Jij mag als chauffeur natuurlijk overal tegen aanrijden wat volgens jou niet op de weg thuis hoortquote:Op zondag 29 augustus 2010 18:00 schreef Dementor het volgende:
Natuurlijk mag dat niet zomaar, als het geen gemeentewerken of bouw met vergunning betreft mag zoiets niet.
Dat zeg ik niet.quote:Op zondag 29 augustus 2010 18:07 schreef exlurker het volgende:
[..]
Jij mag als chauffeur natuurlijk overal tegen aanrijden wat volgens jou niet op de weg thuis hoort
Je had hem ook aansprakelijk willen stellen als het een auto was ipv een pak stenen?quote:Op zondag 29 augustus 2010 17:59 schreef Moonbati het volgende:
Volgens mij mag er wel een auto geparkeerd worden.
Eensquote:Op zondag 29 augustus 2010 18:51 schreef BansheeBoy het volgende:
Neem me niet kwalijk, maar ik moet echt overgeven van dit soort topics. Eerst zelf een fout of zelfs een blunder maken en uit een soort van gierigheid anderen er bij willen betrekken c.q. aansprakelijk willen stellen.²
ZIJ natuurlijk. Een man overkomt zoiets niet.quote:Op zondag 29 augustus 2010 18:57 schreef Arnold_fan het volgende:
...
Als klap op de vuurpijl wil hij dan ook nog eens geld van je hebben omdat HIJ zonodig moest zwaaien.
...
En met vergunning, pylon en lint zou je het pallet wel gezien hebben? En je schrijft zelf al dat er ook een auto had mogen staan, dus op 'hinder" kan je het ook niet gooien.quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:16 schreef Moonbati het volgende:
Mensen,
Bedankt voor jullie reacties(de vriendelijke en de minder vriendelijke).
Het gaat me niet om het geld, maar om een eerlijke gang van zaken. Anyway, heb zojuist mijn RB-verzekering gesproken en het ziet er naar uit dat er inderdaad niet zomaar een pallet op de openbare en doorgaande weg geplaatst mag worden. Alleen als er een vergunning is aangevraagd en dan moet het ook nog aan een aantal voorwaarden voldoen(pylonen, lint etc.) En er mag geen hinder optreden.
Ga vanavond nog even langs deze mensen om e.e.a. te bespreken.
Groeten
Echter, een auto is goed zichtbaar een lage pallet niet. Ik kan me voorstellen dat als deze pallet niet goed was gemarkeerd dmv pollonen of iets dergelijks dat dit een gevalletje kerlderluikarrest is.quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:21 schreef DonJames het volgende:
[..]
ZIJ natuurlijk. Een man overkomt zoiets niet.
[..]
En met vergunning, pylon en lint zou je het pallet wel gezien hebben? En je schrijft zelf al dat er ook een auto had mogen staan, dus op 'hinder" kan je het ook niet gooien.
Dat word natuurlijk een omissie in de verklaring van TS, zie je nu al aankomen.quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:25 schreef duivelin1 het volgende:
denk dat het moeilijk wordt, in dit topic zegt hij zelf al dat hij niet goed oplette; hij was aan het zwaaien en keek niet waar hij reed.
Waar ik woon heb ik op een paar dagen tijd een vergunning gekregen om een container op straat weg tezetten voor een kleine periode.quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:00 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Eens
en daarna wordt het weer overgereguleerd waardoor het plaatsen van een pallet stenen 6 weken vooraf aangekondigd moet worden in de krant en tijdens het plaatsen de weg afgezet moet worden met afzetlint en verlichte waarschuwingsborden
Dat is me nogal een verschil he, een pakkie stenen of een container?quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:32 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Waar ik woon heb ik op een paar dagen tijd een vergunning gekregen om een container op straat weg tezetten voor een kleine periode.
Maar wel mits de zichtbaarheid van het ding goed was.
Nee, want het ging om een vergunning om zooi op de openbare weg te zetten.quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:36 schreef cheqy het volgende:
[..]
Dat is me nogal een verschil he, een pakkie stenen of een container?
Nou ja... die is het dan minder erg van als ze aangereden wordquote:Op zondag 29 augustus 2010 21:39 schreef Keiichi het volgende:
Dus als het zou zijn om je schoonmoeder op straat te zetten, dan zou je die ook goed zichtbaar moeten laten zijn
Nee, want je krijgt alsnog een claim binnen van een beschadigde bumperquote:Op zondag 29 augustus 2010 21:55 schreef TronCarter het volgende:
[..]
Nou ja... die is het dan minder erg van als ze aangereden word
Ik denk eerder een gevalltje reflexwerking van art. 185 Wegenverkeerswet.quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:14 schreef SemperFii het volgende:
[..]
Echter, een auto is goed zichtbaar een lage pallet niet. Ik kan me voorstellen dat als deze pallet niet goed was gemarkeerd dmv pollonen of iets dergelijks dat dit een gevalletje kerlderluikarrest is.
Die van mij zie je niet snel over het hoofd. Zelfs niet als je zwaaiend weg rijdt.quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:39 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Dus als het zou zijn om je schoonmoeder op straat te zetten, dan zou je die ook goed zichtbaar moeten laten zijn
Dat is wel een faalaktiequote:Op zondag 29 augustus 2010 22:38 schreef Moonbati het volgende:
2. Heb vanavond contact gehad met de mensen van de stapel stenen was en hen gewezen op dit topic.
Euh, jijzelf? Je had gewoon wat beter uit je dopjes moeten kijken (zoals je zelf al meerdere malen aangeeft) en niet nou de schuld afschuiven op iemand andersquote:Op zondag 29 augustus 2010 18:14 schreef Moonbati het volgende:
Ik begon ook met te zeggen dat het dom van mij was.
Ben alleen benieuwd wie er nu de "schuldige" is. Iemand anders nog een goede aanvulling?
En verder wat hij zegt ^ alleen dan wat meer genuanceerdquote:Op zondag 29 augustus 2010 18:51 schreef BansheeBoy het volgende:
Neem me niet kwalijk, maar ik moet echt overgeven van dit soort topics. Eerst zelf een fout of zelfs een blunder maken en uit een soort van gierigheid anderen er bij willen betrekken c.q. aansprakelijk willen stellen.²
"Schuld" is in dit geval niet van belang voor de aansprakelijkheid. Die ligt bij jou, tenzij jij kan aantonen dat jou rechtens geen enkel verwijt kan worden gemaakt. Als je zelf al aangeeft dat je even niet aan het opletten was, en dat daar ook wel een auto had kunnen staan, hoef ik je niet te vertellen dat dat "moeilijk" gaat worden.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:38 schreef Moonbati het volgende:
Man man man, wat een hoop hersenloze reacties.
1. Ik ben de eerste die wil toegeven dat het dom was en ik niet goed oplette.
2. Heb vanavond contact gehad met de mensen van de stapel stenen was en hen gewezen op dit topic.
3. Mag je een pallet stenen op de openbare weg plaatsen en is het mijn eigen schuld prima.
Waarom zo onvriendelijk en mij afschilderen als een vrek?
Maar goed, toch bedankt voor alle reacties.
Groet
Volgens mij geef je over omdat je te dom bent om te piesen en te schijten en het toch op 1 of andere manier eruit moetquote:Op zondag 29 augustus 2010 18:51 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat.quote:Op zondag 29 augustus 2010 23:36 schreef Locusta het volgende:
[..]
Euh, jijzelf? Je had gewoon wat beter uit je dopjes moeten kijken (zoals je zelf al meerdere malen aangeeft) en niet nou de schuld afschuiven op iemand anders
quote:Op maandag 30 augustus 2010 01:51 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Jij bent echt te dom voor woorden.
Ik stel bij deze vast dat er nooit enige zinnige post geplaatst wordt door ene SuperrrTuxxx.quote:
Gelukkig geef je toe dat jij ook alles op een ander afschuift.quote:Op maandag 30 augustus 2010 01:56 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik stel bij deze vast dat er nooit enige zinnige post geplaatst wordt door ene SuperrrTuxxx.
Als je bij mij langs was gekomen met die onzin, dan had jij mogen bewijzen dat je je schade aan mijn pallet had opgelopen. Ook nog eens doordat jij niet op zat te letten. Kortom, ik had je vierkant uitgelachen.quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:16 schreef Moonbati het volgende:
Mensen,
Bedankt voor jullie reacties(de vriendelijke en de minder vriendelijke).
Het gaat me niet om het geld, maar om een eerlijke gang van zaken. Anyway, heb zojuist mijn RB-verzekering gesproken en het ziet er naar uit dat er inderdaad niet zomaar een pallet op de openbare en doorgaande weg geplaatst mag worden. Alleen als er een vergunning is aangevraagd en dan moet het ook nog aan een aantal voorwaarden voldoen(pylonen, lint etc.) En er mag geen hinder optreden.
Ga vanavond nog even langs deze mensen om e.e.a. te bespreken.
Groeten
Ah wanneer je wat meer post blijkt de ware aard.quote:Op maandag 30 augustus 2010 01:59 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Gelukkig geef je toe dat jij ook alles op een ander afschuift.
De pallet stenen stonden op een parkeerplaats. Als er een auto had gestaan en TS rijdt er per ongeluk tegenaan kan zij toch ook de andere auto niet aansprakelijk stellen?quote:Op maandag 30 augustus 2010 00:36 schreef ragnarokgod het volgende:
[..]
Volgens mij geef je over omdat je te dom bent om te piesen en te schijten en het toch op 1 of andere manier eruit moet, . het is helemaal niet relevant voor de schuldvraag of hij iemand aan het uitzwaaien was of 100% aan het opletten was (wat normaliter wel wenselijk is).
Trouwens het lijkt mij de normaalste zaak van de wereld dat hij probeert de andere partij aansprakelijk te stellen, als er object is geplaatst in de straat / op de weg dat er normaliter niet hoort te staan of niet duidelijk zichtbaar of gemarkeerd is (het zal bijvoorbeeld maar keihard regenen en pikke donker zijn, dan zou je makkelijk over het hoofd kunnen zien.), een auto hoort op de weg thuis, een pallet stenen hoort hier niet thuis op de weg, dus het lijkt mij dat ondanks de stenen stil staan en de auto rijd toch echt de pallet stenen de schuldige zijn.. of zal ik een doos nagels onder je banden uitstrooien of je kat vastbinden aan je auto en vervolgens tegen je zeggen dat je beter uit moet kijken?
trouwens ben met TS eens dat er hier echt een hoop hersenlose reacties staan.
En wat denk je van alle bloembakken en andere obstakels die op de weg staan?quote:Op maandag 30 augustus 2010 02:12 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
De pallet stenen stonden op een parkeerplaats. Als er een auto had gestaan en TS rijdt er per ongeluk tegenaan kan zij toch ook de andere auto niet aansprakelijk stellen?
Verder is de 1e helft van je postje echt hersenloos geschreven, je eindigt je postje met kritiek op andermans postjes maar kijk maar eerst naar je eigen post.
Is dit je manier om Supertuxxxx te laten weten dat je haar leuk vindquote:Op maandag 30 augustus 2010 02:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ah wanneer je wat meer post blijkt de ware aard.
Je geeft zelf al toe dat het dom was van jou en dat je niet goed aan het opletten was. Ik vind het niet te geloven dat je dan nog gaat proberen de schuld op die andere mensen af te schuiven. En dat maakt je een vrek. Jij zwaait en kijkt niet waar je rijdt.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:38 schreef Moonbati het volgende:
Waarom zo onvriendelijk en mij afschilderen als een vrek?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |