abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 augustus 2010 @ 13:28:45 #101
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85869811
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 13:24 schreef Troel het volgende:
Slijm slijm ;)
ah, jij wil op complimentenrantsoen geloof ik. :P
in de haak.
pi_85869925
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 13:19 schreef trui het volgende:
oh trouwens, je kwal vind ik erg leuk gelukt!
Thanx :D
pi_85870851
Ik ben net op zoek gegaan naar het winkeltje in Den Haag centrum, maar heb alleen een stoffenwinkel gevonden. Het is toch die straat links van de grote winkelstraat als je met je rug naar de bieb en het stadhuis staat Caroline?
  maandag 30 augustus 2010 @ 14:10:03 #104
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85871267
Ja Inu, daar was het althans. Een kleine mini promenade die van dat kleine straatje naar de grote winkelstraat gaat.
Zat verderop ook een poffertjeshuis in. Verder veel tijdelijke verhuur "afbraakverkoop" dat soort dingen.

Maar misschien is het er niet meer - dan spijt het me voor je. Het is een beetje lastig zoeken op 2 uur rijden afstand :?
pi_85871920
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:10 schreef caroline88 het volgende:
Ja Inu, daar was het althans. Een kleine mini promenade die van dat kleine straatje naar de grote winkelstraat gaat.
Zat verderop ook een poffertjeshuis in. Verder veel tijdelijke verhuur "afbraakverkoop" dat soort dingen.

Maar misschien is het er niet meer - dan spijt het me voor je. Het is een beetje lastig zoeken op 2 uur rijden afstand :?
Oh, nu zitten er voornamelijk eettentjes :D Nou ja, die op de Laan van NOI is ook prima :Y
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 30 augustus 2010 @ 15:02:37 #106
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_85873126
heeft er hier iemand toevallig al ervaring met garen voor een 1.25 en 1.5 haaknaald?
en tips naar welk garen ik uit moet kijken?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_85873544
Hoihoi, jemig, wat gaat dit topic hard :D Maar wel superleuk om te zien dat er zoveel mensen mee bezig zijn (helemaal omdat ik alsnog heel erg raar aangekeken werd in de trein, met m'n haakwerkje hihi) en vooral ook om alle foto's van jullie maaksels te zien. Wat worden er hier leuke dingen gemaakt!

Mij is het na een avond pielen en proberen gelukt om alle steken weer min of meer te snappen, en ook het rondjes haken, vlakke lapjes maken, meerderen en minderen en zelfs het magische rondje zijn ondertussen gelukt. Dus toen dacht ik vol goede moed, ik ga gewoon iets maken, want al die lapjes, daar word ik ook maar gaar van.

Dus ik ben begonnen aan deze tas: http://www.garnstudio.com(...)r=113&d_id=3&lang=nl

Leek me niet bijzonder moeilijk, en vooralsnog valt het ook enorm mee, want het zijn tot nu toe alleen maar gewone stokjes :D Heb de 'bodem' bijna af (in 2 dagen! Ik had gedacht dat ik echt maanden bezig zou zijn met één ding, maar het gaat véél sneller dan ik dacht, en ik ben nog niet eens geroutineerd), dus ik moet straks aan het verenpatroon beginnen. Als het af is, zal ik ook eens een foto maken, dan kunnen jullie kijken of 't wat is ;)

Oh en om te zorgen dat ik een min of meer goed resultaat zou krijgen zelfs met mijn nu nog min of meer onregelmatige steken (zie gebrek aan routine), ben ik gewoon met een dubbele draad aan het haken. Superhandig!
pi_85873637
Oh en ik vroeg me nog iets af: in mijn enthousiasme omdat het zo snel gaat (dit dan :P), bedacht ik me dat ik misschien wel deurgordijnen zou kunnen haken, want die heb ik nog nodig. Maar voor ik het hele internet afstruin, is het misschien handig om hier even te vragen of iemand een patroon heeft?

Daarbij moet ik wel melden dat ik geen siergordijn bedoel, maar echt een flink gordijn dat de tocht tegen moet kunnen houden op koude winteravonden. Misschien is haken daar wel helemaal niet zo geschikt voor :@ Maar het idee lijkt me leuk, en misschien is het ook wél haalbaar..?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 30 augustus 2010 @ 15:45:50 #109
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_85874659
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 15:15 schreef Skochsela het volgende:
Oh en ik vroeg me nog iets af: in mijn enthousiasme omdat het zo snel gaat (dit dan :P), bedacht ik me dat ik misschien wel deurgordijnen zou kunnen haken, want die heb ik nog nodig. Maar voor ik het hele internet afstruin, is het misschien handig om hier even te vragen of iemand een patroon heeft?

Daarbij moet ik wel melden dat ik geen siergordijn bedoel, maar echt een flink gordijn dat de tocht tegen moet kunnen houden op koude winteravonden. Misschien is haken daar wel helemaal niet zo geschikt voor :@ Maar het idee lijkt me leuk, en misschien is het ook wél haalbaar..?
dan zou ik eens kijken of je dat zou kunnen maken in de vorm van zo'n ripple deken.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_85874897
En dan eventueel voeren met stof van bv ikea, dat is zo te dun, maar achter gehaakt iets perfect
pi_85875042
Even gegoogled en dat ziet er erg grappig uit, helemaal als je lekker veel kleurtjes hebt. En voeren is ook een goed plan, dat zal zeker ook helpen. Leuk!
pi_85875630
Ik zit even te zoeken, maar ik vind deze uitleg: http://attic24.typepad.com/weblog/neat-ripple-pattern.html bijna té simpel, dus ik raak er alsnog van in de war :@ Begrijp ik nou goed dat je eerst gewoon een rij lossen haakt, en dan de volgende toer is 4 stokjes, dan 2 stokjes geminderd, dan weer 4 stokjes, dan 2 stokjes meerderen, etcetera, en dan gewoon hetzelfde in de volgende toeren (maar de eerste en laatste altijd meerderen omdat je anders geen rechte zijkant krijgt)? Dan is het wel een eenvoudig en goed te werken patroon ^O^
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 30 augustus 2010 @ 16:12:33 #113
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_85875741
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:09 schreef Skochsela het volgende:
Ik zit even te zoeken, maar ik vind deze uitleg: http://attic24.typepad.com/weblog/neat-ripple-pattern.html bijna té simpel, dus ik raak er alsnog van in de war :@ Begrijp ik nou goed dat je eerst gewoon een rij lossen haakt, en dan de volgende toer is 4 stokjes, dan 2 stokjes geminderd, dan weer 4 stokjes, dan 2 stokjes meerderen, etcetera, en dan gewoon hetzelfde in de volgende toeren (maar de eerste en laatste altijd meerderen omdat je anders geen rechte zijkant krijgt)? Dan is het wel een eenvoudig en goed te werken patroon ^O^
yeps dat lees je volgens mij goed :Y
Today is life -

Dale Carnegie
pi_85877538
Dat is het helemaal, zo simpel en zo leuk! Met kleuren kan je veel doen, gewoon random of een patroontje bv wit, zwart,paars,zwart,wit. Dan krijg je brede banen.
pi_85878636
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:27 schreef Inu het volgende:

[..]

Oh, nu zitten er voornamelijk eettentjes :D Nou ja, die op de Laan van NOI is ook prima :Y
Als je bij Laan van NOI bent is het ook de moeite waard om door te rijden naar de Breikorf in Voorburg :). En in Den Haag WOOOL op het Westeinde (ook gepost in het vorige topic.. daar staan ook linkjes naar de websites).
pi_85878692
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 17:17 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

Als je bij Laan van NOI bent is het ook de moeite waard om door te rijden naar de Breikorf in Voorburg :). En in Den Haag WOOOL op het Westeinde (ook gepost in het vorige topic.. daar staan ook linkjes naar de websites).
Nja, het moet eigenlijk allemaal in mn lunchpauze gebeuren :D (werk naast CS)
  maandag 30 augustus 2010 @ 18:15:36 #117
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85880438
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 17:19 schreef Inu het volgende:

[..]

Nja, het moet eigenlijk allemaal in mn lunchpauze gebeuren :D (werk naast CS)
Nee dat red je niet in een lunchpauze. Misschien wel als je flexibele werktijden hebt en een keertje vroeg weg kan?

SPOILER: geen woning
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_85882058
Je tas is superleuk geworden EsseEi!
Ik vind het juist leuk met die iets langere band aan de zijkant! En de voering O+
Lyssa, welkom terug! Je kwal is echt heel leuk geworden, 28 tentakels is best veel, haha! :P
Leuke kleuren heb je trouwens voor de draak, lekker fel!
M-etje, dat doekje O+ Leuke steekjes zijn dat!
Arual, je deken schiet al lekker op! Inderdaad erg mooi regelmatig gehaakt (zoals iemand anders ook al opmerkte).
En Trui, die vogel is echt heel erg schattig O+ Dat oogje ook hè, té cute!

Volgens mij heb ik iedereen nu wel gehad toch? :P En als ik iemand vergeten ben, sorry dan :@

Bijna swapdag! *O*

quote:
Op maandag 30 augustus 2010 13:24 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik ben een flink stuk opgeschoten met de swap, maar kan niet garanderen dat hij op tijd af is. En ik baal er van :X Maarja, veel meer dan sorry zeggen kan ik op dit moment ook niet, dus mijn swapmaatje moet het er maar even mee doen, ik zal als het echt niet af komt nog wel even pm-en om een en ander uit te leggen :)
De mijne is ook niet helemaal af :@ Maar heb net toch een pakje op de post gedaan met alvast 2 van de 3 dingetjes! Het derde komt dan ietsje later. Ik hoop dat mijn swap-slachtoffer er blij mee is!
Bedenk me net dat ik nu misschien teveel zeg, maar wilde het toch gewoon even kwijt :@
Beschouw het maar als een hint omdat de hint die ik in het pakje gestopt heb waarschijnlijk niet al te duidelijk is ;)

SPOILER: voor Caroline
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_85882157
Awwwwww kijk dit schatje nou!
Die is echt zoooo lief O+ Ik ga het patroon kopen :@ Ook al mag dat eigenlijk even niet meer.. :P
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 30 augustus 2010 @ 19:28:27 #120
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_85882815
Ik vond de garens van bij de lidl niet veel bijzonder, wel wat wit meegenomen voor in de kerstboom.

Hoop donderdag wat van dat dunne garen te scoren, naalden komen morgen binnen.
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 30 augustus 2010 @ 19:53:31 #121
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85883846
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 19:10 schreef Yachiru het volgende:
Awwwwww kijk dit schatje nou!
Die is echt zoooo lief O+ Ik ga het patroon kopen :@ Ook al mag dat eigenlijk even niet meer.. :P
Stouterd! Maar ze is wel heel lief dus ik begrijp de verleiding ;)
pi_85885644
Hehe, mn lapje is klaar *O* Heb een nieuwe gemaakt, want de andere vond ik stom, maar deze was te smal, dus heb er nu twee randjes aangemaakt...

Ik ga nooit meer iets maken wat op maat moet :')
pi_85887047
Ik ga morgen nog één dag heul hard haken als het lukt in de winkel, maar het gaat wel op de post morgen. Troel als je mij hebt, doe maar rustig aan hoor
  maandag 30 augustus 2010 @ 21:31:50 #124
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85887630
inu, laat je lapje zien! (op de melodie van laaat je rode rokje zien - jiskefet) :+

caroline, wat stom!! :( :( -O- -O-
in de haak.
pi_85890428
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 19:07 schreef Yachiru het volgende:
Lyssa, welkom terug! Je kwal is echt heel leuk geworden, 28 tentakels is best veel, haha! :P
Leuke kleuren heb je trouwens voor de draak, lekker fel!
Thanx *O* Ik heb hem vandaag gedoneerd aan Zoeperzazke (andere fok!ster) Omdat ze tijdens mijn vakantie op mijn cavia's heeft gepast O+

De geel en rood/oranje acryl heb ik in Engeland gekocht, zijn niet echt van die Zeeman kleuren van helaas!
pi_85892156
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:20 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Thanx *O* Ik heb hem vandaag gedoneerd aan Zoeperzazke (andere fok!ster) Omdat ze tijdens mijn vakantie op mijn cavia's heeft gepast O+

De geel en rood/oranje acryl heb ik in Engeland gekocht, zijn niet echt van die Zeeman kleuren van helaas!
Oh neej hè, ik las het net echt heel snel, en ik las serieus dat er 'geplast' stond..... :@ Oeps! :P

Ik heb zin om die eenhoorn te gaan haken! Maar eerst nog 2 andere dingetjes af maken..
En heb geloof ik ook niet echt het juiste garen.. Hij moet een beetje groot worden dus ik wil niet met Catania haken, maar met iets dikker garen.. Morgen maar even kijken of ik iets leuks kan vinden O-)

Trui, is Drops Muskat dikker dan Catania? En is het lekker zacht?
Er zitten wel een paar mooie eenhoornkleurtjes bij O+
Zou op zich ook voor Drops Paris kunnen gaan, daar heb ik een deel van de swap dingetjes mee gehaakt, en ook het lapje voor het re-bag project. Vind het fijn spul, ondanks dat het een beetje splijt :)
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 00:15:59 #127
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85895978
volgens mij is drops muskat wel wat dikker dan catania, yachiru. voor een echte vergelijking zou ik even naar boven moeten en tsja, gijsje ligt bij me op schoot dus dat zal helaas niet gaan. 8-) ik denk wel dat drops muskat iets dikker is (voor naald 4 officieel geloof ik). het is wel ook behoorlijk splijterig, maar als je dat niet erg vindt, en van de glans houdt die het heeft, is 't prachtig garen! en of het zacht is, ja redelijk. voor zover katoen zacht kan zijn is het wel zacht.
in de haak.
pi_85910081
*O* Ik heb swappost en volgens mij weet ik wel van wie het is :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_85910329
*O* Ik ben ook wel benieuwd of ik straks thuis iets heb liggen of wanneer het komt... zo spannend!!!
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:22:02 #130
308058 happy_hoooker
HaHaHa.... ken!
pi_85910381
Hoera Vicky, het is er! *O*
Je hebt het nog niet opengemaakt toch, hoop ik??
Voor Vicky!!! *O*
pi_85910446
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 14:22 schreef happy_hoooker het volgende:
Hoera Vicky, het is er! *O*
Je hebt het nog niet opengemaakt toch, hoop ik??
alleen de buitenkant :D
nou ja, ik niet, mijn dreumes heeft gescheurd :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:28:04 #132
308058 happy_hoooker
HaHaHa.... ken!
pi_85910614
Ah, OK! Of heb je de kaart ook toevallig al gelezen? *insert strenge blik*
Voor Vicky!!! *O*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:20:41 #133
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_85912469
ik ben benieuwd of er thuis ook wat ligt, eerst vanavond een theatershow fotograferen...
Today is life -

Dale Carnegie
pi_85915231
Ik heb ook post *O* Mooie stippels :P
Ik heb alleen geen brief (denk ik) dus ook geen hint.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:38:53 #135
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85915391
ik heb m'n pakje ook binnen, olé! mag ik 't buitenste papier er al afhalen??
in de haak.
pi_85915658
Van mij wel maar ik weet niet wat je daaronder zult aantreffen, misschien is het wel open.
pi_85918122
Zo, weer terug van vakantie.. Op vakantie weinig gehaakt, stukje van een Mario poppetje..

WEl vandaag de Lidl leeggeplukt.. In Frankrijk de gatentang al gekocht.. en vandaag in Nederland 3 pakken garen (1x sokkenwol en 2x sjaalacryl) en 6 haaknaalden, 2 rondbreinaalden en sokkenbreinaalden..
Ga toch ook even kijken hoe breien mij bevalt.. Zijn ook zoveel leuke patroontjes voor te vinden..
Moet volgens mij wat minder hobbies hebben.. Veel goedkoper..

Ben benieuwd naar alle swaps en hun makers/ontvangers! En heb op vakantie het topic wel gevolgd (lang leve het internet op de camping) dus ook voor alle voorgaande projectjes hulde! (Parasol van... Sorry :$ Maar wel superrrr!!)
pi_85918394
Ik had mijn swap vandaag toch wel verwacht! Het is zaterdag op de post gegaan, aldus mijn secret swapper. Maar ik heb nog niets binnen gekregen. Morgen hopelijk dan maar!
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:12:45 #139
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_85919225
Hier ook nog niks binnen -O- Nu maar hopen dat er morgen wel iets bij de post zit.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:47:50 #140
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85920504
he lyssa dat is vervelend zeg! hoe kan dat nou?? :( ik hoop dat 't niet verkeerd bezorgd is en de buurman die leuke gehaakte bikini heeft ingepikt.

m@x, 't komt vast morgen! en anders heeft troel je. :P
in de haak.
pi_85920809
Ik heb nog helemaal niets gekregen :( Ik loop iedere avond naar de brievenbus maar niets. Ik hoop dat het er morgen ook is!
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:19:51 #142
35189 Troel
scherp en bot
pi_85921744
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:47 schreef trui het volgende:
he lyssa dat is vervelend zeg! hoe kan dat nou?? :( ik hoop dat 't niet verkeerd bezorgd is en de buurman die leuke gehaakte bikini heeft ingepikt.

Mijn swapmate heeft een berichtje gehad, dus als m@x geen berichtje van me heeft ;) :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:00:41 #143
3142 m@x
pi_85923392
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:19 schreef Troel het volgende:

[..]

Mijn swapmate heeft een berichtje gehad, dus als m@x geen berichtje van me heeft ;) :P
:D

Ik hoop maar dat het geen pakketje is. In dat geval heeft mijn swapster namelijk pech aangezien ik overdag niet thuis ben. Pakje kan ik in dat geval pas op z'n vroegst op vrijdag of zaterdag bij het postagentschap ophalen. En als we heel veel pech hebben dan hebben ze het vrijdag daar nog niet (hangt er vanaf hoe vaak ze het hier aanbieden) en wordt het pas volgende week vrijdag.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:01:57 #144
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85923444
het is vast een p@nnel@p! :+
in de haak.
pi_85923468
Mijn pakket is ook binnengekomen... zo spannend (het rammelt ook een beetje). Manlief vond het maar stom dat ik wil wachten tot morgen met openmaken (best lief die plaatsvervangende nieuwsgierigheid). *O*
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:04:58 #146
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85923550
hier deden ook beide kinderen meteen de suggestie dat ik het toch best stiekem vast vandaag open kon maken. :D :o
in de haak.
pi_85923593
*beginnend haakster meldt zich

Na dit topic gelezen te hebben ben ik ook aangehaakt! :P Inmiddels de trotse bezitster van een haaknaald (nr.4) en een bol wol/garen/draad of hoe het ook mag heten. Op youtube heb ik een erg aardige mevrouw gevonden die mij inmiddels heeft uitgelegd hoe ik als beginner zijnde kan beginnen met de eerste steken. Ze is me iets te snel, maar met de pauze-knop kom ik een heel eind! Na de eerste 10 steken heb ik inmiddels ook al weer tien steken teruggehaakt over de eerste tien steken (snapt iemand het nog of iedereen al weer afgehaakt? :P)

Alleen dan stopt het filmpje en nu weet ik niet hoe ik de derde rij moet haken. Draai ik mijn werkje dan om en houd ik het in mijn linkerhand vast of moet ik linkshandig gaan haken? Ik heb voor de eerste twee rijen het werkje trouwens in mijn rechterhand.

De oplossing zal wel heel erg simpel zijn, maar ik 'zie' het echt niet.

Wat ik ook lastig vind is om mooi en gelijkmatig te haken. Ik ga er maar vanuit dat dat beter wordt naarmate ik meer oefen.

Het doel is trouwens om ooit *zucht* een tas te haken.
pi_85924644
Wie mist er nu allemaal nog een pakketje? Ik heb er inmiddels 3 gekregen namelijk :P
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_85924665
Ik lieg, ik heb nog niks }:| ;)
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_85924837
mijn mannetje ook hoor... ;) "dat weten zij toch niet, dat je het al hebt open gemaakt?"... :D

ik kreeg iets heel liefs van mijn collega op school vandaag! Haar zus haakt "netjes" (letterlijk nemen...) om stenen heen, en dat verkoopt ze als geluksstenen op markten in Portugal waar ze woont. (die zus). mijn collega zag dat, en moest meteen aan mij denken (door de apple-cozy, die vond ze zo grappig... en door die gehaakte grijze kat die ik haar had gegeven...(zie Ravelry)) dus nam ze een mooie voor me mee... omdat ze het bij me vond passen, en omdat ik wel wat geluk kon gebruiken! O+

welkom v_ :) ik begrijp je helemaal, ik haak niet zo snel af ;) je kan het beste je werk draaien, het werk in je linkerhand houden en met rechts verderhaken. ik zie net dat je het werk in je rechterhand houdt... ben je zelf linkshandig? dan is het het makkelijkst om het werk in je rechterhand te houden en inderdaad verder te haken met links... :) en simpel is het inderdaad, maar wel pas na wat oefening, dus dat je het even niet meer ziet, is heel normaal. :) komt inderdaad goed met genoeg oefening... :)

en die tas, dat hoeft niet een lange termijn ding te zijn hoor... :) de meeste mensen hebben haken snel onder de knie, en als je eenmaal stokjes en vasten kunt, is een tas peanuts om te maken... :)
pi_85924929
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:35 schreef Ilske het volgende:
Ik lieg, ik heb nog niks }:| ;)
Oh dan is mijn pakketje verloren gegaan in de post. ;( :P
pi_85925365
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:40 schreef mijsje het volgende:

welkom v_ :) ik begrijp je helemaal, ik haak niet zo snel af ;) je kan het beste je werk draaien, het werk in je linkerhand houden en met rechts verderhaken. ik zie net dat je het werk in je rechterhand houdt... ben je zelf linkshandig? dan is het het makkelijkst om het werk in je rechterhand te houden en inderdaad verder te haken met links... :) en simpel is het inderdaad, maar wel pas na wat oefening, dus dat je het even niet meer ziet, is heel normaal. :) komt inderdaad goed met genoeg oefening... :)

en die tas, dat hoeft niet een lange termijn ding te zijn hoor... :) de meeste mensen hebben haken snel onder de knie, en als je eenmaal stokjes en vasten kunt, is een tas peanuts om te maken... :)
Dank je wel mijsje voor het antwoord :). Ik ben rechtshandig. Wanneer ik terughaak over de eerste rij vasten dan heb ik mijn werkje dus ook in mijn rechterhand. Op de heenweg ;) had ik het wel in mijn linkerhand.

Ik begin gewoon met een héél klein tasje :P
*haakt weer verder*
pi_85925498
dus je wisselt per rij van hand met je haaknaald? dat lijkt me onhandig... :) ik draai m'n werk altijd om... is makkelijker... :) en hele kleine tasjes zijn er ook ^O^

de steen die ik had gekregen:

Bijna 1 september, nog maar 3 uur en 4 minuten!!!! *O* *O* :D
pi_85926015
Ik vind dat we de datum moeten uitstellen tot iedereen zijn pakketje heeft :P
pi_85926080
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:08 schreef StefanieV het volgende:
o|O o|O o|O o|O ik zit al met moeite tot vannacht 12 uur te wachten!!! o|O o|O o|O o|O
pi_85926348
_O- Mijsje.... hou die rust ;)
pi_85926431
Nah we beginnen gewoon met foto's en dan raden :D anders komt het toch allemaal tegelijk :) Ik ben ook benieuwd naar de swapsels van anderen :D
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:18:36 #158
3142 m@x
pi_85926468
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:08 schreef StefanieV het volgende:
Ik eigenlijk ook. Zou wel zo leuk zijn. Echt.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:19:51 #159
35189 Troel
scherp en bot
pi_85926523
Het is mij om het even :) Ik ben wel blij dat ik nog geen pakje heb, voel ik me minder schuldig :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_85926731
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:09 schreef mijsje het volgende:

[..]

o|O o|O o|O o|O ik zit al met moeite tot vannacht 12 uur te wachten!!! o|O o|O o|O o|O
*kruipt onder haar zetel*!

Ik was maar aan het lachen hé! al meen ik het stiekem wel een beetje :@
pi_85926743
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:47 schreef trui het volgende:

Ik heb de gehaakte bikini :D

Ik heb de mijne al open gemaakt :@ Maar het is bijna 1 september en ik was heel nieuwsgierig en ik had een hele lange dag gehad :@ En hij is geweldig! Zo mooi! Ik zal morgen verder zwijmelen O+
pi_85926822
heeeeeeeeeeeeeeeeeeee Inu, spelbreker!!! :o
:P
doe je wel even een fotootje? ;) ik ben wel benieuwd naar je gehaakte bikini... ;)
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:30:13 #163
3142 m@x
pi_85926961
Ik was niet aan het lachen. Vind het echt oprecht jammer dat niet iedereen haar pakje heeft. Ik maak er vast geen vrienden mee, maar ik vind het gewoon een beetje raar. Ik heb zo lopen stressen omdat ik persee wilde dat mijn lootje haar pakje op tijd zou hebben. Die datum was tenslotte al heel lang geleden afgesproken en dan vind ik het een beetje slordig als je je niet aan die afspraak houdt.
pi_85927079
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:30 schreef m@x het volgende:
Ik was niet aan het lachen. Vind het echt oprecht jammer dat niet iedereen haar pakje heeft. Ik maak er vast geen vrienden mee, maar ik vind het gewoon een beetje raar. Ik heb zo lopen stressen omdat ik persee wilde dat mijn lootje haar pakje op tijd zou hebben. Die datum was tenslotte al heel lang geleden afgesproken en dan vind ik het een beetje slordig als je je niet aan die afspraak houdt.
Ik denk dat het bij de meeste mensen ook aan de post lag, maar in principe moet het 1 september binnen zijn, dus die mensen hebben nog een dag. Mijn pakje is wel onderweg (en misschien ook wel binnen, daar doe ik geen uitspraken over :+) en dan kan ik er ook niet zoveel aan veranderen. Dat geld voor meerdere mensen ofc. Het pakket voor mij was zaterdag verstuurd maar ook nog niet binnen.. dus tja.. :P
pi_85927103
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:27 schreef mijsje het volgende:
heeeeeeeeeeeeeeeeeeee Inu, spelbreker!!! :o
:P
doe je wel even een fotootje? ;) ik ben wel benieuwd naar je gehaakte bikini... ;)
Ja maar ja maar ja maar ik ben via Utrecht vanuit Leiden naar huis (Dordrecht) moeten gaan na een hele dag te hebben gewerkt op alleen een krentenbol als lunch, dus ik had even een oppepper nodig O+ En nu kroel ik met mn swapje O+
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:33:39 #166
35189 Troel
scherp en bot
pi_85927109
quote:
Ja, ik vind het ook oprecht jammer, maar zo lang je niet in andermans leven kunt kijken, kun je maar even beter je mond dicht houden :X
Je hebt geen flauw idee in wat voor soort situatie een ander zit, dus het is wel heel makkelijk praten hoor.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_85927119
Daarom dat stiekeme zinnetje erbij m@x. Ik vind het op zich ook wel spijtig hoor, al is er natuurlijk nog een kans dat het morgen toekomt. Maar het mijne is al 2-3 weken geleden op gestuurd terwijl het ook amper af was een aantal dagen ervoor. Dat was gewoon een kwestie van even goed doorwerken en het is er op tijd blijkbaar.

Maar ah, het komt wel zeker, geduld heb k al genoeg gekregen ondertussen :P
pi_85927169
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:33 schreef Inu het volgende:

[..]

Ja maar ja maar ja maar ik ben via Utrecht vanuit Leiden naar huis (Dordrecht) moeten gaan na een hele dag te hebben gewerkt op alleen een krentenbol als lunch, dus ik had even een oppepper nodig O+ En nu kroel ik met mn swapje O+
Neeeeheeeee dat is geen excuus!!! Je moest wachten!! :D
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:35:55 #169
3142 m@x
pi_85927209
Ik zeg alleen maar wat ik vind, daar hoef je het niet mee eens te zijn. Niemand bepaalt voor mij of ik mijn mond moet houden of niet, dat bepaal ik nog altijd zelf.
pi_85927219
quote:
vind ik ook wel een beetje... ik was ook al begin juli gestart zodat mijn swapmaatje op tijd haar pakje zou hebben... ik vind het heel jammer ook dat niet iedereen haar pakje heeft... maar ik kan niet oordelen over de situatie, ik weet niet van iedereen waarom het niet op tijd verstuurd/aangekomen is... neemt niet weg dat ik het wel heel jammer vind voor diegenen die nog niks hebben... ik kan me je gevoel wel voorstellen M@x.
pi_85927224
Mijn pakketje is nog niet eens verstuurd. Met reden en in onderling overleg met mij lootje.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_85927250
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:35 schreef StefanieV het volgende:

[..]

Neeeeheeeee dat is geen excuus!!! Je moest wachten!! :D
Maar het is al bijna 1 september :D
pi_85927296
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:36 schreef Inu het volgende:

[..]

Maar het is al bijna 1 september :D
Ut ut ut ut ut! Bijna is niet helemaal! *steekt haar belerend vingertje op*
pi_85927318
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:37 schreef StefanieV het volgende:

[..]

Ut ut ut ut ut! Bijna is niet helemaal! *steekt haar belerend vingertje op*
I blame my mother :Y
pi_85927431
Haha :D

Nu mss iets on-topic erin zetten :P

Ik ben nog steeds bezig met mijn aap, ben aan de eerste arm begonnen. Maar ik ben hem beu haha. Dit weekend proberen verder te doen, met mijn nieuwe baan ben k te moe om 's avonds nog te haken.
pi_85927489
Ik ga me niet in de discussie mengen... het klopt natuurlijk dat de datum al lange tijd vast lag, maar laten we wel even eerlijk zijn, het is morgen pas 1 september. Wie het vandaag op de post heeft gedaan (met de intensie misschien om zo het pakketje niet dagen loerend op een tafel te hebben liggen wachtend om geopend te worden, spanning opbouwend) krijgt het morgen... De afgesproken datum dus. Post, eventuele stressdingen in andermans leven kunnen een reden zijn waarom het iets later gebeurd, ik kan me niet voorstellen dat iemand het opzettelijk langer laat duren dan nodig.

Tot zover mijn gedachtespinsels... Ik wacht gewoon netjes tot ik morgen van mijn werk kom, niet eerder dan dat. Maar mocht iedereen willen wachten tot iedereen het pakket heeft, dan vind ik het ook best (en eerlijk ook wel). Kan toch nooit heel lang meer duren?! :@
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:42:35 #177
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_85927491
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:33 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, ik vind het ook oprecht jammer, maar zo lang je niet in andermans leven kunt kijken, kun je maar even beter je mond dicht houden :X
Je hebt geen flauw idee in wat voor soort situatie een ander zit, dus het is wel heel makkelijk praten hoor.
Wie hier kan posten kan ook haken of een pakketje weg (laten) brengen.
En misschien moet jij zelf maar eens je mond dichthouden.
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_85927523
Ik ga dit weekend een babydekentje maken :) Of iig een stukje... Mijn collega heeft een dochtertje gekregen en we gaan met een paar hakende collega's allemaal granny's maken voor een dekentje O+
pi_85927580
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:42 schreef Lijnloos het volgende:
Ik ga me niet in de discussie mengen... het klopt natuurlijk dat de datum al lange tijd vast lag, maar laten we wel even eerlijk zijn, het is morgen pas 1 september. Wie het vandaag op de post heeft gedaan (met de intensie misschien om zo het pakketje niet dagen loerend op een tafel te hebben liggen wachtend om geopend te worden, spanning opbouwend) krijgt het morgen... De afgesproken datum dus. Post, eventuele stressdingen in andermans leven kunnen een reden zijn waarom het iets later gebeurd, ik kan me niet voorstellen dat iemand het opzettelijk langer laat duren dan nodig.

Tot zover mijn gedachtespinsels... Ik wacht gewoon netjes tot ik morgen van mijn werk kom, niet eerder dan dat. Maar mocht iedereen willen wachten tot iedereen het pakket heeft, dan vind ik het ook best (en eerlijk ook wel). Kan toch nooit heel lang meer duren?! :@
Nee hoor, doe allemaal maar open! Ben benieuwd wat iedereen heeft! (en of mijn swapster blij is natuurlijk :D ) Maar daarom zei ik ook dat het morgen mss nog in de bus kan liggen bij mij :-) Tenzij het niet in de bus kan, dan kan ik er pas zaterdag om :o

Inu: wat fijn zeg van je collega's!! Dat moet leuk zijn om hakende collega's te hebben! (ik ben momenteel nog in het stilzwijgende stadium op het werk, laat het nog niet weten haha)
pi_85927641
Ik heb ook mijn best gedaan om het op tijd af te krijgen, met 2e graads verbrande hand en snij wondjes en het is gelukt, dus ik was superblij toen ik vd week mijn pakje kreeg, gewoon fijn om te weten dat iemand ook zoveel moeite gedaan heeft. Dus kan het gevoel van m@x wel voorstellen.

Maar mennnnn wat ben ik verdomde nieuwsgierig wat het rammeltje is en het pakpapier is in de kleuren van mijn eerste ripple O+
pi_85927850
De deelnemers:

Lijnloos kreeg van ?
lyssa kreeg van ?
bubbles kreeg van ?
anitraX kreeg van ?
trui kreeg van ?
mijsje kreeg van ?
troel kreeg van ?
inu kreeg van ?
stefanieV kreeg van ?
ophelia kreeg van ?
b.ertha kreeg van ?
YPPY kreeg van ?
yachiru kreeg van ?
mmascha kreeg van ? 50% binnen
spiegelei kreeg van ?
marjo kreeg van ?
-sabine- kreeg van ?
Ilske kreeg van ?
Ynske kreeg van ?
m@x kreeg van ?
Vicky kreeg van ?

Vetgedrukt = Heeft pakketje binnen

klopt dit lijstje nu?

[ Bericht 1% gewijzigd door mijsje op 31-08-2010 22:06:18 ]
pi_85927914
Ik en Inu hebben het ook binnen... toch?
pi_85927930
Ik mag ook dik :Y
pi_85927985
check! ;)
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:01:12 #185
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_85928373
:o 50% ontvangen. Ik maak me een beetje zorgen om mijn pakje. Ik had het op tijd op de post gedaan maar het is nog niet ontvangen. En het track&trace-nummer doet het niet ;(
Het zal toch niet kwijt zijn he?! Ik heb er zo mijn best op gedaan en kan het niet nog even opnieuw sturen.
Ik vind het voor de ontvanger ook zo naar.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:03:01 #186
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_85928467
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:53 schreef v_ het volgende:

Dank je wel mijsje voor het antwoord :). Ik ben rechtshandig. Wanneer ik terughaak over de eerste rij vasten dan heb ik mijn werkje dus ook in mijn rechterhand. Op de heenweg ;) had ik het wel in mijn linkerhand.
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:56 schreef mijsje het volgende:
dus je wisselt per rij van hand met je haaknaald? dat lijkt me onhandig... :) ik draai m'n werk altijd om... is makkelijker... :) en hele kleine tasjes zijn er ook ^O^

Welkom _v !

Ik ben heel benieuwd naar je antwoord. Want ik begrijp er helemaal niets meer van. Bedoel je echt dat je per rij van hand wisselt? Dat lijkt me niet de bedoeling :o

In elk geval heel veel plezier gewenst. Oefening baart kunst, dus volhouden! :Y
... ♥ ik mis je ♥
pi_85928704
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:01 schreef mmascha het volgende:
:o 50% ontvangen. Ik maak me een beetje zorgen om mijn pakje. Ik had het op tijd op de post gedaan maar het is nog niet ontvangen. En het track&trace-nummer doet het niet ;(
Het zal toch niet kwijt zijn he?! Ik heb er zo mijn best op gedaan en kan het niet nog even opnieuw sturen.
Ik vind het voor de ontvanger ook zo naar.
dit lijkt me ook heel erg... had je er wel een afzender opgedaan? (postcode huisnummer?) zodat het eventueel door de posterijen gevonden kan worden als het inderdaad kwijt was?
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:12:39 #188
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_85928984
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:07 schreef mijsje het volgende:

[..]

dit lijkt me ook heel erg... had je er wel een afzender opgedaan? (postcode huisnummer?) zodat het eventueel door de posterijen gevonden kan worden als het inderdaad kwijt was?
Nog net postcode en huisnummer gelukkig. Alhoewel, voordat zoiets terecht is :N Ik heb gewoon nog een klein beetje hoop dat de post heeft meegewerkt aan 1 september. Het kan nog.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_85929258
ik hoop het mmascha, ik zou het echt erg vinden voor zowel jou als je swapmaatje... maar, we hebben nog hoop voor de post van morgen! (hopelijk is (zo goed als) de rest dan ook dikgedrukt in het lijstje en kan het raden beginnen... :* )
pi_85931460
Balen dat nog niet iedereen zijn pakketje ontvangen heeft :'(
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_85932011
v_, als je op de 'terugweg' het werkje in je andere hand houdt, betekent het dan ook dat je de haaknaald van hand wisselt? Of haak je soms reverse (kende ik zelf niet, tot ik het hier een paar dagen geleden las)?
Komt in principe op hetzelfde neer, volgens mij. Je krijgt dan wel een andere steek.

Normaal gesproken draai je inderdaad het hele handeltje om (kantsteek/turning chain voor volgende toer).
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:08:19 #192
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85932067
de mijne is in elk geval van iemand met een heel net handschrift! verder heb ik 'm nog braaf dicht gelaten, dus kan ik er nog weinig over zeggen.

oh mascha, daar moet je toch niet aan denken nee, dat 't kwijt raakt.... :o -O- dat mag echt niet gebeuren hoor! }:|

wat een leuk kadootje mijsje, die steen-met-cozy. :D O+

welkom v_! klinkt inderdaad wat ingewikkeld, dat wisselen van hand. :D ik zou nog maar een paar andere mevrouwen op youtube bekijken. ;) bij een gewoon lapje moet je doorgaans telkens je werk keren en dan in de vorige toer haken, dus je haakt 'naar boven'. maar er zijn ook patronen of delen ervan die je rond moet/kunt haken, zodat je je werk niet hoeft om te klappen, alleen maar roteren. het heeft wel een duidelijk effect op het patroon dat de steken maken, of je wel of niet 'omklapt'. zo zien vasten heen & terug er heel anders uit dan rondgehaakte vasten. maar succes, al doende merk je 't meeste van zelf.
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:41:19 #193
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_85933367
Hier nog geen pakketje binnen, net wel mn nieuwe haaknaalden mogen uitpakken.

Vanavond een gave theatershow van cirque plume mogen fotograferen voor fok, en een foccacia om morgen op t werk te trakteren.

Die naaldjes zijn echt dun :o die ik besteld had om de bloemen uit mn boekje mee te maken, nu t garen nog...
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:43:28 #194
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85933442
leuk ynske, daar wil ik ook nog ooit eens wat mee proberen. wat ga jij ermee maken?

en ga je trakteren op een foto van een focaccia of begrijp ik je verkeerd. :+ (jarig morgen? gefeliciteerd! :* )
in de haak.
pi_85933494
Ik vond het echt verschrikkelijk om met mn kleinste naald (geen idee wat het is, er staat niets op) te haken. Het werd allemaal veel te strak en ik kon er ook heel lastig nog onderdelen opnaaien.

Krijgen we over een kwartiertje de eerste swapfoto's en het raden van secret swappers te zien? :D
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:46:57 #196
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85933570
hmm, ik wil wel hoor! :D alleen dat raden, daar begin ik morgen pas mee denk ik.
ik zal m'n camera alvast pakken. :) (eerst nog 1 rondje (nou ja vierkante toer) afhaken :o )
in de haak.
pi_85933618
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:46 schreef trui het volgende:
hmm, ik wil wel hoor! :D alleen dat raden, daar begin ik morgen pas mee denk ik.
ik zal m'n camera alvast pakken. :)
goed goed! :D Misschien morgen ook je hint erbij zetten, zodat we ook mee kunnen raden :D
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:49:45 #198
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85933687
Welkom V_! Ik weet natuurlijk niet wat je nu aan het maken bent. Maar stel het is een vierkant of rechthoekig lapje.
Ik ben ook rechtshandig. Ik maak dan eerst een rijtje lossen. Het staartje houd ik in mijn linkerhand en de steken met de haaknaald in mijn rechterhand. Dan het eerste rijtje steken daarin, dat kunnen vasten of stokjes zijn maar dan werk ik dus van rechts naar links. Dan keer ik het om. En werk dus voor de volgende toer ook weer van rechts naar links.

Ik weet niet of dit helpt maar anders moet je op youtube nog even verder zoeken want ik begrijp dat daar heel veel voorbeeld filmpjes op staan.

Mijsje, wat een leuk idee die geluksteen, ik hoop natuurlijk ook dat hij jou geluk brengt :)

Even off topic maar toch semi on topic. Deze week ingeschreven op een woning. Nee volgens het puntensysteem ben ik nog lang niet aan de beurt maar proberen kost niets en je weet tenslotte maar nooit. Vanmiddag was ik in Apeldoorn en ging eens uitzoeken waar het huis was. Is het dus op loopafstand van de Hobbygigant!
Dat vond ik dus wel heel apart ;)

SPOILER
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:49:51 #199
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_85933690
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:43 schreef trui het volgende:
leuk ynske, daar wil ik ook nog ooit eens wat mee proberen. wat ga jij ermee maken?

en ga je trakteren op een foto van een focaccia of begrijp ik je verkeerd. :+ (jarig morgen? gefeliciteerd! :* )
orchideeen en andere bloemen, die verwelken tenminste niet :D
Foccacia is voor t werk, foto's voor fok :P

Ja dan is t gedaan met de 20-jaren 30 here I am...

[ Bericht 1% gewijzigd door Ynske op 01-09-2010 00:22:44 ]
Today is life -

Dale Carnegie
pi_85934246
1 september!! SWAP-DAG!!! *O* (En Ynske's verjaardag!! Gefeliciteerd!)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')