quote:Juist als er veel af moet is het slim om te beginnen met je voedingspatroon aan te passenOp dinsdag 26 oktober 2010 20:57 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik tel altijd alleen de voedingsmiddelen, de vetten (bakboter, olie etc) tel ik niet apart mee, dus over het algemeen komt het wel redelijk uit...
En ja ik ga echt voor een dieet nu er moet té veel af en de start moet echt gemaakt worden met een dieet. Daarna kan ik langzaam een nieuw voedingspatroon inbouwen...
quote:Ben de afgelopen 2 jaar, zoals gezegd, veel aangekomen en wil nu snel van een aantal lichamelijke ongemakken af. Vandaar dat ik, omwille van de snelheid, deze keus gemaakt heb...Op dinsdag 26 oktober 2010 21:13 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Juist als er veel af moet is het slim om te beginnen met je voedingspatroon aan te passen
Maar dat gaat inderdaad niet zo snel als met een dieet
quote:Ook als je weet dat de kans op een jojo effect daardoor groter is?Op dinsdag 26 oktober 2010 21:17 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ben de afgelopen 2 jaar, zoals gezegd, veel aangekomen en wil nu snel van een aantal lichamelijke ongemakken af. Vandaar dat ik, omwille van de snelheid, deze keus gemaakt heb...
quote:Yup, ook als ik weet dat het jojo-effect groot is...Op dinsdag 26 oktober 2010 21:20 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ook als je weet dat de kans op een jojo effect daardoor groter is?
Er zijn maar weinig mensen in dit topic die een dieet volgen omdat ze weten dat het op lange termijn niet werkt
quote:OkeOp dinsdag 26 oktober 2010 21:26 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Yup, ook als ik weet dat het jojo-effect groot is...
Bovendien is dit mijn nieuwe patroon, als ik voldoende kwijt ben ga ik langzaam wat koolhydraten toevoegen tot ik op m'n onderhoudsdosis zit.
quote:Ik weet echt wel dat het voedings/leefpatroon het belangrijkst is, maar ik heb zo verdomd veel last van m'n knieën en gewrichten dat ik wel even meters moet maken. Zeker tijdens m'n zwangerschap ben ik heel erg snel aangekomen en dat kunnen de gewrichten niet aan...
quote:Het is goed dat je wel begrijpt wat je doetOp dinsdag 26 oktober 2010 21:35 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik weet echt wel dat het voedings/leefpatroon het belangrijkst is, maar ik heb zo verdomd veel last van m'n knieën en gewrichten dat ik wel even meters moet maken. Zeker tijdens m'n zwangerschap ben ik heel erg snel aangekomen en dat kunnen de gewrichten niet aan...
quote:Ja dat lijkt me dan een zeer valide reden. Zolang je idd gewoon gezonde dingen eet en jezelf goed in de smiezen houdt moet dat goed komen! Vooral als je (tegen de tijd dat je minder last hebt van je gewrichten e.d.) naast meer eten ook gaat sportenOp dinsdag 26 oktober 2010 21:35 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik weet echt wel dat het voedings/leefpatroon het belangrijkst is, maar ik heb zo verdomd veel last van m'n knieën en gewrichten dat ik wel even meters moet maken. Zeker tijdens m'n zwangerschap ben ik heel erg snel aangekomen en dat kunnen de gewrichten niet aan...
quote:Je moet ook gewoon doen waar je je goed bij voeltOp dinsdag 26 oktober 2010 21:43 schreef flugeltje het volgende:
Bovendien ben ik een maand of 3 geleden ook 10 kilo in een week afgevallen, ging ook prima...
quote:check de PIOp dinsdag 26 oktober 2010 21:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Je moet ook gewoon doen waar je je goed bij voelt![]()
Maarja als je echt goed wilt afvallen zou ik toch wel iets minder dan 1250kcal eten
quote:Dat snap ik maar je lijkt ook niet te willen reageren op het feit dat 1250 wel erg laag is voor jeOp dinsdag 26 oktober 2010 21:45 schreef flugeltje het volgende:
[..]
check de PI
Ik ben bevallen en daarna was ik 10 kilo lichter
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 21:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Je moet ook gewoon doen waar je je goed bij voelt![]()
Maarja als je echt goed wilt afvallen zou ik toch wel ietsmindermeer dan 1250kcal eten
quote:Misschien omdat ik het weet en ik toch, om mij moverende redenen, deze keus gemaakt heb? Ik ben maanden bezig geweest om verschillende dieten te bekijken en er voor mij de beste bestanddelen uit te halen. Als je koolhydraten gaat schrappen is het best moeilijk om aan je kcal te komen zonder dat je teveel slechte vetten binnenkrijgt.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:48 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat snap ik maar je lijkt ook niet te willen reageren op het feit dat 1250 wel erg laag is voor je
quote:Dan vind ik het nu officieel een niet zo'n slim idee van jeOp dinsdag 26 oktober 2010 21:55 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Misschien omdat ik het weet en ik toch, om mij moverende redenen, deze keus gemaakt heb? Ik ben maanden bezig geweest om verschillende dieten te bekijken en er voor mij de beste bestanddelen uit te halen. Als je koolhydraten gaat schrappen is het best moeilijk om aan je kcal te komen zonder dat je teveel slechte vetten binnenkrijgt.
quote:Ja maar dat is eht probleem met dieten combineren dan kan dat weer niet zo snelOp dinsdag 26 oktober 2010 22:00 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oh voor zover ik weet (ik weet er niet veel vanaf) mag je als je KH schrapt juist wél vetten
Omdat je idd toch ergens op moet draaien
Maar daar weet conleche bijvoorbeeld best veel vanaf, die low carbt wel vaker! Dus als je tips nodig hebt ofzo kun je haar misschien PMen
quote:Ik neem ook voldoende vetten, niet te veel en niet te weinig. Dat check ik met de calorienchecker van het voedingscentrumOp dinsdag 26 oktober 2010 22:00 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oh voor zover ik weet (ik weet er niet veel vanaf) mag je als je KH schrapt juist wél vetten
Omdat je idd toch ergens op moet draaien
Maar daar weet conleche bijvoorbeeld best veel vanaf, die low carbt wel vaker! Dus als je tips nodig hebt ofzo kun je haar misschien PMen
quote:Ik heb al gezegd dat je wel begrijpt wat je doetOp dinsdag 26 oktober 2010 22:09 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik neem ook voldoende vetten, niet te veel en niet te weinig. Dat check ik met de calorienchecker van het voedingscentrum
Enne Sarabi, jij gaat er zo maar even vanuit dat ik bij mijn combineren niet gelet heb op zaken als aantal kcal per dag, hoeveelheid eiwitten, hoeveelheid koolhydraten en de vetten die ik binnenkrijg? Dat het niet jouw goedkeuring weg kan dragen wil niet zeggen dat iemand er niet over nagedacht heeft...
Damn, ik dacht weer effe 'gezellig' mee te kunnen babbelen over de moeilijke momenten, elkaar te motiveren en te steunen. Het begint meteen al met het moeten verdedigen van de keuzes die maakt... Snap ook meteen waarom er nog zo weinig gepost wordt in deze topics...
quote:Ging me ook niet direct om jou hoor, dat was aardig informatief. Ging meer om het 'niet zo slim' gedoe van Sarabi... Ik heb goede redenen waarom ik een keus maak, de tijd gaat leren hoe het zal lopen. Ben hier niet om mijn keuzes te verdedigen, maar om motivatie te blijven houden, een schouderklopje te krijgen als het goed gaat en elkaar door moeilijke momenten heen te lullen. Ik weet dat dit topic vroeger ( oma verteldOp dinsdag 26 oktober 2010 22:13 schreef MariaEtcetera het volgende:
Het is hier ook voor motivatie en steun hoor!![]()
Ik dacht alleen dat wat extra info nooit kwaad kan, afvallen is uiteraard al lastig genoeg an sich
quote:ik had een gekookt eitje als ontbijt.. en net een appeltje er bij..Op woensdag 27 oktober 2010 10:07 schreef ymme het volgende:
Ik heb vanochtend ontbeten met Cornflakes en melk. En ik vind het nog lekker ook
En nog geen uur daarna meteen naar de wcDat spul werkt zeg...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |