FOK!forum / Sport Algemeen / 2010 Formula 1 Belgian Grand Prix #1
Peterseliemandonderdag 26 augustus 2010 @ 22:57


Komend weekend staat er op het circuit Spa-Francorchamps weer de Grand Prix van België op het programma. De race in de Ardennen is bij vele rijders en fans geliefd, omdat de baan snel is en er altijd onverwachte dingen gebeuren. Vaak is het weer spelbreker, iets wat voor veel actie zorgt. Zal Ferrari dit weekend haar opmars voortzetten of is het toch Red Bull dat bovenaan staat. En wat kan McLaren dat de in de laatste races achterop is geraakt? Kan Force India de stunt van vorig jaar herhalen en wat kunnen de nieuwe renstallen? We weten het zondagmiddag.



Spa-Francorchamps is een van de oudste circuits op de Formule 1-kalender. Een groot deel van de baan lag vroeger op een doorgaande weg, maar sinds enkele jaren is deze verplaatst. Hierdoor kan er bijna het hele jaar van het circuit gebruik gemaakt worden. De laatste jaren is er de baan behoorlijk aangepakt. Zo is er een nieuwe asfaltlaag gekomen en is de bus-stop-chicane tezamen met de pitingang veranderd.


Bron: FIA.com

Lengte: 7.004 km
Aantal ronden: 44
Totale lengte: 308.052 km
Ronderecord: 1:45.108 (K. Räikkönen - McLaren MP4-19B, 2004)



Coureurs
Pos. Rijder TeamPunten
1Mark Webber Red Bull Racing161
2Lewis Hamilton McLaren-Mercedes157
3Sebastian Vettel Red Bull Racing151
4Jenson Button McLaren-Mercedes147
5Fernando Alonso Ferrari 141
6Felipe Massa Ferrari 97
7Nico Rosberg Mercedes Grand Prix 94
8Robert Kubica Renault 89
9Michael Schumacher Mercedes Grand Prix 38
10Adrian Sutil Force India F1 35
11Rubens Barrichello Williams 30
12Vitaly Petrov Renault 17
13Kamui Kobayashi Sauber 17
14Vitantonio Liuzzi Force India F1 12
15Nico Hulkenberg Williams 10
16Sebastien Buemi Scuderia Toro Rosso 7
17Pedro de la Rosa Sauber 6
18Jaime Alguersuari Scuderia Toro Rosso 3
19Heikki Kovalainen Lotus F1 0
20Karun Chandhok HRT F1 Team 0
21Lucas Di Grassi Virgin Racing 0
22Jarno Trulli Lotus F1 0
23Bruno Senna HRT F1 Team 0
24Timo Glock Virgin Racing 0
25Sakon Yamamoto HRT F1 Team 0


Constructeurs
Pos. TeamPunten
1Red Bull Racing312
2McLaren-Mercedes304
3Ferrari 238
4Mercedes Grand Prix 132
5Renault 106
6Force India F1 47
7Williams 40
8Sauber 23
9Scuderia Toro Rosso 10
10Lotus F1 0
11HRT F1 Team 0
12Virgin Racing 0




De Grand Prix van België is vaak gehouden op het circuit Spa-Francorchamps, maar tussendoor werd er ook enkele malen op Nivelles gereden voordat de rijders tussen 1973 en 1984 veelvuldig Zolder aandeden. Dat circuit werd uiteindelijk te gevaarlijk bevonden, waardoor het circuit terugkeerde op Spa dat vele aanpassingen had ondergaan om veilig te worden.

De coureur die de race het vaakst won is Michael Schumacher. De Duitser zegevierde in 1992 in België in de Benneton-Ford voor het eerst in zijn Formule 1-loopbaan en wist in de jaren er na nog vijfmaal te winnen. De Duitser had dit vaker kunnen doen, maar in 1998 crashte hij op een natte baan in leidende positie tegen de bolide van David Coulthard, waardoor de Ferrari-rijder zijn bolide met schade in de pits moest parkeren. Hij was witheet en haalde verhaal bij de Schot die jaren later toegaf dat hij fout zat door op de racelijn te blijven rijden terwijl hij wist dat de leider in de race er aan kwam.



De race in 1998 was in meer opzichten opmerkelijk, omdat er vlak de start vijftien van de 22 gestarte coureurs elkaar raakten en zo de hele baan blokkeerden. De race moest herstart worden, waardoor vier rijders omdat er geen reserveauto's meer beschikbaar waren niet meer van start konden gaan. Damon Hill was uiteindelijk de winnaar van de race.

De race in 2000 werd in de geschiedenisboeken opgenomen dankzij een fraaie inhaalactie van Mika Häkkinen op Schumacher. De Fin passeerde achterblijver Ricardo Zonta rechts, terwijl de Duitser dit links deed. Hierdoor kwam de McLaren-rijder voor de Ferrari van Schumacher en kon Häkkinen de race winnen.



Een jaar later was er de heftige crash van Luciano Burti. De Prostrijder maakte contact met het achterwiel van de Jaguar van Eddie Irvine en verloor een voorvleugel. De Braziliaan ging bij Blanchimont zo hard de bandenstapels in dat hij de rest van het seizoen niet meer aan racen toekwam. De race werd uiteindelijk gewonnen door Schumacher.



De race in 2008 stond bol van de controverse. Het begin van de race was voor Kimi Räikkönen die een gat van drie seconden met Lewis Hamilton creëerde. De Fin wist dit gat te vergroten, maar toen het na veertig ronden begon te miezeren wist de McLaren-rijder het gat te dichten. Beide kemphanen vochten vervolgens op een steeds natter wordende baan een verbeten strijd uit waarbij ze elkaar meermalen inhaalden.

Hamilton ging in de chicane voor start/finish wijd en kwam door het afsnijden als eerste de bocht uit. De Brit gaf de plaats terug aan Räikkönen, maar passeerde de Ferrari-rijder weer in La Source. In een poging om terug te komen ging Räikkönen in de fout en parkeerde zijn bolide in de muur. Hamilton werd voor het niet goed teruggeven van de eerste plaats aan Räikkönen bestarft met 25 seconden straftijd, waardoor Felipe Massa won, voor Nick Heidfeld die door regenbanden te halen vele coureurs in wist te halen. Hamilton werd uiteindelijk als derde geklasseerd.



In 2009 was de verrassing groot dat Giancarlo Fisichella met de Force India naar de eerste poleposition voor het team ooit reed. Jarno Trulli pakte verrassend de tweede tijd, voor Nick Heidfeld. Fisichella bleef na de start leiden, terwijl Rubens Barrichello een slechte start kende en vrijwel achteraan aan moest sluiten.

Kampioenschapsleider Jenson Button kwam niet voorbij Les Combes, omdat Romain Grosjean de Brawn GP-coureur van achteren torpedeerde. Lewis Hamilton hield in, maar werd op zijn beurt door Jaime Alguersuari aangetikt, zodat vier rijders uit konden stappen. Dit veroorzaakte een safetycarsituatie, waarvan Kimi Räikkönen optimaal profiteerde. De Fin schoof door naar plaats twee toen Trulli pitte en wist na de herstart Fisichella in te halen door Eau Rouge en Raidillon sneller dan de Italiaan te nemen en via KERS de Force India te passeren op het Kemmel rechte stuk.

Fisichella bleef Räikkönen gedurende de race goed volgen, maar kon nimmer een aanval plaatsen, te meer omdat de pit stop-strategieën van de rijders gelijk liepen. Ferrari vertelde haar coureur dat hij zijn best moest blijven doen, omdat Fisichella achter hem sneller was. Achter dit duo kwam Sebastian Vettel uiteindelijk als derde over de streep. Barrichello wist na zijn slechte start met een rokende bolide toch nog zevende worden. Na de finish vatte de Brawn GP zelfs vlam, maar de brand was snel geblust.



Vrijdag 27 augustus 2010
10:00 - 11:30 vrije training 1
14:00 - 15:30 vrije training 2

Zaterdag 28 augustus 2010
11:00 - 12:00 vrije training 3
14:00 - 15:00 kwalificatie

Zondag 29 augustus 2010
14:00 2010 Formula 1 Belgian Grand Prix

Nederlandse tijden



Datum Tijd Programma
Za 28 augustus13.55-15.15 uur RTL GP: Formule 1 - België - Kwalificatie
Zo 29 augustus13.00-13.55 uur RTL GP: Formule 1 - België - Pre-show
Zo 29 augustus13.55-16.00 uur RTL GP: Formule 1 - België - Race
Zo 29 augustus18.00-18.30 uur RTL GP: Formule 1 - België - Samenvatting


Datum Tijd Programma
Za 28 augustus13.10-15.15 uur BBC1: Formule 1 - België - Kwalificatie
Zo 29 augustus13.10-16.00 uur BBC1: Formule 1 - België - Race
Zo 29 augustus20.00-20.45 uur BBC3: Formule 1 - België - Samenvatting
Nederlandse tijden



DagMinimumMaximumNeerslagkansWeerbeeld
Vrijdag12 °C17 °C80 %buiig
Zaterdag11 °C17 °C10 %bewolkt
Zondag9 °C16 °C60 %buien
Bron: The Weather Channel
Trystardonderdag 26 augustus 2010 @ 23:01
Mooie OP :)

Spa O+
Burnie88donderdag 26 augustus 2010 @ 23:02
Mooie OP weer!

Ik heb echt ontzettend veel zin in F1 na 4 weken pauze. Ben erg benieuwd hoe de verhoudingen er momenteel bij liggen. Ik verwacht veel van McLaren dit weekend. Ook Schumi hou ik in de gaten gezien de baan en de weersvoorspellingen... Kon wel eens een heel verrassend weekend gaan worden. Let's bring it on!

Nog even over die OP: die crash van Burti zal ik nooit meer vergeten. Ik dacht echt dat hij dood was toen, vreselijk. Maar wat een crash! En dan die inhaalactie van Häkkinen op Schumi... Ik had destijds een pesthekel aan Mika en McLaren, maar tering, wat was dat een fantastische inhaalactie!
Walter_Sobchakdonderdag 26 augustus 2010 @ 23:02
Wie is die vent in dat rode overall in de OP? :+
Walter_Sobchakdonderdag 26 augustus 2010 @ 23:03
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 23:02 schreef Burnie88 het volgende:
Mooie OP weer!

Ik heb echt ontzettend veel zin in F1 na 4 weken pauze. Ben erg benieuwd hoe de verhoudingen er momenteel bij liggen. Ik verwacht veel van McLaren dit weekend. Ook Schumi hou ik in de gaten gezien de baan en de weersvoorspellingen... Kon wel eens een heel verrassend weekend gaan worden. Let's bring it on!

Nog even over die OP: die crash van Burti zal ik nooit meer vergeten. Ik dacht echt dat hij dood was toen, vreselijk. Maar wat een crash! En dan die inhaalactie van Häkkinen op Schumi... Ik had destijds een pesthekel aan Mika en McLaren, maar tering, wat was dat een fantastische inhaalactie!
Mika: altijd +1 in mijn boek. Van alle tegenstanders van Schumacher de snelste en de meest oprechte.
Tuurlijkjohdonderdag 26 augustus 2010 @ 23:12
Die regenrace kan ik me nog wel herinneren . Heel bizar idd _O-
wolferldonderdag 26 augustus 2010 @ 23:22
Ik heb er weer heel veel zin in. Hopelijk een spectaculaire regen race, zonder ernstige ongelukken natuurlijk.
Schunckelstarvrijdag 27 augustus 2010 @ 08:19
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 23:02 schreef Burnie88 het volgende:

Nog even over die OP: die crash van Burti zal ik nooit meer vergeten. Ik dacht echt dat hij dood was toen, vreselijk.
ja Idd. wij zaten toen in pouhon en daar kon je toen een speld horen vallen zo stil was het... geen gastoeters, geen geschreeuw, niks. iedereen was aandachtig naar de speaker aan het luisteren of naar kleine radiotjes, echt bizar...
gelukkig is het nog goed afgelopen
Taradovrijdag 27 augustus 2010 @ 09:50
Mark Webber vandaag 34 *O*

tvp dus
Taradovrijdag 27 augustus 2010 @ 09:52
FP1 live stream


http://www.stream2watch.c(...)Practice-live-stream
Atreidezvrijdag 27 augustus 2010 @ 09:58
Eindelijk weer F1 :Y
Taradovrijdag 27 augustus 2010 @ 10:02
Die stream die ik plaatste werkt niet, iemand een andere link?
sangervrijdag 27 augustus 2010 @ 10:02
Het werd tijd :Y
bodylotionvrijdag 27 augustus 2010 @ 10:14
http://livescorehunter.com/Livescores/Livescore-Motor-Sports.html
Bruce117vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:16
Zou wel leuk zijn als er een buitje valt midden in de race :+
Taradovrijdag 27 augustus 2010 @ 10:29
quote:
dank je deze doet het ook maar niet met Google Chrome, pools? commentaar

http://eplsite.com/stream1.html
Taradovrijdag 27 augustus 2010 @ 10:51
MikeGascoyne

Also thunder around so will be very heavy rain, expect a red flag
Walter_Sobchakvrijdag 27 augustus 2010 @ 11:24
Olav Mol volgen op Twitter levert ook niks meer op dan mijn neefje van 7 vragen wat ie er van vindt.
Atreidezvrijdag 27 augustus 2010 @ 11:39
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 11:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Olav Mol volgen op Twitter levert ook niks meer op dan mijn neefje van 7 vragen wat ie er van vindt.
Deze toevoegen?
http://twitter.com/f1fanatic_co_uk
Taradovrijdag 27 augustus 2010 @ 12:06
F1 journalisten/commentatoren die ik volg;


http://twitter.com/markblundellF1

http://twitter.com/adamcooperf1

http://twitter.com/ScarbsF1

http://twitter.com/eddstrawF1

http://twitter.com/tedkravitz

http://twitter.com/VivaF1

http://twitter.com/legardj

http://twitter.com/alanbaldwinf1

http://twitter.com/MauriceHamilton

http://twitter.com/byronf1

http://twitter.com/sarahholtf1

http://twitter.com/Jamesallenonf1

http://twitter.com/andrewbensonf1

http:/twitter.com/eddstrawF1

http://twitter.com/LeeMcKenzieF1

http://twitter.com/jakehumphreyf1

wel erg brits allemaal, maar dat is F1 nu eenmaal
Walter_Sobchakvrijdag 27 augustus 2010 @ 12:07
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 11:39 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Deze toevoegen?
http://twitter.com/f1fanatic_co_uk
Ik heb de meeste al, vanaf Mike Gascoyne/Anthony Davidson tot Sarah Holt en Autosport Live. ;)

Olav voegt daar helemaal niks aan toe. Sterker nog, ik vond zijn tweets van behoorlijk laag niveau. Hij zal zich nog wel niet helemaal kunnen uiten op internet zoals ie dat op TV doet (qua enthousiasme, dan: niet qua feitelijkheden).

Van diezelfde Gascoyne btw

quote:
Lots of degredation with the full wet tyres, not a good sign with only 3 sets for the weekend
Atreidezvrijdag 27 augustus 2010 @ 12:10
Ach, gezeik altijd met die banden.. Het nieuwe gaat er misschien snel vanaf, maar heb wel aardig door dat van t punt dat ze gaan zeiken tot het punt dat het mogelijk gevaarlijk wordt een stuk of 30 rondjes zitten :')
Walter_Sobchakvrijdag 27 augustus 2010 @ 12:15
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 12:10 schreef Atreidez het volgende:
Ach, gezeik altijd met die banden.. Het nieuwe gaat er misschien snel vanaf, maar heb wel aardig door dat van t punt dat ze gaan zeiken tot het punt dat het mogelijk gevaarlijk wordt een stuk of 30 rondjes zitten :')
En dat is op Spa toch al op driekwart van de race. :+
Taradovrijdag 27 augustus 2010 @ 12:16
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 12:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Ik heb de meeste al, vanaf Mike Gascoyne/Anthony Davidson tot Sarah Holt en Autosport Live. ;)

Olav voegt daar helemaal niks aan toe. Sterker nog, ik vond zijn tweets van behoorlijk laag niveau. Hij zal zich nog wel niet helemaal kunnen uiten op internet zoals ie dat op TV doet (qua enthousiasme, dan: niet qua feitelijkheden).

Van diezelfde Gascoyne btw
[..]


op tv vind ik die Olav ook niks, ik kijk dus nooit RTL of het moet niet anders kunnen
TommyGunvrijdag 27 augustus 2010 @ 12:21
Zondag maar regenkleding meenemen :D
Salatrelvrijdag 27 augustus 2010 @ 13:41
ik hoop ook een spectaculaire regenrace op spa *O*
Peterseliemanvrijdag 27 augustus 2010 @ 14:20
Glock de muur in en Liuzzi in de grindbak _O-

Liuzzi is er trouwens achteruitrijdend wel weer uitgekomen _O_
Peterseliemanvrijdag 27 augustus 2010 @ 14:41
De baan droogt nu op, dus de tijden worden zo wel een stukje beter
Googolplexianvrijdag 27 augustus 2010 @ 15:18
Kom van die baan af!
scarefreakvrijdag 27 augustus 2010 @ 15:29
98 O+
Atreidezvrijdag 27 augustus 2010 @ 16:24
Normaal spiekte ik altijd even hier voor de uitlsagen, maar iemand is aan t slacken :|W
Peterseliemanvrijdag 27 augustus 2010 @ 16:28
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 16:24 schreef Atreidez het volgende:
Normaal spiekte ik altijd even hier voor de uitlsagen, maar iemand is aan t slacken :|W
Gelukkig kun je het hier lezen: Uitslag tweede vrije training België
nils7vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:15
Zondag daar bij
ElmarOvrijdag 27 augustus 2010 @ 18:41
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 16:24 schreef Atreidez het volgende:
Normaal spiekte ik altijd even hier voor de uitlsagen, maar iemand is aan t slacken :|W
Alstu. 8-)

FP1

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Pos  Driver              Car                   Time       Gap       Laps
 1.  Fernando Alonso     Ferrari               2m00.797s            17
 2.  Lewis Hamilton      McLaren-Mercedes      2m01.567s  + 0.770s  7
 3.  Robert Kubica       Renault               2m02.081s  + 1.284s  14
 4.  Sebastian Vettel    Red Bull-Renault      2m02.450s  + 1.653s  11
 5.  Adrian Sutil        Force India-Mercedes  2m02.646s  + 1.849s  14
 6.  Jenson Button       McLaren-Mercedes      2m02.913s  + 2.116s  6
 7.  Mark Webber         Red Bull-Renault      2m02.926s  + 2.129s  11
 8.  Kamui Kobayashi     BMW Sauber-Ferrari    2m03.401s  + 2.604s  17
 9.  Rubens Barrichello  Williams-Cosworth     2m03.424s  + 2.627s  7
10.  Michael Schumacher  Mercedes              2m03.489s  + 2.692s  9
11.  Felipe Massa        Ferrari               2m03.601s  + 2.804s  17
12.  Nico Hulkenberg     Williams-Cosworth     2m03.649s  + 2.852s  17
13.  Nico Rosberg        Mercedes              2m03.654s  + 2.857s  6
14.  Pedro de la Rosa    BMW Sauber-Ferrari    2m03.851s  + 3.054s  17
15.  Vitantonio Liuzzi   Force India-Mercedes  2m04.145s  + 3.348s  12
16.  Jaime Alguersuari   Toro Rosso-Ferrari    2m04.250s  + 3.453s  16
17.  Vitaly Petrov       Renault               2m04.690s  + 3.893s  15
18.  Sebastien Buemi     Toro Rosso-Ferrari    2m05.680s  + 4.883s  6
19.  Timo Glock          Virgin-Cosworth       2m05.697s  + 4.900s  18
20.  Lucas di Grassi     Virgin-Cosworth       2m06.695s  + 5.898s  14
21.  Jarno Trulli        Lotus-Cosworth        2m07.189s  + 6.392s  15
22.  Bruno Senna         HRT-Cosworth          2m07.737s  + 6.940s  13
23.  Heikki Kovalainen   Lotus-Cosworth        2m07.955s  + 7.158s  15
24.  Sakon Yamamoto      HRT-Cosworth          2m10.507s  + 9.710s  18

All timing unofficial
FP2:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Pos Driver              Team                  Time       Gap   Laps
 1. Fernando Alonso     Ferrari               1m49.032s          25
 2. Adrian Sutil        Force India-Mercedes  1m49.157s  +0.125  17
 3. Lewis Hamilton      McLaren-Mercedes      1m49.248s  +0.216  14
 4. Robert Kubica       Renault               1m49.282s  +0.250  20
 5. Felipe Massa        Ferrari               1m49.588s  +0.556  23
 6. Sebastian Vettel    Red Bull-Renault      1m49.689s  +0.657  19
 7. Jenson Button       McLaren-Mercedes      1m49.755s  +0.723  20
 8. Pedro de la Rosa    Sauber-Ferrari        1m50.081s  +1.049  27
 9. Rubens Barrichello  Williams-Cosworth     1m50.128s  +1.096  22
10. Kamui Kobayashi     Sauber-Ferrari        1m50.200s  +1.168  24
11. Vitaly Petrov       Renault               1m50.251s  +1.219  24
12. Michael Schumacher  Mercedes              1m50.341s  +1.309  23
13. Nico Rosberg        Mercedes              1m50.382s  +1.350  21
14. Jaime Alguersuari   Toro Rosso-Ferrari    1m50.682s  +1.650  25
15. Nico Hulkenberg     Williams-Cosworth     1m50.831s  +1.799  20
16. Vitantonio Liuzzi   Force India-Mercedes  1m51.520s  +2.488  17
17. Sebastien Buemi     Toro Rosso-Ferrari    1m51.523s  +2.491  25
18. Mark Webber         Red Bull-Renault      1m51.636s  +2.604  19
19. Heikki Kovalainen   Lotus-Cosworth        1m53.480s  +4.448  15
20. Jarno Trulli        Lotus-Cosworth        1m53.639s  +4.607  21
21. Lucas di Grassi     Virgin-Cosworth       1m54.325s  +5.293  17
22. Bruno Senna         HRT-Cosworth          1m55.751s  +6.719  24
23. Sakon Yamamoto      HRT-Cosworth          1m56.039s  +7.007  21
24. Timo Glock          Virgin-Cosworth       2m03.179s +14.147   3
keplervrijdag 27 augustus 2010 @ 18:41
Weer zin in *O*
Spa gebeurt altijd wel wat :D
Googolplexianvrijdag 27 augustus 2010 @ 18:44
Red Bull speelt verstoppertje?
Atreidezvrijdag 27 augustus 2010 @ 18:45
Als t morgen net zo'n chaos wordt bij de Q als bij die GP2 qual van vandaag denk ik liever dat ik hoop op droog weer :X
ElmarOvrijdag 27 augustus 2010 @ 18:45
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 18:44 schreef Googolplexian het volgende:
Red Bull speelt verstoppertje?
Zoals gebruikelijk verwacht ik van wel.
keplervrijdag 27 augustus 2010 @ 18:46
Cool, Sutil zit er goed bij!

Ik ben benieuwd morgen bij de kwali, Red Bull zal wel weer hoog komen ondanks de trage FP :P
Walter_Sobchakvrijdag 27 augustus 2010 @ 18:59
Barrichello on Senna, Schumacher and 300 GPs

Masterlijke vent, die Rubens.
ElmarOvrijdag 27 augustus 2010 @ 19:06
quote:
Red Bull passes flexi-wing scrutiny

Red Bull Racing has passed the latest tougher front wing deflection tests introduced for the Belgian Grand Prix.

In the wake of intense scrutiny about possible flexing of the teams' front wings, the Red Bull RB6 was - along with the McLaren MP4-25 - subject to the new tests during post-practice inspection by the FIA at Spa-Francorchamps on Friday.

A report from Formula 1 technical delegate Jo Bauer on Friday revealed that Mark Webber's car, as well as Lewis Hamilton's McLaren, were subject to both the new front wing test and a front floor deflection test.

Both cars were, according to Bauer, "found to be in conformity with 2010 FIA Formula 1 technical regulations."

Red Bull's passing of the test will go some way to easing concerns about possible use of flexing bodywork – although the matter is unlikely to be put to rest until the Italian GP when new floor tests and regulations are introduced.

Mercedes GP team principal Ross Brawn, who has voiced his concern about possible flexing wings, said in Belgium on Friday that the technical controversy was just a normal part of F1 life.

"There was a clear obvious effect on the track between certain cars that was not explainable and we sought some clarifications on how the rules were to be applied," he said: "When we talk about the process that's gone on through the years, that is the process that we all do, that is the nature of Formula 1.

"I know that some of the teams involved were not very happy with comments I made, or McLaren made, but then I was not happy about comments they made about the double diffuser last year. It is the nature of Formula 1. That's the way we are and that's the way we work, and if we see something we don't like on another car, we will challenge it with the FIA, and if the FIA eventually say 'no, that's the way it's going to be', we join the club."

Although Ferrari has also been the subject of scrutiny about its front wings flexing, its car was not chosen for testing on Friday. It may, however, face a test after qualifying on Saturday or during post-race inspection.
#ANONIEMvrijdag 27 augustus 2010 @ 19:07
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 19:06 schreef ElmarO het volgende:

[..]


Toch raar, want je kunt toch vrij makkelijk constateren dat op de baan de Red Bull niet aan het reglement voldoet.
Googolplexianvrijdag 27 augustus 2010 @ 19:08
Is het wel dezelfde spoiler dan? RB is niet zo overtuigend overheerschend dit keer in de VT's.
Taradovrijdag 27 augustus 2010 @ 19:24
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 19:08 schreef Googolplexian het volgende:
Is het wel dezelfde spoiler dan? RB is niet zo overtuigend overheerschend dit keer in de VT's.
Ze zijn al eerder gekeurd en goedgekeurd dus ik neem aan dat het dezelfde zijn, misschien is het zo dat bij een verticale kracht zoals bij de fia test de vleugels anders (stijver) reageren dan met een gecombineerde kracht van horizontaal naar verticaal zoals met rijwind meer een soort torsie dus, of is het heel onlogisch wat ik hier beweer?
Googolplexianvrijdag 27 augustus 2010 @ 19:26
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 18:59 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Barrichello on Senna, Schumacher and 300 GPs

Masterlijke vent, die Rubens.
:Y
M.Melandrivrijdag 27 augustus 2010 @ 19:32
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 19:08 schreef Googolplexian het volgende:
Is het wel dezelfde spoiler dan? RB is niet zo overtuigend overheerschend dit keer in de VT's.
circuit lay-out
Googolplexianvrijdag 27 augustus 2010 @ 19:40
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 19:32 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

circuit lay-out
O ... dus niet het nieuwe ontwerp van de vleugel?
Atreidezvrijdag 27 augustus 2010 @ 20:28
Op foto's kan het ook een ander deel op de auto zijn wat er voor zorgt dat de ene kant lager lijkt, hoeft niet perse de wing zelf te zijn die flexed, ook al zie je het daar het beste aan.
Taradovrijdag 27 augustus 2010 @ 22:44
FIA to toughen up flexi-tests again

By Jonathan Noble Thursday, August 26th 2010, 08:53 GMT

quote:
The FIA is to ramp up its flexi bodywork tests further for the Italian Grand Prix, AUTOSPORT has learned, in a move to stop teams gaining a potential unfair advantage.

Although it is widely known that the FIA is to increase the loads it uses to test deflection of the front wings from this weekend's Belgian Grand Prix, sources have revealed that even more action is to be taken for the next event in Monza.

Amid mounting speculation that the lower front wings observed on the Red Bull Racing and Ferrari cars are being put into use through clever flexing of the car's floor, rather than the wings flexing down themselves, the FIA is to introduce extra tests on the underside area of the car.

In a document sent to teams during the summer break by Charlie Whiting, FIA technical chiefs have been informed that extra tests are to take place on the floor of the chassis - especially in the 'tea tray' area at the front edge.

The teams have not been told exactly what the tests will be - only that they will take place 380mm behind the front wheel centre line at points 100mm either side of the car centre line.

Furthermore, it is understood that the FIA is to revise the regulations regarding skid blocks, to ensure that joints in this area do not allow freedom that could help the floor to flex.

From the Italian Grand Prix it is understood that the skid block can comprise of no more than two pieces, and that no piece of the skid block can be less than one metre long. A number of teams are understood to use several sections of skid block on the underside of their floor.

To further ensure teams are not deflecting the floor, from Monza all joints, bearing pivots and any other form of articulation must also be fixed.

The move by the FIA comes on the back of weeks of controversy about flexible front wings - with Red Bull Racing and Ferrari's designs having come under intense scrutiny.

At the Hungarian Grand Prix, McLaren team principal Martin Whitmarsh said he was surprised by what he had observed on the Red Bull Racing and Ferrari cars.

"Clearly no wing can be infinitely rigid, but there are limits to which they should be allowed to flex," he said. "If you try to explain what is happening, either you can explain it by hugely raked cars - but if you do simple geometry then the ride height would be over 100mm and there is no evidence of that being the case.

"Or you do it by some means of the outer edge of the wings lowering down by more than we expect. Or the front of the floor is moving up further than we expect, because that is another part of bodywork that is intended to be rigidly attached.

"In truth we don't understand it and maybe there is another way but I, as a fairly simple engineer, can't think of anything other than those three explanations. If there is another one then I will be happy to hear it. It is surprising.

"I think the FIA has got to take a view now of what is acceptable, and if it is acceptable, to get the endplates down. Every millimetre is about one point of downforce at the front, although it also improves the rear. So 25-30mm of vertical lowering of the endplates is one second [per lap], so it is fairly substantial."
Schunckelstarzaterdag 28 augustus 2010 @ 00:14
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 18:59 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Barrichello on Senna, Schumacher and 300 GPs

Masterlijke vent, die Rubens.
:Y

een van de laatste overgebleven echte helden in de f1
nils7zaterdag 28 augustus 2010 @ 05:00
Kut die maat van me mocht vandaag wel als VIP bij red bull :@
vossszaterdag 28 augustus 2010 @ 06:49
Zo. Ik ben er klaar voor.

Wat zijn de weersvoorspellingen voor vandaag in Spa? :@
vossszaterdag 28 augustus 2010 @ 06:50
Oe, 20% kans op regen. Morgen 75% kans zie ik
Alexxxxxzaterdag 28 augustus 2010 @ 06:51
Ga je naar Spa, Vos?
vossszaterdag 28 augustus 2010 @ 06:52
Jep, ik vertrek zometeen O+
vossszaterdag 28 augustus 2010 @ 06:53
Goeiemorgen btw. Nog steeds aan het werk? Of gewoon alweer wakker? :)
Alexxxxxzaterdag 28 augustus 2010 @ 06:54
Tof, veel plezier!

Net ff in bed gelegen, de autobiografie van John Z. DeLorean uitgelezen, en toen maar weer opgestaan, geen slaap vannacht :)
vossszaterdag 28 augustus 2010 @ 06:57
Wat een bikkel ben je toch :7
Alexxxxxzaterdag 28 augustus 2010 @ 07:10
Ik had liever gewoon geslapen hoor :')
Sinister-D-zaterdag 28 augustus 2010 @ 09:29
Spa *O*
Schunckelstarzaterdag 28 augustus 2010 @ 09:32
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 05:00 schreef nils7 het volgende:
Kut die maat van me mocht vandaag wel als VIP bij red bull :@
hoe krijgt ie dat voor elkaar dan :D
Taradozaterdag 28 augustus 2010 @ 09:56
Bridgestone worried drivers could run out of tyres

quote:
Bridgestone are worried that teams could run out of wet-weather tyres in Sunday's Belgian Grand Prix if the weather remains changeable like yesterday and has warned that tyre management will be very crucial for teams and drivers over the rest of the weekend. All drivers have just four sets of intermediates and three sets of extreme wets for use during the weekend, and they have each already burned through one set of the intermediate and completed extensive running on a set of the extreme wet.

Speaking in the paddock on Friday, Bridgestone's director of motorsport tyre development Hirohide Hamashima said he was surprised the entire field used up a set of their intermediate tyres in second practice with more changeable conditions expected on Saturday and Sunday.

“In FP2 I was very surprised that everybody wasted one set of the intermediate,” siad Hamashima. “The majority of the opinion is that the intermediate performance was going down after five to ten laps. I am very worried that if they start the race with the intermediate and then rain comes ten laps in, performance will be not enough. So then tyre management is very, very crucial.”

When asked if he was worried drivers would run out of tyres by the end of the race, Hamashima said he was. “I think so, that's why I was so surprised that every driver wasted one set of intermediate tyres today,” continued Hamashima. “If I were an engineer for the driver, maybe we would have checked the car balance with the intermediate in reasonable conditions only, not running through the drier conditions.”

He did, however, dismiss concerns from the drivers that the degradation on the extreme wet tyre was too high towards the end of first practice. Hamashima said there would be no problem with tyre wear if the rain remained consistent.

“After the end of FP1, when the surface was not in a good condition for wet tyres, the wet tyre gauge was very thick at that time, so everyone felt a moving sensation and that's why the degradation was so big,” he explained. “If the rain is consistent then the wear rate will be reasonable. In that case maybe everybody won't feel the moving sensation and they can keep a reasonable laptime during the race.”

Hamashima also defended Bridgestone's decision to bring just seven wet-weather tyres to every race weekend, as stipulated in the regulations, saying that the allocation was arrived upon based on data from previous wet race weekends. Bridgestone is reluctant to bring more wet-weather tyres to races because of the cost of transporting their tyres around the world.

“A few years ago Briatore complained so strongly that there weren't enough wet and intermediate tyres,” said Hamashima, “but we explained to everybody that the past data showed that three sets of wets and four sets of intermediates are enough... Until yesterday! This weekend I don't know.”

Saturday's weather forecasts are predicting a dry final practice session, although qualifying could be wet.
Salatrelzaterdag 28 augustus 2010 @ 10:06
als er echt zon bandentekort is ben ik benieuwd hoeveel mensen FP3 laten schieten als het wet tyre weer is
Shoombakzaterdag 28 augustus 2010 @ 10:12
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 09:32 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

hoe krijgt ie dat voor elkaar dan :D
RB Nederland neemt een grote delegatie relaties mee naar de race in Spa ;)
DenSzaterdag 28 augustus 2010 @ 11:02
Iemand een livestream? :o
hermanfzaterdag 28 augustus 2010 @ 11:02
Deze doet het momenteel bij mij. http://eplsite.com/stream2.html

Deze ook: http://www.livescorehunte(...)out=popup&Itemid=190

[ Bericht 48% gewijzigd door hermanf op 28-08-2010 11:09:53 ]
Walter_Sobchakzaterdag 28 augustus 2010 @ 11:10
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:02 schreef hermanf het volgende:
Deze doet het momenteel bij mij. http://eplsite.com/stream2.html
Bij mij ook; thanks!
DenSzaterdag 28 augustus 2010 @ 11:15
http://jhontvrace.blogspot.com/2010/07/channel-1.html :)
ElmarOzaterdag 28 augustus 2010 @ 11:16
Heeft weinig met deze race te maken, maar ik post hem toch maar. Button die 'Happy Birthday' zingt voor Nico 'Britney' Rosberg. :P

Walter_Sobchakzaterdag 28 augustus 2010 @ 11:27
Jos in Spa :o
hermanfzaterdag 28 augustus 2010 @ 11:27
Ik zag Jos! Jossss :7
Walter_Sobchakzaterdag 28 augustus 2010 @ 11:41
Wat doet die Vettel nou? Is ie leeg in de pits?
rooneyelstzaterdag 28 augustus 2010 @ 11:41
vettel terug geduwt naar de pits
rooneyelstzaterdag 28 augustus 2010 @ 11:42
haah dat klonk niet best!
Atreidezzaterdag 28 augustus 2010 @ 11:42
Wat is dat met gorgelende red bull in de pit entry ? :D
ElmarOzaterdag 28 augustus 2010 @ 11:45
Aardig buitje. :o
Walter_Sobchakzaterdag 28 augustus 2010 @ 11:52
Zo..en Schumacher gaat weer 's de baan op id regen.
ElmarOzaterdag 28 augustus 2010 @ 12:08
Uitslag VT3:

Walter_Sobchakzaterdag 28 augustus 2010 @ 12:12
Sector 1 is toch wel een probleem voor de Red Bulls; dat wordt oppassen met een rappe McLaren achter ze.

Enfin, Spa O+
M.Melandrizaterdag 28 augustus 2010 @ 12:20
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 12:12 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Sector 1 is toch wel een probleem voor de Red Bulls; dat wordt oppassen met een rappe McLaren achter ze.

Enfin, Spa O+
Sector 1 en 3 is in principe vol gas met 1x hard aanremmen, sector 2 moet de red bull het verschil in top idd compenseren. Het belooft een spannend weekend te worden, alonso zal ook nog wel wat dichterbij kunnen komen.

Ook netjes van Bruno Senna
Trystarzaterdag 28 augustus 2010 @ 12:26
Ik heb er zin in, kom maar op met de kwalificatie! :)
Schunckelstarzaterdag 28 augustus 2010 @ 12:56


:7
Walter_Sobchakzaterdag 28 augustus 2010 @ 13:11
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 12:56 schreef Schunckelstar het volgende:
[ afbeelding ]

:7
_O-
Atreidezzaterdag 28 augustus 2010 @ 13:15
Mark Webber 34 *O* Gister al geloof ik..

Het regent :9
Atreidezzaterdag 28 augustus 2010 @ 13:24
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 13:15 schreef Atreidez het volgende:
Het regent :9
En nu schijnt de zon :{
Dos37zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:33
Spa O+ het Circuit van Assen onder de F1 banen ;)
ElmarOzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:01
Petrov :')
Trystarzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:01
Ojee Petrov ..
Schunckelstarzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:01
begint al lekker met petrov :D
NoizEkickzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:02
Wat een sukkel. :')
Trystarzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:02
Rode vlag
Scrutinizerzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:02
Lekker beginnetje voor Petrov. Brundle noemt het een actie van een amateur :o
Googolplexianzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:03
Dat begint lekker zeg :D
Pileszaterdag 28 augustus 2010 @ 14:06
En daar komt de regen? :P
Scrutinizerzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:07
Daar hangt nog een lekker buitje :o
Schunckelstarzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:07
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:06 schreef Piles het volgende:
En daar komt de regen? :P
over 5 minuten zeiden ze net :9~
Hosszaterdag 28 augustus 2010 @ 14:08
Door de code rood valt de regen misschien nog in Q1. Kan misschien nog voor verrassingen zorgen.
Hosszaterdag 28 augustus 2010 @ 14:09
Daar is het al :D
Pileszaterdag 28 augustus 2010 @ 14:09
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:07 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

over 5 minuten zeiden ze net :9~
Nee hoor, nu al :D
Trystarzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:09
Regen :D
ElmarOzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:09
En daar is de regen.
Schunckelstarzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:09
regen _O_
Hosszaterdag 28 augustus 2010 @ 14:10
Haha, het lijkt wel een race :D
Trystarzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:10
Net een race dit
D.zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:11
Petrov -O-
NoizEkickzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:11
:o
Trystarzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:11
Wow!!!!
Schunckelstarzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:11
wat een chaos :D
Scrutinizerzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:12
Nu al legendarisch?
Bluurghzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:12
allemaal eraf :D
wdnzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:12
Heerlijk dit _O_
D.zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:12
Toch een leuke uitvinding: regen :P
Walter_Sobchakzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:12
Schumacher, 1: held :7.

Laat die rookies maar glijden.
Googolplexianzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:12
I FRIGGIN' LOVE SPA! _O_
Hosszaterdag 28 augustus 2010 @ 14:13
Tof dit! Spa moet voor altijd behouden blijven voor de Formule 1. Al is het alleen al omdat het regelmatig kan regenen in de Ardennen. Maar het is ook het mooiste circuit van de hele kalender.
ElmarOzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:13
De zondvloed is begonnen daar. :7
NoizEkickzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:14
Ik moet de hele tijd aan 1998 denken.
Trystarzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:14
Vettel p17 :D
Atreidezzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:14
_O- Spa _O_
Bluurghzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:15
wow die schumi gewoon rustig er tussendoor :D
Hosszaterdag 28 augustus 2010 @ 14:19
Ha :D Trulli naar P12!

Edit: Maar hij zal er wel weer buiten vallen.
Walter_Sobchakzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:24
Koba, wat doe je!?
Schunckelstarzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:24
koba -O-
hermanfzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:24
fock kwali vergeten aan te zetten
ElmarOzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:25
Een Renault die crashed en de ander staat nu 1e. Hier zit een luchtje aan.
Schunckelstarzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:25
en de la rosa oo nog? :o
ElmarOzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:25
En dat was het team van Sauber. :')
Trystarzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:25
PDLR :')
Walter_Sobchakzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:26
Blanchimont is ook niet meer wat het geweest is...
Trystarzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:28
Kovalainen p17 :D !!
ElmarOzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:28
Netjes van Glock en Kovalainen. ^O^
hermanfzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:34
Op de BBC een kort gesprekje met Chandhok. Op bewegend beeld komt hij opvallend normaal over eigenlijk. Op foto's trekt die gast altijd zo'n rare grijns.

- - -

Benieuwd of de Ferrari's elkaar tijdens de kwali wel mogen inhalen :+
Walter_Sobchakzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:36
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:34 schreef hermanf het volgende:
Op de BBC een kort gesprekje met Chandhok. Op bewegend beeld komt hij opvallend normaal over eigenlijk. Op foto's trekt die gast altijd zo'n rare grijns.

- - -

Benieuwd of de Ferrari's elkaar tijdens de kwali wel mogen inhalen :+
Ja, maar alleen Alonso mag inhalen. Zonder toestemming lukt 't hem niet.
hermanfzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:48
oh jee rosberg

Edit: uiteindelijk maar iets achter Schumi.
ElmarOzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:50
Mercedes :W
Walter_Sobchakzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:50
Gewoon minder dan 1/100ste van een seconde tussen Rosberg en Schumacher op een circuit van bijna 7 km....
Schunckelstarzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:50
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:50 schreef ElmarO het volgende:
Mercedes :W
jammer voor rosberg ;(
Walter_Sobchakzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:51
Wat een sneue sneer van BBC richting Schumacher. Die zijn de oorlog, de gevechten met Hill, en de nederlaag tijdens het laatste WK nog steeds ah verwerken.
Schunckelstarzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:54
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:51 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wat een sneue sneer van BBC richting Schumacher. Die zijn de oorlog, de gevechten met Hill, en de nederlaag tijdens het laatste WK nog steeds ah verwerken.
dat doen ze elke race bij de BBC :P
NoizEkickzaterdag 28 augustus 2010 @ 14:55
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:51 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wat een sneue sneer van BBC richting Schumacher. Die zijn de oorlog, de gevechten met Hill, en de nederlaag tijdens het laatste WK nog steeds ah verwerken.
Hmmja, of ze vinden Schumacher gewoon een klootzak. :')
Walter_Sobchakzaterdag 28 augustus 2010 @ 15:00
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:55 schreef NoizEkick het volgende:

[..]

Hmmja, of ze vinden Schumacher gewoon een klootzak. :')
Zou ik ook zijn als een enkele Duitser meer F1 WK-titels heeft dan alle Engelse kampioenen van de laatste 40 jaar bij elkaar.
Scrutinizerzaterdag 28 augustus 2010 @ 15:03
Regen *O*
Walter_Sobchakzaterdag 28 augustus 2010 @ 15:03
Regen *O*
Walter_Sobchakzaterdag 28 augustus 2010 @ 15:07
Alonso :')

Gingen ze weer niet voor je opzij, racemietje? :W
Schunckelstarzaterdag 28 augustus 2010 @ 15:07
kubica ^O^
wolferlzaterdag 28 augustus 2010 @ 15:07
Mooi hoor
D.zaterdag 28 augustus 2010 @ 15:08
1 rijder op 1,1 rijder op 24 :')
ElmarOzaterdag 28 augustus 2010 @ 15:09
Webber kan goede zaken doen voor de titel. :)
Trystarzaterdag 28 augustus 2010 @ 15:09
Regen morgen aub.
Wafflezaterdag 28 augustus 2010 @ 15:25
Ik zie Hamilton Webber wel inhalen na Eau Rouge
M.Melandrizaterdag 28 augustus 2010 @ 15:27
Wat een blunder weer van mercedes met rosberg en schumi. Rosberg had na zijn 1e vliegende rondje die te traag was gewoon van zijn gas moeten gaan en schumi voorbij moeten laten.
El_Matadorzaterdag 28 augustus 2010 @ 15:27
Cool, woon er vlakbij. Een kijkje nemen loont?
M.Melandrizaterdag 28 augustus 2010 @ 15:27
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 15:25 schreef Waffle het volgende:
Ik zie Hamilton Webber wel inhalen na Eau Rouge
Dat gaat idd leuk worden ^O^
Schunckelstarzaterdag 28 augustus 2010 @ 15:28
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 15:27 schreef El_Matador het volgende:
Cool, woon er vlakbij. Een kijkje nemen loont?
spa is altijd de moeite waard :Y
El_Matadorzaterdag 28 augustus 2010 @ 15:28
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 15:28 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

spa is altijd de moeite waard :Y
Is er iets te zien zonder honderden euro's voor kaartjes uit te geven dan?
Wafflezaterdag 28 augustus 2010 @ 15:29
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 15:27 schreef M.Melandri het volgende:
Wat een blunder weer van mercedes met rosberg en schumi. Rosberg had na zijn 1e vliegende rondje die te traag was gewoon van zijn gas moeten gaan en schumi voorbij moeten laten.
Inderdaad Schumacher was sowieso sneller dan Rosberg en had minimaal in Q3 kunnen komen. Helaas zette Mercedes alles op Rosberg.
Schunckelstarzaterdag 28 augustus 2010 @ 15:31
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 15:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Is er iets te zien zonder honderden euro's voor kaartjes uit te geven dan?
belgie is wel een duur circuit, maar als je voor de goedkoopste staanplaatsen gaat valt het volgens mij wel mee
Taradozaterdag 28 augustus 2010 @ 16:35
Goed van Webber, knap van Kubica maar Hamilton was de enige die in z'n 2e stint een betere tijd reed, Alonso had zich het wel anders voorgesteld denk ik, kunnen we morgen eindelijk weer eens zien of hij het nog kan omdat calculeren geen zin heeft, alleen gasgeven
WESTzaterdag 28 augustus 2010 @ 17:01
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 15:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Is er iets te zien zonder honderden euro's voor kaartjes uit te geven dan?
je ziet ze 44 keer voorbij komen en geen uitloop ronde. Ik zou er voor de race niet heen gaan.

in 2007 of 2008 was er een testweek dat was wel de moeite waard. *O*
vossszaterdag 28 augustus 2010 @ 19:49
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 17:01 schreef WEST het volgende:

[..]

je ziet ze 44 keer voorbij komen en geen uitloop ronde. Ik zou er voor de race niet heen gaan.

in 2007 of 2008 was er een testweek dat was wel de moeite waard. *O*
20 euro was dat ja.

De vrijdag is ook de moeite waard als je weinig geld hebt.
Ik ben net terug van de zaterdag en dat is volgens mij flink duurder geworden tov vorig jaar. 75 euro voor brons. Er staat me iets bij van dat de zaterdag vorig jaar ergens rond de 50 euro kostte voor diezelfde brons.

Anyway, een paar buitjes, tussendoor flink wat zon, de nodige hamburger en bier.
Het was weer gezellig.

Volgend jaar ga ik met de camper een heel weekend :Y
vossszaterdag 28 augustus 2010 @ 19:50
Ow en 5 euro voor een halve liter Jupiler en 6 euro voor een friet mayo }:|

Dat is wel schandalig. Volgens jaar gooi ik de camper vol met bier en vreten, dat scheelt een hoop :Y
Salatrelzaterdag 28 augustus 2010 @ 20:02
belgië is inderdaad 1 van de duurste :P ik was vorig jaar in hongarije en hadden we best goeie zitplaatsen voor 190 euro ofzo (do t/m zo) en gratis gegeten op zondag omdat de organisatie in die toko zo kut was :P
Wafflezaterdag 28 augustus 2010 @ 20:15
Ik had dit jaar wel naar Hockenheim gewild, maar kon helaas dat weekend niet. :( Misschien volgend jaar even naar de Nürburgring. Ik wil toch nog altijd een keer over de Nordschleife gaan dus misschien maar een weekje er vooruit trekken. Ook nog even een keer naar dat museum bij Mannheim in de buurt en je kan een hele week vullen met autosport.
Googolplexianzaterdag 28 augustus 2010 @ 22:37
toch mooi plaatje:

keplerzaterdag 28 augustus 2010 @ 22:57
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 15:27 schreef M.Melandri het volgende:
Wat een blunder weer van mercedes met rosberg en schumi. Rosberg had na zijn 1e vliegende rondje die te traag was gewoon van zijn gas moeten gaan en schumi voorbij moeten laten.
Schumacher had zelf ook gas kunnen terug nemen, ipv achteraf te zeuren :P
Wafflezaterdag 28 augustus 2010 @ 22:59
Nee, want hij ging met minder dan 10 secondes over de finish. Als hij gas terug had genomen had hij misschien zijn laatste rit niet eens mogen maken.
keplerzaterdag 28 augustus 2010 @ 23:03
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 22:59 schreef Waffle het volgende:
Nee, want hij ging met minder dan 10 secondes over de finish. Als hij gas terug had genomen had hij misschien zijn laatste rit niet eens mogen maken.
had tie toch nog makkelijk 5 seconden van het gas kunnen gaan :D :P Ik weet niet of ze zelf de resterende tijd zien, maar iig had zn race-engineer het makkelijk kunnen communiceren :)
Wafflezaterdag 28 augustus 2010 @ 23:08
Tsja even 5 secondes timen zal wel niet meevallen :+ Misschien kwam het ook wel doordat Rosberg opeens een groot gat liet vallen. Ik zag namelijk pas aan het begin van hun snelle rondes dat Rosberg vlak voor Schumacher zat en daarvoor nog niet.
#ANONIEMzondag 29 augustus 2010 @ 08:27
Het weerbericht voor Spa geeft flinke regen aan :9
Googolplexianzondag 29 augustus 2010 @ 10:06
quote:
Post-session penalties shuffle qualifying order

Blocking penalties follow chaotic opening phase of qualifying for the Belgian Grand Prix.

The grid for the Belgian Grand Prix was always set to change after qualifying, with both Mercedes drivers having received penalties prior to the session, but two further punishments were handed out after the chaotic opening phase, shuffling the second half of the line-up overnight.

While eleventh-placed qualifier Michael Schumacher entered the weekend with a ten-place penalty hanging over him after his overly-aggressive defence of tenth spot in the Hungarian Grand Prix, team-mate Nico Rosberg picked up his own five-place demotion when the Brackley-based squad was forced to change his qualifying after final free practice.

While their punishments were known, however, the on-off nature of the rain that fell in the opening 20-minute phase of qualifying always suggested that more may be handed out, and so it proved with both Timo Glock and Sebastien Buemi being found guilty of blocking rivals.

After Vitaly Petrov brought out the red flag by spinning off on his out-lap, the rest of the field was caught on slicks when rain began falling at the far end of the circuit, causing mayhem at Stavelot when Lucas di Grassi spun and forced several other drivers to take avoiding action. Although neither Glock nor Buemi were adjudged to have impeded anyone in that melee, the frantic need to find some clear space saw cars jostling for position.

Despite hauling his Virgin car into second qualifying, eventually taking 17th place, Glock will start from 22nd after being accused of blocking HRT's Sakon Yamamoto, while Buemi drops one spot after being hit with a three-place penalty for impeding Rosberg.

With the four penalties applied, Toro Rosso's Jaime Alguersuari is promoted to eleventh spot, ahead of Tonio Liuzzi, Lotus' Heikki Kovalainen, Rosberg; the second Lotus of Jarno Trulli, Buemi, Kamui Kobayashi, Bruno Senna, Yamamoto, Glock, Schumacher, Pedro de la Rosa, Lucas di Grassi and Vitaly Petrov.
Montovzondag 29 augustus 2010 @ 10:58
Wat zijn de weersverwachtingen?
ColtZ40zondag 29 augustus 2010 @ 11:00
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 10:58 schreef Montov het volgende:
Wat zijn de weersverwachtingen?
Als ik op buienradar.be kijk geen regen. :'(
DennisDeBengelzondag 29 augustus 2010 @ 11:07
http://www.meteox.be/3daa(...)ype=regenverwachting

Even rechtsboven op vandaag 14:00 zetten, ik denk niet dat we het droog houden hoor :P
Ambrosiuszondag 29 augustus 2010 @ 11:20
Beginnen met regenen tijdens de race, dat is het leukste :).
Atreidezzondag 29 augustus 2010 @ 11:21
GP2 gister was wel droog maar alsnog gaaf om te zien :9 Heb er zin in!
Peterseliemanzondag 29 augustus 2010 @ 11:24
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 11:20 schreef Ambrosius het volgende:
Beginnen met regenen tijdens de race, dat is het leukste :).
Mja, vind op droog beginnen, dan regen, dan droog en dan weer regen het leukste :P
DennisDeBengelzondag 29 augustus 2010 @ 11:27
De GP2 race die nu bezig is is ook op een zo goed als droge baan :)
Atreidezzondag 29 augustus 2010 @ 11:31
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 11:27 schreef DennisDeBengel het volgende:
De GP2 race die nu bezig is is ook op een zo goed als droge baan :)
Geen uitslag zeggen hoor, ik ben overgeleverd aan een download :P
Atreidezzondag 29 augustus 2010 @ 11:32
Heeft iemand een overzicht wie op welke banden start trouwens? Als er kans is op regen maar het is droog bij de start hebben degene op hard toch wel een voordeel gok ik zo :)
Sjoerd102zondag 29 augustus 2010 @ 11:37
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 15:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Is er iets te zien zonder honderden euro's voor kaartjes uit te geven dan?
Ben vorig jaar op zaterdag met de motor die kant opgegaan.
Kon toen tussen het publiek door in Francorchaps zelf gewoon doorrijden :o
Daarna op de rondweg om het circuit aan een agent gevraagd hoe ik beste in Stavelot kon komen, en ook hij liet me gewoon doorrijden.
Helaas is er op die rondweg een parkeerverbod. S
Ben toen toch ergens even gestopt om wat foto's te maken, je kon vanaf die rondweg (N62c) thv Kemmel, wil het stuk bij Blanchimont zien.
Maar bijna overal staat wel een mannetje, of moet je 10 euro dokken om te parkeren, en wat te zien.
1e foto is gemaakt op rondweg thv Eau Rouge


2e foto is aan westkant van circuit
Vanaf Stavelot de Haute Levee opgereden en toen ergens rechts een dorpje ingereden in de hoop wat te zien


[ Bericht 21% gewijzigd door Sjoerd102 op 29-08-2010 11:43:24 ]
keplerzondag 29 augustus 2010 @ 12:18
Het lijkt erop dat het aardig droog gaat blijven als je zo buienradar bekijkt, maar wat niet is kan nog komen :D
Haarklipzondag 29 augustus 2010 @ 12:49
Zou jammer zijn als het niet gaat regenen, heel het weekend regen behalve op de zondag. :')
Trystarzondag 29 augustus 2010 @ 12:52
quote:
Regen voorspeld voor Grand Prix van België
29 augustus 2010

Het blijft gissen naar de weersomstandigheden in de race op Spa-Francorchamps. Op het moment van schrijven (12.00 uur) is het droog, maar de wolken blijven dreigend om het circuit hangen.

Volgens de voorspellingen gaat het tijdens de race wel regenen. Het meest gehoorde tijdstip is rond 15.00, maar het mircoklimaat van Spa kennende, kan het eigenlijk altijd wel gaan regenen, of helemaal niet. De kans op een bui is echter dermate groot, dat de teams er allemaal bijzonder veel rekening mee houden.
gpupdate.net
Sinister-D-zondag 29 augustus 2010 @ 12:54
Ik zelf woon zo'n 30 minuten van het circuit af (ja, stom dat ik niet ga :@ bezig met een verbouwing en dat kost ook geld :@ ) En de hemel aan deze kant ziet jammer genoeg helderblauw. Zo'n kleine 50km verderop zal het niet zo anders zijn als hier, en als je dat vergelijkt met buienradar begin ik toch een beetje bang te worden dat de regen een beetje uitblijft. Althans, de heftige regenval, misschiens dat er wel een klein buitje uit gaat komen.
Scrutinizerzondag 29 augustus 2010 @ 13:05
Voorbeschouwen op BBC *O*
keplerzondag 29 augustus 2010 @ 13:06
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 12:52 schreef Trystar het volgende:

[..]

gpupdate.net
Er is altijd kans op een bui, maar de meeste regen hangt boven Nederland :')
keplerzondag 29 augustus 2010 @ 13:09
aha, de buienradar van de Bilt is kapot. Alleen de radar in Den Helder schijnt nog te werken, en die haalt het niet tot Belgie :D

Op Buienradar kijken heeft dus niet veel zin :P
Sinister-D-zondag 29 augustus 2010 @ 13:10
Waar the hell gaat dat over @bbc :{

Trouwens allemaal bekende wegen voor me :P
Schunckelstarzondag 29 augustus 2010 @ 13:11
jake en martin, wat een figuren :') :D
Googolplexianzondag 29 augustus 2010 @ 13:12
Geniaaaaal begin van de uitzending op BBC :D _O-
Scrutinizerzondag 29 augustus 2010 @ 13:13
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 13:12 schreef Googolplexian het volgende:
Geniaaaaal begin van de uitzending op BBC :D _O-
Met een prachtwagen _O_
Tarabasszondag 29 augustus 2010 @ 13:14
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 13:12 schreef Googolplexian het volgende:
Geniaaaaal begin van de uitzending op BBC :D _O-
Kut, gemist. Vertel :9
Googolplexianzondag 29 augustus 2010 @ 13:14
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 13:13 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Met een prachtwagen _O_
Nummerbord 99 MB _O_
Schunckelstarzondag 29 augustus 2010 @ 13:14
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 13:13 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Met een prachtwagen _O_
ik zou hem niet willen kopen, er zit een koffievlek op het dak :r
Googolplexianzondag 29 augustus 2010 @ 13:15
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 13:14 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Kut, gemist. Vertel :9
Brundle haalt Jake op in London voor een roadtrip naar Spa, onderweg bij een tankstation kadootje voor Barrichello kopen en de juiste muziek uitkiezen om in de stemming te komen. Jake moest helpen met de auto droog maken in de trein (if you don't clean it, you don't drive it) onder het kanaal en ze reden zo Eau Rouge op met "stairway to heaven" als track.
Tarabasszondag 29 augustus 2010 @ 13:17
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 13:15 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Brundle haalt Jake op in London voor een roadtrip naar Spa, onderweg bij een tankstation kadootje voor Barrichello kopen en de juiste muziek uitkiezen om in de stemming te komen. Jake moest helpen met de auto droog maken in de trein (if you don't clean it, you don't drive it) onder het kanaal en ze reden zo Eau Rouge op met "stairway to heaven" als track.
Thx! Waarschijnlijk vind ik het leuker als ik het zie lol ;)
keplerzondag 29 augustus 2010 @ 13:18
Nou, daar komt de regen :D

http://www.weer.nl/nl/home/weer/neerslagradar/belgie.html
Googolplexianzondag 29 augustus 2010 @ 13:25
Barri is echt 'the most likable driver'
Sinister-D-zondag 29 augustus 2010 @ 13:42
WHaha, die kerel met de camera duwt die pr-madame van Vettel eerst uit de weg, en dan vraagt Brundle pas of het mag :D En dan staat ie Kai Ebel van de duitsers ook nog uit de weg te duwen _O-
Scrutinizerzondag 29 augustus 2010 @ 13:43
"How is your car?"
"Blue with four black wheels on it"

Duitse humor :')
Pileszondag 29 augustus 2010 @ 13:44
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 13:43 schreef Scrutinizer het volgende:
"How is your car?"
"Blue with four black wheels on it"

Duitse humor :')
Geniaal ja _O-
kwiwizondag 29 augustus 2010 @ 13:44
Zo, eerste keer in lange tijd dat ik het ook weer eens kan zien.
Tarabasszondag 29 augustus 2010 @ 13:50
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 13:44 schreef kwiwi het volgende:
Zo, eerste keer in lange tijd dat ik het ook weer eens kan zien.
Welkom! :)
Mister_Tzondag 29 augustus 2010 @ 13:55
Geen regen ben ik bang. Heb mijn weerstation op Spa ingesteld en die verwacht tot 16.00 geen water :(
keplerzondag 29 augustus 2010 @ 13:56
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 13:55 schreef Mister_T het volgende:
Geen regen ben ik bang. Heb mijn weerstation op Spa ingesteld en die verwacht tot 16.00 geen water :(
http://www.weer.nl/nl/home/weer/neerslagradar/belgie.html

Hier lijkt er toch wat aan te komen :)
Razor21zondag 29 augustus 2010 @ 13:56
Iemand een werkend linkje zodat ik via internet kan kijken.
kwiwizondag 29 augustus 2010 @ 13:56
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 13:55 schreef Mister_T het volgende:
Geen regen ben ik bang. Heb mijn weerstation op Spa ingesteld en die verwacht tot 16.00 geen water :(
Ik zat net ook al op buienradar te kijken, maar helaas ;(
Schunckelstarzondag 29 augustus 2010 @ 13:56
in spa is alles mogelijk qua weer, of buienradar het daar nou mee eens is of niet :P
Googolplexianzondag 29 augustus 2010 @ 13:57
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 13:55 schreef Mister_T het volgende:
Geen regen ben ik bang. Heb mijn weerstation op Spa ingesteld en die verwacht tot 16.00 geen water :(
Mijn weerstation zegt dat het hier nu droog is. Is het echter niet.
boriszzondag 29 augustus 2010 @ 13:57
De hoogmis gaat zo beginnen.
Ambrosiuszondag 29 augustus 2010 @ 13:58
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 13:57 schreef borisz het volgende:
De hoogmis gaat zo beginnen.
Er is maar één hoogmis in België, dat is De Ronde.
Tarabasszondag 29 augustus 2010 @ 13:58
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 13:56 schreef Schunckelstar het volgende:
in spa is alles mogelijk qua weer, of buienradar het daar nou mee eens is of niet :P
Ik ga er toch stiekem wel vanuit dat er regen valt. Het regent al dagen dus het MOET gewoon regenen daar :9
kwiwizondag 29 augustus 2010 @ 13:58
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 13:56 schreef kepler het volgende:

[..]

http://www.weer.nl/nl/home/weer/neerslagradar/belgie.html

Hier lijkt er toch wat aan te komen :)
Het weer begint dus net op tijd te veranderen in Belgie :D 15 minuten geleden was er nog bijna niks te zien.
Walter_Sobchakzondag 29 augustus 2010 @ 13:59
Let's go: daar komt de regen al aan.
Schunckelstarzondag 29 augustus 2010 @ 13:59
die wolken zien er toch aardig donker uit :9
Pino112zondag 29 augustus 2010 @ 14:00
Zo, ik kijk ook. :)
Schunckelstarzondag 29 augustus 2010 @ 14:01
na 8 minuten regen :9~
Walter_Sobchakzondag 29 augustus 2010 @ 14:01
8 minutes past 2, intensity 2 of rain. That's quite heavy.
Sinister-D-zondag 29 augustus 2010 @ 14:01
Dat was een mooi shot om de hoogte van L'eau Rouge in te schatten op tv :)
Scrutinizerzondag 29 augustus 2010 @ 14:01
Bij Renault verwachten ze zware regen over een minuut of 8 *O*
Sinister-D-zondag 29 augustus 2010 @ 14:02
Oe! Kijk die zwarte wolken daar *O*
Googolplexianzondag 29 augustus 2010 @ 14:02
druppels!
Pino112zondag 29 augustus 2010 @ 14:02
Dit wordt genieten c_/
Ambrosiuszondag 29 augustus 2010 @ 14:02
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 14:02 schreef Googolplexian het volgende:
druppels!
Oh?
Fredericzondag 29 augustus 2010 @ 14:02
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 13:09 schreef kepler het volgende:
aha, de buienradar van de Bilt is kapot. Alleen de radar in Den Helder schijnt nog te werken, en die haalt het niet tot Belgie :D

Op Buienradar kijken heeft dus niet veel zin :P
www.buienradar.be
Atreidezzondag 29 augustus 2010 @ 14:03
Ik zie ook druppels :Y
NoizEkickzondag 29 augustus 2010 @ 14:03
Dit gaat een epische race worden.
Pino112zondag 29 augustus 2010 @ 14:03
Regen @ Start/Finish :D
Sinister-D-zondag 29 augustus 2010 @ 14:03
En we gaan!
Ambrosiuszondag 29 augustus 2010 @ 14:03
Webber _O-.
NoizEkickzondag 29 augustus 2010 @ 14:03
Webber :W
Pino112zondag 29 augustus 2010 @ 14:03
Webbie :W
Scrutinizerzondag 29 augustus 2010 @ 14:03
Webber heel slecht gestart :[
NoizEkickzondag 29 augustus 2010 @ 14:04
Webber van 1 naar 7.
Atreidezzondag 29 augustus 2010 @ 14:04
Webber :') Hamilton *O*
Walter_Sobchakzondag 29 augustus 2010 @ 14:05
REGEN!
Sinister-D-zondag 29 augustus 2010 @ 14:05
Regen *O* *O* *O* *O*
Ambrosiuszondag 29 augustus 2010 @ 14:05
Duidelijk regen nu :Y.
kwiwizondag 29 augustus 2010 @ 14:05
Yesss meer regen :D
#ANONIEMzondag 29 augustus 2010 @ 14:05
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Scrutinizer het volgende:
Webber heel slecht gestart :[
Nogal ja.
Razor21zondag 29 augustus 2010 @ 14:05
Regen :D
Pino112zondag 29 augustus 2010 @ 14:05
Regen *O*
Ambrosiuszondag 29 augustus 2010 @ 14:05
Glijden :D.
NoizEkickzondag 29 augustus 2010 @ 14:05
:D _O-
Atreidezzondag 29 augustus 2010 @ 14:05
En flink regen bij Blanchimont :D Allemaal eraf :D
Walter_Sobchakzondag 29 augustus 2010 @ 14:05
HAHAHAHA!!!
Tarabasszondag 29 augustus 2010 @ 14:05
Yesy!!
Scrutinizerzondag 29 augustus 2010 @ 14:05
:D
#ANONIEMzondag 29 augustus 2010 @ 14:05
Ze gaan allemaal rechtdoor :o
Sinister-D-zondag 29 augustus 2010 @ 14:05
Alles en iedereen eraf :o :o
Pino112zondag 29 augustus 2010 @ 14:05
Whaha, die bocht _O-
Schunckelstarzondag 29 augustus 2010 @ 14:05
chaos :D
Bluurghzondag 29 augustus 2010 @ 14:05
woooow :D
kwiwizondag 29 augustus 2010 @ 14:05
Jaa daar is de eerste crash al *O*
Googolplexianzondag 29 augustus 2010 @ 14:06
Alonso :{w
wdnzondag 29 augustus 2010 @ 14:06
When it rains it pours *O*
Tarabasszondag 29 augustus 2010 @ 14:06
Kubica :D
Pino112zondag 29 augustus 2010 @ 14:06
Linke shit daar _O-
caspervczondag 29 augustus 2010 @ 14:06
VETTE start!
Sinister-D-zondag 29 augustus 2010 @ 14:06
Alonso heeft geluk gehad als die niet beschadigt is :o
Atreidezzondag 29 augustus 2010 @ 14:06
Alonso binnen geweest :Y Kan een voordeel worden..
kwiwizondag 29 augustus 2010 @ 14:06
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 14:06 schreef Pino112 het volgende:
Linke shit daar _O-
Olav O+
caspervczondag 29 augustus 2010 @ 14:07
SC
wdnzondag 29 augustus 2010 @ 14:07
Nu al een SC _O_
Ambrosiuszondag 29 augustus 2010 @ 14:07
SC :{.
Walter_Sobchakzondag 29 augustus 2010 @ 14:07
Ligt wat op de baan uit Stavelot zo te zien.
Sinister-D-zondag 29 augustus 2010 @ 14:07
Ga toch weg met die SC, laat ze lekker zo doorracen :{
Razor21zondag 29 augustus 2010 @ 14:07
Waarom SC heb pools commentaar bij mijn stream :(
Kleffe_Dopzondag 29 augustus 2010 @ 14:07
Ja hoor... een SC :{
Tarabasszondag 29 augustus 2010 @ 14:08
w00t! Ben erg benieuwd wat Kubica kan doen en hoe Vettel mee gaat komen..
Sinister-D-zondag 29 augustus 2010 @ 14:08
Geen banden bij Sauber :') Zo ken ik ze weer :)
Schunckelstarzondag 29 augustus 2010 @ 14:08
lekker weer bij sauber :{
Hosszondag 29 augustus 2010 @ 14:08
WAAROM?!?! Wordt het net leuk. Zo zijn regenbanden nooit meer nodig als er bij het eerste spatje regen al een SC komt.
kwiwizondag 29 augustus 2010 @ 14:08
:') Anders zet je de banden vast klaar :')
exile79zondag 29 augustus 2010 @ 14:09
Waarm nou die SC. Alleen maar omdat het regent?
kwiwizondag 29 augustus 2010 @ 14:09
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 14:09 schreef exile79 het volgende:
Waarm nou die SC. Alleen maar omdat het regent?
Nee door die troep op de baan
Walter_Sobchakzondag 29 augustus 2010 @ 14:09
Rubens ragt Alonso er wel erg hard af.

BLACK FLAG, BLACK FLAG: THAT WAS HORRIBLE.
Pino112zondag 29 augustus 2010 @ 14:09
Zozo, dat beeld van bovenaf :P
Kleffe_Dopzondag 29 augustus 2010 @ 14:10
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 14:09 schreef exile79 het volgende:
Waarm nou die SC. Alleen maar omdat het regent?
Ja.. blijkbaar? :N

edit: oh.. troep dus
caspervczondag 29 augustus 2010 @ 14:10
Jeej dat Alonso zijn wagen nog goed is na die klap....
Sinister-D-zondag 29 augustus 2010 @ 14:10
Wat een camerashot altijd in La Source _O_
Atreidezzondag 29 augustus 2010 @ 14:10
SC komt binnen.
exile79zondag 29 augustus 2010 @ 14:11
Ah, de troep is weg. SC in en kom maar op met die regen!
Tarabasszondag 29 augustus 2010 @ 14:11
Kubica zit te slapen..
Sinister-D-zondag 29 augustus 2010 @ 14:13
timing kapot?
Walter_Sobchakzondag 29 augustus 2010 @ 14:13
Alonso...stay calm and concentrate, was toch je motto? :')
Pino112zondag 29 augustus 2010 @ 14:14
Teh fock, die klap :o
Tarabasszondag 29 augustus 2010 @ 14:14
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 14:13 schreef Sinister-D- het volgende:
timing kapot?
Leek even te hangen, maar doet het weer..
Googolplexianzondag 29 augustus 2010 @ 14:14
Ik zie Alonso wel snel opgeven ... zal wel een verschrikkelijke onbalans in z'n achterkant zitten na die peun van Rubens.
Atreidezzondag 29 augustus 2010 @ 14:14
Hier ook een flinke bui, helpt wel mee voor de sfeer :9
kwiwizondag 29 augustus 2010 @ 14:15
Zeg even wat anders, waarom wordt Kubica ineens (of misschien al langere tijd) Kubiza genoemd? :?
Schunckelstarzondag 29 augustus 2010 @ 14:16
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 14:15 schreef kwiwi het volgende:
Zeg even wat anders, waarom wordt Kubica ineens (of misschien al langere tijd) Kubiza genoemd? :?
omdat je dat zo moet uitspreken :P
Sinister-D-zondag 29 augustus 2010 @ 14:16
Leggard: ''Lewis MORE THAN 1 SECOND faster then his teammate!!!''

0.6 volgens livetiming :')

Enthousiasme over Hamilton bij die man is ongelooflijk :')
Scrutinizerzondag 29 augustus 2010 @ 14:17
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 14:15 schreef kwiwi het volgende:
Zeg even wat anders, waarom wordt Kubica ineens (of misschien al langere tijd) Kubiza genoemd? :?
Omdat Olav het altijd verkeerd uitspreekt, het is Koebietsa.
Googolplexianzondag 29 augustus 2010 @ 14:17
1:51.789 naar 1:52.879 is toch echt meer dan een seconde hoor
kwiwizondag 29 augustus 2010 @ 14:18
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 14:17 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Omdat Olav het altijd verkeerd uitspreekt, het is Koebietsa.
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 14:16 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

omdat je dat zo moet uitspreken :P
Check :+
Sinister-D-zondag 29 augustus 2010 @ 14:18
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 14:17 schreef Googolplexian het volgende:
1:51.789 naar 1:52.879 is toch echt meer dan een seconde hoor
Maar niet die ronde toen die stond te schreeuwen daarover ;)

53.6 tegenover 54.2
Tarabasszondag 29 augustus 2010 @ 14:20
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 14:18 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Maar niet die ronde toen die stond te schreeuwen daarover ;)

53.6 tegenover 54.2
Hij reed toen toch 51,7?
Atreidezzondag 29 augustus 2010 @ 14:21
Als je digi tv kijkt loopt de livetiming voor op je beeld :P
Atreidezzondag 29 augustus 2010 @ 14:22
Regen in 20 min. volgens McLaren :Y
Pino112zondag 29 augustus 2010 @ 14:22
Regen over 20min *O*