abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85750960
Vliegangst

De bossen van Zuid-Afrika

Er was eens een eekhoorn, deze eekhoorn leefde in de bossen van Zuid-Afrika. Deze bossen stonden wereldwijd bekend om de hoogste bomen van de wereld. Deze eekhoorn had veel vrienden in dit bos en beleefde veel avonturen met zijn vrienden.

Op een mooie zomerdag, net nadat de zon was opgekomen, besloot de eekhoorn om zijn vrienden op te gaan zoeken. Hij sloop uit zijn hol, voorzichtig klauterende hij uit de boom naar beneden. Hij liep zijn vaste weg, via het riviertje, over het bruggetje, daar kwam hij aan op de open plek in het bos waar elke dag zijn vrienden zich verzamelden om samen avonturen te beleven.

De eekhoorn vroeg zich af: Wat is het rustig vandaag hier en liep naar de rat die als enige aanwezig was. Hey rat, hoe komt het toch dat het zo rustig vandaag is. Waar is iedereen?? De rat antwoorde hier op: Iedereen is net vertrokken, ze wilden meer van de wereld zien. Ik wacht op egel, je weet hoe langzaam egel is, en dan gaan wij ook, ga jij ook mee??? Hey dat lijkt mij leuk, zegt eekhoorn, hoe gaan we?? De anderen klommen de hoogste boom in en stapte omste beurt op een blaadje en vlogen de lucht in om zover mogelijk hier vandaan te kunnen komen.

De eekhoorn schrok en dacht, via de blaadjes??? Die onstabiele blaadjes, die waarschijnlijk zo naar beneden zouden storten??? De eekhoorn zei tegen de rat: Kunnen we beter niet over de grond gaan?? Nee, zei de rat, dan duurt het dagen voordat we hier ver weg vandaan zijn. Reizen via bladeren is populair in velen anderen bossen, hebben we horen zeggen.

Op dat moment kwam egel aanlopen, hey rat en eekhoorn, hebben jullie ook zo’n zin om vandaag deze plek te gaan verlaten?? Rat knikte enthousiast met zijn hoofd, maar eekhoorn keek sip, want hij wist dat hij niet mee kon en antwoorde: Ik zou zo graag met jullie meegaan, maar ik durft het niet om zo hoog in de lucht op een blaadje te stappen, wat als het mij niet houdt? Wat als het naar beneden stort? Dat zal ik nooit overleven. De rat antwoorde: het is jammer dat je je angst laat overheersen, al de andere dieren zijn ook vertrokken op deze blaadjes en zij zijn ook niet neergestort.

De rat klom samen met de egel in de hoogste boom van het bos, de eekhoorn stond op een tak in deze boom, vol verwondering keek de eekhoorn toe hoe de rat op een blaadje stapte en zo de lucht in verdween. Daarna stapte de egel op een ander blaadje en vloog de rat achterna. Dag eekhoorn, veel plezier daar, wij gaan de wijde wereld in en misschien komen wij elkaar nog wel eens tegen, zei de egel.

Toen de eekhoorn de boom uitklom besefte het dat hij nu helemaal geen vriendjes meer had, want iedereen was vertrokken uit de hoogste boom van de bossen in Zuid-Afrika om de wijde wereld te ontdekken. De eekhoorn dacht, misschien kan ik er ook komen als ik ga lopen. De eekhoorn besloot om te gaan lopen via de dicht bebosste bossen. Hij liep en liep maar kwam nog steeds geen enkel vriendje tegen. Tot hij plotseling gerritsel achter zich hoorde, hij draaide zich om en verstijfde van angst. Voor zich stond een enorme leeuw, De leeuw zei tegen de eekhoorn: als je nu niet meteen verdwijnt eet ik je op en niemand zal je missen. De eekhoorn rende voor zijn leven terug naar de open plek in het bos waar al zijn vriendjes waren vertrokken uit de hoogste boom van het bos.

Die nacht sliep de eekhoorn veilig in zijn hol, maar hij kon niet meteen in slaap vallen, want hij voelde zich alleen en miste zijn vriendjes om hem heen. Toch viel de eekhoorn uiteindelijk in slaap en droomde dat hij op een blaadje stapte en in staat was om zijn vrienden te bereiken.

De volgende morgen toen de eekhoorn wakker werd, besefte het dat het over de grond onveiliger was dan door de lucht. Als hij zou gaan lopen kwam hij allemaal dieren tegen die hem zouden willen opeten.
De eekhoorn liep die ochtend, helemaal alleen naar de open plek van het bos, klom in de hoogste boom en zei tegen zichzelf, ik mis mijn vrienden om mij heen, ik moet over mijn angst heen.

Vol angst sprong de eekhoorn op een blaadje, toen hij daarop een blaadje stond, merkte hij op dat het een stevig blaadje was en dat dit blaadje hem makkelijk houden kon. Nu keek hij gerust om zich heen en zag dat vele dieren dit deden en iedereen vloog op een blaadje door het bos.

Na een lange reis kwam de eekhoorn aan op de plek waar alle bladeren van de hoogste boom van de bossen in Zuid-Afrika landen. Daar aangekomen zag hij al zijn vrienden. Nu was hij gelukkig en niet meer alleen. Bovendien was de eekhoorn over zijn angst heen en was nu in staat om samen met zijn vrienden de wereld te ontdekken....
Live as a Indigo is like a twilightzone if you don't know you are a Indigo
pi_85751501
Indigo, dat was een verhaaltje met een moraaltje.
Dankjewel :)
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:36:07 #3
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85763335
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:20:13 #4
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_85764552
quote:
Beter goed gejat dan slecht verzonnen :P
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_85766376
Tegen de tijd dat mensen met vliegangst dit verhaal hebben gelezen heeft het vliegtuig én de Polderbaan gehad én is op hoogte, dus in die zin zal het helpen :P
pi_85766731
quote:
Ah, je hebt google op je pc. Gefeliciteerd.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:20:27 #7
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_85766806
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 12:09 schreef Lavenderr het volgende:
Tegen de tijd dat mensen met vliegangst dit verhaal hebben gelezen heeft het vliegtuig én de Polderbaan gehad én is op hoogte, dus in die zin zal het helpen :P
:D
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_85781625
Leuk verhaal :)
“Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.”
pi_85847477
Metaforen die gerricht zijn op een probleem, zoals angsten, fobieen en allergie werken op je onbewuste door. Als ze voorgelezen worden door iemand anders is het effect nog beter.
Metaforen werken uitstekend bij kinderen, elk kind heeft een favoriete tekenfimfiguur, gebruik deze als hoofdpersoon van het verhaal, waarin de hoofdpersoon ook bv een allergie heeft voor een bepaald product, in het verhaal zorg je dat de hoofdpersoon van de allergie afkomt.
Je kind indentificeerd zich met zijn favoriete tekenfimfiguur, waardoor er in het systeem van het kind de allergie ook gaat verdwijnen.
Live as a Indigo is like a twilightzone if you don't know you are a Indigo
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 01:38:12 #10
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_85898169
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:01 schreef Indigo-Twilightzone het volgende:
Metaforen die gerricht zijn op een probleem, zoals angsten, fobieen en allergie werken op je onbewuste door. Als ze voorgelezen worden door iemand anders is het effect nog beter.
Metaforen werken uitstekend bij kinderen, elk kind heeft een favoriete tekenfimfiguur, gebruik deze als hoofdpersoon van het verhaal, waarin de hoofdpersoon ook bv een allergie heeft voor een bepaald product, in het verhaal zorg je dat de hoofdpersoon van de allergie afkomt.
Je kind indentificeerd zich met zijn favoriete tekenfimfiguur, waardoor er in het systeem van het kind de allergie ook gaat verdwijnen.
Kun je onderbouwen/bewijzen dat je een allergie kunt laten verdwijnen door een verhaaltje voor te lezen?
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  woensdag 1 september 2010 @ 10:35:05 #11
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85940738
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 01:38 schreef keesjeislief het volgende:
Kun je onderbouwen/bewijzen dat je een allergie kunt laten verdwijnen door een verhaaltje voor te lezen?
Even omhoog, want ik ben ook wel erg benieuwd!
  woensdag 1 september 2010 @ 11:28:53 #12
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85942387
Tis geen wetenchap hier mensen :P
Maar wetenschap heeft wel oog voor alternatieve methoden, kanker word niet genezen maar effecten kunnen verlicht worden door visualisatie en hypnose. http://www.iocob.nl/kanker/kanker-en-mind-body-behandelingen.html
Ik meen zelfs een keer een artikel te hebben gelezen over kind wat samen met intensief regulier behandeling en visualisatie vrij vlot van zijn kanker af was.
Toch is het utopie denk ik om totaal te genezen als je maar hard genoeg bid/visualiseert/jomanda/reiki/bloesem/secret
The truth was in here.
  woensdag 1 september 2010 @ 11:39:52 #13
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85942809
quote:
Op woensdag 1 september 2010 11:28 schreef Bastard het volgende:
Tis geen wetenchap hier mensen :P
Hoeft ook niet, maar zomaar iets roepen om anderen hoop te geven lijkt me ook niet helemaal de bedoeling. Dus een onderbouwing lijkt me dan op z'n minst op z'n plaats :).

quote:
Maar wetenschap heeft wel oog voor alternatieve methoden, kanker word niet genezen maar effecten kunnen verlicht worden door visualisatie en hypnose. http://www.iocob.nl/kanker/kanker-en-mind-body-behandelingen.html
Ik meen zelfs een keer een artikel te hebben gelezen over kind wat samen met intensief regulier behandeling en visualisatie vrij vlot van zijn kanker af was.
Toch is het utopie denk ik om totaal te genezen als je maar hard genoeg bid/visualiseert/jomanda/reiki/bloesem/secret
Ik heb nu geen tijd om me helemaal in dat artikel te verdiepen, maar voor zover ik weet, bestaat er (nog) geen enkel (wetenschappelijk) bewijs voor hypnose.
  woensdag 1 september 2010 @ 11:42:36 #14
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85942918
quote:
Op woensdag 1 september 2010 11:39 schreef JoepiePoepie het volgende:

Ik heb nu geen tijd om me helemaal in dat artikel te verdiepen, maar voor zover ik weet, bestaat er (nog) geen enkel (wetenschappelijk) bewijs voor hypnose.
Oh ja zeker wel :)
Bijvoorbeeld wat ik net las http://www.iocob.nl/kanke(...)stkanker-zinvol.html
The truth was in here.
  woensdag 1 september 2010 @ 11:55:54 #15
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85943398
quote:
Op woensdag 1 september 2010 11:42 schreef Bastard het volgende:
Oh ja zeker wel :)
Bijvoorbeeld wat ik net las http://www.iocob.nl/kanke(...)stkanker-zinvol.html
Nou, ik zeg dan toch ook:

quote:
voor zover ik weet
Tevens zeg ik:

quote:
Ik heb nu geen tijd om me helemaal in dat artikel te verdiepen
En daarmee bedoel ik dus eigenlijk dat ik geen tijd heb om me in de aangehaalde bronnen van dat artikel te verdiepen. Want alleen een artikel op een site over alternatieve geneeskunde is uiteraard niet genoeg als onderbouwing :).
  woensdag 1 september 2010 @ 12:07:23 #16
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85943851
quote:
Op woensdag 1 september 2010 11:55 schreef JoepiePoepie het volgende:

En daarmee bedoel ik dus eigenlijk dat ik geen tijd heb om me in de aangehaalde bronnen van dat artikel te verdiepen. Want alleen een artikel op een site over alternatieve geneeskunde is uiteraard niet genoeg als onderbouwing :).
quote:
Grootste objectieve website voor
complementaire en alternatieve geneeskunde
Vlgs mij opgezet om de mensen te helpen die zich willen begeven naar alternatieve geneeskunde, een guideline, wat kan wel, wat kan niet, wat is onderzocht etc.
Maar check maar idd.
The truth was in here.
  woensdag 1 september 2010 @ 12:50:22 #17
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85945311
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:07 schreef Bastard het volgende:

Grootste objectieve website voor
complementaire en alternatieve geneeskunde

Vlgs mij opgezet om de mensen te helpen die zich willen begeven naar alternatieve geneeskunde, een guideline, wat kan wel, wat kan niet, wat is onderzocht etc.
Daar denkt, onder andere, de Vereniging tegen Kwakzalverij toch anders over:

Opinieleiders.nl - Stichting IOCOB: zweefkezen, oplichters of kwakzalvers?
Kwakzaverij.nl - Brief aan wetenschappelijk adviseur IOCOB
  woensdag 1 september 2010 @ 12:51:47 #18
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85945362
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:50 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Daar denkt, onder andere, de Vereniging tegen Kwakzalverij toch anders over:

Opinieleiders.nl - Stichting IOCOB: zweefkezen, oplichters of kwakzalvers?
Kwakzaverij.nl - Brief aan wetenschappelijk adviseur IOCOB
Ja.. maar dat zijn altijd hele zure volkskrant lezers daar, net gezakt voor het beroep filmcriticus.
The truth was in here.
pi_85945610
JoepiePoepie :').

Volgens mij heb je echt niet door dat je een trol voor jezelf bent he?
  woensdag 1 september 2010 @ 13:00:19 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_85945681
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:51 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ja.. maar dat zijn altijd hele zure volkskrant lezers daar, net gezakt voor het beroep filmcriticus.
:D! Maar inderdaad, vereniging tegen de kwakzalverij is zo objectief als de PVV.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 1 september 2010 @ 13:01:47 #21
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85945738
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:58 schreef Trippii het volgende:
JoepiePoepie :').

Volgens mij heb je echt niet door dat je een trol voor jezelf bent he?
Een trol? Hoezo, leg uit? En/of kom met een inhoudelijke post in plaats van met alleen maar een persoonlijke aanval :).
  woensdag 1 september 2010 @ 13:04:20 #22
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85945807
En dan wel in FB graag.. :)

Oh wacht..
The truth was in here.
  woensdag 1 september 2010 @ 13:08:42 #23
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_85945965
Wat die bastard zegt, wannabe mod is het ook.....

Oh wacht..
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_85946492
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:01 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Een trol? Hoezo, leg uit? En/of kom met een inhoudelijke post in plaats van met alleen maar een persoonlijke aanval :).
En direct weer opnieuw. Ik stelde een vraag, met een bedoeling. Gelijk een tip om eens te gaan leren lezen en daarbij proberen dingen te begrijpen. Dit bedoel ik in het algemeen btw, niet zo zeer op deze post. Je getrol voor jezelf dat je voor alles bewijs nodig hebt maakt dat jij niet uit je standaard cirkeltje kan komen. Ga eens binnen jezelf opzoek naar wat waarheid zou kunnen zijn ipv op de wetenschap of iets dergelijks te wachten. Als je dit niet wilt, prima, maar dat zal voor de rest niet meer betekenen dan dat je weer eens even langs komt trollen. Maar goed, dat zal je waarschijnlijk niet gek in de oren klinken sinds de meeste topics hier op een soortgelijke manier verlopen wanneer jij weer eens om de bocht komt.

Laat me raden. Deze post moet ook wetenschappelijk bewezen zijn voordat je er iets mee kan? Of ga je ook eens beginnen met helder waarnemen vanuit jezelf zoals anderen ook proberen? We zitten hier in TRU en BNW, niet in W&T. Ga maar eens na in jezelf waarom iets waar zou kunnen zijn. Als iets 100 % bewezen is door de wetenschap komen we dit vanzelf wel te weten.

-edit- Dit lijkt me zeer ontopic, niet? :)
  woensdag 1 september 2010 @ 13:37:44 #25
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85947059
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:24 schreef Trippii het volgende:
En direct weer opnieuw. Ik stelde een vraag, met een bedoeling. Gelijk een tip om eens te gaan leren lezen en daarbij proberen dingen te begrijpen. Dit bedoel ik in het algemeen btw, niet zo zeer op deze post. Je getrol voor jezelf dat je voor alles bewijs nodig hebt maakt dat jij niet uit je standaard cirkeltje kan komen. Ga eens binnen jezelf opzoek naar wat waarheid zou kunnen zijn ipv op de wetenschap of iets dergelijks te wachten. Als je dit niet wilt, prima, maar dat zal voor de rest niet meer betekenen dan dat je weer eens even langs komt trollen. Maar goed, dat zal je waarschijnlijk niet gek in de oren klinken sinds de meeste topics hier op een soortgelijke manier verlopen wanneer jij weer eens om de bocht komt.

Laat me raden. Deze post moet ook wetenschappelijk bewezen zijn voordat je er iets mee kan? Of ga je ook eens beginnen met helder waarnemen vanuit jezelf zoals anderen ook proberen? We zitten hier in TRU en BNW, niet in W&T. Ga maar eens na in jezelf waarom iets waar zou kunnen zijn. Als iets 100 % bewezen is door de wetenschap komen we dit vanzelf wel te weten.

-edit- Dit lijkt me zeer ontopic, niet? :)
Feedback dus.
pi_85947281
Mijn reactie is ontopic, dus reageer gewoon ontopic in plaats van mijn reactie te ontwijken. Dit valt ook onder trol gedrag.

"Metaphor to help someone else". Dat jij mijn reactie nou interpreteert als aanval zegt meer over jou dan wat ik je probeer duidelijk te maken. Ook maak ik geen probleem, ik probeer je ergens op de wijzen.

Dus opnieuw: Leer lezen, begrijpen en doe wat je zelf verlangt van iedereen: Inhoudelijk reageren op wat er gezegd wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')