abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 augustus 2010 @ 13:28:45 #101
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85869811
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 13:24 schreef Troel het volgende:
Slijm slijm ;)
ah, jij wil op complimentenrantsoen geloof ik. :P
in de haak.
pi_85869925
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 13:19 schreef trui het volgende:
oh trouwens, je kwal vind ik erg leuk gelukt!
Thanx :D
pi_85870851
Ik ben net op zoek gegaan naar het winkeltje in Den Haag centrum, maar heb alleen een stoffenwinkel gevonden. Het is toch die straat links van de grote winkelstraat als je met je rug naar de bieb en het stadhuis staat Caroline?
  maandag 30 augustus 2010 @ 14:10:03 #104
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85871267
Ja Inu, daar was het althans. Een kleine mini promenade die van dat kleine straatje naar de grote winkelstraat gaat.
Zat verderop ook een poffertjeshuis in. Verder veel tijdelijke verhuur "afbraakverkoop" dat soort dingen.

Maar misschien is het er niet meer - dan spijt het me voor je. Het is een beetje lastig zoeken op 2 uur rijden afstand :?
pi_85871920
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:10 schreef caroline88 het volgende:
Ja Inu, daar was het althans. Een kleine mini promenade die van dat kleine straatje naar de grote winkelstraat gaat.
Zat verderop ook een poffertjeshuis in. Verder veel tijdelijke verhuur "afbraakverkoop" dat soort dingen.

Maar misschien is het er niet meer - dan spijt het me voor je. Het is een beetje lastig zoeken op 2 uur rijden afstand :?
Oh, nu zitten er voornamelijk eettentjes :D Nou ja, die op de Laan van NOI is ook prima :Y
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 30 augustus 2010 @ 15:02:37 #106
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_85873126
heeft er hier iemand toevallig al ervaring met garen voor een 1.25 en 1.5 haaknaald?
en tips naar welk garen ik uit moet kijken?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_85873544
Hoihoi, jemig, wat gaat dit topic hard :D Maar wel superleuk om te zien dat er zoveel mensen mee bezig zijn (helemaal omdat ik alsnog heel erg raar aangekeken werd in de trein, met m'n haakwerkje hihi) en vooral ook om alle foto's van jullie maaksels te zien. Wat worden er hier leuke dingen gemaakt!

Mij is het na een avond pielen en proberen gelukt om alle steken weer min of meer te snappen, en ook het rondjes haken, vlakke lapjes maken, meerderen en minderen en zelfs het magische rondje zijn ondertussen gelukt. Dus toen dacht ik vol goede moed, ik ga gewoon iets maken, want al die lapjes, daar word ik ook maar gaar van.

Dus ik ben begonnen aan deze tas: http://www.garnstudio.com(...)r=113&d_id=3&lang=nl

Leek me niet bijzonder moeilijk, en vooralsnog valt het ook enorm mee, want het zijn tot nu toe alleen maar gewone stokjes :D Heb de 'bodem' bijna af (in 2 dagen! Ik had gedacht dat ik echt maanden bezig zou zijn met één ding, maar het gaat véél sneller dan ik dacht, en ik ben nog niet eens geroutineerd), dus ik moet straks aan het verenpatroon beginnen. Als het af is, zal ik ook eens een foto maken, dan kunnen jullie kijken of 't wat is ;)

Oh en om te zorgen dat ik een min of meer goed resultaat zou krijgen zelfs met mijn nu nog min of meer onregelmatige steken (zie gebrek aan routine), ben ik gewoon met een dubbele draad aan het haken. Superhandig!
pi_85873637
Oh en ik vroeg me nog iets af: in mijn enthousiasme omdat het zo snel gaat (dit dan :P), bedacht ik me dat ik misschien wel deurgordijnen zou kunnen haken, want die heb ik nog nodig. Maar voor ik het hele internet afstruin, is het misschien handig om hier even te vragen of iemand een patroon heeft?

Daarbij moet ik wel melden dat ik geen siergordijn bedoel, maar echt een flink gordijn dat de tocht tegen moet kunnen houden op koude winteravonden. Misschien is haken daar wel helemaal niet zo geschikt voor :@ Maar het idee lijkt me leuk, en misschien is het ook wél haalbaar..?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 30 augustus 2010 @ 15:45:50 #109
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_85874659
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 15:15 schreef Skochsela het volgende:
Oh en ik vroeg me nog iets af: in mijn enthousiasme omdat het zo snel gaat (dit dan :P), bedacht ik me dat ik misschien wel deurgordijnen zou kunnen haken, want die heb ik nog nodig. Maar voor ik het hele internet afstruin, is het misschien handig om hier even te vragen of iemand een patroon heeft?

Daarbij moet ik wel melden dat ik geen siergordijn bedoel, maar echt een flink gordijn dat de tocht tegen moet kunnen houden op koude winteravonden. Misschien is haken daar wel helemaal niet zo geschikt voor :@ Maar het idee lijkt me leuk, en misschien is het ook wél haalbaar..?
dan zou ik eens kijken of je dat zou kunnen maken in de vorm van zo'n ripple deken.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_85874897
En dan eventueel voeren met stof van bv ikea, dat is zo te dun, maar achter gehaakt iets perfect
pi_85875042
Even gegoogled en dat ziet er erg grappig uit, helemaal als je lekker veel kleurtjes hebt. En voeren is ook een goed plan, dat zal zeker ook helpen. Leuk!
pi_85875630
Ik zit even te zoeken, maar ik vind deze uitleg: http://attic24.typepad.com/weblog/neat-ripple-pattern.html bijna té simpel, dus ik raak er alsnog van in de war :@ Begrijp ik nou goed dat je eerst gewoon een rij lossen haakt, en dan de volgende toer is 4 stokjes, dan 2 stokjes geminderd, dan weer 4 stokjes, dan 2 stokjes meerderen, etcetera, en dan gewoon hetzelfde in de volgende toeren (maar de eerste en laatste altijd meerderen omdat je anders geen rechte zijkant krijgt)? Dan is het wel een eenvoudig en goed te werken patroon ^O^
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 30 augustus 2010 @ 16:12:33 #113
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_85875741
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:09 schreef Skochsela het volgende:
Ik zit even te zoeken, maar ik vind deze uitleg: http://attic24.typepad.com/weblog/neat-ripple-pattern.html bijna té simpel, dus ik raak er alsnog van in de war :@ Begrijp ik nou goed dat je eerst gewoon een rij lossen haakt, en dan de volgende toer is 4 stokjes, dan 2 stokjes geminderd, dan weer 4 stokjes, dan 2 stokjes meerderen, etcetera, en dan gewoon hetzelfde in de volgende toeren (maar de eerste en laatste altijd meerderen omdat je anders geen rechte zijkant krijgt)? Dan is het wel een eenvoudig en goed te werken patroon ^O^
yeps dat lees je volgens mij goed :Y
Today is life -

Dale Carnegie
pi_85877538
Dat is het helemaal, zo simpel en zo leuk! Met kleuren kan je veel doen, gewoon random of een patroontje bv wit, zwart,paars,zwart,wit. Dan krijg je brede banen.
pi_85878636
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:27 schreef Inu het volgende:

[..]

Oh, nu zitten er voornamelijk eettentjes :D Nou ja, die op de Laan van NOI is ook prima :Y
Als je bij Laan van NOI bent is het ook de moeite waard om door te rijden naar de Breikorf in Voorburg :). En in Den Haag WOOOL op het Westeinde (ook gepost in het vorige topic.. daar staan ook linkjes naar de websites).
pi_85878692
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 17:17 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

Als je bij Laan van NOI bent is het ook de moeite waard om door te rijden naar de Breikorf in Voorburg :). En in Den Haag WOOOL op het Westeinde (ook gepost in het vorige topic.. daar staan ook linkjes naar de websites).
Nja, het moet eigenlijk allemaal in mn lunchpauze gebeuren :D (werk naast CS)
  maandag 30 augustus 2010 @ 18:15:36 #117
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85880438
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 17:19 schreef Inu het volgende:

[..]

Nja, het moet eigenlijk allemaal in mn lunchpauze gebeuren :D (werk naast CS)
Nee dat red je niet in een lunchpauze. Misschien wel als je flexibele werktijden hebt en een keertje vroeg weg kan?

SPOILER: geen woning
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_85882058
Je tas is superleuk geworden EsseEi!
Ik vind het juist leuk met die iets langere band aan de zijkant! En de voering O+
Lyssa, welkom terug! Je kwal is echt heel leuk geworden, 28 tentakels is best veel, haha! :P
Leuke kleuren heb je trouwens voor de draak, lekker fel!
M-etje, dat doekje O+ Leuke steekjes zijn dat!
Arual, je deken schiet al lekker op! Inderdaad erg mooi regelmatig gehaakt (zoals iemand anders ook al opmerkte).
En Trui, die vogel is echt heel erg schattig O+ Dat oogje ook hè, té cute!

Volgens mij heb ik iedereen nu wel gehad toch? :P En als ik iemand vergeten ben, sorry dan :@

Bijna swapdag! *O*

quote:
Op maandag 30 augustus 2010 13:24 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik ben een flink stuk opgeschoten met de swap, maar kan niet garanderen dat hij op tijd af is. En ik baal er van :X Maarja, veel meer dan sorry zeggen kan ik op dit moment ook niet, dus mijn swapmaatje moet het er maar even mee doen, ik zal als het echt niet af komt nog wel even pm-en om een en ander uit te leggen :)
De mijne is ook niet helemaal af :@ Maar heb net toch een pakje op de post gedaan met alvast 2 van de 3 dingetjes! Het derde komt dan ietsje later. Ik hoop dat mijn swap-slachtoffer er blij mee is!
Bedenk me net dat ik nu misschien teveel zeg, maar wilde het toch gewoon even kwijt :@
Beschouw het maar als een hint omdat de hint die ik in het pakje gestopt heb waarschijnlijk niet al te duidelijk is ;)

SPOILER: voor Caroline
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_85882157
Awwwwww kijk dit schatje nou!
Die is echt zoooo lief O+ Ik ga het patroon kopen :@ Ook al mag dat eigenlijk even niet meer.. :P
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 30 augustus 2010 @ 19:28:27 #120
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_85882815
Ik vond de garens van bij de lidl niet veel bijzonder, wel wat wit meegenomen voor in de kerstboom.

Hoop donderdag wat van dat dunne garen te scoren, naalden komen morgen binnen.
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 30 augustus 2010 @ 19:53:31 #121
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85883846
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 19:10 schreef Yachiru het volgende:
Awwwwww kijk dit schatje nou!
Die is echt zoooo lief O+ Ik ga het patroon kopen :@ Ook al mag dat eigenlijk even niet meer.. :P
Stouterd! Maar ze is wel heel lief dus ik begrijp de verleiding ;)
pi_85885644
Hehe, mn lapje is klaar *O* Heb een nieuwe gemaakt, want de andere vond ik stom, maar deze was te smal, dus heb er nu twee randjes aangemaakt...

Ik ga nooit meer iets maken wat op maat moet :')
pi_85887047
Ik ga morgen nog één dag heul hard haken als het lukt in de winkel, maar het gaat wel op de post morgen. Troel als je mij hebt, doe maar rustig aan hoor
  maandag 30 augustus 2010 @ 21:31:50 #124
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85887630
inu, laat je lapje zien! (op de melodie van laaat je rode rokje zien - jiskefet) :+

caroline, wat stom!! :( :( -O- -O-
in de haak.
pi_85890428
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 19:07 schreef Yachiru het volgende:
Lyssa, welkom terug! Je kwal is echt heel leuk geworden, 28 tentakels is best veel, haha! :P
Leuke kleuren heb je trouwens voor de draak, lekker fel!
Thanx *O* Ik heb hem vandaag gedoneerd aan Zoeperzazke (andere fok!ster) Omdat ze tijdens mijn vakantie op mijn cavia's heeft gepast O+

De geel en rood/oranje acryl heb ik in Engeland gekocht, zijn niet echt van die Zeeman kleuren van helaas!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')