Je maakt mij niet wijs dat de gemiddelde Nederlander te dom is om kranten te kunnen bezorgen.quote:Op maandag 30 augustus 2010 20:20 schreef xenobinol het volgende:
Een dubbele krantenwijk is dan ook hard werken![]()
Ik denk niet dat de gemiddelde Nederlander je voorbeeld kan volgen.
Als...als...als... Hoop doet leven zullen we maar zeggenquote:Als er niet zoveel mensen waren die hun hand zouden ophouden (iedereen schijnt te menen een bestaansrecht te hebben) en er wat minder BB'ers zouden zijn die gratis en voor niets rijk wensen te worden.... er wat minder mensen zouden zijn die menen te kunnen parasiteren op de arbeid van andere mensen (zo'n beetje de gemiddelde Nederlander dus).... dan zou iedere Nederlander met gemak een eigen villa kunnen bewonen.
Ze zullen eerder te lui zijn.quote:Op maandag 30 augustus 2010 20:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Je maakt mij niet wijs dat de gemiddelde Nederlander te dom is om kranten te kunnen bezorgen.
Inderdaadquote:Als...als...als... Hoop doet leven zullen we maar zeggen
Ah, dat is ook een optie, zo had ik het nog niet bekeken.quote:Op maandag 30 augustus 2010 21:15 schreef xenobinol het volgende:
Ze zullen eerder te lui zijn.
Niet de lasten die een BB'er doorschuift naar de volgende generatie pleasequote:Op maandag 30 augustus 2010 21:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Zoiets als wel de lusten willen van een koopwoning, maar niet de lasten?![]()
Je betaalt liever de hogere lasten van de verhuurder?quote:Op maandag 30 augustus 2010 21:45 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Niet de lasten die een BB'er doorschuift naar de volgende generatie please
ooit gaan ze dood en erven wij het huisquote:Op maandag 30 augustus 2010 21:45 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Niet de lasten die een BB'er doorschuift naar de volgende generatie please
Jij betaald liever mee aan de te grote bankgebouwen en vette bonussen voor bankiers?quote:Op maandag 30 augustus 2010 21:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je betaalt liever de hogere lasten van de verhuurder?
Van mij mogen ze bezuinigen op de gezondheidszorgquote:Op maandag 30 augustus 2010 21:58 schreef simmu het volgende:
[..]
ooit gaan ze dood en erven wij het huis
Zolang dat een stuk minder kost dan het vullen van de zakken van een verhuurder, kies ik inderdaad de minst slechte van de 2 optie's.quote:Op maandag 30 augustus 2010 22:18 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Jij betaald liever mee aan de te grote bankgebouwen en vette bonussen voor bankiers?
Dus bij de banken zijn het slechtere zakkenvullers als bij de woningcorporaties? Nou ik zal eens even wat graaiers tippenquote:Op maandag 30 augustus 2010 22:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zolang dat een stuk minder kost dan het vullen van de zakken van een verhuurder, kies ik inderdaad de minst slechte van de 2 optie's.
Nee, bij de banken vullen ze hun zakken wellicht nog wel meer. Dat weet ik niet. Ik weet alleen dat IK de helft goedkoper uit ben. Dus ja, beide opties hebben nadelen, maar ik kies gewoon voor de minst nadelige.quote:Op maandag 30 augustus 2010 22:28 schreef xenobinol het volgende:
Dus bij de banken zijn het slechtere zakkenvullers als bij de woningcorporaties? Nou ik zal eens even wat graaiers tippen
Leuk dat jij goedkoper uit bent met kopen, maar ik ben goedkoper uit met huren...quote:Op maandag 30 augustus 2010 22:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, bij de banken vullen ze hun zakken wellicht nog wel meer. Dat weet ik niet. Ik weet alleen dat IK de helft goedkoper uit ben. Dus ja, beide opties hebben nadelen, maar ik kies gewoon voor de minst nadelige.
Dat kan. Ik zou zo 1-2-3 niet weten hoe, maar ik geloof je gelijk. Zal vast met persoonlijke factoren, segment van de markt, locatie en wensen te maken hebben.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 00:58 schreef janatwork het volgende:
Leuk dat jij goedkoper uit bent met kopen, maar ik ben goedkoper uit met huren...
In de toekomst kijken kan niemand, maar als je nu je hypotheek voor een nette rente vast kan leggen voor een jaar of 25 dan zou ik het toch gewoon doen.quote:Ik denk dat iedereen het er mee eens is dat het de afgelopen 30 jaar voordeliger is geweest om te kopen. Alleen kan niemand in de toekomst kijken en is er dus niets over te zeggen wat voor mensen die nu de keuze moeten maken het voordeligste gaat zijn.
Is voornamelijk een kwestie van "scheef"huren. (blijf het een vreemd begrip vinden, iemand die koopt en zeer veel HRA geniet woont zogenaamd goed. Maar iemand die via een woningbouw vereniging huurt maar die geen huursubsidie ontvangt woont scheef)quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 01:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat kan. Ik zou zo 1-2-3 niet weten hoe, maar ik geloof je gelijk. Zal vast met persoonlijke factoren, segment van de markt, locatie en wensen te maken hebben.
Maar in dat geval moet je uiteraard gewoon blijven huren.
Dan moet je wel enige zekerheid hebben dat je die 25 jaar in dat huis wil blijven wonen.quote:[..]
In de toekomst kijken kan niemand, maar als je nu je hypotheek voor een nette rente vast kan leggen voor een jaar of 25 dan zou ik het toch gewoon doen.
het hele bijkomende punt is dat we midden in een crisis zitten die nog jaren niet is eens goed merkbaar is voor 90% van de bevolking, dat we lid zijn geworden van de EU en de EU steeds meer invloed heeft. deze 2 factoren maken het lastig in te schatten wat de toekomst brengt, maar het lijkt waarschijnlijk dat dit niet het moment is om te kopen in nederland.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 03:22 schreef janatwork het volgende:
Dan moet je wel enige zekerheid hebben dat je die 25 jaar in dat huis wil blijven wonen.
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 03:22 schreef janatwork het volgende:
[..]
blijf het een vreemd begrip vinden, iemand die koopt en zeer veel HRA geniet woont zogenaamd goed. Maar iemand die via een woningbouw vereniging huurt maar die geen huursubsidie ontvangt woont scheef)
[..]
De trukendoos gaat weer open, alles om maar te voorkomen dat problemen daadwerkelijk worden opgelost, namelijk door kunstmatig dure grond goedkoper te maken waardoor huizenprijzen dalen.quote:Het btw-tarief voor een verbouwing van een huis gaat tijdelijk omlaag van 19 procent naar 6 procent. Minister van Financiën Jan Kees de Jager wil met deze en andere maatregelen de woningmarkt een impuls geven. Dat maakte zijn ministerie dinsdag bekend.
en eer zal een leuke verbouwing in de planning staanquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 08:59 schreef RemcoDelft het volgende:
Tijdelijk lagere btw op verbouwingen
[..]
De trukendoos gaat weer open, alles om maar te voorkomen dat problemen daadwerkelijk worden opgelost, namelijk door kunstmatig dure grond goedkoper te maken waardoor huizenprijzen dalen.
Ach ja, demissionaire minister Jan Kees zal ongetwijfeld ook een hele hoge hypotheek hebben voor een heel groot huis...
M.a.w. na 9 maanden, als de BTW weer omhoog gaat, storten de verbouwingen voor aannemers volledig in.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:40 schreef xenobinol het volgende:
Het zijn communisten. Het gevaar kwam niet uit het oosten.... het kwam uit het westen![]()
Overigens zal het de woningmarkt niet helpen, hooguit zullen er nu wat mensen zijn die hun geplande verbouwing iets eerder laten beginnen.
uiteraard, het zijn allemaal lapmiddeltjes.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:00 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
M.a.w. na 9 maanden, als de BTW weer omhoog gaat, storten de verbouwingen voor aannemers volledig in.
Niet iedereen: de directeurtjes woningbouwcorporatie a 4 ton salaris per jaar hebben er niets aan, de projectontwikkelaars die dikke vriendjes zijn met de politiek ook niet, en de ministers/kamerleden die zelf al een hoge hypotheek hebben ook niet.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:11 schreef Foksnor het volgende:
[..]
als ze wat willen doen, dan kunnen ze kavels bouwgrond beschikbaar stellen aan privepersonen, daar is vraag genoeg naar, en het is snel geld verdienen voor gemeentes en dan krijg je weer doorstroom op de markt.
Zulke maatregelen daar heeft iederereen wat aan, de schatkist en de samenleving
Dat is boffen met een koopwoning kan je meteen verbouwen met 13% korting.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 08:59 schreef RemcoDelft het volgende:
Tijdelijk lagere btw op verbouwingen
[..]
De trukendoos gaat weer open, alles om maar te voorkomen dat problemen daadwerkelijk worden opgelost, namelijk door kunstmatig dure grond goedkoper te maken waardoor huizenprijzen dalen.
Ach ja, demissionaire minister Jan Kees zal ongetwijfeld ook een hele hoge hypotheek hebben voor een heel groot huis...
Klaag je ook zo over de olieprijzen, die oliebazen rijden dure sportwagens, bouwen completen eilanden in de zee enz. Die hebben echt geld teveel dus dat is ook 1 grote zeepbel. Alsof de olie eindig is, dat is echt bullshit, er zijn zat bronnen en ze maken zelf de schaarste door meer of minder op te pompen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:49 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Niet iedereen: de directeurtjes woningbouwcorporatie a 4 ton salaris per jaar hebben er niets aan, de projectontwikkelaars die dikke vriendjes zijn met de politiek ook niet, en de ministers/kamerleden die zelf al een hoge hypotheek hebben ook niet.
het permagrowth verhaal is idd een ander topic jaquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:40 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Klaag je ook zo over de olieprijzen, die oliebazen rijden dure sportwagens, bouwen completen eilanden in de zee enz. Die hebben echt geld teveel dus dat is ook 1 grote zeepbel. Alsof de olie eindig is, dat is echt bullshit, er zijn zat bronnen en ze maken zelf de schaarste door meer of minder op te pompen.
Of zitten jullie in een ander topic daar ook over te mauwen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |