Maar kan je daar wel voor max. 600 euro wel een Macbook voor halen? En hoe zit het met jouw stats van je macbook tegenover die ik heb gepost? Wel wat beter of hetzelfde? En wat vind jij van de Macbook? Veel zeggen grandioos en dat soort dingen..quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 01:09 schreef Renesite het volgende:
600 is te duur als je het mij vraagt. Mijn macbook heb ik, uit mijn hoofd, voor 870 euro gekocht. Stap brutaal een Mediamarkt/Saturn/Apple Premium store binnen en vraag naar een met korting. Bij Saturn kon ik een iMac meenemen welke ze zelf in gebruik hadden voor zeker een heel stuk minder
Tja, een goede vraag. Zit op een drukke faculteit van nerdjes en dergelijke waar op de faculteit zelf al weinig pc's beschikbaar zijn en daarom is een laptop vereist. Ohja, we werken ook veel in projectgroepen dus..quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 01:10 schreef Daeron het volgende:
Waarom heb je voor die studie een laptop nodig?
Nee, is niet zwaar verouderd.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 01:11 schreef robr0 het volgende:
600e voor een zwaar verouderde apple die gozer doet zeker goede zaken
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 01:15 schreef n8n het volgende:
Het betreft een ouder model, het is gewoon een wat oudere tweedehands die er als nieuw uit ziet. Ik zou het niet doen. Voor ¤207 extra heb je het nieuwste model. Je kiest dan voor een MacBook met studentenkorting voor ¤938. Krijgt een een iPod Touch erbij voor ¤19, totaal: ¤957. Je verkoopt de Touch voor ¤150 en voor ¤807 heb je een gloednieuwe.
Bij ons is het nu ook voor (vrijwel) alle 1e jaars verplicht omdat ze interactieve colleges willen geven..quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 01:10 schreef Daeron het volgende:
Waarom heb je voor die studie een laptop nodig?
De laatste Apple modellen met een GMA 950 videochip kwamen midden 2007 uit, en dit is het goedkoopste model daarvanquote:
En Windows krijg je natuurlijk met geen mogelijkheid op de Macquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 10:11 schreef FredvZ het volgende:
Ik zou voor Windows gaan. Je zal maar net tijdens je studie een tooltje moeten gebruiken dat alleen op Windows werkt.
dan kun je net zo goed OS X op een windows laptop zetten, ben je in ieder geval goedkoper uit.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:41 schreef Brawler het volgende:
[..]
En Windows krijg je natuurlijk met geen mogelijkheid op de Mac
Mijn advies: neem een 13" laptop. Waarom zou je een grotere nemen? Een laptop voor je studie neem je mee, 17" is veel te groot/zwaar voor je studie. Neem een 13" of 15" laptop.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 22:37 schreef wazoomie het volgende:
Als ik jou was zou ik gewoon een Windows-laptop kopen. Je hebt veel betere modellen met Windows, voor de prijs die je hebt genoemd. Naar mijn mening is een 13-inch laptop ook veel te klein om lekker op te kunnen werken. Op mijn oude school waren ook heel veel mensen met die 13-inch laptop en die zaten allemaal bijna met hun hoofd op het scherm om het te kunnen zien.
Het verschil tussen 'zouden' en 'zullen'quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 22:37 schreef wazoomie het volgende:
Als grootte zal ik tussen de 15 en 16,4 inch nemen. Minimaal 2GB geheugen en een dual-core processor.
Zoals gezegd vind ik iemand een 17" laptop aanraden voor zijn studie idioot.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 22:43 schreef wazoomie het volgende:
Ik heb net op Pricewatch van Tweakers gekeken en kwam bij 2 laptops uit. Beide hebben een nette resolutie van 1600x900 en zijn 17 inch.
- http://tweakers.net/pricewatch/263185/dell-inspiron-17r(n00n7023).html#tab:info
- http://tweakers.net/pricewatch/260199/hp-g72-a10ed-(wu903ea).html#tab:info
Hier staat nog een lijst met 15-inch-modellen onder de 600 euro:
http://tweakers.net/price(...)C2D9CIuavfoyss1_X9Qs
Waar je ook op moet letten is of de laptop een numeriek gedeelte heeft. Volgens mij moet je op je studie aardig wat getallen invoeren en werkt dat veel sneller.
Heel erg bedankt! 13' lijkt mij ook een beetje aan de kleine kant, 15 vond ik wel goed. De 2 laptops die je hebt gestuurd lijken mij wel goed. Vooral die Dell. Ben niet echt een HP fan..quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 22:43 schreef wazoomie het volgende:
Ik heb net op Pricewatch van Tweakers gekeken en kwam bij 2 laptops uit. Beide hebben een nette resolutie van 1600x900 en zijn 17 inch.
- http://tweakers.net/pricewatch/263185/dell-inspiron-17r(n00n7023).html#tab:info
- http://tweakers.net/pricewatch/260199/hp-g72-a10ed-(wu903ea).html#tab:info
Hier staat nog een lijst met 15-inch-modellen onder de 600 euro:
http://tweakers.net/price(...)C2D9CIuavfoyss1_X9Qs
Waar je ook op moet letten is of de laptop een numeriek gedeelte heeft. Volgens mij moet je op je studie aardig wat getallen invoeren en werkt dat veel sneller.
Neem gewoon één van deze:quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 22:54 schreef Jetfly het volgende:
[..]
Heel erg bedankt! 13' lijkt mij ook een beetje aan de kleine kant, 15 vond ik wel goed. De 2 laptops die je hebt gestuurd lijken mij wel goed. Vooral die Dell. Ben niet echt een HP fan..
Nope niks, de 1 heeft een Macbook en de ander een Packerd Bell. Ik zie het wel weer. Ik weet dat je geen Windows software op OS X kunt installeren.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 22:55 schreef NietTeVolgen het volgende:
Jetfly, je weet dat je geen windows programmas in OSX kunt installeren?
Het lijkt alsof je of er heel makkelijk over doet, of niets van af weet,of heel lui.
Tuurlijk kun je op een macbook windows installeren, maar dat je weet dat niet alle software in een OSX omgeving zal draaien.
De school heeft niets vermeld over systeem eisen, software en operating system?
13" is juist veel te klein om fatsoenlijk op te werken.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 22:46 schreef TC03 het volgende:
[..]
Mijn advies: neem een 13" laptop. Waarom zou je een grotere nemen? Een laptop voor je studie neem je mee, 17" is veel te groot/zwaar voor je studie. Neem een 13" of 15" laptop.
[..]
Dankjewel!quote:Op zondag 29 augustus 2010 15:09 schreef WyriHaximus het volgende:
Goed even de bezem er door heen gehaald, on topic blijven a.u.b.
Ik heb de zwarte versie van dat model, zat in eerste instantie 1 GB RAM in en een 160 GB harde schijf. Deze mogen door de consument vervangen worden, gewoon standaard DDR2 SO-DIMMS en een 2,5" SATA schijf. Batterij eruit halen, drie schroefjes losdraaien en je kan erbijquote:Op maandag 30 augustus 2010 12:01 schreef KomtTijd... het volgende:
Macbooks zijn tof maar dit ding lijkt me gewoon te oud. De processor is misschien nog leuk maar 1GB geheugen en 80GB harde schijf, daar zou je op zijn minst wat aan moeten doen (kan dat uberhaupt met een mac?).
Dan heb je gewoon 2x domme pech gehad. Kun je met een mac ook hebben.quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:24 schreef YouTech het volgende:
Heb zelf een 13.3 inch macbook (unibody) zomer 2009 na binnen een half jaar zowel een dell als een Toshiba te hebben gehad met beide problemen.... wat uiteindelijk resulteerde in 2x geld terug...
Dat zou inderdaad heel goed kunnen... maargoed aluminium is toch normaal gesproken wel wat degelijker dan plasticquote:Op maandag 30 augustus 2010 16:40 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dan heb je gewoon 2x domme pech gehad. Kun je met een mac ook hebben.
't Is fijn dat je er tevreden mee bent enzo, maar een productiefout kun je overal tegenkomen dus dat is geen argument in een discussie voor/tegen apple.
Zeker weten, en dat is best wat waard. Maar heeft absoluut niets te maken met wel- of geen productiefouten.quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:44 schreef YouTech het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad heel goed kunnen... maargoed aluminium is toch normaal gesproken wel wat degelijker dan plastic...
Ja, duidelijk twee gevalletjes bad luck dus. Als je 3e laptop een Acer was geweest had'ie het 99,9% zeker ook perfect gedaan.quote:bij de dell was het een bolstaand toetsenbord en geen toetsenbord verlichting waar dat wel besteld was.
Bij de toshiba 2x een harde schijf fail.
Voor hetzelfde geld heb je ook een Asus met Corei3 en dedicated videokaart zie mijn eerdere post.quote:Op maandag 30 augustus 2010 12:56 schreef Consoller het volgende:
Zoiets:
klik
Dell met core i3 en windows 7
Acer rommel van goedkopere serie nooit aanschaffen. Vrijwel altijd na korte tijd problemen met voeding/ventilator of toetsenbord. Acer,Compaq,Packard Bell zijn gewoon B-merken. NIET doen.quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:55 schreef KomtTijd... het volgende:
Ja, duidelijk twee gevalletjes bad luck dus. Als je 3e laptop een Acer was geweest had'ie het 99,9% zeker ook perfect gedaan.
Maar dat is het punt nietquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:45 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
dan kun je net zo goed OS X op een windows laptop zetten, ben je in ieder geval goedkoper uit.
Beetje jammer dat je nou allemaal slijtagedingen aanhaalt, maar dan tóch het apparaat van 3 jaar oud aanraadtquote:Op woensdag 1 september 2010 00:35 schreef nickmeijerink het volgende:
Ik zou 100% voor de macbook gaan. Het is even kort wennen aan het besturingssysteem maar al gauw kom je erachter dat Mac in veel fronten windows verslaat. Ten eerste al de snelheid. De snelheid van een windows laptop (ongeacht of hij geformatteerd wordt of niet) gaat meestal achteruit. De onderdelen lijken sneller versleten te zijn. De accu's van MAC zijn ook beter opgebouwd dat een windows laptop. Natuurlijk worden deze accu's ook wel lui maar een stuk minder dan bij windows. Ik weet dat veel windows 'experts' het niet met mij eens zullen zijn maar heb deze informatie uit eigen ervaring opgedaan en studeer daarnaast informatica en heb zowel MAC als windows al enkele keren onder de loep genomen en ALTIJD tot de conclusie gekomen dat windows zich in veel flanken laat falen.
quote:Op woensdag 1 september 2010 00:35 schreef nickmeijerink het volgende:
Ik zou 100% voor de macbook gaan.
gast welk deel van refurbsihed heb je niet gelezen...quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 01:11 schreef robr0 het volgende:
600e voor een zwaar verouderde apple die gozer doet zeker goede zaken
Maar Refurbished is, komt eigenlijk toch ook op tweedehands neer?quote:Op woensdag 1 september 2010 12:45 schreef rubje het volgende:
[..]
gast welk deel van refurbsihed heb je niet gelezen...Elke mac beats an windows bak...
Eigenlijk wel, maar niet in de zin van "gebruikt". Het zijn producten die bijvoorbeeld zijn teruggebracht omdat de koper zich bedacht heeft, of omdat er iets kapot was bij aankomst waarna dit weer gerepareerd en volledig getest is en weer opnieuw verpakt.quote:Op woensdag 1 september 2010 12:56 schreef Jetfly het volgende:
[..]
Maar Refurbished is, komt eigenlijk toch ook op tweedehands neer?
ik zou niet snel een acer kopen, die dingen gaan erg snel kapot. is een beetje een budgetmerk.quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:38 schreef Jetfly het volgende:
Een maatje van me heeft deze naar me toegelinkt: http://www.bol.com/nl/p/c(...)009799723/index.html
Hij vind het een goed laptop.. Kan Office zonder vertraging of wat dan ook draaien.. wat vinden jullie ervan?
Cheers.
Hangt er beetje van af hoe je er mee omgaat vind ik..quote:Op zaterdag 4 september 2010 23:16 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
ik zou niet snel een acer kopen, die dingen gaan erg snel kapot. is een beetje een budgetmerk.
een beetje, maar het is een feit dat acers vaak kapot gaan.quote:Op zaterdag 4 september 2010 23:35 schreef Jetfly het volgende:
Hangt er beetje van af hoe je er mee omgaat vind ik..
geen verkeerde specs, mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt?quote:Op zondag 26 september 2010 20:20 schreef Jetfly het volgende:
Jullie hebben nog iets tegoed van mij.
Heb gisteren een HP aangeschaft: http://h10010.www1.hp.com(...)4156509-4276661.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |