abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88645684
quote:
Op vrijdag 12 november 2010 19:44 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

en de derde een gigantische lens van die afmetingen
gaat nooit gebeuren
de hoeveelheid materiaal en de toleranties waarin het gemaakt zou moeten worden en de energie die je nodig zal hebben zijn zeker de eerste paar honderd jaar niet mogelijk
Het hoeft niet perse een lens te zijn. Het kan ook een spiegelende parabool zijn. Japan is bezig
Met een ruimtestation die in een baan om de aarde wordt gebracht. Dit station gaat zonne energie omzetten naar elektro-magnetische golven en die golven naar aarde zenden. Ipv een baan om de aarde kan zo een station ook in een baan om de zon worden gebracht.
  vrijdag 12 november 2010 @ 19:58:01 #52
97111 ukga
Siewosie baas
pi_88645961
HE TS ik had ook nog en paar ideetjes. Wat vind je er van?

[ Bericht 36% gewijzigd door ukga op 12-11-2010 20:06:13 ]
pi_88649532
Wanneer kom jij nu eens met een serieuze reactie ukga? Wanneer kom je met onderbouwde argumenten?
  vrijdag 12 november 2010 @ 21:27:06 #54
97111 ukga
Siewosie baas
pi_88649911
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 21:21 schreef polderturk het volgende:
Wanneer kom jij nu eens met een serieuze reactie ukga? Wanneer kom je met onderbouwde argumenten?
ik wacht nog steeds op antwoord op deze vraag anders

quote:
1s.gif Op zondag 29 augustus 2010 16:22 schreef ukga het volgende:
HE TS; hoe denk je bij uitvinding 2 een gasturbine aan te drijven met verdampt water wat opstijgt ?
het debiet van die damp is mssn 10 cm per seconde ofzo :'(
pi_88724562
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 21:27 schreef ukga het volgende:

[..]

ik wacht nog steeds op antwoord op deze vraag anders

[..]

Heb jij weleens van het solar tower/ solar chimney project in Australie gehoord?
  maandag 15 november 2010 @ 00:34:03 #56
97111 ukga
Siewosie baas
pi_88724719
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 00:28 schreef polderturk het volgende:

[..]

Heb jij weleens van het solar tower/ solar chimney project in Australie gehoord?
[ afbeelding ]
nee, ga verder.
  maandag 15 november 2010 @ 10:30:50 #57
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_88730376
quote:
[ afbeelding ]
Ja, en dat is een compleet ander ontwerp dan dat van jou?

Wat betreft je tweede idee; er bestaan al installaties die water ontzilten, maar die kosten HEEL veel energie. Je gaat in jouw ontwerp compleet voorbij aan hoeveel energie het kost om dat water te verdampen, en hoe je dan in het 'afkoelingdeel' daadwerkelijk dat water af zou laten koelen. Je hebt evenveel koelcapaciteit nodig als dat er energie van de zon ingaat.

Wat betreft je 3e idee: theoretisch mogelijk, het is ook geen nieuw idee. Rusland heeft in ieder geval plannen gehad voor grote ruimtespiegels om in de winter een aantal steden te verlichten / verwarmen. Maar het is gewoon te duur. Je mag dan met jouw idee 600 kerncentrales kunnenv ervangen, maar dat idee zou waarschijnlijk veel meer kosten dan die 600 kerncentrales.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_88781778

Opgelost ^O^
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  dinsdag 16 november 2010 @ 16:02:46 #59
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_88782243
"liter" :')
"threw" :s)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_88782390
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 november 2010 16:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
"liter" :')
"threw" :s)
Achja, 4chan ;)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  dinsdag 16 november 2010 @ 16:09:08 #61
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_88782493
quote:

[..]

[ afbeelding ]
In Spanje hebben ze al jaaaaaren een centrale draaien.

http://www.zonnepanelennet.be/zonne-energie/experimentele-zonne-energie

quote:
Een zonneschoorsteen of zonnetoren bestaat uit een grote serre die uitkomt in een centrale toren. Als zonlicht op de serre schijnt wordt de licht binnenin de serre opgewarmd en uitzet. De uitzettende lucht stroomt naar de centrale toren waar een turbine de luchtstroom in elektriciteit omzet. Een 50 kW prototype werd gebouwd in Ciudad Real, Spanje en werkte acht jaar alvorens hij opgedoekt werd in 1989.
Oh, draaide... :@
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_88850407
Toegegeven, de meeste ideeën die hier beschreven staan zullen niet succesvol zijn. Maar ik vind dat er veel te negatief gedaan wordt over de ideeën van TS. Juist voor het maken van een goed ontwerp is creatief denken vereist, en heel belangrijk daarvoor is dat je ideeën niet te snel af doet als 'niet werkzaam' of 'ongeschikt'. Veel ontdekkingen en innovaties zijn juist voortgekomen uit ongericht onderzoek, waarbij de ontdekking/innovatie per toeval gedaan werd. Het is niet zo gek dat bij een brainstormsessie de beste ideeën pas op het einde komen, waarbij er verder gedacht wordt dan de meest voor de hand liggende aanpak.
pi_88852400
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 15:51 schreef Me_Wesley het volgende:
[ afbeelding ]

Opgelost ^O^
Dit is echt een brilliant idee. Waarom zou dit niet werken?ik heb ook een soortgelijk idee.
pi_88853525
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 09:04 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dit is echt een brilliant idee. Waarom zou dit niet werken?ik heb ook een soortgelijk idee.
Laat zien!
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  donderdag 18 november 2010 @ 10:31:48 #65
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_88854502
Toch jammer dat als je een keer een serieuze onderbouwde reactie geeft er dan niks mee gedaan wordt. Kansloos :')
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_88854942
quote:
Op donderdag 18 november 2010 10:31 schreef Catbert het volgende:
Toch jammer dat als je een keer een serieuze onderbouwde reactie geeft er dan niks mee gedaan wordt. Kansloos :')
Mijn excuses. Jij verdient zeker een serieuze reactie. Ik ben echter aan het werken en heb niet zoveel tijd. Ik beloof je dat ik erop terugkom.
pi_88855444
quote:
Op donderdag 18 november 2010 09:04 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik heb overigens mijn mening veranderd. Dit zal niet werken. Er is een kracht nodig die de bal het water in stopt. Ik vermoed dat deze kracht groter of gelijk is aan de opwaartse kracht van de ballen.
  donderdag 18 november 2010 @ 11:19:54 #68
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_88855913
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 11:04 schreef polderturk het volgende:
Ik heb overigens mijn mening veranderd. Dit zal niet werken. Er is een kracht nodig die de bal het water in stopt. Ik vermoed dat deze kracht groter of gelijk is aan de opwaartse kracht van de ballen.
En dat is nu precies het probleem met AL die 'gratis' energie uitvindingen. Je kunt niet uit het niets energie maken, dat is compleet onmogelijk. Dus de zon of wind gebruiken om energie op te wekken, prima, dat zijn oplossingen waarbij energie in een vorm (licht, wind) omgezet worden in een andere (elektriciteit).
  donderdag 18 november 2010 @ 11:24:47 #69
97111 ukga
Siewosie baas
pi_88856055
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 11:04 schreef polderturk het volgende:

[..]

zo, eindelijk wordt je eens wijzer en ga je de wetten van Newton respecteren.

Nou dit topic kan eindelijk op slot :)
pi_88865359
quote:
7s.gif Op donderdag 18 november 2010 02:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
Toegegeven, de meeste ideeën die hier beschreven staan zullen niet succesvol zijn. Maar ik vind dat er veel te negatief gedaan wordt over de ideeën van TS. Juist voor het maken van een goed ontwerp is creatief denken vereist, en heel belangrijk daarvoor is dat je ideeën niet te snel af doet als 'niet werkzaam' of 'ongeschikt'. Veel ontdekkingen en innovaties zijn juist voortgekomen uit ongericht onderzoek, waarbij de ontdekking/innovatie per toeval gedaan werd. Het is niet zo gek dat bij een brainstormsessie de beste ideeën pas op het einde komen, waarbij er verder gedacht wordt dan de meest voor de hand liggende aanpak.
Het negeren (of geen kennis hebben) van fundamentele natuurkundige principes maakt de kans op een toevallige geniale uitvinding oneindig klein...
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
  donderdag 18 november 2010 @ 18:32:42 #71
97111 ukga
Siewosie baas
pi_88871821
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 15:53 schreef De_Rikster het volgende:

[..]

Het negeren (of geen kennis hebben) van fundamentele natuurkundige principes maakt de kans op een toevallige geniale uitvinding oneindig klein...
Zoals Albert Einstein zei;

quote:
Er zijn twee dingen oneindig, het heelal en de stupiditeit van de mens. Alhoewel dat eerste nooit echt bewezen is...
pi_88874251
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 15:53 schreef De_Rikster het volgende:
Een docent van de TU-Delft is serieus bezig met het onderzoeken van perpetuum mobile's. Hij stelt dat de huidige natuurkunde lang niet perfect is en dat er veel hiaten zijn, daar kun je het alleen maar mee eens zijn denk ik. Een voorbeeld wat hij daarbij gaf was het ontstaan en verdwijnen van diverse elementaire deeltjes. Ook ik heb in boeken staan dat een aantal van hen voor zeer korte tijd ontstaat uit het 'niets'. Maar dat 'niets' heeft die benaming gekregen omdat wij het achterliggende proces niet begrijpen, niet omdat ze werkelijk uit het niets ontstaan.

Hier het interview met de docent (vanaf 5:00):
http://www.bnr.nl/static/(...)enktank+%28deel+1%29

[ Bericht 1% gewijzigd door Bolkesteijn op 18-11-2010 20:01:04 ]
pi_88874560
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 18:32 schreef ukga het volgende:
Zoals Albert Einstein zei;

[..]

Die quote slaat denk ik eerder op het op voorhand afschrijven van bepaalde inzichten, omdat zij niet binnen de bestaande natuurkunde vallen.
pi_88890423
quote:
7s.gif Op donderdag 18 november 2010 19:32 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Een docent van de TU-Delft is serieus bezig met het onderzoeken van perpetuum mobile's. Hij stelt dat de huidige natuurkunde lang niet perfect is en dat er veel hiaten zijn, daar kun je het alleen maar mee eens zijn denk ik. Een voorbeeld wat hij daarbij gaf was het ontstaan en verdwijnen van diverse elementaire deeltjes. Ook ik heb in boeken staan dat een aantal van hen voor zeer korte tijd ontstaat uit het 'niets'. Maar dat 'niets' heeft die benaming gekregen omdat wij het achterliggende proces niet begrijpen, niet omdat ze werkelijk uit het niets ontstaan.

Hier het interview met de docent (vanaf 5:00):
http://www.bnr.nl/static/(...)enktank+%28deel+1%29
In welke verhouding staat deze post tot mijn opmerking op TS? Betreffende wetenschapper gaat uit van hele andere uitgangspunten dan Polderturk. Het verschil tussen het willen opvullen van gaten in theorieen en het bedenken van eindeloze machines zonder acht te nemen van elementaire beginselen is nogal groot...

Je vergeet blijkbaar dat de uitvindingen van TS betrekking hebben op een schaal en onderdelen waarvan de grondbeginselen wél helder zijn en weinig hiaten bevatten...
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_88910209
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 15:51 schreef Me_Wesley het volgende:
[ afbeelding ]

Opgelost ^O^
Dit zou nog best kunnen toch??
wat is dit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')