Zo te zien is er wel schade. Weer plaatselijk dus dan kunnen andere plaatsen " buiten de boot " vallen..quote:Op zondag 29 augustus 2010 18:40 schreef INViCTuS het volgende:
Maargoed, dit was het? Dikke waarschuwing voor tientallen millimeters neerslag, dat valt dus ook wel mee.
Damnquote:Op zondag 29 augustus 2010 18:48 schreef horned_reaper het volgende:
Mogelijke downburst of microburst in de omgeving van Kampen en Zwolle.
In Kamperveen is een boerderij volledig aan gort geblazen![]()
[ afbeelding ]
Nou, min of meer..quote:
Dat isquote:Op zondag 29 augustus 2010 18:48 schreef horned_reaper het volgende:
[ afbeelding ]
Dus niet bewoond? Dat is dan een gelukje. Het zal je gebeuren als je ligt te pitten en je huis wordt even uit elkaar getrokken.quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:07 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Er was een verbouwing gaande, volgens 112Kampen.nl, dus goed mogelijk dat de constructie daarom verzwakt was.
is niet raar idd door de windrichting. Op P2000 kwamen er ook al berichten langs. Is ook nogal wat om de Nieuwe Waterweg af te sluiten met die enorme partij scheepvaart.quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:16 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Was ook verwacht toch, hoog water bij Hoek van Holland? Meen daar iets over gelezen te hebben, in combinatie met redelijk hoge golven(4.5/5 meter)
Wel handig dit, hoef niet eens uit mijn raam te kijken.quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:20 schreef Againzender het volgende:
Draait weer ff een lekker buiengebied in bij Noord Holland. Hier in Amsterdam begint het alvast te regenen.
Met FOK! hoef je nooit meer naar buitenquote:Op zondag 29 augustus 2010 20:38 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Wel handig dit, hoef niet eens uit mijn raam te kijken.![]()
IJzig koud vandaag, bah
Avondzon!quote:
huis die al open was door de verbouwing doe daar een rukwind van 90km/pu bij en weg is het huis. geloof er geen snars van dat daar een downburst was.quote:Op zondag 29 augustus 2010 18:48 schreef horned_reaper het volgende:
[ afbeelding ]
viel tegen de hoeveelheid regen die eruit kwam. in 3/4tier tijd maar 4.5mmquote:Op zondag 29 augustus 2010 20:20 schreef Againzender het volgende:
Draait weer ff een lekker buiengebied in bij Noord Holland. Hier in Amsterdam begint het alvast te regenen.
gezien de meldingen van omgewaaide bomen daar niet geheel verrassendquote:
Ja sorry had me verkeken maar temp daald welquote:Op zondag 29 augustus 2010 21:09 schreef Timmos het volgende:
[..]
Voor je edit was het nog 6,5 graden..
wind haalt flink uit in zw van zuid Holland zo te zien....quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:14 schreef kepler het volgende:
Begint stiekem op een storm te lijken...
Inderdaad.quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:17 schreef Againzender het volgende:
[..]
wind haalt flink uit in zw van zuid Holland zo te zien....
_NU_ op http://www.buienradar.nl/ kijkenquote:Op zondag 29 augustus 2010 20:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Er komt later vanavond ook weer een mooie krul over nederland heen waaien
Dat heb je inmiddels al drie keer gezegd.quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:25 schreef gerard96 het volgende:
als ik kaarten mag geloven word het hier vannacht 4 graden
What does it mean?quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:33 schreef -CRASH- het volgende:
De dubbele regenboog. Met mobiel gemaakt en autostich gebruikt maar die wilde niet echt meewerken.
Dus heb ik ze zelf nog een beetje proberen te matchen
[ afbeelding ]
JA! en posten daarna!quote:
Mooie boog, zoéén hoop ik nog tegen te komen als ik een stevige groothoeklens bij me hebquote:Op zondag 29 augustus 2010 21:33 schreef -CRASH- het volgende:
De dubbele regenboog. Met mobiel gemaakt en autostich gebruikt maar die wilde niet echt meewerken.
Dus heb ik ze zelf nog een beetje proberen te matchen
[ afbeelding ]
je ziet bar weinig maar ja. ik film naar een schutting waar een boom is omgevallen,quote:
Ik was net aan het hardlopen en heb de wind zien/voelen draaien naar NW en de wind is ook behoorlijk toegenomen! Het is net een herfststorm. Ook vliegtuigen op plaatsen gezien waar ik ze normaal niet zie.quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:50 schreef Againzender het volgende:
Wind valt mij nog mee hier, denk dat de windsprong naar NW en de windtoename binnenkort wel zal plaatsvinden.
quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:25 schreef gerard96 het volgende:
als ik kaarten mag geloven word het hier vannacht 4 graden
Wat vind jij er zo geweldig aan eigenlijk?quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:19 schreef -Datdus- het volgende:
Gruwelijk uitziende luchten hier.
Puur genieten!
Hij heeft het over de luchten toch?quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:55 schreef Stali het volgende:
[..]
Wat vind jij er zo geweldig aan eigenlijk?
Een flinke onweersbui dat kan ik nog begrijpen maar deze zeikzomer met zoveel wateroverlast. Dat jij dat genieten vindt, dat begrijp ik niet.
Kappen nou irritantje!quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:53 schreef gerard96 het volgende:
http://users.telenet.be/weerplaats/temp2m.htm
Ik ben het gewoon zat, Fredo. Er is geen bal aan en qua onweer ook niet.quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:57 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Hij heeft het over de luchten toch?
quote:
Het is gewoon een kwestie van geluk, en dat heb je niet voor het oprapen.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:04 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik ben het gewoon zat, Fredo. Er is geen bal aan en qua onweer ook niet.
Oke ik keek nu pas, maar het ziet er alsnog vet uitquote:Op zondag 29 augustus 2010 21:22 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
_NU_ op http://www.buienradar.nl/ kijken
De randlaag hebben we al gehad neem ik aan?quote:WIND:
Tijdelijk achter koufront wat minder wind, maar op nadering randlaag weer snel toe, voorlopig 8 Bft genoemd langs de westkust, al geeft HiRLAM kortstondig een hele kleine 9. Wind boven IJsselmeer kan er wel eens vanavond helemaal uitgaan. Kans op windstoten blijven in het westen en zuidwesten groot. In het noordoosten is de kans klein.
Hoe is het nu eigenlijk met de waterstand? Las op de site van Tubantia dat ie dreeg te overstromen.quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:13 schreef ACT-F het volgende:
En natuurlijk de wolken vanavond bij de Schipbeek. Ik ben benieuwd wat er na vannacht met het waterpeil gebeurt.
[ afbeelding ]
quote:De stormvloedkering in hoek van holland gaat morgen 30-08-2010 rond 6.30 dicht. IVM de verwachte hoge waterstand, Scenario Hoogwater is geactiveerd! Het uitrukbericht staat voor u in de communicator.
De Maeslantkering? Dan gaat de Hartelkering en de Oosterscheldekering dus ook dicht.quote:
Het is in de loop van de dag c.a. een halve meter gezakt, maar het blijft kritiek. Vannacht kan het weer gaan stijgen door de nieuwe regenbuien. De waterstand is vooral afhankelijk van de neerslag in Duitsland.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:38 schreef TheKC het volgende:
Hoe is het nu eigenlijk met de waterstand?
Is dat standaard zo?quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De Maeslantkering? Dan gaat de Hartelkering en de Oosterscheldekering dus ook dicht.
Edit: Waar heb je dit vandaan? De stormvloedwaarschuwingsdienst heeft zelfs geen waarschuwing uit staan.
Niet zo gek dat ik het hard vond waaien, dat is bij mij om de hoekquote:Op zondag 29 augustus 2010 22:33 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Weertje he?![]()
Deze foto kwam ik op weerwoord tegen:
[ afbeelding ]
Hoezo geluk.
De Maeslantkering en de Hartelkering zijn volgens mij aan elkaar gekoppeld, dus die gaan altijd tegelijkertijd open en dicht. De Oosterscheldekering gaat veel vaker dicht dan de Maeslantkering/Hartelkering dus ik neem aan dat die dan ook dicht gaat.quote:
Het is een gillende keukenmeid.quote:Op zondag 29 augustus 2010 23:18 schreef Fredo55 het volgende:
Volgens mij zit er een dakpan los, ik hoor het zo rammelen op het dak.
Verre van dat.quote:
Misschien is het wel een weggewaaide Ethiopiër die vast zit onder een van je dakpannen..quote:Op zondag 29 augustus 2010 23:20 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Verre van dat.![]()
Een heel raar geluid, precies boven mijn bed.![]()
Bij elke windstoot hoor je iets rammelen.
Zal ook nog wel even zo blijvenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |