abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 augustus 2010 @ 15:09:54 #26
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_85833552
Goed even de bezem er door heen gehaald, on topic blijven a.u.b.
phluphy for president!
pi_85834614
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 15:09 schreef WyriHaximus het volgende:
Goed even de bezem er door heen gehaald, on topic blijven a.u.b.
Dankjewel! ^O^
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_85866548
13/15 inch zijn beide zeer goed voor studie. 13inch qua accuduur veelal gunstiger en lichter in gewicht uiteraard.

Afhankelijk of je je laptop mee naar school sleept dan zou ik altijd kijken voor 13.3 inch (of zelfs 12 inch) vanwege gewicht/accuduur. Werk je er vooral thuis op dan zou ik een 15.6 inch nemen met betere specs voor zelfde geld als een 13.3 inch.

Overigens Asus, Lenovo hebben ook leuke 12/13 inch laptops zie ook de Tweakers Pricewatch.

Dit zijn wel twee interessante 15.6 inch laptops met Corei3 processor (dual core) en een dedicated videokaart en 4GB geheugen en onder 600 euro.

http://tweakers.net/price(...)sx012v.html#tab:info
http://tweakers.net/price(...)0-jt50.html#tab:info

[ Bericht 30% gewijzigd door funrider op 30-08-2010 11:56:40 ]
pi_85866873
Macbooks zijn tof maar dit ding lijkt me gewoon te oud. De processor is misschien nog leuk maar 1GB geheugen en 80GB harde schijf, daar zou je op zijn minst wat aan moeten doen (kan dat uberhaupt met een mac?).

Ik zou:
- Of dit ding kopen maar er dan max. 400 euro voor betalen
- Of een nieuwe(re) macbook kopen, voor wat meer geld
- Of een "normale" laptop kopen. Als je geen windows wilt kun je er ook ubuntu opzetten.

Oh en geen 17" laptop kopen. Daar heb je na een dag al spijt van als je met zo'n slagschip loopt te zeulen.
  maandag 30 augustus 2010 @ 12:21:04 #30
262674 Graseter
Graseter als dorpsgek 2011.
pi_85868747
Zoiets:
klik
Dell met core i3 en windows 7
pi_85869442
Mijn Macbook is 13" en het is qua mobiliteit echt ideaal. Het hangt dus helemaal af van wat je belangrijk vindt, persoonlijk kan ik er ook gewoon goed op werken.

Windows software werkt op een Mac via een complete Windows installatie (dual boot met Boot Camp software) of via een oplossing als VMWare Fusion of Parallels o.i.d. (dan worden applicaties gevirtualiseerd, en zie je gewoon vensters van Windows-applicaties tussen je Apple applicaties staan). Ik kan verder gewoon bij netwerkschijven op een Windows netwerk komen (ook op mijn werk met mijn ActiveDirectory wachtwoord en m'n mail via de Exchange server ondersteuning, werkt prima).

Weet je wellicht welke specifieke Windows software je moet gaan gebruiken?

quote:
Op maandag 30 augustus 2010 12:01 schreef KomtTijd... het volgende:
Macbooks zijn tof maar dit ding lijkt me gewoon te oud. De processor is misschien nog leuk maar 1GB geheugen en 80GB harde schijf, daar zou je op zijn minst wat aan moeten doen (kan dat uberhaupt met een mac?).
Ik heb de zwarte versie van dat model, zat in eerste instantie 1 GB RAM in en een 160 GB harde schijf. Deze mogen door de consument vervangen worden, gewoon standaard DDR2 SO-DIMMS en een 2,5" SATA schijf. Batterij eruit halen, drie schroefjes losdraaien en je kan erbij :) Had er direct 2 GB aan Kingston reepjes ingezet omdat dat goedkoper was dan een 1 GB upgrade bij Apple zelf :')
Schijf ging later met vakantie, zit nu een 500 GB exemplaar in.

Ik zou iig niet dat tweedehands model kopen, zeker niet voor 600 euro. Een nieuw model heb je dan veel meer aan, beter scherm, nieuwe accu, snellere hardware. Desnoods een tweedehands model hiervan, zou niet of nauwelijks meer moeten kosten.
pi_85876265
Heb zelf een 13.3 inch macbook (unibody) zomer 2009 na binnen een half jaar zowel een dell als een Toshiba te hebben gehad met beide problemen.... wat uiteindelijk resulteerde in 2x geld terug... toen had ik zoiets van ik koop gewoon zo'n macbook die zien er zo stevig en degelijk uit! laat ik de stap gewoon wagen (dan maar wat meer geld kwijt) en vanaf de eerste dag dat ik de mac had heb ik er totaal geen spijt van gehad... tot op de dag van vandaag nog steeds volledig tevreden.

Het feit dat macs volgens veel mensen duur zijn klopt als je het volgens mij bekijkt niet helemaal. ik zal uitleggen waarom!

- De kwaliteit van zowel het OS als de Hardware is zeer hoogwaardig, bij mij geen plastic wat toch wel een degelijk gevoel geeft
- Wanneer je mac na 2 jaar (of 3,4) aan vervanging toe is krijg je bij aankoop van een nieuwe vaak nog een heel hoog bedrag terug voor je oude mac. Dit punt is totaal niet van toepassing bij het aanschaffen van bijvoorbeeld een dell of een toshiba.
- De klantenservice van Apple is over het algemeen heel goed (veel beter dan wat ik heb meegemaakt bij zowel dell als toshiba)

Ik wil nog even mededelen dat ik geen "fanboy" ben (geen iphone/ipad voor mij) en dus echt probeer uit objectief beeld te bekijken.
Is techniek je ding? dan is YouTech.nl je site!
pi_85877031
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:24 schreef YouTech het volgende:
Heb zelf een 13.3 inch macbook (unibody) zomer 2009 na binnen een half jaar zowel een dell als een Toshiba te hebben gehad met beide problemen.... wat uiteindelijk resulteerde in 2x geld terug...
Dan heb je gewoon 2x domme pech gehad. Kun je met een mac ook hebben.

't Is fijn dat je er tevreden mee bent enzo, maar een productiefout kun je overal tegenkomen dus dat is geen argument in een discussie voor/tegen apple.
pi_85877172
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:40 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Dan heb je gewoon 2x domme pech gehad. Kun je met een mac ook hebben.

't Is fijn dat je er tevreden mee bent enzo, maar een productiefout kun je overal tegenkomen dus dat is geen argument in een discussie voor/tegen apple.
Dat zou inderdaad heel goed kunnen... maargoed aluminium is toch normaal gesproken wel wat degelijker dan plastic ;) ...

bij de dell was het een bolstaand toetsenbord en geen toetsenbord verlichting waar dat wel besteld was.

Bij de toshiba 2x een harde schijf fail.
Is techniek je ding? dan is YouTech.nl je site!
pi_85877720
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:44 schreef YouTech het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad heel goed kunnen... maargoed aluminium is toch normaal gesproken wel wat degelijker dan plastic ;) ...
Zeker weten, en dat is best wat waard. Maar heeft absoluut niets te maken met wel- of geen productiefouten.
quote:
bij de dell was het een bolstaand toetsenbord en geen toetsenbord verlichting waar dat wel besteld was.

Bij de toshiba 2x een harde schijf fail.
Ja, duidelijk twee gevalletjes bad luck dus. Als je 3e laptop een Acer was geweest had'ie het 99,9% zeker ook perfect gedaan.
pi_85878069
Ach ja, ik heb ook wel een nieuwe Macbook Pro gezien waarbij voortdurend rode strepen op het scherm kwamen als je 'm bewoog... slecht contact tussen computer en scherm dus, dat betekende gewoon omruilen of geld terug zonder problemen. Dat was de allernieuwste aluminium van afgelopen april.

Dat zijn productiefouten, kan bij elk merk gebeuren. Daarom heb je garantie. Degelijkheid uit zich voornamelijk in de toestand van het ding na lang en intensief gebruik, en dan is zo'n aluminium unibody geen slechte keus.
pi_85907078
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 12:56 schreef Consoller het volgende:
Zoiets:
klik
Dell met core i3 en windows 7
Voor hetzelfde geld heb je ook een Asus met Corei3 en dedicated videokaart zie mijn eerdere post.
Asus geeft ook betere garantie dan Dell en zijn naar mijn mening degelijker.

quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:55 schreef KomtTijd... het volgende:

Ja, duidelijk twee gevalletjes bad luck dus. Als je 3e laptop een Acer was geweest had'ie het 99,9% zeker ook perfect gedaan.
Acer rommel van goedkopere serie nooit aanschaffen. Vrijwel altijd na korte tijd problemen met voeding/ventilator of toetsenbord. Acer,Compaq,Packard Bell zijn gewoon B-merken. NIET doen.

------

MacBook is op zich een mooie optie maar voor zover ik lees heeft de topic starter niet budget daarvoor. Prijzen starten bij 800/900 euro en dan heb je een ouder instap model. Je kunt overigens wel als je studeert via Hogeschool/Uni via http://www.surfspot.nl korting krijgen op Win/Mac laptops altijd even kijken.
pi_85918561
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 21:45 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

dan kun je net zo goed OS X op een windows laptop zetten, ben je in ieder geval goedkoper uit.
Maar dat is het punt niet ;) Het ging er om of het mogelijk was, en dat is dus het geval.
Overigens zou ik nooit Windows op mijn MacBook zetten, net zo min als dat ik OS X op een Windows-bak zou installeren.
pi_85935412
Ik zou 100% voor de macbook gaan. Het is even kort wennen aan het besturingssysteem maar al gauw kom je erachter dat Mac in veel fronten windows verslaat. Ten eerste al de snelheid. De snelheid van een windows laptop (ongeacht of hij geformatteerd wordt of niet) gaat meestal achteruit. De onderdelen lijken sneller versleten te zijn. De accu's van MAC zijn ook beter opgebouwd dat een windows laptop. Natuurlijk worden deze accu's ook wel lui maar een stuk minder dan bij windows. Ik weet dat veel windows 'experts' het niet met mij eens zullen zijn maar heb deze informatie uit eigen ervaring opgedaan en studeer daarnaast informatica en heb zowel MAC als windows al enkele keren onder de loep genomen en ALTIJD tot de conclusie gekomen dat windows zich in veel flanken laat falen.
pi_85935447
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:35 schreef nickmeijerink het volgende:
Ik zou 100% voor de macbook gaan. Het is even kort wennen aan het besturingssysteem maar al gauw kom je erachter dat Mac in veel fronten windows verslaat. Ten eerste al de snelheid. De snelheid van een windows laptop (ongeacht of hij geformatteerd wordt of niet) gaat meestal achteruit. De onderdelen lijken sneller versleten te zijn. De accu's van MAC zijn ook beter opgebouwd dat een windows laptop. Natuurlijk worden deze accu's ook wel lui maar een stuk minder dan bij windows. Ik weet dat veel windows 'experts' het niet met mij eens zullen zijn maar heb deze informatie uit eigen ervaring opgedaan en studeer daarnaast informatica en heb zowel MAC als windows al enkele keren onder de loep genomen en ALTIJD tot de conclusie gekomen dat windows zich in veel flanken laat falen.
Beetje jammer dat je nou allemaal slijtagedingen aanhaalt, maar dan tóch het apparaat van 3 jaar oud aanraadt :')
pi_85935658
@komtijd, dit was een reply op de TT : Macbook of windows?

Beetje jammer dat je dan zo'n reactie geeft

[ Bericht 3% gewijzigd door nickmeijerink op 01-09-2010 00:50:17 ]
pi_85935723
Euh, ja... duidelijk... :{

quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:35 schreef nickmeijerink het volgende:
Ik zou 100% voor de macbook gaan.
pi_85935789
Inderdaad, foutje van mijn zijde ;)
pi_85945148
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 01:11 schreef robr0 het volgende:
600e voor een zwaar verouderde apple die gozer doet zeker goede zaken _O-
gast welk deel van refurbsihed heb je niet gelezen... }:| Elke mac beats an windows bak... })
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_85945531
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:45 schreef rubje het volgende:

[..]

gast welk deel van refurbsihed heb je niet gelezen... }:| Elke mac beats an windows bak... })
Maar Refurbished is, komt eigenlijk toch ook op tweedehands neer?
pi_85962392
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:56 schreef Jetfly het volgende:

[..]

Maar Refurbished is, komt eigenlijk toch ook op tweedehands neer?
Eigenlijk wel, maar niet in de zin van "gebruikt". Het zijn producten die bijvoorbeeld zijn teruggebracht omdat de koper zich bedacht heeft, of omdat er iets kapot was bij aankomst waarna dit weer gerepareerd en volledig getest is en weer opnieuw verpakt.
In de meeste gevallen is het product niet of nauwelijks gebruikt, maar technisch komt ie inderdaad niet nieuw uit de fabriek.
pi_86073682
Een maatje van me heeft deze naar me toegelinkt: http://www.bol.com/nl/p/c(...)009799723/index.html

Hij vind het een goed laptop.. Kan Office zonder vertraging of wat dan ook draaien.. wat vinden jullie ervan?

Cheers.
pi_86074876
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 22:38 schreef Jetfly het volgende:
Een maatje van me heeft deze naar me toegelinkt: http://www.bol.com/nl/p/c(...)009799723/index.html

Hij vind het een goed laptop.. Kan Office zonder vertraging of wat dan ook draaien.. wat vinden jullie ervan?

Cheers.
ik zou niet snel een acer kopen, die dingen gaan erg snel kapot. is een beetje een budgetmerk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')