abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85840004
Zojuist ben ik met mijn rechter-voorbumper tegen een pallet stenen aangereden. Stom ik was naar iemand aan het zwaaien en reed weg uit parkeerplaats. Snelheid was laag, maar toch flinke krassen op bumper en lak. Ook nog een scheurtje in het glas van mijn voorlicht.

Dom van mij, want ik lette niet goed op, maar mag er zomaar een pallet met stenen op straat staan? De pallet was laag, dus niet goed zichtbaar, geplaatst in een bocht op een doorgaande weg in een 30km-zone, net voor iemand zijn tuin(was duidelijk bezig met straten). Volgens mij mag er wel een auto geparkeerd worden.

Zou ik degene die de pallet met stenen op een doorgaande weg plaatst aansprakelijk kunnen stellen? Ik hoor graag van jullie!

Vriendelijke groet
pi_85840055
Natuurlijk mag dat niet zomaar, als het geen gemeentewerken of bouw met vergunning betreft mag zoiets niet.
pi_85840125
Aansprakelijk stellen kan altijd. Als de beste man een beetje normaal is geeft hij het gewoon door aan zijn verzekeraar en klaar is kees.
pi_85840251
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:00 schreef Dementor het volgende:
Natuurlijk mag dat niet zomaar, als het geen gemeentewerken of bouw met vergunning betreft mag zoiets niet.
Jij mag als chauffeur natuurlijk overal tegen aanrijden wat volgens jou niet op de weg thuis hoort
pi_85840291
Dit ging dan ook niet expres.
pi_85840370
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:07 schreef Moonbati het volgende:
Dit ging dan ook niet expres.
dat snap ik, maar voor het zelfde geld zat daar een spelend kind
pi_85840398
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:07 schreef exlurker het volgende:

[..]

Jij mag als chauffeur natuurlijk overal tegen aanrijden wat volgens jou niet op de weg thuis hoort
Dat zeg ik niet.
Maar in dit geval hoort zoiets niet op de openbare weg thuis en al helemaal niet als er geen borden staan en/of de boel is afgezet.
pi_85840497
Ik begon ook met te zeggen dat het dom van mij was.

Ben alleen benieuwd wie er nu de "schuldige" is. Iemand anders nog een goede aanvulling?
  zondag 29 augustus 2010 @ 18:18:44 #9
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_85840657
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 17:59 schreef Moonbati het volgende:
Volgens mij mag er wel een auto geparkeerd worden.

Je had hem ook aansprakelijk willen stellen als het een auto was ipv een pak stenen?

Het stond dus niet op de rijbaan begrijp ik. Voortaan zelf beter opletten als je weg rijdt ipv zwaaien.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_85840807
Ah, je kunt morgen de rekening van mijn beschadigde leistenen op je deurmat verwachten.
  zondag 29 augustus 2010 @ 18:44:52 #11
309270 PattyBrard
De enige echte.
pi_85841578
Je kan hem niet aansprakelijk stellen ,het had immers ook een auto of kind kunnen zijn. Op de weg kun je van alles verwachten en moet je zelf uitkijken
  zondag 29 augustus 2010 @ 18:51:13 #12
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_85841786
Neem me niet kwalijk, maar ik moet echt overgeven van dit soort topics. Eerst zelf een fout of zelfs een blunder maken en uit een soort van gierigheid anderen er bij willen betrekken c.q. aansprakelijk willen stellen. :N

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_85842005
Ik neem aan dat je de schade aan die stenen al hebt vergoed? Lekker is dat, koop je dure stenen voor je tuinzodat je je tuin kunt opknappen, rijdt er een malloot tegenaan waardoor je stenen beschadigd zijn. Als klap op de vuurpijl wil hij dan ook nog eens geld van je hebben omdat HIJ zonodig moest zwaaien.

Ik hoop dat dit topic niet serieus bedoeld is, zo wel moet je je diep schamen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_85842109
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:51 schreef BansheeBoy het volgende:
Neem me niet kwalijk, maar ik moet echt overgeven van dit soort topics. Eerst zelf een fout of zelfs een blunder maken en uit een soort van gierigheid anderen er bij willen betrekken c.q. aansprakelijk willen stellen. :N

:{²
Eens

en daarna wordt het weer overgereguleerd waardoor het plaatsen van een pallet stenen 6 weken vooraf aangekondigd moet worden in de krant en tijdens het plaatsen de weg afgezet moet worden met afzetlint en verlichte waarschuwingsborden :')
pi_85842623
Mensen,

Bedankt voor jullie reacties(de vriendelijke en de minder vriendelijke).

Het gaat me niet om het geld, maar om een eerlijke gang van zaken. Anyway, heb zojuist mijn RB-verzekering gesproken en het ziet er naar uit dat er inderdaad niet zomaar een pallet op de openbare en doorgaande weg geplaatst mag worden. Alleen als er een vergunning is aangevraagd en dan moet het ook nog aan een aantal voorwaarden voldoen(pylonen, lint etc.) En er mag geen hinder optreden.

Ga vanavond nog even langs deze mensen om e.e.a. te bespreken.

Groeten
pi_85842789
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:57 schreef Arnold_fan het volgende:
...
Als klap op de vuurpijl wil hij dan ook nog eens geld van je hebben omdat HIJ zonodig moest zwaaien.
...
ZIJ natuurlijk. Een man overkomt zoiets niet.

quote:
Op zondag 29 augustus 2010 19:16 schreef Moonbati het volgende:
Mensen,

Bedankt voor jullie reacties(de vriendelijke en de minder vriendelijke).

Het gaat me niet om het geld, maar om een eerlijke gang van zaken. Anyway, heb zojuist mijn RB-verzekering gesproken en het ziet er naar uit dat er inderdaad niet zomaar een pallet op de openbare en doorgaande weg geplaatst mag worden. Alleen als er een vergunning is aangevraagd en dan moet het ook nog aan een aantal voorwaarden voldoen(pylonen, lint etc.) En er mag geen hinder optreden.

Ga vanavond nog even langs deze mensen om e.e.a. te bespreken.

Groeten
En met vergunning, pylon en lint zou je het pallet wel gezien hebben? En je schrijft zelf al dat er ook een auto had mogen staan, dus op 'hinder" kan je het ook niet gooien.
pi_85844830
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 19:21 schreef DonJames het volgende:

[..]

ZIJ natuurlijk. Een man overkomt zoiets niet.
[..]

En met vergunning, pylon en lint zou je het pallet wel gezien hebben? En je schrijft zelf al dat er ook een auto had mogen staan, dus op 'hinder" kan je het ook niet gooien.
Echter, een auto is goed zichtbaar een lage pallet niet. Ik kan me voorstellen dat als deze pallet niet goed was gemarkeerd dmv pollonen of iets dergelijks dat dit een gevalletje kerlderluikarrest is.
pi_85845428
denk dat het moeilijk wordt, in dit topic zegt hij zelf al dat hij niet goed oplette; hij was aan het zwaaien en keek niet waar hij reed. Ik hoop dat de mensen van wie de stenen zijn, dit topic ook vinden en naar hun rechtsbijstandsverzekering sturen
pi_85845630
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 20:25 schreef duivelin1 het volgende:
denk dat het moeilijk wordt, in dit topic zegt hij zelf al dat hij niet goed oplette; hij was aan het zwaaien en keek niet waar hij reed.
Dat word natuurlijk een omissie in de verklaring van TS, zie je nu al aankomen.
TS, als je rechtsbijstand de zaak aanneemt zijn ze net zo verwerpelijk bezig als het pad wat jij momenteel bewandeld. Je wilt eerlijkheid en gerechtigheid? Nee hoor, jij wilt alleen maar je schade verhalen. Eerlijkheid is toegeven dat je een stomme kloot bent die niet uitkijkt en ergens tegenaan rijd.
Even a broken clock is right twice a day.
  zondag 29 augustus 2010 @ 21:12:11 #20
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_85848190
Volgende keer eerst even langs Hans Anders voor een ogentest en alvorens je achter het stuur kruipt realiseren dat je een voertuig bestuurd en je altijd moet uitkijken voor kleine kutkoters die op elk moment de weg op kunnen rennen. Had je dat nu ook gedaan, dan had je gezien dat er een pallet stenen op de weg stond.
Ook hoi !
pi_85849300
Zal ik hem maar plaatsen dan?
pi_85849520
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 19:00 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Eens

en daarna wordt het weer overgereguleerd waardoor het plaatsen van een pallet stenen 6 weken vooraf aangekondigd moet worden in de krant en tijdens het plaatsen de weg afgezet moet worden met afzetlint en verlichte waarschuwingsborden :')
Waar ik woon heb ik op een paar dagen tijd een vergunning gekregen om een container op straat weg tezetten voor een kleine periode.

Maar wel mits de zichtbaarheid van het ding goed was. :)
  zondag 29 augustus 2010 @ 21:36:08 #23
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_85849787
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:32 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Waar ik woon heb ik op een paar dagen tijd een vergunning gekregen om een container op straat weg tezetten voor een kleine periode.

Maar wel mits de zichtbaarheid van het ding goed was. :)
Dat is me nogal een verschil he, een pakkie stenen of een container?
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_85849996
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:36 schreef cheqy het volgende:

[..]

Dat is me nogal een verschil he, een pakkie stenen of een container?
Nee, want het ging om een vergunning om zooi op de openbare weg te zetten.

Dus als het zou zijn om je schoonmoeder op straat te zetten, dan zou je die ook goed zichtbaar moeten laten zijn _O-
pi_85850981
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:39 schreef Keiichi het volgende:
Dus als het zou zijn om je schoonmoeder op straat te zetten, dan zou je die ook goed zichtbaar moeten laten zijn _O-
Nou ja... die is het dan minder erg van als ze aangereden word :@
Even a broken clock is right twice a day.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')