Kom op zeg, die laatste voorbeelden slaan echt nergens op. Het pallet was gewoon te zien. Wat een toestanden om niks.quote:Op maandag 30 augustus 2010 00:36 schreef ragnarokgod het volgende:
[..]
Volgens mij geef je over omdat je te dom bent om te piesen en te schijten en het toch op 1 of andere manier eruit moet, . het is helemaal niet relevant voor de schuldvraag of hij iemand aan het uitzwaaien was of 100% aan het opletten was (wat normaliter wel wenselijk is).
Trouwens het lijkt mij de normaalste zaak van de wereld dat hij probeert de andere partij aansprakelijk te stellen, als er object is geplaatst in de straat / op de weg dat er normaliter niet hoort te staan of niet duidelijk zichtbaar of gemarkeerd is (het zal bijvoorbeeld maar keihard regenen en pikke donker zijn, dan zou je makkelijk over het hoofd kunnen zien.), een auto hoort op de weg thuis, een pallet stenen hoort hier niet thuis op de weg, dus het lijkt mij dat ondanks de stenen stil staan en de auto rijd toch echt de pallet stenen de schuldige zijn.. of zal ik een doos nagels onder je banden uitstrooien of je kat vastbinden aan je auto en vervolgens tegen je zeggen dat je beter uit moet kijken?
trouwens ben met TS eens dat er hier echt een hoop hersenlose reacties staan.
Wacht maar tot de dochter van TS op straat aangereden word en de dader zijn schade komt verhalen.quote:Op maandag 30 augustus 2010 09:26 schreef Soempie het volgende:
[..]
Kom op zeg, die laatste voorbeelden slaan echt nergens op. Het pallet was gewoon te zien. Wat een toestanden om niks.Het is vast zo dat dat pallet beter aangegeven moet worden, zodat er geen ongelukken gebeuren in het donker of de regen. TS gaat ook vast gelijk krijgen, maar ik kan daar met m'n verstand niet bij. Het is gewoon zoeken naar de schuld van de ander voor hem, omdat hij zelf te dom is om te kijken waar hij rijdt. Er was helemaal geen sprake van een gevaarlijke situatie in het donker of wat dan ook. Ik vind het persoonlijk gewoon niet netjes van TS, wat niet betekent dat hij geen gelijk krijgt natuurlijk.
TS is een vrouw.quote:Op maandag 30 augustus 2010 09:26 schreef Soempie het volgende:
[..]
Kom op zeg, die laatste voorbeelden slaan echt nergens op. Het pallet was gewoon te zien. Wat een toestanden om niks.Het is vast zo dat dat pallet beter aangegeven moet worden, zodat er geen ongelukken gebeuren in het donker of de regen. TS gaat ook vast gelijk krijgen, maar ik kan daar met m'n verstand niet bij. Het is gewoon zoeken naar de schuld van de ander voor hem, omdat hij zelf te dom is om te kijken waar hij rijdt. Er was helemaal geen sprake van een gevaarlijke situatie in het donker of wat dan ook. Ik vind het persoonlijk gewoon niet netjes van TS, wat niet betekent dat hij geen gelijk krijgt natuurlijk.
Hm, dat verklaart een hoop.quote:
Had je niet eerst even gecontroleerd of er geen stenen stuk gegaan zijn ten gevolge van de aanrijding?quote:Op maandag 30 augustus 2010 02:00 schreef RealZeus het volgende:
Als je bij mij langs was gekomen met die onzin, dan had jij mogen bewijzen dat je je schade aan mijn pallet had opgelopen. Ook nog eens doordat jij niet op zat te letten. Kortom, ik had je vierkant uitgelachen.
Nee, de gemiddelde steen kan wel wat meer hebben dan een aanrijding met een kunstof bumper.quote:Op maandag 30 augustus 2010 10:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
Had je niet eerst even gecontroleerd of er geen stenen stuk gegaan zijn ten gevolge van de aanrijding?
Daar zou ik niet vanuit gaan.quote:Op maandag 30 augustus 2010 12:22 schreef DestroyerPiet het volgende:
stilstaande objecten kunnen toch geen ongeluk veroorzaken?
Als ik mijn auto midden op de snelweg stilzet om in de berm te gaan plassen en vervolgens rijd iemand daar tegenaan, dan moet hij mijn schade vergoeden. Ik mag mijn auto daar niet parkeren maar daar kan ik hoogstens een boete voor krijgen. Maar ik heb dan zeker geen schuld aan de aanrijding.
Dat staat er niet los van. In het geval van een woonwijk kun je er echter vanuit gaan dat iemand op tijd een pallet met stenen ziet. Op de snelweg is dat bijvoorbeeld niet zo.quote:dus al hadden die pallets met stenen heel de weg geblokkeerd dan is die eigenaar nog steeds niet aansprakelijk voor schade aan auto's die ertegen aan rijden. hij kan wel een boete krijgen omdat hij die dingen daar niet mag neerzetten maar dat staat er helemaal los van.
Da's wel weer waar.quote:Op maandag 30 augustus 2010 12:23 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, de gemiddelde steen kan wel wat meer hebben dan een aanrijding met een kunstof bumper.
Nogmaals, voor de schuldvraag maakt het niet uit. De aansprakelijkheid ligt bij de automobilist, tenzij hem (of haar) rechtens geen enkel verwijt kan worden gemaakt. Het maakt alleen uit voor de verdeling van de schade.quote:Op maandag 30 augustus 2010 12:25 schreef Alicey het volgende:
[..]
Daar zou ik niet vanuit gaan.
[..]
Dat staat er niet los van. In het geval van een woonwijk kun je er echter vanuit gaan dat iemand op tijd een pallet met stenen ziet. Op de snelweg is dat bijvoorbeeld niet zo.
Stonden de stenen nu op een parkeerplek of op de weg?quote:Op maandag 30 augustus 2010 13:46 schreef Moonbati het volgende:
(ook niet op een parkeerplek)
Dus je had het pallet gewoon kunnen zien tijdens het instappen. Hij stond zo'n beetje voor je neus. Echt, serieus.quote:Op maandag 30 augustus 2010 13:46 schreef Moonbati het volgende:
Mensen,
Allereerst: niet mijn koplamp, maar mijn mistlicht zit een scheur/barst in. Zo hoog was de pallet echt niet. Denk zo'n 50-60 cm.
Ik zal de situatie nog iets duidelijker beschrijven, foto volgt nog wel:
Mijn auto stond geparkeerd op zo,n 5-6 meter in de buitenbocht(bocht van 90 graden) in diezelfde buitenbocht stond een pallet van zo'n 50-60 cm hoogte, op een afstand van 2-2,5m. Het was vrij schemerig vanwege de regen. Ik zwaaide samen met mijn zoontje en reed weg uit de parkeerplek(gewoon fileparkeerplek). Daarbij raakte ik dus de pallet met lage snelheid. Er stonden veel steentjes op gestapeld(van die blokjes van 10 bij 10).
Nogmaals het was niet bijzonder slim van mij, maar mijn enige vraag was of iemand daar een pallet mag plaatsen. Zo niet, kan ik hem dan aansprakelijk stellen? Vandaag ga ik, na het werk langs om foto's te maken en misschien post ik er nog wel eentje.
De reden dat ik de mensen op dit topic heb gewezen is dat ik eerlijk wil zijn. Ik wil gerust toegeven, ook naar de verzekering toe, dat ik niet goed aan het opletten was. Ik kon de pallet amper zien, maar ook een klein kind had ik misschien niet gezien. Als mijn eerlijkheid betekent dat ik geen cent zie: so be it(je mag het een faal-actie noemen). Maar mocht het zo zijn dat het niet mag om een pallet op doorgaande wegen te plaatsen(ook niet op een parkeerplek) dan is het toch logisch dat ik de persoon in kwestie aansprakelijk stel? Dan ben je toch niet een vrek? Als ik morgen een kuil bij jou in de weg graaf, jij daar in rijdt, dan klop je toch ook even bij mij aan?
Groeten
Nogmaals dan maar.quote:Op maandag 30 augustus 2010 13:46 schreef Moonbati het volgende:
Mensen,
Allereerst: niet mijn koplamp, maar mijn mistlicht zit een scheur/barst in. Zo hoog was de pallet echt niet. Denk zo'n 50-60 cm.
Ik zal de situatie nog iets duidelijker beschrijven, foto volgt nog wel:
Mijn auto stond geparkeerd op zo,n 5-6 meter in de buitenbocht(bocht van 90 graden) in diezelfde buitenbocht stond een pallet van zo'n 50-60 cm hoogte, op een afstand van 2-2,5m. Het was vrij schemerig vanwege de regen. Ik zwaaide samen met mijn zoontje en reed weg uit de parkeerplek(gewoon fileparkeerplek). Daarbij raakte ik dus de pallet met lage snelheid. Er stonden veel steentjes op gestapeld(van die blokjes van 10 bij 10).
Nogmaals het was niet bijzonder slim van mij, maar mijn enige vraag was of iemand daar een pallet mag plaatsen. Zo niet, kan ik hem dan aansprakelijk stellen? Vandaag ga ik, na het werk langs om foto's te maken en misschien post ik er nog wel eentje.
De reden dat ik de mensen op dit topic heb gewezen is dat ik eerlijk wil zijn. Ik wil gerust toegeven, ook naar de verzekering toe, dat ik niet goed aan het opletten was. Ik kon de pallet amper zien, maar ook een klein kind had ik misschien niet gezien. Als mijn eerlijkheid betekent dat ik geen cent zie: so be it(je mag het een faal-actie noemen). Maar mocht het zo zijn dat het niet mag om een pallet op doorgaande wegen te plaatsen(ook niet op een parkeerplek) dan is het toch logisch dat ik de persoon in kwestie aansprakelijk stel? Dan ben je toch niet een vrek? Als ik morgen een kuil bij jou in de weg graaf, jij daar in rijdt, dan klop je toch ook even bij mij aan?
Groeten
Evenmin als bestuurders van een motorvoertuig die van alles aan het doen zijn, behalve autorijden.quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:02 schreef Hilzillah het volgende:
... Maar stenen horen nou eenmaal niet op de weg of op een parkeerplaats.
...
uiteraard zijn mijn laatste voorbeelden van mij niet van hoge kwaliteit maar nog steeds enigzins relevant, maar ik blijf erbij dat de eigenaar van de pallet stenen in eerste instantie aansprakelijk is, zelfs als het op een parkeervak was geplaatst ipv op de weg. het is ook verplicht om je pallet met stenen duidelijk zichtbaar te maken met een lint of pylon. ts heeft aangegeven dat hij het over het hoofd heeft gezien, niet dat hij te dom was,quote:Op maandag 30 augustus 2010 09:26 schreef Soempie het volgende:
[..]
die bewuste art. 185 wvw leunt behoorlijkop billijkheid en de zwakke verkeerdeelnemers, laat toevaalig deze twee in het voordeel van ts zijn.quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:12 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nogmaals dan maar.
Het maakt voor de vraag " wie is er aansprakelijk?" niet uit of dat pallet midden op de weg stond, op een parkeerplaats of op de stoep, en het maakt niet uit of het daar had mogen staan of niet. JIJ bent als automobilist aansprakelijk op grond van art. 185 WVW (of beter gezegd, de reflexwerking daarvan), TENZIJ je aantoont dat jou rechtens geen enkel verwijt kan worden gemaakt. De bewijslast ligt bij jou, en ik hoef je niet te vertellen dat "geen enkel verwijt" in dit geval waarschijnlijk niet op zal gaan..
Niet voor de aansprakelijkheid, alleen voor de verdeling van de schadepost.quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:30 schreef ragnarokgod het volgende:
[..]
die bewuste art. 185 wvw leunt behoorlijkop billijkheid
Ik heb dit artikel nog nooit in het voordeel van een automobilist uitgelegd zien worden, dus dat ben ik niet met je eens.quote:en de zwakke verkeerdeelnemers, laat toevaalig deze twee in het voordeel van ts zijn.
Hehe, ik ben ook geen expert zoals hij, maar we zullen zien, we zullen zien!quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:49 schreef DonJames het volgende:
[..]
Niet voor de aansprakelijkheid, alleen voor de verdeling van de schadepost.
[..]
Ik heb dit artikel nog nooit in het voordeel van een automobilist uitgelegd zien worden, dus dat ben ik niet met je eens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |