rekt
pi_85882817
Ik heb al mijn spullen zaterdagochtend ingepakt. Wat niet in mijn backpack en rugzakken paste heb ik in een vuilniszak gedaan. Ze weten niet waar ik nu verblijf, en ik heb mijn eigen paspoort gewoon op zak. Ik heb voor de rest niks met dat huis meer te maken qua spullen, er staat alleen nog een fles wodka en 2 bananen die van mij waren (tenzij ik er later nog op kom dat ik iets heb laten liggen)

@ Vliegenier: ik kan op dit moment weinig anders doen dan de situatie afwachten, en omdat mijn realiteitszin een beetje vertroebeld is doordat alles een overrompelende uitwerking op me heeft heb ik besloten om dit op Fok te posten. Ieder advies (en een kijk op de zaken vanuit een ander perspectief) is welkom. Uiteraard is iedereen die hiervan moet weten allang op de hoogte gesteld voor dit topic. Behalve de ambassade, maar die was gisteren gesloten.
pi_85883044
quote:

Ik zei dat deze oud en traag was en m'n hele scriptie erop stond (had al een tijd geen backup gemaakt)

Ze vind het verhaal van de laptop verdacht. Uiteraard ben ik volledig onschuldig.

Any advice?
Huh Huh :|W

Edit: lol, zie nu pas bij het posten dat er GEEN back-up was. dacht dat er stond dat je een backup had.
pi_85883514
Wat een pleuris land is het op sommige punten ook!
pi_85884084
rrroedie, weet je al meer over de huisbaas (informeel) of van de vorige bewoners die er ook ruzie mee hebben gehad?
wellicht hebben die ook rare dingen zoals jou mee gemaakt?

wellicht kun je een digitale memo recorder kopen.
wanneer je je huisbaas, die franse biatch of anderen tegen het lijf loopt en ze zeggen wat/verspreken zich dan heb je het digitaal ;)

heel veel sterkte.

(en anders sturen wij maxima wel allemaal een kaartje dat ze jou moet helpen :+)
pi_85884194
Als je het adres van die huisbaas hier post wil ik 'm wel een leuk kaartje sturen, maar dat zal niet helpen denk ik.
Maxima zal het niks kunnen schelen en je doorverwijzen naar de ambassade :r
“Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.”
pi_85884235
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:03 schreef Pistolebob het volgende:
Als je het adres van die huisbaas hier post wil ik 'm wel een leuk kaartje sturen, maar dat zal niet helpen denk ik.
nee bedreigingen van anonieme fokkers waardoor die gast nog meer zint op wraak :')

TS, heb je de intentie om ooit naar argentinie terug te keren?

anders gewoon lekker nokken...
pi_85884504
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 19:20 schreef maartena het volgende:

Verder zou ik ook zo snel mogelijk een online-backup maken van je belangrijkste scriptiedata, want als je huisgenoten kwaad op je blijven, zouden ze ook wel eens een wraak-inbraak kunnen organiseren. Dan heb je in ieder geval al je data ergens online op een online-backup veilig gesteld. (Ook zou ik je laptop afstruinen en er voor zorgen dat je op geen enkele website meer "automatisch inloggen" hebt aanstaan).
Ik heb mijn scriptie gewoon in Nederland in mijn eigen woonplaats gemaakt en zelfs daar stuurde ik op het eind van de dag al al m'n data en tekst naar m'n gmail... Lijkt me een goed idee dat TS dit ook gaat doen!

Verder, heel veel sterkte TS!
PWBF
  maandag 30 augustus 2010 @ 20:53:18 #105
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85886024
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 11:25 schreef Ladylike het volgende:
http://www.absolute.com/en/lojackforlaptops/home.aspx
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_85886049
Dat Franse wijf A moet niet zoveel CSI kijken, wat een ho.
pi_85886498
quote:
er zijn zeer goede freeware alternatieven ;)
  maandag 30 augustus 2010 @ 21:15:20 #108
pi_85886880
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 21:05 schreef dalonia het volgende:

[..]

er zijn zeer goede freeware alternatieven ;)
Ook voor Ubuntu 10.04 LTS (Linux)? :D
pi_85889035
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 17:09 schreef Ezechielk het volgende:

[..]

Het is hier al meerdere keren aangeraden om een advocaat te nemen, of in ieder geval naar de ambassade te gaan. Lezen is ook een vak hè. :*
hihihi lezen is ook een vak :')
ik heb ze zien staan en ik peper het nog is in :W
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:11:59 #110
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_85889843
Bijzonder vervelend TS, goed dat je naar de ambassade bent geweest, dat is de enige juiste stap lijkt me. En verder zit ik de helft van de reacties hier echt met open mond te bekijken, wat een onwetendheid van sommige mensen over ´dat soort landen´ _O-

Je zit al 7 maanden in BsAs zeg je, dus dan zal je het wel weten, maar als je je verhaal kwijt wil tegen andere kaaskoppen in BsAs dan kan je op de 1e woensdag van de maand naar Cafe Van Koning gaan (calle Baez in Las Cañitas). Misschien hebben die nog wat goeie tips voor je, weten in ieder geval meer van het leven in Buenos Aires dan het merendeel van de mensen hier op Fok...

En mocht je alles even willen vergeten, er ligt 3 meter sneeuw in Bariloche en het is weer laagseizoen, dus pak de bus of het vliegtuig *O*
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:34:40 #111
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_85891296
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 21:15 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ook voor Ubuntu 10.04 LTS (Linux)? :D
http://preyproject.com/ , voor alle platforms, en bij linux hoef je zelfs niet in te loggen.

Nu weer Ontopic
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:46:01 #112
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85891920
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 02:47 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Politie is trouwens overal ter wereld schorem en tuig, rechters ook. Kl******* zijn het, overal. :( :r

Recht wordt er nergens ter wereld gesproken, noch in het westen noch daarbuiten. Als je echt de criminaliteit wilt aanpakken moet je eerst alle smerissen arresteren, de grootste boeven van allemaal. }:|
:W :O
  maandag 30 augustus 2010 @ 23:00:48 #113
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_85892618
Jezus wat een verhaal, ontzettend veel sterkte man!
pi_85892942
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:11 schreef flipsen het volgende:
Bijzonder vervelend TS, goed dat je naar de ambassade bent geweest, dat is de enige juiste stap lijkt me. En verder zit ik de helft van de reacties hier echt met open mond te bekijken, wat een onwetendheid van sommige mensen over ´dat soort landen´ _O-

Je zit al 7 maanden in BsAs zeg je, dus dan zal je het wel weten, maar als je je verhaal kwijt wil tegen andere kaaskoppen in BsAs dan kan je op de 1e woensdag van de maand naar Cafe Van Koning gaan (calle Baez in Las Cañitas). Misschien hebben die nog wat goeie tips voor je, weten in ieder geval meer van het leven in Buenos Aires dan het merendeel van de mensen hier op Fok...

En mocht je alles even willen vergeten, er ligt 3 meter sneeuw in Bariloche en het is weer laagseizoen, dus pak de bus of het vliegtuig *O*
Hey Flipsen!

Ik was al een beetje van plan om woensdag naar van Koning te gaan! Ik vertelde het verhaal laatst per chat aan de voorzitter van de Nederlandse Vereniging, en hij nodigde me uit om te komen. Heb er het WK ook bekeken, erg sfeervolle bar. Kom je er zelf ook of ben je nu in Bariloche?
Ik moet trouwens ook eerlijk bekennen: vandaag toen ik op de top van het ambassadegebouw in Puerto Madero het rood-wit-blauw zag wapperen werd ik een heel klein beetje emotioneel. Wat hebben we het toch donders goed voor elkaar qua huurbescherming, eerlijke en snelle rechtspraak enz. Maar goed, desalniettemin ben ik nog steeds verliefd op Argentinië en hoop nu dat deze nare bladzijde zo snel mogelijk voorbij is.
  maandag 30 augustus 2010 @ 23:29:34 #115
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_85893982
Nederland O+
Ook geen sig dus
  maandag 30 augustus 2010 @ 23:32:52 #116
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_85894147
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 23:07 schreef Rrrroedie het volgende:
Kom je er zelf ook of ben je nu in Bariloche?
Ik woon in Bariloche B-)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 30 augustus 2010 @ 23:34:12 #117
pi_85894203
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 23:29 schreef Dennis_enzo het volgende:
Nederland O+
Nederland in de jaren '80 en '90. *; O+ :D

Nederland anno 2010 :r
Eigenlijk de hele planeet, de hele wereld en de hele mensheid anno 2010 :r

Beter pak ik een ufo naar een andere planeet. :@
pi_85894289
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 23:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Zelfmoord in jouw geval w/
  maandag 30 augustus 2010 @ 23:42:54 #119
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_85894571
quote:

[..]

Alsof het vroeger veel beter was :')
  maandag 30 augustus 2010 @ 23:45:32 #120
pi_85894719
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 23:36 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Zelfmoord in jouw geval w/
Ik geloof in God, dus helaas dat zit er niet in. Mag niet van God. Zou wel willen, maar het mag niet. ;(
  maandag 30 augustus 2010 @ 23:46:33 #121
pi_85894762
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 23:42 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

Alsof het vroeger veel beter was :')
Ja, toen was het veel beter.
Toen waren er nog mensen met idealen. Toen was er nog socialisme, ook in Nederland. Geen commerciele baggertelevisie en was Nederland nog geen land waar alles verboten ist. :N
pi_85895928
quote:

[..]

De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 00:29:02 #123
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_85896412
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 23:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ja, toen was het veel beter.
Toen waren er nog mensen met idealen. Toen was er nog socialisme, ook in Nederland. Geen commerciele baggertelevisie en was Nederland nog geen land waar alles verboten ist. :N
Vroeger had je dit niet eens kunnen posten.
Ook geen sig dus
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:26:55 #124
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_85904566
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 23:07 schreef Rrrroedie het volgende:

[..]

Hey Flipsen!

Ik was al een beetje van plan om woensdag naar van Koning te gaan! Ik vertelde het verhaal laatst per chat aan de voorzitter van de Nederlandse Vereniging, en hij nodigde me uit om te komen. Heb er het WK ook bekeken, erg sfeervolle bar. Kom je er zelf ook of ben je nu in Bariloche?
Ik moet trouwens ook eerlijk bekennen: vandaag toen ik op de top van het ambassadegebouw in Puerto Madero het rood-wit-blauw zag wapperen werd ik een heel klein beetje emotioneel. Wat hebben we het toch donders goed voor elkaar qua huurbescherming, eerlijke en snelle rechtspraak enz. Maar goed, desalniettemin ben ik nog steeds verliefd op Argentinië en hoop nu dat deze nare bladzijde zo snel mogelijk voorbij is.
Als je van mening bent dat Nederland een snelle rechtspraak heeft dan ken je een ander Nederland dan veel echte Nederlanders...

Maar damn, wat een verhaal. Ik ben blij voor je dat je in ieder geval genoeg vrienden daar hebt waar je terecht kunt. Stel je voor dat je echt op straat staat... Vaag wijf die Franse, maar toch snap ik het wel enigzins dat ze zo denkt. Het is wel erg dubieus dat een overvaller even jouw laptop laat staan, maar die van de rest wel meeneemt.

Overigens, zit de huisbaas hier niet achter?
Ook hoi !
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:32:55 #125
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_85906555
Spannend verhaal, ben benieuwd hoe het afloopt.

Heel veel sterkte TS!
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
pi_85906639
Kut man, hopelijk komt het goed.
pi_85912679
Tvp, succes, ik zal anders nog wel het een en ander aan mn pa vragen die heeft ervaring met Zuid-Amerika en er zelf ook gewoond ^O^
pi_85956850
Nu bestookt die Anaïs me opeens met smsjes. Eerst:

I really need my harddisk and my laptop.Ive lost all my documents, photos blablabla No me queda nada nada! How can you keep it!? Imagine it happens to u!

Ik dus denken, hmm als ik nu helemaal niet reageer is dat ook vreemd. Bovendien moest ik hun met rust laten, maar laat zij mij niet met rust, dus heb getypt

Please leave me alone. You and Alfonso (huisbaas, red) have already done me enough damage. I wish I could get our stuff back, but I have nothing to do with the robbery except for being the victim just like you. If only you knew me better you would know. Just image for a second my situation assuming I am innocent, how this all is for me. Such a pity how things are going and so incredibly mean

Nah ja en nu blijft ze "bewijzen" sturen, dat ik pas zeker wist dat ik niet van appartement ging veranderen toen ik dacht dat iedereen me geloofde,,, dat ik m;n verrotte 30 euro horloge merk diesel nog heb, dat van die laptop enz. Heb er geen zin meer in, dat wicht is met geen mogelijkheid te overtuigen. Denk wel dat ze nu echt aangifte wil gaan doen, en dit haar laatste poging was om mij te laten bekennen. Maar goed... heb weinig te bekennen

Vervelend trouwens, heb nu ook nog eens keelontsteking. Wel goed nieuws is dat ik per ingang van maandag een nieuw appartement heb gevonden die ik kan delen met twee vrienden. Hoef geen borg te betalen, dus financieel en qua reregel ideaal!
  woensdag 1 september 2010 @ 18:37:54 #129
247161 ikke043
pi_85957207
Ben je nou al langs de ambassade geweest?
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
  woensdag 1 september 2010 @ 18:46:18 #130
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_85957436
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:37 schreef ikke043 het volgende:
Ben je nou al langs de ambassade geweest?
Of je leest het topic nog eens aandachtiger na :?
  woensdag 1 september 2010 @ 18:48:07 #131
247161 ikke043
pi_85957492
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:46 schreef flipsen het volgende:

[..]

Of je leest het topic nog eens aandachtiger na :?
Nevermind, ik heb het wel gelezen, maar ben het gewoon weer vergeten.
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
  woensdag 1 september 2010 @ 18:56:40 #132
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_85957767
Pff TS.
Hou ons op de hoogte verder. Hopen dat die franse doos geen aangifte gaat doen.
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  woensdag 1 september 2010 @ 22:44:34 #133
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_85968063
Die doos kan gerust aangifte gaan doen. Het is alleen niet te hopen dat justitie/politie daar echt zo corrupt is en TS gelijk een paar dagen vastzet zonder duidelijke grond.
Ook hoi !
pi_85970843
Dit lijkt wel een script voor een slechte B film.

Sterkte TS!
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
  woensdag 1 september 2010 @ 23:49:20 #135
154252 EvanStone
Daar gaan we!
pi_85970931
Wat een verhaal!
  woensdag 1 september 2010 @ 23:51:31 #136
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_85971035
Topic gelezen, niet alles natuurlijk maar volgens mij zit de huisbaas er zelf achter!!!
Snollebolt
  woensdag 1 september 2010 @ 23:59:18 #137
316564 kataton
houdt zich rustig
pi_85971356
En toch is TS vet stoer :D
Silence is golden.
pi_85974745
quote:
Op donderdag 2 september 2010 03:46 schreef Burakius het volgende:
Nice story, maar pics or it didn't happen.
Camera is helaas ook gejat
pi_86003626
offtopic verwijderd en ---> WGR
Juin uit Eigen Tuin!
pi_86062794
Wow wat een verhaal. Mijn gevoel zegt "pak het eerste vliegtuig zo snel mogelijk naar Nederland". Maar weet niet of dit verstandig is.

Fransen :r
  zaterdag 4 september 2010 @ 17:12:56 #141
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_86064426
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:24 schreef Rrrroedie het volgende:
Nu bestookt die Anaïs me opeens met smsjes. Eerst:

I really need my harddisk and my laptop.Ive lost all my documents, photos blablabla No me queda nada nada! How can you keep it!? Imagine it happens to u!

Ik dus denken, hmm als ik nu helemaal niet reageer is dat ook vreemd. Bovendien moest ik hun met rust laten, maar laat zij mij niet met rust, dus heb getypt

Please leave me alone. You and Alfonso (huisbaas, red) have already done me enough damage. I wish I could get our stuff back, but I have nothing to do with the robbery except for being the victim just like you. If only you knew me better you would know. Just image for a second my situation assuming I am innocent, how this all is for me. Such a pity how things are going and so incredibly mean

Nah ja en nu blijft ze "bewijzen" sturen, dat ik pas zeker wist dat ik niet van appartement ging veranderen toen ik dacht dat iedereen me geloofde,,, dat ik m;n verrotte 30 euro horloge merk diesel nog heb, dat van die laptop enz. Heb er geen zin meer in, dat wicht is met geen mogelijkheid te overtuigen. Denk wel dat ze nu echt aangifte wil gaan doen, en dit haar laatste poging was om mij te laten bekennen. Maar goed... heb weinig te bekennen

Vervelend trouwens, heb nu ook nog eens keelontsteking. Wel goed nieuws is dat ik per ingang van maandag een nieuw appartement heb gevonden die ik kan delen met twee vrienden. Hoef geen borg te betalen, dus financieel en qua reregel ideaal!
Negeer haar. Zij doet alleen aangifte tegen je omdat ze zelf zo'n domme hoer geweest is niet haar deur op slot te doen en ze dus niet gedekt is. En als je echt zin heb iets te antwoorden moet je haar vertellen dat het niet jouw fout is dat ze haar deur niet op slot gedaan had en het ook niet jouw fout is dat de overvallers jouw shit niet interessant genoeg vonden. Maar goed, dom is ze sowieso al als ze denkt dat inbrekers elk prulletje meenemen.
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
pi_86064516
ik lees het later wel :@
niet meer
pi_86064704
Nou ja, je hebt iig een sterk verhaal in de kroeg.. als je weer terug in NL bent :')

Sterkte ermee verder w/
pi_86065778
quote:
Any advice?
Je hebt iemand nodig is die eigen is in het Argentijnse recht dus ik zou je ouders oid ff mailen en vragen om geld voor een advocaat. Daar.

Want aan Nederlands recht heb je in Argentinie helemaal niks.

Verder kan ik het je ten zeerste aanraden om zsm contact op te nemen met de (Nederlandse) AMBASSADE (in Argentinie). Ambassades maken het vaak genoeg mee dat eigen burgers in staat van beschuldiging worden gesteld, al dan niet terecht, en weten precies wat je het beste kunt doen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sessy op 04-09-2010 18:08:41 ]
pi_86065900
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 16:05 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Wow wat een verhaal. Mijn gevoel zegt "pak het eerste vliegtuig zo snel mogelijk naar Nederland". Maar weet niet of dit verstandig is.

Fransen :r
Niets schreeuwt zo "schuldig" als je weg maken, anderzijds levert Nederland voor vage en niet hard te maken beschuldigingen van inbraak echt niet ff eigen burgers uit. Waar je dan wel heel misschien mee te maken krijgt is dat je tot het opgelost is erg moet gaan oppassen met waar je verder naartoe op reis wilt, Europa is dan wrsch wel prima maar landjes die vriendjes zijn met Argentinie natuurlijk niet.

Maar, zo lang je je paspoort hebt en niets hebt ondertekend over niet-uitreizen staat niets je eraan in de weg om je daar weg te maken eigenlijk.
pi_86066034
idd de ambassade :Y
en anders snel vluchten naar een land waar je niet uitgeleverd kan worden.
en probeer te ontdekken of er in de omgeving (mss zelfs binnen) van je flatje beeld en/of geluidopnames zijn gemaakt
niet meer
pi_86067580
:{ Jeetje, heftig hoor!
#geen
  zaterdag 4 september 2010 @ 21:54:28 #148
271876 copilco
Elvis is dead
pi_86072218
ff volgen.

Heb het hele topic doorgespit, nu ben ik zeer benieuwd naar de afloop.
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."
pi_86085300
Overigens ben ik heel benieuwd wat de politie gaat zeggen als die fransen aangifte gaan doen. Want waar is de garantie dat niet de huisbaas heeft verlinkt aan een stel malafide kennissen van 'm dat er allemaal rijke westerse studentjes bij hem wonen die toch binnenkort weg gaan? Of dat niet 1 van henzelf vriendjes heeft geregeld en de eigen spullen mee heeft laten nemen om de verzekering te flessen en niet verdacht te lijken?
Als zo'n bende dat vaker doet, en dat zal wel, dan is dit verhaal iets wat de politie al veel vaker heeft gehoord en dan hebben ze ook zo iets van :')
Behalve in bananenrepublieken heb je nog altijd iets van feiten nodig om een vermoeden te staven en Argentinie is dacht ik geen bananenrepubliek?
  zondag 5 september 2010 @ 12:42:15 #150
301349 Stommerik
STOMWEBLOG.NL
pi_86085557
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 02:31 schreef Hooidraad het volgende:
pi_86087259
Ik zag al helemaal voor me dat TS was meegegaan naar de onderburen, al slap lullend over voetbal.

Leg dat maar eens uit aan de politie. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')