Vette foto'squote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:49 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Berlijn
ZO!quote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:25 schreef andreas612 het volgende:
van eergister
[ link | afbeelding ]
Wauw, toffe foto! Waar heb je die gemaakt?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:25 schreef andreas612 het volgende:
van eergister
[ link | afbeelding ]
wowquote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:25 schreef andreas612 het volgende:
van eergister
[ link | afbeelding ]
Netjes, Andreas612!quote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:25 schreef andreas612 het volgende:
van eergister
[ link | afbeelding ]
WOW!quote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:25 schreef andreas612 het volgende:
van eergister
[ link | afbeelding ]
On-Nederlands haast...prachtig!quote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:25 schreef andreas612 het volgende:
van eergister
[ link | afbeelding ]
Ik was het net ook aan het proberen, alleen dan met ISO 200, dan wil het niet echtquote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:20 schreef andreas612 het volgende:gemaakt bij het strand van Castricum
Exif:
17mm
f/4.5
30 sec.
ISO 800
't was best wel koud
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:25 schreef andreas612 het volgende:
van eergister
[ link | afbeelding ]
Zo is datquote:Op dinsdag 7 september 2010 22:13 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ach speeltjes zijn er om te testen natuurlijk. Het levert iig mooie momenten op.
Ha tof!quote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:08 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zo is dat![]()
Huub van der Lubbe's reactie op de dood van Solomon Burke:
[ afbeelding ]
Jan Bart Meyers was evenmin blij:
[ afbeelding ]
Nico Arzbach dacht er het zijne van:
[ afbeelding ]
Ze hadden een vooruitziende blik, want de foto's zijn 2 dagen ervoor gemaakt
Dus jij was wel naar Paradiso?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:10 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ha tof!
Ik heb ook een Huubhuubbarbatruuk
[ afbeelding ]
Wauw, wat een verschil, hoe heb je ze bewerkt? Alleen met sharpening? Of neatimage? Ik wil dat ook zo goed kunnen!! Maar waarmee?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:08 schreef ACT-F het volgende:
...De foto's zijn geheel onbewerkt, dus ook geen sharpening. Had ik beter wel kunnen doen, want dat ziet een stuk beter uit...
Aangepast![]()
Weinig bijzonders eigenlijk, gewoon met Irfanview en dan 1x sharpenen. Je zou hetzelfde ook met Photoshop kunnen doen.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:23 schreef Luna3 het volgende:
Wauw, wat een verschil, hoe heb je ze bewerkt? Alleen met sharpening? Of neatimage? Ik wil dat ook zo goed kunnen!! Maar waarmee?
hmm.. ik had ook nog andere foto's die avond gemaakt, toen het meer donker was... maar dat was echt 3x niks.. Toen zeiden ze dat de iso juist omlaag moest (heb ook elders op het net even rondgevraagdquote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik was het net ook aan het proberen, alleen dan met ISO 200, dan wil het niet echt
Wow, onaards mooi!quote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:25 schreef andreas612 het volgende:
van eergister
[ link | afbeelding ]
Dus als je je ISO 2 keer zo hoog zet wordt je sluitertijd 2 keer zo laag?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:19 schreef Omniej het volgende:
ISO is ook behoorlijk camera-afhankelijk natuurlijk... Ik zou de mijne hooguit op 400 (of heel misschien 800) houden denk ik, aangezien daarna de ruis gewoon te storend wordt. Dan krijg je ineens een hoop sterren te zien die er niet zijn.
Heb je een wat meer fatsoenlijke camera, dan zal het ook veiliger zijn om je ISO lekker omhoog te gooien natuurlijk. Te laag schiet ook niet op, want dan moet je weer met een langere sluitertijd gaan schieten waardoor je strepen krijgt. Als Andreas612 bovenstaande foto op ISO 200 had geschoten, had je aan een sluitertijd van 2 minuten gezeten... Dan waren die stipjes niet zulke mooie stipjes meer.
Lees anders even wat over f-stops...quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dus als je je ISO 2 keer zo hoog zet wordt je sluitertijd 2 keer zo laag?
Als je je ISO verdubbelt, halveert je sluitertijd.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dus als je je ISO 2 keer zo hoog zet wordt je sluitertijd 2 keer zo laag?
Het lijkt wel buitenaardsquote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:25 schreef andreas612 het volgende:
van eergister
[ link | afbeelding ]
strand van Castricumquote:Op donderdag 14 oktober 2010 18:23 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
Het lijkt wel buitenaards![]()
waar woon je, of waar is deze foto genomen?
dat 't wijven zijn met 't cheerleader effect? (als groep zijn ze lekker, maar als je ze individueel bekijkt: sleddogs)quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 20:58 schreef ACT-F het volgende:
En, wat vinden jullie zo opvallend aan deze foto? Met de wetenschap dat het publiek uit jonge kinderen bestaat![]()
[ afbeelding ]
prachtigquote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:25 schreef andreas612 het volgende:
van eergister
[ link | afbeelding ]
Vingertje van de rechter zangeres?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 20:58 schreef ACT-F het volgende:
En, wat vinden jullie zo opvallend aan deze foto? Met de wetenschap dat het publiek uit jonge kinderen bestaat![]()
[ afbeelding ]
Ik ken die buurt, en de woningen staan niet recht daar. Maar zo scheef zijn ze ook nietquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:11 schreef AureliusM het volgende:
[ afbeelding ]
De Amsterdamse Indische buurt.
quote:Toffe foto, die sigaret voegt echt iets toe.Op dinsdag 26 oktober 2010 10:10 schreef SW8810 het volgende:
quote:Bedankt! Dit is niet genomen op een begrafenis, maar in een klein haventje te Rotterdam. Om mijn "techniek" en dergelijke te verbeteren probeer ik zoveel mogelijk fotoshoots te doen. Dit is er één van!Op dinsdag 26 oktober 2010 10:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Toffe foto, die sigaret voegt echt iets toe.
Het lijkt wel alsof dit op een begrafenis is genomen, zwarte pakken, en allebei hebben ze maar 1 wit ding aan. En ze kijken alsof ze op een begrafenis zijn.
quote:Hehe, bedankt. Je mag trouwens max tot 1024 pixels breedte foto's uploaden. Maar je kan iig bij imageshack makkelijk met het uploaden een optie aanklikken dat hij ze resized.Op dinsdag 26 oktober 2010 23:21 schreef Guiel het volgende:
[..]
Bedankt ik heb het met je tips gedaan
quote:Oke, weet ik dat ook weerOp dinsdag 26 oktober 2010 23:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hehe, bedankt. Je mag trouwens max tot 1024 pixels breedte foto's uploaden. Maar je kan iig bij imageshack makkelijk met het uploaden een optie aanklikken dat hij ze resized.
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 09:46 schreef Besie het volgende:
Deze foto gemaakt met zaklampen en Breakdancer [ ]
quote:http://www.flickr.com/photos/besie/5078626754/meta/Op woensdag 27 oktober 2010 09:53 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
tof..... vooral die schoenen links die in de lucht lijken te zweven.
Kan je wat meer info geven over de foto en je instellingen?
quote:Tnx voor de linkOp woensdag 27 oktober 2010 10:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://www.flickr.com/photos/besie/5078626754/meta/
En mijn eerste gelukte panorama. Hij is wel wat korrelig. Groter is hij terug te vinden op Flickr.
quote:heel tof! die schoenen vooralOp woensdag 27 oktober 2010 09:46 schreef Besie het volgende:
quote:Wel een beetje donker... En let op mergefouten hè. Die vent met de rugzak links in beeld is half doormidden gehakt bijvoorbeeld.Op woensdag 27 oktober 2010 10:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En mijn eerste gelukte panorama. Hij is wel wat korrelig. Groter is hij terug te vinden op Flickr.
quote:Oh tof!Op woensdag 27 oktober 2010 09:46 schreef Besie het volgende:
quote:Ik vind 'm niet gelukt eerlijk gezegd. Zoals hierboven gezegd: teveel mergefouten..Op woensdag 27 oktober 2010 10:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 09:46 schreef Besie het volgende:
quote:Wow, echt heel bruut!!Op woensdag 27 oktober 2010 09:46 schreef Besie het volgende:
Deze foto gemaakt met zaklampen en Breakdancer [ afbeelding ]
quote:TofOp woensdag 27 oktober 2010 09:46 schreef Besie het volgende:
quote:SupervetOp woensdag 27 oktober 2010 09:46 schreef Besie het volgende:
Wow, die eerste en tweede vind ik echt heel erg mooi!quote:Op donderdag 28 oktober 2010 23:29 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Supervet![]()
![]()
Avondje aan het werk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dank je wel!quote:Op zondag 31 oktober 2010 00:55 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
Wow, die eerste en tweede vind ik echt heel erg mooi!
hoe heb je de kleurzweem in de 1e foto zo gekregen? ik vind 'm superquote:Op zondag 31 oktober 2010 23:01 schreef bl0emetjE het volgende:
Vanavond heb ik een beetje zitten rotzooien met flitser en lange sluitertijden en ik ben blij met een paar mooie kleurige foto's die daaruit kwamen!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze zijn alle 3 onbewerkt, gewoon zo uit de camera
Ik vind ze mooi omdat ik van kleurrijke foto's houd, ik werk vaak met zulke 'kleurzwemen' in mijn foto's. Extra leuk dat deze foto's zonder filters, bewerkingen, photoshop e.d. zijn gemaakt.
Ik vind het ook altijd leuk om dingen uit te proberen met een camera waardoor er onverwachte of andere effecten ontstaan dan je verwacht en waardoor er dus een ander soort foto's uitkomen.
persoonlijk (!) zou ik het stuk schaduw aan de onderkant eraf halen. Ook vind ik de plaat niet helemaal scherp. Verder wel heel mooi de sfeer en het licht vastgelegd.quote:Op maandag 1 november 2010 07:07 schreef pomtiedom het volgende:
Afgelopen zaterdag namiddag
[ afbeelding ]
Ik heb geflitst en de sluitertijd op een seconde ongeveer gezet. Na de flits heb ik de camera bewogen. Ik had de tv aanstaan en daar langs bewogen voor de kleuren. Hierdoor zijn die kleuren van de tv als een zweem (onscherp, want beweging+lange sluitertijd) over de foto gekomen. De bloemetjes zijn scherp, want die heb ik geflitst. Erg leuk om te doen en elke keer verrassende uitkomsten! In het katten met foto's topic in f&f heb ik ook foto's gepost die ik maakte van mijn poezen gisteren, op dezelfde manier, dus dat de poezen scherp zijn met een kleurzweem erover.quote:Op maandag 1 november 2010 00:18 schreef Ssytse het volgende:
[..]
hoe heb je de kleurzweem in de 1e foto zo gekregen? ik vind 'm super
Ik wist het eerst niet zo goed maar neig daar nu ook meer naar ja.quote:Op maandag 1 november 2010 15:35 schreef Cryothic het volgende:
Persoonlijk vind ik die kleurenversie beter.
Persoonlijk vind ik het gebruik van een lange sluitertijd hier niet echt geweldig. Het enige wat beweegt zijn de touwtjes, en dat voegt weinig toe.quote:Op woensdag 3 november 2010 00:01 schreef Qaox het volgende:
Klik voor groot
[ link | afbeelding ]
Kermis Breda!
Ik juist de zwartwit omdat de kleurenfoto ook al vrij veel zwart/wit/grijs heeft. Oftewel, weinig kleur.quote:Op woensdag 3 november 2010 00:04 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Ik wist het eerst niet zo goed maar neig daar nu ook meer naar ja.
Maar die met kleur benadrukt meer dat het 'kinderhoofdjes' zijn. Maakt het wat meer weirrrddd and I love weirdness.quote:Op woensdag 3 november 2010 00:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik juist de zwartwit omdat de kleurenfoto ook al vrij veel zwart/wit/grijs heeft. Oftewel, weinig kleur.
Dan is inderdaad met kleur beterquote:Op woensdag 3 november 2010 00:11 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Maar die met kleur benadrukt meer dat het 'kinderhoofdjes' zijn. Maakt het wat meer weirrrddd and I love weirdness.
Toffe bokeh, jammer dat het ook voor het onderwerp zit!quote:Op woensdag 3 november 2010 00:01 schreef Qaox het volgende:
Klik voor groot
[ link | afbeelding ]
Kermis Breda!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |