abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85840004
Zojuist ben ik met mijn rechter-voorbumper tegen een pallet stenen aangereden. Stom ik was naar iemand aan het zwaaien en reed weg uit parkeerplaats. Snelheid was laag, maar toch flinke krassen op bumper en lak. Ook nog een scheurtje in het glas van mijn voorlicht.

Dom van mij, want ik lette niet goed op, maar mag er zomaar een pallet met stenen op straat staan? De pallet was laag, dus niet goed zichtbaar, geplaatst in een bocht op een doorgaande weg in een 30km-zone, net voor iemand zijn tuin(was duidelijk bezig met straten). Volgens mij mag er wel een auto geparkeerd worden.

Zou ik degene die de pallet met stenen op een doorgaande weg plaatst aansprakelijk kunnen stellen? Ik hoor graag van jullie!

Vriendelijke groet
pi_85840055
Natuurlijk mag dat niet zomaar, als het geen gemeentewerken of bouw met vergunning betreft mag zoiets niet.
pi_85840125
Aansprakelijk stellen kan altijd. Als de beste man een beetje normaal is geeft hij het gewoon door aan zijn verzekeraar en klaar is kees.
pi_85840251
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:00 schreef Dementor het volgende:
Natuurlijk mag dat niet zomaar, als het geen gemeentewerken of bouw met vergunning betreft mag zoiets niet.
Jij mag als chauffeur natuurlijk overal tegen aanrijden wat volgens jou niet op de weg thuis hoort
pi_85840291
Dit ging dan ook niet expres.
pi_85840370
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:07 schreef Moonbati het volgende:
Dit ging dan ook niet expres.
dat snap ik, maar voor het zelfde geld zat daar een spelend kind
pi_85840398
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:07 schreef exlurker het volgende:

[..]

Jij mag als chauffeur natuurlijk overal tegen aanrijden wat volgens jou niet op de weg thuis hoort
Dat zeg ik niet.
Maar in dit geval hoort zoiets niet op de openbare weg thuis en al helemaal niet als er geen borden staan en/of de boel is afgezet.
pi_85840497
Ik begon ook met te zeggen dat het dom van mij was.

Ben alleen benieuwd wie er nu de "schuldige" is. Iemand anders nog een goede aanvulling?
  zondag 29 augustus 2010 @ 18:18:44 #9
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_85840657
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 17:59 schreef Moonbati het volgende:
Volgens mij mag er wel een auto geparkeerd worden.

Je had hem ook aansprakelijk willen stellen als het een auto was ipv een pak stenen?

Het stond dus niet op de rijbaan begrijp ik. Voortaan zelf beter opletten als je weg rijdt ipv zwaaien.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_85840807
Ah, je kunt morgen de rekening van mijn beschadigde leistenen op je deurmat verwachten.
  zondag 29 augustus 2010 @ 18:44:52 #11
309270 PattyBrard
De enige echte.
pi_85841578
Je kan hem niet aansprakelijk stellen ,het had immers ook een auto of kind kunnen zijn. Op de weg kun je van alles verwachten en moet je zelf uitkijken
  zondag 29 augustus 2010 @ 18:51:13 #12
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_85841786
Neem me niet kwalijk, maar ik moet echt overgeven van dit soort topics. Eerst zelf een fout of zelfs een blunder maken en uit een soort van gierigheid anderen er bij willen betrekken c.q. aansprakelijk willen stellen. :N

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_85842005
Ik neem aan dat je de schade aan die stenen al hebt vergoed? Lekker is dat, koop je dure stenen voor je tuinzodat je je tuin kunt opknappen, rijdt er een malloot tegenaan waardoor je stenen beschadigd zijn. Als klap op de vuurpijl wil hij dan ook nog eens geld van je hebben omdat HIJ zonodig moest zwaaien.

Ik hoop dat dit topic niet serieus bedoeld is, zo wel moet je je diep schamen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_85842109
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:51 schreef BansheeBoy het volgende:
Neem me niet kwalijk, maar ik moet echt overgeven van dit soort topics. Eerst zelf een fout of zelfs een blunder maken en uit een soort van gierigheid anderen er bij willen betrekken c.q. aansprakelijk willen stellen. :N

Eens

en daarna wordt het weer overgereguleerd waardoor het plaatsen van een pallet stenen 6 weken vooraf aangekondigd moet worden in de krant en tijdens het plaatsen de weg afgezet moet worden met afzetlint en verlichte waarschuwingsborden :')
pi_85842623
Mensen,

Bedankt voor jullie reacties(de vriendelijke en de minder vriendelijke).

Het gaat me niet om het geld, maar om een eerlijke gang van zaken. Anyway, heb zojuist mijn RB-verzekering gesproken en het ziet er naar uit dat er inderdaad niet zomaar een pallet op de openbare en doorgaande weg geplaatst mag worden. Alleen als er een vergunning is aangevraagd en dan moet het ook nog aan een aantal voorwaarden voldoen(pylonen, lint etc.) En er mag geen hinder optreden.

Ga vanavond nog even langs deze mensen om e.e.a. te bespreken.

Groeten
pi_85842789
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:57 schreef Arnold_fan het volgende:
...
Als klap op de vuurpijl wil hij dan ook nog eens geld van je hebben omdat HIJ zonodig moest zwaaien.
...
ZIJ natuurlijk. Een man overkomt zoiets niet.

quote:
Op zondag 29 augustus 2010 19:16 schreef Moonbati het volgende:
Mensen,

Het gaat me niet om het geld, maar om een eerlijke gang van zaken. Anyway, heb zojuist mijn RB-verzekering gesproken en het ziet er naar uit dat er inderdaad niet zomaar een pallet op de openbare en doorgaande weg geplaatst mag worden. Alleen als er een vergunning is aangevraagd en dan moet het ook nog aan een aantal voorwaarden voldoen(pylonen, lint etc.) En er mag geen hinder optreden.

Groeten
En met vergunning, pylon en lint zou je het pallet wel gezien hebben? En je schrijft zelf al dat er ook een auto had mogen staan, dus op 'hinder" kan je het ook niet gooien.
pi_85844830
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 19:21 schreef DonJames het volgende:

[..]

ZIJ natuurlijk. Een man overkomt zoiets niet.
[..]

En met vergunning, pylon en lint zou je het pallet wel gezien hebben? En je schrijft zelf al dat er ook een auto had mogen staan, dus op 'hinder" kan je het ook niet gooien.
Echter, een auto is goed zichtbaar een lage pallet niet. Ik kan me voorstellen dat als deze pallet niet goed was gemarkeerd dmv pollonen of iets dergelijks dat dit een gevalletje kerlderluikarrest is.
pi_85845428
denk dat het moeilijk wordt, in dit topic zegt hij zelf al dat hij niet goed oplette; hij was aan het zwaaien en keek niet waar hij reed. Ik hoop dat de mensen van wie de stenen zijn, dit topic ook vinden en naar hun rechtsbijstandsverzekering sturen
pi_85845630
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 20:25 schreef duivelin1 het volgende:
denk dat het moeilijk wordt, in dit topic zegt hij zelf al dat hij niet goed oplette; hij was aan het zwaaien en keek niet waar hij reed.
Dat word natuurlijk een omissie in de verklaring van TS, zie je nu al aankomen.
TS, als je rechtsbijstand de zaak aanneemt zijn ze net zo verwerpelijk bezig als het pad wat jij momenteel bewandeld. Je wilt eerlijkheid en gerechtigheid? Nee hoor, jij wilt alleen maar je schade verhalen. Eerlijkheid is toegeven dat je een stomme kloot bent die niet uitkijkt en ergens tegenaan rijd.
Even a broken clock is right twice a day.
  zondag 29 augustus 2010 @ 21:12:11 #20
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_85848190
Volgende keer eerst even langs Hans Anders voor een ogentest en alvorens je achter het stuur kruipt realiseren dat je een voertuig bestuurd en je altijd moet uitkijken voor kleine kutkoters die op elk moment de weg op kunnen rennen. Had je dat nu ook gedaan, dan had je gezien dat er een pallet stenen op de weg stond.
Ook hoi !
pi_85849300
Zal ik hem maar plaatsen dan?
pi_85849520
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 19:00 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Eens

en daarna wordt het weer overgereguleerd waardoor het plaatsen van een pallet stenen 6 weken vooraf aangekondigd moet worden in de krant en tijdens het plaatsen de weg afgezet moet worden met afzetlint en verlichte waarschuwingsborden :')
Waar ik woon heb ik op een paar dagen tijd een vergunning gekregen om een container op straat weg tezetten voor een kleine periode.

Maar wel mits de zichtbaarheid van het ding goed was. :)
  zondag 29 augustus 2010 @ 21:36:08 #23
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_85849787
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:32 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Waar ik woon heb ik op een paar dagen tijd een vergunning gekregen om een container op straat weg tezetten voor een kleine periode.

Maar wel mits de zichtbaarheid van het ding goed was. :)
Dat is me nogal een verschil he, een pakkie stenen of een container?
pi_85849996
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:36 schreef cheqy het volgende:

[..]

Dat is me nogal een verschil he, een pakkie stenen of een container?
Nee, want het ging om een vergunning om zooi op de openbare weg te zetten.

Dus als het zou zijn om je schoonmoeder op straat te zetten, dan zou je die ook goed zichtbaar moeten laten zijn _O-
pi_85850981
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:39 schreef Keiichi het volgende:
Dus als het zou zijn om je schoonmoeder op straat te zetten, dan zou je die ook goed zichtbaar moeten laten zijn _O-
Nou ja... die is het dan minder erg van als ze aangereden word :@
pi_85851113
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:55 schreef TronCarter het volgende:

[..]

Nou ja... die is het dan minder erg van als ze aangereden word :@
Nee, want je krijgt alsnog een claim binnen van een beschadigde bumper :6
pi_85851607
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 20:14 schreef SemperFii het volgende:

[..]

Echter, een auto is goed zichtbaar een lage pallet niet. Ik kan me voorstellen dat als deze pallet niet goed was gemarkeerd dmv pollonen of iets dergelijks dat dit een gevalletje kerlderluikarrest is.
Ik denk eerder een gevalltje reflexwerking van art. 185 Wegenverkeerswet.
  zondag 29 augustus 2010 @ 22:10:44 #28
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_85852042
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:39 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Die van mij zie je niet snel over het hoofd. Zelfs niet als je zwaaiend weg rijdt.
pi_85853797
Man man man, wat een hoop hersenloze reacties.

1. Ik ben de eerste die wil toegeven dat het dom was en ik niet goed oplette.
2. Heb vanavond contact gehad met de mensen van de stapel stenen was en hen gewezen op dit topic.
3. Mag je een pallet stenen op de openbare weg plaatsen en is het mijn eigen schuld prima.

Waarom zo onvriendelijk en mij afschilderen als een vrek?

Maar goed, toch bedankt voor alle reacties.

Groet
pi_85854267
TS,

Zo dom is het inderdaad ook weer niet. Als het laag is en de stenen dezelfde kleur zijn als de weg is het misschien inderdaad moeilijk zichtbaar. Zeker met dit weer. Als ik jou was zou ik wel wat foto's maken zodat je de situatie duidelijker kan uitleggen.
pi_85854301
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:38 schreef Moonbati het volgende:

2. Heb vanavond contact gehad met de mensen van de stapel stenen was en hen gewezen op dit topic.

Dat is wel een faalaktie :')
pi_85855730
Was de stapel goed aangegeven en verlicht?
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_85856615
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:14 schreef Moonbati het volgende:
Ik begon ook met te zeggen dat het dom van mij was.

Ben alleen benieuwd wie er nu de "schuldige" is. Iemand anders nog een goede aanvulling?
Euh, jijzelf? Je had gewoon wat beter uit je dopjes moeten kijken (zoals je zelf al meerdere malen aangeeft) en niet nou de schuld afschuiven op iemand anders :{w
quote:

En verder wat hij zegt ^ alleen dan wat meer genuanceerd ;)
pi_85856625
hmz, een palletje staat normaal gezien niemand in de weg. Zeker niet voor enkele dagen. Eigen schuld verder dat je er tegen aan knalt.
http://www.fdnl.nl gaming since 1999!
pi_85856935
quote:
Man man man, wat een hoop hersenloze reacties.

1. Ik ben de eerste die wil toegeven dat het dom was en ik niet goed oplette.
3. Mag je een pallet stenen op de openbare weg plaatsen en is het mijn eigen schuld prima.

Maar goed, toch bedankt voor alle reacties.

Groet
"Schuld" is in dit geval niet van belang voor de aansprakelijkheid. Die ligt bij jou, tenzij jij kan aantonen dat jou rechtens geen enkel verwijt kan worden gemaakt. Als je zelf al aangeeft dat je even niet aan het opletten was, en dat daar ook wel een auto had kunnen staan, hoef ik je niet te vertellen dat dat "moeilijk" gaat worden.
De "schuld" gaat pas een rol spelen bij de vraag of jij de volledige schade moet dragen, of misschien een deel, maar dat kan alleen een rechter bepalen. Tenzij je er samen uitkomt en de zaak niet laat voorkomen, maar als ik de eigenaar van het pallet was zou ik denken "eigen schuld, had je maar moeten uitkijken, ik betaal geen cent".
pi_85857288
Volgens de OP stond de pallet op parkeerplaats, laden en lossen mag daar.
pi_85858503
quote:

Volgens mij geef je over omdat je te dom bent om te piesen en te schijten en het toch op 1 of andere manier eruit moet :o , . het is helemaal niet relevant voor de schuldvraag of hij iemand aan het uitzwaaien was of 100% aan het opletten was (wat normaliter wel wenselijk is).

Trouwens het lijkt mij de normaalste zaak van de wereld dat hij probeert de andere partij aansprakelijk te stellen, als er object is geplaatst in de straat / op de weg dat er normaliter niet hoort te staan of niet duidelijk zichtbaar of gemarkeerd is (het zal bijvoorbeeld maar keihard regenen en pikke donker zijn, dan zou je makkelijk over het hoofd kunnen zien.), een auto hoort op de weg thuis, een pallet stenen hoort hier niet thuis op de weg, dus het lijkt mij dat ondanks de stenen stil staan en de auto rijd toch echt de pallet stenen de schuldige zijn.. of zal ik een doos nagels onder je banden uitstrooien of je kat vastbinden aan je auto en vervolgens tegen je zeggen dat je beter uit moet kijken?

trouwens ben met TS eens dat er hier echt een hoop hersenlose reacties staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door ragnarokgod op 30-08-2010 00:47:44 ]
pi_85859916
Eens met TS, ik snap niet waarom iedereen zo reageert. Als er een pallet met stenen net achter een bocht staat, op de doorgaande weg dient deze goed zichtbaar (soms zelfs verlicht) te zijn. Ik zou zeker de WA van de eigenaar aanspreken.

Dat je ze op dit topic hebt gewezen is wel faal :')
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  maandag 30 augustus 2010 @ 01:49:41 #39
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_85859947
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:36 schreef Locusta het volgende:

[..]

Euh, jijzelf? Je had gewoon wat beter uit je dopjes moeten kijken (zoals je zelf al meerdere malen aangeeft) en niet nou de schuld afschuiven op iemand anders :{w

Dat.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_85859972
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 01:49 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Dat.
Jij bent echt te dom voor woorden. ;(
  maandag 30 augustus 2010 @ 01:53:17 #41
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_85859998
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 01:51 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Jij bent echt te dom voor woorden. ;(
:')
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
pi_85860038
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 01:53 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

:')
Ik stel bij deze vast dat er nooit enige zinnige post geplaatst wordt door ene SuperrrTuxxx.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2010 01:56:44 ]
  maandag 30 augustus 2010 @ 01:59:18 #43
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_85860074
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 01:56 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik stel bij deze vast dat er nooit enige zinnige post geplaatst wordt door ene SuperrrTuxxx.
Gelukkig geef je toe dat jij ook alles op een ander afschuift. :Y)
pi_85860084
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 19:16 schreef Moonbati het volgende:
Mensen,

Groeten
Als je bij mij langs was gekomen met die onzin, dan had jij mogen bewijzen dat je je schade aan mijn pallet had opgelopen. Ook nog eens doordat jij niet op zat te letten. Kortom, ik had je vierkant uitgelachen.
pi_85860109
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 01:59 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Gelukkig geef je toe dat jij ook alles op een ander afschuift. :Y)
Ah wanneer je wat meer post blijkt de ware aard.
pi_85860198
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 00:36 schreef ragnarokgod het volgende:

[..]

Volgens mij geef je over omdat je te dom bent om te piesen en te schijten en het toch op 1 of andere manier eruit moet :o , . het is helemaal niet relevant voor de schuldvraag of hij iemand aan het uitzwaaien was of 100% aan het opletten was (wat normaliter wel wenselijk is).

Trouwens het lijkt mij de normaalste zaak van de wereld dat hij probeert de andere partij aansprakelijk te stellen, als er object is geplaatst in de straat / op de weg dat er normaliter niet hoort te staan of niet duidelijk zichtbaar of gemarkeerd is (het zal bijvoorbeeld maar keihard regenen en pikke donker zijn, dan zou je makkelijk over het hoofd kunnen zien.), een auto hoort op de weg thuis, een pallet stenen hoort hier niet thuis op de weg, dus het lijkt mij dat ondanks de stenen stil staan en de auto rijd toch echt de pallet stenen de schuldige zijn.. of zal ik een doos nagels onder je banden uitstrooien of je kat vastbinden aan je auto en vervolgens tegen je zeggen dat je beter uit moet kijken?

De pallet stenen stonden op een parkeerplaats. Als er een auto had gestaan en TS rijdt er per ongeluk tegenaan kan zij toch ook de andere auto niet aansprakelijk stellen?

Verder is de 1e helft van je postje echt hersenloos geschreven, je eindigt je postje met kritiek op andermans postjes maar kijk maar eerst naar je eigen post.
pi_85860212
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 02:12 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

De pallet stenen stonden op een parkeerplaats. Als er een auto had gestaan en TS rijdt er per ongeluk tegenaan kan zij toch ook de andere auto niet aansprakelijk stellen?

Verder is de 1e helft van je postje echt hersenloos geschreven, je eindigt je postje met kritiek op andermans postjes maar kijk maar eerst naar je eigen post.
En wat denk je van alle bloembakken en andere obstakels die op de weg staan?
pi_85860236
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 02:03 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ah wanneer je wat meer post blijkt de ware aard.
Is dit je manier om Supertuxxxx te laten weten dat je haar leuk vind :?
pi_85861795
TS, plaats anders een foto, maakt de discussie een stuk overzichtelijker.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_85862425
quote:

Je geeft zelf al toe dat het dom was van jou en dat je niet goed aan het opletten was. Ik vind het niet te geloven dat je dan nog gaat proberen de schuld op die andere mensen af te schuiven. En dat maakt je een vrek. Jij zwaait en kijkt niet waar je rijdt. :{ Maar natuurlijk staat er vast wel iets in de wet waardoor je gelijk krijgt. :') Terwijl als je gewoon had gekeken waar je reed dit allemaal niet gebeurd was.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_85862575
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 00:36 schreef ragnarokgod het volgende:

[..]

Kom op zeg, die laatste voorbeelden slaan echt nergens op. Het pallet was gewoon te zien. Wat een toestanden om niks. :') Het is vast zo dat dat pallet beter aangegeven moet worden, zodat er geen ongelukken gebeuren in het donker of de regen. TS gaat ook vast gelijk krijgen, maar ik kan daar met m'n verstand niet bij. Het is gewoon zoeken naar de schuld van de ander voor hem, omdat hij zelf te dom is om te kijken waar hij rijdt. Er was helemaal geen sprake van een gevaarlijke situatie in het donker of wat dan ook. Ik vind het persoonlijk gewoon niet netjes van TS, wat niet betekent dat hij geen gelijk krijgt natuurlijk.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_85862592
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 09:26 schreef Soempie het volgende:

[..]

Kom op zeg, die laatste voorbeelden slaan echt nergens op. Het pallet was gewoon te zien. Wat een toestanden om niks. :') Het is vast zo dat dat pallet beter aangegeven moet worden, zodat er geen ongelukken gebeuren in het donker of de regen. TS gaat ook vast gelijk krijgen, maar ik kan daar met m'n verstand niet bij. Het is gewoon zoeken naar de schuld van de ander voor hem, omdat hij zelf te dom is om te kijken waar hij rijdt. Er was helemaal geen sprake van een gevaarlijke situatie in het donker of wat dan ook. Ik vind het persoonlijk gewoon niet netjes van TS, wat niet betekent dat hij geen gelijk krijgt natuurlijk.
Wacht maar tot de dochter van TS op straat aangereden word en de dader zijn schade komt verhalen.
pi_85862682
Ik volg even de redenatie van de TS en haar sympathisanten en voorzie dat in de toekomst, als je je Porsche in een parkeervak wilt parkeren, je deze moet voorzien van zwaailichten, pylonnen, en afzetlint, omdat TS zo'n laag voorwerp anders over het hoofd ziet, er tegenaan rijdt, en vervolgens jou aansprakelijk stelt voor der eigen onoplettendheid...

Moraal van dit verhaal; ogen op de weg en beide handen op het stuur...
pi_85862753
quote:

[..]

TS is een vrouw.
pi_85862855
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 09:36 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

TS is een vrouw.
Hm, dat verklaart een hoop. :')
  maandag 30 augustus 2010 @ 09:41:07 #56
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_85862856
Nou ik ben benieuwd wie hier aansprakelijk is, dit is eigenlijk een TVP maar ik wil aan de TS laten weten dat ik dit met alle aandacht volg :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_85863810
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 02:00 schreef RealZeus het volgende:

Als je bij mij langs was gekomen met die onzin, dan had jij mogen bewijzen dat je je schade aan mijn pallet had opgelopen. Ook nog eens doordat jij niet op zat te letten. Kortom, ik had je vierkant uitgelachen.
Had je niet eerst even gecontroleerd of er geen stenen stuk gegaan zijn ten gevolge van de aanrijding? :D
pi_85867633
stilstaande objecten kunnen toch geen ongeluk veroorzaken?

Als ik mijn auto midden op de snelweg stilzet om in de berm te gaan plassen en vervolgens rijd iemand daar tegenaan, dan moet hij mijn schade vergoeden. Ik mag mijn auto daar niet parkeren maar daar kan ik hoogstens een boete voor krijgen. Maar ik heb dan zeker geen schuld aan de aanrijding.

dus al hadden die pallets met stenen heel de weg geblokkeerd dan is die eigenaar nog steeds niet aansprakelijk voor schade aan auto's die ertegen aan rijden. hij kan wel een boete krijgen omdat hij die dingen daar niet mag neerzetten maar dat staat er helemaal los van.

overigens als ik lees dat voorlampen beschadigd is dan betekent dat de pallet niet te laag is immers het licht van je auto scheen er op. dus je had hem moeten zien.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_85867679
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 10:20 schreef Alicey het volgende:

[..]

Had je niet eerst even gecontroleerd of er geen stenen stuk gegaan zijn ten gevolge van de aanrijding? :D
Nee, de gemiddelde steen kan wel wat meer hebben dan een aanrijding met een kunstof bumper.
pi_85867732
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 12:22 schreef DestroyerPiet het volgende:
stilstaande objecten kunnen toch geen ongeluk veroorzaken?

Als ik mijn auto midden op de snelweg stilzet om in de berm te gaan plassen en vervolgens rijd iemand daar tegenaan, dan moet hij mijn schade vergoeden. Ik mag mijn auto daar niet parkeren maar daar kan ik hoogstens een boete voor krijgen. Maar ik heb dan zeker geen schuld aan de aanrijding.
Daar zou ik niet vanuit gaan.

quote:
dus al hadden die pallets met stenen heel de weg geblokkeerd dan is die eigenaar nog steeds niet aansprakelijk voor schade aan auto's die ertegen aan rijden. hij kan wel een boete krijgen omdat hij die dingen daar niet mag neerzetten maar dat staat er helemaal los van.
Dat staat er niet los van. In het geval van een woonwijk kun je er echter vanuit gaan dat iemand op tijd een pallet met stenen ziet. Op de snelweg is dat bijvoorbeeld niet zo.
pi_85867738
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 12:23 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Nee, de gemiddelde steen kan wel wat meer hebben dan een aanrijding met een kunstof bumper.
Da's wel weer waar. :D
pi_85868744
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 12:25 schreef Alicey het volgende:

[..]

Daar zou ik niet vanuit gaan.
[..]

Dat staat er niet los van. In het geval van een woonwijk kun je er echter vanuit gaan dat iemand op tijd een pallet met stenen ziet. Op de snelweg is dat bijvoorbeeld niet zo.
Nogmaals, voor de schuldvraag maakt het niet uit. De aansprakelijkheid ligt bij de automobilist, tenzij hem (of haar) rechtens geen enkel verwijt kan worden gemaakt. Het maakt alleen uit voor de verdeling van de schade.
pi_85870391
Mensen,

Allereerst: niet mijn koplamp, maar mijn mistlicht zit een scheur/barst in. Zo hoog was de pallet echt niet. Denk zo'n 50-60 cm.

Ik zal de situatie nog iets duidelijker beschrijven, foto volgt nog wel:

Mijn auto stond geparkeerd op zo,n 5-6 meter in de buitenbocht(bocht van 90 graden) in diezelfde buitenbocht stond een pallet van zo'n 50-60 cm hoogte, op een afstand van 2-2,5m. Het was vrij schemerig vanwege de regen. Ik zwaaide samen met mijn zoontje en reed weg uit de parkeerplek(gewoon fileparkeerplek). Daarbij raakte ik dus de pallet met lage snelheid. Er stonden veel steentjes op gestapeld(van die blokjes van 10 bij 10).

Nogmaals het was niet bijzonder slim van mij, maar mijn enige vraag was of iemand daar een pallet mag plaatsen. Zo niet, kan ik hem dan aansprakelijk stellen? Vandaag ga ik, na het werk langs om foto's te maken en misschien post ik er nog wel eentje.

De reden dat ik de mensen op dit topic heb gewezen is dat ik eerlijk wil zijn. Ik wil gerust toegeven, ook naar de verzekering toe, dat ik niet goed aan het opletten was. Ik kon de pallet amper zien, maar ook een klein kind had ik misschien niet gezien. Als mijn eerlijkheid betekent dat ik geen cent zie: so be it(je mag het een faal-actie noemen). Maar mocht het zo zijn dat het niet mag om een pallet op doorgaande wegen te plaatsen(ook niet op een parkeerplek) dan is het toch logisch dat ik de persoon in kwestie aansprakelijk stel? Dan ben je toch niet een vrek? Als ik morgen een kuil bij jou in de weg graaf, jij daar in rijdt, dan klop je toch ook even bij mij aan?

Groeten
pi_85874581
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 13:46 schreef Moonbati het volgende:
(ook niet op een parkeerplek)
Stonden de stenen nu op een parkeerplek of op de weg?
pi_85874866
maak ff een paint met google maps. is het direct duidelijk. ;)
pi_85874973
quote:
Mensen,

Allereerst: niet mijn koplamp, maar mijn mistlicht zit een scheur/barst in. Zo hoog was de pallet echt niet. Denk zo'n 50-60 cm.

Mijn auto stond geparkeerd op zo,n 5-6 meter in de buitenbocht(bocht van 90 graden) in diezelfde buitenbocht stond een pallet van zo'n 50-60 cm hoogte, op een afstand van 2-2,5m. Het was vrij schemerig vanwege de regen. Ik zwaaide samen met mijn zoontje en reed weg uit de parkeerplek(gewoon fileparkeerplek). Daarbij raakte ik dus de pallet met lage snelheid. Er stonden veel steentjes op gestapeld(van die blokjes van 10 bij 10).

Nogmaals het was niet bijzonder slim van mij, maar mijn enige vraag was of iemand daar een pallet mag plaatsen. Zo niet, kan ik hem dan aansprakelijk stellen? Vandaag ga ik, na het werk langs om foto's te maken en misschien post ik er nog wel eentje.

De reden dat ik de mensen op dit topic heb gewezen is dat ik eerlijk wil zijn. Ik wil gerust toegeven, ook naar de verzekering toe, dat ik niet goed aan het opletten was. Ik kon de pallet amper zien, maar ook een klein kind had ik misschien niet gezien. Als mijn eerlijkheid betekent dat ik geen cent zie: so be it(je mag het een faal-actie noemen). Maar mocht het zo zijn dat het niet mag om een pallet op doorgaande wegen te plaatsen(ook niet op een parkeerplek) dan is het toch logisch dat ik de persoon in kwestie aansprakelijk stel? Dan ben je toch niet een vrek? Als ik morgen een kuil bij jou in de weg graaf, jij daar in rijdt, dan klop je toch ook even bij mij aan?

Groeten
Dus je had het pallet gewoon kunnen zien tijdens het instappen. Hij stond zo'n beetje voor je neus. Echt, serieus. :')
pi_85875313
Hmmz... Ik ben geloof ik de enige die het volledig eens is met TS.. Misschien omdat ik ook een vrouw ben :')
Het is vervelend dat je tegen een stapel stenen aan rijd en dat je auto daar van kapot gegaan is. Maar stenen horen nou eenmaal niet op de weg of op een parkeerplaats.

Dat is het zelfde als met kinderen, want dat voorbeeld wordt hier ook aangehaald. Kinderen horen ook niet op de weg. Net zo min als een pallet met stenen. (Ik wil dus niet zeggen dat als er een kind op de weg staat, je daar maar tegenaan moet rijden omdat het daar niet hoort :') )

Als daar een andere auto gestaan had dan had TS die kunnen zien, en was ze er niet tegenaan gereden. Had er een lage sport auto gestaan dan had TS ook dit topic waarschijnlijk niet geopend.. Het gaat nu namelijk om een pallet met stenen en geen kind / lage sport auto / container
pi_85875718
quote:
Mensen,

Groeten
Nogmaals dan maar.

Het maakt voor de vraag " wie is er aansprakelijk?" niet uit of dat pallet midden op de weg stond, op een parkeerplaats of op de stoep, en het maakt niet uit of het daar had mogen staan of niet. JIJ bent als automobilist aansprakelijk op grond van art. 185 WVW (of beter gezegd, de reflexwerking daarvan), TENZIJ je aantoont dat jou rechtens geen enkel verwijt kan worden gemaakt. De bewijslast ligt bij jou, en ik hoef je niet te vertellen dat "geen enkel verwijt" in dit geval waarschijnlijk niet op zal gaan..

Dus, m.i. ben jij aansprakelijk. Dan is de volgende vraag alleen nog "Is het redelijk dat alle schade voor jouw rekening komt?". Standaard is het antwoord "ja". Denk je die vraag echter met "nee" te kunnen beantwoorden kan je dat overleggen met de eigenaar van de stenen, en mocht je daar niet uitkomen dan kan je die vraag voorleggen aan de rechter.

Een kuil in de weg is (juridisch althans) weer een heel ander verhaal.
pi_85875886
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:02 schreef Hilzillah het volgende:
... Maar stenen horen nou eenmaal niet op de weg of op een parkeerplaats.
...
Evenmin als bestuurders van een motorvoertuig die van alles aan het doen zijn, behalve autorijden.
pi_85875937
quote:

[..]

uiteraard zijn mijn laatste voorbeelden van mij niet van hoge kwaliteit maar nog steeds enigzins relevant, maar ik blijf erbij dat de eigenaar van de pallet stenen in eerste instantie aansprakelijk is, zelfs als het op een parkeervak was geplaatst ipv op de weg. het is ook verplicht om je pallet met stenen duidelijk zichtbaar te maken met een lint of pylon. ts heeft aangegeven dat hij het over het hoofd heeft gezien, niet dat hij te dom was,

waar maark je trouwens op uit dat het niet donker was etc? je maakt aannames dat de situatie en het zicht van ts perfect was, (maar je ziet later dat het regende en schemerde) en wat maken mensen zich druk, het is gewoon een verzekerings kwestie. iedere doorgewinterde bestuurder zal wel eens rommel op de weg of een parkeervak (te) laat gezien hebben waar hij zich opeens het lazerus van geschrokken is omdat je het niet verwacht of normaal op dat moment / lokatie is. in dit geval is er een duidelijke eigenaar van die rommel. dus mijn inziens ook zeer normaal om die aansprakelijk te stellen

ik heb zelf ook wel eens de provincie aansprakelijk gesteld omdat er in een gebied dat waar pikkedonker was , allemaal materiaal was omgevallen op de weg van werkzaamheden na een grote storm, ik ben daar toen ook tegen aangereden en heb toen gelukkig vergoed gekregen. het was ook toen ook meteen duidelijk toen ik foto;s overlegde van de situatie dat ik er niks aan kon doen en dat er op de werklokatie de zaken niet netjes waren opgeruimd zodat alles over de weg lag.
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:19:59 #71
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_85876070
Ik denk dat je kan fluiten naar schadevergoeding.

Ik heb jaren geleden als beginnend bestuurder een geparkeerde auto geschampt op een plek waar het niet mocht staan.
Het stond in een bocht bij een smal straatje. Als ik wat later had ingestuurd had ik het gered maar zoals ik al zei, ik was beginnend bestuurder en reed in een langebestelbus.

Ondanks dat hij verkeerd stond werd ik qua verzekering aansprakelijk gesteld omdat ik de 'bewegende'partij was. Ik had dus gewoon uit moeten kijken. Het enige wat de eigenaar van de andere auto moest betalen was een boete wegens fout parkeren.
pi_85876576
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:12 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nogmaals dan maar.

Het maakt voor de vraag " wie is er aansprakelijk?" niet uit of dat pallet midden op de weg stond, op een parkeerplaats of op de stoep, en het maakt niet uit of het daar had mogen staan of niet. JIJ bent als automobilist aansprakelijk op grond van art. 185 WVW (of beter gezegd, de reflexwerking daarvan), TENZIJ je aantoont dat jou rechtens geen enkel verwijt kan worden gemaakt. De bewijslast ligt bij jou, en ik hoef je niet te vertellen dat "geen enkel verwijt" in dit geval waarschijnlijk niet op zal gaan..

die bewuste art. 185 wvw leunt behoorlijkop billijkheid en de zwakke verkeerdeelnemers, laat toevaalig deze twee in het voordeel van ts zijn.
pi_85877418
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:30 schreef ragnarokgod het volgende:

[..]

die bewuste art. 185 wvw leunt behoorlijkop billijkheid
Niet voor de aansprakelijkheid, alleen voor de verdeling van de schadepost.
quote:
en de zwakke verkeerdeelnemers, laat toevaalig deze twee in het voordeel van ts zijn.
Ik heb dit artikel nog nooit in het voordeel van een automobilist uitgelegd zien worden, dus dat ben ik niet met je eens.
pi_85877624
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:49 schreef DonJames het volgende:

[..]

Niet voor de aansprakelijkheid, alleen voor de verdeling van de schadepost.
[..]

Ik heb dit artikel nog nooit in het voordeel van een automobilist uitgelegd zien worden, dus dat ben ik niet met je eens.
Hehe, ik ben ook geen expert zoals hij, maar we zullen zien, we zullen zien!
pi_85877764
ragnarokgod, je hebt gelijk dat ik de verkeerde aanname deed dat het niet donker zou zijn oid. Die aanname deed ik, omdat ikzelf dat er toch wel bij had gezet in de OP als ik daardoor tegen iets aan was gereden. Maar TS zegt zelf dat ze niet goed aan het opletten was en dat het dus dom van haar was.

En over het hoofd gezien...ik vind het een domme actie als je door gezwaai naar mensen en onoplettendheid tegen een stapel stenen aanrijdt. :') Maar, het was schemerig en het regende... TS zal wel gelijk krijgen.
pi_85883098
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:56 schreef Soempie het volgende:
ragnarokgod, je hebt gelijk dat ik de verkeerde aanname deed dat het niet donker zou zijn oid. Die aanname deed ik, omdat ikzelf dat er toch wel bij had gezet in de OP als ik daardoor tegen iets aan was gereden. Maar TS zegt zelf dat ze niet goed aan het opletten was en dat het dus dom van haar was.

En over het hoofd gezien...ik vind het een domme actie als je door gezwaai naar mensen en onoplettendheid tegen een stapel stenen aanrijdt. :') Maar, het was schemerig en het regende... TS zal wel gelijk krijgen.
pallet stenen of wat dan ook voor troep. liggen om iedere hoek in elke woonwijkweg?

misschien krijgt hij niet vergoed, maar dat zou wel inhouden dat er twee schuld hebben en dat de eigenaar van de pallet stenen officieel wel een boete tegemoet kan kom zien
  maandag 30 augustus 2010 @ 19:37:50 #77
13462 BansheeBoy
pi_85883197
Dit topic is zo belachelijk dat eigenlijk elke reactie er één te veel is. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_85883493
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 19:35 schreef ragnarokgod het volgende:

pallet stenen of wat dan ook voor troep. liggen om iedere hoek in elke woonwijkweg?

misschien krijgt hij niet vergoed, maar dat zou wel inhouden dat er twee schuld hebben en dat de eigenaar van de pallet stenen officieel wel een boete tegemoet kan kom zien
Die eventuele boete staat echter los van deze schade.
pi_85883535
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 19:44 schreef Alicey het volgende:

[..]

Die eventuele boete staat echter los van deze schade.
dat ben ik met je eens lieve schat!
pi_85883571
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 19:45 schreef ragnarokgod het volgende:

lieve schat!
O+
  maandag 30 augustus 2010 @ 19:59:30 #81
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_85884053
Kind op straat

Laatst reed ik weg en zwaaide nog wat, terwijl ik dit deed reed ik een kind aan, tsja die stond daar zonder vergunning,, Kan ik nu het schoonmaken van die bloedsporen verhalen op de eigenaars van dat kind...

Een overtrokken vergelijking, maar wie fukin niet oplet tijdens het rijden, van zichzelf weet dat ie een fout heeft gemaakt, en toch nog het wil verhalen op ander hard werkende buur/mens... :r
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  maandag 30 augustus 2010 @ 20:00:34 #82
13462 BansheeBoy
pi_85884100
Damh, maak je niet druk. TS denkt rationeel te zijn, maar denkt alleen aan zijn portemonnee. :{

maandag 30 augustus 2010 @ 20:01:51 #83
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_85884145
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:00 schreef BansheeBoy het volgende:
Damh, maak je niet druk. TS denkt rationeel te zijn, maar denkt alleen aan zijn portemonnee. :{

hey BansheeBoy, hep geen flikker te doen :P en vond het wel een mooie :D
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  maandag 30 augustus 2010 @ 20:04:54 #84
13462 BansheeBoy
pi_85884244
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:01 schreef DAMH het volgende:

[..]

hey BansheeBoy, hep geen flikker te doen :P en vond het wel een mooie :D
hahaha, ik ook niet echt, moet het komende half uur uitzingen voor ik mag eten. :D

Maar je verhaal is een perfecte spiegel voor ts. :Y

pi_85884245
Zeg ts. stond je geparkeerd op een parkeerplaats?
Je mag nl. niet parkeren op 5meter van een bocht. :6
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_85886099
People,

Ik had gehoopt op meer serieuze reacties. Ik wil gewoon een helder en duidelijk antwoord, maar daarvoor moet ik hier geloof ik niet zijn. Veel verder dan onvriendelijke woorden komt het hier niet.

Voor de duidelijkheid. Ik ben gewoon benieuwd naar wat de wet te zeggen heeft. Kom er vanzelf wel achter via mijn RB-verzekering, maar ik hoopte op een snelle en gegronde reactie met iemand met verstand van zaken.

Overigens heb ik best begrip voor het feit dat het oneerlijk kan overkomen. Ik let niet goed op, de ander betaalt... Maar ik denk dat het te eenzijdig is. De ander maakt hier namelijk een fout en mede daardoor ontstaat er schade.

Maar goed, doe geen moeite...

En ik stond niet dichter dan vijf meter bij de bocht.

Groet
pi_85886120
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:55 schreef Moonbati het volgende:
People,

Ik had gehoopt op meer serieuze reacties. Ik wil gewoon een helder en duidelijk antwoord,
Dat antwoord is gegeven en het luidt NEE. Maar dat is niet wat je wilt horen, is het niet? :')
pi_85886865
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:55 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat antwoord is gegeven en het luidt NEE. Maar dat is niet wat je wilt horen, is het niet? :')
Verspilde bytes. Ook al zeggen wij nee, dan heeft haar rechtsbijstand 'ja' gezegd en hebben we het toch mis.
TS, je kwam hier niet om eerlijkheid te vinden, maar om steun te vinden. Die heb je in je rechtsbijstand gevonden, dus vertrek verder.
pi_85887166
quote:
People,

Ik had gehoopt op meer serieuze reacties. Ik wil gewoon een helder en duidelijk antwoord, maar daarvoor moet ik hier geloof ik niet zijn. Veel verder dan onvriendelijke woorden komt het hier niet.

Voor de duidelijkheid. Ik ben gewoon benieuwd naar wat de wet te zeggen heeft. Kom er vanzelf wel achter via mijn RB-verzekering, maar ik hoopte op een snelle en gegronde reactie met iemand met verstand van zaken.

Overigens heb ik best begrip voor het feit dat het oneerlijk kan overkomen. Ik let niet goed op, de ander betaalt... Maar ik denk dat het te eenzijdig is. De ander maakt hier namelijk een fout en mede daardoor ontstaat er schade.

Groet
o|O
Ik heb je het antwoord toch gegeven? Lees je eroverheen, is het niet duidelijk, of is het gewoon niet wat je wil horen?
pi_85887487
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:00 schreef BansheeBoy het volgende:
Damh, maak je niet druk. TS denkt rationeel te zijn, maar denkt alleen aan zijn haar portemonnee. :{

TS is een vrouw.
Vrouwen zijn niet rationeel.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_85887755
quote:

Dat schreef je zelf :s)
Persoonlijk vind ik dat gevaarlijker dan een pallet stenen die op een parkeerplaats staat. :*
pi_85887772
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 21:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

TS is een vrouw.
Vrouwen zijn niet rationeel.
Ik zou eerder verwachten dat TS een man is (zonder gevoel) .
Verder belachelijk topic, moet wel nep zijn en zoniet is TS een echte pauper.
Misschien heb je wel gelijk en mogen deze mensen het niet doen maar :r jij hebt natuurlijk nooit iets gedaan wat niet mag. Alleen het voordeel halen en de nadelen in de maatschappij laten liggen zeker :r
Mocht het topic wel waar zijn hoop ik dat je bij een stel aso's aanbeld die je direct de nieuw gelegde tegels even van dichtbij laten zien. Dan ken je je eigen plek ook weer.
Geen idee dat ik deze agressie in me had, zo kwaad maken zulke topics me :W
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:37:03 #93
213248 BellieB
Vers is tijdloos
pi_85891432
Verbazingwekkend hoeveel mensen er als een complete idioot reageren en los van enkele juridische kennis er op los concluderen..

Los van het feit of TS gierig is, of lomp of iets anders vind ik het helemaal niet zo gek dat iemand in een dergelijke situatie zou willen proberen om zijn schade te verhalen. Een parkeerplaats op de openbare weg is volgens mij nog steeds enkel bedoeld voor voertuigen/objecten met een geldig kenteken, uitzonderingen die d.m.v. een vergunning/ontheffing geregeld zijn daargelaten. Een pallet met een laagje stenen zou je daar dus niet per se hoeven te verwachten. Zeker wanneer de pallet niet al te hoog is en jij nadert je auto vanuit een kant waardoor je de pallet niet kon zien, is het niet onoverkomelijk dat iemand dat ding over het hoofd ziet. Aan de andere kant moet je uiteraard met grote zorg uit een parkeervak manoeuvreren. De vraag of je, wanneer je hier een zaak van maakt, je gelijk zou krijgen kan uiteraard maar op 1 manier beantwoord worden....
pi_85891558
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:37 schreef BellieB het volgende:

Zeker wanneer de pallet niet al te hoog is en jij nadert je auto vanuit een kant waardoor je de pallet niet kon zien, is het niet onoverkomelijk dat iemand dat ding over het hoofd ziet.
Zie je ook verkeersdrempels, kuilen en bermen over het hoofd? :?
pi_85891605
Niemand leest mijn posts ;(
pi_85891665
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:40 schreef DonJames het volgende:
Er zijn zat mensen die je posts lezen. Dat de mensen waar ze voor bedoeld zijn het niet doen doet daar niets van af.
pi_85892885
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:40 schreef DonJames het volgende:
Ik vind ze heel zinnig hoor *schouderklopje* en verder wat zij zegt ^ ;)
pi_85893078
Het is een parkeerplek, een aanhanger mag er staan, een driewieler en ook pallet met stenen.
pi_85896397
quote:
People,

Groet
Is de pallet met stenen tegen je auto aangereden of zo? JIJ maakt een fout maar probeert het zo om te draaien dat het de ander zijn fout is.
pi_85896424
TS houdt geen rekening met pallets met stenen midden op de weg. Wat een noob.
pi_85896510
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 00:29 schreef Salvad0R het volgende:
TS houdt geen rekening met pallets met stenen midden op LANGS de weg. Wat een noob.
pi_85896760
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 00:29 schreef Salvad0R het volgende:
TS houdt geen rekening met pallets met stenen midden op de weg. Wat een noob.
Een pallet met stenen op de weg zetten kun je wel problemen verwachten.
pi_85900111
lekker verhit topicje met veel gescheld O+ , ik ben nog steeds van overtuigd dat hij gelijk kan krijgen. we zullen zien hoe de verzekering dit oplost.

ow en ts geef foto's aub ;)
pi_85900257
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 08:15 schreef ragnarokgod het volgende:
lekker verhit topicje met veel gescheld O+ , ik ben nog steeds van overtuigd dat hij gelijk kan krijgen. we zullen zien hoe de verzekering dit oplost.

ow en ts geef foto's aub ;)
Ik niet.
En wel hierom:

quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:12 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nogmaals dan maar.

Dus, m.i. ben jij aansprakelijk. Dan is de volgende vraag alleen nog "Is het redelijk dat alle schade voor jouw rekening komt?". Standaard is het antwoord "ja". Denk je die vraag echter met "nee" te kunnen beantwoorden kan je dat overleggen met de eigenaar van de stenen, en mocht je daar niet uitkomen dan kan je die vraag voorleggen aan de rechter.

Een kuil in de weg is (juridisch althans) weer een heel ander verhaal.
pi_85900289
quote:
De foto's staan er nog niet (foto's gemaakt in de schemer zouden het duidelijkst zijn, als het ook schemer was toen je er tegenaan reed) maar voor zover ik 't uit het verhaal begrijp, lijkt 't me geen slechte oplossing als je de mensen voorstelt de schade te delen. Jij geeft toe niet goed opgelet te hebben, hun pallet had daar eigenlijk niet had mogen staan, beide partijen hebben een deel van de fout gemaakt, waarom dan niet 50-50 doen?
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:26:58 #106
213248 BellieB
Vers is tijdloos
pi_85902779
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 23:10 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het is een parkeerplek, een aanhanger mag er staan, een driewieler en ook pallet met stenen.
Euhm, nee?
pi_85904214
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:26 schreef BellieB het volgende:

[..]

Euhm, nee?
Wijs even aan welk wetsartikel aangeeft dat alleen een auto gebruik mag maken van een parkeerplaats.
pi_85905208
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:15 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wijs even aan welk wetsartikel aangeeft dat alleen een auto gebruik mag maken van een parkeerplaats.
Ik heb dus zelf ook al zitten zoeken, want dat zou mijn vraag zijn. Ik kan geen ene reet vinden wat specifiek genoeg is voor de situatie. Ben benieuwd!
pi_85906912
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:15 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dat ligt aan de apv. hier mag bv. een aanhanger niet langer dan 24 uur onafgebroken op één plek staan.
Verzet je hem een halve meter, dan mag hij er weer 24 uur staan 8)7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')