abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85769635
ik hoop ook een spectaculaire regenrace op spa *O*
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:20:02 #27
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85771170
Glock de muur in en Liuzzi in de grindbak _O-

Liuzzi is er trouwens achteruitrijdend wel weer uitgekomen _O_
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:41:50 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85771997
De baan droogt nu op, dus de tijden worden zo wel een stukje beter
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_85773452
Kom van die baan af!
Calm down, please!
pi_85773870
98 O+
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_85775855
Normaal spiekte ik altijd even hier voor de uitlsagen, maar iemand is aan t slacken :|W
Where facts are few, experts are many.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:28:35 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85775982
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 16:24 schreef Atreidez het volgende:
Normaal spiekte ik altijd even hier voor de uitlsagen, maar iemand is aan t slacken :|W
Gelukkig kun je het hier lezen: Uitslag tweede vrije training België
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:15:59 #33
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_85777623
Zondag daar bij
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_85779948
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 16:24 schreef Atreidez het volgende:
Normaal spiekte ik altijd even hier voor de uitlsagen, maar iemand is aan t slacken :|W
Alstu. 8-)

FP1

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Pos  Driver              Car                   Time       Gap       Laps
 1.  Fernando Alonso     Ferrari               2m00.797s            17
 2.  Lewis Hamilton      McLaren-Mercedes      2m01.567s  + 0.770s  7
 3.  Robert Kubica       Renault               2m02.081s  + 1.284s  14
 4.  Sebastian Vettel    Red Bull-Renault      2m02.450s  + 1.653s  11
 5.  Adrian Sutil        Force India-Mercedes  2m02.646s  + 1.849s  14
 6.  Jenson Button       McLaren-Mercedes      2m02.913s  + 2.116s  6
 7.  Mark Webber         Red Bull-Renault      2m02.926s  + 2.129s  11
 8.  Kamui Kobayashi     BMW Sauber-Ferrari    2m03.401s  + 2.604s  17
 9.  Rubens Barrichello  Williams-Cosworth     2m03.424s  + 2.627s  7
10.  Michael Schumacher  Mercedes              2m03.489s  + 2.692s  9
11.  Felipe Massa        Ferrari               2m03.601s  + 2.804s  17
12.  Nico Hulkenberg     Williams-Cosworth     2m03.649s  + 2.852s  17
13.  Nico Rosberg        Mercedes              2m03.654s  + 2.857s  6
14.  Pedro de la Rosa    BMW Sauber-Ferrari    2m03.851s  + 3.054s  17
15.  Vitantonio Liuzzi   Force India-Mercedes  2m04.145s  + 3.348s  12
16.  Jaime Alguersuari   Toro Rosso-Ferrari    2m04.250s  + 3.453s  16
17.  Vitaly Petrov       Renault               2m04.690s  + 3.893s  15
18.  Sebastien Buemi     Toro Rosso-Ferrari    2m05.680s  + 4.883s  6
19.  Timo Glock          Virgin-Cosworth       2m05.697s  + 4.900s  18
20.  Lucas di Grassi     Virgin-Cosworth       2m06.695s  + 5.898s  14
21.  Jarno Trulli        Lotus-Cosworth        2m07.189s  + 6.392s  15
22.  Bruno Senna         HRT-Cosworth          2m07.737s  + 6.940s  13
23.  Heikki Kovalainen   Lotus-Cosworth        2m07.955s  + 7.158s  15
24.  Sakon Yamamoto      HRT-Cosworth          2m10.507s  + 9.710s  18

All timing unofficial
FP2:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Pos Driver              Team                  Time       Gap   Laps
 1. Fernando Alonso     Ferrari               1m49.032s          25
 2. Adrian Sutil        Force India-Mercedes  1m49.157s  +0.125  17
 3. Lewis Hamilton      McLaren-Mercedes      1m49.248s  +0.216  14
 4. Robert Kubica       Renault               1m49.282s  +0.250  20
 5. Felipe Massa        Ferrari               1m49.588s  +0.556  23
 6. Sebastian Vettel    Red Bull-Renault      1m49.689s  +0.657  19
 7. Jenson Button       McLaren-Mercedes      1m49.755s  +0.723  20
 8. Pedro de la Rosa    Sauber-Ferrari        1m50.081s  +1.049  27
 9. Rubens Barrichello  Williams-Cosworth     1m50.128s  +1.096  22
10. Kamui Kobayashi     Sauber-Ferrari        1m50.200s  +1.168  24
11. Vitaly Petrov       Renault               1m50.251s  +1.219  24
12. Michael Schumacher  Mercedes              1m50.341s  +1.309  23
13. Nico Rosberg        Mercedes              1m50.382s  +1.350  21
14. Jaime Alguersuari   Toro Rosso-Ferrari    1m50.682s  +1.650  25
15. Nico Hulkenberg     Williams-Cosworth     1m50.831s  +1.799  20
16. Vitantonio Liuzzi   Force India-Mercedes  1m51.520s  +2.488  17
17. Sebastien Buemi     Toro Rosso-Ferrari    1m51.523s  +2.491  25
18. Mark Webber         Red Bull-Renault      1m51.636s  +2.604  19
19. Heikki Kovalainen   Lotus-Cosworth        1m53.480s  +4.448  15
20. Jarno Trulli        Lotus-Cosworth        1m53.639s  +4.607  21
21. Lucas di Grassi     Virgin-Cosworth       1m54.325s  +5.293  17
22. Bruno Senna         HRT-Cosworth          1m55.751s  +6.719  24
23. Sakon Yamamoto      HRT-Cosworth          1m56.039s  +7.007  21
24. Timo Glock          Virgin-Cosworth       2m03.179s +14.147   3
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 18:41:35 #35
34586 kepler
No bounce, no play
pi_85779952
Weer zin in *O*
Spa gebeurt altijd wel wat :D
The line is a dot to you!
pi_85780032
Red Bull speelt verstoppertje?
Calm down, please!
pi_85780084
Als t morgen net zo'n chaos wordt bij de Q als bij die GP2 qual van vandaag denk ik liever dat ik hoop op droog weer :X
Where facts are few, experts are many.
pi_85780086
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 18:44 schreef Googolplexian het volgende:
Red Bull speelt verstoppertje?
Zoals gebruikelijk verwacht ik van wel.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 18:46:32 #39
34586 kepler
No bounce, no play
pi_85780102
Cool, Sutil zit er goed bij!

Ik ben benieuwd morgen bij de kwali, Red Bull zal wel weer hoog komen ondanks de trage FP :P
The line is a dot to you!
pi_85780560
Barrichello on Senna, Schumacher and 300 GPs

Masterlijke vent, die Rubens.
Calmer than you are
pi_85780786
quote:
Red Bull passes flexi-wing scrutiny

Red Bull Racing has passed the latest tougher front wing deflection tests introduced for the Belgian Grand Prix.

In the wake of intense scrutiny about possible flexing of the teams' front wings, the Red Bull RB6 was - along with the McLaren MP4-25 - subject to the new tests during post-practice inspection by the FIA at Spa-Francorchamps on Friday.

A report from Formula 1 technical delegate Jo Bauer on Friday revealed that Mark Webber's car, as well as Lewis Hamilton's McLaren, were subject to both the new front wing test and a front floor deflection test.

Both cars were, according to Bauer, "found to be in conformity with 2010 FIA Formula 1 technical regulations."

Red Bull's passing of the test will go some way to easing concerns about possible use of flexing bodywork – although the matter is unlikely to be put to rest until the Italian GP when new floor tests and regulations are introduced.

Mercedes GP team principal Ross Brawn, who has voiced his concern about possible flexing wings, said in Belgium on Friday that the technical controversy was just a normal part of F1 life.

"There was a clear obvious effect on the track between certain cars that was not explainable and we sought some clarifications on how the rules were to be applied," he said: "When we talk about the process that's gone on through the years, that is the process that we all do, that is the nature of Formula 1.

"I know that some of the teams involved were not very happy with comments I made, or McLaren made, but then I was not happy about comments they made about the double diffuser last year. It is the nature of Formula 1. That's the way we are and that's the way we work, and if we see something we don't like on another car, we will challenge it with the FIA, and if the FIA eventually say 'no, that's the way it's going to be', we join the club."

Although Ferrari has also been the subject of scrutiny about its front wings flexing, its car was not chosen for testing on Friday. It may, however, face a test after qualifying on Saturday or during post-race inspection.
pi_85780819
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 19:06 schreef ElmarO het volgende:

[..]


Toch raar, want je kunt toch vrij makkelijk constateren dat op de baan de Red Bull niet aan het reglement voldoet.
pi_85780857
Is het wel dezelfde spoiler dan? RB is niet zo overtuigend overheerschend dit keer in de VT's.
Calm down, please!
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:24:40 #44
131800 Tarado
capô de fusca
pi_85781284
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 19:08 schreef Googolplexian het volgende:
Is het wel dezelfde spoiler dan? RB is niet zo overtuigend overheerschend dit keer in de VT's.
Ze zijn al eerder gekeurd en goedgekeurd dus ik neem aan dat het dezelfde zijn, misschien is het zo dat bij een verticale kracht zoals bij de fia test de vleugels anders (stijver) reageren dan met een gecombineerde kracht van horizontaal naar verticaal zoals met rijwind meer een soort torsie dus, of is het heel onlogisch wat ik hier beweer?
pi_85781338
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 18:59 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Barrichello on Senna, Schumacher and 300 GPs

Masterlijke vent, die Rubens.
:Y
Calm down, please!
pi_85781495
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 19:08 schreef Googolplexian het volgende:
Is het wel dezelfde spoiler dan? RB is niet zo overtuigend overheerschend dit keer in de VT's.
circuit lay-out
pi_85781744
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 19:32 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

circuit lay-out
O ... dus niet het nieuwe ontwerp van de vleugel?
Calm down, please!
pi_85783585
Op foto's kan het ook een ander deel op de auto zijn wat er voor zorgt dat de ene kant lager lijkt, hoeft niet perse de wing zelf te zijn die flexed, ook al zie je het daar het beste aan.
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:44:52 #49
131800 Tarado
capô de fusca
pi_85789755
FIA to toughen up flexi-tests again

By Jonathan Noble Thursday, August 26th 2010, 08:53 GMT

quote:
The FIA is to ramp up its flexi bodywork tests further for the Italian Grand Prix, AUTOSPORT has learned, in a move to stop teams gaining a potential unfair advantage.

Although it is widely known that the FIA is to increase the loads it uses to test deflection of the front wings from this weekend's Belgian Grand Prix, sources have revealed that even more action is to be taken for the next event in Monza.

Amid mounting speculation that the lower front wings observed on the Red Bull Racing and Ferrari cars are being put into use through clever flexing of the car's floor, rather than the wings flexing down themselves, the FIA is to introduce extra tests on the underside area of the car.

In a document sent to teams during the summer break by Charlie Whiting, FIA technical chiefs have been informed that extra tests are to take place on the floor of the chassis - especially in the 'tea tray' area at the front edge.

The teams have not been told exactly what the tests will be - only that they will take place 380mm behind the front wheel centre line at points 100mm either side of the car centre line.

Furthermore, it is understood that the FIA is to revise the regulations regarding skid blocks, to ensure that joints in this area do not allow freedom that could help the floor to flex.

From the Italian Grand Prix it is understood that the skid block can comprise of no more than two pieces, and that no piece of the skid block can be less than one metre long. A number of teams are understood to use several sections of skid block on the underside of their floor.

To further ensure teams are not deflecting the floor, from Monza all joints, bearing pivots and any other form of articulation must also be fixed.

The move by the FIA comes on the back of weeks of controversy about flexible front wings - with Red Bull Racing and Ferrari's designs having come under intense scrutiny.

At the Hungarian Grand Prix, McLaren team principal Martin Whitmarsh said he was surprised by what he had observed on the Red Bull Racing and Ferrari cars.

"Clearly no wing can be infinitely rigid, but there are limits to which they should be allowed to flex," he said. "If you try to explain what is happening, either you can explain it by hugely raked cars - but if you do simple geometry then the ride height would be over 100mm and there is no evidence of that being the case.

"Or you do it by some means of the outer edge of the wings lowering down by more than we expect. Or the front of the floor is moving up further than we expect, because that is another part of bodywork that is intended to be rigidly attached.

"In truth we don't understand it and maybe there is another way but I, as a fairly simple engineer, can't think of anything other than those three explanations. If there is another one then I will be happy to hear it. It is surprising.

"I think the FIA has got to take a view now of what is acceptable, and if it is acceptable, to get the endplates down. Every millimetre is about one point of downforce at the front, although it also improves the rear. So 25-30mm of vertical lowering of the endplates is one second [per lap], so it is fairly substantial."
pi_85793802
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 18:59 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Barrichello on Senna, Schumacher and 300 GPs

Masterlijke vent, die Rubens.
:Y

een van de laatste overgebleven echte helden in de f1
blablablablablablablablablablablablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')