Welnee, je bent wellicht iets onervarenquote:
Ik heb al lang een aquarium gehaald maar nog steeds hetzelfde probleem. Heb dit nog nooit eerder mee gemaakt bij mijn eerdere vissen. Bak gisteravond verschoond, en vanochtend weer zo troebel als wat. Terwijl er NIETS in staat. Alleen een plantje. Ik denk dat het aan het water ligt ofzo.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:40 schreef Sally het volgende:
[..]
Welnee, je bent wellicht iets onervaren![]()
Ik heb de rest van dit topic nog niet doorgelezen na deze post, maar wellicht vind je op deze site wat meer houvast met 'De 10 geboden' voor een aquarium?
En eens met wat guppyfriend zei: een kom is eigenlijk niet goed. Maar daar kan ik dan als dringend advies van maken: een geheel ronde kom is erg slecht
Het zijn goudvissen die je erin had? Die kunnen een jaar of 40 wordenAfhankelijk van de soort, inteelt, robuustheid om verschillen in (water)temperatuur en waterwaarden op te vangen enz. Hoe groter de goudvis wordt (is afhankelijk van het aantal liters water in je 'tank' - 1 cm goudvis per minstens 2 (liever meer!) liter water), hoe beter hij/zij tegen kleinere en grotere afwijkingen kan.
Het kan bij 5th Avenue zie ik: http://www.recreatief.nl/(...)haken_5th_avenue.phpquote:Op donderdag 9 september 2010 21:55 schreef w00h00 het volgende:
4 personen, gewoon voordat we de korenmarkt opgaan.
Ik gok dat je last van algen hebt, iets wat veroorzaakt/verergerd wordt door hoge nitraatwaarden. En/of door het grind dat je hebt. Was dat eens met gekookt water (of kook het uit) en maak de kom schoon met schoonmaakazijn (wel heel goed naspoelen). Er is ook speciale schoonmaakazijn voor aquaria, maar ik heb zoiets van: dan pak ik wel gewone tafelazijn (8%), of ikk verdun schoonmaakazijn (25%).quote:Op donderdag 9 september 2010 15:59 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Ik heb al lang een aquarium gehaald maar nog steeds hetzelfde probleem. Heb dit nog nooit eerder mee gemaakt bij mijn eerdere vissen. Bak gisteravond verschoond, en vanochtend weer zo troebel als wat. Terwijl er NIETS in staat. Alleen een plantje. Ik denk dat het aan het water ligt ofzo.
Ze zijn toch na 3 seconden vergeten dat ze gestresst warenquote:Op donderdag 9 september 2010 23:22 schreef Sally het volgende:
Een geheel ronde kom is overigens funest voor de echolocatie die vissen toepassen (het zijlijnsysteem). Zo kunnen ze zich orienteren, maar in een ronde kom gaan alle echo's precies de verkeerde kant op: stresssss!
Ach, ik mocht wel komen kijken, maar mij werd verteld dat ze me eng vondenquote:Op donderdag 9 september 2010 22:48 schreef Pimski het volgende:
Pfff ik probeer een nieuwe kamer te vinden via Kamernet in Arnhem, maar wordt nooit uitgenodigd voor een kijkavond.Ik omschrijf me zelf als rustig en sociaal. Daar is toch niets mis mee.
Ha. Ha.quote:Op donderdag 9 september 2010 23:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze zijn toch na 3 seconden vergeten dat ze gestresst waren
Oh heerlijk! Vanavond weerquote:Op donderdag 9 september 2010 23:33 schreef remlof het volgende:
Ik heb helemaal niks met vissen
Ik eet ze niet eens![]()
Maar daar ben je weer afhankelijk van je inschrijftijdquote:Op donderdag 9 september 2010 23:33 schreef Sally het volgende:
Tip voor de kamerzoekers in de regio Arnhem/Nijmegen: schrijf je in bij www.entree.nu
Ook voor studentenkamerbewoning!
Als je weet dat je hier in de regio wil gaan wonen, dan is niet geschoten altijd misquote:Op donderdag 9 september 2010 23:35 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Maar daar ben je weer afhankelijk van je inschrijftijd
Ik heb het grind allang gewassen, ik heb echt ALLES gedaan wat kon helpen. Van iedereen tips gekregen maar zelfs met niets in de bak behalve water word het nog troebel. Zonlicht staat er niet de hele dag op, dus ik zou het niet weten wat er nu werkelijk mis is.quote:Op donderdag 9 september 2010 23:15 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik gok dat je last van algen hebt, iets wat veroorzaakt/verergerd wordt door hoge nitraatwaarden. En/of door het grind dat je hebt. Was dat eens met gekookt water (of kook het uit) en maak de kom schoon met schoonmaakazijn (wel heel goed naspoelen). Er is ook speciale schoonmaakazijn voor aquaria, maar ik heb zoiets van: dan pak ik wel gewone tafelazijn (8%), of ikk verdun schoonmaakazijn (25%).
Als je een sample wilt laten testen, kijk dan eens in Zuid, ik heb daar pas een uit-de-hand-gelopen-hobbyzaakje aan de Kamillelaan 4 in Malburgen Oost. Ze zijn ook op zondagen een paar uur open, en denken geheel met je mee als 'amateuraquariaan'http://lydia-betta.nl/
Volgens mij is de verhuizing naar de panden ernaast nog niet geheel klaar, iets met asbest (zie Weblog).
* Sally wil 'binnenkort' Sumatraantjes, Pantsermeervallen en eh, een klein algenetertje![]()
Heb een 65-72 liter tank (Juwel Rekord 60, als ik het zou moeten raden, heb 'm ook maar geërfd zonder enige papieren erbij
Grapjasquote:Op donderdag 9 september 2010 23:33 schreef Sally het volgende:
Tip voor de kamerzoekers in de regio Arnhem/Nijmegen: schrijf je in bij www.entree.nu
Ik ook niet, maar ik mag geen konijn of hond hier dus werden het vissen.quote:Op donderdag 9 september 2010 23:33 schreef remlof het volgende:
Ik heb helemaal niks met vissen
Ik eet ze niet eens![]()
Krijg je daar geld voor om dat te spammen?quote:Op donderdag 9 september 2010 23:33 schreef Sally het volgende:
Nee gisteravond bak weer kunnen verschonen, weer allemaal naar lucht te happen zo vies was het. Pff. Ga straks als mijn vriend klaar is met werk naar die zaak toe. Even kijken wat hun er van zeggen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 09:15 schreef Guppyfriend het volgende:
En, is het gelukt met je vissen?
Voor een studentenwoning?quote:Op vrijdag 10 september 2010 08:14 schreef tliciouz het volgende:
[..]
GrapjasMijn vriend staat al 4 jaar ingeschreven, reageren regelmatig, en in die 4 jaar, 1 keer uitgekozen, en dat was toen helaas niets.
quote:Op vrijdag 10 september 2010 08:14 schreef tliciouz het volgende:
[..]
GrapjasMijn vriend staat al 4 jaar ingeschreven, reageren regelmatig, en in die 4 jaar, 1 keer uitgekozen, en dat was toen helaas niets.
Geduld hebbenquote:Op donderdag 9 september 2010 23:37 schreef Sally het volgende:
[..]
Als je weet dat je hier in de regio wil gaan wonen, dan is niet geschoten altijd mis![]()
<knip>
Heb je spul om je kraanwater geschikt te maken voor aquarium? Dan mag je niet 30% maar minstens 50% van je water vervangen. En in noodgevallen mag je ze in 100% nieuw kraanwater (mits geschikt gemaakt volgens gebruiksaanwijzing voor vissen) mikken.quote:Op vrijdag 10 september 2010 09:20 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Nee gisteravond bak weer kunnen verschonen, weer allemaal naar lucht te happen zo vies was het. Pff. Ga straks als mijn vriend klaar is met werk naar die zaak toe. Even kijken wat hun er van zeggen.
quote:Op vrijdag 10 september 2010 09:24 schreef Guppyfriend het volgende:
Neem een beetje water en grind mee, kunnen ze daar ook even naar kijken
Volgens mij is dat alleen als je als student ingeschreven staat en je woont in een onzelfstandige kamer.quote:Op vrijdag 10 september 2010 11:31 schreef Sally het volgende:
[..]
[..]
Geduld hebbenEn als je eenmaal een woning via Entree hebt, dan blijf je volgens mij je meettijd houden, maar dan niet als 'starter', maar als 'doorstromer'
Wel ff goed lezen in de voorwaarden...
Voor zover ik weet blijft alleen je meettijd behouden bij een onzelfstandige woning (gedeelde keuken/douche enzo, vaak studentenkamers) of een woning waarvan al bekend is dat die gesloopt gaat worden (wat inhoudt dat je een huurcontract met einddatum ontvangt). Voorderest staat de teller op 0 vanaf de eerste dat van je huurcontract voor zelfstandige woonruimte. Officieel geldt dat voor iedereen, ook mensen die van een particuliere woning afkomen, maar omdat je anders helemaal nooit aan een sociale huurwoning toekomt, kun je beter zeggen dat wanneer je in een particuliere woning zit, dat deze niet volledig zelfstandig is. wordt toch niet gecontroleerd. Als je je dan eerder al hebt ingeschreven, dan telt gewoon de meettijd vanaf die datum.quote:Op vrijdag 10 september 2010 11:31 schreef Sally het volgende:
Geduld hebbenEn als je eenmaal een woning via Entree hebt, dan blijf je volgens mij je meettijd houden, maar dan niet als 'starter', maar als 'doorstromer'
Wel ff goed lezen in de voorwaarden...
Geinigquote:Op vrijdag 10 september 2010 19:53 schreef neen het volgende:
Ik vond het station er wel geinig uitzien.
Nou ja, perron 3 waar al een stukje te zie is van hoe het zou moeten worden.quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:26 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Geinig
Het is nog steeds een grote bouwput.
Dus dacht je, ik ga het maar eens op Fok posten?quote:Op zondag 12 september 2010 21:17 schreef tliciouz het volgende:
Bij de drieslag hier moet net denk ik een ernstig ongeluk gebeurd zijn, heb alleen geen zin om voor ramptoerist te spelen en kan op internet nog niets vinden. Trauma helikopter probeert nu ook al te landen.
Ik houd mijn Arnhemse fok vrienden graag op de hoogte.quote:Op zondag 12 september 2010 21:21 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Dus dacht je, ik ga het maar eens op Fok posten?
Er is nu niks meer over te vinden, dus misschien viel het toch wel mee. Maar goed, het verrast me ook niet, daar bij de Drieslag is het echt chaos, voetgangers, fietsers en scooters, alles loopt maar zo de rijbaan op. Kwestie van tijd.quote:Op maandag 13 september 2010 08:21 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Ik houd mijn Arnhemse fok vrienden graag op de hoogte.
Bij die nieuwe rotonde is het al helemaal een ramp. Daar moet ik elke ochtend vrezen voor mijn leven.quote:Op maandag 13 september 2010 15:03 schreef Guppyfriend het volgende:
Nou ja, dat is nou zo'n punt wat ik bedoelde
Ja, ik ook! Brrr! Vooral van die 'opgevoerde' autootjes met petjes erinquote:Op maandag 13 september 2010 15:33 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Bij die nieuwe rotonde is het al helemaal een ramp. Daar moet ik elke ochtend vrezen voor mijn leven.Gasten rijden gewoon door.
Is dit topic toch nog ergens goed voorquote:Op dinsdag 14 september 2010 15:49 schreef Pimski het volgende:
Jeujj. Na mijn laatste post hier kreeg ik de juiste karma en werd ik meteen uitgenodigd voor een kijkavond
Lijkt me idd frustrerend.quote:Op woensdag 15 september 2010 17:56 schreef _Loki het volgende:
Ik word hier echt zo gigantisch gestoord van he.
Ik had weer ergens gesolliciteerd, een restaurant, want op de website stond dat ze nog mensen in de bediening zochten.
Na een week had ik nog niks gehoord, dus ik bel, krijg ik te horen dat ik dan nog maar eens moet mailen.
Doe ik dat, krijg ik meteen erna een maitlje dat ze geen vacatures hebben. Wtf! Haal het dan van je site.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |